Kuinka pian ulosotosta postia?

zikzak7

Kaipaisin kokemuksia asian läpikäyneiltä.
Olen päästämässä velkani ulosottoon, koska maksuvaraa kaikkien hoitoon ei yksinkertaisesti löydy.
Haasteita on jo muutama tullut, ensimmäisestä on käsittääkseni annettu tuomio parisen viikkoa sitten.

Olen nyt odotellut ulosotolta kirjettä, jotta viimein saisin asiat rullaamaan, haluaisin sopia maksavani maksut itse suoraan ilman työnantajaa.
Mitään yhteydenottoa ei sieltä suunnalta kuitenkaan ole kuulunut ja olen alkanut epäillä jos kirje on hukkunut ja pian ilmoittavat suoraan työnantajalle palkan pidätyksestä.

Eli kauanko menee haasteen saapumisesta/oletetusta tuomion antamisesta, kunnes ulosotto lähestyy? Kokemuksianne kiitos.
Ja pitääkö velkojan vielä jotenkin erikseen tuomion jälkeen itse siirtää asia ulosotolle, vai siirtyykö se sinne automaattisesti?
Voiko velkoja hakea tuomion, mutta sitten jättää asian roikkumaan ilmaan ja kerätä tällä korkoja tms?

5

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+10

Tässähän meillä on oikein kaikkien aikojen luuseri

• MINÄ

MIKÄS VITUN NERO MEILLÄ TÄSSÄ ON,KUN TÄMMÖSIÄ KOMMENTOI...MIKÄLIE IDIOOTTI...

• suunnilleen noin....

Tuomion saamisesta menee normaalisti noin 2-3 viikkoa, kun asia menee voudin pöydälle. Vouti lähettää sitten kirjeen, jossa on maksupäivä. Jos et pysty silloin maksamaan, niin eräpäivästä noin viikko, kun tulee kirje kotiin jossa ilmoitetaan, että sinä ja sinä päivänä tehdään ulosmittaus palkasta. Eli kyllä siihen saattaa mennä aikaa. Voit tietysti kysyä voudilta, että missä vaiheessa asia on, mutta en usko, että onnistut spimaan itse maksuista, vaan kyllä se vouti työnantajalle lähettää maksukiellon.

• mikseii

miksei onnistuisi sopia maksavansa samat summat omatoimisesti kuin mitä palkastakin otettaisiin? Asia kiinnostaa minuakin ja täälläkin moni maininnut hoitavansa maksut itse.

• 5+15

Elikäs, tässä faktaa.. Kun tulee se vireillepano ilmoitus käräjiltä, tästä kestää noin 1-2kk kun asia hoidetaan tuomioistuimessa, päätöksestä ei tule mitään ilmoitusta. Seuraavaksi Ulosotosta tulee sitten maksukehotuslappu jolla voi koko summan hoitaa, lapusta löytyy sitten puhelinnumero mihin voi soittaa ja sopia asioista voudin kanssa. Paikan päälle joudut menemään ja sanot vain että haluat tehdä vapaaehtoisen maksusuunnitelman, koska pelkäät että työpaikka lähtee muuten alta. En usko että he voivat ottaa sitä riskiä että henkilöltä lähtee työpaikka alta heidän toimiensa takia, kun asiakas kerran haluaa itse maksaa vapaaehtoisesti. Itselläni ainakin homma hoitui näin. Kannattaa soittaa ehkä hiukan etukäteen sinun asioitavalle henkilölle ja keskustella, koska se antaa valmiiksi kuvan että haluat hoitaa asian.

http://www.oikeus.fi/9363.htm#R Tuolta voita selata ja etsiä sinun paikkakuntasi "voudin".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      129
      8016
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7115
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4866
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      249
      3305
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2764
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      127
      2352
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1990
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      17
      1933
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      41
      1750
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1685
    Aihe