Saako 2000e kameralla hyviä kuvia?

wdew3

Vai kannattaako sijoittaa 4000e. Kuvaan pääasiassa pankolla makaavaa leikattua kollikissaani.

16

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäkäläpersevako

      "Saako 2000e kameralla hyviä kuvia?"

      Ei saa.


      "Vai kannattaako sijoittaa 4000e. Kuvaan pääasiassa pankolla makaavaa leikattua kollikissaani. "

      Ehkä tuo saattaa juuri ja juuri riittää.
      Riippuu kuinka vaatelias kissa sulla on.

      Jos haluat varmasti upeita kuvia.
      Tai suoranaista TAIDETTA, niin hanki vaikka Leica S2 ja siihen muutama laatulasi.

      Et voi epäonnistua!

    • ELINCHROM

      Itse vertaisin makaavan kissan kuvaamista muotokuvaukseen. Lähtisin siitä, että kunnolliset studiovalot ja sitten vasta kuvaamaan.

      En sitten tiedä, miten eläimet suhtautuvat välkkyviin valoihin, mutta voithan kuvata myös välkkymättömillä valoilla.
      SCANLITE Halogen 300 - 650 W
      http://www.elinchrom.com/product/products.php?cat=6

      Näitä jotain 3 - 5, niin että kohde on valaistu vähintään kahdesta suunnasta ja myös tausta on valaistu omalla valolla.

    • IQ180

      Kuvaan pääasiassa pankolla makaavaa leikattua kollikissaani·
      >> tuossa on kovin kompleksinen ongelma joka vaatii kuvaajalta myös asennetta.
      – mitö kuvaat silloin kun et kuvaa ”pääasiassa”?
      – pankolla makaaminen on paha, voisiko sen siirtää pangolle?
      – ”leikattua” pitänee kuvata häntä pystyssä perästä käsin. Muuten ei kuvasta näy, että on leikattu kolli.

      Vai kannattaako sijoittaa 4000e
      Eiköhän tuossa ainoa mahdollinen kamera liene ns. palkki varustettuna IQ180 digiperällä. Pelkkä perä maksaa n. 10 x 4000e joten kannattanee jättää kolli leikkaamatta.

      • Haluan tarkennuksen

        Tarkoittaako "perästä käsin kuvaaminen" sitä, että ei käytetä niitä automaattiasetuksia vai sitä, että kameraa ei laiteta jalustalle, eli pidetään kädessä? Eikö tuo leikkaus näy automaattikuvausohjelmilla otetuissa kuvissa?
        Mielestäni laiskaa kissa, joka vain makaa, ei kannata ainkaan kuvata videotilassa.


    • Leikattua konjakkia

      Kuinka kissaa voi leikata? Khihihikhihihi...

      • Nikon macro

        Kattihan tykkää kun on lämpimät lamput ja tulee muutenkin huomioiduksi.
        Harkitse nyt vielä laadukkaampaa kameraa. Ei käy sitten niin että kissa ei tykkää ollenkaan kuvistasi.


      • voi leikata?

        Kolli leikataan samoin kuin konjakki, siltä otetaan prosentit pois.
        Miehillä vastaava toimenpide nostaa äänen korkeutta.


      • Leikattua konjakkia
        voi leikata? kirjoitti:

        Kolli leikataan samoin kuin konjakki, siltä otetaan prosentit pois.
        Miehillä vastaava toimenpide nostaa äänen korkeutta.

        Äläpäs vain huutele sielläiiii! :)


    • putket poikki

      En ole kuullut, että nykypäivänä miehiltä mitään sieltä poistettaisiin. Jotain leikataan, jos tulee kivessyöpää, mutta muuten niitä ei varsinaisesti poisteta - sieltä tosin voidaan joku "putki" katkaista.

    • Nikon D90

      Hieman kuvaajasta riippuen ja siitä missä aiot kuviasi julkaista niin hyviä kuvia saa 200€ kamerasta lähtien. Kuvan laatu riippuu enemmän kuvaajasta kuin kamerasta.

      Kun kysyt tuollaista niin suosittelen alkamaan 200€ kameralla ja vaihda vasta kun sillä kuvaus alkaa sujua. Tulet vielä kiittämään minua hyvästä neuvosta.

    • 201€

      "Hieman kuvaajasta riippuen ja siitä missä aiot kuviasi julkaista niin hyviä kuvia saa 200€ kamerasta lähtien"

      Et taida juurikaan julkaista missään, minkä nimen uskaltaisi ääneen lausua :-)

    • 199€
    • Pointti tämäkin

      Edes 10000€ kameralla ei saa hyviä kuvia jos objektiivi on huono!

    • mistä tuollainen?

      Esimerkki 10 000 € kamerasta?

    • MinunCanonini

      Kyllä ja vain ja ainoastaan Canon-merkkisellä
      kameralla!

    • apua!

      Aiheeseen sopiva olisi ns. neulansilmäkamera.
      Hinta pari euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe