Whitney Houstonin muistolle

Koskettava musiikko

Sain itsekin kunnian nähdä artistin kerran livenä 2010.

Muistan että olin silloin aika yllättynyt miten maailman ehkä yksi kaikkien aikojen parhaista ja koskettavimmista laulajista oli enää vain tuulahdus menneestä itsestään konsertissa. Ääni oli kadonnut aika totaalisti.

Nyt jälkeenpäin ymmärrän että hän on varmasti ollut loppusuoralla elämässään jo silloin päihdeongelmansa kanssa.
Päihdeongelmat...What a waste of life.

Yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista ja koskettavimmista laulajista kuitenkin.
Musiikkki tulee soimaan ikuisesti, ainakin omissa ajatuksissani sekä elämässäni.

Niin se elämä alkaa ja loppuu.
Mysteeristä mistä Whitneykin tässä laulaa. Sekä rakkaudesta.

http://www.youtube.com/watch?v=5Pze_mdbOK8&ob=av2e

10

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru puserossa

Yksi maailman parhaimmista (mielestäni) laulajista kuollut. Kyllä koskettaa. Rauha Hänen sielulleen ja kunnia.

• coldplay1111

Whitney oli myös yksi suosikkilaulajiani.
      Koskettaa edelleen laulaessaan monissa lauluissa niin syvältä sielusta että saa huomaamattakin syntymään kyyneleet silmäkulmiin.
      Siihen ei moni laulaja kykene.

Et ole ainoa joka huomasi sillä näin itsekin Whitneyn keikalla 2010 helsingissä eikä ollut enään entisensä vaan päihdeongelmat kyllä näkyivät ja kuuluivat.
      Todella harmi.
      Whitneyn musiikki jää kuitenkin elämään ikuisesti.
      Sinä ap kun valitsit jo tuon i look to you kappaleen niin minulle jäi
      sitten joko i wanna dance with somebody tai i have nothing.

http://www.youtube.com/watch?v=FxYw0XPEoKE&ob=av2e

• hän oli upea

Mistähän se johtuu että kaikista sielukkaimmat artistit omaavat aika usein päihdeongelman. Osa onneksi pääsee niistä irti. Onko tietynlainen herkkyys yhdistettynä musiikkimaailman kovuuteen ja julkisuuteen liikaa. Mielestäni tässä naisessa oli tietynlaista säteilyä vielä silloinkin kun ongelmat näkyivät hänestä.

• coldplay1111

Mä itsekin omaan muusikon vikaa ja sitä samaa herkkyyttä.
        Olen myös huomannut että kun olen itsekin voinut huonosti joskus menneisyydessäni olen silloin ollut taipuvainen liika juhlimiseen eli päihteisiin joten ymmärrän monia artisteja siten. Sitä se herkkyys teettää.
        Se herkkyys taipuu molemmin puolin ja siitä voi olla suuri apu elämässä mutta kolikon kääntöpuoli on se herkkä haavoittuvuus hauraus myöskin.

• ed
        coldplay1111 kirjoitti:

Mä itsekin omaan muusikon vikaa ja sitä samaa herkkyyttä.
        Olen myös huomannut että kun olen itsekin voinut huonosti joskus menneisyydessäni olen silloin ollut taipuvainen liika juhlimiseen eli päihteisiin joten ymmärrän monia artisteja siten. Sitä se herkkyys teettää.
        Se herkkyys taipuu molemmin puolin ja siitä voi olla suuri apu elämässä mutta kolikon kääntöpuoli on se herkkä haavoittuvuus hauraus myöskin.

Totta. Herkkyys on toisinaan vahvuutta mutta joskus sen kanssa on vaikeaa elää.

• coldplay1111
        ed kirjoitti:

Totta. Herkkyys on toisinaan vahvuutta mutta joskus sen kanssa on vaikeaa elää.

Sieltä herkkyydestä kun ammentaa niin joutuu aina kohtaamaan aika perinpohjaisesti kaiken siellä olevan kipeänkin osan itseään.
        Siinä varmasti osa vaikutteinen syy monen historiaan.
        Ja olen oma kohtaisestikin huomannut että olen ehkä normi kaveria enempi taipuvaisempi myös kelailemaan juttuja ja tarve ymmärtää asioita sekä ihmisiä omassa maailmassani on itsellä suuri.
        Myös ympäristön vaikutteille koen olevani ehkä alttiimpi.
        Se on sellanen jing jang. Itselleni sen herkkyyden ja sen kautta löydettyjen asioden ja tunteiden koen olevan siunaus joka auttanut mua monesti elämän vaikeiden karikkojen yli aina lopulta.

Sekä jälkeenpäin olen onnistunut kääntämään koetut vaikeudet positiiviseksi energiaksi löytämällä kaikesta hyviä asioita,
        kuin että olisi vain turhaan kärsinyt.
        Kärsimys ei mene hukkaan koskaan miestäni itsessäni.

Sanotaan että niin ihminen kuin laivakin tarvitsee surua murhetta ja kärsimystä ikäänkuin painolastiksi pysyäkseen vankkumatta kurssissaan.
        Niin minä näen maailman.
        Kärsimys on lintu.
        Rakkaus on sininen.

• ed
        coldplay1111 kirjoitti:

Sieltä herkkyydestä kun ammentaa niin joutuu aina kohtaamaan aika perinpohjaisesti kaiken siellä olevan kipeänkin osan itseään.
        Siinä varmasti osa vaikutteinen syy monen historiaan.
        Ja olen oma kohtaisestikin huomannut että olen ehkä normi kaveria enempi taipuvaisempi myös kelailemaan juttuja ja tarve ymmärtää asioita sekä ihmisiä omassa maailmassani on itsellä suuri.
        Myös ympäristön vaikutteille koen olevani ehkä alttiimpi.
        Se on sellanen jing jang. Itselleni sen herkkyyden ja sen kautta löydettyjen asioden ja tunteiden koen olevan siunaus joka auttanut mua monesti elämän vaikeiden karikkojen yli aina lopulta.

Sekä jälkeenpäin olen onnistunut kääntämään koetut vaikeudet positiiviseksi energiaksi löytämällä kaikesta hyviä asioita,
        kuin että olisi vain turhaan kärsinyt.
        Kärsimys ei mene hukkaan koskaan miestäni itsessäni.

Sanotaan että niin ihminen kuin laivakin tarvitsee surua murhetta ja kärsimystä ikäänkuin painolastiksi pysyäkseen vankkumatta kurssissaan.
        Niin minä näen maailman.
        Kärsimys on lintu.
        Rakkaus on sininen.

Kauniisti sanottu. Hyvä taito, itselläni on tuossa kyllä työstämistä... Olen märehtijä luonne. Anteeksi antaminen antaa energiaa ja voimaa sekä ymmärrystä elämää kohtaan. Tuo varmasti myös armeilaisuutta itseäänkin kohtaan. Mutta liiallinen katkeruus kapeuttaa elämää ja syö ihmistä.

• coldplay1111
        ed kirjoitti:

Kauniisti sanottu. Hyvä taito, itselläni on tuossa kyllä työstämistä... Olen märehtijä luonne. Anteeksi antaminen antaa energiaa ja voimaa sekä ymmärrystä elämää kohtaan. Tuo varmasti myös armeilaisuutta itseäänkin kohtaan. Mutta liiallinen katkeruus kapeuttaa elämää ja syö ihmistä.

Lähes kaikilla meillä "aikuisilla" on parisuhteista sekä elämästä samankaltaisia elämänkokemuksia jo, ja se on asenne kysymys etsiikö ja löytääkö kaikesta lopulta positiivista energiaa ja positiivisen asenteen joka auttaa omassa elämässä itseään ja sillä voi myös auttaa muita kohtalotovereita.

Tai sitten se toinen vaihtoehto että suhtautuu katkeroiduttuaan kaikkeen jo valmiiksi negatiivisesti jolloinhan ei oo mikään ihme ettei niitä positiivisia asioita löydäkään kun kaiken näkee vitt.umaisuuden lasejen läpi jatkuvasti.
        Pointti oli kuitenkin se että kaikki me kärsitään ja joskus saadaan ehkä jopa iloita elämässä. Se on täysin omasta pääkopasta kiinni haluaako helpottaa omaa elämäänsä tuoden siihen positiivista sisältöä omalla positiivisella asenteella vaiko negatiivista sisältöä suhtautuen kaikkeen ja muihinkin ihmisiin jatkuvasti jotenkin negatiivisesti joka todella juuri syö ihmistä itseään kaikkein eniten lopulta.

Mun mielestä valinta pitäs olla kaikille meille ihan selvä kun kelaa omalla ajatuksellaan jutun ihan loppuun asti. Tää elämä on ihan itsestään riippumattomista syistä ihan tarpeeks vaikeaa ilman että itse siitä vielä tekee itselleen ahdistavampaa sekä vaikeampaa.
        Ihmiset eivät vain ajattele tarpeeksi loppuunasti vakavasti asioita.
        Kaikki vaan heitetään läskiksi ja leikiksi niin kauan kun elämä tosiaan pysäyttää jollain vakavalla traagisella asialla jota ei voi enää ohittaa.
        Mä olen itse jotenkin aina ees yrittänyt ihmisiä tsempata siihen ettei kaikkien tarvis kulkea sitä vaikeinta tietöä niinku itse olen kulkenut oppiakseen jotain.
        Välillä vois oppia paljon jos kulkis silmät auki korvat höröllä ja kuuntelis muitakin ihmisiä. Siinä mulla itsellänikin on paljon vielä oppimista.
        Läsnäolemisessa vieläkin enempi.

• Life goes on

Olin aivan unohtanut tämän Houstonin. Omaa hienon ja tunteikkaan ääneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7492
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2990
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2600
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1808
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1338
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      165
      1334
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      666
    Aihe