Kuivan kosken pohjan

Kamuttaja-Setä

Moniko teistä on kiertännä sen joko Alakanavalta Yläkanavalle tahi päenvaston. Minä kiertee karraatin sen tässä joku vuosi sitten kun se oli kuivana.
On muuten aeka kova kierrettävä. En suosittele heikkojalakasille, enkä kellekkään yksinnään.

75

850

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo joo niin

Oishan se nopeempi kiertee jos saatas pohjalle sillee asvaltti tai vielä paremp jos saes tartanin. Vesikin tulis liukkaammin.

• Vapaa-ajan kalastaja

Kaikista älykkäintä olisi , että siinä uomassa olisi vettä kunnolla , taimenen ja järvilohen nousta. Nyt siellä on naurettavan vähän vettä ja virtaamaa.! Kyllä sähköyhtiöiden ahneus pilaa koko maan. Hävetkää

• Kamuttaja-Setä

Sammoo mieltä kalastajan kanssa. Paremopi olisi jos koski olisi vappaa ja kaloja tulisi. Oli se niin mahottoman kommee koski jotta.

• pylykön puavo
        Kamuttaja-Setä kirjoitti:

Sammoo mieltä kalastajan kanssa. Paremopi olisi jos koski olisi vappaa ja kaloja tulisi. Oli se niin mahottoman kommee koski jotta.

Pyh, vae "kommee". Pelekkä ku....sipuro se oli. Keväällä vettä jonnii verran ja kesällä melekein piäs yli kuivin jalon. Parempi vaan ottoo se energia talteen, vesivoema ei tuota hiilitijoksiittii. Ja minä muuton oon aena oekkeessa.

• Vapaa-ajan kalastaja
        pylykön puavo kirjoitti:

Pyh, vae "kommee". Pelekkä ku....sipuro se oli. Keväällä vettä jonnii verran ja kesällä melekein piäs yli kuivin jalon. Parempi vaan ottoo se energia talteen, vesivoema ei tuota hiilitijoksiittii. Ja minä muuton oon aena oekkeessa.

Kun ajatelemattomuus on huipusssaan, näemme pylkön puavon kaltaisia kommenteja. Vai ajatelet hiilidioksiinia, paljon enemmän vaikutaa lopeta autolla, moottoripyörällä, lumikelkalla, yms. ajo. Niillä päästövähennyksillä voi ihan rauhassa antaa veden virrata..! Samoin Suomen teollisuus tuotantolaitokset, niistä päästöjä vähemmäksi, alkaa vaikuttaa. Korvaamaton tässä asiassa on taimenen ja lohen geeniperimä, joka on muotoutunut tuhansien vuosien aikana , pärjäämään näissä oloissa. Kumman luuöet olevan arvokkaampaa noin järkevästi.
        Veisvoimaa pysytään rakentamaan aina, lohen ja taimenen geenipeerimää ei koskaan..! Älä ruikuta halvasta sähköstä , vesivoiman avulla.! Se ei ole todellisuutta, vai etkö seuraa sähkölaskua.? Kaikenlaista.! Sano..! Sitten se asia lohijoki kunnissa, pärjätään paremmin kuin Lieksassa. Katokaa vaikka.! Onkohan syy padotussa vesivoimassa.;-)

• Kamuttaja-Setä
        pylykön puavo kirjoitti:

Voe Puavo-parka kun out ihan metässä. Lieksan koski oli hyvin suuri koski josta ei yli piässy hengissä, ei kesällä eikä talavella.
        Se pohjan kiertämien oli aeka kova reissu.

• katos vuan
        Vapaa-ajan kalastaja kirjoitti:

Kun ajatelemattomuus on huipusssaan, näemme pylkön puavon kaltaisia kommenteja. Vai ajatelet hiilidioksiinia, paljon enemmän vaikutaa lopeta autolla, moottoripyörällä, lumikelkalla, yms. ajo. Niillä päästövähennyksillä voi ihan rauhassa antaa veden virrata..! Samoin Suomen teollisuus tuotantolaitokset, niistä päästöjä vähemmäksi, alkaa vaikuttaa. Korvaamaton tässä asiassa on taimenen ja lohen geeniperimä, joka on muotoutunut tuhansien vuosien aikana , pärjäämään näissä oloissa. Kumman luuöet olevan arvokkaampaa noin järkevästi.
        Veisvoimaa pysytään rakentamaan aina, lohen ja taimenen geenipeerimää ei koskaan..! Älä ruikuta halvasta sähköstä , vesivoiman avulla.! Se ei ole todellisuutta, vai etkö seuraa sähkölaskua.? Kaikenlaista.! Sano..! Sitten se asia lohijoki kunnissa, pärjätään paremmin kuin Lieksassa. Katokaa vaikka.! Onkohan syy padotussa vesivoimassa.;-)

Ei ainakaan merilohi tänne nousisi vaikka mikä olisi. On siinä Imatrakin välissä.

• Kato rauhassa
        katos vuan kirjoitti:

Ei ainakaan merilohi tänne nousisi vaikka mikä olisi. On siinä Imatrakin välissä.

Älä sekaaannu asiaan josta et ymmärrä mitään..! Kyseessä on saimaanlohi, joka on sukupuuttoon kuolemassa saimaan norpan kanssa. On tekopyhäää ajatella, että poikastuotanto säilyttäis lohen ja sen geeniperinnän. No tekopyhyys sopii Lieksaan

• routa vuan

Näin käy kun kansa vieraantuu luonnosta ja glopaali talous on maan johdossa
      Katasrofihan siitä tulee ajan oloon mutta menköön kun on mennäkseen
      Kyllä luonto vielä hiilostaa aikanaan

• Muuttomokkula.

Jutteletteko te Pankakoskesta vai Ruunaan koskesta?

Molemmat tunnen, pikku poikana. Kauan olen ollut poissa. 50 vuotta poissa.

• Kamuttaja-Setä

Ei kummastakkaan vaen siitä oekkeesta Lieksan koskesta johon ne se voemalaetoksen tehhä jurraattivat. Siitä joka siitähi Partalanmäen eistä virtasi ja jonka kohina kuulu koko Lieksan kauppallaan kun oli sopivä ilima.

• Muuttomokkula

Ei kummastakkaan vaen siitä oekkeesta Lieksan koskesta johon ne se voemalaetoksen tehhä jurraattivat. Siitä joka siitähi Partalanmäen eistä virtasi ja jonka kohina kuulu koko Lieksan kauppallaan kun oli sopivä ilima.

Jaa että siellä on jo voimalaa ja kaikkea. Partalanmäen muistan. Varmaan on kylä muuttunut paljon menneestä. Ehkä joskus vielä käyn.

• Kamuttaja-Setä
        Muuttomokkula kirjoitti:

Jaa että siellä on jo voimalaa ja kaikkea. Partalanmäen muistan. Varmaan on kylä muuttunut paljon menneestä. Ehkä joskus vielä käyn.

Kyllä on muuttunna kovasti. Voemalaetos valamistu muistaakseni 1960.
        Oun muuten kiertäänä sen pohjan kahteen kerttaan. Ensin -60 luvulla sitten toesen kerran -70 luvulla.

• Chimhimenii

Kyllä on muuttunna kovasti. Voemalaetos valamistu muistaakseni 1960.
        Oun muuten kiertäänä sen pohjan kahteen kerttaan. Ensin -60 luvulla sitten toesen kerran -70 luvulla.

Missäpäin lieksaa asustit aikoinaan.

• Kamuttaja-Setä
        Chimhimenii kirjoitti:

Missäpäin lieksaa asustit aikoinaan.

No tietysti meilläpäen, etkö muista.

• sähköä lisää

Ruunaalle seisi hyvän voimalaitoksen esim. Käpykoski vai mikä se on se alimmainen koski mitä ei koskiveneollä lasketa?

• Jospa

paljonko sinun kukaroo lihottaa..?

• Ostovalmius.
        Jospa kirjoitti:

paljonko sinun kukaroo lihottaa..?

Paljon jokaisen kukkaroa joka ostaisi voimayhtiön osakkeita.

• Kaapiitaalisti
        Ostovalmius. kirjoitti:

Paljon jokaisen kukkaroa joka ostaisi voimayhtiön osakkeita.

Älä unta nää.! Sähkö on yhteiskunnallinen hyödyke jota ei saa panna pelkän markkinataloudn armoille, käy niinkuin Etelä-Amerikassa kansa jotuu maksamaan VEDESTÄ huiman hinnan markkinatalouden jyllätessä. No mutta sinähän olisit tyytyväinen, osaketuottoo toisten hädällä puhtaasta vedestä. Olet kunnon kapitalisti, mutta minä henkilökohtaisesti odotan sitä päivää, kun todella isot rupee pelaamaan markkinataloutta. Siinä moni kapitalisti "hyppää ikkunasta" noin suurta talouslamaa muistellen. Köyhä ei menetä mitään, mutta rikas kaiken.;-)

• kaiken kokenut
        Kaapiitaalisti kirjoitti:

Älä unta nää.! Sähkö on yhteiskunnallinen hyödyke jota ei saa panna pelkän markkinataloudn armoille, käy niinkuin Etelä-Amerikassa kansa jotuu maksamaan VEDESTÄ huiman hinnan markkinatalouden jyllätessä. No mutta sinähän olisit tyytyväinen, osaketuottoo toisten hädällä puhtaasta vedestä. Olet kunnon kapitalisti, mutta minä henkilökohtaisesti odotan sitä päivää, kun todella isot rupee pelaamaan markkinataloutta. Siinä moni kapitalisti "hyppää ikkunasta" noin suurta talouslamaa muistellen. Köyhä ei menetä mitään, mutta rikas kaiken.;-)

Vaikeata oli kulkea Lieksan koskea vedenkin päällä.
        yhden kerran hävis vene alta, ei ollut muuta kosken alla jäljellä kuin veneen palasia ja airon palasia ,harmitti kun meni 3 miehen eväsreput.
        tais olla sinä keväänä ensinmäinen uinti reissu.
        että tälläinen tapaus, tais olla 1953-56 en muista enää tuon tarkempaa
        kun on tuota aikaakin jo mennyt.

• Kamuttaja-Setä
        kaiken kokenut kirjoitti:

Vaikeata oli kulkea Lieksan koskea vedenkin päällä.
        yhden kerran hävis vene alta, ei ollut muuta kosken alla jäljellä kuin veneen palasia ja airon palasia ,harmitti kun meni 3 miehen eväsreput.
        tais olla sinä keväänä ensinmäinen uinti reissu.
        että tälläinen tapaus, tais olla 1953-56 en muista enää tuon tarkempaa
        kun on tuota aikaakin jo mennyt.

Eipä ou Lieksassa eis kansantarinat kertonna jotta joku oesi laskenna Lieksankosken venneellä ja vielä selevinnä hengissä. Koski on kyllä syönnä ihmissii sen tiijän. Ensimmäesen kerran kuulen koko veneassiista.
        Kerro ketä muita siinnä venneessä oli. Tunnen kyllä sen aejan suuruuvet.
        Kaiken jären mukkaan sinä ja ne toeset huiteletta jo kaheksatta kymmentä hyvän matkoo jos ei ylikkii.

• kaiken kokenut.

Eipä ou Lieksassa eis kansantarinat kertonna jotta joku oesi laskenna Lieksankosken venneellä ja vielä selevinnä hengissä. Koski on kyllä syönnä ihmissii sen tiijän. Ensimmäesen kerran kuulen koko veneassiista.
        Kerro ketä muita siinnä venneessä oli. Tunnen kyllä sen aejan suuruuvet.
        Kaiken jären mukkaan sinä ja ne toeset huiteletta jo kaheksatta kymmentä hyvän matkoo jos ei ylikkii.

minä huitelen kaheksatta kymmentä niinkuin epäilit,
        ne kaksi muuta kaveria on
        Mähköllä tammen vahtina kivi aijan takana
        ovat olleet kymmeniä vuosia. en tiedä onko soviliasta kertoa ketä oli mukana tuossa veneessä.
        ei nämä asiat olleet siihen aikaan ilta- sanoma juttuja.
        oli joka päiväistä työtä. etkö muista että tätä jokea pitkin on uinut eräskin puu.
        menihän minullakin 17 vuotta tai kesää kyseisellä joella.
        Ei tämä vene lasku ollut ainoa , tuli niitä hyviäkin laskuja milloin oli vene täynnä vettä enemmän tai vähemmän.
        se olis ollut ilta-sanoma juttu ,kun laskin pyykkipyörteeltä melkein koko kosken
        alas suunnileen sen riippusillan seutuville, ilman venettä.
        tämän vuoden muistan hyvin vuosi oli 1956.
        tämä onkin vähän toinen juttu.

• kissakari
        kaiken kokenut. kirjoitti:

ovat olleet kymmeniä vuosia. en tiedä onko soviliasta kertoa ketä oli mukana tuossa veneessä.
        oli joka päiväistä työtä. etkö muista että tätä jokea pitkin on uinut eräskin puu.
        Ei tämä vene lasku ollut ainoa , tuli niitä hyviäkin laskuja milloin oli vene täynnä vettä enemmän tai vähemmän.
        se olis ollut ilta-sanoma juttu ,kun laskin pyykkipyörteeltä melkein koko kosken

missä kohin oli pyykkipyörre?valokuvat lieksankoskesta ovat aika vähäisiä,kaivelkaa albumeja ja julkaiskaa vaikka kantapuulla kaikkien nähtäväksi.

• Partalanmäen poikia

Nyt kyllä valehtelet. Minäkin muistan kosken kun asuin sen rannalla. ei kukaan laskenut koskea veneellä. Kiviä oli niin paljon ja koski hirmu raju.

• kaiken kokenut
        Partalanmäen poikia kirjoitti:

Nyt kyllä valehtelet. Minäkin muistan kosken kun asuin sen rannalla. ei kukaan laskenut koskea veneellä. Kiviä oli niin paljon ja koski hirmu raju.

Huomenia! Katselin mielen kiinnolla näitä Lieksaa koskevia juttuja,
        etenkin tätä Lieksankoskea koskevaa.
        Tulin siihen tulokseen. että täytynee jatkaa vielä.
        Tuli noita syytöksiä,sanottiin valehtelijaksi eihän tälläistä sanaa saa enää käyttää.
        (Eduskunta.)
        Pyykkipyörre on Lieksankosken yläpäässä Merilän pyörteeltä noin 200-400metriä
        alas päin lieksan puoleisella rannalla. on kuulemma Merilän naiset käyneet vaatteitaan viruttamassa. Itse en ole nähnyt.
        Valokuvista! Monenlakohan oli siihen aikaan kameroita, etenkään uittojätkillä. kysyn vaan. ? Kissakari on se paikka missä tämä veneen hajoaminen tapahtui. ja samalla tuli uinti reissu. Millä sinä olisit mennyt ruuhkalle jos ei veneellä. luultavasti laskuvarjolla.veneellä on laskettu ijät ajat niin kaun kuin puuta uitettiin
        irtouittona.
        Joku muu voi valehdella, se en ole minä, enkä muista väärinkään.
        Kiviä kuuluu olla koskesta eihän siinä mitään ihmeellistä ole.niistähän syntyy kuohut ja pyörteet., pyörre syntyy kiven ala puolelle. senpä takia oli varmaan huono kävellä kun oli kiviä.
        Lieksan koski oli koski muiden koskien joukossa, tosin se oli aika pitkä yli 2 km muistaakseni.Ala päässä oli hiukan rajummat kuohut.
        sopiva harjoittelu paikka minulle aloittijalle .käyppä katsomassa jos liikut tai liikutte tornionjoella kukkolankosken rannoilla meinas käydä Lieksankoskessa
        hankitut taidot vajavaiseksi.
        PS. Koveronkoski raju, ei ollut pitkä. ikäviä muistoja vuodelta 1957.

• Partalanmäen poikia

Huomenia! Katselin mielen kiinnolla näitä Lieksaa koskevia juttuja,
        etenkin tätä Lieksankoskea koskevaa.
        Tulin siihen tulokseen. että täytynee jatkaa vielä.
        Tuli noita syytöksiä,sanottiin valehtelijaksi eihän tälläistä sanaa saa enää käyttää.
        (Eduskunta.)
        Pyykkipyörre on Lieksankosken yläpäässä Merilän pyörteeltä noin 200-400metriä
        alas päin lieksan puoleisella rannalla. on kuulemma Merilän naiset käyneet vaatteitaan viruttamassa. Itse en ole nähnyt.
        Valokuvista! Monenlakohan oli siihen aikaan kameroita, etenkään uittojätkillä. kysyn vaan. ? Kissakari on se paikka missä tämä veneen hajoaminen tapahtui. ja samalla tuli uinti reissu. Millä sinä olisit mennyt ruuhkalle jos ei veneellä. luultavasti laskuvarjolla.veneellä on laskettu ijät ajat niin kaun kuin puuta uitettiin
        irtouittona.
        Joku muu voi valehdella, se en ole minä, enkä muista väärinkään.
        Kiviä kuuluu olla koskesta eihän siinä mitään ihmeellistä ole.niistähän syntyy kuohut ja pyörteet., pyörre syntyy kiven ala puolelle. senpä takia oli varmaan huono kävellä kun oli kiviä.
        Lieksan koski oli koski muiden koskien joukossa, tosin se oli aika pitkä yli 2 km muistaakseni.Ala päässä oli hiukan rajummat kuohut.
        sopiva harjoittelu paikka minulle aloittijalle .käyppä katsomassa jos liikut tai liikutte tornionjoella kukkolankosken rannoilla meinas käydä Lieksankoskessa
        hankitut taidot vajavaiseksi.
        PS. Koveronkoski raju, ei ollut pitkä. ikäviä muistoja vuodelta 1957.

Jatkat valehtelua. Kissakosken laskijoita oli, mutta ei Koveronkosken eikä Lieksankosken. Sen ajan tukkilaiset olivat sitä mieltä että se on mahdotonta hengissä. Ei ruuhkia veneellä menty selvittämään. Esimerkiksi Eronen oli sitä mieltä että kukaan ei selviä laskusta elävänä. Jos olet sen ajan tukkilaisia niin tiedät kenestä puhun.
        Koski loppu sinne juohteeelle ja sinun on paras olla leikkimättä koskenlaskijaa.
        Valehtelusta senverran - nyt ei olla Eduskunnassa jossa sitä sanaa ei saa käyttää.

• kaiken kokenut

Jatkat valehtelua. Kissakosken laskijoita oli, mutta ei Koveronkosken eikä Lieksankosken. Sen ajan tukkilaiset olivat sitä mieltä että se on mahdotonta hengissä. Ei ruuhkia veneellä menty selvittämään. Esimerkiksi Eronen oli sitä mieltä että kukaan ei selviä laskusta elävänä. Jos olet sen ajan tukkilaisia niin tiedät kenestä puhun.
        Koski loppu sinne juohteeelle ja sinun on paras olla leikkimättä koskenlaskijaa.
        Valehtelusta senverran - nyt ei olla Eduskunnassa jossa sitä sanaa ei saa käyttää.

Partalamäen poikia. Empä muista että olisin puhunut perättömiä sinulle tai teille.
        jos sinulla on näistä asioista kysyttävää tai sellaista asiaa mitä en mitä tiedä, esim mennäänkö ruuhkia selvittämään veneellä vai laskuvarjolla.
        olis kiva jutella asian tuntijan kanssa. Voi olla että tämä Eronen oli serkku poika Hattuvaarasta joka minun tietääksini ei ollut uitossa Lieksanjoella. Kissakoskesta en tiedä mitään jos sinä tiedät missä tälläinen koski on ilmoita minulle

minulla ei ole mitään salattavaa tässä sinulle puhelin numero 040 5460889.
        Martti Eronen PS, voin esiintyä aivan omalla nimellä.miten sinun laitasi on.?

• Partalanmäen poikia

Partalamäen poikia. Empä muista että olisin puhunut perättömiä sinulle tai teille.
        jos sinulla on näistä asioista kysyttävää tai sellaista asiaa mitä en mitä tiedä, esim mennäänkö ruuhkia selvittämään veneellä vai laskuvarjolla.
        olis kiva jutella asian tuntijan kanssa. Voi olla että tämä Eronen oli serkku poika Hattuvaarasta joka minun tietääksini ei ollut uitossa Lieksanjoella. Kissakoskesta en tiedä mitään jos sinä tiedät missä tälläinen koski on ilmoita minulle

minulla ei ole mitään salattavaa tässä sinulle puhelin numero 040 5460889.
        Martti Eronen PS, voin esiintyä aivan omalla nimellä.miten sinun laitasi on.?

Vai et tiedä Kissakoskea. Jokainen joka asui lähellä koskea tai työskenteli jotenkin sen kanssa tiesi Kissakosken. Kissakoski oli yksi vähän pienempi kuohualue sillä lenkillä.
        Pieni varmistus. Esiinnyt Martti Erosena. Kerro mikä on ensimmäisen vaimosi äidin nimi, jos et "muista" niin mikä hänen isäpuolensa nimi oli.
        Jos nuo tiedät vaikka molemmat niin uskon sinun olevan Martti Eronen. Siinnä tapauksessa olemme vähän niinkuin tuttavia - olleet joskus.

• kaiken kokenut

Vai et tiedä Kissakoskea. Jokainen joka asui lähellä koskea tai työskenteli jotenkin sen kanssa tiesi Kissakosken. Kissakoski oli yksi vähän pienempi kuohualue sillä lenkillä.
        Pieni varmistus. Esiinnyt Martti Erosena. Kerro mikä on ensimmäisen vaimosi äidin nimi, jos et "muista" niin mikä hänen isäpuolensa nimi oli.
        Jos nuo tiedät vaikka molemmat niin uskon sinun olevan Martti Eronen. Siinnä tapauksessa olemme vähän niinkuin tuttavia - olleet joskus.

Hyvin nukutun yön jälkeen jatketaan jutustelua;
        Kylläpä on poikettu aika paljon alkuperäisestä teemasta, ei ollut tarkoitus aivan sukuselvitykseen asti mennä ,
        En tähän päivään mennessä ole moista joutunut tekemään, ei uskota puhelin numeroon, soitto vaan luulis asian selviävän. Saa soittaa, kiva kuulla paikkakunnan uutisia.
        on totta että on niitäkin tuttavia jotka oli vähän tuttavia en tiedä mitä tarkoitat, jos sukua haet, on aika kaukaa haettu, mutta ihan kiva jos on vähän tuttavia, nitä ei ole enää paljon.
        muuten olen kulkenut kävellen tunnelia pitkin päästä päähan molempiin suuntaan,
        ja myöhemmin veneellä montakin kertaa. että tälläinen mies on Martti poika.
        Minä lopetan tähän. odottelen vaan soittoja. toivottavasti ei mene puhelin tukkoon numero teillä on. ei varmaan pieni anteeksi pyyntökään tee pahaa. Kissakarin mieheltä
        Ps. tulen ensi kesänä käymään siellä onko vapaa ehtoista kuka veisi minut kissakoskelle, minulta se on jäänyt huomaamatta tulishan sekin nähtyä.

• Partalanmäen poikia

Kylläpä on poikettu aika paljon alkuperäisestä teemasta, ei ollut tarkoitus aivan sukuselvitykseen asti mennä ,
        En tähän päivään mennessä ole moista joutunut tekemään, ei uskota puhelin numeroon, soitto vaan luulis asian selviävän. Saa soittaa, kiva kuulla paikkakunnan uutisia.
        on totta että on niitäkin tuttavia jotka oli vähän tuttavia en tiedä mitä tarkoitat, jos sukua haet, on aika kaukaa haettu, mutta ihan kiva jos on vähän tuttavia, nitä ei ole enää paljon.
        Minä lopetan tähän. odottelen vaan soittoja. toivottavasti ei mene puhelin tukkoon numero teillä on. ei varmaan pieni anteeksi pyyntökään tee pahaa. Kissakarin mieheltä
        Ps. tulen ensi kesänä käymään siellä onko vapaa ehtoista kuka veisi minut kissakoskelle, minulta se on jäänyt huomaamatta tulishan sekin nähtyä.

Asia selvisi. Tuo tunnelin kävelyn on tehnyt varmaan moni sata mies silloin rakennuksen aikana. Se nyt ei todista yhtään mitään. Pari pientä nimeä olisi vakuuttanut paljon enemmän kuin vuolaat selityksesi jotka ei vakuuttaneet.
        Nyt tiedän sinun olevan joku muu kuin Erosen Martti.
        Minäkin katkaisen keskustelun pelleilijän kanssa.

• Kamuttaja-Setä

Kaiken kokenneelle kerron. Kissakoski oli siellä jonkin matkkoo Koskenniemen yläpuolella. Oli muuten hyvä kalapaekka. Rannasta kalastus ei onnistunna kun sieltä kaartteen sisäpuolelta.
        Oli teillä tuon Partalanmäen poejan kanssa aeka mehevä rähäkkä.Vaekka minä tunnen nuita lieksalaessii niin sinnuu en henkilökohtasesti niin hyvin tunne, enemmännii tiijän. Nähny kyllä oun.
        Oun kuitennii monet Tukkilaeskisat rymynnä läpi. En kuitenkkaan siellä kilippaelijana vaen enemmän siellä järjestelypuolella. Ne oli kyllä tosi mukavvii pessotoeta.
        Partalanmäen poejasta minulla on semmonen pieni kalappee eppäelys kenestä on kyse. Semmonen 10% varmmuus.
        Erosen Marttii tunsin sen verran jotta tiesin olevan rehellisestä kunnon miehestä kyse.

• KAIKEN KOKENUT.

Kaiken kokenneelle kerron. Kissakoski oli siellä jonkin matkkoo Koskenniemen yläpuolella. Oli muuten hyvä kalapaekka. Rannasta kalastus ei onnistunna kun sieltä kaartteen sisäpuolelta.
        Oli teillä tuon Partalanmäen poejan kanssa aeka mehevä rähäkkä.Vaekka minä tunnen nuita lieksalaessii niin sinnuu en henkilökohtasesti niin hyvin tunne, enemmännii tiijän. Nähny kyllä oun.
        Oun kuitennii monet Tukkilaeskisat rymynnä läpi. En kuitenkkaan siellä kilippaelijana vaen enemmän siellä järjestelypuolella. Ne oli kyllä tosi mukavvii pessotoeta.
        Partalanmäen poejasta minulla on semmonen pieni kalappee eppäelys kenestä on kyse. Semmonen 10% varmmuus.
        Erosen Marttii tunsin sen verran jotta tiesin olevan rehellisestä kunnon miehestä kyse.

KAMUTTA-SETÄLLE VAAN TERVEISIÄ. MONESSA OLIN MUKANA NIIN HYVÄSSÄ JA PAHASSA. ON MINULLAKIN HIUKKASEN EPÄILYS KUKA ON KYSYMYKSESSÄ
        NÄITÄ VELJEKSIÄ OLI MONTA SIIHEN SERKUT PÄÄLLE, EN TUNTENUT HEITÄ SEN TARKEMMIN. ODOTTELIN SOITTOA EI OLE KUULUNUT. VAIKKA OLIS MUISTI VIRKISTYNYT MINULLA. MUUTEN TEILLÄ SIELLÄ ON KOVA JUTTU NUO MAAHAN MUUTTAJAT,

.

• Pistolero

Asia selvisi. Tuo tunnelin kävelyn on tehnyt varmaan moni sata mies silloin rakennuksen aikana. Se nyt ei todista yhtään mitään. Pari pientä nimeä olisi vakuuttanut paljon enemmän kuin vuolaat selityksesi jotka ei vakuuttaneet.
        Nyt tiedän sinun olevan joku muu kuin Erosen Martti.
        Minäkin katkaisen keskustelun pelleilijän kanssa.

Nimim:Partalanmäen poikia,ota hyvä mies puhelin käteesi ja soita numeroon
        jonka näet tuossa pari kirjoitusta aiemmin.
        Voin taata että Nimim:KAIKEN KOKENUT on kuuluisa lieksalainen tukkilainen,
        MARTTI ERONEN.
        Martti ei ole ollut koskaan pelle,vaan Mies isolla M:llä ,rohkea tukkilainen.
        Vai pitäisi sinulle Martin tehdä sukuselvitys,älä unta näe ja ota ensin selvää
        asioista ennenkuin nimittelet kirjoittajia.
        Viitsitkö Martti kirjoittaa sen Niskasen Mikon koskenlasku tapauksen,jossa
        Niskanen oli hukkua .

• kaiken kokenut
        Pistolero kirjoitti:

Nimim:Partalanmäen poikia,ota hyvä mies puhelin käteesi ja soita numeroon
        jonka näet tuossa pari kirjoitusta aiemmin.
        Voin taata että Nimim:KAIKEN KOKENUT on kuuluisa lieksalainen tukkilainen,
        MARTTI ERONEN.
        Martti ei ole ollut koskaan pelle,vaan Mies isolla M:llä ,rohkea tukkilainen.
        Vai pitäisi sinulle Martin tehdä sukuselvitys,älä unta näe ja ota ensin selvää
        asioista ennenkuin nimittelet kirjoittajia.
        Viitsitkö Martti kirjoittaa sen Niskasen Mikon koskenlasku tapauksen,jossa
        Niskanen oli hukkua .

Voisinhan vähän tuosta kirjoittaa. Pelkäämpä tulee taas sanomista .
        Mikko Niskanen oli ohjaamassa tulipunakukan filmausta vuosi oli 1972.
        Haapavitjalta lähdettiin liikkeelle, ja kas kummaa Mikolle tuli mieleen että hänen täytyykin aloittaa näma hommat sillä että hän laskee ensinmäisenä.
        niinpä hän hyppäs tukin päälle. jostain oli etsinyt jonkunlaisen sestan käsiinsä
        ja eikun menoksi. olimme hiukkasen ylempänä Paason Allanin kanssa. Allan oli tarkoitettu minua poimimaan koskesta jos nyt olis minulle käynyt hullusti.
        Huomasimme että Mikko on puun päällä ja hetken päästä oli puun alla.
        Takaisin ei ollut paluuta virta otti mukaansa Mikon, Minä ja Allan läksimme veneellä jälkeen , sillä tiesin että jos tuota miestä saada kiinni ennen kosken loppupäätä huonosti käy.
        Kaikki hyvin ohjaaja saatiin kiinni mutta varmaankin oli viimeiset voimat mieheltä mennyt koskeen ainakin kunto oli sellainen.
        Nostimme veneeseen taputtelimme liikoja vesiä sisuksista pois.
        Aamulla taas kun tapasimme, kyseli missä hänen lakkinsa on, tais ohi mennen mainita että meinas hänelle käydä huonosti.
        Tässapä taas eräille juttua ,voitte aivan minun luvalla laittaa tämän tapahtuman
        kenen hyvänsä nimimerkin taakse.
        Ps. kirjoitus ei ole tarkoitettu kehuskella. jokainen tekis samoin.minä ja Allan vain satuttiin olemaan paikalla.

• Kamuttaja-Setä
        KAIKEN KOKENUT. kirjoitti:

KAMUTTA-SETÄLLE VAAN TERVEISIÄ. MONESSA OLIN MUKANA NIIN HYVÄSSÄ JA PAHASSA. ON MINULLAKIN HIUKKASEN EPÄILYS KUKA ON KYSYMYKSESSÄ
        NÄITÄ VELJEKSIÄ OLI MONTA SIIHEN SERKUT PÄÄLLE, EN TUNTENUT HEITÄ SEN TARKEMMIN. ODOTTELIN SOITTOA EI OLE KUULUNUT. VAIKKA OLIS MUISTI VIRKISTYNYT MINULLA. MUUTEN TEILLÄ SIELLÄ ON KOVA JUTTU NUO MAAHAN MUUTTAJAT,

.

Piti aekasemmin vastata vaen unneutin räevä sen. Sanot jotta "teillä siellä on kova juttu ...". Pitännöön täsmenttee. Ite en ou asunna vuosikymmenniin Lieksassa vaen asun tiällä "Syvässä Etelässä" nykyvvään. Siitä on monta vuotta kun oun käännähi siellä. En taeja ennee männäkkään, vaekka mikä sen millonnii tiettää.

• Koskijuoksija

Piti aekasemmin vastata vaen unneutin räevä sen. Sanot jotta "teillä siellä on kova juttu ...". Pitännöön täsmenttee. Ite en ou asunna vuosikymmenniin Lieksassa vaen asun tiällä "Syvässä Etelässä" nykyvvään. Siitä on monta vuotta kun oun käännähi siellä. En taeja ennee männäkkään, vaekka mikä sen millonnii tiettää.

Sanohan Kamuttaja asutko sinä jenkeissä etelävaltijoissa kun sitä seutua kutsutaan syväksi eteläksi vai asutko suomessa, ei tarvihe täsmentää just tarkka paikkakuntaa. on tuo persoonasi alakanu kiinnostaa, kun mielstäni leikit kovin maalaista, mutta jotain muuta paistaa läpi

• Yksi Lieksanjoen alajuoksun koskia oli Koveronkoski. Sijaitsi Määttälänjoen alapuolella ja hävisi sekin voimalaitoksen tultua. Ei ollut niin iso ja komea kuin varsinainen Lieksankoski mutta jonkunlainen kuitenkin.

Eräs paikallinen kuuluisuus on laskenut juovuspäissään senkin kosken ja vieläpä ilman venettä. Selvisi hengissä kuitenkin.

• kaiken kokenut.

Aijemmin viittasin että minulla on ikäviä muistoja Koveronkoskesta.
        V.1957 koski otti omansa, työkaveri hukkui toinen veljiksistä pelastui
        vene kaatui kosken alapäässä.
        itse olin siilä hetkellä purkamassa ruuhkaa kosken päälla keskellä koskea 2 muun miehen kanssa.
        Olin noin 30 metrin päässä pojista, pahimmat kuohut välissä.
        näin koko tapauksen itse, varmaankin seurasin mitä he tekevät.
        yht äkkiä vene ja miehet hävisivät silmistä, Hyppäsin veneeseen syöksyin perään läpi kuohujen. läksimpä vielä sellaisella vauhdilla että kaverit jäivät sinne ruukalle
        ihmettelemään, että minne tuo poika lähti.
        he eivät päässeet ruuhkalta pois kuin vasta muutaman tunnin päästä heillä ei ollut venettä , minähän vein sen veneen. Toiset uittomiehet kävivät hakamassa sitten miehet pois
        ruukalta.
        Toinen pelastui toinen ei.
        Mitään en voinut minäkään muuta tehdä kuin seurata josko näkisin missä hän menee, muistan kun näin kaksi kertaa aivan niin kuin hän olis ponnistanut ylös aalloista. sen jälkeen ei mitään koski vaan kohisi.
        Oltiin saman ikäisiä 2 viikon päästä olis hänenkin pitänyt ilmoittautua armeijaan
        palvelukseen.
        voisin lisätä tähän vielä. pelastusliiveistä ei silloin tiedetty mitään ainakaan uitto töissä.

• Kamuttaja-Setä

Aijemmin viittasin että minulla on ikäviä muistoja Koveronkoskesta.
        V.1957 koski otti omansa, työkaveri hukkui toinen veljiksistä pelastui
        vene kaatui kosken alapäässä.
        itse olin siilä hetkellä purkamassa ruuhkaa kosken päälla keskellä koskea 2 muun miehen kanssa.
        Olin noin 30 metrin päässä pojista, pahimmat kuohut välissä.
        näin koko tapauksen itse, varmaankin seurasin mitä he tekevät.
        yht äkkiä vene ja miehet hävisivät silmistä, Hyppäsin veneeseen syöksyin perään läpi kuohujen. läksimpä vielä sellaisella vauhdilla että kaverit jäivät sinne ruukalle
        ihmettelemään, että minne tuo poika lähti.
        he eivät päässeet ruuhkalta pois kuin vasta muutaman tunnin päästä heillä ei ollut venettä , minähän vein sen veneen. Toiset uittomiehet kävivät hakamassa sitten miehet pois
        ruukalta.
        Toinen pelastui toinen ei.
        Mitään en voinut minäkään muuta tehdä kuin seurata josko näkisin missä hän menee, muistan kun näin kaksi kertaa aivan niin kuin hän olis ponnistanut ylös aalloista. sen jälkeen ei mitään koski vaan kohisi.
        Oltiin saman ikäisiä 2 viikon päästä olis hänenkin pitänyt ilmoittautua armeijaan
        palvelukseen.
        voisin lisätä tähän vielä. pelastusliiveistä ei silloin tiedetty mitään ainakaan uitto töissä.

Tuo on kyllä toella rankka kokemus joka ei varmmaan häevy mielestä millonkkaan.
        Mulla väekkyy mielessä semmonen juttu jotta siitä oli kovasti puhetta siihen aekoehin.

Ttuosta kun sanot ollees mukana niin hyvässä kun pahassa sanosin senverran.
        Et taennu kovin pahassa olla kun ei aenakkaa minun korviin kantaatunna mittään pahhoo sinusta.

• kaiken kokenut.

Mulla väekkyy mielessä semmonen juttu jotta siitä oli kovasti puhetta siihen aekoehin.

Et taennu kovin pahassa olla kun ei aenakkaa minun korviin kantaatunna mittään pahhoo sinusta.

Olihan se nuorelle pojalle aika kokemus, olinhan 19 vuotta vanha.
        Se tuntui pahalta kun ei voinut tehdä hänen hyväksi mitään, yritin kyllä.
        Muuten Hän hukkui melkein kotirantaan.
        Siittä pahasta: Olis voinut muutamia tempauksia saanut jäädä tekemättä.
        2 tapausta tulee äkkiseltään mieleen, oli Timitrassa rajavartiossa vappu tanssit
        mukanahan täytyi minunkin olla, tuli sellainen pieni välien selvittely rajavartioston miesten kanssa . En tiedä tänäkään päivänä mistä tuo hankaus johtu, mutta näin se oli.
        Armeijassa Hämeenlinnassa sama juttu , Keinukalliolla tanssi paikassa oli tytöillä selvä raja kuka tanssii sotilaiden kanssa. turha oli mennä pokkaamaan tyttöä sieltä siviili puolelta.
        Se minua hävetti eniten, kun äiti ei meinennut tuntea poikaansa yöllä kun palasin kotia,
        Oli sen verran nenä vinossa toiselle poskelle. siitäkin selvittiin.
        Toinen tapaus kun läksin Kevätniemestä sahalta pois, meni viimeinen ilta vuoro vähän liian överiksi.
        työ kaveri oli kuulemma joutunut vähän kärsimään toilailusta oli saanut peräti 2 viikon karensin töistä. minulle ei tuon kummempaa, enhän ollut enää veitsiluodon palkka listoilla. Anteeksi. Oli niitä muitakin ei kuitenkaa että olis pitänyt virkavallelle jotain selittää.

• freikki

Olihan se nuorelle pojalle aika kokemus, olinhan 19 vuotta vanha.
        Se tuntui pahalta kun ei voinut tehdä hänen hyväksi mitään, yritin kyllä.
        Muuten Hän hukkui melkein kotirantaan.
        Siittä pahasta: Olis voinut muutamia tempauksia saanut jäädä tekemättä.
        2 tapausta tulee äkkiseltään mieleen, oli Timitrassa rajavartiossa vappu tanssit
        mukanahan täytyi minunkin olla, tuli sellainen pieni välien selvittely rajavartioston miesten kanssa . En tiedä tänäkään päivänä mistä tuo hankaus johtu, mutta näin se oli.
        Armeijassa Hämeenlinnassa sama juttu , Keinukalliolla tanssi paikassa oli tytöillä selvä raja kuka tanssii sotilaiden kanssa. turha oli mennä pokkaamaan tyttöä sieltä siviili puolelta.
        Se minua hävetti eniten, kun äiti ei meinennut tuntea poikaansa yöllä kun palasin kotia,
        Oli sen verran nenä vinossa toiselle poskelle. siitäkin selvittiin.
        Toinen tapaus kun läksin Kevätniemestä sahalta pois, meni viimeinen ilta vuoro vähän liian överiksi.
        työ kaveri oli kuulemma joutunut vähän kärsimään toilailusta oli saanut peräti 2 viikon karensin töistä. minulle ei tuon kummempaa, enhän ollut enää veitsiluodon palkka listoilla. Anteeksi. Oli niitä muitakin ei kuitenkaa että olis pitänyt virkavallelle jotain selittää.

mitä feikille tänään kuuluu

• Aukase silmäs

Kuule Kamuttaja-Setä älä ole hyväuskonen hölmö. Juttelet provon kanssa.

• ei herkkis

nuo herkkäuskoset tekee huijarien työn helpoksi

• kumuttaja-eno

se on tosi kun vesi ja komuttaja on esimerkki herkkuskosista

• yksi vinski
        kumuttaja-eno kirjoitti:

se on tosi kun vesi ja komuttaja on esimerkki herkkuskosista

siis mistä esimerkki, en ymmärrä kirjoitustasi, laita suomea tai tuki suusi

• LIeksaonpaskamaa

Mikä helvetti näitä joitakin idiootteja vaivaa kun pitää kirjottaa murteella. murteella PUHUTAAN ei KIRJOITETA. Helvetin mukava lukea kun on kirjotiettu tuolla saatanan mummomurteella. Opetelkaa juntit kirjoittamaan.

• pokronlampi on syvä

murre on kaannnimmillaan kirjotettuna etköön sitä lie kullu ikipäevänä

• kontijovuuaralta

se kirjottaa joka ossoo. sinäet taeja osata ies huasttoo murtteella sennii köyhkä

• uamuku...si

Uskokaa tai älkää mutta minä ku...sin viime kesänä riippusilaltalta kosken pohjalle. Olipa mahtava tunne kun kello oli 3 aamulla ja aurinko lämmitti kivasti kulkusia. Ihan tämän nautinnon takia kannatti voimalaistos rakentaa muuten ei olisi niin kivasti kosken pohjan kivistä roiskunnut.

• elä tie sitä ennee

No ilimankos tuolla alajuoksulla oli viime kesänä niin paljon kuolleita kaloja. Kai tuli joku myrkytys tahi tauti niille sinulta.

• Pertido

Minä myös olen sen kiertänyt ja kaduin kesken matkan monesti lähtöäni. Oli käydä yli voimien.

• kimu t

minäpä kävelin sen pohjan vastavirttaan sillon kun se oli vettä täynnä,,,,,,,,,nyt jäi kamuttaja toiseksi minun ennätykselle,,,,,,,,onko muut kävelly

• Perdinqueiro

Tällaista huumoria on ilo lukea.

• bodgasengo

tanskanenko

• valamis vahtimaan

Perustetaan kuivan kosken pohjan Ympärijuoksu-kilpailu joka kesä. Ja mehtiin vahteja jottei kukaan lusmu oikase. Tulis koko Suomessa tunnetuksi tuo kisa, ihan varmasti ja turistilaumat olis hirmuset.

• koskijuoksija

Ei sieltä metän kautta kukaan oikase kun siellä on karhuperheitä pentuineen. Ehotukses oli kyllä aivan erinomanen.

• Kamuttja-Setä

Tuosta Koskijuoksukilipaelu ajatuksesta ansahet Noopelin palakinnon.

• lusmutaiteilija

Ei kuule taitas turvallisuussyistä onnistuu. Tarvittais ihan liian monta helikopteria hakemaan pois niitä kivikossa jalakasa katkoneita hourupäitä. Se pohjakivikko on aika paha kulukee enkä suosittele kenellekään sinne mänemistä, ei ainakaan yksin eiikä varsinkaan iliman kännykköö.

• Heikot sortuu elon t
        lusmutaiteilija kirjoitti:

Ei kuule taitas turvallisuussyistä onnistuu. Tarvittais ihan liian monta helikopteria hakemaan pois niitä kivikossa jalakasa katkoneita hourupäitä. Se pohjakivikko on aika paha kulukee enkä suosittele kenellekään sinne mänemistä, ei ainakaan yksin eiikä varsinkaan iliman kännykköö.

Eikun kaikki Lieksan asukkaat sinne kävelemään. Se olisi testi kuka saa jäädä tänne asumaan. karsiutuisi elinkelvottomat pois.
        Aikaa voisi antaa vaikka 10 tuntia ja sitten laskettaisiin vesi uomaan niin ei tulisi hoitokuluja.
        Tämä koskisi jokaista joka aikoo olla tai on ollut kuukautta kauemmin Lieksassa mukaanlukien maahanmuuttajat.

• no voi sun p...se
        Heikot sortuu elon t kirjoitti:

Eikun kaikki Lieksan asukkaat sinne kävelemään. Se olisi testi kuka saa jäädä tänne asumaan. karsiutuisi elinkelvottomat pois.
        Aikaa voisi antaa vaikka 10 tuntia ja sitten laskettaisiin vesi uomaan niin ei tulisi hoitokuluja.
        Tämä koskisi jokaista joka aikoo olla tai on ollut kuukautta kauemmin Lieksassa mukaanlukien maahanmuuttajat.

Olisiko mitään ikärajoja?

• petolinnun pe*se
        Heikot sortuu elon t kirjoitti:

,,,,Se olisi testi kuka saa jäädä tänne asumaan. karsiutuisi elinkelvottomat pois,,,,

Suosittelen jotta sinut ihtes vietäs koskenpohjalle ja lujat lepositeet. Sitten laskettas vesi koskeen viikoksi. Lopusta sinusta saisikin sitten hyviä ravunsyöttejä syksyllä.

• routa vuan .
        petolinnun pe*se kirjoitti:

,,,,Se olisi testi kuka saa jäädä tänne asumaan. karsiutuisi elinkelvottomat pois,,,,

Suosittelen jotta sinut ihtes vietäs koskenpohjalle ja lujat lepositeet. Sitten laskettas vesi koskeen viikoksi. Lopusta sinusta saisikin sitten hyviä ravunsyöttejä syksyllä.

Siinähän olisi hyvä testi tressi koe nyky hallituksen jupeille jopa se
        hur voisi näyttää kykynsä ei tarvitsisi Lapin hangilla vouhkata

• kissakas talo
        petolinnun pe*se kirjoitti:

""Lopusta sinusta saisikin sitten hyviä ravunsyöttejä syksyllä. "

Elä nyt veikkonen ihan hulluja puhele. Ei rapukaan ihan mitä tahansa syö, ei sille kannata kissanlihaa huonompaa tarjota.

• Kyrpä-Jooseppi!

Pirruuko työ valitatte jostakin vitun ylä tai alakanavasta?
      Ei tuo suurinta osaa Lieksalaista edes kiinnosta, olipa lirupuro vai kunnon puro!
      Olkaa tyytyväisiä kun vesihanoistanne tulee vettä!

..jonninjoutavaa narinaa tuollainen..

• Heikot sortuu elon t

Keksikää te muut parempi keino sosiaalikulujen pienentämiseksi kuin tuo kosken pohjan kävelytesti. Se ainakin karsisi elinkelvottoman aineksen. Minä menen sen tunnissa milloin vain.

• mualiman kiertäjä

Enpä ole onnistunut näkemään vanhaa Lieksankosken pohjaa kuivana enään moneen vuoteen. Mistähän koskesta tässä nyt puhutaan?

• ylä kanava

jaa onko voimalaitoskin lopetettu sieltä raukoilta rajoilta. jos lieksankoskessa on vesi niin silloin yläkanavan pato on auki ja turbiinit topissa,,, niin jotta elä sinä hullujasi puhu

• mualiman kiertäjä
        ylä kanava kirjoitti:

jaa onko voimalaitoskin lopetettu sieltä raukoilta rajoilta. jos lieksankoskessa on vesi niin silloin yläkanavan pato on auki ja turbiinit topissa,,, niin jotta elä sinä hullujasi puhu

Höh, et sinä sitten ole ainakaan Lieksankoskella käynytkään. Siellä kun on niitä pohjapatoja ja niihen takana on melekoset lammet. Niin jotta käy nyt ees kerran eläeissäs siellä niin näät sen kosken pohjan ihan livenä eikä tarvii mölistä. Asun katos Partalanmäellä ja kävin tänään vielä tarkistamassa riippusillalta vaikka lunta olikin.

• Miättälänjoki
        mualiman kiertäjä kirjoitti:

Höh, et sinä sitten ole ainakaan Lieksankoskella käynytkään. Siellä kun on niitä pohjapatoja ja niihen takana on melekoset lammet. Niin jotta käy nyt ees kerran eläeissäs siellä niin näät sen kosken pohjan ihan livenä eikä tarvii mölistä. Asun katos Partalanmäellä ja kävin tänään vielä tarkistamassa riippusillalta vaikka lunta olikin.

Vae pohjapatoja. Ei siellä löyvy muita patoja kun jotain ruosteisia rautapatoja joita akat on heitelly kun ostivat teflonisia. Minähi olen sen pohjan kolunnu moneen kertaan. Asun Miättälänjoella.

• jokijätkä
        Miättälänjoki kirjoitti:

Vae pohjapatoja. Ei siellä löyvy muita patoja kun jotain ruosteisia rautapatoja joita akat on heitelly kun ostivat teflonisia. Minähi olen sen pohjan kolunnu moneen kertaan. Asun Miättälänjoella.

Elä höpötä, ei miäättälänjoella asu ennäää ketään eikä siellä ole lieksankoski.

• Miättälänjoki
        jokijätkä kirjoitti:

Elä höpötä, ei miäättälänjoella asu ennäää ketään eikä siellä ole lieksankoski.

Ootko alatölövilstä kun et tiijä miättälänjokkee. Siitähän on lyhyt kävelymatka koskenpohjalle. Se on kesäsin minun iltalenkki pari kertaa viikossa. Siinnä sinulle maantietoo pöljän kustaa. Minä oon asunna ikäni Miiättälänjoella ja asun vieläki.

• lumi on märkää
        Miättälänjoki kirjoitti:

Ootko alatölövilstä kun et tiijä miättälänjokkee. Siitähän on lyhyt kävelymatka koskenpohjalle. Se on kesäsin minun iltalenkki pari kertaa viikossa. Siinnä sinulle maantietoo pöljän kustaa. Minä oon asunna ikäni Miiättälänjoella ja asun vieläki.

No onko se koksen pojhja nyt ollu kuiva, eikö oo luntakaan?

• lumi on märkää kirjoitti:

No onko se koksen pojhja nyt ollu kuiva, eikö oo luntakaan?

,,,,No onko se koksen pojhja nyt ollu kuiva, eikö oo luntakaan?,,,,

Kyllä siellä lunta on. Sitähän voisi hyödyntää tekemällä kosken pohjalle talveksi ladun, vesipaikat vain kierrellen mikäli eivät ole jäässä. Ongelmana voisi olla se jos Yläkanavalta päästettäisiin sinne vettä jossain välissä. Mutta ei kai normaalina talvena liene mitään tarvetta päästää vettä kanavaan.

• On se joskus nuorena tullut kierrettyä. Kova on urakka ja vaarallinenkin sillä kyllä siellä kivikossa helposti nilkkansa nyrjäyttää tai pahempaakin. Kannattaa olla varovainen jos sinne lähtee.

• retkuilija

ensi kesänä minä luppoon kiertää sen ainahi kahiste yhtä kyytiä. kait se on jo raivattu liikuntareitiksi vai missä se saavanreitti menee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      44
      2941
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2793
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2571
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      105
      2154
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      51
      2031
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1792
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      20
      1668
    Aihe