Opiskelija-asuntojen alivuokraus pitäis kieltää!

VITUTTAA! KODITONTA!

Hitto saa lukea taas ilmoituksia vuokrataan kesäksi tai jopa jouluun asti paikallisen opiskelija-asunto yhdistyksen asuntoja. Pistää pikkasen vihaksi kun pitäis itse saada halpa opiskelija-asunto ja nämä tyypit pyytävät vuokraakin 50-100e enemmän mitä yhdistyksen sivulla on.

6

2598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iaeobnäaep

Ai että pitäis väkisin jättää kämppä kesäksi tyhjän pantiksi. Vuokra kuitenkin juoksee.

• ...-

Ei vaan jos ei kerta itse asu siinä niin sopimus irti ja asunto seuraavalle PISTE. Ottajia kyllä riittää.

• Näin se menisi
        ...- kirjoitti:

Ei vaan jos ei kerta itse asu siinä niin sopimus irti ja asunto seuraavalle PISTE. Ottajia kyllä riittää.

Taas olisi entistä enemmän syksyn asuntorumbassa sekaannusta jos opiskelijat sanoisivat kesäksi asuntonsa irti.

• mikä meni pieleen?
        ...- kirjoitti:

Minä asuin aikanaan yhden kesän opiskelija-asunnossa, kun varsinainen vuokralainen oli työharjoittelussa muualla ja minä hänen asuntonsa sijaintipaikkakunnalla. Sain kämpän paikkakunnalta, josta oli vaikea saada asuntoa, hän sai vuokransa katettua siltäkin ajalta kuin ei voinut itse asuntoa käyttää mutta joutui tietysti maksamaan vuokran. Kesän lopussa palasin omalle paikkakunnalleni ja hän opiskelija-asuntoonsa. Kerrotko, mikä meni pieleen, jos mikään? Kuka kärsi tappiota, jos joku?

• kierrellään ja kaarr

Ei se ole alivuokrausta jos vuokraa koko asunnon kesäksi toiselle, se on jälleenvuokrausta siihen tarvitaan vuokranantajan suostumus, toisin vuokranantaja ei voi myöskään kieltää sitä, ellei se ole alkuperäisen vuokraajan hyväksymien ehtojen vastaista. Tarkoitan että jos vuokraoikeus on sidottu opiskeluoikeuteen, niin se koskee sitten myös jälleenvuokrausta, eli voisi vuokrata vain opiskelijalle.

• y465y

hoasa kieltää alivuokrauksen, ainakin tietyin ehdoin. Ja korkeamman vuokran perimisen, koska ne saa valtiolta tukea, ja ne on tarkotettu köyhille. Käräytä ne asuntoilmotukset Hoasille! Loppuu se! Oon ittekki tehny niin, soita hoasille ja paljasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      78
      2173
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe