Eli kaipailisin neuvoja/vinkkejä/ohjeita. Uros koirani nimittäin vetää hihnassa ja lenkillä näyttää siltä kuin hänellä olisi ihan tajuton kiire päästä eteenpäin. Pienestä koostaan huolimatta vetää niin kovasti että alkaa jo ranteet olla aika hellänä. Läähättää hihnassa ja sinkoilee sinne tänne. Auttakaa, olen kokeillut pitää hihnaa lyhyellä mutta silloin koirani vetää vielä kovempaa ja näyttää kuin kuristuisi kaulapantaan :/
vetää hihnassa.
10
191
Vastaukset
- lisäys.-
Ja koira siis on 1v7kk ikäinen. tuli minulle 2kk sitten erittäin huonosta perheestä ja siellä ei ole opetettu mitään perus käskyjäkään. Nyt osaa jo istua ja antaa tassua yms.
- Helppoa ja yksinker.
Laita sille valjaat ja reki perään. Se siis on liian innostunut , tai levoton/malttamaton, siksi se vetää. Ja yleensä se on nenä joka kiihdyttää koiran aivoja kun on niin paljon ihania narttujen ym. tuoksuja joka paikassa jotka pitää päästä haistamaan aivan välittömästi. Toinen on taas silmät (liike) jotka kiihdyttää aivoja. Ja kolmas on korvat (innostavat äänet) jotka kiihdyttää aivoja.
- kato ketjuja
Kysy kalossilta,mitä se ei tiedä sellaista ei ookkaan
- Kenkäkö
kato ketjuja kirjoitti:
Kysy kalossilta,mitä se ei tiedä sellaista ei ookkaan
kuka tai mikä on kalossi?
- +++++++++++++++
sama täällä=on ku tavara juna.. 8kk löytyy ikää.
kontakti asiat on meillä kunnossa,ne ei vaan auta nyt,kun pysähdyn koiraki pysähtyy,matka jatkuu,veto jatkuu...- veto pois
Etsi vapaata tilaa ja laita talutin pidemmäksi vaikka 2-3 koiranmittaa. Se saa "tilaa" touhuta eikä tarvitse kokoajan repiä elintilaa. Samalla voit harjoituttaa eteentuloa tai sivulletuloa satunnaisesti.
- just tälleen
Sehän, huome, ei yhtään hän, vetää koska sin annat sen vetää, et sitten millään halua, viitsi, osaa, korjata tilannetta. usko minua, kertarytinä siin asiassa, laittaa asiat kohdalleen, niin sinulle kuin koiralle.
Opeta koira ihan kuristuspanta, nykäisy taktiikalla kulkemaan sivulla, opeta myös ihan takuuvarma luoksetulo, ja sitten hihnat pois ja annat koiran riekkua irti, kun energiat on kulutettu hangessa tarpomiseen, rauhallinen kävely kotiin.
Ja ihan ensiksi, lopeta se pelleily niiden pysähtymisien kanssa, siitä ei koskaan tule valmista, ei ikinä. Osta kuristuspanta, ja nykäise niin sivulle ettei töppöset ota ilmaan, sitä aina kun on tarvista, usko pois, asia korjaantuu kyllä. Nikamavikoja ei tod.näk tule, koira alkaa kuunnella mitä sinulla on sanomista, ja koko yhteiselo muuttaa kerrassaan mallia.
Nuoret ja jo syntyissään säikähtäneet krtitoisoi lujasti tätä keinoa. Mikäs siinä. Mutta jos oikeasti haluat korjata tilannetta teet juuri noin, jos et. Jatkat tahtotaistelua koirasi kanssa, häviät sen, ja sitten luovutat koirasi eteenpäin, jok uudelle omistajalle, tai lopetuspiikille.. - lolitah
käännät kulkusuuntaa heti ku alkaa vetää, ja toistat tätä niin kauan ettei enää vedä, ohikulkijat saattaa kummastella, mut mitä siit näin koirani oppi ja pidin hihnan aina niin lyhkäsellä ettei se pääse mun edelle vaan joutuu pakoltaki olee ihan minun vieressä. tutun koira veti kans lujasti koska koira oli aina saanu olla fleksissä, sanoin sille et fleksi on vihoviimenen , lyhyt hihna. äläkä mieti sitä et apua se on liika lyhkäsel sehän kuristuu. koira ei oo niin tyhmä et kuristais ittensä hengiltä. kyllä munki koira kako ja läähätti ja huohotti. mut ei enää kokeile mun neuvoja, pääset helpol....toi suunnan vaihtaminen onnistu mul, mun koira ei tee ihmeitä meinaa namupaloista...
- ?
Onhan Suomessa edelleen oppivelvollisuus?
- Fiksusti hihnassa
Tätä minäkin mietin, kun luin 'just tälleen' kirjoittaman kommentin, mutta myös ketjun aloittajan tekstissä otti silmään sana "hän", kun on kyse koirasta. Vaikka on kyse julkisesta mölypalstasta, voisimme kaikki vähän keskittyä siihen, mitä ja miten kirjoitamme. Ajatuksella kirjoitettu viesti on miellyttävämpi lukea ja helpommin ymmärrettävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612648Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu942103Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611655Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171548Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361495