Tätä on vähän nolo kysellä mut mikäs se täällä nimettömänä kirjoitellessa eli mulla on vatsa mourunnu, murissu ja kurissu jo kohta reilu 15 vuotta. Muistan kun jo yläaste iässä stressasin koe tilaisuuksia ja hiljaista luokkaa kun kaikki kuuli vatsan metelöimisen ja moni sanoikin että pieraise kunnolla niin helpottaa. Hyvähän se on ujolle pojalle sanoa noin ja mitä enemmän pidätteli sitä enemmän vatsa velloi ja kurisi. Kokeet tein nopeasti että pääsin äkkiä pois ja kotona oli helppo olla kun sai yksinään piereskellä jatkuvasti:)
Se vaan että vaiva ei koskaan ole helpottanut. En juuri viitsi mennä mihinkään juhliin ja kutsuille joissa istutaan isolla porukalla esim syömässä ja kun edes syöminen ei auta niin häpeilen sitä kurinaa. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin niin opettelin tarkoituksella aikanaan tupakan polton juuri siitä syystä että pääsin esim yhteisistä illanistujaisista ulos savuille (piereskelemään) tasaisin välein ja olo oli näin helpompi.
Pitkin elämääni olen häpeillyt seurustelua vaikka useampia suhteita onkin takana mutta ne yhteiset ensimmäiset yöt ovat yhtä tuskaa uuden kumppanin kanssa. Siis ei muuten kun vieressä on ihana seksikäs nainen mutta tuon mahan takia. Yleensä kumppanit kysyy että onko sulla nälkä, mene hyvä mies syömään ja nälän piikkiin mä tuon kurinan aina laitankin. Odotan että toinen nukahtaa ennenkun kehtaan mennä viereen nukkumaan. Usein jopa herään siihen kun piereskelen unissani joten yhdessä uuden kumppanin kanssa nukkuminen on yhtä helvettiä. Mainittakoon esim viime yö jolloin sain tunnin nukuttua siitä ajasta kun olin uuden rakkaan vieressä sen kymmenen tuntia.
Olen kokeillut kaikkea. Olla syömättä maitotuotteita, viljatuotteita, kalaa, lihaa, salaattia ja joskus ollu syömättä mitään kiusallaan pariin päivään mutta mikään ei auta. Lisäksi ujous mennä lääkäriin suolistovaivojen takia ei helpota asiaa sitäkään vähää.
Vielä yksi hieman huvittava mutta kiusallinen vaiva kanssa on se että jos juhlimme kavereiden kanssa ja otetaan useampikin olut niin yleensä normaali mies röyhtäisee jossain vaiheessa kun ilmaa kertyy vatsaan mutta minä se olen erilainen tuossakin suhteessa meinaan en osaa edes vahingossa röyhtäistä vaan esim neljän-viiden kaljan jälkeen kun olo käy sietämättömäksi pitää tavallaan oksennus tyyliin laittaa sormet kurkkuun ja näin saan tulemaan ns ilmat pihalle (en oksenna). Tuosta on läheisempien kavereiden kanssa tullut vitsikin ja jätkät jo sanoo parin kaljan jälkeen että joko käyt kartanolla rykäsemässä:) Joskus joku tuntematon kuullut ja sanonut että jo on sulla huono viinapää kun parin kaljan jälkeen pitää oksentaa vaikka kyse ei edes ole tuosta.
Osaako joku neuvoa mikä mun mahassa voi olla vialla? Voisin maksaa isonkin summan siitä että tuo kurina lakkais joskus! Tää saattaa kuullostaa koomiselta mutta se on mulle iso riesa. Kiitos asiallisista vastauksista!
Vatsan jatkuva mouruaminen!
4
1077
Vastaukset
- Limakalvojen puuttuv
bakteerit!!
Lue tuon sivun linkkien tekstit, niin voit muodostaa käsityksen noista probiooteista ja saat avun:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/ - kantapään kautta
Gluteeniton ruokavalio kokeile, VHH-ruokavalio kokeile, ainoastaan oikeaa lehmänmaitoa kokeile, Suoli saatava ehdottomasti toimimaan, minulla itselläni tehty paksusuoliavanne koska en uskonut terkan neuvoja n.20 v. sitten. Niin ja kaljanjuonti pois jos ei sovi.
- neuvokaa ihmeessä
Minulle sais myöskin tehdä sen avanteen, missä niitä tehdään, ei tarttis kaikkia päiviä istua paskahuussissa, olis jotain elämääkin ihmisellä.
- weissbier
Hei!
"Olen kokeillut kaikkea. Olla syömättä maitotuotteita, viljatuotteita, kalaa, lihaa, salaattia ja joskus ollu syömättä mitään kiusallaan pariin päivään mutta mikään ei auta."
Et välttämättä huomaa mitään eroa, jos kokeilusi on lyhyt! Itsellä oireet hävisivät vasta viikon parin jälkeen siitä, kun lopetin vaivoja aiheuttaneen ruoka-aineen syönnin.
Toisekseen et välttämättä pysty välttämään esimerkiksi viljoja, jos et osaa lukea tuoteselosteita "sillä silmällä". Esimerkiksi gluteenittoman ruokavalion toteuttaminen vaatii harjaantumista. Usein kastikkeissakin on vehnää, joten lounaalla ei voi syödä mitä tahansa.
Sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin pääsyä viljaallergia- ja keliakiatesteihin ja muihin kokeisiin. Omat oireet parikymppisenä ja teininä olivat samantyyppisiä. Vatsa sekaisin ja ilmavaivoja - erityisesti oluen jälkeen, mutta myös koko ajan. Tilanne on parantunut diagnoosin myötä. Mieluummin noudatan ruokavaliota kuin kärsin koko ajan.
Jos menet sisätauteihin erikoistuneelle lääkärille (vaikka yksityisellä, jos sinulla sattuu olemaan pari satkua säästössä), niin tuskin hän vaivastasi nolostuu. Sehän tutkii vatsavaivoja ammatikseen.
Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572632Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä872509Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu842040Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve301434Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361432Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk511430