Abortti johtaa usein eroon

Viimeinen niitti

Abortti johtaa usein parisuhteen / avo- avioliiton päättymiseen.

Nainen joka rakastaa miestä, ei milloinkaan surmaa tämän miehen lasta.

Oikea mies ei milloinkaan suvaitse sitä, että hänen lapsensa otetaan hengiltä.

Jos tällaista tapahtuu, niin maito on maassa, normaali parisuhde finaalissa ja ero ennen pitkää edessä.

67

569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2211

Jos molemmat ovat yhtä mieltä abortista niin parisuhde jatkuu onnellisena ;)

• sinulle 2211

Epäilen että jatkuu onnellisena.

• pupu tupuna
        sinulle 2211 kirjoitti:

ja mitkähän valtuudet sulla on analysoida toisten, sinulle täysin ventovieraiden ihmisten suhteita täällä?

• tupunalle
        pupu tupuna kirjoitti:

ja mitkähän valtuudet sulla on analysoida toisten, sinulle täysin ventovieraiden ihmisten suhteita täällä?

yhtä paljon kuin sinulla sanoa oma mielipiteesi minun kirjoituksestani.

• kerronpa minäkin
        sinulle 2211 kirjoitti:

"Epäilen että jatkuu onnellisena."

Ei tartte epäillä. Mun suhteeni jatku yli 20 vuotta onnellisena, niin että ei pidä yleistää. Kun kummatkin ovat samaa mieltä niin ei ole mitään ongelmaa.

• vastaanpa sinulle
        kerronpa minäkin kirjoitti:

"Epäilen että jatkuu onnellisena."

Ei tartte epäillä. Mun suhteeni jatku yli 20 vuotta onnellisena, niin että ei pidä yleistää. Kun kummatkin ovat samaa mieltä niin ei ole mitään ongelmaa.

Hyvä että sinulle kävi noin.

Iso osa ihmisistä jopa faktojenkin pohjalta kärsivät liitossaan abortistaan, itse syyttelyä, toistensa syyttelyä jne. seksin nautinto alenee, ja varsinkin silloin kun toinen osapuoli vieläpä painostaa aborttiin. Ei nämä ole ihan tuulesta temmattuja asioita.
        Ei kaikilla käy yhtä onnellisesti. Oma mieheni sanoi ettei se voi olla vaikuttamatta yhteiseloon, no se oli tietysti hänen mielipiteensä, mutta uskon että aikamonilla tuon suuntainen myös on eikä ainoastaan minun miehelläni.

• puou tupuna
        vastaanpa sinulle kirjoitti:

Iso osa ihmisistä jopa faktojenkin pohjalta kärsivät liitossaan abortistaan, itse syyttelyä, toistensa syyttelyä jne. seksin nautinto alenee, ja varsinkin silloin kun toinen osapuoli vieläpä painostaa aborttiin. Ei nämä ole ihan tuulesta temmattuja asioita.
        Ei kaikilla käy yhtä onnellisesti. Oma mieheni sanoi ettei se voi olla vaikuttamatta yhteiseloon, no se oli tietysti hänen mielipiteensä, mutta uskon että aikamonilla tuon suuntainen myös on eikä ainoastaan minun miehelläni.

missäköhän niitä tilastollisia faktoja onkaan tähän aiheeseen liittyen?? ja vertailun vuoksi rinnalle coisi ittaa tilastot siitä kuinka monen suhde kariutuu sen taiia että lapsia tehty..

• puou tupunalle

• Tuota...

Minusta suhde on tuhoon tuomittu heti kun ilmenee tarve painostaa toista, oli kyse mistä tahansa.
        Painostetaan seksiin, painostetaan toimiaan toisen tahdon mukaan, painostetaan isäksi tai äidiksi..

Kyse ei siis ole pelkästään abortista.

On muuten hassua miten paljon yksinhuoltajia löytyy, jos se lapsi on avain onneen.

Ei mutta anteeksi... Jos suhde kariutuu synnytyksen jälkeen, syy on muualla, jos kariutuu aboritn jälkeen syy on aina abortissa?

• sosiologi

Nimimerkki "vastaanpa sinulle".

"Iso osa ihmisistä jopa faktojenkin pohjalta kärsivät liitossaan abortistaan, itse syyttelyä, toistensa syyttelyä jne. seksin nautinto alenee, ja varsinkin silloin kun toinen osapuoli vieläpä painostaa aborttiin"

On aika kaukaa haettua, että kaikki muut ihmiset ajattelevat kuten sinä, tai kaikilla muilla olisi parisuhde samoilla linjoilla kuin teillä ja kaikki muukin yleistäminen on niin kehittymätöntä ja kuuluu arkiuskomusten piiriin.

Ainut universaali fakta on, että sellainen pari ei mitenkään voi onnistua suhteessaan, jos osapuolet ovat aivan eri linjoilla jostain tärkeästä asiasta. Samoin homma ei voi onnistua, jos toinen pakottaa tai painostaa toisen johonkin itselle vastenmieliseen, olipa se abortti, synnyttäminen tai seksi tai kotityöt. Suhde ei ole tuolloin mikään parisuhde, vaan vallankäyttösuhde, esimerkiksi läheisriippuvuudesta tai muusta johtuvaa. Eihän sellaista kukaan täyspäinen siedä?

Esimerkiksi itse ottaisin hatkat heti, jos mies kieltäisi minut vaikka olemaan käyttämättä ehkäisyä tai pakottaisi seksiin ja synnyttämään. Eikä hän voisi estää sitä, että hakisin aborttia, jonka tällaisessa tapauksessa tekisin ilman muuta ja saisin sen raiskausilmoituksen perusteella. Tosin aika utopistiselta tuollainen kyllä vaikuttaa, koska tällainen mielipidekin olisi jo erottanut.

Mutta kyllä se parisuhde kariutuu siihen, jos toinen ei vaan pysty siinä suhteessa olla jonkun ratkaisevan ristiriidan takia. Ja miksi pysyäkään, jos kerran maailmankäsitys poikkeaa niin valtavasti toisistaan? Ja ihmettelen, että sellaiselle pohjalle edes parisuhdetta syntyy, missä on niin erilaiset näkemykset.

"Iso osa ihmisistä jopa faktojenkin pohjalta kärsivät liitossaan abortistaan"

Voin kertoa sinulle, että iso osa ihmisistä kärsii liitossaan tuhannesta muustakin, paljon yleisemmästä syystä kuin abortista. Eli kaikesta mistä ollaan erimielisiä. Kuten uskottomuudesta, kotitöiden epäreilusta jaosta, puhumattomuudesta, rahasta, lapsista jne jne. Jos abortti on ollut yhteinen päätös, niin eihän se aiheuta ristiriitoja sen enempää kuin yhteinen linja lastenkasvatuksessakaan.

http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/parisuhteen-ikuiset-ongelmat/
        http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kehra/olemme_eri_mielta/ristiriidat_ja_ongelmat/

• Tuota...
        sosiologi kirjoitti:

"Iso osa ihmisistä jopa faktojenkin pohjalta kärsivät liitossaan abortistaan, itse syyttelyä, toistensa syyttelyä jne. seksin nautinto alenee, ja varsinkin silloin kun toinen osapuoli vieläpä painostaa aborttiin"

On aika kaukaa haettua, että kaikki muut ihmiset ajattelevat kuten sinä, tai kaikilla muilla olisi parisuhde samoilla linjoilla kuin teillä ja kaikki muukin yleistäminen on niin kehittymätöntä ja kuuluu arkiuskomusten piiriin.

Ainut universaali fakta on, että sellainen pari ei mitenkään voi onnistua suhteessaan, jos osapuolet ovat aivan eri linjoilla jostain tärkeästä asiasta. Samoin homma ei voi onnistua, jos toinen pakottaa tai painostaa toisen johonkin itselle vastenmieliseen, olipa se abortti, synnyttäminen tai seksi tai kotityöt. Suhde ei ole tuolloin mikään parisuhde, vaan vallankäyttösuhde, esimerkiksi läheisriippuvuudesta tai muusta johtuvaa. Eihän sellaista kukaan täyspäinen siedä?

Esimerkiksi itse ottaisin hatkat heti, jos mies kieltäisi minut vaikka olemaan käyttämättä ehkäisyä tai pakottaisi seksiin ja synnyttämään. Eikä hän voisi estää sitä, että hakisin aborttia, jonka tällaisessa tapauksessa tekisin ilman muuta ja saisin sen raiskausilmoituksen perusteella. Tosin aika utopistiselta tuollainen kyllä vaikuttaa, koska tällainen mielipidekin olisi jo erottanut.

Mutta kyllä se parisuhde kariutuu siihen, jos toinen ei vaan pysty siinä suhteessa olla jonkun ratkaisevan ristiriidan takia. Ja miksi pysyäkään, jos kerran maailmankäsitys poikkeaa niin valtavasti toisistaan? Ja ihmettelen, että sellaiselle pohjalle edes parisuhdetta syntyy, missä on niin erilaiset näkemykset.

Voin kertoa sinulle, että iso osa ihmisistä kärsii liitossaan tuhannesta muustakin, paljon yleisemmästä syystä kuin abortista. Eli kaikesta mistä ollaan erimielisiä. Kuten uskottomuudesta, kotitöiden epäreilusta jaosta, puhumattomuudesta, rahasta, lapsista jne jne. Jos abortti on ollut yhteinen päätös, niin eihän se aiheuta ristiriitoja sen enempää kuin yhteinen linja lastenkasvatuksessakaan.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kehra/olemme_eri_mielta/ristiriidat_ja_ongelmat/

Onko tuo suhdesoppakin sellainen mikä Kiinassa syödään?

• Tuota...
        sosiologi kirjoitti:

Anteeksi, kun ei ole muutamaan kuukauteen nukkunut kovin hyvin se aiheuttaa hassuja asioita humorintajulle... =/

• sosiologi
        puou tupunalle kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/abortti-voi-vaikuttaa-kykyyn-nauttia-seksista/art-1288431349776.html

Tuosa ainakin jotain, mutta mitäpä se liikuttaa montakaan....

Voi voi... mikään ei ole niin tehokas seksintappaja kuin vauvan itku. :(

http://www.poliklinikka.fi/naisten-kanava/artikkelit/raskaus-ja-synnytys-koettelevat-seksielamaa-7878758

http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/parisuhde/644/_vilkas_seksielama_loppui_lasten_myota_

"Jo ennen synnytystä naiset ottavat aikaisempaa herkemmin puheeksi synnytyksen mahdollisesti aiheuttamat muutokset ruumiissaan. Monet pelkäävät synnytyksen jälkiä. Osa toivoo keisarileikkausta vain säilyttääkseen alapäänsä kauniina ja koskemattomana. Toisaalta miehet saattavat vaatia naiseltaan uskomattomia eli alapään kauneusleikkauksia synnytyksen jälkeen. Myös erilaiset uskomukset istuvat sitkeässä, Pirkko Brusila sanoo ja ottaa esimerkiksi huora-madonna -myytin."

http://www.tohtori.fi/?page=8867772&id=4488742

"Lapsiperheen vanhempien olematon seksielämä
        Laskeskelin tuossa juuri, että meillä on ollut tänä vuonna seksiä tasan kerran (sekin oli alkukeväästä), ja viime vuonna sitä oli kaksi kertaa. Nihkeissä merkeissä on seksin suhteen menty useampi vuosi, oikeastaan siitä lähtien kun aloin odottaa esikoistani. Lapsemme ovat nyt 6 ja 4 v.

Nyt haluttaisi kuulla, onko tilanteen paranemisesta enää mitään toivoa kun se on jatkunut jo näin kirotun kauan. Miten nopeasti seksielämä on muissa perheissä palautunut lasten saannin jälkeen edes joten kuten siedettävälle tasolle?" (vauva-lehdessä ollut keskustelu)

• Tuota...
        puou tupunalle kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/abortti-voi-vaikuttaa-kykyyn-nauttia-seksista/art-1288431349776.html

Tuosa ainakin jotain, mutta mitäpä se liikuttaa montakaan....

Synnytyskin voi vaikuttaa nautintoon, tiesitkö?

Yleensäkin se että on tullut tahtomattaan raskaaksi voi olla sellainen pieni pelote naiselle, että ei nauti seksistä kun pelkää että tulisi raskaaksi taas.
        Varsinkin jos ehkäisy on jo kertaalleen pettänyt, voi olla vaikeaa luottaa siihen että ehkäisy ei jatkossakaan pettäisi.

Abortti ei sinänsä ole se syy miksi seksistä ei nauttisi, vaan se että on jo kertaalleen ollut raskaana kun sitä ei halunnut, ja siksi päätyi aborttiin.

• sosiologi
        Tuota... kirjoitti:

Onko tuo suhdesoppakin sellainen mikä Kiinassa syödään?

:D no Kiina on kyllä kummallinen maa kaikin puolin. Pitäisi päästä käymään ja voisin tehdä jotain tilastoa, että mistä kaikesta siellä oikein soppaa keitetään. :D

• paras päänalunen
        Tuota... kirjoitti:

Anteeksi, kun ei ole muutamaan kuukauteen nukkunut kovin hyvin se aiheuttaa hassuja asioita humorintajulle... =/

Ei ihme että menee yöunet.kun näitä palstoja lukee.

Minulla on rauha elämäni kanssa, eikä unet ole kadonneet.

Hyvä omatunto on paras päänalunen.

• Tuota...
        paras päänalunen kirjoitti:

Ei ihme että menee yöunet.kun näitä palstoja lukee.

Minulla on rauha elämäni kanssa, eikä unet ole kadonneet.

Hyvä omatunto on paras päänalunen.

Itseasiassa nukkusin muuten ihan hyvin, mutta kun minulla on tuo puolivuotias lapsi niin se vähän hankaloittaa asioita =D

Mutta juujuu, tottakai huonot unet johtuu aborttipalstasta eikä siitä että vauva on tarvinnut ruokaa ja huolenpitoa öisin =D

• Niin, ja sit
        Tuota... kirjoitti:

Itseasiassa nukkusin muuten ihan hyvin, mutta kun minulla on tuo puolivuotias lapsi niin se vähän hankaloittaa asioita =D

Mutta juujuu, tottakai huonot unet johtuu aborttipalstasta eikä siitä että vauva on tarvinnut ruokaa ja huolenpitoa öisin =D

se surmaamasi esikoislapsi siellä takaraivossa..

• Tuota..
        Niin, ja sit kirjoitti:

se surmaamasi esikoislapsi siellä takaraivossa..

Sinun takaraivossasi ehkä, en kyllä tiedä miten se olisi sinne joutunut.
        Tietääkseni se joko valui viemäriin, tai sitten meni siteen mukana roskikseen.

Miksi sinulle olisi niin tärkeää että "murhaamani lapsi" kummittelisi minulle?

Tämä ei taas liity tähän kesksuteluun mitenkään, mutta on todella huvittavaa seurata miten yrität jatkuvasti saada minut uskomaan että olen jotain todella väärin, ja että minun kuuluisi kärsiä.

• ....^^.....

Minusta sivistyneiden hoitajien eil luulisi heittelevän edes leikillään tänne vakavista asioista.

Kannattaako yllyttyneenä lähteä sanailemaan henkilön kanssa joka ei osaa muuta sanoa joka kohdassa murha murha jne. luulisi että olette jo jotain oppineet ettei jatkuvasti kannata provosoitua saman ihmisen jutuista.

Itse en tuollaiseen viitsisi lähteä, siinä ei saa muuta kuin pahan mielen.

• Tuota...
        ....^^..... kirjoitti:

Minusta sivistyneiden hoitajien eil luulisi heittelevän edes leikillään tänne vakavista asioista.

Kannattaako yllyttyneenä lähteä sanailemaan henkilön kanssa joka ei osaa muuta sanoa joka kohdassa murha murha jne. luulisi että olette jo jotain oppineet ettei jatkuvasti kannata provosoitua saman ihmisen jutuista.

Ai senkö takia että on hoitaja ei saa pitää vapaa-aikana yksityisenä henkilönä hauskaa?

En ole täällä ammatti-ihmisenä, vaan anonyyminä itsenäni.

• pupu tupuna
        ....^^..... kirjoitti:

et ole näköjää hoitaja..kuulisitpa joskus pätkiä hoitajien kahvipöytä keskusteluista..se mitä täällä heittää on vielä pientä ja harmitonta.. ;) mustahuumori on on raakan kuullosta ulkopuoliaen korviin, mut se vaan on yksi vahva voima hoitajilla varainkin jotka työskentelevät todella rankoissa paikoissa..
        ei siitä kannatta hernepalkoa nekkuu kiskoo ku toiset pitää hauskaa täällä.. :)

• Tuota...
        pupu tupuna kirjoitti:

et ole näköjää hoitaja..kuulisitpa joskus pätkiä hoitajien kahvipöytä keskusteluista..se mitä täällä heittää on vielä pientä ja harmitonta.. ;) mustahuumori on on raakan kuullosta ulkopuoliaen korviin, mut se vaan on yksi vahva voima hoitajilla varainkin jotka työskentelevät todella rankoissa paikoissa..
        ei siitä kannatta hernepalkoa nekkuu kiskoo ku toiset pitää hauskaa täällä.. :)

Totta, kun ihmiset kuolee käsiin vanhainkodeissa, päivittäin joutuu läheisiin tekemisiin ihmisen eritteiden kanssa, tai joutuu kohtaamaan lapsiperheen ongelmia, joutuu päivittäin tekemisiin kaiken sen kanssa (no ei kaiken mutta suuren osan) mikä on yhteiskunnassa pielessä, niin tosikkona olisi kyllä burn-outin paikka nopeamminkuin ihmisellä joka oppii nauramaan ja viljelemään huumoria rankoistakin aiheista...

• Kovastihan sä

sitä kuitenkin joka väliin tykkäät esille tuoda.. ja vielä toitotat kuinka monen "tiedät" nyt olevan niiin katkera ja kateellinen kun ei oo ite päässy hoitajakouluun :D Monella muulla on tosin muutakin elämää kun työ ja uralla päteminen.

• ...^^.....
        Tuota... kirjoitti:

Ai senkö takia että on hoitaja ei saa pitää vapaa-aikana yksityisenä henkilönä hauskaa?

En ole täällä ammatti-ihmisenä, vaan anonyyminä itsenäni.

Lähinnä tarkoitin sitä miksi sivistyneenä ihmisenä lähdet jatkuvasti provosointilinjalle, hauskaa saat pitää, mutta älä sinä jatka ikävillä heitoillasi.

Ihmettelen vain miksi provosoidut päivästä toiseen saman ihmisen kanssa. En ihan ymmärrä. Saan kai ihmetellä.

• Kaikkitieto-meedioll

Onneks mun ei tarvi olla kellekään kateellinen.. kaikkein vähiten sun kaltasille joilla ei sen uran lisäks sit muuta elämää ookaan..paitsi tietty tää traumahoitopalsta 24/7 :D

• Tuota...
        ...^^..... kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin sitä miksi sivistyneenä ihmisenä lähdet jatkuvasti provosointilinjalle, hauskaa saat pitää, mutta älä sinä jatka ikävillä heitoillasi.

Ihmettelen vain miksi provosoidut päivästä toiseen saman ihmisen kanssa. En ihan ymmärrä. Saan kai ihmetellä.

Anteeksi jos huumorintajuni loukkaa sinua, en voi sille mitään.

Ihmettelysi on sallittua, mutta mitään johtopäätöksiä minusta et voi tehdä näiden keskustelujen pohjalta.

Enkä nyt omasta mieelstäni ole mitään kovin ikävää edes heittänyt, mutta toki onhan sekin makuasia=)

• eukko.

minä tein abortin ja nyt menimme kihloihin.
      mihin tuo väite perustuu? :DD

• Vakalle kansi?

Jos miehesi tietää veritekosistasi, niin liittonne perustuu molempien julmaan murhamielisyyteen.

• sosiologi
        Vakalle kansi? kirjoitti:

Jos miehesi tietää veritekosistasi, niin liittonne perustuu molempien julmaan murhamielisyyteen.

"Jos miehesi tietää veritekosistasi, niin liittonne perustuu molempien julmaan murhamielisyyteen."

Niin, mutta parisuhde ei kariutuisi. Sehän oli se pointti tässä aloituksessa, vai kuinka? Sinähän väitit, että parisuhde kariutuu automaattisesti.

Joillakin se parisuhde voi abortistakin jopa vahvistua, vaikeuksillahan on monesti tapa vahvistaa liittoa. Suomalaiset suhtautuu aborttiin aika arkipäiväisesti ja kiihkottomasti. Sitten on ne jotka aborttia ei hyväksy, mutta onneksi näiden kahden porukan tiet eivät juuri risteä, paitsi tällaisilla palstoilla.

Mutta sitä kummastelen, että kilahtaako sulla joka kerta, kun tajuat että toiset ihmiset hyväksyy toisissaan ja itsessään puutteita ja sen, että on ollut elämässään vaikeissa paikoissa ja joutunut tekemään ratkaisuja - mutta että silti voi rakastaa ja tykätä toisesta. Ehkä juurikin sen inhimillisen puutteellisuuden takia, mikä meissä kaikissa on.

Miksi sinut saa joka kerta tolaltasi se, että niin harva kärsii abortista millään tavalla, vaan jatkaa elämäänsä niin kuin ennenkin?

• Tiedoksi vaan

Normaali parisuhde sisältää aborttioption.

• Lisää tietoo

Normaalissa suhteesa ei tapeta lapsia.

• lisää tietoo ihmisel
        Lisää tietoo kirjoitti:

Ei niin.

• sosiologi
        Lisää tietoo kirjoitti:

Mutta abortteja tehdään kyllä ihan normisuhteissa. On tietty sinun oman normikäsitysten mukaan päättää mikä on normisuhde, mutta tilastojen perusteella abortteja tekee ihan normisuhteessa olevat normi-ihmiset. Työssäkäyvät, työttömät, rumat, kauniit, tavikset, julkimot, juntit, koulutetut, älykkäät, henkisesti heikommin suoriutuvat, nuoret, keski-ikäiset, maalaiset, kaupunkilaiset, raittiit, alkoholia käyttävät, oluen ystävät, viinin ystävät, hiilaritietoiset, kasvissyöjät, sekaruuan syöjät, duunari, toimihenkilö, professori, siistijä, sihteeri jne jne. Ihan normiporukkaa.

Sinun pitää vaan tulla hetkeksi alas sieltä Aborttilandiasta, missä hyvä ja paha erottuu kuin niissä Disneyn piirretyissä heti alkutekstien jälkeen. Täällä maan päällä voi huomata että näitä ihmisiä ei yhdistä mikään muu kuin se että he ovat naisia ja sitten se abortti.

• Kyllä sen näkee
        sosiologi kirjoitti:

Mutta abortteja tehdään kyllä ihan normisuhteissa. On tietty sinun oman normikäsitysten mukaan päättää mikä on normisuhde, mutta tilastojen perusteella abortteja tekee ihan normisuhteessa olevat normi-ihmiset. Työssäkäyvät, työttömät, rumat, kauniit, tavikset, julkimot, juntit, koulutetut, älykkäät, henkisesti heikommin suoriutuvat, nuoret, keski-ikäiset, maalaiset, kaupunkilaiset, raittiit, alkoholia käyttävät, oluen ystävät, viinin ystävät, hiilaritietoiset, kasvissyöjät, sekaruuan syöjät, duunari, toimihenkilö, professori, siistijä, sihteeri jne jne. Ihan normiporukkaa.

Sinun pitää vaan tulla hetkeksi alas sieltä Aborttilandiasta, missä hyvä ja paha erottuu kuin niissä Disneyn piirretyissä heti alkutekstien jälkeen. Täällä maan päällä voi huomata että näitä ihmisiä ei yhdistä mikään muu kuin se että he ovat naisia ja sitten se abortti.

ihan tilastoista ettei selkee valtaenemmistö tapa lapsiaan.

• Tuota...
        Kyllä sen näkee kirjoitti:

Näetkö sieltä kuinka moni näistä synnytykseen päätyneistä raskauksista on ollut ei-toivottuja?

• sosiologi
        Kyllä sen näkee kirjoitti:

Valtaenemmistö ei tarkoita samaa kuin normiväestö varsinkaan tässä aborttiasiassa. Valtaenemmistö ei tosiaan tee abortteja. Valtaenemmistöön kuuluu koko väestörakenne, ja abortteja tehdään vain lisääntymisiässä oleville naisille. Ei voida tosiaan ottaa tähän mukaan esimerkiksi 67-vuotiaita miehiä, vaikka he kuuluvat valtaväestö-joukkoon.

Normiabortintekijöistä on ihan samat havaintoarvot kuin synnyttäneistäkin. Tätähän tukee varsinkin tämä faktatieto, että suuri osa aborteista tehdään perheellisille ja sellaisille joilla on esim. opinnot kesken - tavallisia opiskelijoita ja perheenäitejä siis. Eli synnyttäneen ja abortintehneen henkilön taustamuuttujat on ihan samat - ei ne abortista muutu.

Juu, tilastoista tämän näkee...

• Sekin voidaan
        Tuota... kirjoitti:

Näetkö sieltä kuinka moni näistä synnytykseen päätyneistä raskauksista on ollut ei-toivottuja?

laskee suurin piirtein ehkäsyjen käyttömääristä ja niiden pettämisprosenteista. Siitäkin jää 1/5 osaa jotka ei surmaa alunperin ei-toivottujakaan (jotka yritettiin ehkäistä) aborteilla. Tietenkin tuntematon on se määrä joita ei yritetty ehkäistä, muttei toivottukaan ja joita ei surmattu.

• Joo joo :)
        sosiologi kirjoitti:

Valtaenemmistö ei tarkoita samaa kuin normiväestö varsinkaan tässä aborttiasiassa. Valtaenemmistö ei tosiaan tee abortteja. Valtaenemmistöön kuuluu koko väestörakenne, ja abortteja tehdään vain lisääntymisiässä oleville naisille. Ei voida tosiaan ottaa tähän mukaan esimerkiksi 67-vuotiaita miehiä, vaikka he kuuluvat valtaväestö-joukkoon.

Normiabortintekijöistä on ihan samat havaintoarvot kuin synnyttäneistäkin. Tätähän tukee varsinkin tämä faktatieto, että suuri osa aborteista tehdään perheellisille ja sellaisille joilla on esim. opinnot kesken - tavallisia opiskelijoita ja perheenäitejä siis. Eli synnyttäneen ja abortintehneen henkilön taustamuuttujat on ihan samat - ei ne abortista muutu.

Juu, tilastoista tämän näkee...

nyt ne on siis taas ihan normeja, tavallisia perheenäitejä, opiskelijoita jne. eikä mitään rapajuoppoja, väkivaltasia narkki-rikollisia ym. joiden kanssa lapsen elämä ois kuolemaakin karmeempaa ja pelkkää kärsimystä ;D

• sosiologi
        Joo joo :) kirjoitti:

nyt ne on siis taas ihan normeja, tavallisia perheenäitejä, opiskelijoita jne. eikä mitään rapajuoppoja, väkivaltasia narkki-rikollisia ym. joiden kanssa lapsen elämä ois kuolemaakin karmeempaa ja pelkkää kärsimystä ;D

Kyllä noita mainitsemiasikin joukkoon kuuluu. Mutta he edustavat muutenkin marginaalia tässä yhteiskunnassa, ehkä alkoholinkäyttöä lukuunottamatta. Osa on siinä hilkulla työttömänä, ilman turvaverkkoja, ilman koulutuspaikkaa esimerkiksi nämä 50 000 nuorta tänä päivänä. Jos heille laitetaan vielä lapsi siihen tilanteeseen, kun ei itsestäkään osata pitää huolta niin helvetinsoppahan se siitä tulee.

Abortillahan voidaan ehkäistä juuri huono-osaisuutta eli normiporukasta putoaa ilman aborttia kurjalistoluokkaan, jos sielä pamahtaa paksuksi.

• Tuota...
        sosiologi kirjoitti:

Kyllä noita mainitsemiasikin joukkoon kuuluu. Mutta he edustavat muutenkin marginaalia tässä yhteiskunnassa, ehkä alkoholinkäyttöä lukuunottamatta. Osa on siinä hilkulla työttömänä, ilman turvaverkkoja, ilman koulutuspaikkaa esimerkiksi nämä 50 000 nuorta tänä päivänä. Jos heille laitetaan vielä lapsi siihen tilanteeseen, kun ei itsestäkään osata pitää huolta niin helvetinsoppahan se siitä tulee.

Abortillahan voidaan ehkäistä juuri huono-osaisuutta eli normiporukasta putoaa ilman aborttia kurjalistoluokkaan, jos sielä pamahtaa paksuksi.

Ennustan kristallipallosta katsoen että kohta tänne tulee viesti sosiaalipolitiikasta v2012 kun sivistyneessä vatiossa harrastetaan yli-ihmissoppeja ja tapetaan köyhät....

• Vastuullisuus

Minusta tässä puhuu vastuullinen ihminen.

Mies kyllä tiesi kantani jo aiemmin että aborttia en tule koskaan tekemään. Itse yllätyin kovasti miehen reagtiosta, kävin kauppareissulla ostamassa sen testin samalla ja kun tultiin kotiin niin tein testin. MIes oli puhelimessa ja mä laitoin lapsille ruokaa, testi oli vessassa. Itse tiesin jo tuloksen, mies lopetti puhelin ja ei edes muistanut koko testiä enää. Sanoin että testi vessassa, mies meni sinne ja sitten se kirosi ja lujaa!! Myöhemmin illasta ehdotti sitä aborttia vaikka tietää minun kantani.

No olen siinä samaa mieltä että jos ei ehkäisystä kunnolla huolehdita niin silloin on kannettava vastuu. Tämä vauva syntyy jos kaikki menee hyvin ?

Ymmärrän miestäkin, sanoi että pelkää ettei me jakseta. Mutta minusta se ei ole syy aborttiin.

Aikaisemmissa raskauksissa olen heti kertonut kaikille. Nyt pidän tämän salaisuuden (minkä toki teille kerroin ja onneksi voin johonkin purkaa) kunnes mieskin on sujut asian kanssa. Sitten on muiden vuoro. Toki mietin että pitäisikö muutamalla luotettavalle hyvälle ystävälle kertoa, tänään jo soitin toiselle, mutta en saanut asiaa sanotuksi.

• 8+8

Valitan, aloittaja. Vaikka sinä et millään voisi sulattaa etkä käsittää, niin olen parisuhteessani onnellinen, kuin myös miesystäväni. Ahistaako tämmöinen vai käykö kateeksi? Itse kun vaikutat tyytymättömmältä kuin kukaan.

• Tuskin kukaan

vois olla puhtaalla omalla tunnolla ainakaan onettomampi kuin mukavuusabortoija. Sitähän sunkaltaset joutuu sitten loppuelämänsä muilta kadehtiin. Ahistaahan se varmasti kun se on jotain mitä ei voi enää takasin saada.

"Onnellisuusmuurin
        Kirjoittanut: varjossa.
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas. Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana surullinen totuus "onnesta" piilee."

• Tuota...
        Tuskin kukaan kirjoitti:

vois olla puhtaalla omalla tunnolla ainakaan onettomampi kuin mukavuusabortoija. Sitähän sunkaltaset joutuu sitten loppuelämänsä muilta kadehtiin. Ahistaahan se varmasti kun se on jotain mitä ei voi enää takasin saada.

"Onnellisuusmuurin
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas. Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana surullinen totuus "onnesta" piilee."

Olet tuota viestiä onnellisuus muurista linkittänyt useinkin.
        Kene kirjoittama se on?
        Mikä tieteellinen arvo sillä on?
        Missä on tehty tutkimus tästä onnellisuusmuurista?
        Vai onko tämä pätevä sitaatti vain osaa jonkun mutua?

• mut näin se menee
        Tuskin kukaan kirjoitti:

"Onnellisuusmuurin

"Ahistaahan se varmasti kun se on jotain mitä ei voi enää takasin saada."

Riippuu siitä kuinka valmis on ollut luopumaan. Nimittäin kukaan ei pääse tässä elämässä niin helpolla, etteikö jostain joutuis luopumaan suosiolla. Siks luopumiseenkin pitää oppia ettei takerru niin kouristuksenomaisesti asioihin. On esmes äitejä, jotka eivät anna lasten itsenäistyä vaan roikkuvat lapsissa kiinni tukahduttaen nämä hengiltä. Nämä äidit eivät ole ehkä koskaan joutuneet luopumaan mistään. Samoin joillekin on vaikea luopua tavaroista ja heistä tulee himohamstraajia.

Tuon "onnellisuusmuurin" logiikka ontuu pahasti, koska tuo on vain jonkun hatusta vetämä luulo, kuvitelma tai otaksuma, miltä toisesta OIKEASTI tuntuu, tai miltä hänestä PITÄISI tuntua. Mihinkään tutkimuksiin tuollainen ei tietenkään perustu, eikä varsinkaan puolueettomaan. Tuollaisen termin keksijä ei pysty ymmärtämään, että on erilaisia tapoja ajatella eikä ole ennalta määrättyja ja oikeita tapoja tuntea ja käsitellä asioita. Onpahan vain kuvitellut, miltä abortin tekijästä TÄYTYY tuntua, jos vaikka itse joutuisi tilanteeseen. Tai sitten termin keksijä kertoo vain omasta itsestään. Eikä hän myöskään tuossa tilanteessa pysty mielikuvituksettomana tajuamaan, että on niin monta suhtautumistapaa kuin on ihmistäkin.

Jotenkin sitä ihmettelee aina vaan, miten aborttiasiariippuvaiset ja yleensä konservatiiviporukka voi olla niin uskomattoman jäykkää ja yksinkertaista ajatuksenjuoksultaan, niin tavattoman mielikuvituksetonta ja mustavalkoista, kahtiajakautunutta ilman mitään vivahteita ja värejä eikä mitään hyvää nähdä missään muussa kuin missä sitä halutaan nähdä. Ei kyseenalaisteta eikä tutkita vaan nypitään rusinoita pullasta ja ollaan aina oikeassa. Se on surullista, koska tuolloin ihminen ei voi oppia mitään uutta - koska hän tietää omasta mielestä jo kaiken.

• Sairasta intettä

Olet säälittävä, on matalaotsaisen ihmisen ajattelukykyä arvioida toisten ihmisten elämisiä jonkun abortin pohjalta, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Abortit eivät mihinkään parisuhteen eroihin johda, aivan käsittämättömiä väitteitä ja yleistyksiä.

• Sulla sit varmaan

olikin vakuuttavan päteviä todisteita ettei parisuhteet voi KOSKAAN loppua juurikin abortin takia? Vai oliko sittenkään varaa ryhtyä lapselliselle nälvintälinjalles? Säälittävää, todellakin.

• Valheita!

SUN sakkis on se joka nälvintäpaskan JOKA kerta epätoivoissaan alottaa kun sitä aiheellista asiaa ei vaan oo :))) ja sitten väännetään krokotiilinkyyneliä kun ei kestetäkään samalla mitalla takasin :DDD onhan ne kamalia, "isot pahat vastustaja-tädit kiusaa", yhyy XDD

• pupu tupuna
        Valheita! kirjoitti:

SUN sakkis on se joka nälvintäpaskan JOKA kerta epätoivoissaan alottaa kun sitä aiheellista asiaa ei vaan oo :))) ja sitten väännetään krokotiilinkyyneliä kun ei kestetäkään samalla mitalla takasin :DDD onhan ne kamalia, "isot pahat vastustaja-tädit kiusaa", yhyy XDD

nii..onhan se vastustajille ihan liikaa kun sanotaan ette lapset tämän elämää varmastikaan pilaa niin aiihe saa ehdottomasti alkaa itkee vastaan kuinka se on henkilöön käyv nälvintää jonka jälkeen sanotaan "samalla mitalla" toistaosapuolta murhaajaksi, pehnuatetun huoneen asukiksi etc..
        siis tottahan se nyt olikin ehdottomasti "samalla mitalla" takaisin antamista..
        ja sit vielä viesteissä vastustaja itkee kun hänen "asialliset ja aiheeseen kuuluvat" kommentit kiljutaan poistoon..tietenkin onhan senyt sääntöjen mukaista haukkuakki toinen murhaajaksi vaikka ei edes tiedä m toisen taustoista yhtään mitään mutta olettaa tietävänsä kaiken kun "osaa tulkita" kirjoitettua tekstiä..

• parisuhteet loppuu

Totta on kuitenkin että abortin tehneistä huomattava osa katuu jälkeenpäin ja se koetttelee miehen ja naisen välistä elämää. Joskus se voi lujittaa, mutta käy varmasti toisinkin.
      Abortin tehnyt nainen vetäytyy melko usein ja seksielämä laantuu, kunnes se voi korjaantua tai sitten ei koskaan.
      Kaikki ei ole rakennettu samasta muotista, toiset kestää enempi ja toiset vähempi. Turha kai tätä on puolustella?

• Naiset reagoivat eri

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7

Onko täällä havaittavissa vihaa, usein tuntuu että jonkun sisus kuohahtaa. Onko asioita käsitelty kuitenkaan loppuun, kertooko nämä palstat jotain ihmisen keskeneräisitä asioista.

Lainaus lopusta.

Surun ensimmäinen vaihe on usein helpotus. Lyhyen ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet haihtuvat ja tuntuu vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.
      Naiset reagoivat hyvin eri tavoin.
      Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vihaisia itselleen ja/tai toisille. Vihan ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. masennusta ja itsetuhoisuutta. Syyllisyys, häpeä ja itsesääli ovat myös usein esiin tulevia tunteita.
      Anteeksiantaminen ja -saaminen on yksi tärkeimmistä askelista kohti parantumista.
      Sen jälkeen asian kohtaaminen on huomattavasti helpompaa.
      Prosessin loppuvaiheessa menetyksen konkretisoiminen esim. nimen antaminen menetetylle lapselle tai kynttilän sytyttäminen lapsen muistolle tuo lohdutusta.

• sosiologi

"Anteeksiantaminen ja -saaminen on yksi tärkeimmistä askelista kohti parantumista."

Ei taida tämä anteeksiantaminen olla ihan tämän forumin keskeisin suhtautumistapa abortinvastustajaleirissä.

Onneksi tuossa kirjoituksessa jätetään vähän pelivaraa sille, ettei näitä abortin jälkeisiä tuntemuksia ja prosessia kannata ottaa universaalina faktana:

"usein helpotus"
        "usein ahdistuvat"
        "saattaa"

• Sosioloogille
        sosiologi kirjoitti:

"Anteeksiantaminen ja -saaminen on yksi tärkeimmistä askelista kohti parantumista."

Ei taida tämä anteeksiantaminen olla ihan tämän forumin keskeisin suhtautumistapa abortinvastustajaleirissä.

Onneksi tuossa kirjoituksessa jätetään vähän pelivaraa sille, ettei näitä abortin jälkeisiä tuntemuksia ja prosessia kannata ottaa universaalina faktana:

"usein helpotus"
        "usein ahdistuvat"
        "saattaa"

Kuinka paljon olet havainnut abortin suosijoissa anteeksianamista tai pyytämistä?
        Näetkö nyt yksillä laseilla omalta puoleltasi?

• Tuota...
        Sosioloogille kirjoitti:

Kuinka paljon olet havainnut abortin suosijoissa anteeksianamista tai pyytämistä?

Mistä päättelet että nimimerkki sosiologi suosii abortteja?
        Missä näitä suosijoita on?
        Se että kannattaa valinnanvapauttahan ei tarkoita että suosii abortteja.

• Näkemyksien ero
        Tuota... kirjoitti:

Mistä päättelet että nimimerkki sosiologi suosii abortteja?
        Missä näitä suosijoita on?
        Se että kannattaa valinnanvapauttahan ei tarkoita että suosii abortteja.

Missä niin sanoin että sosioloogi suosii? kirjoituksessani tarkoitin että näkeekö vain yhdeltä puolelta anteeksiantamuksen muttei toiselta puolelta. Se ei silti tarkoita sitä että hän on henkilö joka suosii aborttia.

Onahan tuokin näkemys minkä lopussa kirjoitat.

• sosiologi
        Sosioloogille kirjoitti:

En kyllä tajua kysymystäsi ollenkaan. Minä en vainoa abortteja tehneitä ihmisiä, eivätkä he edes ole minun anteeksi antamistani vailla. Minä näen asian niin, että abortteja pitäisi vähentää realistisilla tavoilla kuten ehkäisyn parantamisena ja esimerkiksi sterilisaatiolain muuttamisena. Onhan se nyt jotenkin outoa, kun abortin saa paljon helpommin kuin sterilisaation. Mutta siihenkin on kai syynsä - moni purkaa sterilisaation kun elämäntilanne muuttuu. On vaikeampi raskautua sterilisaation jälkeen kuin abortin jälkeen.

Minusta pitää antaa asiassa vaihtoehtoja ja tukea. Olisi kyllä hienoa kuulla niitä ehdotuksia abortinvastustajienkin leiristä joskus eikä vain jauhaa samaa, massapostata tänne mahtipontisia ja tuomitsevia saarnoja ja solvauksia - ei niillä ole kuin viihteellinen funktio ja ne jotenkin vievät pohjan ja uskottavuuden koko aborttikeskustelulta ja koko abortinvastustuksesta. Tulee semmoinen olo, että ihmiset ei elä ihan tässä arkitodellisuudessa, niin mystisillä argumenteilla aborttia vastustetaan. Ihan kuin katselisi jotain filmiä synkeästä inkvisitiosta, missä koetetaan keksiä ihmisille mahdollisimman karseita ja perverssejä kidutusmuotoja.

• sosioloogille
        sosiologi kirjoitti:

En kyllä tajua kysymystäsi ollenkaan. Minä en vainoa abortteja tehneitä ihmisiä, eivätkä he edes ole minun anteeksi antamistani vailla. Minä näen asian niin, että abortteja pitäisi vähentää realistisilla tavoilla kuten ehkäisyn parantamisena ja esimerkiksi sterilisaatiolain muuttamisena. Onhan se nyt jotenkin outoa, kun abortin saa paljon helpommin kuin sterilisaation. Mutta siihenkin on kai syynsä - moni purkaa sterilisaation kun elämäntilanne muuttuu. On vaikeampi raskautua sterilisaation jälkeen kuin abortin jälkeen.

Minusta pitää antaa asiassa vaihtoehtoja ja tukea. Olisi kyllä hienoa kuulla niitä ehdotuksia abortinvastustajienkin leiristä joskus eikä vain jauhaa samaa, massapostata tänne mahtipontisia ja tuomitsevia saarnoja ja solvauksia - ei niillä ole kuin viihteellinen funktio ja ne jotenkin vievät pohjan ja uskottavuuden koko aborttikeskustelulta ja koko abortinvastustuksesta. Tulee semmoinen olo, että ihmiset ei elä ihan tässä arkitodellisuudessa, niin mystisillä argumenteilla aborttia vastustetaan. Ihan kuin katselisi jotain filmiä synkeästä inkvisitiosta, missä koetetaan keksiä ihmisille mahdollisimman karseita ja perverssejä kidutusmuotoja.

Miksi tällaiseen edes kukaan viitsii vastata, kun etukäteen on leimaus ottikossa. Ja oikein pervessejä kidutusmuotoja, tuollaisia laukauksia ei voi edes käsittää.

Olenko muuten sanonut että sinä vainoisit abortteja tehneitä, mistä ihmeestä tuollaisen löysit?
        Puhutko kaikista ihmsistä yleensä tuolla tavoin jos he ovat sitä mieltä etteivät ole aborttien kannalla. Ajatteletko etteivät he tosiaan elä arkitodellisuudessa, no missähän sitä sitten eletään jos ei arjessa. Tuomiokirve sinulla ainakin on kovin lähellä suussasi. Voin vastata jollekin toiselle, mutten tuollaiselle kiihkoajalle tämän enempää, sinä et 13 ainakaan ole rakentamassa mitään keskusteluyhteyttä toisten erimielisten kanssa . :=(

• sosiologi
        sosioloogille kirjoitti:

Miksi tällaiseen edes kukaan viitsii vastata, kun etukäteen on leimaus ottikossa. Ja oikein pervessejä kidutusmuotoja, tuollaisia laukauksia ei voi edes käsittää.

Olenko muuten sanonut että sinä vainoisit abortteja tehneitä, mistä ihmeestä tuollaisen löysit?
        Puhutko kaikista ihmsistä yleensä tuolla tavoin jos he ovat sitä mieltä etteivät ole aborttien kannalla. Ajatteletko etteivät he tosiaan elä arkitodellisuudessa, no missähän sitä sitten eletään jos ei arjessa. Tuomiokirve sinulla ainakin on kovin lähellä suussasi. Voin vastata jollekin toiselle, mutten tuollaiselle kiihkoajalle tämän enempää, sinä et 13 ainakaan ole rakentamassa mitään keskusteluyhteyttä toisten erimielisten kanssa . :=(

Jassoo.

• %%%%%%%

Onhan se jonkinasteista "suosimista" kun joku sanoo tehneensä 7 kertaa abortin, tai neljä kertaa, eikä lapsia halua. Mutta jokainen meistä voi sanoa tuota sitten miten tahansa, asia ei siitä kuitenkaan muutu miksikään. Valinnanvapauskin on vain yksi sana joka voi korvata suosimis-sanan. Sama lopputulos.

• Tuota...

Vaikka onkin itse päätynyt usein aborttiin, niin eihän se tarkoita että aina ja jokaisen kohdalla suosisi abortteja.

• pupu tupuna

mutta kun täällä väitetään heitäkin abortin suosijoiksi jotka eivät välttämättä ole koskaan edes aborttia tehnyt mutta kannattaa aborttioikeutta naisille..onko sekin siis suosimista sitten?

• Toivottavasti ei...
        Tuota... kirjoitti:

Vaikka onkin itse päätynyt usein aborttiin, niin eihän se tarkoita että aina ja jokaisen kohdalla suosisi abortteja.

Toivottavasti näin ei olisi kenenkään kohdalla.

• Jotkut suosii jotkut

• %%%%%%

Voihan tuo kuulostaa paremmalta ja hienommalta , kun sanoo että on "valinnanvapaus". :=)

• Vierailija90

Itse voin todeta, että kahden abortin jälkeen olen vielä saman miehen kanssa ja nyt olemme naimisiin menossa. Abortit olivat yhteinen päätös, joten miten sen pitäisi kaivella suhdetta? Kumpikaan ei syytä toista ja seksielämä jatkuu samanlaisena kuin ennenkin. Ja ihan tavallinen opiskelija olen.

• Nuorille

Miksi nuoret elävät avosuhteessa ensin, miksei voi seuraustella ja sitten aloittaa avioliiton kautta yhteinen elämä. Joku sanoi että pitäähän sitä nyt nainen ensin kokeilla sängyssä. :( ja jos ei suju seksi, niin sitten katotaan uusi. Tällaiset kyllä saa miettimään, mikä on loppujen lopuks joillekin merkitsee rakkaus.

Rakkaus myös odottaa, eikä se ensin vahingoita ja sitten heittää kuin rukkasen kun ei sopinutkaan. Olen ollut aina sillä kannalla että kannattaa katsoa ennenkuin katuu ja seurustella mahdollisimman pitkään joson vähänkin epävarmuutta. Seksit sitten myöhempään. Onhan sitä koko elämä aikaa opiskella siellä sängyssäkin, ei kukaan ole seppä syntyessään, sano.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      77
      2167
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe