Miehellähän ei sitten ole mitään vastuuta

ghjfyuityui

Ei abortinvastustajat ole vaatimassa että ei-toivotun raskauden alkuun laittaneen miehen olis ruvettava huoltamaan lasta. Eihän se vastuu raskauden alkamisesta yleensä yksin naisen ole, miksi vastuu lapsesta olisi?

25

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen se on

      jalkansa levittäny ja riskin ottanu, vain nainen voi olla raskaana, elämä ei oo aina reilua kaikilta osin ja that's it.
      Ja kyllähän mies voidaan velvottaan maksaan elatusmaksuja jollei oo vähätulonen tms. mutta eihän ketään voi pakottaa hoitaan lasta! Eihän naisenkaan oo mikään pakko lasta synnytyksen jälkeen hoitaa, vaan aina voi antaa adoptioon.
      Vastustajat haluaa ettei naiset TAPA lapsia, ja tähänhän ei ole miehellä viimekädessä osaa eikä arpaa.

      Eli mikä tässä nyt oli se ongelma?

      • pupu tupuna

        "Nainen se on jalkansa levittäny ja riskin ottanu, vain nainen voi olla raskaana, elämä ei oo aina reilua kaikilta osin ja that's it. "
        --nii eli kun nainen haluaa seksiä niin naisen pitää olla valmis olemaan raskaana, naisen pitää kärsiä hetken huumasta, nainen ei saa harrastaa seksiä jos ei halua lisääntyä, naisen pitää vahingon sattuessa hyvää hyvyyttään synnyttää lapsi jotta toiset saisivat siitä itselleen iloa elämään, naisen kuuluu kärsiä ja olla synnytyskoneena vaikkei halua välttämättä olla koskaan raskaana.. ja kaikki tämä vain sen takia että nainen haluaa seksiä vapaaehtoisesti miehen kanssa.. pitäisikö siis jokaisen naisen kääntyä lesboksi sen takia ettei halua lapsia? järjetöntä..

        "Ja kyllähän mies voidaan velvottaan maksaan elatusmaksuja jollei oo vähätulonen tms. mutta eihän ketään voi pakottaa hoitaan lasta!"
        --joo.. kyllähän näin ainakin melkein voi tapahtua.. ainoa vain et jos synnytystodistuksessa isän kohdalla ei lue mitään niin mites vaadit mieheltä mitään siinä vaiheessa? et mitenkään.. miehellä kun on oikeus kieltää isyys mutta naisella ei ole valtuuksia kiistää äitiyttään..

        "Eihän naisenkaan oo mikään pakko lasta synnytyksen jälkeen hoitaa, vaan aina voi antaa adoptioon. "
        --ja taas klassinen adoptio-kortti nakattu pöytään!! ymmärrätkö mitä adotio aiheuttaa naiselle joka antaa lapsensa pois? ymmärrätkö mitä se aiheuttaa sille lapselle joka vuosien päästä tajuaa että hänet onkin adotoitu.. eli oma äiti jossain hylännyt hänet.. sinäkö sellaisen haluaisit kokea?
        kun et kerran siitä asiasta taida tietää muuta kuin sen että tuollainen on mahdollista niin älä edes nosta tuota korttia pöytään.. tutustu adotion kokeneisiin ihmisiin, juttele heidän kanssaan ja kysele tunteista silloin ja nyt.. samoin tutustu niihin lapsiin jotka on adoptoitu.. ei se adoptio todellakaan ole aina sellaista kuin sinä sen kuvittelet olevan..
        ja mitä tekee nainen joka ei koskaan halua olla raskaana? miten hänen tulee toimia? kerrotko nyt vihdoin..

        "Vastustajat haluaa ettei naiset TAPA lapsia, ja tähänhän ei ole miehellä viimekädessä osaa eikä arpaa."
        --eihän miehellä ole missään muussakaan vaiheessa kuin siittämisessä osuus tuossa asiassa!!! ja ketään ei olla missään vaiheessa tappamassa vain raskaus keskeytetään ettei tule sitä lasta.. mutta tämähän on siis ihan mahdoton asia käsittää joillekin ihmisille..


      • Niin se on
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Nainen se on jalkansa levittäny ja riskin ottanu, vain nainen voi olla raskaana, elämä ei oo aina reilua kaikilta osin ja that's it. "
        --nii eli kun nainen haluaa seksiä niin naisen pitää olla valmis olemaan raskaana, naisen pitää kärsiä hetken huumasta, nainen ei saa harrastaa seksiä jos ei halua lisääntyä, naisen pitää vahingon sattuessa hyvää hyvyyttään synnyttää lapsi jotta toiset saisivat siitä itselleen iloa elämään, naisen kuuluu kärsiä ja olla synnytyskoneena vaikkei halua välttämättä olla koskaan raskaana.. ja kaikki tämä vain sen takia että nainen haluaa seksiä vapaaehtoisesti miehen kanssa.. pitäisikö siis jokaisen naisen kääntyä lesboksi sen takia ettei halua lapsia? järjetöntä..

        "Ja kyllähän mies voidaan velvottaan maksaan elatusmaksuja jollei oo vähätulonen tms. mutta eihän ketään voi pakottaa hoitaan lasta!"
        --joo.. kyllähän näin ainakin melkein voi tapahtua.. ainoa vain et jos synnytystodistuksessa isän kohdalla ei lue mitään niin mites vaadit mieheltä mitään siinä vaiheessa? et mitenkään.. miehellä kun on oikeus kieltää isyys mutta naisella ei ole valtuuksia kiistää äitiyttään..

        "Eihän naisenkaan oo mikään pakko lasta synnytyksen jälkeen hoitaa, vaan aina voi antaa adoptioon. "
        --ja taas klassinen adoptio-kortti nakattu pöytään!! ymmärrätkö mitä adotio aiheuttaa naiselle joka antaa lapsensa pois? ymmärrätkö mitä se aiheuttaa sille lapselle joka vuosien päästä tajuaa että hänet onkin adotoitu.. eli oma äiti jossain hylännyt hänet.. sinäkö sellaisen haluaisit kokea?
        kun et kerran siitä asiasta taida tietää muuta kuin sen että tuollainen on mahdollista niin älä edes nosta tuota korttia pöytään.. tutustu adotion kokeneisiin ihmisiin, juttele heidän kanssaan ja kysele tunteista silloin ja nyt.. samoin tutustu niihin lapsiin jotka on adoptoitu.. ei se adoptio todellakaan ole aina sellaista kuin sinä sen kuvittelet olevan..
        ja mitä tekee nainen joka ei koskaan halua olla raskaana? miten hänen tulee toimia? kerrotko nyt vihdoin..

        "Vastustajat haluaa ettei naiset TAPA lapsia, ja tähänhän ei ole miehellä viimekädessä osaa eikä arpaa."
        --eihän miehellä ole missään muussakaan vaiheessa kuin siittämisessä osuus tuossa asiassa!!! ja ketään ei olla missään vaiheessa tappamassa vain raskaus keskeytetään ettei tule sitä lasta.. mutta tämähän on siis ihan mahdoton asia käsittää joillekin ihmisille..

        "naisen pitää vahingon sattuessa hyvää hyvyyttään synnyttää lapsi jotta toiset saisivat siitä itselleen iloa elämään"

        Naisen on varauduttava että siitä saattaa seurata uusi elämä ja vastuun kantaminen. Ja nainenhan siinä sen abortinkin "joutuu" tekeen, jos hinkuu paeta vastuusta.

        "ainoa vain et jos synnytystodistuksessa isän kohdalla ei lue mitään niin mites vaadit mieheltä mitään siinä vaiheessa? et mitenkään.. "

        Kyllä mies voidaan pakottaa tunnustaan isyys, jos ei muuten niin sitten todistetaan isyystesteillä. Voidaan tietysti miettiä onko tässä sitten mitään järkee, mutta näin se menee jos nainen keksii vaatia.

        "--ja taas klassinen adoptio-kortti nakattu pöytään!! "

        Tottakai, koska sehän ON ihan todellinen vaihtoehto abortille!!

        "ymmärrätkö mitä adotio aiheuttaa naiselle joka antaa lapsensa pois? ymmärrätkö mitä se aiheuttaa sille lapselle joka vuosien päästä tajuaa että hänet onkin adotoitu.."

        Läpä läpä... ymmärrätkö mitä abortti aiheuttaa tappavalle naiselle, ja etenkin, mitä se tekee lapselle?? Kun ilmeisesti et, on turha kiihkota ettei parempikin vaihtoehto ois olemassa.

        "ja mitä tekee nainen joka ei koskaan halua olla raskaana? miten hänen tulee toimia? kerrotko nyt vihdoin.."

        Elämässä on paljon asioita jotka ei oo niin kivoja mutta on vaan tehtävä.. Mutta siis sellanen on tietenkin sitten harrastamatta seksiä :) ainiin,mut täähän ei kelpaa :D

        "eihän miehellä ole missään muussakaan vaiheessa kuin siittämisessä osuus tuossa asiassa!!! ja ketään ei olla missään vaiheessa tappamassa vain raskaus keskeytetään ettei tule sitä lasta.. "

        No kyllä mies voi myös vaatia isän oikeuksia eikä nainen voi tätä estää!
        Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste.


      • pupu tupuna
        Niin se on kirjoitti:

        "naisen pitää vahingon sattuessa hyvää hyvyyttään synnyttää lapsi jotta toiset saisivat siitä itselleen iloa elämään"

        Naisen on varauduttava että siitä saattaa seurata uusi elämä ja vastuun kantaminen. Ja nainenhan siinä sen abortinkin "joutuu" tekeen, jos hinkuu paeta vastuusta.

        "ainoa vain et jos synnytystodistuksessa isän kohdalla ei lue mitään niin mites vaadit mieheltä mitään siinä vaiheessa? et mitenkään.. "

        Kyllä mies voidaan pakottaa tunnustaan isyys, jos ei muuten niin sitten todistetaan isyystesteillä. Voidaan tietysti miettiä onko tässä sitten mitään järkee, mutta näin se menee jos nainen keksii vaatia.

        "--ja taas klassinen adoptio-kortti nakattu pöytään!! "

        Tottakai, koska sehän ON ihan todellinen vaihtoehto abortille!!

        "ymmärrätkö mitä adotio aiheuttaa naiselle joka antaa lapsensa pois? ymmärrätkö mitä se aiheuttaa sille lapselle joka vuosien päästä tajuaa että hänet onkin adotoitu.."

        Läpä läpä... ymmärrätkö mitä abortti aiheuttaa tappavalle naiselle, ja etenkin, mitä se tekee lapselle?? Kun ilmeisesti et, on turha kiihkota ettei parempikin vaihtoehto ois olemassa.

        "ja mitä tekee nainen joka ei koskaan halua olla raskaana? miten hänen tulee toimia? kerrotko nyt vihdoin.."

        Elämässä on paljon asioita jotka ei oo niin kivoja mutta on vaan tehtävä.. Mutta siis sellanen on tietenkin sitten harrastamatta seksiä :) ainiin,mut täähän ei kelpaa :D

        "eihän miehellä ole missään muussakaan vaiheessa kuin siittämisessä osuus tuossa asiassa!!! ja ketään ei olla missään vaiheessa tappamassa vain raskaus keskeytetään ettei tule sitä lasta.. "

        No kyllä mies voi myös vaatia isän oikeuksia eikä nainen voi tätä estää!
        Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste.

        "Naisen on varauduttava että siitä saattaa seurata uusi elämä ja vastuun kantaminen. Ja nainenhan siinä sen abortinkin "joutuu" tekeen, jos hinkuu paeta vastuusta"
        --niinpä niin.. tiesitkö että abortti on vastuun kantoa siinä missä synnyttäminenkin..

        "Läpä läpä... ymmärrätkö mitä abortti aiheuttaa tappavalle naiselle, ja etenkin, mitä se tekee lapselle?? Kun ilmeisesti et, on turha kiihkota ettei parempikin vaihtoehto ois olemassa. "
        --ehkä sinulle sopivanpi vaihtoehto.. itselleni ei todellakaan adoptio koskaan tule olemaan vaihtoehtona.. en koskaan halua lapsia en edes sinne hinkumaasi adoptioon..

        "Elämässä on paljon asioita jotka ei oo niin kivoja mutta on vaan tehtävä.. Mutta siis sellanen on tietenkin sitten harrastamatta seksiä :) ainiin,mut täähän ei kelpaa :D"
        --etkö taas muutakaan keksiny? mähän nautin seksistä aina kun haluan et sä siihen puutu.. ja jos vahinko käy teen abortin.. et sä siihen pysty sanoo sanaakaa.. (vaikka kovin haluaisitkin vaikuttaa)

        "Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste. "
        --siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. totuuksiasi voit laukoa mutta nehän on vain sinun mielipiteitäsi.. ei sen kummallisempaa.. milloin vain tämän tajuaisit? onko liian vaikeaa ja kirveltävää asiaa?


      • mykiäiskä
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Naisen on varauduttava että siitä saattaa seurata uusi elämä ja vastuun kantaminen. Ja nainenhan siinä sen abortinkin "joutuu" tekeen, jos hinkuu paeta vastuusta"
        --niinpä niin.. tiesitkö että abortti on vastuun kantoa siinä missä synnyttäminenkin..

        "Läpä läpä... ymmärrätkö mitä abortti aiheuttaa tappavalle naiselle, ja etenkin, mitä se tekee lapselle?? Kun ilmeisesti et, on turha kiihkota ettei parempikin vaihtoehto ois olemassa. "
        --ehkä sinulle sopivanpi vaihtoehto.. itselleni ei todellakaan adoptio koskaan tule olemaan vaihtoehtona.. en koskaan halua lapsia en edes sinne hinkumaasi adoptioon..

        "Elämässä on paljon asioita jotka ei oo niin kivoja mutta on vaan tehtävä.. Mutta siis sellanen on tietenkin sitten harrastamatta seksiä :) ainiin,mut täähän ei kelpaa :D"
        --etkö taas muutakaan keksiny? mähän nautin seksistä aina kun haluan et sä siihen puutu.. ja jos vahinko käy teen abortin.. et sä siihen pysty sanoo sanaakaa.. (vaikka kovin haluaisitkin vaikuttaa)

        "Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste. "
        --siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. totuuksiasi voit laukoa mutta nehän on vain sinun mielipiteitäsi.. ei sen kummallisempaa.. milloin vain tämän tajuaisit? onko liian vaikeaa ja kirveltävää asiaa?

        "Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste. "
        --siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. totuuksiasi voit laukoa mutta nehän on vain sinun mielipiteitäsi.. ei sen kummallisempaa.. milloin vain tämän tajuaisit? onko liian vaikeaa ja kirveltävää asiaa?

        ----

        Täältä sivusta vaan huomauttaisin, että ei se itse asiassa kenenkään subjektiivinen mielipide taida olla, että kyllähän abortti tarkalleen ottaen itse asiassa on tappamista, alkion tai sikiön. Ei se ole yhtään mitään muuta vaikka asiaa miten yrittäisi selittää nätimmäksi. Se on sitten eri asia, mistä syistä ihmiset tappavat alkioitaan ja sikiöitään - mutta kun peräänkuulutat vastuuta ennen kaikkea ja olet sitä mieltä, että aborttikin voi olla vastuullinen teko, niin minusta on nimenomaan täyden vastuun pakoilemista yrittää vääntää abortti joksikin muuksi kuin mitä se kliinisesti on. Kukaan ei varmasti kiistä, että elävähän sieltä tulee, jos sitä ei tapettaisi. Tappamista se on eikä se siitä muuksi muutu, vaikka nimittäisit sitä joksikin muuksi.


      • Höpö höpö
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Naisen on varauduttava että siitä saattaa seurata uusi elämä ja vastuun kantaminen. Ja nainenhan siinä sen abortinkin "joutuu" tekeen, jos hinkuu paeta vastuusta"
        --niinpä niin.. tiesitkö että abortti on vastuun kantoa siinä missä synnyttäminenkin..

        "Läpä läpä... ymmärrätkö mitä abortti aiheuttaa tappavalle naiselle, ja etenkin, mitä se tekee lapselle?? Kun ilmeisesti et, on turha kiihkota ettei parempikin vaihtoehto ois olemassa. "
        --ehkä sinulle sopivanpi vaihtoehto.. itselleni ei todellakaan adoptio koskaan tule olemaan vaihtoehtona.. en koskaan halua lapsia en edes sinne hinkumaasi adoptioon..

        "Elämässä on paljon asioita jotka ei oo niin kivoja mutta on vaan tehtävä.. Mutta siis sellanen on tietenkin sitten harrastamatta seksiä :) ainiin,mut täähän ei kelpaa :D"
        --etkö taas muutakaan keksiny? mähän nautin seksistä aina kun haluan et sä siihen puutu.. ja jos vahinko käy teen abortin.. et sä siihen pysty sanoo sanaakaa.. (vaikka kovin haluaisitkin vaikuttaa)

        "Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste. "
        --siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. totuuksiasi voit laukoa mutta nehän on vain sinun mielipiteitäsi.. ei sen kummallisempaa.. milloin vain tämän tajuaisit? onko liian vaikeaa ja kirveltävää asiaa?

        "niinpä niin.. tiesitkö että abortti on vastuun kantoa siinä missä synnyttäminenkin.."

        Jankuti jankuti.. Mistä lähtien itsekkäällä tappamisella on jotain vastuita kannettu eikä vain paettu pelkurimaisesti??

        "mähän nautin seksistä aina kun haluan et sä siihen puutu.. ja jos vahinko käy teen abortin.. et sä siihen pysty sanoo sanaakaa.."

        Ja mä saan olla sun tappamishimoista ihan mitä mieltä vaan etkä voi sille mitään etkä pysty muuttaan muiden ajatuksia vaikka miten haluisit..

        "siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. "

        Faktat eli mm. abortissa tappaminen ja uhrien ihmisyys on näköjään liian kirveltävää totuutta kun pitää vänkätä pakonomasella kiihkolla "pelkiks mielipiteiks"..


      • Tuota....
        mykiäiskä kirjoitti:

        "Ja abortti kun on edelleen pienten ihmisten tappamista, on se näköjään niin vaikeeta tajuta... ei auta ei vaikka kiljut miten kiivaasti maailman tappiin kiistämisiäs. Totuus ei siitä mihinkään muutu. Piste. "
        --siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. totuuksiasi voit laukoa mutta nehän on vain sinun mielipiteitäsi.. ei sen kummallisempaa.. milloin vain tämän tajuaisit? onko liian vaikeaa ja kirveltävää asiaa?

        ----

        Täältä sivusta vaan huomauttaisin, että ei se itse asiassa kenenkään subjektiivinen mielipide taida olla, että kyllähän abortti tarkalleen ottaen itse asiassa on tappamista, alkion tai sikiön. Ei se ole yhtään mitään muuta vaikka asiaa miten yrittäisi selittää nätimmäksi. Se on sitten eri asia, mistä syistä ihmiset tappavat alkioitaan ja sikiöitään - mutta kun peräänkuulutat vastuuta ennen kaikkea ja olet sitä mieltä, että aborttikin voi olla vastuullinen teko, niin minusta on nimenomaan täyden vastuun pakoilemista yrittää vääntää abortti joksikin muuksi kuin mitä se kliinisesti on. Kukaan ei varmasti kiistä, että elävähän sieltä tulee, jos sitä ei tapettaisi. Tappamista se on eikä se siitä muuksi muutu, vaikka nimittäisit sitä joksikin muuksi.

        Minäkin hyppään tähän ja sanon että kyllä, kieltämättä abortissa alkio tai sikiö kuolee, mutta se että tapetaan pieniä ihmisiä ja että tapetaan lapsia on se mielipide.


      • pupu tupuna
        Höpö höpö kirjoitti:

        "niinpä niin.. tiesitkö että abortti on vastuun kantoa siinä missä synnyttäminenkin.."

        Jankuti jankuti.. Mistä lähtien itsekkäällä tappamisella on jotain vastuita kannettu eikä vain paettu pelkurimaisesti??

        "mähän nautin seksistä aina kun haluan et sä siihen puutu.. ja jos vahinko käy teen abortin.. et sä siihen pysty sanoo sanaakaa.."

        Ja mä saan olla sun tappamishimoista ihan mitä mieltä vaan etkä voi sille mitään etkä pysty muuttaan muiden ajatuksia vaikka miten haluisit..

        "siis sinun mielipiteesi ei mihinkään muutu.. "

        Faktat eli mm. abortissa tappaminen ja uhrien ihmisyys on näköjään liian kirveltävää totuutta kun pitää vänkätä pakonomasella kiihkolla "pelkiks mielipiteiks"..

        "Jankuti jankuti.. Mistä lähtien itsekkäällä tappamisella on jotain vastuita kannettu eikä vain paettu pelkurimaisesti?? "
        --voisitko jo vaihtaa levyä tältä osin?

        "Ja mä saan olla sun tappamishimoista ihan mitä mieltä vaan etkä voi sille mitään etkä pysty muuttaan muiden ajatuksia vaikka miten haluisit.. "
        --ei mua kuule sun mielipitees kiinnosta.. toki saat olla mitä mieltä haluat ja tuode sen julkikin mutta kertoisitko missä oikein himoitsen tappamista? se etten halua koskaan yhtäkään sinappitykkiä ei ole tappamishimoa vaan ihan oma valintani elää ilman lapsia elämäni.. miksi tämä on sinun niin vaikeaa ymmärtää?

        "Faktat eli mm. abortissa tappaminen ja uhrien ihmisyys on näköjään liian kirveltävää totuutta kun pitää vänkätä pakonomasella kiihkolla "pelkiks mielipiteiks".. "
        --siis sinun mielipiteesi eli sinun omat "faktasi" eivät kiinnosta minua..

        ja ihmettelen miksi edes sinulle vastaan enää mitään.. ethän sinä muuhun kykene kuin juurikin minua haukkumaan tappamishimoiseksi.. miksi? eihän sinulla ole yhtäkään todistetta asiasta muuta kuin oma mielipiteesi..


      • No kerroppa toki
        Tuota.... kirjoitti:

        Minäkin hyppään tähän ja sanon että kyllä, kieltämättä abortissa alkio tai sikiö kuolee, mutta se että tapetaan pieniä ihmisiä ja että tapetaan lapsia on se mielipide.

        sitten mitä ne alkiot/sikiöt mahtaakaan olla jollei pieniä ihmisiä??? Jotain muuta lajia?!!! Ja mitä ne syntymättömät lapset sitten on jollei alkioita/sikiötä??
        Niin abortissa se niiden kuolema aiheutetaan eli ts. tapetaan.


      • Tuota...
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Jankuti jankuti.. Mistä lähtien itsekkäällä tappamisella on jotain vastuita kannettu eikä vain paettu pelkurimaisesti?? "
        --voisitko jo vaihtaa levyä tältä osin?

        "Ja mä saan olla sun tappamishimoista ihan mitä mieltä vaan etkä voi sille mitään etkä pysty muuttaan muiden ajatuksia vaikka miten haluisit.. "
        --ei mua kuule sun mielipitees kiinnosta.. toki saat olla mitä mieltä haluat ja tuode sen julkikin mutta kertoisitko missä oikein himoitsen tappamista? se etten halua koskaan yhtäkään sinappitykkiä ei ole tappamishimoa vaan ihan oma valintani elää ilman lapsia elämäni.. miksi tämä on sinun niin vaikeaa ymmärtää?

        "Faktat eli mm. abortissa tappaminen ja uhrien ihmisyys on näköjään liian kirveltävää totuutta kun pitää vänkätä pakonomasella kiihkolla "pelkiks mielipiteiks".. "
        --siis sinun mielipiteesi eli sinun omat "faktasi" eivät kiinnosta minua..

        ja ihmettelen miksi edes sinulle vastaan enää mitään.. ethän sinä muuhun kykene kuin juurikin minua haukkumaan tappamishimoiseksi.. miksi? eihän sinulla ole yhtäkään todistetta asiasta muuta kuin oma mielipiteesi..

        Eikuin sinähän nyt vain kiellät sen tosiasian että sinä nautit seksistä ja saat orgasmin vain silloin kun ajattelet että voit tulla raskaaksi ja pääset silpomaan lapsia...
        Koko elämäsihän perustuu siihen että haluat aivopesto kaikki naiset niin että kukaan ei enää synnyttäisi, kaikki vaan jonoon silpomaan lapsia.


      • Tuota...
        Tuota... kirjoitti:

        Eikuin sinähän nyt vain kiellät sen tosiasian että sinä nautit seksistä ja saat orgasmin vain silloin kun ajattelet että voit tulla raskaaksi ja pääset silpomaan lapsia...
        Koko elämäsihän perustuu siihen että haluat aivopesto kaikki naiset niin että kukaan ei enää synnyttäisi, kaikki vaan jonoon silpomaan lapsia.

        siis aivopestä.. aivopesto olisi varmaan hyvä lisuke sikiösoppaan


      • Voisitko olla
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Jankuti jankuti.. Mistä lähtien itsekkäällä tappamisella on jotain vastuita kannettu eikä vain paettu pelkurimaisesti?? "
        --voisitko jo vaihtaa levyä tältä osin?

        "Ja mä saan olla sun tappamishimoista ihan mitä mieltä vaan etkä voi sille mitään etkä pysty muuttaan muiden ajatuksia vaikka miten haluisit.. "
        --ei mua kuule sun mielipitees kiinnosta.. toki saat olla mitä mieltä haluat ja tuode sen julkikin mutta kertoisitko missä oikein himoitsen tappamista? se etten halua koskaan yhtäkään sinappitykkiä ei ole tappamishimoa vaan ihan oma valintani elää ilman lapsia elämäni.. miksi tämä on sinun niin vaikeaa ymmärtää?

        "Faktat eli mm. abortissa tappaminen ja uhrien ihmisyys on näköjään liian kirveltävää totuutta kun pitää vänkätä pakonomasella kiihkolla "pelkiks mielipiteiks".. "
        --siis sinun mielipiteesi eli sinun omat "faktasi" eivät kiinnosta minua..

        ja ihmettelen miksi edes sinulle vastaan enää mitään.. ethän sinä muuhun kykene kuin juurikin minua haukkumaan tappamishimoiseksi.. miksi? eihän sinulla ole yhtäkään todistetta asiasta muuta kuin oma mielipiteesi..

        vastaamatta jollei mitään sanottavaa enää ole?
        "voisitko jo vaihtaa levyä tältä osin? "
        En tietenkään vaihda, sehän kumoaa aina mainiosti sun kuluneen levyn hölinäs :)

        "se etten halua koskaan yhtäkään sinappitykkiä ei ole tappamishimoa vaan ihan oma valintani elää ilman lapsia elämäni.."

        No sinähän himoat tappaa "sinappitykin" (mikset muuten edelleenkään puhu rehellisesti vain lapsista?? Mikä siinä on niin vaikeeta olla käyttämättä tälläsiä halventamistermejä?) jos sellainen kohtuusi sattuis tulemaan.

        "sinun omat "faktasi" eivät kiinnosta minua.. "

        Kyllä ne on kuule aika monien muidenkin kuten biologian tieteilijöiden faktoja..

        "eihän sinulla ole yhtäkään todistetta asiasta muuta kuin oma mielipiteesi.. "

        Joo, sullehan onkin turha todistaa yhtään mitään, kun ne läväytetään suoraa naamalles et voi enää muutakaan kun huutaa tulpat korvilla ja laput silmillä iänikuisia kiistomutujas.


      • Tuota...
        No kerroppa toki kirjoitti:

        sitten mitä ne alkiot/sikiöt mahtaakaan olla jollei pieniä ihmisiä??? Jotain muuta lajia?!!! Ja mitä ne syntymättömät lapset sitten on jollei alkioita/sikiötä??
        Niin abortissa se niiden kuolema aiheutetaan eli ts. tapetaan.

        Ei pysty nyt tähän lähtemään kun esität niin tyhjentäviä vastauksia ja aukottomia argumentteja.


      • toktokkiisa
        No kerroppa toki kirjoitti:

        sitten mitä ne alkiot/sikiöt mahtaakaan olla jollei pieniä ihmisiä??? Jotain muuta lajia?!!! Ja mitä ne syntymättömät lapset sitten on jollei alkioita/sikiötä??
        Niin abortissa se niiden kuolema aiheutetaan eli ts. tapetaan.

        Nehän on silloin syntymättömiä alkioita/sikiöitä, ei syntymättömiä lapsia. Lapsia ollaan sitten kun ollaan jo synnytty, kun raskaus päättyy synnytykseen. Pitäisikö laittaa vielä tehosteeksi nämä: ????!!!!????!!! ;)))) ;DDD jospa tekstini nyt on uskottava.


      • No siinä
        toktokkiisa kirjoitti:

        Nehän on silloin syntymättömiä alkioita/sikiöitä, ei syntymättömiä lapsia. Lapsia ollaan sitten kun ollaan jo synnytty, kun raskaus päättyy synnytykseen. Pitäisikö laittaa vielä tehosteeksi nämä: ????!!!!????!!! ;)))) ;DDD jospa tekstini nyt on uskottava.

        tapauksessa ei ole myöskään syntyneitä lapsia, on vaan syntyneitä vauvoja, leikki-ikäsiä, koululaisia jne. Sun logiikalla lapset ovat siis täysin olemattomia!!!! :DDDD


      • pupu tupuna
        Tuota... kirjoitti:

        siis aivopestä.. aivopesto olisi varmaan hyvä lisuke sikiösoppaan

        juuri näinhän se on taas kerran IIIHAN pakko olla!! :D
        siis tottakai mä haluan että kaikki tekee abortteja.. saan ruokatarvikkeita siis jatkuvasti lisää.. ;D

        ja mitä tohon aivopestoon tulee.. sitä siis pitääki kokeilla seuraavan kerran ku teen taas sikiösoppaa.. ;)


      • Harmi että

        joudut lähtemään epätoivossasi aina tuolle toisen älynhalventamislinjalle kun rahkeesi on taas kerran lopussa.

        "ylipäätään on lääketieteessä keksitty nimitykset alkio ja sikiö, miksi niitä ei sielläkin sitten kutsuta lapsiksi?"

        No jospa vaikka sen iän takia tarkennettuna? Puhutaanhan syntyneistäkin eri ikäkausina.

        "Se että siitä joskus saattaa syntyä lapsi, ei tee alkiosta lasta vielä siinä kehitysvaiheessa. Mikä tässä on vaikeaa? "

        Sullehan se näkyy olevan vaikee pala nieleksiä että toi on pelkkää mutuasi eikä mitään perusteita näytä löytyvän miksei alkiot/sikiöt ois syntymättömiä LAPSIA.

        "keksit jotain uutta kuin mutuharhapaskaatappamishimoa vastaukseksi. "

        Ei vastustajien tälläsiä tarvi keksiä kun sinä ja sakkis suoltaa sitä jo muutenkin ihan riittävästi.


      • Hähh??

        Mitä sanoja käytän? Sekostiko jo omiin harhasiin horinoihis? :DDD

        "miksei lääkärit ja hoitajat käytä alkioista ja sikiöistä nimeä syntymätön lapsi"

        Miten niin ei käytä?? Todistele sitten pois vaan ettei käytä! Ainiin, et pysty.. eikä äärimmäisen vajeellinen kapasiteettisi muutenkaan riittäis sellaseen.


      • pupu tupuna
        Hähh?? kirjoitti:

        Mitä sanoja käytän? Sekostiko jo omiin harhasiin horinoihis? :DDD

        "miksei lääkärit ja hoitajat käytä alkioista ja sikiöistä nimeä syntymätön lapsi"

        Miten niin ei käytä?? Todistele sitten pois vaan ettei käytä! Ainiin, et pysty.. eikä äärimmäisen vajeellinen kapasiteettisi muutenkaan riittäis sellaseen.

        "Miten niin ei käytä?? Todistele sitten pois vaan ettei käytä!"
        --todistahan sinä että käyttävät!!!


      • toktokkiisa
        Hähh?? kirjoitti:

        Mitä sanoja käytän? Sekostiko jo omiin harhasiin horinoihis? :DDD

        "miksei lääkärit ja hoitajat käytä alkioista ja sikiöistä nimeä syntymätön lapsi"

        Miten niin ei käytä?? Todistele sitten pois vaan ettei käytä! Ainiin, et pysty.. eikä äärimmäisen vajeellinen kapasiteettisi muutenkaan riittäis sellaseen.

        Ei ainakaan minun kahden raskauteni aikana ikinä puhuttu syntymättömistä lapsista, vaan alkioista ja sikiöistä.


      • Joo joo,
        pupu tupuna kirjoitti:

        "Miten niin ei käytä?? Todistele sitten pois vaan ettei käytä!"
        --todistahan sinä että käyttävät!!!

        oon ihan ite kuullu :)) ja miks lääkäriliitonkin sivulla puhutaan syntymättömistä?? Mitähän ne sillä mahtas tarkottaa?


      • mykiäiskä
        toktokkiisa kirjoitti:

        Ei ainakaan minun kahden raskauteni aikana ikinä puhuttu syntymättömistä lapsista, vaan alkioista ja sikiöistä.

        Se, miksi asiaa kutsutaan milloinkin - ja kenenkin mielitekojen mukaan - ei muuta asiaa sinänsä. Voidaanhan sitä alkion sijasta kutsua vaikka "löydökseksi", niin kuin on tehtykin. Itse asiassa miksei synnytyslaitoksellakin voitaisi vastasyntynyttä kutsua "löydökseksi", onhan se vastasyntynytkin lähinnä eräänlainen loinen. Miksihän niitä ei kutsuta loisiksi tai kasvaimiksi... Jokainen varmaan tajuaa, miksi ei - siksi, että esim. syöpäkasvaimesta ei synny elävää, vaan siitä aiheutuu tulevaisuudessa pahimmillaan kuollut. Mistään muusta ei aiheudu elävää, uutta ihmistä kuin alkiosta, sikiöstä. Löydöksestä. Luomuksesta.

        Ihan sama, minkä niistä tapatte, mutta siitä ei päästä yli eikä ympäri, että kuolemahan siinä seuraa.


    • sterilisaatio

      Kyllä miehellä on yhtälailla vastuu, tuo on ihan väärää puhetta. Vaatikaa naiset miehiänne itsensä sterilisoimaan, ennenkuin tulette raskaaksi. Jos on toimiva liitto eikä mikään yhdenillan juttuja, niin minusta tuo olisi kaikkein järkevintä.

      • 1977*

        Niin, minulla on kyllä sellainen omakohtainen kokemus miehistä (omastani, isästäni, ukistani, veljestäni jne), että ei se lapsi juttu ihan yhdentekevää heillekään ole. Siksi on ihmeellistä, että miesten pitäisi pistää piuhat poikki, koska ihan yhtä lopullinen päätös siitä, että he eivät saa lapsia koskaan, se on miehille kuin se on naisillekin.

        Miehet voivat vielä kuusikymppisinäkin ihan hyvin yhtäkkiä alkaakin haluamaan lapsia ja se heille sallittakoon, ei heidänkään tarvitse päättää missään iässä sitä tekeekö he koskaan lapsia (vielä) vai ei.


      • samalla viivalla
        1977* kirjoitti:

        Niin, minulla on kyllä sellainen omakohtainen kokemus miehistä (omastani, isästäni, ukistani, veljestäni jne), että ei se lapsi juttu ihan yhdentekevää heillekään ole. Siksi on ihmeellistä, että miesten pitäisi pistää piuhat poikki, koska ihan yhtä lopullinen päätös siitä, että he eivät saa lapsia koskaan, se on miehille kuin se on naisillekin.

        Miehet voivat vielä kuusikymppisinäkin ihan hyvin yhtäkkiä alkaakin haluamaan lapsia ja se heille sallittakoon, ei heidänkään tarvitse päättää missään iässä sitä tekeekö he koskaan lapsia (vielä) vai ei.

        Minä puhuinkin nyt siitä että ollaan liitossa eikä missään avosuhteissa. Jos mieheni esimerkiksi olisi yli 60-vuotias, niin ei hän varmasti enää isäksi halua.
        Ja luulen ettei nuoremmatkaan jos suhde on toimiva. Ei se ole sen kummempi asia miehelle kuin naiselle. Jos kerta ei haluta lapsia, niin ei siinä ole mitään kummallista kumpi sen toimenpiteen tekee.

        Miksi kummassa mihelle pitää sallia tulla isäksi yli kuusikymppisenä, onko ajatus että liitosta häippästään lapsia noin vain tekemään muualle, onko vallalla siis yleinen käsitys ettei enää ole pysyviä liittoja, vaan niitä että hypätään sängystä sänkyy, ainakin tuollainen tulee kirjoituksestasi jotenkin esille.

        Yhtä lailla se nainen tulee hedelmättömäksi, miksi hänellä ei sitten ole oikeutta tulla raskaaksi vielä vanhemmalla iällä, luokkatoverini äiti oli 50-vuotias kun sai vielä lapsen. Yhtä vakaa päätös se on naiselle kuin miehellekin jos mies on sitä mieltä ettei koskaan halua lapsi, eikä nainen halua koskaan lapsia, niin ihan samalla viivalla ovat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1278
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      725
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe