Valamo - kuka vastaa rikoksesta?
41
313
Vastaukset
- kjlhkljgbkjb
Valamon talousjohtaja. Vakuutus ei korvaa, se on selvä.
- Korvaa toki
Tietysti vakuutus korvaa. Jos kyseessä on rikos, vakuutusyhtiö sitten vain perii korvaussumman syylliseltä.
- Anna&Vasili
Korvaa toki kirjoitti:
Tietysti vakuutus korvaa. Jos kyseessä on rikos, vakuutusyhtiö sitten vain perii korvaussumman syylliseltä.
Eiköhän jätetä nämä asiat tutkijoille. Kun poliisitutkinta on kesken, ei mitään tapahdu korvausten ja muiden suhteen.
- lksjdflökjslk
Korvaa toki kirjoitti:
Syyllinenhän on tässä tapauksessa vakuutuksenottaja. Tarkoitatko, että vakuutusyhtiö perii ensin vakuutuksenottajalta korvaussumman ja maksaa sen sitten takaisin?
Kyllä korvausvastuu jää omaisuuden omistajalle, jos vahinko johtuu omistajasta itsestään. Omistajan on pidettävä itse huolta, että omaisuutta käytetään paloviranomaisen ohjeen mukaan. Lisäksi vakuutusyhtiö on määrännyt vakuutuksenottajaa noudattamaan suojeluohjeita. Jos näin ei ole tehty, korvausta ei makseta. Siinä tapauksessa, jos rosvot ovat luvatta menneet tuohon mökkiin ja poltelleet käyttökiellossa ollutta uunia, voi regressioikeus syntyä. - Mutkat suoriksi?
lksjdflökjslk kirjoitti:
Syyllinenhän on tässä tapauksessa vakuutuksenottaja. Tarkoitatko, että vakuutusyhtiö perii ensin vakuutuksenottajalta korvaussumman ja maksaa sen sitten takaisin?
Kyllä korvausvastuu jää omaisuuden omistajalle, jos vahinko johtuu omistajasta itsestään. Omistajan on pidettävä itse huolta, että omaisuutta käytetään paloviranomaisen ohjeen mukaan. Lisäksi vakuutusyhtiö on määrännyt vakuutuksenottajaa noudattamaan suojeluohjeita. Jos näin ei ole tehty, korvausta ei makseta. Siinä tapauksessa, jos rosvot ovat luvatta menneet tuohon mökkiin ja poltelleet käyttökiellossa ollutta uunia, voi regressioikeus syntyä."Syyllinenhän on tässä tapauksessa vakuutuksenottaja."
Syyllistä tietenkään ei ole, ennen kuin asiassa on annettu rikostuomio, ja tuomio on lainvoimainen. - asdkjöaslkdfmlöknsdg
Mutkat suoriksi? kirjoitti:
"Syyllinenhän on tässä tapauksessa vakuutuksenottaja."
Syyllistä tietenkään ei ole, ennen kuin asiassa on annettu rikostuomio, ja tuomio on lainvoimainen.Kyllä liikennevahingoissakin syyllinen löytyy yleensä vaikka ilman poliisiakin. Sulassa sovussa asiat sovitaan, kun parkkipaikalla törmäät parkissa olevaan autoon ja olet syyllinen. Täytellään vahinkoilmoituksia siinä sitten syytön ja syyllinen. Ei siihen mitään "rikostuomiota" tarvita, kun vakuutuskorvauksista päätetään.
Valamo tietenkin kieltää syyllisyytensä ja asia viedään oikeuteen ja maksaa seurakunnalle muutaman satatuhatta asianajokuluineen. Ainakin tapana ollut tällainen. - Paljon perää
asdkjöaslkdfmlöknsdg kirjoitti:
Kyllä liikennevahingoissakin syyllinen löytyy yleensä vaikka ilman poliisiakin. Sulassa sovussa asiat sovitaan, kun parkkipaikalla törmäät parkissa olevaan autoon ja olet syyllinen. Täytellään vahinkoilmoituksia siinä sitten syytön ja syyllinen. Ei siihen mitään "rikostuomiota" tarvita, kun vakuutuskorvauksista päätetään.
Valamo tietenkin kieltää syyllisyytensä ja asia viedään oikeuteen ja maksaa seurakunnalle muutaman satatuhatta asianajokuluineen. Ainakin tapana ollut tällainen."Kyllä liikennevahingoissakin syyllinen löytyy yleensä vaikka ilman poliisiakin."
Mutta ei palovahingoissa. - Niin, kuka vastaa?
"Valamon talousjohtaja."
Voi olla. Vai juontuisiko tämä Sergein johtajakauden löperyyksistä. - Aika näyttää
lksjdflökjslk kirjoitti:
Kyllä korvausvastuu jää omaisuuden omistajalle, jos vahinko johtuu omistajasta itsestään. Omistajan on pidettävä itse huolta, että omaisuutta käytetään paloviranomaisen ohjeen mukaan. Lisäksi vakuutusyhtiö on määrännyt vakuutuksenottajaa noudattamaan suojeluohjeita. Jos näin ei ole tehty, korvausta ei makseta. Siinä tapauksessa, jos rosvot ovat luvatta menneet tuohon mökkiin ja poltelleet käyttökiellossa ollutta uunia, voi regressioikeus syntyä.Ei ole ollenkaan itsestään selvää, että tällaisessa tapauksessa vakuutusyhtiö korvaa vahingot. Paljon riippuu poliisitutkinnan tuloksesta.
- vahinkotarkastaja
Paljon perää kirjoitti:
"Kyllä liikennevahingoissakin syyllinen löytyy yleensä vaikka ilman poliisiakin."
Mutta ei palovahingoissa.Lue ensi kerralla vakuutusehdot ja suojeluohjeet.
- voihan nenä
"Kuka vastaa?"
Jos tulipalo syttyi toimintakiellossa olleen uunin käyttöönotosta, niin eiköhän syyllinen ja korvausvelvollinen ole tuo kiellossa olleen uunin sytyttäjä.
Olen ymmärtänyt niin, ettei tuossa talossa asunut kukaan. Itsestäänkö se uuni syttyi palamaan?- --------:)
Oliko uuni toimintakiellossa vai tulentekijä? Vai molemmat? Tämähän käy mielenkiintoiseksi! Varmaankin joku kummitteleva munkki siellä kostaa ...
- !!!!!!!!!
--------:) kirjoitti:
Oliko uuni toimintakiellossa vai tulentekijä? Vai molemmat? Tämähän käy mielenkiintoiseksi! Varmaankin joku kummitteleva munkki siellä kostaa ...
Lähettäkäämme Neiti Marple tutkimaan tilannetta!
- ....................
Niinhän se Mooseksen palava pensaskin...
- Tuomion tuuba
.................... kirjoitti:
Niinhän se Mooseksen palava pensaskin...
Kaikki tietävät, että takana on yhteysliike ja homous.
- !!!!!!!
Tuomion tuuba kirjoitti:
Kaikki tietävät, että takana on yhteysliike ja homous.
Homousko sytyttää tulia? Eiköhän liene inhimillinen, ihan heteron, huolimattomuus... Mitä tekemistä ihmisen seksuaalisuudella on tämän palaon kanssa? Mieti sitä!
- Nyt jos koskaan pitä
!!!!!!!!! kirjoitti:
Nyt jos koskaan pitäisi tutkia mahdollisuuksia lähettää Valamoon suomi24-keskustelun rikostutkintaryhmä, ja antaa asia sen jälkeen suomi24-keskustelun rikiostuomioistuimen ratkaistavaksi.
Täältä löytyy niin paljon erityisen päteviä ja oikeauskoisia lestadiolaisia, helluntailaisia, luterialaisia, herännäisiä, surevaisia, pietistisiä, kalvinistisia ja vaikka mitä tuomareita, joiden antama tuomio on aivan varmasti tarpeeksi ankara rikoksen luonteeseen nähden, liittyyhän se ortodoksisen luostarin asioihin. - on mennyt sytyttämää
!!!!!!! kirjoitti:
Homousko sytyttää tulia? Eiköhän liene inhimillinen, ihan heteron, huolimattomuus... Mitä tekemistä ihmisen seksuaalisuudella on tämän palaon kanssa? Mieti sitä!
Aivan selvästikin joku hetero on mennyt sytyttämään tulen uuniin käyttökiellosta välittämättä, eihän hetero niin monimutkaista asiaa käsitä.
Suomi24:n pitää vain jatkaa tutkimuksiaan! - seniilius
!!!!!!! kirjoitti:
Pystytko rakastelemaan luostarin päärakennuksessa luostarissa munkkien ympäröimänä?
Minä en vaikka olenkin seksuaalinen ihminen.
Muistaakseni kun olen lukenut raamattua on Jumala muinoin hävittänyt haureuden tavalla tai toisella ehkä tämä oli ennusmerkki Jumalalta miten pitäisi elää eikä leikkiä pyhillä asioilla. - _!!
seniilius kirjoitti:
Pystytko rakastelemaan luostarin päärakennuksessa luostarissa munkkien ympäröimänä?
Minä en vaikka olenkin seksuaalinen ihminen.
Muistaakseni kun olen lukenut raamattua on Jumala muinoin hävittänyt haureuden tavalla tai toisella ehkä tämä oli ennusmerkki Jumalalta miten pitäisi elää eikä leikkiä pyhillä asioilla.Majoitetaanko avioparit luostarien hotelleissa eri huoneisiin? Konevitsassa näin tehdään. Tämä on ehdoton sääntö!
- seniilius
_!! kirjoitti:
Majoitetaanko avioparit luostarien hotelleissa eri huoneisiin? Konevitsassa näin tehdään. Tämä on ehdoton sääntö!
Päärakennus ja hotelli lienevät kaksi eri asiaa.Vierailija ja vakituinen asukku lienee myös eri asioita.
- ?????
seniilius kirjoitti:
Päärakennus ja hotelli lienevät kaksi eri asiaa.Vierailija ja vakituinen asukku lienee myös eri asioita.
Miten niin vakituinen asukki? Eikö talkoolaiset vaihdu parin viikon välein?
- Siis kuka nti?
!!!!!!!!! kirjoitti:
Tarkoitatko Kurolaista?
- H. Poirot
Siis kuka nti? kirjoitti:
Tarkoitatko Kurolaista?
Kuka on Kurolainen?
- Vastaus:
H. Poirot kirjoitti:
Kuka on Kurolainen?
Kyllä kai nyt noinkin nimekäs salapoliisi sellaisen asian selville saa.
- pohdiskelija*
Arvelisin että Jumala on kertonut mielipiteensä asiasta mitä valamossa tapahtuu.Jos asiaa tarkastelee hengelliseltä kantilta ei olisi yhtään ihme.
- huhupuhe
Voisiko olla kirkon palkkalistoilla oleva työntekijä joka on pykässyt siinä luostarin sisällä asuessaan pari lastakin.Sisäpiiri huhu.
- Siis kamalaa on!
huhupuhe kirjoitti:
Voisiko olla kirkon palkkalistoilla oleva työntekijä joka on pykässyt siinä luostarin sisällä asuessaan pari lastakin.Sisäpiiri huhu.
Siis aivan kauheeta, tosi rikollista oikeastaan, että ihan lapsiakin on ja sitten vielä sisäpiiri huhuaa. Kamalaa! Kuka tästä on vastuussa?
- Igorovnaskaja
Siis kamalaa on! kirjoitti:
Siis aivan kauheeta, tosi rikollista oikeastaan, että ihan lapsiakin on ja sitten vielä sisäpiiri huhuaa. Kamalaa! Kuka tästä on vastuussa?
Ensimmäinen kerta se kyllä on kun kuulen että joku viettää luostarn päärakennuksessa perhe-elämää.Olen tietenkin kateellinen koskapa itsekkin haluaisin asua vanhassa arvokkaass ja kauniissa kartanossa joka on munkkilan muurien sisäpuolella.Ravintolat ja muut kivat jutut myös.
Ihana pulahtaa kesällä uikkareissa siihen rantaveteen mikä luonnon kauneus ja rauhallisuus.Vanhaa perinnettä parhaimmillaan.
Mahtavatko venäläiset kunnioittaa vanhaa perinnettä kun itse asuvat vielä aika röttelöissä rajan takana?Ehkäpä heille tuollainen päärakennus on vain maalia pintaan saanut röttelö. - Kamala duha
Siis kamalaa on! kirjoitti:
"ihan lapsiakin on"
Mudda de voivat olla adobdoituja? - maamiesssss
Kamala duha kirjoitti:
"ihan lapsiakin on"
Mudda de voivat olla adobdoituja?Ei ole.Ja minä haluan rantasaunan käyttöoikeuden itselleni.Pidä'n siellä business lounaita ja illanviettoja.
keltään ei tarvitse kysyä, olen näin päättänyt.Mukautukaan tahtooni mukisematta. - Anna&Vasili
Kamala duha kirjoitti:
"ihan lapsiakin on"
Mudda de voivat olla adobdoituja?Ei luostarissa voi synnissä siitä!
- tormentori
Anna&Vasili kirjoitti:
Ei luostarissa voi synnissä siitä!
No onhan nuo näköjään voineet yhtä sun toista.Kukapa se täydellinen.
Terveen järjen pitäisi kyllä jo sanoa mikä sopii luostariin mikä ei. - sattuma vai johdatus
"Arvelisin että Jumala on kertonut mielipiteensä asiasta mitä valamossa tapahtuu."
Itse en ole enää aikoihin uskonut omassa elämässäni kohtaamiini suuriin "sattumiin" tilastollisina tödennäköisyyksinä. Tarkastelen aina noita "sattumia" Jumalan johdatustyönä. "Sattuman" kohdattuani mietin sitä, mitä Jumala haluaa minulle viestittää. Mitä sitten Jumala haluaa Valamolle viestittää? Ainakin sen, että paloturvallisuus syistä nuo vanhat uunit olisi pitänyt joko purkaa tai sitten turvallisesti sinetöidä käytön estämiseksi. Jälkiviisaana toki on helppo olla. - Aika hurrjaa tämä Ju
sattuma vai johdatus kirjoitti:
"Arvelisin että Jumala on kertonut mielipiteensä asiasta mitä valamossa tapahtuu."
Itse en ole enää aikoihin uskonut omassa elämässäni kohtaamiini suuriin "sattumiin" tilastollisina tödennäköisyyksinä. Tarkastelen aina noita "sattumia" Jumalan johdatustyönä. "Sattuman" kohdattuani mietin sitä, mitä Jumala haluaa minulle viestittää. Mitä sitten Jumala haluaa Valamolle viestittää? Ainakin sen, että paloturvallisuus syistä nuo vanhat uunit olisi pitänyt joko purkaa tai sitten turvallisesti sinetöidä käytön estämiseksi. Jälkiviisaana toki on helppo olla.Toki asia on juurikin näin, aivan ihanaa!
Nyt kun joku hörhelö täällä kirjoittelee, että " "Sattuman" kohdattuani mietin sitä, mitä Jumala haluaa minulle viestittää." Muistin juuri, että onhan siellä Uudessa Valamossa sattunut minullekin kaikenlaista, ja ehkä Jumala oli juuri silloin viestittämässä. Aivan ihanaa, että tämä sattui juuri minulle.
Tulkinnat ovat niin ihania, nyt me pääsemme sitten kaikki tulkitsemaan Jumalan tarkoitusperiä ja viestintää.
Kerran ihan musta kissa käveli vastaan polulla ja kääntyi sitten oikealle, vai oliko se sittenkin vasemmalle, ja käveli edestäni polun yli. Siinä oli aivan selvä viesti Jumalalta, ja Jumala oli silloin ottanut kissan muodon.
Toisella kerralla harakka nauroi minulle katonharjalta. On todella ihanaa, kun Jumala ottaa tuolla tavalla henkilökohtaisesti yhteyttä.
Ja kerran sanomalehti ei ollutkaan aamulla eteisessä, sillä Jumala ei ollut muistanut tuoda sitä ollenkaan. Soitin lehden asiakaspalveluun, eikä heidän tietojensa mukaan lehdenjakajalla ollut mitään ongelmia, hän ei vain muistanut tipauttaa lehteäni minun postiluukustani. Sellainen se Jumala on, tällä kertaa hän halusi viestittää, että aivan turhaan seuraan aikaani ja itse asiassa voisin lopettaa lehden tilauksen, säästäisin siinä rahaakin. Aika hurrjaa tämä Jumalan toiminta on, eikö totta vaan?
Näin minäkin nyt mietin ja näen Jumalan antamat merkitykset ihan joka paikassa. - paikat kuumat
tormentori kirjoitti:
No onhan nuo näköjään voineet yhtä sun toista.Kukapa se täydellinen.
Terveen järjen pitäisi kyllä jo sanoa mikä sopii luostariin mikä ei.Luostarin nykyinen johtaja, piispat , taloudenhoitaja ja traktori Viktori hykertelevät, että vakuutukset on kunnossa. Keskeisin pointtini nyt tällä hetkellä on nykyisen luostarin johhtajan ajantasalla olo. Ei se kuuluuko luostarin möhläilyn maksaminen veronmaksajille. Nyt pitäisi luostarin pitää kitansa kiinni ja maksaa omat tolloilut johtaja johdolla (jos johtajaa on).
- assistentti
Aika hurrjaa tämä Ju kirjoitti:
Toki asia on juurikin näin, aivan ihanaa!
Nyt kun joku hörhelö täällä kirjoittelee, että " "Sattuman" kohdattuani mietin sitä, mitä Jumala haluaa minulle viestittää." Muistin juuri, että onhan siellä Uudessa Valamossa sattunut minullekin kaikenlaista, ja ehkä Jumala oli juuri silloin viestittämässä. Aivan ihanaa, että tämä sattui juuri minulle.
Tulkinnat ovat niin ihania, nyt me pääsemme sitten kaikki tulkitsemaan Jumalan tarkoitusperiä ja viestintää.
Kerran ihan musta kissa käveli vastaan polulla ja kääntyi sitten oikealle, vai oliko se sittenkin vasemmalle, ja käveli edestäni polun yli. Siinä oli aivan selvä viesti Jumalalta, ja Jumala oli silloin ottanut kissan muodon.
Toisella kerralla harakka nauroi minulle katonharjalta. On todella ihanaa, kun Jumala ottaa tuolla tavalla henkilökohtaisesti yhteyttä.
Ja kerran sanomalehti ei ollutkaan aamulla eteisessä, sillä Jumala ei ollut muistanut tuoda sitä ollenkaan. Soitin lehden asiakaspalveluun, eikä heidän tietojensa mukaan lehdenjakajalla ollut mitään ongelmia, hän ei vain muistanut tipauttaa lehteäni minun postiluukustani. Sellainen se Jumala on, tällä kertaa hän halusi viestittää, että aivan turhaan seuraan aikaani ja itse asiassa voisin lopettaa lehden tilauksen, säästäisin siinä rahaakin. Aika hurrjaa tämä Jumalan toiminta on, eikö totta vaan?
Näin minäkin nyt mietin ja näen Jumalan antamat merkitykset ihan joka paikassa.No ateistihan ei usko Jumalaan :)
Onnea valitsemallasi tiellä. - voin vain kuin muist
assistentti kirjoitti:
No ateistihan ei usko Jumalaan :)
Onnea valitsemallasi tiellä.On totta kai selvää, että haluat nähdä Jumalan "ennusmerkkejä" sattumissa, jos olette lähtenyt protestantismin tielle. Joten paljon onnea valitemallenne tielle. Kristitty ei voi kuitenkaan elää sellaisten sattumien varassa, vaan hänen pitää seurata Krsituksen opetusta ja vielä itse tietoisesti kilvoitella tullakseen paremmaksi kristityksi.
Kaiken lisäksi sellaisten sattumien selittäminen johtaa vain lahkojen ja muiden harhaoppien syntyyn. En voi muuta kuin muistuttaa tällaisten oppien vahingollisuudesta. - sattuma vai johdatus
Aika hurrjaa tämä Ju kirjoitti:
Toki asia on juurikin näin, aivan ihanaa!
Näin minäkin nyt mietin ja näen Jumalan antamat merkitykset ihan joka paikassa.Otan osaa johdatuksen puuttuessa elämästäsi. Johdatuksen omaksumista kun ei pakoteta, sama se on uskonkin kanssa. Siinäpähän sekoilet jumalakissoinesi postilaatikolla käydessäsi tikapuusi alittaen. Valitettavasti.
- _-)
sattuma vai johdatus kirjoitti:
Otan osaa johdatuksen puuttuessa elämästäsi. Johdatuksen omaksumista kun ei pakoteta, sama se on uskonkin kanssa. Siinäpähän sekoilet jumalakissoinesi postilaatikolla käydessäsi tikapuusi alittaen. Valitettavasti.
Sattumaa tai ei mutta tänään klo:14.00 Risto Nordellin ohlemassa radioI:ssä kerrotaan Valamon palosta, ikonien pelastamisesta ja Piispa Arseeni kertoo pelastetuista ikoneista.
- Mistä rikoksesta?
Minä vastaan; MISTÄ HELVETIN RIKOKOKSESTA se sekopääporukka taas horajaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295089Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773647Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602368Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272147- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538