inhottaa ajatella näin mutta mitä mieltä itse olette näitten piirteitten perusteella.tämä kaverini itse kertoi nämä asiat tässä listaus:
mieli muuttuu tosi nopeesti ja nyt haluaa olla taas yksin mun kaa se on aika usein,mutta viihtyy enemmän omissa oloissaan,okei ei kai siinä mitään...
kun katsoimme kauhuelokuvia niin hän sanoi että ihanaa kun joltai katkaistaa jalka,siis eli hän ihannoi väkivaltaa,mä vaa naureskelin enkä alkanu sitä sillei miettimään sen enempää.
alkaisi mun kanssa seurustelemaan jos haluaisin tehdä lapsia
mut sitte jossai vaiheessa se sano kun tuli puhetta että mitä kaikkee ikävää suomessa on tapahtunu niin hän sanoi ettei välitä vaikka joku lapsi(silti hän haluaisi omia lapsia ja olisi alkanut seurustelemaan mun kaa jos olisin halunnut mäkin) tai nainen tapettais,pelottavaa...
ja sitte kun hän oli tekemässä ruokaa niin hän väitti että mä kadehdin kaikkea mitä hänellä on siis ruosta oli puhe sillo,olin vaa sillei että okei mä vaa halusin maistaa tätä no big deal.hän myös usein sanoo mua huoraksi ihan vaa leikillään mut en tiiä sitte onko se leikkiä vai ei,lisäksi hän suuttuu hirmu helposti ja varsinkin silllo jos kaikki ei mene niinkuin hän haluaa.
tuntuu tosi pahalta kirjoittaa tätä koska mä pidän tähän tyyppiin todella paljon yhteyttä ja hän on mukava(sillo kun ei hauku) ja oon ihastunu häneen,mutta en voi sille mitään että ajatuskin siitä että hän olisi narsisti,olisi pelottavaa.muitten seurassa koulussa hän käyttäytyy ihan normaalisti eikä huorittele mua.ja meillä on paljon yhteisiä kavereita joten en todellakaan mene kenellekään sanomaan "ootteko te panneet merkille" enkä haluaisikaan,koska pidän hänestä yllä mainitsimista asioista huolimatta.tuntisin itseni vaa hulluksi(entä jos olisinkin väärässä)jos menisin jollekin tästä puhumaan joten tän takia puhun täällä.eikä sitte vittuilua.
miespuolinen kaverini narsisti?
7
161
Vastaukset
- ........
ai nii ja vielä yks unohtui,hän sanoi ihan itse mulle että hänellä ei ole empatiakykyä,mut kummiskin se lohdutti mua kun mun poikaystävä jätti mut,ja se oli aivan mahtavaa ja ottaa kummiskin yhteyttä ja soittelee melkein joka päivä paitsi lomilla,kun olemme molemmat omissa kodeissamme emmekä samassa kaupungissa.
mut tuli vaa tänää mieleen että voisiko olla kun välillä pysähdyn miettimään kaikkee mitä se on sanonu mut on meillä paljon hyviäkin hetkiä. Nuo elokuvat, ja uutisotsikot oli vähän huonoja esimerkkejä...Ne kun ei kerro yhtään mitään siitä, miten joku toimisi/ajattelisi "oikeassa" tilanteessa.
Mutta joka tapauksessa...noiden perusteella vaikuttaisi enemmän olevan kallellaan tuonne antisosiaaliseen puoleen, kuin narsistiseen.
- Mies jolle ei tapahd
Noiden perusteella ei voi sanoa edes ammattilainen, itsekkäitä ja epäempaattisia asioita tekee jokainen... kauhuelokuvat yms väkivaltaviihde... sitä katsoo kaikki.
Ei tuosta voi tietää... joku varmasti vetää jo johtopäätökset, koska todellakin nuo ovat asioita jotka löytyvät piirrelistoista, mutta kun ajattelet ihan jalat maassa asiaa niin tunnen itse paljon miehiä jotka vielä tuossa iässä toimivat juuri samalla tavalla.
Voi olla että on, voi olla että ei ole. Se voi tulla ilmi vasta kun on liian myöhäistä suhteessa, niinkuin suhteissa tulee aina esiin uusia piirteitä sitten parin vuoden jälkeen kun ensi ihastus kaikkoaa viimeistään ja ei olla enää sokeita toisen puutteille. Rakkaus sokeuttaa... elämä on riskejä.
En usko kyllä pystyt olemaan tuollaisen ihmisen kanssa jos takaraivossasi kannat tuollaisia epäilyksiä... mutta ei nuo vielä itsessään mitään pahoja asioita ole. Nuorilla miehillä on tossa iässä aika monesti tuollaista käytöstä... voi olla että se unelmiesi mies tuleekin ihan jostain muusta elämänvaiheesta. - .........
en nyt tiiä ymmärsinkö oikein,siis katon kyllä itsekin kauhuelokuvia mutta en toivo että keneltäkään katkaistaan käsi tai mitään tollasta väkivaltaa en ihannoi.
Olen ollut nyt suhteessa narsistin kanssa n.vuoden verran ja hän pitää joistain äärimmäisen typeristä ja yksinkertaisista ninja,teurastus,chuck norris,kaahausfilmeistä.Kaikesta mikä tuo jännitystä.Hän myöskin sanoi tuntevansa empatiaa minua kohtaan kun ex mieheni oli kohdellut minua kaltoin vaikka tämä narsku toimii itse samalla tavalla :D
Vois ehkä (tarvittaessa ? ) ajatella että "he" katselevat enemmän tuollaista mutta musta toi on kaikenkaikkiaan ihan outoa että jopa tuollaisesta haetaan merkkejä jonkun ihmisen pershäröstä.Ihanko koko sellainen massiivinen elokuvatuotanto olisi suunnattu häiriöisille ihmisille.
Hitto jotkut sahatkin tuotti, noh mitä tuotti ja sille kohderyhmälle sitten kai =)
Toisaalta voi ollakin, koska tiettyjen lähteiden mukaan joka viides ihminen omaa jonkin härön, vähintään siis. Tuskin kuitenkaan heitä kaikkia voi pukea narsismin alle.
Mä sanon vain omasta kokemuksesta sen, että ihminen ei aina tiedä kuinka törkeä on, kuinka kohtelee toisia, käyttääkö hyväkseen jne. Se vain on näin. Onko he häiriöisiä, sitä en tiedä. Ehkä oppimattomia/kehittymättömiä/kokemattomia/sokeita ainakin.
Mutta jos siitä rakennetaan silta siihen, että miksi he eivät tajua kun heille kertoo kuinka paskasti kohtelevat... kukapa on koskaan uskonut ettei kynttilän liekkiin pidä koskea koska se sattuu ?
Täytyy tämän keskustelun lomassa aina muistaa, että ihminen perustaltaan monesti kokee toimivansa oikein ja loukkaantuu mistään muusta.
Ps. se ei tarkoita ettei narsisteja ole olemassa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485