mikä kirkas tähti näkyy tänään noin klo 9 lounaan ja lännen suunnassa. Taivaan kirkkain tähti.
kirkas tähti
13
847
Vastaukset
- Venus kaiketi
Olisko Venus? Jupiterkin on samalla suunnalla iltaisin tuohon aikaan. Jotta jompikumpi noista.
http://www.ursa.fi/taivaalla/tahtitaivas-tanaan/2012/maaliskuu/planeetat.html - lyhdyt
Läntisellä taivaalla näkyy nyt iltaisin melko lähekkäin kaksi kirkasta valoa. Pohjoisempi suuremman näköinen on todella kirkas, taitaa sitten olla Venus, meistä seuraava aurinkoon päin. Pienemmältä näyttävä kai sitten on jättimäinen Jupiter joka taas on 5,2 kertaa kauempana auringosta kuin me.
- harharg
Eipä näkynyt mitään. Jos sulla ilmansuunnat sekaisin niin se on aurinko mutta se on enemmän idän suunnissa klo 9:n paikkeilla vielä.
- Lue ensin
Ei ne aamulla pitäneetkään näkyä. Nyt näkyy.
- Taivaantähystäjä
Tota joo. Jupiteri se siellä, mutta kun on viimeaikoina loistanut erityisen kirkkaana, niin olen sitä tarkkaillut huvikseni iltaisin koiria ukoiluttaessa. Tänään siinä oli 2 hyvin kirkasta palloa niin lhekkäin että piti ottaa lisälinssiä avuksi. Google eartilla katsoin, mikä hitto se oikeen siinä on, ja menkääpäs kattomaan mikä siellä on. Jännä sininen pallurainen, ilman sen kummempia selityksiä. Oikeassa reunassa olevia pisteitä kun zoomaa, näyttää ihan allienin naamarilta. En tiedä mikä on, mutta kummalliselta näyttää...
- Taivaantähystäjä
Siis tarkoitukseni oli sanoa SIRIUS! Sorry.
- tämä meille selviö
Nibiru.
- 15.3
tämä meille selviö kirjoitti:
Nibiru.
Venus ja jupiter killitti sielä läntisellä iltataivaalla huomiota herättävän kirkkaina (venus kirkkaampi) ja lähekkäin (lähimmillään) oli napattava pari valokuvaa ja nettiselaillessa totesin monen muunkin ottaneen. Myös mars näkyy. Katseensa kun ilta aikaan kääntää etelän ja idän väliselle taivaalle niin punaisen planeetan erottaa nimensä mukaisesti värierosta muihin tähtiin.
- Taivaantähystäjä
http://hurjaheppu1.kuvat.fi/kuvat/
tosta voi kurkata.- näkeehän tuon
Tois surkeeta kuvankäsittelyä
- Taivaantähystäjä
näkeehän tuon kirjoitti:
Tois surkeeta kuvankäsittelyä
No jos vaikka menet ihan itse google eartiin, vaihdat sitten näkymäksi taivaan ja hakuun sirius. Löydät tuon pallosen melko läheltä ja helposti. Lisäsin kuviini (jotka on muuten napattu ihan tallentamalla kuva suoraan google eartista) uuden kuvan, jonka nimi on punainen pallura. Eli nyt muokkasin oikeasti kuvaa! Tein siihen punaisen rinkulan, jossa tuo vitsikäs allienin lättykuva on jokaisen itse löydettävissä, kun sinne zoomailee. Ei ole vaikeaa. Ihan semmonen hakkeri en ole, että kykenisin muokkaamaan näkymiä kyseiseen ohjelmaan. Jos siellä on fotoshoppausta, niin mulla ei oo sen asian kanssa tekemistä, vaan asialla on ollut joku ihan oikea myyrä. :oD Saapi mennä jokainen ihan itse kyttäämään, niin ei tarvitse minua uskoa. Ihan mielelläni kuulisin teorioita, että mikä se oikeesti on. :o)
- kellontuntija
"Klo 9" on aina aamulla. Jos tarkoitat iltaa, niin älä sekoita asioita. Sano "klo 21", "iltayhdeksältä" tms.
- mitäs kieltä se on
Kun yks sano että klo 21 pm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama325125Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644101Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783686Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732728Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582534Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282195- 1381705
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401548