Kuinka narsistista pääsee eroon

Markku Ahdeoja

Se on vaikeaa, mutta keinoja on useita ja niillä on erilaiset vaikutukset.

1 Uhri voi olla jo niin heikko ettei kykene irtaantumaan millään tavalla. Hyvin alisteinen ihminen suojelee narsistia eikä tiedä toisenalaisesta elämästä. Uhrilla ei ole edes halua irtaantua vaikka saisi turpaansa. Tosin joskus uhri saa tarpeekseen ja löytää voiman edes kertoa jollekin ongelmistaan.

.2. Jos tajuaa tilanteen ja haluaa irti. On valmistauduttava sotaan. Pitää miettiä erilaisia keinoja, joilla suhteesta pääsisi irti. Ensin pitää etsiä tietoa. Hyvä keino on narsistien uhrien tuki ry. Siellä on paljon tietämystä ja vertaistukiryhmiä. Narsisti ei saa tietää kapinamielestä. narsistille ei saa paljastaa mitään. Narsisti on päästävä yllättämään. Itsetunnon kehittäminen. Pitää miettiä kuinka on itse hyvä ihminen ja ansaitsee parempaa kohtelua.

3. Mitä narsisti ajattelee? narsistia ohjaa valta, raha ja seksi. Narsistia ohjaa oman tyydytyksen tarve toisten kustannuksella. Se ilmenee kaikessa kun vain tietää mitä etsii.

4. Pitää olla suunnitelma, miten lähtee ja milloin lähtee ja mistä saa apua. Narsisti yleensä syyllistyy rikoksiin. Todistuaineiston kerääminen. Kuvat, ääninauhat. Todistajia on vaikea saada, mutta hankkii pienen kameran ja nauhoittaa toimintoja salaa. Pitää miettiä kuinka torjua narsistin kosto. Pitää etsiä vahvoja ihmisiä itsensä suojaksi.

5. Kun aika koittaa, niin toimii suunnitelman mukaan ja lähtee.

Tai sitten aloittaa sodan. Se tarkoittaa narsistin suoraa haastamista. Minä teen sitä hommaa. Se vaatii aikaa ja resursseja eikä missään nimessä ole kaikkien keino. Se vaatii vuosia ja pitää valmistautua kohtaamaan pahimmat pelkonsa silmätysten. Pitää olla nopea ja oppia reagoimaan nopeammin kuin narsisti. On kyettävä joka osa-alueella toimimaan paremmin kuin narsisti. Narsistin kanssa käytävässä sodassa tulee uhreja ja joutuu miettimään kahdesta huonosta vaihtoehdosta sen vähemmän vahinkoa aiheuttavan.

Siinä joutuu miettimään kuinka paljon on valmis uhraamaan. Kuinka paljon itsestään voi laittaa likoon vapauden puolesta. Narsisti on voitettavissa ja on myös turvallista toimia, kunhan tietää mitä tekee. Narsisti ei tapa, jos tietää jäävänsä kiinni. Narsisti ei vahingoita, jos tietää saavansa turpaan.
Perusteet narsistin käsittelyssä tulee koirakoulutuksesta.

palkkio menettely. laumakäyttäytyminen. Koirissa esiintyy myös narsismia. Se ei ole vain ihmisen ominaisuus. Vaan kaikissa luomakunnan eliöissä esiintyy itsekkyys. alistuminen. Myös narsisti alistuu, kun kohtaa vahvemman ja tietää sen. Se voi olla viranomainen tai joku muu. Narsisti ei parannu ellei suoriteta aivopesu, joka on laitonta kidutusta.

ja tähän tuttu varoitus. Tätä ei voi tehdä ellei tiedä hyvin tarkkaan mitä on tekemässä. Antakaa tämä ammattilaisten tehtäväksi :). Vahvan narsistin kanssa yhteen ottaminen on vaarallista ja siinä voi menettää elämänsä monella tavalla. Älkää lähtekö tähän ellei tilanne ole totaalisen paha ja narsistilla on useita uhreja yhtäaikaa, joita pitää suojata. se mitä teen, on vielä prototyyppivaiheessa. Toiminta on testissä ja jossain vaiheessa noin 20 vuoden päästä julkaistaan tulokset. Mutta teoria on osoittanut käytännössä toimivaksi. Homma on kesken, joten lopputulosta ei voi tietää, mutta tiedon lisääntyminen tässä projektissa on suuri. meillä on käynnissä testilaboratorio oikeassa elämässä. Koekaniinit ovat ihmisiä valitettavasti. Minä olen itse myös koekaniini. Joudun pistämään itseni likoon kun etsin vastauksia. Se tietää putkareissuja ja oikeudessa istumista pitkään. MUtta se on ollut sen arvoista. Olen saanut selville narsistin toimintatavan ja kuinka hän vaikuttaa viranomaisiin ja millä tavoin.

70

2449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤'

"Tismalleen"

• pakkomielteenä narsu

Mene Markku hoitoon ja keskity itseesi ja loppuelämäsi hyvinvoinnille, tuosta pakkomielteestäsi ei ole kenellekään mitään hyötyä.

• werdwq

Ei niistä eroon pääse.Uhkauksia on sadellut eron jälkeen.Jatkuvaa syyttelyä joka asiasta.Meillä yhteisiä lapsia joiden tapaamisista ei voi sopia mitään koska tarvitsisi mennä ainoastaan hänen ehdoillaan.Jos yrität sopia tai olla mukava niin ei sekään auta.Ja mikä pahinta kaikki n.s kostetaan lapsien kautta.4kk välein otetaan jollain tapaa yhteyttä.Onneksi tässä on oppinut jo saamaan itsetuntoa takaisin.Aikaa se on vienyt.

• ent.ilkikurimus

Mulla heräs tasan yksi ajatus sun aloitusta lukiessa: MIKSI?

Miksi nähdä loputtomasti vaivaa, kun asia ei siitä parane? Mieleen nousee taas vanha kiinalainen sanonta kostosta.....se EI hyödytä; uhreja on silloin aina yhtä monta kuin asianosaisiakin!

• Olen päässyt irti suhteesta narsisitimieheen,joten tiedän millaista se on.Narsisiti ei voi sietää sitä,että häntä vastaan kapinoidaan.Näitä luonnehäiriöitä on aluksi vaikea huomata.Jokainen joka epäilee ja tarvitsee tukea, etsikää ihmeessä googlesta.Ette ole yksin.Tsemppiä kaikille!

• njhggfafdsk
        ansaliika kirjoitti:

Olen päässyt irti suhteesta narsisitimieheen,joten tiedän millaista se on.Narsisiti ei voi sietää sitä,että häntä vastaan kapinoidaan.Näitä luonnehäiriöitä on aluksi vaikea huomata.Jokainen joka epäilee ja tarvitsee tukea, etsikää ihmeessä googlesta.Ette ole yksin.Tsemppiä kaikille!

Miten pääsen eroon kun meillä lapsia ja touhu on alkanut pahentua kun lapsille tulee ikää..

• ansaliika kirjoitti:

Olen päässyt irti suhteesta narsisitimieheen,joten tiedän millaista se on.Narsisiti ei voi sietää sitä,että häntä vastaan kapinoidaan.Näitä luonnehäiriöitä on aluksi vaikea huomata.Jokainen joka epäilee ja tarvitsee tukea, etsikää ihmeessä googlesta.Ette ole yksin.Tsemppiä kaikille!

Htuomasin että kirjoitin vahingossa väärin sanan narsisti.Ihan varmasti pääsee eroon,mutta se vaatii valtavasti tahdonvoimaa ja lujuutta,Älä alistu enää narsistin vaatimuksille.Hän haluaa ihailua ja tottelevaisuutta.Rupesin itse kapinoimaan tällaista henkilöä vastaan.Hän oli ihmeissään.Mikä mulle oli tullut,kun tein oman pääni mukaan.Nyt olemme eronneet.Olen saanut googlesta neuvoja ,että tällaista henkilöä on välteltävä.Kertokaa miten olette selvinneet.Taistelkaa oman itsemääräämisoikeutenne puolesta.

• ansaliika kirjoitti:

Htuomasin että kirjoitin vahingossa väärin sanan narsisti.Ihan varmasti pääsee eroon,mutta se vaatii valtavasti tahdonvoimaa ja lujuutta,Älä alistu enää narsistin vaatimuksille.Hän haluaa ihailua ja tottelevaisuutta.Rupesin itse kapinoimaan tällaista henkilöä vastaan.Hän oli ihmeissään.Mikä mulle oli tullut,kun tein oman pääni mukaan.Nyt olemme eronneet.Olen saanut googlesta neuvoja ,että tällaista henkilöä on välteltävä.Kertokaa miten olette selvinneet.Taistelkaa oman itsemääräämisoikeutenne puolesta.

Niin siinäpä se teillä on lapsia.Tilanteesi on huomattavasti vaikeampi.Oletteko jo eronneet.

• ansaliika kirjoitti:

Niin siinäpä se teillä on lapsia.Tilanteesi on huomattavasti vaikeampi.Oletteko jo eronneet.

Kaäsittäisin että olette vielä yhdessä.Älä missään nimessä häpeä hakea apua .Ota selvää onko kotikaupungissasi,tukiryhmiä narsistien uhreille.Kuulin eräältä naiselta tarinan 30 vuotisesta liitosta narsistin kanssa.Heillä oli yhteisiä lapsia.Kyseinen henkilö oli saanut apua ainakin sosiaaliviranomaisilta.Hän pääsi eroon miehestään ja hän sai apua oman asunnon hankintaan.Hae kaikki mahdollinen apu,minkä löydät.Sairastut muuten itsekkin.Toivon sinulle kaikkea hyvää.Kirjoittele,miten asiat etenee.Älä jää tuohon tilanteeseen.Tiedän että teillä on vaikeaa.Mutta älkää hävetkö vaan hakekaa kaikki apu,niin muutos on mahdollinen.Älkää enää odottako hetkeäkään.Turvakoti on aina yksi aloitus mahdollisuus.Puhukaa asiasta läheisilenne/ystävillenne,Ette jää yksin.

• ent.ilkikurimus
        ansaliika kirjoitti:

Taisit ymmärtää viestini väärin. Mutta ei se mitään. Mahtuuhan meitä tänne. Joka junaan.

• kjhdbgdhjsklls6

Ollaan erottu jo yli kaksi vuotta sitten.Hetken saan olla rauhassa esim 3-4kk mutta sitten taas antaa muistuttaa itsestään.Välillä uudet naiset ottavat yhteyttä ja välillä narsku itse.Lahjoja jätetään ovien taa ilmoittamatta meille mitään.Ulkona jos tullaan vastakkain ei katsota päinkään.Vaatii luonteenlujuutta mielestäni kun pystyy lapsiensa edestä menemään nenä pystyssä ohi.Jatkuaa syyttelyä milloin mistäkin ja keksitään valheita jos ei muu auta.

• tTuo on kuulemma tyypillistä, narskut haukkuvat exiään nykyiselleen.Joka ei vielä tiedä mihin on joutunut.Oikeastaan niitä uusia pitäisi sääliä.Te olette siis eronneet,se tuo lahjoja jotta saisi sinut takaisin.Onneksi sinulla on voimaa kieltätäytyä.Olisiko mitään mahiksia vaihtaa numerot salaisiksiksi.On hienoa vaihtaa ajatuksia kanssasi.Koska pelkään milloin tämä narsku saa uuden osoitteeni selville.Vaikka numerot vaihdankin enkä tuntemattomiin vastaa.Tiedän että se kukkaiskieli saattaa alkaa ja silloin on olttava vahva.Tämän takia joudun katkaisemaan muutamia kaverisuhteiteta,todelliset ystävät ovat puolellani.

• ansaliika kirjoitti:

tTuo on kuulemma tyypillistä, narskut haukkuvat exiään nykyiselleen.Joka ei vielä tiedä mihin on joutunut.Oikeastaan niitä uusia pitäisi sääliä.Te olette siis eronneet,se tuo lahjoja jotta saisi sinut takaisin.Onneksi sinulla on voimaa kieltätäytyä.Olisiko mitään mahiksia vaihtaa numerot salaisiksiksi.On hienoa vaihtaa ajatuksia kanssasi.Koska pelkään milloin tämä narsku saa uuden osoitteeni selville.Vaikka numerot vaihdankin enkä tuntemattomiin vastaa.Tiedän että se kukkaiskieli saattaa alkaa ja silloin on olttava vahva.Tämän takia joudun katkaisemaan muutamia kaverisuhteiteta,todelliset ystävät ovat puolellani.

Mä saan olla onnellinen siintä,rttei meillä ole yhteisiä lapsia.Sitä olen miettinyt kun tää on niin pieni paikka ettei voi olla törmäämättä.Jos se tulee vastaan mieluiten menen kadun toiselle puolelle.Jos taas tulee esittelemään uuttaan siinä luulossa että olisin mustasukkainen,niin jälkensä mieli varoittaa tätä uutta.Narskun selkään pitäisi kirjoittaa varoituskyltti.Kun sitä ei heti huomaa.Onneksi tätä kautta ja muualta saa tukeaaaVoimia tässä kyllä tarvitaan.Hävettää suoraan sanoen kun ei huomannut.Nyt olen todella epäluuloinen miesten suhteen.Onneksi eivät kaikki ole luonnehäiriöisiä.Mutta jäkensä se jättää.anteeksi kursorissa joku vika,siintä hassut virheet.Kirjottele mitä kuuluu,kaikki tuki on tarpeen puolin ja toisin.

• sdfvczxqkaijsn

Se tuo lahjoja oven taa lapsille.En ymmärrä miksei voisi vaan jättää meitä rauhaan vaan tasasin väliajoin tarvitsee muistuttaa itsestään.Tästä on tullut semmonen kierre että juuri kun luulee että saa olla rauhassa taas tapahtuu jotain.Miettii kun itse olen jo saanut itsetuntoa, joten kuten pystyy olemaan vahvana.Mutta pelko tulee aina takaisin kun häiriöt alkavat taas.Minulle on sanottu että kaikki pahenee kun lapsille tulee ikää.Nyt vasta pojat 3v ja 5v.:(

• Lapsesi ovat niin pieniä vasta.Ymmärrän hyvin että pelkäät lastesi puolesta.Tiedän että narskun uhrina olo syö itsetuntoa.Tiedän myös pelon ja sinä pelkäät luonnollisesti pienten lastesi puolesta.Itse olen alkanut hankkia tästä häiriöstä tietoa koko ajan lisää.Mulla on yksi ystävä joka on aiheeseen todella perehtynyt.On tärkeää että tunnet lastesi olevan kaikin tavoin turvassa.Saako hän lähestyäteitä?

• asbdghjeuitjnbv
        ansaliika kirjoitti:

Lapsesi ovat niin pieniä vasta.Ymmärrän hyvin että pelkäät lastesi puolesta.Tiedän että narskun uhrina olo syö itsetuntoa.Tiedän myös pelon ja sinä pelkäät luonnollisesti pienten lastesi puolesta.Itse olen alkanut hankkia tästä häiriöstä tietoa koko ajan lisää.Mulla on yksi ystävä joka on aiheeseen todella perehtynyt.On tärkeää että tunnet lastesi olevan kaikin tavoin turvassa.Saako hän lähestyäteitä?

Ei ole tapaamissopimuksia kun herralle ei käynyt mikään muu kuin minun ja lasteni koti..ja siihen en suostu.Jonkunsortin alistamista tuokin.Miten tästä kierteestä pääsee eroon?:(

• ansaliika kirjoitti:

Lapsesi ovat niin pieniä vasta.Ymmärrän hyvin että pelkäät lastesi puolesta.Tiedän että narskun uhrina olo syö itsetuntoa.Tiedän myös pelon ja sinä pelkäät luonnollisesti pienten lastesi puolesta.Itse olen alkanut hankkia tästä häiriöstä tietoa koko ajan lisää.Mulla on yksi ystävä joka on aiheeseen todella perehtynyt.On tärkeää että tunnet lastesi olevan kaikin tavoin turvassa.Saako hän lähestyäteitä?

Jos käyt jo lepäämään.Toivotan sinulle Hyvää yötä! Onko joku asiantuntija sanonut että se pahenee kun lapset vanhenevat.Onko tällä narskulla tapaamisoikeus.Silloin he perustavat sen siihen että vanhempiin lapsiin on helpompi vaikuttaa.Jos hän ei saa tavata, sinulla on vielä vuosia aikaa vaikuttaa asiaan ja jos saakin tavavata,puhu asiasta jollekin joka pystyy vaikuttamaan asiaan konkreettisesti.Sinä vaikutat vahvalta naiselta.Katson huomenna sivuille. Minuakin pelottaa mutta ehkä eri tavalla,koska mukana ei ole lapset.Hyvä että tämä asia on noussut pinnalle nykyään.

• mnbvhjkghdtyuo9

Se on totta että tämä auttaa :) mutta kun ei tiedä että miten saisi rauhan niin se on vaikeaa.Jälkeenpäin olen vasta tajunnut miten tyhmä ja sokea olin kun annoin niin monta vuotta toisen pitää pilkkanaan ja ovimattonaan.Liian kiltti luonne ja hyväuskoinen.Luonne on vahvistunut kyllä kovemmaksi jo mutta aikaa tähän menee vielä.Ja vielä kun itsestä muistutellaan tasasin väliajoin ei se oloa paranna.

• Kuule musta tuntuu ihan samalta.Häpeä on kauhea,en takunnut.Katselin vaaleanpunaistenlasien läpi,moni muu kyllä huomasi mutta itse en tajunnut..Mun erosta on vähän aikaa sun 2 v. eli voin valmistua pitkään toipumiseen.Ja mite voin enää luottaa miehiin?Pelkään, en voisi kuvitella kuin olevani ystävä niiden kanssa,joiden olen jo.Luottamus meni.Pidän itsekin itseäni hömppänä kun en tajunnut.

• dfdgbhyrr44444444444

No enmpä mäkään luota enää miehiin.Tai kai se luottamus ajan myötä tulee.Vaikeeta tää onkin kun ekaksi pitää saada itsetunto kasaan ja se ei hetkessä tapahdu.On asiantuntija sanonut että yleensä tämä pahenee kun lapsille tulee ikää.Narsku tulee aina hakemaan "omiaan" takaisin.Eihän narsku pidä ihmistä ihmisenä vaan esineenä...eikä meillä oo tapaamissopimuksia.Miten voi sopia ihmisen kanssa mille ei käy mikään.Aina tarvis vaan mielistellä ja mun tarttee joustaa ja joustaa.

• kuuleeko yö

Onko tämmöinen narsistin käytöstä? En kerro onko kyse miehestä vai naisesta. Toivon vaan että saisin jonkinlaisen käsityksen siitä mitä minulle on tehty ja tehdään edellaan.

Ensin on kakkkosena avioliitossa. Saadakseen eron aikasieksi alkaa manipuloimaan petettyä, kuinka tämän puoliso on narsisti. Haluaa auttaa petetyn eroon narsistista.
      Kun ero on tosiasia niin meneekin yhteen tuon narsistiksi kutsumansa ihmisen kanssa ja alkaakin haukkumaan sitä aikasemmin manipuloimaansa ihmistä narsistiksi. Tekee kaikkensa tuon ihmisen maineen pilaamiseksi?

• 17+9=26

Ihan en oikein tiedä, miten esimerkkisi kuvio meni...nimeän nyt pettäneen mieheksi, syytä, että on helpompi hahmottaa...

Oletan, että on aviolitto jossa on mies ja nainen...

joista toinen(aviomies) on pettänyt toista(vaimoa)...
        ihmisen kanssa, joka on myös ollut petetyn tuttava/ystävä...(nainen)

kaikki tuntevat toisensa...

Tuo ystävä/tuttava(nainen) haluaa "auttaa" petettyä(vaimoa) eroon kauheasta pettäneestä aviopuolisostaan(mies), nimeämällä miehen narsistiksi...

Kun ero onkin tosiasia...niin ystävä/tuttava(nainen) meneekin naimisiin...tuon petetyn vaimon miehen kanssa...ja nimeääkin petetyn(vaimon) narsistiksi...

Jos minun mielipidettäni kysytään...niin nimeäisin tuon...ystävä/tuttava naisen naristiksi...tämän kuvion perusteella...

mutta tosiaan vain tämän sinun kertomasi kuvion perusteella, kun en muuta asiasta tiedä...enkä ihmisiä/kokonaisuutta tunne...

• kuuleeko yö

Näin on, monet ovat samaa sanoneet, että narsisti onkin tuo ystävä, joka kylläkin on nyt exystävä.
      Kuitenkin kovin usein aletaan haukkuun sitä jätettyä. Hän on kaiken pahan alku ja juuri.
      Häneltä pilataan elämä. Hän saa karvaasti kokea mitä tapahtuu kun luottaa väärään ihmiseen, ollakin että tuo ihminen itse tunkeutui petetyn elämään...... teki aloitteen, ....näytteli empaattista oli muka aidosti huolissaan ja toivoi toiselle parempaa.
      Loukattuna ei petetty huomannut peliä jota hänen seläntakana pelattiin.

Tosi sairasta siis . Mutta täyttä totta.

• nisse..

Itsepä nuo kieroilijat joutuvat itsensä kanssa elämään.

• Kuuleeko yö

Olette aivan oikeassa , että itsepä joutuvat teoistansa vastuuseen mutta kun peli petetyn seläntakan ei loppunutkaan siihen, että saivat toisensa vaan häntä haukutaan yleisesti.
        Jos kertoisin kaiken mitä ovat tehneet yhdessä ja erikseen, niin luulen että monella loksahtaisi suu auki.
        Onhan mahdollista että kumpikin ovat narsisteja. Kun saiva ttoisensa niin heidän yhteinen vihollinen on tietenkin se jätetty. Hänestä imevät voimansa, tuota ihmistä haukkumalla tuntevat itse olevansa kukulan kuninkaita/kuningattaria.

• nisse..
        Kuuleeko yö kirjoitti:

Olette aivan oikeassa , että itsepä joutuvat teoistansa vastuuseen mutta kun peli petetyn seläntakan ei loppunutkaan siihen, että saivat toisensa vaan häntä haukutaan yleisesti.
        Jos kertoisin kaiken mitä ovat tehneet yhdessä ja erikseen, niin luulen että monella loksahtaisi suu auki.
        Onhan mahdollista että kumpikin ovat narsisteja. Kun saiva ttoisensa niin heidän yhteinen vihollinen on tietenkin se jätetty. Hänestä imevät voimansa, tuota ihmistä haukkumalla tuntevat itse olevansa kukulan kuninkaita/kuningattaria.

Eipä ole kovin vahvalla pohjalla tuollainen suhde, jotenkin vaikuttaa kostolta.

• nisse.. kirjoitti:

Eipä ole kovin vahvalla pohjalla tuollainen suhde, jotenkin vaikuttaa kostolta.

Riippuu kyllä vähän siitäkin, minkä kukakin käsittää "vahvaksi pohjaksi"...

• nisse..
        dizel kirjoitti:

Riippuu kyllä vähän siitäkin, minkä kukakin käsittää "vahvaksi pohjaksi"...

Joo no kyllähän jotkut elävät koko elämänsä valheessa ja kulissiliitossa kuka minkäkin syyn takia, useimmiten se on kai raha.

• nisse.. kirjoitti:

Joo no kyllähän jotkut elävät koko elämänsä valheessa ja kulissiliitossa kuka minkäkin syyn takia, useimmiten se on kai raha.

Jos suhteen kiinni pitävänä voimana ei toimi "rakkaus ja luottamus", mistä lähtee ajatus, että suhde olisi tällöin valhetta?

• nisse..
        dizel kirjoitti:

Jos suhteen kiinni pitävänä voimana ei toimi "rakkaus ja luottamus", mistä lähtee ajatus, että suhde olisi tällöin valhetta?

Juu, mitä kukakin arvostaa.

• Narsistikuiskaaja

Mitä lähemmäs olet narsistin päästänyt, sen enemmän hänellä on aseita. Itse en päästänyt onneksi kovin lähelle, jokin varoituskello kai sitten soi ajoissa. Eroon pääseminen vaati kuitenkin kovaa uskoa itseensä ja kovuutta narsistin edessä. Narsisti yritti saada minut häpeämään sitä että astuin poikkiteloin ja uhkaili epäsuorasti. Käänsin uhkailut häntä vastaan: minua ei uhkailut pelota vaan hän vain nolaa itsensä jos toteuttaa uhkailunsa. Käänsin myös hänen ilkeilynsä ja syyttelynsä niin että olinkin tehnyt kaiken vain häntä provosoidakseni ja hän nyt toimikin juuri kuten olin toivonut. Minä siis pompottelin häntä. Se tepsi ja suorat hyökkäyset loppuivat. Narsisti yritti vielä sotkea ihmissuhteitani mutta ei onnistunut siinäkään koska en reagoinut mitenkään. En selitellyt, en puhunut hänestä pahaa, käytökseni ei mutttunut tms. joten hänen "yhdenmiehensota" vei vain hänen uskottavuuttaan. Narsistille ei jäänyt muuta kunniallista tietä perääntyä kuin ottaa itse etäisyyttä, olla kuin minua ei enää olisikaan.

Moni hermostuu kun vertaa narsisin käsittelyä koiran koulutukseen mutta niin se vain on.

• tosi elämästä

NArsisti on siinäkin viekas, hän antaa ymmärtää että hän on ottanut etäisyyttä, ei ole missään tekemisissä.
        Kuitenkin seuraa uhrinsa liikkeitä erittäin tarkoin, ja kun luulet että enää ei tule mitään,( kun olet yksin ja hänellä iso hovijoukko mukana jotka tarpeen tullen todistavat hänen puolestaan jos heitäydyt hankalaksi) sopivan paikan tullen heittää ilkeitä kommenttejaan.
        Antamatta sinulle minkäänlaista mahdollisuutta puolustauutua poistuu paikalta vahingoniloinen hymy kasvoillaan. KAtselee vielä ympärilleen, varmistan että hoviväki seuraa perässä.

• Narsistikuiskaaja
        tosi elämästä kirjoitti:

NArsisti on siinäkin viekas, hän antaa ymmärtää että hän on ottanut etäisyyttä, ei ole missään tekemisissä.
        Kuitenkin seuraa uhrinsa liikkeitä erittäin tarkoin, ja kun luulet että enää ei tule mitään,( kun olet yksin ja hänellä iso hovijoukko mukana jotka tarpeen tullen todistavat hänen puolestaan jos heitäydyt hankalaksi) sopivan paikan tullen heittää ilkeitä kommenttejaan.
        Antamatta sinulle minkäänlaista mahdollisuutta puolustauutua poistuu paikalta vahingoniloinen hymy kasvoillaan. KAtselee vielä ympärilleen, varmistan että hoviväki seuraa perässä.

Tiedän että hän seuraa koska kieroteitä kyllä muistuttelee itsestään, mutta kuten sanoin, en päästänyt häntä kovin lähelle joten aseet on vähissä. Minun läheisimmät ihmiset eivät iki maailmaassa uskoisi hänen höpinöitään, niin paljon sontaa hekin ovat saaneet niskaansa. Työstäni, harrastuksistani tms elämästäni narsu ei taas tiedä oikein mitään, asummekin eri paikkakunnilla joten ei ole reittiä mitä kautta iskeä. Narsu taas asuu pikkukylässä jossa joutuu olemaan todella varuillaan koska jutut leviävät nopeasti kaikkien tietoon. Voisin itse helposti pilata hänen maineensa kertomalla totuuksia muutamalle juorukellolle mutta tehköön sen itse, on kuulemma jo osin tehnytkin. Hänen hoviväkensä on taas joukko reppanoita joiden mielipiteellä ei ole mitään merkitystä, ainakaan minulle.

• mkoijhytrreeewwwwwqq

Mitenkä sen syyttelyn saa loppumaan sitten? Koska tämä narsku hakee sääliä jo muilta naisilta lapsiemme avulla.Siis tätä on jo tapahtunut pitkään.

• mkolöpjhytgrfe221110

Mua kans muistutellaa 3-4kk välein milloin milläkin tavalla. Ei niistä eroon pääse jos on vielä yhteisiä lapsia.

• Ensin valitat, ettei eksäsi ota yhteyttä, kuin harvoin ja joudut itse soittelemaan ja nyt valitat, että hän ottaa yhteyttä...Onko tuossakaan nyt mitään järkeä?
        Mikähän se ongelma OIKEASTI on...Ne toiset naiset oletan?

• kkkjjhhgtyyrubhbvjnk

Siis kun sitä yhteyttä otetaan sieltä suunnalta.Itse en ole soitellut tai pitänyt yhteyttä.

• Et siis ole sama, joka kirjoitti tuonne "yhteydenottamattomuus" ketjuun?

• hygdternhagsbdkoll

En ole kyllä. Sitä vaan että miten tuollaisen syyttelyn saa loppumaan?

• Vastaus: Ei mitenkään ja tiedät sen varmasti itsekin, mutta sehän ei sinua ilmeisesti haittaa, koska vastaat yhteydenottoihin siitä huolimatta...Et velvollisuudentunnosta, vaan koska haluat tietää enemmän hänen elämästään ja muista naisista. No, et ole varmasti ensimmäinen ihminen, joka valehtelee itselleen, mutta jos haluaa asioihin jotain muutoksia, kannattanee aloittaa itsestään. Jätettyjen naisten ongelmana vain usein on, etteivät he oikeasti halua muutosta, vain sympatiaa...ja mm. lapset ovat oivallinen väline tämän sympatian takaamiseksi. Sitten muistetaan korostaa, miten he ajattelevat vain lastensa parasta, vaikka parasta olisi pitää heidät kokonaan ulkona vanhempiensa välien selvittelyistä...

• dgsbhdkiuhhhjd

No sehän tässä ongelmana onkin että en ole vastaillut yhteydenottoihin.Mutta sieltä suunnalta ei anneta olla.

• Ja ajattelit sitten, että täällä kirjoittavat ihmiset voisivat jotenkin mystisesti auttaa siinä, ettei eksäsi enää ottaisi yhteyttä?
        No täällä tuskin kukaan voi laittaa numeroasi salaiseksi puolestasi...

• LK

Loppujen lopuksi eroon pääseminen ihmisestä ei hirveästi riipu siitä millainen sen persoonallisuus on ellei sitten varvasten tahdo käyttää jotain manipulatiivisia keinoja.

• Jep. Kenestä tahansa pääsee eroon, jos vain tarpeeksi haluaa. Että enemmän siitä omasta persoonasta kiinni.

• LK

Varvasten = Varta vasten.

Uskoisin.

• 6+17=23

Niin...tärkeämpää on päästä henkisesti eroon sillä tavoin että kykenee elämään omaa elämäänsä ja tuntee itsensä hyvinvoivaksi...narsistista huolimatta...

kokonaan ei ehkä pääse eroon niissä tapauksissa jos puolisoilla on lapsia...kun lapsilla on oikeus saada tavata ja rakastaa myös toista vanhempaansa...

mutta se suhde on eri suhde...vain lapsen ja ko. vanhemman suhde...puolisoiden suhteen ei pitäisi antaa vaikuttaa siihen jos ajattelee lastensa parasta...

mutta jos puolison huono kohtelu ulottuu myös
      lapsiin...niin asia on tietysti eri...ja väkivaltaa ei pidä hyväksyä...

ja uskoisin, että jos lapsia käytetään pelkästään puolison manipulointiin niin peri narsistin kiinnostus lapsiin vähenee ajan myötä, jos ei voi heidän kauttaan vaikuttaa puolisoon...

lapsille se toki on kipeä paikka...mutta ei se ole toisen vanhemman tehtävä sanoa lapselle, ettei isäsi/äitisi välitä sinusta...kun se on sellainen ja sellainen...tai sillä on uudet lapset tms.

omaa lastaan voi auttaa vain itse rakastamalla ja välittämällä...ja siihen riittää yksikin vanhempi...

• teeeeeee

Jos narsistiäiti on aina taikka yleisestikin armollinen miehille taikka pojalleen, sehän tarkoittaa sitä et tässä maailmassa vain naiset olis narsisteja, eikö totta, korjatkoon joku jos oon väärässä ?????

• 2+7=9

Ei niistä eroon pääse.Ainoastaan pistämällä vastaan joka asiassa ja ei saa antaa periksi mitään.

• LK

Eiks tuo oo niinku passiivis-aggressiivisen persoonallisuuden lähtötilanne.

Tai jokatapauksessa tuo on passiivis-aggressiivista käyttäytymistä ja se ei yleensä toimi pitemmän päälle oikein hyvin vuorovaikutuksessa. Sillä ei ikinä saa sitä mitä tahtoo.

• "Ei niistä eroon pääse."

Tuolla asenteella ei ainakaan...
        Tiesin erään, joka valehteli itselleen juuri samoin sanoin.

Pitäisi ymmärtää, että mitä tahansa voi tehdä ja se vaatii ainoastaan v*tusti tahdonvoimaa ja sitä, että oikeasti TEKEE jotain asian eteen...eikä odota, että joku muu tekee sen itsensä puolesta.
        Mutta tuo on "hyvä" lause käytettäväksi silloin, jos haluaa kaataa vastuun elämästään ja valinnoistaan niiden muiden niskaan...

" Tässä tulessa makaan, enkä muuta voi..."

Itse valittua heikkoutta, jos mikä.

• dizel kirjoitti:

"Ei niistä eroon pääse."

Tuolla asenteella ei ainakaan...
        Tiesin erään, joka valehteli itselleen juuri samoin sanoin.

Pitäisi ymmärtää, että mitä tahansa voi tehdä ja se vaatii ainoastaan v*tusti tahdonvoimaa ja sitä, että oikeasti TEKEE jotain asian eteen...eikä odota, että joku muu tekee sen itsensä puolesta.
        Mutta tuo on "hyvä" lause käytettäväksi silloin, jos haluaa kaataa vastuun elämästään ja valinnoistaan niiden muiden niskaan...

" Tässä tulessa makaan, enkä muuta voi..."

Itse valittua heikkoutta, jos mikä.

Mä en kyllä tota heikkousjuttua lähtis allekirjoittamaan tuollaisena koska itse valittu kovuuskin on yleensä aika keinotekoista. Sillain... jokaisella on vahvuutensa ja akilleen kantapäänsä mutta eri paikoissa kuin sillä toisella.
        Esim narsistinen ihminen on "kova" mutta onko se sitä oikeasti ja onko "kovuus" jotain mitä pitäisi ihannoida ja miksi ?
        Onko heikkous epäinhimillistä ?

Toiset reagoivat jonkinlaiseen painostukseen, uhkaan, pelkoon tai vastaavaan eri tavoin, johtuen siitä että he ovat ylläriylläri erilaisia. Oman kantapään kun löytää ja jos se tuottaa vaikeuksia yksin selvitessä - siihen hakee rohkea ihminen apua.

Piä hurskasteluna tai minä tahansa mutta ei kaikissa asioissa ole kyse tahdonvoimasta - kuin vasta siinä vaiheessa kun oma pohja on saavutettu, mutta silloin onkin tapahtunut jo tosi paljon muitakin asioita.

Muuten samaa mieltä siitä, että tekee asian eteen jotain - vaikka sitten jeesin kera mutta itse joutuu olemaan aktiivinen. Jos ei sitä ole - ei ole valmis muutokseenkaan.

Mä olen itte malliesimerkki yksinselviytyjästä kaiken suhteen eikä se ole mikään meriitti vaikka ennen niin luulin. Se on hienoa totta kai mutta hinta siitä on aika kova kun lopettaa itselleen valehtelun.

• 9+15=24
        lynett kirjoitti:

Mä en kyllä tota heikkousjuttua lähtis allekirjoittamaan tuollaisena koska itse valittu kovuuskin on yleensä aika keinotekoista. Sillain... jokaisella on vahvuutensa ja akilleen kantapäänsä mutta eri paikoissa kuin sillä toisella.
        Esim narsistinen ihminen on "kova" mutta onko se sitä oikeasti ja onko "kovuus" jotain mitä pitäisi ihannoida ja miksi ?
        Onko heikkous epäinhimillistä ?

Toiset reagoivat jonkinlaiseen painostukseen, uhkaan, pelkoon tai vastaavaan eri tavoin, johtuen siitä että he ovat ylläriylläri erilaisia. Oman kantapään kun löytää ja jos se tuottaa vaikeuksia yksin selvitessä - siihen hakee rohkea ihminen apua.

Piä hurskasteluna tai minä tahansa mutta ei kaikissa asioissa ole kyse tahdonvoimasta - kuin vasta siinä vaiheessa kun oma pohja on saavutettu, mutta silloin onkin tapahtunut jo tosi paljon muitakin asioita.

Muuten samaa mieltä siitä, että tekee asian eteen jotain - vaikka sitten jeesin kera mutta itse joutuu olemaan aktiivinen. Jos ei sitä ole - ei ole valmis muutokseenkaan.

Mä olen itte malliesimerkki yksinselviytyjästä kaiken suhteen eikä se ole mikään meriitti vaikka ennen niin luulin. Se on hienoa totta kai mutta hinta siitä on aika kova kun lopettaa itselleen valehtelun.

"kuin vasta siinä vaiheessa kun oma pohja on saavutettu, mutta silloin onkin tapahtunut jo tosi paljon muitakin asioita."

pidän tuota totena...
        vaikka en niin aineriippuvainen olekkaan ollut, jos ei tupakkaa lasketa...

jotenkin ajattelen tuota "pohjakosketusta" siten, että se on sitä kun on tilanteessa, katselee mennyttä elämäänsä että inhoaa itseään...syystä tai toisesta...

Kaikilla tuo pohja ei tule samassa kohtaa, yksilöitä ollaan senkin suhteen...kuten ongelmatkin on erilaisia...

"Se on hienoa totta kai mutta hinta siitä on aika kova kun lopettaa itselleen valehtelun"

tuota en osaa ajatella, minkä hinnan olen kaikesta joutunut maksamaan...millainen olisin jos elämäni olisi ollut/mennyt toisella tapaa...

Kai kaikella on ollut joku tarkoituksensa...ihmisen pitää joskus rikkoa itsensä, että voi eheytyä, tulla itsekseen...

• nisse..
        9+15=24 kirjoitti:

"kuin vasta siinä vaiheessa kun oma pohja on saavutettu, mutta silloin onkin tapahtunut jo tosi paljon muitakin asioita."

pidän tuota totena...

jotenkin ajattelen tuota "pohjakosketusta" siten, että se on sitä kun on tilanteessa, katselee mennyttä elämäänsä että inhoaa itseään...syystä tai toisesta...

Kaikilla tuo pohja ei tule samassa kohtaa, yksilöitä ollaan senkin suhteen...kuten ongelmatkin on erilaisia...

"Se on hienoa totta kai mutta hinta siitä on aika kova kun lopettaa itselleen valehtelun"

tuota en osaa ajatella, minkä hinnan olen kaikesta joutunut maksamaan...millainen olisin jos elämäni olisi ollut/mennyt toisella tapaa...

Kai kaikella on ollut joku tarkoituksensa...ihmisen pitää joskus rikkoa itsensä, että voi eheytyä, tulla itsekseen...

Mäkin ihmettelen sitä mitä pahaa on yksinselviytymisessä, joskus se on vaan ainoa vaihtoehto. Ei mulla ainakaan niitä tukijoita oo kauheasti ollut ja oikeastaan se on ihan hyvä asia kun on huomannut silti ihan hyvin pärjäävänsä. Ehkä jopa paremminkin pärjää yksin kun ei ole ketään muuta siinä riippakivenä vieressä. Jos joskus satunnaisesti saa jotain vilpitöntä apua se on ihan ok.

• 13+17=30
        nisse.. kirjoitti:

Mäkin ihmettelen sitä mitä pahaa on yksinselviytymisessä, joskus se on vaan ainoa vaihtoehto. Ei mulla ainakaan niitä tukijoita oo kauheasti ollut ja oikeastaan se on ihan hyvä asia kun on huomannut silti ihan hyvin pärjäävänsä. Ehkä jopa paremminkin pärjää yksin kun ei ole ketään muuta siinä riippakivenä vieressä. Jos joskus satunnaisesti saa jotain vilpitöntä apua se on ihan ok.

Niin ihminen voi "parantaa" vain itse itsensä...

ratkaisut omiin ongelmiin, omaan pahan oloon on löydettävissä vain itsestään...

Jonkinlainen totuus piilee siinäkin ajatuksessa,
        että kaiken keskelläkin ihminen on yksin...ja joutuu/saa elää OMAA elämäänsä...

Paljon helpottaa omaa elämäänsä jo pelkästään sillä, että arvostaa itseään....haluaa itse itselleen hyvää...

Mutta hyvin usein me vain keskitymme toisiin, toisten ongelmiin/vajavaisuuksiin ja yritämme hoitaa/ratkaista niitä...

yritämme pelkästään muuttaa muita ihmisiä itsellemme mieleisiksi ja luulemme sen toisen kautta saavuttamme onnea itsestämme...

• 9+15=24 kirjoitti:

pidän tuota totena...

Ei aineellisilla tai toiminnallisilla riipoilla ole juurikaan eroa. Usein kyseessä on moniriippainen ihminen jota yksi osa-alue hallitsee kokonaisvaltaisemmin tai sitten addiktioiden aiheet vaihtelee.
        Mä odotan sitä kun nuo addiktioasiat saadaan paremmin niputettua ja hoitokäytäntöjä muokattua.

Mä tarkoitin tuolla itselleen valehtelulla sitä, että kovetin itseni "kuoreksi" johon ei mikään pure ja puskin läpi tuli vastaan mitä tuli. Helkuttiin kaikki vinkujat ja muut "heikot" jotka ei pärjää. Darwinismi kunniaan !

Kunnes jouduin kohtaamaan oman heikkouteni "sairastuttuani" ja tajutessani olevani narkomaani, alkoholisti, lääkkeiden väärinkäyttäjä, seksiaddikti, työnarkomaani, mitä ikinä.

Mutta apua en pyydä, en ota enkä halua. Kasvatan kakarani yksin ja hoidan firmani yksin, tana ! Jokainen työtön luuseri ei vain tajuu... mä olen jopa narkkarina parempi koska olen "toiminnallinen" ...aaaah hah haa... jopa 75 prosenttiä mm alkoholiongelmaisista käy töissä ja on toiminnallinen joten se siitä erikoisuudestani =)

Hitto että olin kova jätkä =)
        Vaikka tulinkin vähän toisiin ajatuksiin kun alkoi tuomionkellot soimaan ja jouduin vaikeuksiin vaikka kaikkivoipaisena kuvittelin olevani sen kaiken ulottumattomissa.

Mutta sun elämäs on kuulunut mennä just noin ja sä olet onnellisessa asemassa kun olet havahtunut etkä jatkanut vain samaa linjaa ja "patologisoitunut". Kaikella on tarkoituksensa ja uskon vahvasti siihen, että tiedostamattomat "heikkoudet" tai "puutteet" sekä kehityksenkohteet ohjaavat ihmistä kohti (tiedostamatta)sitä vastausta... eli LR ongelmasi ajoi sinua kohti LR-suhdetta ja näin edespäin...

Sehän on vain hienoa. Toisaalta voisit vain istua edelleenkin siellä kämpässä ja kärsiä. Eli mieti uudestaan oletko huono-onninen vai et =)

• 13+17=30 kirjoitti:

Niin ihminen voi "parantaa" vain itse itsensä...

ratkaisut omiin ongelmiin, omaan pahan oloon on löydettävissä vain itsestään...

Jonkinlainen totuus piilee siinäkin ajatuksessa,
        että kaiken keskelläkin ihminen on yksin...ja joutuu/saa elää OMAA elämäänsä...

Paljon helpottaa omaa elämäänsä jo pelkästään sillä, että arvostaa itseään....haluaa itse itselleen hyvää...

Mutta hyvin usein me vain keskitymme toisiin, toisten ongelmiin/vajavaisuuksiin ja yritämme hoitaa/ratkaista niitä...

yritämme pelkästään muuttaa muita ihmisiä itsellemme mieleisiksi ja luulemme sen toisen kautta saavuttamme onnea itsestämme...

Mä olen kyynisesti samaa mieltä ollut aina, että loppupeleissä ihminen on yksin.

Eletään yhdessä, kuollaan yksin.

Joo...

Mä olen ehdottomasi yksilönvastuun kannalla sen monissa muodoissaan ja pitää pärjätä yksin. Ei pidä nyt mustavalkoistaa. Ei kukaan tule korjaamaan sun elämääs tai hoitamaan sitä paitsi suurella laskulla. Ei sitä kannata maksaa.

Musta on eri asia olla vastuussa omasta elämästään kuin ajatella ettei tarvitse koskaan ketään tai mitään. Mihinkään. Se joka sellaista väittää, valehtelee.
        Esim netti voi olla se "jokin" mitä tarvitsee, keskustelee siellä. Vaikka muuten olisi 24/7 yksin. Mitä vain.
        Tietysti erakkoasuminenkin on vaihtoehto.

Mulla on yks tuttu joka veti vaikean elämänvaiheen jälkeen vuoden yksin erakkona. Kerran viikossa tai kahdessa kaupungille pitkän matkan päähän hakemaan tarvikkeita. Hoiti niin nuppinsa kuntoon.

Että kokeilemaan vaan... jos haluaa mustavalkoistaa asian välillä yksin vai yhdessä. Se "yhdessä" kun ei tarkoita riippuvuutta tai vastuun siirtämistä.

• 4+17=21
        lynett kirjoitti:

Ei aineellisilla tai toiminnallisilla riipoilla ole juurikaan eroa. Usein kyseessä on moniriippainen ihminen jota yksi osa-alue hallitsee kokonaisvaltaisemmin tai sitten addiktioiden aiheet vaihtelee.
        Mä odotan sitä kun nuo addiktioasiat saadaan paremmin niputettua ja hoitokäytäntöjä muokattua.

Mä tarkoitin tuolla itselleen valehtelulla sitä, että kovetin itseni "kuoreksi" johon ei mikään pure ja puskin läpi tuli vastaan mitä tuli. Helkuttiin kaikki vinkujat ja muut "heikot" jotka ei pärjää. Darwinismi kunniaan !

Kunnes jouduin kohtaamaan oman heikkouteni "sairastuttuani" ja tajutessani olevani narkomaani, alkoholisti, lääkkeiden väärinkäyttäjä, seksiaddikti, työnarkomaani, mitä ikinä.

Mutta apua en pyydä, en ota enkä halua. Kasvatan kakarani yksin ja hoidan firmani yksin, tana ! Jokainen työtön luuseri ei vain tajuu... mä olen jopa narkkarina parempi koska olen "toiminnallinen" ...aaaah hah haa... jopa 75 prosenttiä mm alkoholiongelmaisista käy töissä ja on toiminnallinen joten se siitä erikoisuudestani =)

Vaikka tulinkin vähän toisiin ajatuksiin kun alkoi tuomionkellot soimaan ja jouduin vaikeuksiin vaikka kaikkivoipaisena kuvittelin olevani sen kaiken ulottumattomissa.

Mutta sun elämäs on kuulunut mennä just noin ja sä olet onnellisessa asemassa kun olet havahtunut etkä jatkanut vain samaa linjaa ja "patologisoitunut". Kaikella on tarkoituksensa ja uskon vahvasti siihen, että tiedostamattomat "heikkoudet" tai "puutteet" sekä kehityksenkohteet ohjaavat ihmistä kohti (tiedostamatta)sitä vastausta... eli LR ongelmasi ajoi sinua kohti LR-suhdetta ja näin edespäin...

Sehän on vain hienoa. Toisaalta voisit vain istua edelleenkin siellä kämpässä ja kärsiä. Eli mieti uudestaan oletko huono-onninen vai et =)

"Kaikella on tarkoituksensa ja uskon vahvasti siihen, että tiedostamattomat "heikkoudet" tai "puutteet" sekä kehityksenkohteet ohjaavat ihmistä kohti (tiedostamatta)sitä vastausta... eli LR ongelmasi ajoi sinua kohti LR-suhdetta ja näin edespäin."

Uskon tuohon, että LR ihmisenä valitsin itselleni "sopivan" puolison...mutta se joka kaikessa mättää joskus näin jälkeenpäin ajateltuna on ...

Että miksi "kaiken" tajuaminen itsestäni kesti niin kauan...20 vuotta hakkasin päätäni seinään.., vaikka olen aina pitänyt itseäni ns, fiksuna...

Olen myös kertonut jo päättyneestä narsisti suhteestani...että uskon että tavallaan tarvitsin vielä tuonkin kokemuksen elääkseni todeksi/käytännössä oppini itsestäni, millainen en halua olla ja millainen olen...

• 4+17=21 kirjoitti:

"Kaikella on tarkoituksensa ja uskon vahvasti siihen, että tiedostamattomat "heikkoudet" tai "puutteet" sekä kehityksenkohteet ohjaavat ihmistä kohti (tiedostamatta)sitä vastausta... eli LR ongelmasi ajoi sinua kohti LR-suhdetta ja näin edespäin."

Uskon tuohon, että LR ihmisenä valitsin itselleni "sopivan" puolison...mutta se joka kaikessa mättää joskus näin jälkeenpäin ajateltuna on ...

Että miksi "kaiken" tajuaminen itsestäni kesti niin kauan...20 vuotta hakkasin päätäni seinään.., vaikka olen aina pitänyt itseäni ns, fiksuna...

Olen myös kertonut jo päättyneestä narsisti suhteestani...että uskon että tavallaan tarvitsin vielä tuonkin kokemuksen elääkseni todeksi/käytännössä oppini itsestäni, millainen en halua olla ja millainen olen...

Se kestänee niin kauan kuin on tarpeen.

Uskotko, että on olemassa ihmisiä joiden ei tarvitse kokea shittiä koska he ovat valmiita ? Ja vaikka kuvitellaan että olisivatkin, niin silti elämä tuo haasteita eteen kuten kuolemaan,sairauksia, vaikka luonnon mullistuksia tai vakavan kolarin. Mitä ikinä.

Mä en neuvois (tiedän, ei auta varmaan) miettimään sitä miksi meni niin kauan vaan miksi sait mahdollisuuden.
        Ei tuollaisilla asioilla ole järjen kanssa mitään tekemistä. Ja jos ajatellaan LR addiktion muotona, käsitetään ettei se ole hallittavissa järjellä ja teorioilla vaan kokemuksilla.

Et ole (sori) sen erikoisempi kuin kukaan mukaan. Et vain ole. Jollakin toisella on toinen taakkansa jota joutuu reenaamaan. Se on ihmisluonto !

Tämän takia monesti puhun ongelmallisissa suhteissa peilistä joka näyttää omiin kasvoihin. Kun on toooodella vaikeuksissa eikä tiedä mitä tehdä, se ratkaisu löytyy peilistä teki toinen syystä tai toisesta mitä tahansa. Joku silloin pitää kiinni siinä huonossa tms. Se ei ole syyllisyyden vaan oppimisen paikka.

"Vakka kantensa valitsee" pitää paikkansa siten, että ihminen ajautuu niihin ongelmiin mihin ... noh ne omat ongelmat vie. Se on ihmisen kehitystarina. Ei kummempaa. On turha haaveilla jostain täydellisestä lapsuudesta täydellisine ihmisine jotka näyttävät kulkevan tuolla vailla "oikeita ongelmia." Noh, saattaahan ne näyttää siltä mutta totuus onkin ihan muuta.

Ihminen kasvaa koko ajan ja oppii uuttaa. No ei tietenkään kaikki =)

Jos sä olisit mennyt "tavalliseen" suhteeseen, LR olisi tuonut ongelmia joita olisi ollut ihan yhtä vaikea käsittää. LR ihminen kun ei tunne olevansa turvassa ilman kontrollia. Se ei tarkoita väkivaltaa tms vaan ohjien pitämistä käsissä ja siihen vastarooliin sopii parhaiten ohjausta tarvitseva. Joku joka ei tiedä miten päin olisi ja LR sitten koettaa sovittaa tätä ihmisten tähdenmuotoisesta muotista läpi vaikka toinen on selkeä neliö.

=)

Mä haluan taas hurskastella mutta sulla on käynyt tsägä. Koeta osata arvostaa sitä sen sijaan että käytät kaiken ajan sen miettimiseen mitä menetit esim ajassa. Jos et olisi käyttänyt sitä aikaa "siihen", et olisi ikinä saanut mitään muuta.

• 19+5=24
        lynett kirjoitti:

Mä olen kyynisesti samaa mieltä ollut aina, että loppupeleissä ihminen on yksin.

Eletään yhdessä, kuollaan yksin.

Joo...

Mä olen ehdottomasi yksilönvastuun kannalla sen monissa muodoissaan ja pitää pärjätä yksin. Ei pidä nyt mustavalkoistaa. Ei kukaan tule korjaamaan sun elämääs tai hoitamaan sitä paitsi suurella laskulla. Ei sitä kannata maksaa.

Musta on eri asia olla vastuussa omasta elämästään kuin ajatella ettei tarvitse koskaan ketään tai mitään. Mihinkään. Se joka sellaista väittää, valehtelee.
        Esim netti voi olla se "jokin" mitä tarvitsee, keskustelee siellä. Vaikka muuten olisi 24/7 yksin. Mitä vain.
        Tietysti erakkoasuminenkin on vaihtoehto.

Mulla on yks tuttu joka veti vaikean elämänvaiheen jälkeen vuoden yksin erakkona. Kerran viikossa tai kahdessa kaupungille pitkän matkan päähän hakemaan tarvikkeita. Hoiti niin nuppinsa kuntoon.

Että kokeilemaan vaan... jos haluaa mustavalkoistaa asian välillä yksin vai yhdessä. Se "yhdessä" kun ei tarkoita riippuvuutta tai vastuun siirtämistä.

Niin yksin ja yksin...mitä se sitten kullekkin onkaan...

Minäkin puhun "yksinäisistä" vuosistani eron jälkeen, tarkoittaen ettei minulla ollut seitsemään vuoteen mitään sellaista suhdetta, jonka olisi voinut tulkita seurustelusuhteeksi...ei mitään sellaista kontktia vastakkaiseen sukupuoleen...

mutta en minä yksin elänyt, oli lapset, työn tuomat lukuisat ihmissuhteet, teen työtä ihmisten parissa, tuttavat, ystävät, satunnaiset kohtaamiset jonkun kanssa, , naapurit jne.

Sen olen huomannut, että viihdyn kyllä hyvin yksin...nautin siitä...nyt kun lapsetkin ovat muuttaneet pois...ja kyllä nettikin on vaihtoehto jos haluaa keskustella jonkun kanssa...

• 9+18=27
        lynett kirjoitti:

Se kestänee niin kauan kuin on tarpeen.

Uskotko, että on olemassa ihmisiä joiden ei tarvitse kokea shittiä koska he ovat valmiita ? Ja vaikka kuvitellaan että olisivatkin, niin silti elämä tuo haasteita eteen kuten kuolemaan,sairauksia, vaikka luonnon mullistuksia tai vakavan kolarin. Mitä ikinä.

Mä en neuvois (tiedän, ei auta varmaan) miettimään sitä miksi meni niin kauan vaan miksi sait mahdollisuuden.
        Ei tuollaisilla asioilla ole järjen kanssa mitään tekemistä. Ja jos ajatellaan LR addiktion muotona, käsitetään ettei se ole hallittavissa järjellä ja teorioilla vaan kokemuksilla.

Et ole (sori) sen erikoisempi kuin kukaan mukaan. Et vain ole. Jollakin toisella on toinen taakkansa jota joutuu reenaamaan. Se on ihmisluonto !

Tämän takia monesti puhun ongelmallisissa suhteissa peilistä joka näyttää omiin kasvoihin. Kun on toooodella vaikeuksissa eikä tiedä mitä tehdä, se ratkaisu löytyy peilistä teki toinen syystä tai toisesta mitä tahansa. Joku silloin pitää kiinni siinä huonossa tms. Se ei ole syyllisyyden vaan oppimisen paikka.

"Vakka kantensa valitsee" pitää paikkansa siten, että ihminen ajautuu niihin ongelmiin mihin ... noh ne omat ongelmat vie. Se on ihmisen kehitystarina. Ei kummempaa. On turha haaveilla jostain täydellisestä lapsuudesta täydellisine ihmisine jotka näyttävät kulkevan tuolla vailla "oikeita ongelmia." Noh, saattaahan ne näyttää siltä mutta totuus onkin ihan muuta.

Ihminen kasvaa koko ajan ja oppii uuttaa. No ei tietenkään kaikki =)

Jos sä olisit mennyt "tavalliseen" suhteeseen, LR olisi tuonut ongelmia joita olisi ollut ihan yhtä vaikea käsittää. LR ihminen kun ei tunne olevansa turvassa ilman kontrollia. Se ei tarkoita väkivaltaa tms vaan ohjien pitämistä käsissä ja siihen vastarooliin sopii parhaiten ohjausta tarvitseva. Joku joka ei tiedä miten päin olisi ja LR sitten koettaa sovittaa tätä ihmisten tähdenmuotoisesta muotista läpi vaikka toinen on selkeä neliö.

=)

Mä haluan taas hurskastella mutta sulla on käynyt tsägä. Koeta osata arvostaa sitä sen sijaan että käytät kaiken ajan sen miettimiseen mitä menetit esim ajassa. Jos et olisi käyttänyt sitä aikaa "siihen", et olisi ikinä saanut mitään muuta.

"käytät kaiken ajan sen miettimiseen mitä menetit esim ajassa."

noh, en itseni kannalta niin mieti, vaan kyllä se "harmituksen" taustalla on ajatus siitä, etten kyennyt tarjoamaan omille lapsilleni "hyvää lapsuutta"...

• 19+5=24 kirjoitti:

Niin yksin ja yksin...mitä se sitten kullekkin onkaan...

Minäkin puhun "yksinäisistä" vuosistani eron jälkeen, tarkoittaen ettei minulla ollut seitsemään vuoteen mitään sellaista suhdetta, jonka olisi voinut tulkita seurustelusuhteeksi...ei mitään sellaista kontktia vastakkaiseen sukupuoleen...

mutta en minä yksin elänyt, oli lapset, työn tuomat lukuisat ihmissuhteet, teen työtä ihmisten parissa, tuttavat, ystävät, satunnaiset kohtaamiset jonkun kanssa, , naapurit jne.

Sen olen huomannut, että viihdyn kyllä hyvin yksin...nautin siitä...nyt kun lapsetkin ovat muuttaneet pois...ja kyllä nettikin on vaihtoehto jos haluaa keskustella jonkun kanssa...

Mä puhun narsistimaisesta kaikkivoipaisuudesta joka valtaa mm jokaisen addiktinkin.
        Se on "sairaalloistettavaa" ja vie tuhoon.

Mä en tarkoittanut äärilaitoja ; riippa tai aina yksin erakkona metsässä.

Mä olen itte käynyt tuon kaikkivoipaisuuden harhan läpi ja karsin sitä koko ajan itsestäni miten kykenen. Kuvittelen aina, tai haluan kuvitella ettei normihommat mua koske. Haluan polkea "heikkoja" ja olla parempi. Olen ollutkin. Mielessäni.

Ai... toi ryyppäs ittensä tohon kuntoon... toisin se on mulla kun kaikki on "reilassa".
        Ai... toi ei osaa ees käyttää kamaa...
        Ai... toi ei osaa ottaa "omiaan" suhteessa...

Pyh...

Mä tarkoitin lähinnä kaikkivoipaisuuden harhaa vastaan se, että jokainen vähänkin sinne mystiseen normiin päin hakeva tarvitsee myös jotain muuta.'

Vai onko meillä täällä oikeasti aikuisten oikeuta erakkoja ?

Voi olla ja sillekin on varmaan diagnoosinsa... ihme...

• 19+4=23
        9+18=27 kirjoitti:

noh, en itseni kannalta niin mieti, vaan kyllä se "harmituksen" taustalla on ajatus siitä, etten kyennyt tarjoamaan omille lapsilleni "hyvää lapsuutta"...

P...RRRKELE...
        tuoko se on se hinta, jonka jouduin kaikesta maksamaan..
        "etten kyennyt tarjoamaan omille lapsilleni "hyvää lapsuutta"..."

• 9+18=27 kirjoitti:

Määrittele hyvä lapsuus ja mieti sitä ihmismäärää joka sen tarjoaa ja miten hyvä lapsuus määritellään ?

Eläimet toimivat vaistojen varassa ilman tunteita ja parisuhdeongelmia tms... me ollaan ihmisiä. Siis IHMISIÄ. Se kuuluu kehityskaareen ja jokainen tekee parhaansa sen mukaan mitä eväitä juuri silloin on. Meidän kehituskaarta "sotkee" juuri se että meillä on eläimistä poikkeavat tunteet yms. Jos oltais eläimellisimpiä, asiat olisi hyvin yksinkertaisia : pako-kiintymys-ruoka-aggressio. Siinä olisi käytösmallimme.

Onko hetkeä, jolloin on "oikea aika" tehdä lapsia jotta niistä tulee "oikeanlaisia" ?

Miten heidän kehityskaarensa käy ?

Koska on maailmassa kasvatettu lapsia "oikein" ?
        Kenen määritelmä se on ?

Sulla on edelleenkin mahdollisuus olla äitinä "hyvä". Puhu niille rehdisti.

Ja kyllä varmaankin mietit menneisyyttäs itsesi kannalta koska SINÄ et kyennyt tekemään sitä tai tätä. Et ole jumala (whaaaat ?) vaan ihminen. Älä resssaa =)

• nisse..
        lynett kirjoitti:

"Mutta sun elämäs on kuulunut mennä just noin"

Jos tää oli mulle niin en ole ihan samaa mieltä, koska olisi voinut mennä toisinkin johtuen monesta eri syystä, mutta nyt se meni näin ja sen kanssa on opittava elämään. Ei ole muuta vaihtoehtoa. P*skanmaku vaan jäi suuhun mutta kaipa sekin sieltä joskus pois huuhtoutuu.

• 19+4=23 kirjoitti:

P...RRRKELE...
        tuoko se on se hinta, jonka jouduin kaikesta maksamaan..
        "etten kyennyt tarjoamaan omille lapsilleni "hyvää lapsuutta"..."

Meinasin vastata että ei mutta sitten jäin kelaamaan... se hinta jonka ihminen joutuu maksamaan tiedostamattomasta asiasta. Onko se reilu lasku ?
        Onko se lasku, jonka takia kannattaa heittää luottotiedot menemään ?

Hmmm...

Nou.

Mikä helkutti on hyvä lapsuus ?
        Tell me about it....

Mä sanon ihan suoraan, että suurin osa maailman lapsista elää sata kertaa vaikeammissa oloissa (matkusta niin näet) eikä meillä "sivistysvaltioissakaan" ole laadukkaampia jauhoja pussissa, ne on vaan eri makuisia.
        Meidän ongelmat on erilaisia.

Ei ole olemassa ongelmatonta elämää vaikka jaankin ajatuksesi parhaasta mahd. lapsuudesta.
        Sä voit tarjota senkin eikä niistä siltikään kasva hienoja ja valmiita.

Okei, voidaan ajatella että onko se ja se tarpeen lapsuudessa eikä ole mutta hyväksy inhimillisyytesi. Olet tehnyt parhaasi (prahasi meinasin kirjoittaa kun suunnittelen kesälomaa =) ) ja se riittää.

• nisse.. kirjoitti:

"Mutta sun elämäs on kuulunut mennä just noin"

Jos tää oli mulle niin en ole ihan samaa mieltä, koska olisi voinut mennä toisinkin johtuen monesta eri syystä, mutta nyt se meni näin ja sen kanssa on opittava elämään. Ei ole muuta vaihtoehtoa. P*skanmaku vaan jäi suuhun mutta kaipa sekin sieltä joskus pois huuhtoutuu.

Kuulunut ehkä oli liian fatalistista mutta mikä olisi ollut vaihtoehto ?
        Ei ollut kyllä sulle mutta tulipa mieleeni.

Paskanmaku suussa kaikki me joudutaan kulkemaan - ne on opetustarinoita.
        Sinulle, ei muille.
        Näet nyt syvemmälle.

• 19+18=37
        lynett kirjoitti:

Määrittele hyvä lapsuus ja mieti sitä ihmismäärää joka sen tarjoaa ja miten hyvä lapsuus määritellään ?

Eläimet toimivat vaistojen varassa ilman tunteita ja parisuhdeongelmia tms... me ollaan ihmisiä. Siis IHMISIÄ. Se kuuluu kehityskaareen ja jokainen tekee parhaansa sen mukaan mitä eväitä juuri silloin on. Meidän kehituskaarta "sotkee" juuri se että meillä on eläimistä poikkeavat tunteet yms. Jos oltais eläimellisimpiä, asiat olisi hyvin yksinkertaisia : pako-kiintymys-ruoka-aggressio. Siinä olisi käytösmallimme.

Onko hetkeä, jolloin on "oikea aika" tehdä lapsia jotta niistä tulee "oikeanlaisia" ?

Miten heidän kehityskaarensa käy ?

Koska on maailmassa kasvatettu lapsia "oikein" ?
        Kenen määritelmä se on ?

Sulla on edelleenkin mahdollisuus olla äitinä "hyvä". Puhu niille rehdisti.

Ja kyllä varmaankin mietit menneisyyttäs itsesi kannalta koska SINÄ et kyennyt tekemään sitä tai tätä. Et ole jumala (whaaaat ?) vaan ihminen. Älä resssaa =)

"Sulla on edelleenkin mahdollisuus olla äitinä "hyvä". Puhu niille rehdisti"

Mulla on kyllä hyvät välit lapsiin...voidaan puhua, vaikeistakin asioista,
        uskon että aikuiset lapseni pitävät minusta aidosti ja minä rakastan heitä...

he ovat ulkoisesti pärjänneet, kaikki elävät omillaan, kaikilla on tällä hetkellä ns. "normaali"elämä...normaaleine pari/seurustelusuhteineen...

Mutta siltikin...mielen pohjalla kaihertaa...
        varsinkin nuorimman lapsen kohdalla...

• 19+18=37 kirjoitti:

"Sulla on edelleenkin mahdollisuus olla äitinä "hyvä". Puhu niille rehdisti"

Mulla on kyllä hyvät välit lapsiin...voidaan puhua, vaikeistakin asioista,
        uskon että aikuiset lapseni pitävät minusta aidosti ja minä rakastan heitä...

he ovat ulkoisesti pärjänneet, kaikki elävät omillaan, kaikilla on tällä hetkellä ns. "normaali"elämä...normaaleine pari/seurustelusuhteineen...

Mutta siltikin...mielen pohjalla kaihertaa...
        varsinkin nuorimman lapsen kohdalla...

Aina voi kairata.

Älä elä toinen jalka menneisyydessä. Pidä ne molemmet tässä hetkessä älä edes tulevaisuudessa.

Everything is okey =)

• Markku Ahdeoja

AKT:n tapaus on erinomeinen paikka seurata kuinka homma toimii. Se on nyt siinä silmiemme edessä.

Uhreja, hovi ja itse narsistisesti toimiva.

AKT:n tapauksessa homma meni sekaisin, mutta tavallaan hyvällä tavalla. Nyt tulee seuraamuksia ja julkisuus on myös ase narsistisesti käyttäytyvää kohtaan. Sillä rajoitetaan hyökkäyksiä.

Kun homma on julkista niin Narsisti perääntyy ja jättää rauhaan helpommin. Koston yrityksiä saattaa olla vielä 20 vuoden päästäkin mutta niistä ei enää tarvitse niin paljoa olla huolissaan.

Asenteella on paljon merkistystä ei pidä alistua. syvältäkin mudasta voi aina nousta. Aina löytyy jostain kiintopiste ja löytyy asenne.

• eipävissiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4959
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      59
      3974
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      71
      3549
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      100
      2880
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2708
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2433
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2318
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      59
      2099
    Aihe