Minun pitäisi hakea lääke apteekista. Saan toimeentulotukea. Toimeentulotuessa vaaditaan, että hakemuksen mukana toimittaa apteekin ostokuitin lisäksi myös reseptin, jossa on kyseisen ostopäivän leima. Miten tämä onnistuu reseptin kanssa, joka jää apteekkiin? Kyse on siis huumausaineeksi luokitellusta reseptilääkkeestä, jota ostettaessa alkuperäinen resepti jää apteekkiin.
En viitsisi ottaa joka ostokerralla reseptistä kopiotakaan, johon voisi pyytää apteekin leiman, koska tulostuspaperikaan ei ole ilmaista...
En ole ennen hakenut lääkettä reseptillä, joka jää apteekkiin, siksi tämä on uutta.
Resepti jää apteekkiin,
9
300
Vastaukset
- Petu...
Ota yhteyttä sossuun ja kerro tilanne, siellä osaavat neuvoa. Jos vaativat, että pitää ottaa kopio niin heidän pitäisi mielestäni se maksaa koska vaihtoehtona on, että antavat maksusitoumuksen apteekkiin ja apteekki saa sitten maksun suoraan sossulta eikä sinun tarvitse lääkettä hakiessasi käsitellä rahaa lainkaan.
http://www.toimeentulotuki.net - mihin leima?
Juuri siksi kysyin asiaa täällä, jos jollakin olisi kokemusta ko. asiasta, niin minun ei tarvitsisi soittaa sossuun, kun sen lyhyt soittoaika ei tahdo sopia minun aikatauluuni...
Ja mieluiten maksaisin ensin lääkkeen itse ja hakisin vasta jälkikäteen rahat sossusta muun hakemuksen yhteydessä, niin ei tarvitse asioida sossussa montaa eri kertaa.- 14+5=19
"kun sen lyhyt soittoaika ei tahdo sopia minun aikatauluuni... "
Anna minä arvaan: puhelintunti on aamulla etkä jaksa herätä! Onhan se rankkaa jos joutuu rahan eteen tekemään jotain!
- dfs34342342
Sinulla kuuluisi olla lääkärin lausonto lääkitystä varten. Toimita lausunto kuitti sossuun, sen pitäisi toimia.
- ramaliini
Apteekki antaa ilmaseksi kopion reseptistäsi.
Tämän pyydän, kun lähden "huumelääkkeiden" kanssa ulkomaille. - tarkistuksia
Kohta on sovittava aikataulut sillä kesäkuusta sossu maksaa vain viikon tuet kerralla työttömälle ja on käytävä hakemassa luukulta rahat aina niiden joilla ei ole mitään satoja kilometrejä lähimpään sossuun.Samoin työttömyyspäivärahoijen saajat joutuvat ilmottautumaan välillä Kelalle kun ne soittaa.Tällä aletaan varmistaan ettei ole pimeissä töissä esimerkiksi toisella paikkakunnalla.
- Aputek
Pyydät apteekista atk-kuitin (joissain apteekeissa kutsuvat sitä laskelmaksi), niittat kassakuitin siihen ja kelpaa.
- Petu...
Kun sinulla kerran on netti käytössä niin kysy asiaa sossusta sähköpostilla. Sähköpostitse eivät toki voi vastata mutta lähettävät sitten vastauksen kirjeenä tai soittavat ja neuvovat. Neuvonta on lain mukaankin maksutonta.
http://www.toimeentulotuki.net - ainakin itselläni
Pyydä apteekista kuitti (tulostuu tieto myös siitä että resepti jää apteekkiin).Se riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084