Mieheni on vihainen koiralle, lapsille hermostuu herkästi käskee ekaluokkalaista aina olemaan hiljempaa hermostuu kun puhun erosta minä otin etäisyyttä kaikkiin ystäviini ja en käy missään muualla kuin töissä elämäni on suppeaa koska tulee aina tunne kun menen ovesta ulos ettei saisi ja et pitäisi olla lasten kanssa ja kotona en koskaan muka tee mitään kotonakaan jos sinulla on samanlaisia kokemuksia kerro minulle onko tämä juuri sitä henkistäväkivaltaa koska tunnen pelkääväni miestäni
henkinenväkivalta
15
614
Vastaukset
- sanon sulle
On se just sitä. Taitaa olla jonkinlainen narsisti et määräilee sua ja tolleen. Ota ero äläkä kysele mitään. Hommaa uusi asunto salaa ekana ja sit vaan lähdet.
- ...
Tee myös rajat oman pääsi sisällä ihan ajan kanssa. Sitten ei toisen kohtuuttomat vaatimukset (jotka voivat johtua puhtaasta kontrollinhalusta eli kaikki keinot käytetään) estä sinua elämästä. Kuule pääsi sisällä oma äänesi ja fiksujen ystävien äänet äläkä tasapainottoman ukon mölinää.
- ex narsistin uhri
vaistosi kertoo tilanteenne.lapset vaurioituvat ennenpitkää.jos olet väsynyt,menkää lastenne kanssa salaa turvakotiin ja hakekaa kiellot ja salaiset osoitetiedot.elämäsi ei ole omaa ja sinun laistasi,olet miehesi tyrannoimana ja koirakin kärsii.hän on sairas.menkää ja pian
- j k
niinkö
- pimpam
Samanlaista täälläkin. Se on totta että itse pitää asettaa rajat. Mieheni yrittää rajoittaa kaikki menojani ja olen hölmö suostunut. Nyt olen ottanut toisen asenteen, menen vain. Kyllä se ukkokin pärjää niitten lasten kanssa, ei se voi olla aina äidin homma hoitaa niitä lapsia. Ukko on täälläkin sanonut, että olen laiska ja saamaton kotona. Mutta hän on itse kyllä vielä laiskempi, joten yritän laittaa hänen kommenttinsa toisesta korvasta samantien ulos. En tiedä pitäisikö erota vai jäädä, ei se eroaminenkaan niin helppoa ole kun on lapset ja kuitenkin kaksi aikuista jakamassa sitä lasten arkea. Itse olen ajatellut vielä yrittää täysillä, saa nähdä lähteekö ukko siihen yrittämiseen mukaan vai ei.
- toinen pelkäävä
Hei! Täälläkin kärsitään samasta tilanteesta. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja meillä on 2 lasta, nuorin 2 ja vanhin 5. Nyt harkitsen vakavasti eroa koska tätä paskaa jatkunut jo useamman kuukauden. Huutaa ja raivoilee lapsille eli pinna todella lyhyt. Päivät on töissä, eli lasten kanssa viettää hyvin vähän aikaa ja neki ajat mitä on niin yhtä raivoamista. Minähän en tietenkään saisi liikkua itsekseni mihinkään eli ei mitään omaa aikaa. Sanoo kyllä että joo mee vaan mutta heti jälkikäteen mainitsee asiasta syyllistävään sävyyn. Parhaimmaksi olen katsonut että en sitten vietä sitä omaa aikaa. Minä teen kaikki kotihommat ja pääsääntöisesti huolehdin ja hoidan lapset ja koiran ulkoiluttamiset ja ruokinnat. Mies on ennemmin omissa oloissaan ja kun raivoilee niin valittaa ettei saa olla rauhassa, whaaat?? Eihän hän muuta ookkaa ku rauhassa. Töistä tulee niin istuu joko koneella tai menee toiseen huoneeseen makoilemaan ja telkkaria katsomaan, tulee kyllä sitte valmiiseen ruokapöytään. Koiraa uhannut suutuspäissään veitsellä, itsellä koko ajan pelko ja tunne siitä että jotain pahaa vielä tapahtuu. On päiviäkin jolloin kaikki ihan ok ja sitten alan taas ajattelemaan että jos sittenkin hätiköin näissä ero ajatuksissa ja jos mä vaan ylireagoin. Itsekkin kaipaisin ajatuksia muilta tämmöiseen.
- mies.35.
Lueskele lehdistä niistä perhesurmista vähäsen ja mieti sitten et kannattaako jättää se raivotautinen mies. Jos yhtään arvostat terveyttäsi niin ota lapset ja lähde sillä se on varmana paras vaihtoehto. Edellises perhesurmas mies tappoi nukkuvat lapset ja äidin. Et voi ihan käydä kenelle tahansa kun mies suuttuu.
- Lulugirl
Mullon tuollainen hullu mies. Mutta tämä tyttöpä otti selville mikä sitä vaivaa. Narsisti kuin narsisti. Heti, kun uskaltaa sanoa mulle jotain, luettelen sille A:sta Å:hon kakki narsistin tyypilliset piirteet. Loppuu siihen. Tämän ei voi tehdä väkivaltaisille narsisteille. Vain "arkipäivän narsisteille".
- Roki_69
Vastataanpa täältä tekijän puolelta.Olen mies 43 vuotias ja kolme lasta.Kymmenen vuotta oltiin naimisissa ja nyt kaksi vuotta asumuserossa ja päälle itse avioero.Itse olen varmaan käyttäytynyt kaikin edellä mainituin tavoin.Kävin erinlaisilla terapeuteilla,pillereitä,pariterapiaa,perheterapiaa yms.Ei mitään apua kun asia ei mitenkään auennut minulle.
Vasta poikani psygologi ehdotti Jussityötä.Pääsin täällä turussa Jussityön piiriin noin neljä vuotta sitten.Yksilökeskusteluita joka viikko reilut kaksi vuottaSen jälkeen meitä miehiä oli muutamia ryhmässä sekä ohjaaja ja tavattiin viikon välein.Meidän pyynnöstä saatiin ryhmä jossa oli mukana kokija-naisia,me seksuaaliterapeutti ,psykologi ,jussityön ohjaajat.25 kertaa kokoonnuttiin.
Meidän pyynnöstä on nyt turkuun perustettu jussityön vertaistuki ryhmä joka kokoontuu viikon välein.
Vasta tamän Jussityön kautta olen oikeasti saanut apua mutta se ei enään pelastanut avioliittia mutta antaapahan nyt paremmat eväät kenties uuteen suhteeseen.Itse näin koen että tämä henkisen -ja fyysisen väkivallan ongelma on loppuikäinen hieman kuin alkoholistilla alkoholi.Tämä viikottainen vertaisturiryhmä on todella tarpeellinen koska ei se muutos tule hetkessä ja vaatii kyllä viikottaista asioihin keskittymistä.Jos pikkupojasta asti on joutunut taistelemaan "olemassa" olosta , niin ei käytös kyllä yhdessä yössä muutu.
Nämä vertaistukiryhmät kyllä avaavat omia silmiä hyvin ja omaa käytöstä.
Toki näihin ryhmiin tulijan pitää olla kovasti motivoitunut ja halu muuttaa omaa käytöstään.Tämä ei ehkä ollut kovinkaan selkeästi kirjoitettu kun en ole verbaalisesti mitenkään hyvä.Toivottavasti saitte edes jotain tolkkua.
Suosittelen Jussityötä
terveisin Rane - suru
En saa hetkeäkään rauhaa tai levollista oloa. Kaksi kultaista pientä lasta ja ilkeä, häijy mies. Solvaa minua, veljeäni ja vanhempiani, tekemäni (akateeminen)työ on kuulemma ala-arvoista mutta kaltaiselleni tyhmälle ja rumalle juuri sopiva. Kotona en kuulemma tee mitään koska en osaa. Kun juoksen kaupaan nopeasti kiireessä niin mies toteaa lapsille että katsokaa kuinka lutka juoksee. Sydän lähtee irti tästä surusta ja kaaoksesta.Asiaan liittyy niin paljon muutakin. En jaksa puhua kenellekään.Tö (ihanat työkaverit) on aika haastava mutta siinä tunnen onnistuvani. Läheiset eivät tiedä mutta vaistovat, en haluaisi huolestuttaa heitä. Mies osaa olla tarpeen vaatiessa mitä hurmaavin ja uutterin, nauravainen ja kaikesta huolehtiva mutta kun vieraat lähtee niin haukkuu minut miten joutui sietämään mun idiootteja sukulaisia. Tiedän että ero on ainoa vaihtoehto.
Mistä saan voimia erota ja järjestää omani ja rakkaitten lasteni asiat kuntoon?- Lapsista voimaa
Mä lähetän sulle ja kaikki lukijat täältä voimaa erota!!!! Älä anna lastesi nähdä äitiään kohdella noin, he mitä näkevät kotona toistavat aikuisina. Ota voimaa lapsistasi. Olet fiksu ja koulutettu niin pistä ne aivot nyt toimimaan vaikka tiedän kyllä miten vaikeeta on kun mies pistää alas ja sinusta tuntuu kun tulisit hulluksi. Eti tukea, yksin ei ole helppoa ja ala avautumaan jollekkin joka voi sua auttaa. Siinä ei ole häpeämistä!!!
- neuvontaa
Henkinen väkivalta on myös väkivaltaa. Jos haluat apua, tukea ja neuvontaa tilanteeseesi voit ottaa yhteyttä Tukinaiseen: kriisipäivystys puh. 0800-97899 ma-pe klo 9-15 ja la-su klo 15-21. Päivystys on maksutonta. Voit myös ottaa yhteyttä netin kautta nimettömästi: www.nettitukinainen.fi.
- Suru
Kiitos.
Lasten ja oma etu on nyt ero. Otan yhteyttä Tukinaiseen heti kun saan itkemättä puhuttua järkevästi. Jo päätös rauhoittaa mieltä. Tiedän että mies ei meidän lähdöstä toivu mutta minä paranen.Lapset ovat vielä tasapainoisia mutta hämillään elämästä.Heidän kanssaan tämä täytyy kehityksen mukaan käydä läpi ehkä ammattilaisen kanssa. Kaikki aikanaan ja lapsista voimaa.
- Ei voi olla totta!
Roki_69:lle
Opettele kirjoittamaan!
Miten joku ei Suomessa vielä vuonna 2012 olla noin tietämätön oikeinkirjoitussäännöistä?
Pyydä apua Jussityöltä!
Että opettavat sinua kaikista ALKEELLISIMMISTA oikeinkirjoitussäännöistä! - tai jotain
miten toi Rokin kirjoitusongelma nyt on niin iso asia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713