"Kokemus" valheen keppihevosena

miksi tässäkin näin?

Harvinaisen usein on VHH:laisten teksteihin putkahtanut sana "kokemus" ja etenkin sitä käyteään myös roskapuheiden pontimena, asiosta ei kuulemma voi puhua mitään ilman omakohtaista kokemusta.

Onko miesgynegologilla omakohtaista kokemusta naistentaudeista ja raskaudesta? Entä naiskätilö joka ei koskaan ole itse ollut raskaana?

Onko jokaisella syöpää hoitavalla lääkärillä omakohtaista kokemusta syövästä? Eikö elinsirtoja tekevä lääkäri pysty ohjeistamaan potilaitaan koska hänellä ei ole omakohtaista kokemusta elinsiirroista? Miten kukaan näkevä voi opastaa sokeaa tai kuuleva kuuroja koska heillä ei ole oikeanlaista kokemusta?

Entä voiko astroneutteja kouluttaa henkilö jolla ei ole kokemusta avaruuslennoista? Kuka sitten koulutti ensimmäisen astronautin? Entä onnettomuustutkija, joka tutkiin lento- ja laivaonnettomuuksia, pitääkö hänellä olla omakohtaista kokemusta näistä onnettomuuksita? Miten huippu-urheilijoiden managerit voivat tsempata urheiljaansa voittoon jos heillä ei ole omakohtaista kokemusta huippu-urheilusta? Kertokaa ketkä jääkiekko-, mäkihyppy- ja nyrkkeilyvalmentaja ovat ollut alansa huipulla myös urheilijana?

Suurin osa asioista jotka koulussakin opetetaan, perustuu pelkään kirjatietoon, ilman opettajan omakohtaista kokemusta. Mutta silti se toimii, teknologia jyrää huippuvauhdilla eteenpäin koska tieto on enimmäkseen riittävän oikeaa.

Ainoa asia missä VHH:laisten kokemus tuntuu olevan heille itselleen suuri etu, on se, että valheet purkahtavat suusta niin etteivät itse sitä edes huomaakaan. Heillä on niin paljon kokemusta valheellisuudesta etteivät useimmat edes huomaa valehtelevansa. Kun koko elämä pyörii valheen ja petkutuksen ympärillä niin todellisuus hämärtyy niin ettei loppujen lopuksi ole enää väliä onko asia totta vai ei. Kunhan se vain sopii sen hetkiseen tilanteeseen ja tukee omaa haluamaansa käsitystä.

42

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erfffddgbb

Sinä se jaksat taas vääntää, vaikka sinulle on vastattu niissä ketjuissa jo, joissa olet tätä asiaa yrittänyt vatvoa! Tämäkin ketju selkästi alkoi tuosta toisesta ja minun kirjoittamastani tekstistä. Siispä vastaan.

Kyllä kokemus on vaan tärkeää! Oma kokemus on jotain, jota et voi toiselta saada. Kantapään kautta oppii parhaiten. Niin se vain on.

Sinä taas sekoitat tahallasi opin ja kokemuksen... Oletkos käynyt gynegologilla? Miehellä ja naisella? On paljonkin puhetta ollut siitä, että esimerkiksi miesgyne suosittelee kohdunpoistoihin helpommin kuin nainen. Naisella kun on enemmän omia kokemuksia ja omia naisystäviä...

Kirjoitit:
      "Onko miesgynegologilla omakohtaista kokemusta naistentaudeista ja raskaudesta? Entä naiskätilö joka ei koskaan ole itse ollut raskaana?"

Eroja on siinä onko lääkärin kokemus tullut kirjasta vai omilta potilailta vai kenties itseltä!
      Onko yhtään lääkäriä, joka EI olisi työskennellyt potilaiden parissa ja saanut kokemuksia??! Voiko lääkkäri työskennellä pelkän kirjatiedon varassa? Lukee vain tätä palstaa hetken ja tekee diagnoosin toisista kuten sinä?
      Pitääkö tätä mielestäsi jotenkin vielä perustella vai ymmärrätkö pointin?

Lähes KAIKKI kirjatieto pohjaa kokemukseen.
      Se taas ei ole kokemusta, että keksii itse asioita ja postaa niitä tänne palstalle. Yleistäminen ei ole kokemusta. Yhden asian lukeminen jostain, sen väärinymmärtäminen ja sitten yleistäminen ei kuulu "kokemuksen tuomaan tietoon". Älä siis tee enää niin, meillä ei sitten ole enää ongelmaa.

Sinä voit mitätöidä minut ja jopa kokemukseni, koska tiedät paremmin?! Niinkö?

Miten ihmeessä mitätöit laboratoriokokeet ja lääkärini puheet? Tiedät paremmin? Tiedät, että hekin valehtelevat? Vai väitätkö sinä törkeästi, että minä valehtelen sekä omat kokemukseni että lääkärini sanomiset ja vielä labrakokeenikin tulokset?! Onpa sinulla otsaa!

Mikä olisi motiivini moiseen? Mikä ihmeessä? Ei saamari patologisia valehtelijoita riitä tuhansia kuten VHH-ruokavalion noudattajia. SINÄ sen sijaan ehkä olet sellainen kirjoituksiesi perusteella, sillä sinua ei omatunto paina, vaikka syötät potaskaa eri nimimerkeillä palstan täyteen. Olen kyllä pitkään ihmetellyt sinun motiiviasi enkä ole keksinyt mikä se voisi olla.

Koska olen ihminen, jolla on erityisen korostunut oikeudentunto, jaksan vastailla sinulle roskakirjoituksiisi. Muuten en viitsisi evääni liikauttaa sinun postauksiisi.

• miksi tässäkin näin?

Siinähän sotket asioita kuten sokea ikään.

"Onko yhtään lääkäriä, joka EI olisi työskennellyt potilaiden parissa ja saanut kokemuksia??! "

Kysynpä vastakysymyksen:onko yhtään ihmistä joka EI olisi syönyt ja saanut
        kokemuksia? Tai mahdollisesti ollut jollain dieetilläkin?
        No ei varmaan, mutta juuri tämän kokemusken VHH:laiset pyrkivät mitätöimään jos se ei ole mieleinen.

"Lähes KAIKKI kirjatieto pohjaa kokemukseen."

Aivan, ja ravitemuksesta on kirjoitettu paljon mutta miksi se kirjakokemus ei sitten kelpaa täällä jos sillä yritää perustella vastaväitteensä?

"Yhden asian lukeminen jostain, sen väärinymmärtäminen ja sitten yleistäminen ei kuulu "kokemuksen tuomaan tietoon"

No milläs perusteella yhdestä ainoasta laihdutustuotekaupallisesta lähteestä saatu VHH-positiivinen tieto kumoaa kaiken vastakkaisen tiedon vaikka se tieto löytyisi kuinka monesta lähteestä tahansa. Tätä esiintyy tällä palstalla jatkuvasti.

Annoin tässä muutaman esimerkin siitä miten myös ilman kokemusta voi tietää paljon asioita. En viitsi nytkommentoida enempää. Jos ne eivät riitä avaamaan silmiäsi niin minun on turha sanoa tämän enempää.

• erfffddgbb
        miksi tässäkin näin? kirjoitti:

Siinähän sotket asioita kuten sokea ikään.

"Onko yhtään lääkäriä, joka EI olisi työskennellyt potilaiden parissa ja saanut kokemuksia??! "

Kysynpä vastakysymyksen:onko yhtään ihmistä joka EI olisi syönyt ja saanut
        kokemuksia? Tai mahdollisesti ollut jollain dieetilläkin?
        No ei varmaan, mutta juuri tämän kokemusken VHH:laiset pyrkivät mitätöimään jos se ei ole mieleinen.

"Lähes KAIKKI kirjatieto pohjaa kokemukseen."

Aivan, ja ravitemuksesta on kirjoitettu paljon mutta miksi se kirjakokemus ei sitten kelpaa täällä jos sillä yritää perustella vastaväitteensä?

"Yhden asian lukeminen jostain, sen väärinymmärtäminen ja sitten yleistäminen ei kuulu "kokemuksen tuomaan tietoon"

No milläs perusteella yhdestä ainoasta laihdutustuotekaupallisesta lähteestä saatu VHH-positiivinen tieto kumoaa kaiken vastakkaisen tiedon vaikka se tieto löytyisi kuinka monesta lähteestä tahansa. Tätä esiintyy tällä palstalla jatkuvasti.

Annoin tässä muutaman esimerkin siitä miten myös ilman kokemusta voi tietää paljon asioita. En viitsi nytkommentoida enempää. Jos ne eivät riitä avaamaan silmiäsi niin minun on turha sanoa tämän enempää.

Sinun on aivan turha sanoa enempää. VOIKO TÄHÄN SANAASI LUOTTAA???

• C.C-H.

Mitä sinä yrität selittää? Toki tiedemies tai nainen voi ilman omakohtaista sairautta hoitaa sairauksia, juristi työskentelee rikollisuuden parissa vaikkei rikollinen itte olekkaan (ainakaan kaikki) jne. Jos joku vaikka lääkärikin kuitenkin väittää, että vähähiilarisella ruokavaliolla ei laihdu, ja minä osoitan laihtuneeni 35kg niin kummankohan lausunto on relevantti?

Jokainen on kyllä oman elimistönsä asiantuntija jos on terveydestään kiinnostunut, jokainen omasta sairaudestaan paras puhumaan. Mulla on yksi ystävä, joka sairastaa niin harvinaisia sairauksia, että häntä pätevämpää ihmistä ei suomesta löydy näiden sairauksien tietämisessä, hän on 99% osaa lääkäreitäkin pätevämpi. On meinannut kuolla monta kertaa vain lääkärien tietämättömyyteen ja ylimielisyyteen ja väärään lääkitykseen tajuttomana, kun lääkärit eivät viitsi tutustua asioihin, mistä eivät ole aiemmin kuulleet. Euroopassa ei ole kuin yhden käden sormilla laskettava määrä lääkäreitä, jotka on perehtyneet näihin juttuihin mitä hänellä on.

"Ainoa asia missä VHH:laisten kokemus tuntuu olevan heille itselleen suuri etu, on se, että valheet purkahtavat suusta niin etteivät itse sitä edes huomaakaan."

Kerro hyvä ihminen, miksi joku valehtelisi omista hyvistä kokemuksistaan, jos on onnistunut laihtumaan ja palauttamaan terveyden? Ketä se valehtelu oikein palvelee, ketä hyödyttää? Ja mikä tärkeintä, keneltä se on pois jos ihmisillä on hyvää kerrottavaa ja haluaa toistenkin hyötyävän tästä kokemuksesta?

Ei kai kukaan voi mitätöidä toisen 30kg laihdusta väittämällä ettei se ole totta, ettei vhh laihduta? Eikä kukaan voi paljaiden lukujen edessä väittää, että verensokeri ei ole tasainen, että verenpaine ei ole hyvä, maksa-arvot ei ole mainiot jos kerran ne on?

Lääkärit ja tiedemiehetkin saa sen tietonsa tavallisilta ihmisiltä, tutkimusaineistosta ja heidän kokemuksistaan, tutkimalla heitä ja vertailemalla ja pakko heidänkin on tunnustaa tosiasiat että terveys palautuu nopeasti vhh-ruokavaliolla.

Sinähän puhut kuin hammaslääkäri, jolla kävin juuri. Poraaminen sattui hermoon, ja pyysin puudutuspiikkiä. Lääkäri sanoi, ettei tämän pitäisi sattua. Minä väitin että kyllä se vaan sattuu, lääkäri alkoi inttää että ei pitäisi kyllä sattua. Kysyin että mitä maksaa piikki, maksan sen kyllä itse tuplasti kunhan saan istuttua juurihoidon ajan tärisemättä. Kumpi tässä on asiantuntija? Näkeekö hammaslääkäri jostain mittarista toisen kivun tai toisen kokemuksen, mikä ei ole silmin nähtävissä? Ja laihdutuksen tulokset sentään näkee kuka tahansa ja parantuneet veriarvot katsotaan lahjomattomilla mittareilla.

Johan koko lääkärikuntakin alkaa kallistua hitaasti mutta varmasti tähän vhh suuntaan. Lue lääkärilehdestä tuo artikkeli.

• miksi tässäkin näin?

Minun kokemukseni on se että hiiliydraateilla ei liho ja koko VHH on silkkaa turhuutta. Ja että nimenomaan liikunta on kaikkein paras millä pitää itsenstä terveenä ja hyvässä mallissa. Ikinä ei ole ylipaino-ongelmaa ollut, pikemminkin päinvastoin.

Mutta miksi tämä kokemus ei kelpaa? Miksi jatkuvasti väitette muuta? Puhumattakaan siitä minkälaista pelottelukampanjaa sairauksilla ja kuolemalla täällä eräät VHH:laiset levittävät kohdistaen ne nimenomaan niihin jotka eivät karppaa?

Puhumattakaan siitä että hiilihydraatit aiheuttavat jatkuvaa kiljuvaa nälkää. Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset, syömällä nälkä lähtee ja pikemminkin kärsin ruokahaluttomuudesta.

Että tässä niitä kokemuksia. Ajatteletko nyt että sinä oletkin ollut koko ajan väärässä ruokatottumustesi suhteen.

Näin ainakin palstalla odotetaan minun alkavan ajattelemaan joka kerta kun tohdin epäillä esim. sitä, että karppaus pitäisi ulottaa kaikkiin, niin että se pitäisi aloittaa jo kapaloiässä ja jatkua läpi elämän. Tai että liikunnan terveyshyödyt ovat paljon kattavammat kuin minkään dieetin.

• rggenbbb

Minun kokemukseni on se että hiiliydraateilla ei liho ja koko VHH on silkkaa turhuutta. Ja että nimenomaan liikunta on kaikkein paras millä pitää itsenstä terveenä ja hyvässä mallissa. Ikinä ei ole ylipaino-ongelmaa ollut, pikemminkin päinvastoin.

Mutta miksi tämä kokemus ei kelpaa? Miksi jatkuvasti väitette muuta? Puhumattakaan siitä minkälaista pelottelukampanjaa sairauksilla ja kuolemalla täällä eräät VHH:laiset levittävät kohdistaen ne nimenomaan niihin jotka eivät karppaa?

Puhumattakaan siitä että hiilihydraatit aiheuttavat jatkuvaa kiljuvaa nälkää. Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset, syömällä nälkä lähtee ja pikemminkin kärsin ruokahaluttomuudesta.

Että tässä niitä kokemuksia. Ajatteletko nyt että sinä oletkin ollut koko ajan väärässä ruokatottumustesi suhteen.

Näin ainakin palstalla odotetaan minun alkavan ajattelemaan joka kerta kun tohdin epäillä esim. sitä, että karppaus pitäisi ulottaa kaikkiin, niin että se pitäisi aloittaa jo kapaloiässä ja jatkua läpi elämän. Tai että liikunnan terveyshyödyt ovat paljon kattavammat kuin minkään dieetin.

Ihan rauhassa pidä mielikuvasi ja mielipiteesi!!

Sinä et koskaan tohdi epäillä mitään, sinä julistat ja vaadit, sinä väität ja väännät, sinä valehtelet ja sanot, että se on karppaajien tapa. Vai väitätkö taas vastaan?

Sinun kokemuksesi kelpaa, jos olet kokeillut. Mutta yleensä sinä sanot, että luit karppipalstalta, mutta kuitenkaan et laita linkkiä eikä sellaista väitettä löydy. Yleistät jonkun itse keksimäsi karppausjutun.

Kirjoitit:
        "Että tässä niitä kokemuksia. Ajatteletko nyt että sinä oletkin ollut koko ajan väärässä ruokatottumustesi suhteen."

Kysytkö oikeasti vai oliko tuo retorinen kysymys, kun siinä ei ole edes kysymysmerkkiä? En tietystikään ajattele joka kerta kuin tuuliviiri samoin kuin kertoja kulloinkin! Minä perustelen mielipiteeni ja kokemus on yksi osa sitä mielipidettä. SINUN kokemuksesi on suuriarvoinen sinulle ja minun minulle. JOS olisin hakemassa apua, niin MINUA ei kamalasti auttaisi se tieto, että sinä voit erinomaisesti lautasmallilla, jos oma painoni tai terveyteni olisi sillä samalla ruokavaliolla mennyt huonommaksi... Kuten minulla teki. Se, mitä lääkäri suositteli, ei lainkaan auttanut!

Minä olen kokeillut sekä lautasmallia että vähähiilihydraattista. Oletko sinä koekillut molempia? Voit siis puhua kokemuksesta vain toisesta.

Oletko sinä koskaan ikinä tullut ajatelleeksi, että tämä on oikeastaan LAIHDUTTAJIEN palsta? Annatko sinä kokemuksen rintaäänellä vinkkejä lihaville? Onko sinun ohjeesi siis: syö kuinka paljon haluat, varsinkin hiilihyraatteja, ei niillä liho? Sekö on sinun vinkkisi? Terve ihminen ei liho? Ymmärsinkö jotain väärin?

• Kooma-täti

Mistä ihmeestä olet keksinyt tuollaista sontaa, että sinua tai jotakuta muuta joku vaivautuisi käännyttämään karppaajaksi? Oletko ihan terve päästäsi? Mikset vaan pysy siinä ruokavaliossa mikä on sulle hyvä, ja mikset mene kertomaan tuonne laihdutus ja vähäkalorinen dietti -osioonj ilosanomaa omasta hyvästä olostasi lopeta tuon riidanhaastamisen täällä?

Sulla on aivan omanlaisesi metabolia. Ihmiset on erilaisia, oletko koskaan sellaista havainnut? Kaikilla ei tule tupakasta keuhkosyöpää, toisille se tulee ilman tupakkaakin. Kaikille ei tule ihottumaa, allergiaa jne. Toisilla on keliakia viljasta ja toinen sietää viljaa hyvin.

Kaikkien näiden ihmisten oma kokemus kertoo mikä on omalle kropalle hyväksi, toisen täytyy se oma kroppansa itse tuntea. Allerginen ei ota kissaa, vaikka sinä siedät eläinhilsettä ja väität että muidenkin elimistö toimii samalla tavalla kuin sinun. Sinun kokemuksesi ei merkitse toisen ihmisen oireiden ja tuntemusten kanssa, vaikka kirjasta näytät hänelle, että hänen kroppansa täytyy toimia samoin kuin sinunkin.

Miksi sinä täällä selität, jos kerran sinulla ei ole mitään kokemusta vhh:sta etkä sitä hyväksy? Tuletko tänne pelkästään provosoimaan ja kiihottamaan itseäsi?
        Kuvitteletko sinä sitten että joku luopuu omasta hyvästä olostaan sen takia, että sinä pidät sitä vääränä?

• näio
        rggenbbb kirjoitti:

Ihan rauhassa pidä mielikuvasi ja mielipiteesi!!

Sinä et koskaan tohdi epäillä mitään, sinä julistat ja vaadit, sinä väität ja väännät, sinä valehtelet ja sanot, että se on karppaajien tapa. Vai väitätkö taas vastaan?

Sinun kokemuksesi kelpaa, jos olet kokeillut. Mutta yleensä sinä sanot, että luit karppipalstalta, mutta kuitenkaan et laita linkkiä eikä sellaista väitettä löydy. Yleistät jonkun itse keksimäsi karppausjutun.

Kirjoitit:
        "Että tässä niitä kokemuksia. Ajatteletko nyt että sinä oletkin ollut koko ajan väärässä ruokatottumustesi suhteen."

Kysytkö oikeasti vai oliko tuo retorinen kysymys, kun siinä ei ole edes kysymysmerkkiä? En tietystikään ajattele joka kerta kuin tuuliviiri samoin kuin kertoja kulloinkin! Minä perustelen mielipiteeni ja kokemus on yksi osa sitä mielipidettä. SINUN kokemuksesi on suuriarvoinen sinulle ja minun minulle. JOS olisin hakemassa apua, niin MINUA ei kamalasti auttaisi se tieto, että sinä voit erinomaisesti lautasmallilla, jos oma painoni tai terveyteni olisi sillä samalla ruokavaliolla mennyt huonommaksi... Kuten minulla teki. Se, mitä lääkäri suositteli, ei lainkaan auttanut!

Minä olen kokeillut sekä lautasmallia että vähähiilihydraattista. Oletko sinä koekillut molempia? Voit siis puhua kokemuksesta vain toisesta.

Oletko sinä koskaan ikinä tullut ajatelleeksi, että tämä on oikeastaan LAIHDUTTAJIEN palsta? Annatko sinä kokemuksen rintaäänellä vinkkejä lihaville? Onko sinun ohjeesi siis: syö kuinka paljon haluat, varsinkin hiilihyraatteja, ei niillä liho? Sekö on sinun vinkkisi? Terve ihminen ei liho? Ymmärsinkö jotain väärin?

"Terve ihminen ei liho? Ymmärsinkö jotain väärin? "

Ymmärsit aivan oikein. Terve ihminen ei liho. Eikä ylensyö itseään lihavaksi. Jos jotain tällaista tapahtuu jotain on pielessä, joko aineenvaihdunnassa tai psyykeessä.

(Lihavuutena pidetään BMI 30 ja yli.)

• hauiskääntö

Voi elämän kevät! No mikäs sen sitten paremmin kertoo kuin oma keho, että millainen ruokavalio sopii???
      Parempi se ainakin on kuin Puskan valheelliset "on tehty tuhansia tutkimuksia"-puheet, jotka epätoivoisesti yrittivät julistaa eläin rasvat pannaan.
      Ja lopuksi: vähemmistö suomalaisista noudattaa VHH-ruokavaliota ja diabetes- sekä muut sydäntautiluvut vain kasvaa, kuinkas sen selität sinä selittäjä?

• HJ

Minulla on hyviä kokemuksia VHH:st.
      Kerro minkämoisia kokemuksia sinulla on?
      Tunnut olevan viisaampi kuin kana.

• miksi tässäkin näin?

Kyllä nyt itketään kun lyötiin totuuksia pöytään. Jokainen näistäkin itkijöistä on sanonut että "et voi tietää mitään koska sinulla ei ole kokemusta karppaukssta" mutta nyt onkin toinen ääni kellossa kun aloituksessa osoitettiin miten heppoisella valheen keppihevosella karppaajat ratsastavat.

Mutta ei se muisti kauaa pelaa. Ei mene kuin hetki niin jokainen karppaaja taas "keksii" itselleen uusia kokemuksia ja ties mitä uutuuselintoimintoja joita sitten yleisenä totuutena toitotetaan ja kuvitellaan että kun ollaan kerran karppaajia niin räikeimmätkin valheet muuttuvat totuudeksi. Ja annas olla kun joku osoittaa, sanoo tai vaikka epäilee että asia ei pidä paikkaansa niin johan ollaan taas sanomassa että "et voi kommentoida kun sinulla ei ole kokemusta karppauksesta".

• VHH-paha olo

Huonoja kokemuksia VHH:sta.

Niitä löytyy.

VHH on kuureista varman tunnetuin, kuuluisin.

Silti alle 1% käyttää sitä.

Kokeilleita on varmasti paljon enemmän kuten kuuluisilla muotidieeteillä.

Vaikea tehoton ravinteeton sitova.... siinä adjektiiveja VHH:sta.

• Hiljaa siinä!

Hysss... tuollaisia kokemuksia ei saa kertoa. Ei niitä saa edes olla.

• qwerrt

Ehkä sen takia, että väärää tietoa VHH:sta viljellään ympäri nettiä ja lehdistöä? Sen terveysvaikutuksista valhdellaan suoraan ja niin poispäin...

Ihmiset ei uskalla kokeilla, kun muka kuolevat! Sanoi THL:n heppu.http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/sydanliiton-puheenjohtaja-islle-karppaus-huuhaata---voi-jopa-tappaa?1418833

Linkistä:
        "– Yhdeksän kuukautta olen karpannut ja ikinä en ole voinut näin hyvin. Syön hyvin ja paljon, välipaloja ei tee mieli. Veren sokeri ei heittele. Paino pudonnut 10kg. Iho on kuulas, kynnet ja hiukset voivat hyvin. Mieliala on tosi positiivinen. Vaatekoko on pienentynyt 42:sta 38:aan. Ainoa harmituksen aihe on se, että miten ihmisiä voidaan johtaa niin harhaan? mietti esimerkiksi nimimerkki Hemuli."

• 123 3210

Voisin kysyä että miten voit kommentoida tuota THL:n linkkiä kun sinä et ole virallisella ruokavaliolla. Kysyn kuitenkin mielummin että miten ihmeessä saat tuon linkin sidottua tämän ketjun aloitukseen?

Vai tarkoitatko sitä että VHH:laiset katsovat myös valehtelun luvalliseksi ja että se on moraalisesti oikein jos joku muukin heidän mielestään valehtelee? Aloituikseen tämäkin liittyy todella löyhästi jos lainkaan.

Voin silti sanoa, että VHH:laisten valheet eivät muutu yhtään sen todemmaksi vaikka he kuinka väittäisivät jonkun muunkin valehtelevan.

• mmkohjut

Miten voin komemntoida linkkiä, jos en ole virallisella ruokavaliolla? Tarkoitatko "virallisella" Syänliiton vai THL:n mallia? Et tainnut linkkiä avata, kun et huomannut, että se oli lehteen eikä THL:n sivuille. Siinä oli itse asiassa Sydänliiton puheenjohtajan sanat
        "Sydänliiton puheenjohtaja IS:lle: Karppaus huuhaata – ”voi jopa tappaa”"

Ei kovin kaukaa haettua aloituksesta ja syntyneestä keskustelusta.

Minä voin kyllä kommentoida myös tuota THL:n suositusruokavaliota, koska olen sitäkin noudattanut vuosikymmeniä ja katsonut miten diabeetikkoisäni sitä noudattaa. Todellakin noudattaa eikä sinne päin!

• 123 3210
        mmkohjut kirjoitti:

Miten voin komemntoida linkkiä, jos en ole virallisella ruokavaliolla? Tarkoitatko "virallisella" Syänliiton vai THL:n mallia? Et tainnut linkkiä avata, kun et huomannut, että se oli lehteen eikä THL:n sivuille. Siinä oli itse asiassa Sydänliiton puheenjohtajan sanat
        "Sydänliiton puheenjohtaja IS:lle: Karppaus huuhaata – ”voi jopa tappaa”"

Ei kovin kaukaa haettua aloituksesta ja syntyneestä keskustelusta.

Minä voin kyllä kommentoida myös tuota THL:n suositusruokavaliota, koska olen sitäkin noudattanut vuosikymmeniä ja katsonut miten diabeetikkoisäni sitä noudattaa. Todellakin noudattaa eikä sinne päin!

Nyrt on palstan VHH:laisissa jo kaksi yhteistä piirettä: toinen on se etä nyt he yht'äkkiä jostain syystä ovatkin välillä nälkäisiä vaikka ensin vuosikausia ovat väittäneet että VHH:lla ei ole tunteneet nälkää kertaakaan. Ja toinen asia on se että he ovat kaikki noudattaneet virallista ravintosuositusta ennen VHH:lle siirtyistään. Onpa todella homogeenista väkeä.

Diabeetikkoisäsi lienee jo hyvin vanha jos kerran sinäkin olet ehtinyt ehtinyt jo vuosikymmeniä noudattamaan virallista suositusta, ja lapsuus- ja VHH-aika päälle. Siinä näet miten viralliset suositukst toimivat: diabeetikkojen elinikä on pidentynyt parilla vuosikymmenellä.

Eikä häntä näytä kiinnostavan tuo oma "tervellinen vaihtoehtosi". Taitaa äijä ajatella että onpas poika/tyttö niin huonon näköiseksi mennyt ettei ainakaan tuollaista kuuria kannata aloittaa.

• mmkohjut
        123 3210 kirjoitti:

Nyrt on palstan VHH:laisissa jo kaksi yhteistä piirettä: toinen on se etä nyt he yht'äkkiä jostain syystä ovatkin välillä nälkäisiä vaikka ensin vuosikausia ovat väittäneet että VHH:lla ei ole tunteneet nälkää kertaakaan. Ja toinen asia on se että he ovat kaikki noudattaneet virallista ravintosuositusta ennen VHH:lle siirtyistään. Onpa todella homogeenista väkeä.

Diabeetikkoisäsi lienee jo hyvin vanha jos kerran sinäkin olet ehtinyt ehtinyt jo vuosikymmeniä noudattamaan virallista suositusta, ja lapsuus- ja VHH-aika päälle. Siinä näet miten viralliset suositukst toimivat: diabeetikkojen elinikä on pidentynyt parilla vuosikymmenellä.

Eikä häntä näytä kiinnostavan tuo oma "tervellinen vaihtoehtosi". Taitaa äijä ajatella että onpas poika/tyttö niin huonon näköiseksi mennyt ettei ainakaan tuollaista kuuria kannata aloittaa.

Sinä olet töykeä ja röyhkeä.

Lapsuuteni aikana minä myös söin ruokaa, sekin oli virallisterveellistä, sillä isäni sairastui jo tuolloin.

Minä en ymmärrä tuosta nälän jauhamisestasi mitään! Onko sinulla koko ajan nälkä vai mistä tuo kumpuaa?

Diabeetikkoisäni on jo melko vanha, mitä sitten? Hänelle on tullut monet liitännäiset, mitä diabeetikolle tulee... Ja aloitettiin statiinit, vaikka ei ole ylipainoa eikä kolesteroliarvot ole nousseet. En tiennyt siitä, muuten olisin laittanut hänet heti lopettamaan!

No, olen meistä kolmesta lapsesta ainoa ihannepainoinen... Mutta en ole lääkäri! Kyllä lääkärin sanaa sentään uskotaan! Vaikka hän sanoisi, että on se kumma kun sinulle tuli tuollainen haimatulehdus, ei emme tiedä mistä se tuli, muta jatka ihmeessä lääkitystäsi, varsinkin noita statiineja! Ai jalkakramppeja? Varmaan tuo diebetes aiheuttaa. Ota lisää Marevania!

Onko sinulle tullut mieleen, että ihminen ensin yrittää hoitaa itseään virallisella ruokavaliolla ja kun se ei toimi, niin koittaa VHH:ta? Aika luonnollinen kehitys minusta.

• artoj
        123 3210 kirjoitti:

Olin 68 vuotta vanha, kunnes älysin vaihtaa ruokavalioni terveelliseen VHH:n
        Koska virallinen puoli valehtelee. Ei nykyinen ravintosuositus ole terveelinen. Saat pitää mielipiteesi ja noudatta virallista suositusta. Se on tasan jokaisen oma asia. Mutta miksi se sinua kiusaa mitä VHH-laiset syö?

Toi nälkä juttu on sellainen käsite, jota on, ei VHH-laiset vaikea ymmärtää.
        Yksi selitys on se, että, kun syöt sokeria kuten leipää, joka sisälää sokeria, niin se aiheuttaa nälän tunteen, vaikka sinulla ei ole nälkä.
        VHH:n ruokavaliossa vätetään hiilihydraatteja, eli sokeria, jolloin tätä näläntunnettä ei kertakaikkiaan tule.
        Minäkin söin tänä aamuna munakkaan, jonka sisällä oli jauhelihaa, sitten kahvia ja pala kakkua, joka oli leivottu mantelijauhoista. Seuraavan kerran söimme illala kuuden aikaa. Tämä on meidän normaali rytmi eikä tartte välillä käydä kaapilla katsomassa mitä löytyisi.
        Vielä kerran. Asiaa ei kertakaikkiaan ymmärrä, jos ei itse kokeile.
        Kaikki muut puheet ovat vain sanojen helinää.

• artoj

Jokainen tekee sairautensa kanssa mitä lystää.
      Ystäväni oli pillereilä diabeteksen takia. Sanoin, että kokeile VHH:ta. Hän alkoi kokeilemaan, mutta vähän laiskan puoleisesti. Kahdeksan kuukautta sitteen hänen lääkäri uhkasi laittaa hänet piikille. Sillä hetkellä ystäväni lopetti hiilareiden syönin. Sen jälkeen hän ei ole tarvinut ei piikiä eikä pillereitä.
      Toinen ystvälläni olisama juttu, diabetes. Hän alkoi heti noudattamaan VHH:n ruokavaliota. Meinasi menna koomaan, koska veren sokeri laski ja hän silti otti lääkkeitä. Tulos näkyy jo parin kolmen päivän jälkeen, kun on hiilarit lopetettu.
      Mummollani oli diabetes. Siihen aikaan leipä kilettiin ehdottomasti. Nykyisin kehoitetaan sitä syömään, muka terveydellisistä syistä. pöh sanon mnä.
      Lääkkeiden myyntiä sillä varmistetaan.
      Tässä on linki miten vanhusia hoidetaan
      http://www.raikasweb.com/vanhukset-laakepollyssa

• varoa pittää

Ei olisi kannattanut syödä eläinrasvaa ja ihraa niin paljon.

• huomannut tämän

Eipä ole näkynynnä enää niitä "minulla on VHH-kokemusta"-valehtelijoita. MuitaVHH-valheita sen sijaan piisaa.

• J. Ripaus

VHH:ssa kelpaamikä tahansa valheen keppihevoseksi, jopa toinen valhe.

• henryj

Näin kirjoittaa vain henkilö. jolla ei ole edes pienintäkään tietoa VHH:sta.
      Se olisi parempi olla kirjoittamatta, jos ei tiedä asiasta mitään.
      Mitä tietämättömämpi ihminen on, sitä varmemmat hänellä on mielipiteet.
      Tässä on hyvä esimerkki.
      Osta alan kirja ja lue. Kirjoita sitten mitä mahdollisesti ymmärsit. Et sinä voi puhua electronikastakaan mitään, jos et tunne alaa. Tai mene pitämään luentoa esim Tri Heikkilälle, jos tiedät enemän kuin hän. Olet aika naivi.

• näio

Ei tarvitse edes tietää mitä on VHH kun heidän valheensa jo erottuvat. Heidän valheensa ei pysy pelkästään VHH-alueella vaan ne kattavat koko ihmisen elintoimintojen kirjon.

Jos elektroniikka-alan asiantuntijana esiintyvä väittää verkkojännitteemme olevan 270V ja taajuuden 60 Hz, ei tarvita tietää elektroniikasta karvan vertaa kun jo voi sanoa että tyyppi puhuu palturia.

Heikkilä todella on ollut luennoilla jos tosellakin mutta eihän hänen tarkoituskaan ole että hänen kirjansa sisältäisivät tosiasioita. Niitä on vain sen verran että kirja saa uskottavuutta ja lukuisat valheet ja vääristelyt on sitten kiedottu näiden harvojen tosiasioiden ympärille. Se on sitä millä kirjaa voi tyhmille ja sinisilmäisille myydä. Hei, kirjakauppiaan tehtävä on myydä kirjoja ja saada taloudellista voittoa jos on riittävän häikäilemätn niin sen voi tehdä näinkin.

• henryj
        näio kirjoitti:

Ei tarvitse edes tietää mitä on VHH kun heidän valheensa jo erottuvat. Heidän valheensa ei pysy pelkästään VHH-alueella vaan ne kattavat koko ihmisen elintoimintojen kirjon.

Jos elektroniikka-alan asiantuntijana esiintyvä väittää verkkojännitteemme olevan 270V ja taajuuden 60 Hz, ei tarvita tietää elektroniikasta karvan vertaa kun jo voi sanoa että tyyppi puhuu palturia.

Heikkilä todella on ollut luennoilla jos tosellakin mutta eihän hänen tarkoituskaan ole että hänen kirjansa sisältäisivät tosiasioita. Niitä on vain sen verran että kirja saa uskottavuutta ja lukuisat valheet ja vääristelyt on sitten kiedottu näiden harvojen tosiasioiden ympärille. Se on sitä millä kirjaa voi tyhmille ja sinisilmäisille myydä. Hei, kirjakauppiaan tehtävä on myydä kirjoja ja saada taloudellista voittoa jos on riittävän häikäilemätn niin sen voi tehdä näinkin.

Meillä täällä missä asun on taajuus 60 Hz.
        Kerro mistä päättelet Heikkilän kirjojen olevan valhetta. Minulla asiasta on täysin eriävä mielipide.
        Jos olet Heikkilän kanssa eri mieltä niin kirjoita jokin esimerkki, muuten en usko.
        Joka ikinen ihminen tai vastaava haluaa tuotteellen voittoa. Vai oletko taas erimieltä?
        Etkä sinä voi arvostella ihmisiä, jotka ostaa kirjan ja kartuttaa tietojaan. Ei sellainen ihminen välttämättä tartte olla tyhmä.
        Ekös asia ole näin, että mitä rajoituneenpi ihmisen tietomäärä on sitä varmemmat ovat hänen mileipiteensä.

• näio
        henryj kirjoitti:

Meillä täällä missä asun on taajuus 60 Hz.
        Kerro mistä päättelet Heikkilän kirjojen olevan valhetta. Minulla asiasta on täysin eriävä mielipide.
        Jos olet Heikkilän kanssa eri mieltä niin kirjoita jokin esimerkki, muuten en usko.
        Joka ikinen ihminen tai vastaava haluaa tuotteellen voittoa. Vai oletko taas erimieltä?
        Etkä sinä voi arvostella ihmisiä, jotka ostaa kirjan ja kartuttaa tietojaan. Ei sellainen ihminen välttämättä tartte olla tyhmä.
        Ekös asia ole näin, että mitä rajoituneenpi ihmisen tietomäärä on sitä varmemmat ovat hänen mileipiteensä.

Teiltäpäin ostetulle laitteelle pitää täällä hankkia muuntaja jos sitä meinaa täällä käyttää. Samalla tavalla VHH-valtakunnassa kerrottu valhe pitäisi ajaa jonkun muuntajan läpi jotta se muuttuisi todeksi, ei vaan ole vielä keksitty muuntajaa joka muuntaa valheen todeksi.

Heikkilän kirjojen lukeminen ei tieto kartuta, ja pahinta onkin jos jättää lukemisen siihen eikä vertaa niitä "tietoja" mihinkään. Näinhän pitäisi tehdä, muuten jää pelkästään Heikkilän propagandan uhriksi.

Kyllä varmasti jokainen haluaa voittoa, millä muutenkaan täällä eläisi. Tämä nyt on vaan sellainen palsta että voiton tavoittelusta on tehty suuri synti ja sen tavoittelu edustaa pelkästään kieroutta ja epärehellisyyttä.

Täytyy nyt silti muistaa, että toisin kuin useimmat muut voittoa tavoittelevat hankeet, laihdutustuotteita kauppaavat tahot työllistävät kuluttaja-asiamiestä moninkertaisesti. Tämä kertoo mistä päästä kieroutta ja epärehellisyttä kannattaa lähteä ensimmäiseksi hakemaan. Ja epäilemään.

Mitä rajoitetumpi on ihmisen tietomäärä sen helpommin ja kritiikittömämmin hän uskoo kaiken propagandan. Hän jopa sotkee faktan ja mielipiteen käsitteet keskenään.

Faktat vaan eivät ole mielipiteitä, 60 Hz taajuutenne ei siitä miksikään muutu vaikka sinä tai joku muu olisitte tajuudestanne mitä mieltä tahansa.

• Henryj
        näio kirjoitti:

Teiltäpäin ostetulle laitteelle pitää täällä hankkia muuntaja jos sitä meinaa täällä käyttää. Samalla tavalla VHH-valtakunnassa kerrottu valhe pitäisi ajaa jonkun muuntajan läpi jotta se muuttuisi todeksi, ei vaan ole vielä keksitty muuntajaa joka muuntaa valheen todeksi.

Heikkilän kirjojen lukeminen ei tieto kartuta, ja pahinta onkin jos jättää lukemisen siihen eikä vertaa niitä "tietoja" mihinkään. Näinhän pitäisi tehdä, muuten jää pelkästään Heikkilän propagandan uhriksi.

Kyllä varmasti jokainen haluaa voittoa, millä muutenkaan täällä eläisi. Tämä nyt on vaan sellainen palsta että voiton tavoittelusta on tehty suuri synti ja sen tavoittelu edustaa pelkästään kieroutta ja epärehellisyyttä.

Täytyy nyt silti muistaa, että toisin kuin useimmat muut voittoa tavoittelevat hankeet, laihdutustuotteita kauppaavat tahot työllistävät kuluttaja-asiamiestä moninkertaisesti. Tämä kertoo mistä päästä kieroutta ja epärehellisyttä kannattaa lähteä ensimmäiseksi hakemaan. Ja epäilemään.

Mitä rajoitetumpi on ihmisen tietomäärä sen helpommin ja kritiikittömämmin hän uskoo kaiken propagandan. Hän jopa sotkee faktan ja mielipiteen käsitteet keskenään.

Faktat vaan eivät ole mielipiteitä, 60 Hz taajuutenne ei siitä miksikään muutu vaikka sinä tai joku muu olisitte tajuudestanne mitä mieltä tahansa.

• erfffddgbb
        näio kirjoitti:

Etkö sinä voi ymmärtää, että Heikkilä on vain yksi kirjojen kirjoittaja. Jos haluat hänelle ärhennellä, niin kirjoita hänelle tai hänen blogiinsa tai ihan minne vain, missä hän itse kenties olisi vastaamassa tai edes lukemassa.

En lue itse Heikkilän kirjoja. Olen lukenut asiat eri lähteistä, ne ovat tieteellisesti osoitettu tai sitten asioita ei oel tieteellisesti pitävästi todistettu lainkaan kuten kolesteroliteoria. Heikkilä ei tähän ajatteluun ole vaikuttanut tippaakaan eikä pätkääkään.

Heikkilä EI OLE KEKSINYT VHH-ruokavaliota!! Tuo saattoi tulla sinulle yllätyksenä.

En pitäisi omaa tietomäärääni rajoitettuna, jos olen lukenut erilaisia tieteellisiä ja tieteilijöiden kirjoituksia vuodesta 2002 lähtien ja joka päivä kiinnostuen aiheista. Tiede-lehden artikkelit ovat hyviä, koska ne ovat kansantajuisia. Käypä hoito ja Lääkärilehti ovat olleet myös mielenkiintoisia, vaikka joskus ne menevät maallikon tajun yli, koska käytetään ammattikieltä, ei sillä,e ttä itse aihe olisi välttämättä hankala.

Mutta parasta antia ovat silti blogit: pronutrionist, veteraaniurheilija, aamiainen ruohikolla... Puhumattakaan siitä, mitä eräät lääkärit kirjoittavat hiilaritietoiset sivulla http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/index.php (vaikka en ole edes kirjoittanut ikinä itse!)

Ehdottoman tärkeitä ovat karppaajien omat kokemukset eikä mm. Hiilarititoiset -sivulla on nähtävissä mitään valehtelua, mutta sen sijaan aitoja kokemukseen perustuvia keskusteluja.

En ymmärrä mitä syytä jonkun olisi valehdella omia kokemuksiaan? Sitä minä en vain tajua. Harva on niin katkeroitunut kuin tämän ketjun aloittaja. Itse asiassa, ei kukaan muu.

• näin on
        erfffddgbb kirjoitti:

Etkö sinä voi ymmärtää, että Heikkilä on vain yksi kirjojen kirjoittaja. Jos haluat hänelle ärhennellä, niin kirjoita hänelle tai hänen blogiinsa tai ihan minne vain, missä hän itse kenties olisi vastaamassa tai edes lukemassa.

En lue itse Heikkilän kirjoja. Olen lukenut asiat eri lähteistä, ne ovat tieteellisesti osoitettu tai sitten asioita ei oel tieteellisesti pitävästi todistettu lainkaan kuten kolesteroliteoria. Heikkilä ei tähän ajatteluun ole vaikuttanut tippaakaan eikä pätkääkään.

Heikkilä EI OLE KEKSINYT VHH-ruokavaliota!! Tuo saattoi tulla sinulle yllätyksenä.

En pitäisi omaa tietomäärääni rajoitettuna, jos olen lukenut erilaisia tieteellisiä ja tieteilijöiden kirjoituksia vuodesta 2002 lähtien ja joka päivä kiinnostuen aiheista. Tiede-lehden artikkelit ovat hyviä, koska ne ovat kansantajuisia. Käypä hoito ja Lääkärilehti ovat olleet myös mielenkiintoisia, vaikka joskus ne menevät maallikon tajun yli, koska käytetään ammattikieltä, ei sillä,e ttä itse aihe olisi välttämättä hankala.

Mutta parasta antia ovat silti blogit: pronutrionist, veteraaniurheilija, aamiainen ruohikolla... Puhumattakaan siitä, mitä eräät lääkärit kirjoittavat hiilaritietoiset sivulla http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/index.php (vaikka en ole edes kirjoittanut ikinä itse!)

Ehdottoman tärkeitä ovat karppaajien omat kokemukset eikä mm. Hiilarititoiset -sivulla on nähtävissä mitään valehtelua, mutta sen sijaan aitoja kokemukseen perustuvia keskusteluja.

En ymmärrä mitä syytä jonkun olisi valehdella omia kokemuksiaan? Sitä minä en vain tajua. Harva on niin katkeroitunut kuin tämän ketjun aloittaja. Itse asiassa, ei kukaan muu.

Kyllä kait Heikkiläkin jotain tietää

• artoj
        näin on kirjoitti:

Kyllä kait Heikkiläkin jotain tietää

Kukaan ei ole väittänyt Heikkilän keksineen ko. ruokavalioata.
        Se kaiketi hämmästyttää sinua
        Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on tiedetty iät ja ajat.
        Jostain syystä on siirytty nykyiseen lautasmalliin ja tulokset näkyvät.
        Muutamat lääkärit ovat alkaneet kapinoimaan nykyistä systeemiä vastaan. Tunnetuin heistä ehkä oli tri Aktins.
        Suomessa VHH:ta puolustava lääkäri oli tri Aki Laukkanen.
        Heikkilällä itsellään oli aikoinaan myös paino ongelmia.
        Vieraituaan Amerikassa ja tavattuaan sielä alan lääkäreitä saaden heiltä asiallista tietoutta, niin päätti alkaa kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota.
        Tämän tuloksena ja kokemuksen omaavana alkoi pistää asioita paperille auttaakseen kanssa ihmisiä. Nyt sitten jotkut väittää hänen tiedot olevan humpuukia.
        Pöyristyttävää väitettä, joka sisältää myös paljon kateutta. Sanon vieläkin, että kannatta lukea Heikkilän kirja esim Ravinto ja Terveys.
        Se on kirjoitettu malliin, että tyhmäkin kansa ymmärtää. Muutenkin Heikkilän kirjoitus tyyli on ihailtavaa johon pystyy vain todella älykkäät ihmiset.

• 78y887
        artoj kirjoitti:

Kukaan ei ole väittänyt Heikkilän keksineen ko. ruokavalioata.
        Se kaiketi hämmästyttää sinua
        Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on tiedetty iät ja ajat.
        Jostain syystä on siirytty nykyiseen lautasmalliin ja tulokset näkyvät.
        Muutamat lääkärit ovat alkaneet kapinoimaan nykyistä systeemiä vastaan. Tunnetuin heistä ehkä oli tri Aktins.
        Suomessa VHH:ta puolustava lääkäri oli tri Aki Laukkanen.
        Heikkilällä itsellään oli aikoinaan myös paino ongelmia.
        Vieraituaan Amerikassa ja tavattuaan sielä alan lääkäreitä saaden heiltä asiallista tietoutta, niin päätti alkaa kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota.
        Tämän tuloksena ja kokemuksen omaavana alkoi pistää asioita paperille auttaakseen kanssa ihmisiä. Nyt sitten jotkut väittää hänen tiedot olevan humpuukia.
        Pöyristyttävää väitettä, joka sisältää myös paljon kateutta. Sanon vieläkin, että kannatta lukea Heikkilän kirja esim Ravinto ja Terveys.
        Se on kirjoitettu malliin, että tyhmäkin kansa ymmärtää. Muutenkin Heikkilän kirjoitus tyyli on ihailtavaa johon pystyy vain todella älykkäät ihmiset.

Mikset kirjoita omalla rekatulla nimimerkilläsi?

• artoj
        78y887 kirjoitti:

Mikset kirjoita omalla rekatulla nimimerkilläsi?

78y887 Mikäs tämä sitten on?

• pieni korjaus vielä
        artoj kirjoitti:

78y887 Mikäs tämä sitten on?

Jees. Taisi muuten tuo lääkäri olla Aki Loikkanen, ei Laukkanen.

• näio

Kokemukset ovat kivoja ja hyödyllisiä mutta eivät ne jotka ovat valhetta. En ymmärrä mitä hyötyä on valehdella kokemuksiaan? Ja miksi vain positiiviset kokemukset halutaan hyväksyä, mutta ei niitä jotka puhuvat karppausta vastaan? Niitäkin on näkynyt ja voi sitä solvausten ja vit--tuilun määrää jota nämä kommentoijat ovat saaneet päälleen. Viime aikoina tosin vähemmän, koska suurimmat solvaajat ovat poissa palstalta, luultavasti bannatuna. Sehän kyllä kertoo paljon heidän käytöksestään täällä.

Siinäpä kysymys todella, miksi kokemuksista halutaan valehdella? Näin silti on tapahtunut ja usein.

Ehkä näet aloituksen katkerana, mutta minä taas näen sen valehteluun täysin kypsyneenä kannanottona. Katkeruutta en näe siinä lainkaan. Kerro, missä kohtaa sinä sitä siinä näet.

• bnghtyriko

Kirjoitat asioista, jotka ovat taphatuneet neljä, viisi vuotta sitten?

En tiedä niistä, en ollut palastalla. Voisitko mitenkään siirtyä tähän päivään ja kirjoittaa nyt ajankohtaisista onglemista, eikä asioista, jotka harmittivat sinua silloin ennen?!

En usko, että vähähiilihydraattisen ruokavalion kannattajat valehtelevat omista kokemuksistaan. Ja tiedätkö miksi? Koska OMAT KOKEMUKSENI ovat ihan samanlaisia!

Uskon kyllä, jos joku sanoo kokemuskensa olevan myös toisenlainen, mutta sinun yrityksesi valehdella ei mene läpi. Kyllä se oikea kokemus sieltä kuultaa.

Mene vaikka oikeille karppisivuille lukemaan juttuja, huomaat hyvin pian, että ei siellä mitään tai ketään teilata! Asioista keskustellaan ja myös huonot kokemukset otetaan tosissaan. Olet yksinkertaisesti väärässä tässä.

• hohottelijatar

"Onko jokaisella syöpää hoitavalla lääkärillä omakohtaista kokemusta syövästä?"

He-he!
      Luultavasti jokaisella syöpää hoitavalla lääkärillä on omakohtainen kokemus syövän hoidosta, ei syövästä. Ensin lääkäri harjiottelevat kokeneemman lääkärin ohjauksessa. Jos lääkärillä on omakohtainen kokemus myös syövästä, niin hän on tuplasti parempi lääkäri!

Mutta ei voi odottaa, että heillä olisi ollut kaiken maailman sairaudet.

Ottaisistko sinä hammaslääkärin, joka on lukenut asiat kirjoista, mutta ei ole ikinä pitänyt poraa kädessään?

• 65hty56y65

Mutta se kokemus.... heiltä puuttu se.

• Artoj

Tämä on aivan normaalia kirjoittelua siinä mielessä, että kaikki eivät usko VHH:n ollenkaan. Tai ehkä uskovatkin, mutta eivät tohi kokeilla.
      Aloin VHH:n kohta kaksivuotta sitten. Vointini on erinomainen. Viime lääkärin tarkastuksessa triglyseriini meni alle yhden, joka on myös hyvä asia.
      Paino putosi 15kg ja verenpaine normalisoitui.
      No meidän hyvien tulosten perusteella aloimme kertoa intoa täynä tuttavillemme VHH:ta. Mikä oli vastaanotto? Reaktio oli suunilleen sama kuin tällä palstalla.
      Menetimme jopa muutamia ystäviä asian takia.
      Eräskin perhetuttava rouva (70v) diabetikko ja monia muita lääkkeitä käyttävä koleteroli lääkkeistä lähtien. Tuntien hänet, niin hän kylläkin rakastaa lääkkeitä, kuten monet muutkin ihmiset. Muusta eivät osaa puhuakkaan.
      Joka tapauksessa hän alkoi kokeilla VHH:ta ja aika pian veren sokeri tasaantui, samoin verenpaine meni oikeille luvuille ja painoa putosi.
      Mitä tapahtuikaan sitten. Häntä hoitava lääkäri sai puhuttua hänet ympäri lääkkeiden koe mannekiiniksi ja antoi 600 dollarin lääkkeet ilmaisiksi.
      Tuli meille kehumaan, että eikös ollut hyvä diili.
      Meni kuukausi kaksi, niin hän sai sydärin.
      Kukaan ei ota tässäkään tapauksessa vastuuta. Oli vain huono tuuri, kuten Mustajoella.

• ___________________-

sen lisäksi on nämä trolli-valheet joissa kerrotaan onnistuneesta painonpudotuksesta
      tälle palstalle ei kukaan tule kertomaan niitä, ne ovat kaikki palstan vanhojen lihavien karppaajien trolleja

• ___________________,

___________________-
      18.5.2012 10:39
      0
      Sulje
      sen lisäksi on nämä trolli-valheet joissa kerrotaan onnistuneesta painonpudotuksesta
      tälle palstalle ei kukaan tule kertomaan niitä, ne ovat kaikki palstan vanhojen lihavien karppaajien trolleja

sinä ääliö ameeba joka edelleen trollaat nikkini kautta paskaa sivulle, toivottavasti palkkasi on thl.n taholta maksettu joten kirjoitan viestin että voit osoittaa typerälle työn antajallesi että saat aikaan jotain. saat aikaan syvää halveksuntaa pomoasi kohtaan.

• ___________________,

kyllä riittää sönköttäjää joka tasolta kun ilmoittaa onnistuneensa painonpudotuksessa.

siitä se riemu repesi kun ilmoitat teheesi sen VHH/karppaus elämäntavalla ylintä johtoa myöten alkaen pääjohtaja puskasta avuttomimpaan trollin asti kaikki kykyjensä mukaan halveeraavat laihtuneita ja terveyttään parantaneta.

ehkä lisää karppaajia pitäisi tulla julkisuuteen ja esittää näkemyksensä julkisen vallan valehtelua vastaan.

puska, uusitupa, fogelholm, shwab ovat ne pahimmat paskan puhujat mitä karppaajiin tulee.

nuo em henkilöt pakottavat fiksuimman thl. työntekijän KIRSI PIETILÄISEN käskyläisekseen esittämään ääliömäisiä mielipiteitään julkisuudessa.

koska puska, joka on zombi, ja silti johtaa thl.n toimia suomalaisten terveyden vastaisesti, hovin kytätessä asemansa parantamista kuten UKK.n viime vuosina.

trollit ystävällisesti välittänevät viestin thl.n punaisten valojen taa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe