Interreilaus, junien lisämaksut euroopassa. Ym.

wannabereilaaja

Terve, ollaan parin kaverin kanssa lähdössä reilaamaan 22(rajaton) päivän tiketillä kesällä eurooppaan. Rupesin mietityttämään että miksi junissa veloitetaan lisäksi jotain maksuja (5-10e) vaikka omaisikin reilauskortin ( Global Pass ). Mistä summa koostuu?

Ja ottaisin mielelläni vastaan kokeneemmilta reilaajilta tai muuten vain asiantuntijoilta avoimia mielipiteitä että kerkeääkö n. 22 päivässä tekemään tällaisen reissun kuin : Berliini-Praha-Innsbruck-Venetsia-Rooma-(monaco, st tropez,barcelona)-Pariisi-Lontoo-Amsterdam. Ajattelimme aluksi lentää Berliiniin ja myös matkan lopuksi silloisesta kohteesta takaisin Suomeen. Onko liikaa kohteita ahmittu liian pieneen aikaan? Suluissa olevat maat ovat harkinnan alla, ja monacossa sekä st.tropezissa ajattelimme olla vain päivän, mikäli edes sinne eksyisimme, koska niissä meillä ei ole varaa todnäk yöpyä ;) Onko muita reitti ehdotuksia ensimmäistä kunnollista reilaus matkaamme varten?

Ja mikäli jollain on tietoa jugend guest haus/home yöpymispaikoista niin ilman muuta kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta!!

Pyydän anteeksi etukäteen mikäli kyselen tyhmiä kysymyksiä! Mutta ottaisin vastaan mielelläni muutakin tärkeää infoa interreilauksesta.

Kiitos vastaajille etukäteen!

5

2922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metropolitaine

      Lisämaksut riippuvat junasta, mitä parempi ja nopeampi, sitä suurempi lisämaksu. Rahastustahan se on, mutta oikeastaan lisämaksu on pakollinen siinäkin mielessä, että saa junasta paikan. Jos juna on täynnä, eikä lisämaksullista paikkalippua ole, joutuu lattialle tai ei pääse junaan lainkaan. Se vaan on näin.

      Tuosta reitistänne; luulisin että se on ihan mahdollinen, mutta haluatteko ravata paikasta toiseen koko ajan vai oikeasti tutustua paikkoihin? Voisi olla ihan kivaa pysähtyä johonkin kaupunkiin pidemmäksikin aikaa ja jättää "ei niin tärkeitä" kohteita pois. Muista, että junamatkoihinkin kuluu aikaa! Mutta itsestähän se lopulta on kiinni, miten haluaa aikansa käyttää.

      Mukavaa reiliä teille! ;)

    • Kosser2

      En suosittele tekemäänne suunnitelmaa!!!!. Matkallanne kerkeisitte tutustua vain rautatieasemiin ja niiden ympäristöön.
      Itse kävin interrail-reissulla aikoinaan Ibizalla asti. Olin siellä 10 pv. Ekaxi olin yhden yön Barcelonassa 1. yön ja sitten laivalla Ibizalle. Olin siellä viikon tutun porukan kanssa, jotka olivat lentäneet sinne. Lensin reittikoneella Ibizalta Barcloonaan, josta junalla Pariisin kautta Suomeen.
      Siis olin matkalla Tku - Ibiza - Tku vain Wienissä ja Barcelonassa yötä Ibiza 10 pvn lisäksi. Aloittelijan reissu. Pitäisi käydä interrail-reissu 25 vuoden tauon jälkeen;-)!!!!???.

      Ei muutakuin menkää reissuun ja onnea matkaan!!!

      Kusti

    • Strix Aluco

      Oletko käynyt jo Pallontallaajien sivuilla? Siellä on vinkkejä reilaukseen.

      Lisämaksut ovat paikkalippuja. Rahastustahan se on, mutta minkäs teet.

      Reilireissustanne: Luulen, että tämä ei ole elämänne viimeinen ulkomaanmatka, siksi jättäisin nyt Lontoon väliin (tai vaihtoehtoisesti pyörisin enemmän Brittein saarilla). Lontoo on vähän kaukana, paitsi jos menette kalliilla eurostar-junalla. Voitte koska tahansa myöhemmin käydä Lontoossa esim halpalennoilla.

      Tarkoitatko Jugend guest hausilla samaa kuin Youth hostel? Minulla oli ennen tämä kortti: http://www.hostellit.fi/hostellikortti.aspx, mutta eipä ole tullut uusittua.

    • 0239374387

      mäkin oon lähdössä reilaamaan kesällä.. mitä sinne kannattaa ottaa mukaan (mitä ei välttämättä heti tulis ajatelleeksi)? paljonko pitäisi varata rahaa?

    • 1500e per 1kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe