Huolto 400 euroa

pissapojan n.5e/l

Skodan merkkihuollossa katsottiin ettei ole naarmuja ja vaihdettiin öljyt.

70

2291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

      Siinä taas vedetään mutkat suoriksi oikein kunnolla.

      • Skodailija-Antti

        Skodiin on hyviä Haynesin huolto-oppaita, www.ago.fi 19-23 euroa, www.alfamer.fi oppaat maksaa 33 euroa.


      • På svenska
        Skodailija-Antti kirjoitti:

        Skodiin on hyviä Haynesin huolto-oppaita, www.ago.fi 19-23 euroa, www.alfamer.fi oppaat maksaa 33 euroa.

        Löytyy noita Biltemastakin Alfammeria halvemmalla.


      • Tiiverö
        På svenska kirjoitti:

        Löytyy noita Biltemastakin Alfammeria halvemmalla.

        Niitä on kaikissa muissakin kirjakaupoissa Alfamerin hintoja edullisemmin.


      • Neuvoksi muillekin !
        Skodailija-Antti kirjoitti:

        Skodiin on hyviä Haynesin huolto-oppaita, www.ago.fi 19-23 euroa, www.alfamer.fi oppaat maksaa 33 euroa.

        Skodailija-Anttille tiedoksi vaan.

        varsinkin vähänajavan kannattab huoltaa ehdottomasti merkkihuolossa, koska hyvin todennäköisesti skodan omistaja joutuu turvautumaan tuotevastuu lainsäädäntö heti kun 2-v takuu on ohi.

        aivan turha pyytää vw tai skodalta yhtään mitään jos on yli 2-vuotta ikää, vaikka mittarissa olisi 22 000 km, jos ei ole joka vuosi käynyt merkkihuollossa,
        kaikki tyypillisetkin viat joutuu korjauttamaan omasat rahapussiata.

        puheet muuttuvat nopeasti kun on nimin paperissa,
        meillä tosi nauhoitetiin kaikki puheet ja luppaukset, taskussa oli pokkari videokamera älykänny, kaiikssa saatiin hyvä ääni.


      • ghg.
        Neuvoksi muillekin ! kirjoitti:

        Skodailija-Anttille tiedoksi vaan.

        varsinkin vähänajavan kannattab huoltaa ehdottomasti merkkihuolossa, koska hyvin todennäköisesti skodan omistaja joutuu turvautumaan tuotevastuu lainsäädäntö heti kun 2-v takuu on ohi.

        aivan turha pyytää vw tai skodalta yhtään mitään jos on yli 2-vuotta ikää, vaikka mittarissa olisi 22 000 km, jos ei ole joka vuosi käynyt merkkihuollossa,
        kaikki tyypillisetkin viat joutuu korjauttamaan omasat rahapussiata.

        puheet muuttuvat nopeasti kun on nimin paperissa,
        meillä tosi nauhoitetiin kaikki puheet ja luppaukset, taskussa oli pokkari videokamera älykänny, kaiikssa saatiin hyvä ääni.

        on muuten aivan laillista, jos nauhoituksessa kuuluu omakin ääni


      • Äidinkielenope
        ghg. kirjoitti:

        on muuten aivan laillista, jos nauhoituksessa kuuluu omakin ääni

        Neuvoksi muillekin! Kannattaisiko ensin käydä se koulu loppuun ja opetella kirjoittamaan kunnollista suomea? Silloin joku voisi tuota tekstiä uskoakin.


    • ilmaista pitää olla

      Ja mikä olikaan tarinan opetus?
      Kannattaa lukea se kuponki minkä saa tehdyistä töistä, niin ei luule ja harmittele hintaa. Ja ei ne naarmuista ole kiinnostuneita.

    • ~^~

      Merkkihuollossa kysytään AINA, haluaako että pissapoika täytetään ja haluaako että palaneet merkkilamput vaihdetaan. Oma valinta. Ja huolto-ohjelmasta tosiaan näkee, mitä kaikkea siihen rahaan kuuluu.

      • pissapojan n.5e/l

        "Merkkihuollossa kysytään AINA, haluaako että pissapoika täytetään ja haluaako että palaneet merkkilamput vaihdetaan. Oma valinta. Ja huolto-ohjelmasta tosiaan näkee, mitä kaikkea siihen rahaan kuuluu. "
        Tarkennan : Ei vaihdettu merkkilamppuja. Sisälsi mm. renkaiden urasyvyyden tarkastamisen, akun kunnon mittaamisen ja rengaspaikkauslaitteiston päivämäärän tarkastamisen.

        "Ja mikä olikaan tarinan opetus?"
        Kun ostaa uuden auton kannattaa vaan ajaa ja vaihdattaa ajoissa öljyt sekä suodattimen halvimmassa paikassa. Muu merkkihuolto on valohoitoa.


      • pissaa päässä 5e/l
        pissapojan n.5e/l kirjoitti:

        "Merkkihuollossa kysytään AINA, haluaako että pissapoika täytetään ja haluaako että palaneet merkkilamput vaihdetaan. Oma valinta. Ja huolto-ohjelmasta tosiaan näkee, mitä kaikkea siihen rahaan kuuluu. "
        Tarkennan : Ei vaihdettu merkkilamppuja. Sisälsi mm. renkaiden urasyvyyden tarkastamisen, akun kunnon mittaamisen ja rengaspaikkauslaitteiston päivämäärän tarkastamisen.

        "Ja mikä olikaan tarinan opetus?"
        Kun ostaa uuden auton kannattaa vaan ajaa ja vaihdattaa ajoissa öljyt sekä suodattimen halvimmassa paikassa. Muu merkkihuolto on valohoitoa.

        Ja vieläkö tuollaisia typeryksiä löytyy jotka eivät ymmärrä ja tiedä autojen huollosta mitään, mutta vahva mielipide kuitenkin löytyy.


      • Jeti1,8TSI
        pissaa päässä 5e/l kirjoitti:

        Ja vieläkö tuollaisia typeryksiä löytyy jotka eivät ymmärrä ja tiedä autojen huollosta mitään, mutta vahva mielipide kuitenkin löytyy.

        "tuollaisia typeryksiä löytyy jotka "
        Omalle tyhmyydellesi et voi mitään, mutta jos auton huoltoa on renkaiden kulutusuran mittaus tai naarmuttomuuden ruksaaminen huoltolappuun, niin työskentelet varmaan Skodalla ?


      • sörviskille
        pissapojan n.5e/l kirjoitti:

        "Merkkihuollossa kysytään AINA, haluaako että pissapoika täytetään ja haluaako että palaneet merkkilamput vaihdetaan. Oma valinta. Ja huolto-ohjelmasta tosiaan näkee, mitä kaikkea siihen rahaan kuuluu. "
        Tarkennan : Ei vaihdettu merkkilamppuja. Sisälsi mm. renkaiden urasyvyyden tarkastamisen, akun kunnon mittaamisen ja rengaspaikkauslaitteiston päivämäärän tarkastamisen.

        "Ja mikä olikaan tarinan opetus?"
        Kun ostaa uuden auton kannattaa vaan ajaa ja vaihdattaa ajoissa öljyt sekä suodattimen halvimmassa paikassa. Muu merkkihuolto on valohoitoa.

        Ja kerrothan vielä paljonko mittarissa oli kun veit huoltoon?


      • Kalle kustaa
        Jeti1,8TSI kirjoitti:

        "tuollaisia typeryksiä löytyy jotka "
        Omalle tyhmyydellesi et voi mitään, mutta jos auton huoltoa on renkaiden kulutusuran mittaus tai naarmuttomuuden ruksaaminen huoltolappuun, niin työskentelet varmaan Skodalla ?

        Moottori lehdessä oli taannoin huoltohinnat varaosineen vertailussa. Halvimmat oli fiatissa .Vaggarien hinnat aika liki keskikastissa mutta silti vielä puolet halvemmat kuin subarussa.
        Ei pitäisi Ehkä ostaa uutta autoa jos ei ole varaa/tahtoa sitä huollattaa. takuun takia vaan se kuitenkin kannattaa ja vaihtoarvosta se on jokatapauksessa pois.


      • Varaa
        Kalle kustaa kirjoitti:

        Moottori lehdessä oli taannoin huoltohinnat varaosineen vertailussa. Halvimmat oli fiatissa .Vaggarien hinnat aika liki keskikastissa mutta silti vielä puolet halvemmat kuin subarussa.
        Ei pitäisi Ehkä ostaa uutta autoa jos ei ole varaa/tahtoa sitä huollattaa. takuun takia vaan se kuitenkin kannattaa ja vaihtoarvosta se on jokatapauksessa pois.

        400 euroa = 2400 markkaa !


      • Kalle kustaa
        Varaa kirjoitti:

        400 euroa = 2400 markkaa !

        Ymmärrän!
        Fiiaattia vaan kehiin;)
        Minä kun odotan väliöljyn (15.000km)vaihtoa tb.llä niin pelkkä kahvi maksaa 11markkaa. Johan sillä sai sunocoa neljä litraa köppäsen varaosasta. Ennevanhaa.
        Älä ny kiukuus halkee.
        Niihän ne sanoo viisaat että ei se työ maksa vaan se ammattitaito että tietää mihin kohtaan vasaralla lyö.
        Et kai sinäkään ilmatteeks työtäs tee. Jos varaa on uusi yeti ostaa;)


      • osssss
        Kalle kustaa kirjoitti:

        Moottori lehdessä oli taannoin huoltohinnat varaosineen vertailussa. Halvimmat oli fiatissa .Vaggarien hinnat aika liki keskikastissa mutta silti vielä puolet halvemmat kuin subarussa.
        Ei pitäisi Ehkä ostaa uutta autoa jos ei ole varaa/tahtoa sitä huollattaa. takuun takia vaan se kuitenkin kannattaa ja vaihtoarvosta se on jokatapauksessa pois.

        KTS.Kulttajaviraston sivuilta tietoa.Turha maksaa kalliita merkkihuoltoja.
        Vain takuukorjaukset merkkiliikkeeseen.


      • jyfiugo8
        pissapojan n.5e/l kirjoitti:

        "Merkkihuollossa kysytään AINA, haluaako että pissapoika täytetään ja haluaako että palaneet merkkilamput vaihdetaan. Oma valinta. Ja huolto-ohjelmasta tosiaan näkee, mitä kaikkea siihen rahaan kuuluu. "
        Tarkennan : Ei vaihdettu merkkilamppuja. Sisälsi mm. renkaiden urasyvyyden tarkastamisen, akun kunnon mittaamisen ja rengaspaikkauslaitteiston päivämäärän tarkastamisen.

        "Ja mikä olikaan tarinan opetus?"
        Kun ostaa uuden auton kannattaa vaan ajaa ja vaihdattaa ajoissa öljyt sekä suodattimen halvimmassa paikassa. Muu merkkihuolto on valohoitoa.

        Jos ostat uuden auton, on huollatettava valmistajan antamien huolto-ohjelmien mukaan, tehtiinpä se sitten missä hyvänsä. Eli mikään pelkkä öljyjen ja suodattimen vaihto ei todellakaan riitä. Tai voithan sinä tehdä niinkin, mutta turha on sitten mennä takuukorjauksia merkkiliikkeeseen itkemään. Se, ettei autoa tartte huollattaa merkkiliikkeessä, ei tarkoita ettei sitä tartte huollattaa ohjeiden mukaisesti.....


      • -HK-
        Varaa kirjoitti:

        400 euroa = 2400 markkaa !

        400 euroa = 240000 vanhaa markkaa!


      • osssss
        jyfiugo8 kirjoitti:

        Jos ostat uuden auton, on huollatettava valmistajan antamien huolto-ohjelmien mukaan, tehtiinpä se sitten missä hyvänsä. Eli mikään pelkkä öljyjen ja suodattimen vaihto ei todellakaan riitä. Tai voithan sinä tehdä niinkin, mutta turha on sitten mennä takuukorjauksia merkkiliikkeeseen itkemään. Se, ettei autoa tartte huollattaa merkkiliikkeessä, ei tarkoita ettei sitä tartte huollattaa ohjeiden mukaisesti.....

        Autoasi ja fixus varmaan tietää huolto-ohjelman.Lienee muutkin liikkeet tarvittaessa pyytää ohjelman merkkiliikkeestä.
        Kaikki asumisesta lähtien kallistuu.Lienee merkkihuoltokin pudottaa rajusti hintoja.


      • varaa
        Varaa kirjoitti:

        400 euroa = 2400 markkaa !

        Mutta paljonko se on Norjan kruunuina?


      • kgggggggg
        -HK- kirjoitti:

        400 euroa = 240000 vanhaa markkaa!

        24 000 000

        vanhaa penniä on 400 euroa.


      • -
        Varaa kirjoitti:

        400 euroa = 2400 markkaa !

        Ei muuten ole, se on 400 euroa, markkaa ei ole olemassakaan.


      • ikä painaa?
        Jeti1,8TSI kirjoitti:

        "tuollaisia typeryksiä löytyy jotka "
        Omalle tyhmyydellesi et voi mitään, mutta jos auton huoltoa on renkaiden kulutusuran mittaus tai naarmuttomuuden ruksaaminen huoltolappuun, niin työskentelet varmaan Skodalla ?

        Ja muutako siellä ei tehdä?? Lue se kuponki oiein tarkasti ihan sivi riviltä, vä jäikö lukulasit kirjastoon?


      • todellinen totuus
        osssss kirjoitti:

        KTS.Kulttajaviraston sivuilta tietoa.Turha maksaa kalliita merkkihuoltoja.
        Vain takuukorjaukset merkkiliikkeeseen.

        Millaiset keskeytysturvan saat pärnäseltä ossssss.
        Ja sitte saa tapella takuukorjauksista jos olet huollattanut autosi jossain Pärnäsellä.


      • Halooturkus
        ikä painaa? kirjoitti:

        Ja muutako siellä ei tehdä?? Lue se kuponki oiein tarkasti ihan sivi riviltä, vä jäikö lukulasit kirjastoon?

        Ei se auto sillä huollu että ostaa paskint työtä ja vaatii parasta.


      • maikka1

        Huoltoohjelmaa ei uusissa autoissa anneta mukaan, se pitää vaatia, koska se on takuun edellytyksenä, jos huoltoa ei tehdä merkkikorjaamolla.
        Uusi laki edellyttää, että huolto tehdään huoltoohjelman mukaisesti, mutta jos ei ole sellaista vaatinut autoonsa ei voi todentaa, että huolto on tehty niin.
        Merkkihuollot eivät anna sitä jälkikäteen sinille ei ainakaan Lohjanportin auto.


      • osssss
        todellinen totuus kirjoitti:

        Millaiset keskeytysturvan saat pärnäseltä ossssss.
        Ja sitte saa tapella takuukorjauksista jos olet huollattanut autosi jossain Pärnäsellä.

        Kysyppä kuluttajavirastosta sitä neuvoa.Ihan netillä sieltä saa vinkit...


      • A V
        osssss kirjoitti:

        Kysyppä kuluttajavirastosta sitä neuvoa.Ihan netillä sieltä saa vinkit...

        Hyvä ohje. Kuluttajavirastoon kannatta ottaa yhteys heti, kun joutuu Skodan merkkikorjaamon ja maahantuojan kanssa kiistaan hinnoittelusta.

        Kuluttajaviraston taulukoista löytyi perusteet viime syksynkin vääntöön Skoda-talojen (Laakkonen, Mäkelän Autotalot ja Helkama) kanssa. Yrittivät periä "räjähtäneen" Superbin omistajalta pahimmillaan yli 10 000 euroa liikaa. Kaksi kuukautta kesti vääntö sosiaalisessa mediassa ennen kuin olivat "selällään".


      • 19+5
        varaa kirjoitti:

        Mutta paljonko se on Norjan kruunuina?

        Entäpä Italian liiroina?


      • 0+0=00
        19+5 kirjoitti:

        Entäpä Italian liiroina?

        Liiroiksi muutettuna Skodan huollot ovat huippukalliita. Mitenkähän italialaisten skodailijoiden rahat riittävät?


      • £€$
        0+0=00 kirjoitti:

        Liiroiksi muutettuna Skodan huollot ovat huippukalliita. Mitenkähän italialaisten skodailijoiden rahat riittävät?

        Italiassa huollot maksetaankin pizzakupongeilla.


    • ei paha

      Veho tarjoaa uusiin ocuihin isoa 60tkm huoltoa 378egua.

      • Halpa ja hyvä ?

        Veho vaihtoi minun Mersuun sähköpistorasian sulake ja veloitti

        Työt 70,00€
        Sulake 1,20€
        Pientarvike 12,00€


      • Kalle kustaa
        Halpa ja hyvä ? kirjoitti:

        Veho vaihtoi minun Mersuun sähköpistorasian sulake ja veloitti

        Työt 70,00€
        Sulake 1,20€
        Pientarvike 12,00€

        Nii i. Jollain se pitää kompensoida toisen merkin halvemmat hinnat;) no.. Olen kerran nähnyt erään premiumauton huoltohinnaston. Korjaamotuntihinta meni sen mukaan kuinka iso malliluokka oli kyseessä. Sama vika . Eri loppuhinta.


      • kallis auto ja huolt
        Halpa ja hyvä ? kirjoitti:

        Veho vaihtoi minun Mersuun sähköpistorasian sulake ja veloitti

        Työt 70,00€
        Sulake 1,20€
        Pientarvike 12,00€

        Se on se Meselisä, tiedät sen nyt.


    • säästöliekki,

      Noi tietokone höösäykset huollonilmaisimineen on huuhaata, jos ei itse osaa merkata öljynvaihtoväliä muistiin (tai merkattu liikkeessä jos tekee siel)niin ei tarvi autoa ollenkaan.

      Huollonilmaisimen nollaus oli muutama vuosi sitten yli 50 ekuu ku ekan kerran vaihatin öljyt. Sen jälkeen en ole halunnut huollon ilamismen nollausta ja käyttöohjekirjasta löytyy kaikki tiedot huolloista ym. Turhasta on turha maksaa.

      • navetta2

        Uusissa autoissa pitää nykylain mukaan olla ohje manuaalisesta huoltoilmaisimen nollaiksesta.
        Huoltokirjassa selvitetään miten se pitää suoritta, joskin se on mahdollisimman epäjohdon mukainen esitys tietystä syystä.


    • kpg1

      Kai se oikea huolto antaa "takuun" toimivuudesta ihan konkreettisesti,
      ainakin alle 2v autoille?

      • kuis sää teet?

        Näihän se on. Uusiin autoihin tulee useimmissa merkeissä huollon ja korjausten yhteydessä takuu näiden osalle ja keskeytysturva jos matka katkeaa jostain syystä. Esim. Volvolla tuon lisän saa viisi vuotta vanhoihin ja nuorempiin jos huollattaa merkkiliikkeessä.
        Näillä elmän säästäjillä menee niin kauan hyvin, kunnes jotain sattuu tai tarjoaa autoaan huoltamattomana kiertoon. Silloin tulee se maksun aika vastaan. Vanhoille autoille saa nykyään todella edullisia huoltoja ihan merkkiliikkeistäkin.
        Mutta eiköhän jokainen saa itse valita kuinka autoaan hoitaa, joten ihan turhaa keskustelua tämäkin.


    • Kommentoikaa.

      Huollatan merkkiliikeessä, mutta keskeytysturva on pesreestä.

      Auto hinataan POIKKEUKSETTA kaskovakuutuksen piikiin korjaamolle.

      Hinausauton kuski kysyi vakuutusyhtiön nimeä, minne hinauslasku laitetaan.
      Yritin änkyttää keskeytysturvasta, hän totetsi: "kuule kyllä nää hinausjutut menee
      poikkeuksetta vakuutusyhtiön maksettavaksi". Tottakai keskeytysturvakin asian
      hoitaa, mutta ihmettelen miksi nää laitetaan vakuutusyhtiöiden maksettavaksi.

      Mulla kokemuksia kahdesta kerrasta, 8 vuoden aikana.

      • ahde

        Hienoa joku muukin on huommannut tämän.


    • Hinausautonkulj

      Kyllä kasko ne hinaukset maksaa.

      • Elvis oli kala

        "Kyllä kasko ne hinaukset maksaa. "

        Eikös se hinaus pitäisi mennä sinne liikkumsturvan piikkiin juuri sen takia, että vakuutusmaksut ei nouse (no, nousee ne joka tapauksessa).
        Tarkoitan siis sitä, että palvelulle oikea maksaja.


      • Kalavaleen elvis
        Elvis oli kala kirjoitti:

        "Kyllä kasko ne hinaukset maksaa. "

        Eikös se hinaus pitäisi mennä sinne liikkumsturvan piikkiin juuri sen takia, että vakuutusmaksut ei nouse (no, nousee ne joka tapauksessa).
        Tarkoitan siis sitä, että palvelulle oikea maksaja.

        Näinhän se menee ... kokemusta on.


      • ssdr
        Kalavaleen elvis kirjoitti:

        Näinhän se menee ... kokemusta on.

        Ja me vakuutuksen ottajat maksetaan toisten hinaukset.


      • Mlada Bodeslav
        ssdr kirjoitti:

        Ja me vakuutuksen ottajat maksetaan toisten hinaukset.

        Ainakin Skodien omistajat joutuu maksamaan vakuutuksissa Toyotaien hinauksen pois tienposkesta :(


      • Iivana julma
        Mlada Bodeslav kirjoitti:

        Ainakin Skodien omistajat joutuu maksamaan vakuutuksissa Toyotaien hinauksen pois tienposkesta :(

        Taavia ei tarvi hinata kuin neukkulassa,vanhoissa ivy-maissa ja
        Suomessa,kun se ei juurikaan kelpaa länsimaisille kuluttajille
        jotka häpeäisivät ajella itäkinnerillä. Koskaan ei tiedä milloin
        vikavaakenin hylkyosista kasatulle kotterolla matka
        katkeaa kun Tsi kilahtaa tai dsg nykäsee viimeisen kerran,
        niinkuin todistetusti kävi Taavin kestotestissäkin.
        Ei kestänyt kolmeakymmentätuhatta kilsaa
        Silloin on käyttöä ikiliikkuja Toyotan ja muiden varmatoimisten
        autojen vakuutusrahoille.


      • Ex oriente lux
        Iivana julma kirjoitti:

        Taavia ei tarvi hinata kuin neukkulassa,vanhoissa ivy-maissa ja
        Suomessa,kun se ei juurikaan kelpaa länsimaisille kuluttajille
        jotka häpeäisivät ajella itäkinnerillä. Koskaan ei tiedä milloin
        vikavaakenin hylkyosista kasatulle kotterolla matka
        katkeaa kun Tsi kilahtaa tai dsg nykäsee viimeisen kerran,
        niinkuin todistetusti kävi Taavin kestotestissäkin.
        Ei kestänyt kolmeakymmentätuhatta kilsaa
        Silloin on käyttöä ikiliikkuja Toyotan ja muiden varmatoimisten
        autojen vakuutusrahoille.

        Onhan Tojokin itäkinneri - ainakin suomesta katosen.


      • Summba
        Ex oriente lux kirjoitti:

        Onhan Tojokin itäkinneri - ainakin suomesta katosen.

        Tojokuskit elää muiden kustannuksella, kun muut joutuu vakuutuksissa maksamaan niiden hinaukset.


    • Skoota - 4 pyörää

      Kannattaa ostaa Haynesin www.ago.fi korjausopas ja tehdä helpoimmat huoltotyöt itse. Ei ole järkevää maksaa merkkikorjaamolle ainakaan pissapojan täytöstä ja ilmanpaineiden tarkistuksesta. Jos auton vie merkkihuoltoon, kannattaa töiden vastaanotossa jättää lista tehtävistä töistä. Monissa helpoissaa hommissa, kuten pissapojan täytössä, tulee vähemmän vaihinkoakin, kun kaataa nesteen itse, eikä anna korjaamon amisharjoittelijan sotkea paikkoja.

      • mieti vähän ensin

        ja pissapojan nesteen täyttöön ja renkaiden ilmanpaineen tarkastukseen tarvitaankin opas, yeah!
        Itse huolletussa autossa ei ole takuut voimassa, mikä pälli?


      • Pirkkalan professori
        mieti vähän ensin kirjoitti:

        ja pissapojan nesteen täyttöön ja renkaiden ilmanpaineen tarkastukseen tarvitaankin opas, yeah!
        Itse huolletussa autossa ei ole takuut voimassa, mikä pälli?

        Mieti itse pikkuisen, jos aivot ei ole siellä jalkojen välissä. Luulis tyypillisellä amispellenkin äo:llä (


      • Lausunnan dosentti
        Pirkkalan professori kirjoitti:

        Mieti itse pikkuisen, jos aivot ei ole siellä jalkojen välissä. Luulis tyypillisellä amispellenkin äo:llä (

        Ei pitäisi proffan hermostua. Amispellet nykyään nyt vaan ovat sellaisia - ja ne aivotkin ovat juuri siellä. Niitä sikiää tuiki tavallisista suomalaisista kodeista, jossa iskä ja äiskä ovat samanlaisia aivonsa pihalle juoneita amispellejä. Pojasta ei polvi parane.


      • Mietintö
        Lausunnan dosentti kirjoitti:

        Ei pitäisi proffan hermostua. Amispellet nykyään nyt vaan ovat sellaisia - ja ne aivotkin ovat juuri siellä. Niitä sikiää tuiki tavallisista suomalaisista kodeista, jossa iskä ja äiskä ovat samanlaisia aivonsa pihalle juoneita amispellejä. Pojasta ei polvi parane.

        Amispelleille ei pitäisi antaa lainkaan ajokortteja. Liikenneonnettomuudetkin vähenisivät 90%.


    • Osaa ne muutkin

      Kaveri kertoi Deltta-auton huoltotavasta. Hänellä on takuu Kiassa ja huollon yhteydessä tää kaveri oli kysynyt huoltomieheltä, että mikä reikä tuossa lokarissa on? Laskussa oli huollon lisäksi maininta: Todettu reikä sisälokasuojassa 30 €. Arvaatte varmaan, että tää kaveri oli tyytyväinen saamaansa palveluun

      • Kannattaa ostaa

        Toyota. Mainoksessa luvattiin pakollisten huoltojen sisältyvän
        jo hankintahintaan. Ei asiakasta päästä enää jälkikäteen rahastamaan
        köyhäksi. Lisäksi takaisinkutsut pitävät huolen takuuajan jälkeenkin
        ilmaiseksi. Perillepääsy ja mielenrauha on maksimoitu.


    • En maksa turhasta

      Naurettavia nuo autojen "syyshuollot" . Eli tarkistellaan onko säiliöissä oikea määrä nestettä. Sen osaa jokainen tehdä itse . Vilkaisu konehuoneen kohteisiin kestää noin minuutin.
      Sit voi katsoa jarrupalat ja tarkastaan rengaspaineet x 5. Aikaa kuluu todella mitättömästi. Aineista laskutetaan tähtitieteellinen summa , vaikka säiliöihin ei pystyisi lisäämään yhtään, sillä ole tehnyt sen jo itse. Raportoidaan vuolaasti mahdollisista korjaustarpeista, tietenkin merkkiliikkeessä. Selvää tuplarahastusta.
      Pissapojan neste 5€/l, vaikka ostaa sen lähes ilmaiseksi tynnyritavarana. Tokmannilla 2 x5 l =5 € .

      • Samoin maksaa

        öljyistä sikahintaa. Sama oljy marketeissa puolet halvempaa
        4-5 litran kanistereissa vaikka merkkiliike ostaa tynnyreittäin.
        Hinta on "tarkistuksista" hirvittävä. Öljyn ja suodatimen vaihto
        kestänee viitisentoista minuuttia. Joskus kun huoltoasemilla
        huollettiin vielä autojakin niin vaihtotyö sisältyi useimmiten
        oljyn ja suodattimen hintaan ja kesti noin vartin verran.
        Työ tehtiin aina asiakkaan adottaessa. Nykyisin valohoito
        kestää ja maksaa.


      • Pissis on jees
        Samoin maksaa kirjoitti:

        öljyistä sikahintaa. Sama oljy marketeissa puolet halvempaa
        4-5 litran kanistereissa vaikka merkkiliike ostaa tynnyreittäin.
        Hinta on "tarkistuksista" hirvittävä. Öljyn ja suodatimen vaihto
        kestänee viitisentoista minuuttia. Joskus kun huoltoasemilla
        huollettiin vielä autojakin niin vaihtotyö sisältyi useimmiten
        oljyn ja suodattimen hintaan ja kesti noin vartin verran.
        Työ tehtiin aina asiakkaan adottaessa. Nykyisin valohoito
        kestää ja maksaa.

        Pissapoikaa ei missään tapauksessa pidä mennä täyttämään omalla aineella. Se osataan täyttää ainoastaan valtuutetussa huollossa, jossa parhaiten tiedetään, minkä väristä ja laatuista piss ... siis ainetta säiliöön tulee laittaa.


    • Das itäautolaatu

      Maahantuojan eli Helkama-auton mukaan 1.8 TSI moottorin laskennallinen ikä on 300 000 km.
      30 tkm välein Skodalootaa ehtii huoltaa yhdeksän kertaa ennenkuin losahtaa.
      Jos huolto maksaa 400 Euroa niin rahaa menee kaikkiaan 3600 Euroa.

      Tämän jälkeen Kuusakoski hoitaa homman.

      • Die banzai-baby

        Kyllä tuo on peräisin tojoterojen tietotoimistosta. Ainakin 600 tkm kestää ennen kuin isompaa perushuollontarvetta. Tojon moottori voi kestää kauemmin, mutta kori on jo ympäriltä murentunut.


      • Ex-tojootti
        Die banzai-baby kirjoitti:

        Kyllä tuo on peräisin tojoterojen tietotoimistosta. Ainakin 600 tkm kestää ennen kuin isompaa perushuollontarvetta. Tojon moottori voi kestää kauemmin, mutta kori on jo ympäriltä murentunut.

        Tojot olisivatkin ihan kohtuuautoja, jos pellit eivät muutaman vuoden kuluttua muuttuisi ihan harsomaisiksi.


      • Skoudeskoda
        Ex-tojootti kirjoitti:

        Tojot olisivatkin ihan kohtuuautoja, jos pellit eivät muutaman vuoden kuluttua muuttuisi ihan harsomaisiksi.

        Tämä juuri todistettiin Saksan kuluttajaviranomaisten tutkimuksessa. Haperoa on.


      • Paperiauto
        Skoudeskoda kirjoitti:

        Tämä juuri todistettiin Saksan kuluttajaviranomaisten tutkimuksessa. Haperoa on.

        Haperot pellit eivät kestä yli 25 asteen pakkasta.


    • näin on.

      Kerro toi 400 kahdella. Sen verran maksaa monessa muussa autossa 30 tuhannen kilometrin kohdalla huolto. Kun niissä on huoltoväli 15 tkm, ni se kaks kertaa. Tai sit puolitoista kertaa, joissain on 20 tkm väli.

      Perheen toinen auto on Avensis, kyllä siinä huollot kalliimmaksi tulee.

    • jassujossusianpossu

      Mitä sä siellä ramppaat? Ihanko kutsuttiin? Pysy poies, tyhymä, ei sinne tartte mennä.

    • paskahinta

      Onpa hintavaa öljyn vaihdolla, öljyroppu löytyy öljypohjasta ja toinen rööri pellinalta!

    • Olen ymmärtänyt

      Eikös tuo vaginaattorilaatu edellytä aina merkkihuoltoa jos aikoo
      saada takuuvarmassa jakoketjurempassa "hyvän diilin".

      • et ole ymmärtänyt

        Älä veikkostet kirjoitte kun et oo tuon kummemmalla älynlahjalla varustettu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe