Mul on ongelma kärkitossujen kans.. Nää on mun tokat tossut ja kerron mikä on vial:
1. mä en pysty tekee ekasta asennosta releveetä suoraa vaan jään tosi pahasti silleen keikkumaan siihen kärjen reunalle. Jos teen plien ni sit pääsen kärjelle ihan sinne päälle asti. Mut ku nousen pliestä ni palaa takas siihen reunalle taas. Mikä on ongelmana? Tossun pohja on aika pehmee.. Johtuuko se siitä? Ope ainaki sano et mun nilkat on tarpeeks vahvat kärkitossuilla tekemiseen, et ei pitäis johtuu siitäkään.
2.Tokas asennos ei oo puhettakaan, et pääsisin tekeen kärjille asti vaan en pääse paljo demipointee pidemmäl.
Mut sit ku teen muita juttuja kärjillä niin pääsen kyllä ihan sinne kärjen päälle kokonaan.. Mul on korkeet jalkaholvit mut kärkitossuis ne ei tuu näkyvii ku keikun puoliks kärjellä. Ärsyttää!
Apua!? Mikä on vial? Onko mun tossut jotenkin huonot? Pehmeet? Mist tietää, et tossut ois liia pehmeet? Pitäskö hankkii uudet, vaikka nää kakkostossutki o melkee iha uudet...
Kaikki, jotka tietää jotain kärkitossuista..
4
1610
Vastaukset
- Chandra
Minusta ainakin vaikuttaa, että tossut ovat liian pehmeät, itselläni oli juuri samanlaiset ongelmat Grishkojen kanssa touhutessa. Echappet ja releveet jäi aina puolitiehen, en jaksanut nilkalla nostaa enää täysin kärjelle vaan jäin killumaan vajaalle.
Käytän nykyisin Gaynor Minden -kärkitossuja, niistä toisiksi kovinta eli ExtraFlexiä. GM:n tossut eivät muokkaudu kuten old-fashion -kärkkärit eikä niitä siis voi myöskään katkaista pohjasta.
Olen huomannut GM:n tossut TOSI hyviksi! Saahan niistä pulittaa kaksinkertaisen hinnan esmes Grishkoihin verrattuna, mutta tossut maksavat itsensä rutkasti takaisin! Olen tanssinut aktiivisesti Gaynoreilla melkein 4 kk ja ovat vieläkin melkein kuin uudet. Ja parasta on, että eivät tarvitse oikeastaan mitään pehmusteita, ainoastaan merkin oman ns. sovituskitin ostin mukaan (10-11e), koska jalka putoaa aina boksiin ja eriskummalliset varpaat menevät tuhannen ruttuun ja kuormittuvat. Ja se pehmustus on riittänyt.
Tossu on paitsi ergonominen, niin sillä on myös helppo tanssia. Jotkut väittävät, että Gaynorit "tekevät työn puolestasi", mutta se on perätöntä puhetta. GM:t laittaa tanssijan tosissaan työskentelemään; mä kärvistelin (melkein) 2 kk, en voinut enää fuskata kuten Grishkojen kanssa vaan jouduin tosissani käyttämään nilkkoja ja koko kroppaa.
Suosittelen todella lämpimästi!
Lisäinfoa blogistani the-diary-of-ballerina.blogspot.com - Ballerina
Itselläni ongelmaa ei ole ollut. Mutta itse miettisin sitä, että saattaa olla, että nilkkasi ole tarpeeksi venyvä, jutuistasi päätellen. Saatan olla väärässä, mutta oman seurueeni tanssijoilla, sitä on ollut. Autan mielelläni muissakin balettikysymyksissä, koska tanssin kansallisbaletissa ja kokemusta baletista on.
- pätemisen tunnistaja
Pitikö nostaa monta vuotta vanha kysymys pinnalle, jotta voisit kertoa olevasi kansallisbaletissa?
- No kerropa sitte :/
Onko klassinen baletti hyvä sivulaji telinevoimistelulle? Onko siitä mitään hyötyä jos vaan kerran viikossa ja ajattelin aikuisbalettia...? Entä sopisikohan paremmin klassinen vaiko jazzbaletti tai kenties jokin aivan muu laji!?? :o :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve543056Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä352886Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962603Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1092287Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk641909Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900