Vahvistaako Vw-kuskit jakoketjuongelman.

Jakoketju

Tuulilasi vahvistaa vihdoin jakoketjuongelmat, mutta vahvistaako kyseisen ongelman myös Vw-kuskit ?

Jos ei niin silloin se on hyväksi Vw-konsernille ja maahantuojalle, kun ei tarvitse osallistua takuu korjauksiin, kun kyseisistä autoista ei löydy tyyppivikaa niin niiden arvo säilyy parempana.

83

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VW:n omistaja

      En vahvista. Kenellekään oikealle henkilölle sellaista ei ole sattunut. Vain netissä niitä on. Suurin osa niistäkin on sinulle sattuneita vaikket edes omista VW:tä.

      • Saabisti.

        Joo, niitä on vain netissä ja nekin ympäri Eurooppaa köyhien VW:tä palavasti kadehtivien kirjoittamia provoja. Myös Ketonen tuulilasista on kateellinen provo kun alkoi selvittämään asiaa. Vai onko Ketonenkin joku netissä oleileva haamu, jota ei oikeasti ole olemassa?
        Ristiinlinkittämisellä on saatu maahantuojakin myöntämään, että vikaa tosiaan "muutamissa yksittäistapauksissa" on. Ja ovat kuulemma hoitaneet asiankin pois päiväjärjestyksestä.
        Hei, oikeesti, jos ÄÖ putoaa volkkarin omistaessa sellaiselle tasolle, kuin täällä näyttäa yleisesti omistajilla olevan, ajan ennemmin vaikka polkuautolla.


      • ei volkkaria pihaan
        Saabisti. kirjoitti:

        Joo, niitä on vain netissä ja nekin ympäri Eurooppaa köyhien VW:tä palavasti kadehtivien kirjoittamia provoja. Myös Ketonen tuulilasista on kateellinen provo kun alkoi selvittämään asiaa. Vai onko Ketonenkin joku netissä oleileva haamu, jota ei oikeasti ole olemassa?
        Ristiinlinkittämisellä on saatu maahantuojakin myöntämään, että vikaa tosiaan "muutamissa yksittäistapauksissa" on. Ja ovat kuulemma hoitaneet asiankin pois päiväjärjestyksestä.
        Hei, oikeesti, jos ÄÖ putoaa volkkarin omistaessa sellaiselle tasolle, kuin täällä näyttäa yleisesti omistajilla olevan, ajan ennemmin vaikka polkuautolla.

        Uusia yksittäistapauksia syntyy kuin sieniä sateella. Ruotsalaiset ihmettelivät hajoavia nokkaketjuja jo 2010, mutta Suomessa ne on onnistuttu pitämään pimennossa tähän talveen asti. Ruotsissa 2008 ja 2009 valmistettuja autoja laukeili useita jo 50-60.000 ajettuina . Siellä kuitenkin sai maahantuojalta täyden korjauksen kustannuksitta. = "Vi tar fullt ansvar"
        Suomessa maahantuoja eli ahnaskesko yrittää kaikin tavoin välttää vastuuta.


      • STiMY06
        Saabisti. kirjoitti:

        Joo, niitä on vain netissä ja nekin ympäri Eurooppaa köyhien VW:tä palavasti kadehtivien kirjoittamia provoja. Myös Ketonen tuulilasista on kateellinen provo kun alkoi selvittämään asiaa. Vai onko Ketonenkin joku netissä oleileva haamu, jota ei oikeasti ole olemassa?
        Ristiinlinkittämisellä on saatu maahantuojakin myöntämään, että vikaa tosiaan "muutamissa yksittäistapauksissa" on. Ja ovat kuulemma hoitaneet asiankin pois päiväjärjestyksestä.
        Hei, oikeesti, jos ÄÖ putoaa volkkarin omistaessa sellaiselle tasolle, kuin täällä näyttäa yleisesti omistajilla olevan, ajan ennemmin vaikka polkuautolla.

        Se on ÄO... Ei saabistinakaan ole helppoa?


      • VW:n omistaja

        Minä en ole jäänyt mistään valheesta kiinni, enkä voi jäädäkään, koska en valehtele. Mitään vikoja ei ole minulla tai kenelläkään tuntemallani VW:n omistajalla ollut.

        Voin suositella lämpimästi VW:tä, mikäli haluat hyvää ja ongelmatonta kyytiä.


    • Valvoja

      Mitään vikoja ei ole. Ne on kilpailijoiden valheita

      • ei ikinä enää vw:tä

        on niitä vikoja
        meillä on kaksi autoa ja toinen niistä uusmallinen vw polo 1.4 (ei tsi)
        ostaessani sillä oli ajettu n. 4000km
        tuli ensimmäiset pakkaset niin painelaakeri tai sen kotelo hajosi ja se alkoi pitämään ääntä kylmänä
        kuuntelivat monta kertaa korjaamolla kerran asentaja sanoi et männän helmat pitää ääntä (herra asentaja ei osannu painaa kytkintä pohjaan jolloin ääni olisi hävinnyt)
        itse piti pitää korjaamolla palaveri ja näyttää kuinka äänen saa esille (onneksi oli 24 pakkasta)
        vikaa korjattaessa sitten selvisi että joo on noita laakereita ja koteloita uusittu aika monta!!!!!!!!

        volkkari oli ennen luottomerkki mutta ei enää tämä on kylmä totuus
        onko laatu tänään edes yhtään yli opelin mene ja tiedä
        fanittajaa voi v.i.t.u.t.t.a.a kun tänne kirjoitellaan tosijuttuja miksi tämän valehtelisin


      • uusi poloilija
        ei ikinä enää vw:tä kirjoitti:

        on niitä vikoja
        meillä on kaksi autoa ja toinen niistä uusmallinen vw polo 1.4 (ei tsi)
        ostaessani sillä oli ajettu n. 4000km
        tuli ensimmäiset pakkaset niin painelaakeri tai sen kotelo hajosi ja se alkoi pitämään ääntä kylmänä
        kuuntelivat monta kertaa korjaamolla kerran asentaja sanoi et männän helmat pitää ääntä (herra asentaja ei osannu painaa kytkintä pohjaan jolloin ääni olisi hävinnyt)
        itse piti pitää korjaamolla palaveri ja näyttää kuinka äänen saa esille (onneksi oli 24 pakkasta)
        vikaa korjattaessa sitten selvisi että joo on noita laakereita ja koteloita uusittu aika monta!!!!!!!!

        volkkari oli ennen luottomerkki mutta ei enää tämä on kylmä totuus
        onko laatu tänään edes yhtään yli opelin mene ja tiedä
        fanittajaa voi v.i.t.u.t.t.a.a kun tänne kirjoitellaan tosijuttuja miksi tämän valehtelisin

        Minulla on yksi auto, uusikorinen Polo 1.2 ilman ahtimia. Siis bensakone kolmella sylinterillä. Ostin uutena, sain käsiini 15 km ajettuna. Tässä korjaamovierailut (luvut pyöristettyjä):
        - 15 tkm äänimerkki mykistyi. Korjattiin takuuna.
        - 30 tkm LongLife-huolto.
        - 60 tkm LL-huolto. Johtoeristyksiä parannettiin valmistajan laskuun.
        - 90 tkm LL-huolto.

        En koe tarvetta kirjoittaa viestiin lukuisia huutomerkkejä peräkkäin. Voin kuitenkin todeta olevani tähän asti varsin tyytyväinen.


      • Opel on
        ei ikinä enää vw:tä kirjoitti:

        on niitä vikoja
        meillä on kaksi autoa ja toinen niistä uusmallinen vw polo 1.4 (ei tsi)
        ostaessani sillä oli ajettu n. 4000km
        tuli ensimmäiset pakkaset niin painelaakeri tai sen kotelo hajosi ja se alkoi pitämään ääntä kylmänä
        kuuntelivat monta kertaa korjaamolla kerran asentaja sanoi et männän helmat pitää ääntä (herra asentaja ei osannu painaa kytkintä pohjaan jolloin ääni olisi hävinnyt)
        itse piti pitää korjaamolla palaveri ja näyttää kuinka äänen saa esille (onneksi oli 24 pakkasta)
        vikaa korjattaessa sitten selvisi että joo on noita laakereita ja koteloita uusittu aika monta!!!!!!!!

        volkkari oli ennen luottomerkki mutta ei enää tämä on kylmä totuus
        onko laatu tänään edes yhtään yli opelin mene ja tiedä
        fanittajaa voi v.i.t.u.t.t.a.a kun tänne kirjoitellaan tosijuttuja miksi tämän valehtelisin

        parantanut kovasti mainettaan Saksassa jo parin vuoden ajan mutta meillä Zuomessa tullaan perinteisesti joka asiassa jälkijunassa.


    • mustamaalausta...

      Alla Golf GT 1,4 TSI 170 hv kaksoisahdettu vm. 2007 alla, dsg-automaattina, ajettu 76 tkm. Uudesta alkaen. Ei ole vikaa jakoketjussa, kone on normaaliääninen ja pelaa ongelmitta. Kaksi long life-huoltoa tehty ja takuuaikana korjattu climatronicin anturi. Huoletonta menoa.

      • Golfari...

        Minä uskon, että autoosi on vaihdettu seitsemän kertaa jakoketju ja kolme kertaa laatikko. Uskon, koska luen päivittäin Suomi24:ää.


      • Katotaan nyt...

        Koitahan vakuuttaa vastaavalla argumentoinnilla myös seuraava ostaja, kun aikanaan haluat Volkkaristas päästä eroon edes hiukankin järkevällä hinnalla. Autoliike tosin hyvittää sen minkä hyvittää, siinä ei kehuminen auta. Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi. Autokauppa on herkkää toimintaa ja mitä vaan käytetään aseena hyvitys -tai vaihtohintojen tinkimiseen. On historiassa ollut ennenkin malleja, jotka ovat olleet huonoja tarjota vaihdossa jonkun tiedetyn hankalan tyyppivian tms. vuoksi.
        Voipi olla, että lähiaikoina bensamoottorista VW:tä kannattaa tarjota vain VW- tai sen konserniveli liikkeisiin, jolloin "noidankehä" eli Kesko-orjuus on valmis....


      • Toyota-kauppias
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Koitahan vakuuttaa vastaavalla argumentoinnilla myös seuraava ostaja, kun aikanaan haluat Volkkaristas päästä eroon edes hiukankin järkevällä hinnalla. Autoliike tosin hyvittää sen minkä hyvittää, siinä ei kehuminen auta. Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi. Autokauppa on herkkää toimintaa ja mitä vaan käytetään aseena hyvitys -tai vaihtohintojen tinkimiseen. On historiassa ollut ennenkin malleja, jotka ovat olleet huonoja tarjota vaihdossa jonkun tiedetyn hankalan tyyppivian tms. vuoksi.
        Voipi olla, että lähiaikoina bensamoottorista VW:tä kannattaa tarjota vain VW- tai sen konserniveli liikkeisiin, jolloin "noidankehä" eli Kesko-orjuus on valmis....

        Tulepa kyselemään hyvitystä TSI-Volkkarista. Se on tämän hetken kysytyin auto käytettynä ja hyvitykset sen mukaisia. Tällaisia nettiräksytyksiä ei kukaan lue.


      • Katotaan nyt...
        Toyota-kauppias kirjoitti:

        Tulepa kyselemään hyvitystä TSI-Volkkarista. Se on tämän hetken kysytyin auto käytettynä ja hyvitykset sen mukaisia. Tällaisia nettiräksytyksiä ei kukaan lue.

        Tiedän kyllä. Halutuin se Golf on muuallakin. Ja minulle aivan liian kallis.


      • Saattepa nähdä.
        Toyota-kauppias kirjoitti:

        Tulepa kyselemään hyvitystä TSI-Volkkarista. Se on tämän hetken kysytyin auto käytettynä ja hyvitykset sen mukaisia. Tällaisia nettiräksytyksiä ei kukaan lue.

        Lukutaito on noinkin huonossa kantimissa?? Kyse oli siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu VW:n vaihtoarvolle. Nyt auto voi vielä kelvata, mutta se miten maahantuoja alkaa suhtautumaan näihin em. vikoihin takuun jälkeen, voi vaikuttaa paljonkin autojen jälleenmyyntiarvoon.
        Autonostoaikeissa oleva tai tiettyä merkkiä harkitseva ei nettiräksytyksiä tietenkään nykypäivänä lue, sehän on ihan päivän selvä, mutta jos et ole sattunut huomaamaan, VW laatuongelmiin on herännyt moni muukin taho kuin pari nettiprovoilijaa.
        Jos Suomen suurimmaksi autolehdeksi tituleeraava taho ja muutama muu siinä vanavedessä alkaa julkisesti kirjoittelemaan lehtien sivuilla VW:n tyyppiongelmista, parin nettiräksyttäjän aiheuttamat harmit ovat kuin kärpäsen jätös VW:n jälleenmyyntiarvolle tulevaisuudessa. Aina on niitä epäileviä, jotka skippaavat autonostopuuhissa merkin yli kun ovat siitä jotain erittäin negatiivista lukeneet. Auto on näes Suomessa sen verran kallis hankinta vähän käytettynäkin, että omalla rahalla ostava ottaa mielummin varman päälle kuin aklkaa riskeeraamaan kallien remonttien pelossa, olkoonkin vikakertomuksista osa perättömiä.


      • Katotaan nyt...
        Saattepa nähdä. kirjoitti:

        Lukutaito on noinkin huonossa kantimissa?? Kyse oli siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu VW:n vaihtoarvolle. Nyt auto voi vielä kelvata, mutta se miten maahantuoja alkaa suhtautumaan näihin em. vikoihin takuun jälkeen, voi vaikuttaa paljonkin autojen jälleenmyyntiarvoon.
        Autonostoaikeissa oleva tai tiettyä merkkiä harkitseva ei nettiräksytyksiä tietenkään nykypäivänä lue, sehän on ihan päivän selvä, mutta jos et ole sattunut huomaamaan, VW laatuongelmiin on herännyt moni muukin taho kuin pari nettiprovoilijaa.
        Jos Suomen suurimmaksi autolehdeksi tituleeraava taho ja muutama muu siinä vanavedessä alkaa julkisesti kirjoittelemaan lehtien sivuilla VW:n tyyppiongelmista, parin nettiräksyttäjän aiheuttamat harmit ovat kuin kärpäsen jätös VW:n jälleenmyyntiarvolle tulevaisuudessa. Aina on niitä epäileviä, jotka skippaavat autonostopuuhissa merkin yli kun ovat siitä jotain erittäin negatiivista lukeneet. Auto on näes Suomessa sen verran kallis hankinta vähän käytettynäkin, että omalla rahalla ostava ottaa mielummin varman päälle kuin aklkaa riskeeraamaan kallien remonttien pelossa, olkoonkin vikakertomuksista osa perättömiä.

        Katotaaan nyt. 99.9%:ssa autoja ei ole eikä tule ongelmia. Maahantuoja on korjannut omaan piikkiinsä vanhempien tupla-ahdettujen ketjut eikä niiden maksamisesta tule ongelmia. Voihan tässä vielä käydä niinkin, että sinä olet oikeudessa tämän mustamaalauskampanjan järjestämisestä. Kaikki data on tallessa, myös jo poistetut viestit ja sinut on helppo jäljittää. Aika näyttää.


      • Katotaan nyt...
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Tiedän kyllä. Halutuin se Golf on muuallakin. Ja minulle aivan liian kallis.

        Kallis juu, ylläpito etenkin lyhyen takuun jälkeen maksaa yhden pienen auton verran. Ajakoot ne, joilla tähän lystiin on varaa, minulla ei, kuten jo yllä mainitsin.


      • Saattepa nähdä.
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Katotaaan nyt. 99.9%:ssa autoja ei ole eikä tule ongelmia. Maahantuoja on korjannut omaan piikkiinsä vanhempien tupla-ahdettujen ketjut eikä niiden maksamisesta tule ongelmia. Voihan tässä vielä käydä niinkin, että sinä olet oikeudessa tämän mustamaalauskampanjan järjestämisestä. Kaikki data on tallessa, myös jo poistetut viestit ja sinut on helppo jäljittää. Aika näyttää.

        Samallahan voitte haastaa oikeuteen lehdet, merkki-foorumien käyttäjät, kuten Vagarenalaiset ym. Ymmärtääkseni huonoa tai viallista tuotetta, johon tämä VW:kin tsi-moottorit tällä hetkellä todellakin ilman mustamaalaamista kuuluu, saa arvostella julkisilla palstoilla missä vain, aivan kuten haluaa. Kerroppa viisaudessasi minulle se lainpykälä, mikä kieltää yksityistä henkilöä arvostelemasta teollista tuotetta mielensä mukaan vaikkapa julkisilla internet-palstoilla. Me ei olla nyt Kiinassa ja kyseessä ei ole rasistiset viestit, mutta taitaa mennä keskiverto-Volkkaristille yli hilseen. Jään odottelemaan poliisien yhteydenottoa. Saataisiin siitäkin mielenkiintoinen juttu lööppeihin: VW haastoi keskustelupalstalla auton vikoja julkituoneen henkilön oikeuteen! Tämän jälkeen varmaan ei tarvitse enää myyjien tuskailla jakoketjuongelmien tuoman huonon imagon kanssa, olisi muut huolet.

        "Voihan tässä vielä käydä niinkin, että sinä olet oikeudessa tämän mustamaalauskampanjan järjestämisestä".

        Jos volkkarikuskit heittelevät autojensa vikoja käsittelevistä ketjuista tämmöisiä kommentteja, en yhtään ihmettele miksei asiasta ole aiemmin keskusteltu ja VW-kuskit ovat tulleet huijatuksi kaksoislaskutuksilla.
        Päivä päivältä vaan vahvistuu mielipide, että kyseinen merkki kannattaa kiertää kaukaa, kohta varmaan niiden omistajatkin.


      • Katotaan nyt...
        Saattepa nähdä. kirjoitti:

        Samallahan voitte haastaa oikeuteen lehdet, merkki-foorumien käyttäjät, kuten Vagarenalaiset ym. Ymmärtääkseni huonoa tai viallista tuotetta, johon tämä VW:kin tsi-moottorit tällä hetkellä todellakin ilman mustamaalaamista kuuluu, saa arvostella julkisilla palstoilla missä vain, aivan kuten haluaa. Kerroppa viisaudessasi minulle se lainpykälä, mikä kieltää yksityistä henkilöä arvostelemasta teollista tuotetta mielensä mukaan vaikkapa julkisilla internet-palstoilla. Me ei olla nyt Kiinassa ja kyseessä ei ole rasistiset viestit, mutta taitaa mennä keskiverto-Volkkaristille yli hilseen. Jään odottelemaan poliisien yhteydenottoa. Saataisiin siitäkin mielenkiintoinen juttu lööppeihin: VW haastoi keskustelupalstalla auton vikoja julkituoneen henkilön oikeuteen! Tämän jälkeen varmaan ei tarvitse enää myyjien tuskailla jakoketjuongelmien tuoman huonon imagon kanssa, olisi muut huolet.

        "Voihan tässä vielä käydä niinkin, että sinä olet oikeudessa tämän mustamaalauskampanjan järjestämisestä".

        Jos volkkarikuskit heittelevät autojensa vikoja käsittelevistä ketjuista tämmöisiä kommentteja, en yhtään ihmettele miksei asiasta ole aiemmin keskusteltu ja VW-kuskit ovat tulleet huijatuksi kaksoislaskutuksilla.
        Päivä päivältä vaan vahvistuu mielipide, että kyseinen merkki kannattaa kiertää kaukaa, kohta varmaan niiden omistajatkin.

        Saa tosiaan nähdä. On hyvin helppo todistaa sinun keksineen ja kirjoittaneen autosi vioista täällä ja muualla ja myös todistaa, ettei sinulla kyseistä auto ole. Se on paljon helpompaa kuin luuletkaan.


      • väärin päin.
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Saa tosiaan nähdä. On hyvin helppo todistaa sinun keksineen ja kirjoittaneen autosi vioista täällä ja muualla ja myös todistaa, ettei sinulla kyseistä auto ole. Se on paljon helpompaa kuin luuletkaan.

        Eiköhän oikeuteen pitäisi haastaa Volkkarikuskeja jakopääremonttien kaksoislaskutuksilla höplästä vetäneet merkkihuollot, eikä niiden toiminnasta avoimesti kirjoittaneet nettifoorumilaiset.


      • Katotaan nyt...
        väärin päin. kirjoitti:

        Eiköhän oikeuteen pitäisi haastaa Volkkarikuskeja jakopääremonttien kaksoislaskutuksilla höplästä vetäneet merkkihuollot, eikä niiden toiminnasta avoimesti kirjoittaneet nettifoorumilaiset.

        Oikeudessahan se sitten selviää voiko jostain merkeistä kirjoittaa valheita ja herjoja. Voi tulla kalliiksikin.


      • Annappas tulla
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Oikeudessahan se sitten selviää voiko jostain merkeistä kirjoittaa valheita ja herjoja. Voi tulla kalliiksikin.

        Näytäppä edelleen se lakipykälä, mikä kieltää yrityksen tai sen tuotteen vapaan julkisen arvostelun. Jään mielenkiinnolla odottelemaan, annappa nyt tulla, ettet itseäsi ihan täysin nolaa. Paskanjauhajiahan täällä riittää, näytäppä faktaa nyt saako kirjoitella vai ei, tai liityt julkisen sujuvasti edellä mainittuihin paskanjauhajiin, mitä tässä on kyllä jo vähän epäiltykin..


      • Katotaan nyt...
        Annappas tulla kirjoitti:

        Näytäppä edelleen se lakipykälä, mikä kieltää yrityksen tai sen tuotteen vapaan julkisen arvostelun. Jään mielenkiinnolla odottelemaan, annappa nyt tulla, ettet itseäsi ihan täysin nolaa. Paskanjauhajiahan täällä riittää, näytäppä faktaa nyt saako kirjoitella vai ei, tai liityt julkisen sujuvasti edellä mainittuihin paskanjauhajiin, mitä tässä on kyllä jo vähän epäiltykin..

        Julkisesta arvostelusta ei kukaan ole sanonut mitään. Mutta näistä sinun kirjoittelustasi voi tulla kalliita. Tutustu esimerkiksi tähän tapaukseen:

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsahti-isot-sakot


      • VW:n omistaja
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Julkisesta arvostelusta ei kukaan ole sanonut mitään. Mutta näistä sinun kirjoittelustasi voi tulla kalliita. Tutustu esimerkiksi tähän tapaukseen:

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsahti-isot-sakot

        Jos maahantuoja pystyy osoittamaan palstan häirikön toiminnan vaikuttaneen liiketoimiinsa puhutaan heti miljoonakorvauksista, eikä esimerkin muutamista tonneista. Siinä menee sitten talot ja Tojotat alta.


      • IP-osoite
        Annappas tulla kirjoitti:

        Näytäppä edelleen se lakipykälä, mikä kieltää yrityksen tai sen tuotteen vapaan julkisen arvostelun. Jään mielenkiinnolla odottelemaan, annappa nyt tulla, ettet itseäsi ihan täysin nolaa. Paskanjauhajiahan täällä riittää, näytäppä faktaa nyt saako kirjoitella vai ei, tai liityt julkisen sujuvasti edellä mainittuihin paskanjauhajiin, mitä tässä on kyllä jo vähän epäiltykin..

        Jos edes ymmärtäisit, että kaikki kijoituksesi on tallessa, voisit paremmin miettiä taloudellisia seurauksia oikeudessa. Joka ikinen kirjoittamasi sana löytyy tarvittaessa ja ne pystytään kohdistamaan juuri sinuun.


      • VW:n omistaja
        IP-osoite kirjoitti:

        Jos edes ymmärtäisit, että kaikki kijoituksesi on tallessa, voisit paremmin miettiä taloudellisia seurauksia oikeudessa. Joka ikinen kirjoittamasi sana löytyy tarvittaessa ja ne pystytään kohdistamaan juuri sinuun.

        Erityistyistä mielenkiintoa herättää se viesti, missä ko. tahvo suoraan sanoi valheidensa tarkoituksena olevan käytettyjen TSI-moottoristen autojen arvon aleneminen. Siinäpä riittää selittämistä oikeudessa.


      • Annappas tulla
        VW:n omistaja kirjoitti:

        Jos maahantuoja pystyy osoittamaan palstan häirikön toiminnan vaikuttaneen liiketoimiinsa puhutaan heti miljoonakorvauksista, eikä esimerkin muutamista tonneista. Siinä menee sitten talot ja Tojotat alta.

        Linkittämässäsi jutussa kysymys on yksityiseen ihmiseen kohdistuneesta häirinnästä ja kunnianloukkauksesta, ei kasvottomaan yhtiöön tai etenkään sen tuotteisiin. Linkittämässäsi tapauksessa kyseessä oli hieman pienempi yritys kuin Volkswagen - yhden miehen firma - ja perättömien tietojen levittely kohdistui näinollen yrityksen omistajaan ja tätä myöten myös firmaan. Leviteltyjen tietojen pitää olla myös epäilyjä rikoksesta, pedofiliasta tms. herjaamiseen liittyvästä asiasta, kuten tässäkin tapauksessa oli. Tuotteita ja toimintaa saa arvostella.
        Kannattaa ehkä sisäistää lukemansa eikä vain linkittää mahdollisimman nopeasti kaikkea mitä netistä löytää. Kehottaisin ensinnäkin tutustumaan käsitteeseen "herjaaminen".
        Sen sijaan sinun syyttelysi perättömästä rikoksesta on jo aivan selvää herjaamista, josta ylläpidolle on jo lähtenyt viesti. Saa nähdä mitä tapahtuu.


      • Annappas tulla
        VW:n omistaja kirjoitti:

        Erityistyistä mielenkiintoa herättää se viesti, missä ko. tahvo suoraan sanoi valheidensa tarkoituksena olevan käytettyjen TSI-moottoristen autojen arvon aleneminen. Siinäpä riittää selittämistä oikeudessa.

        "tahvo suoraan sanoi valheidensa tarkoituksena olevan käytettyjen TSI-moottoristen autojen arvon aleneminen".

        Näinhän ei ole kukaan viesteissään väittänyt , vaan asiallisesti faktapohjilta epäillyt autojen arvon putoamista mikä on täysin sallittua keskustelua eikä kehenkään nimeltä kohdistuvaa loukkaamista. Syytöksesi on jo lähtenyt ylläpidolle selvitykseen aiheettomasta herjauksesta ja aiheettomasta syytöksestä rikokseen.
        Kyseessä on aika vakava asia jonka tulet näkemään.


      • VW:n omistaja
        Annappas tulla kirjoitti:

        "tahvo suoraan sanoi valheidensa tarkoituksena olevan käytettyjen TSI-moottoristen autojen arvon aleneminen".

        Näinhän ei ole kukaan viesteissään väittänyt , vaan asiallisesti faktapohjilta epäillyt autojen arvon putoamista mikä on täysin sallittua keskustelua eikä kehenkään nimeltä kohdistuvaa loukkaamista. Syytöksesi on jo lähtenyt ylläpidolle selvitykseen aiheettomasta herjauksesta ja aiheettomasta syytöksestä rikokseen.
        Kyseessä on aika vakava asia jonka tulet näkemään.

        Juuri näin olet sanonut. Tosin viesti jo poistettu mutta ei se mihinkään häviä.


      • IP-osoite
        Annappas tulla kirjoitti:

        Linkittämässäsi jutussa kysymys on yksityiseen ihmiseen kohdistuneesta häirinnästä ja kunnianloukkauksesta, ei kasvottomaan yhtiöön tai etenkään sen tuotteisiin. Linkittämässäsi tapauksessa kyseessä oli hieman pienempi yritys kuin Volkswagen - yhden miehen firma - ja perättömien tietojen levittely kohdistui näinollen yrityksen omistajaan ja tätä myöten myös firmaan. Leviteltyjen tietojen pitää olla myös epäilyjä rikoksesta, pedofiliasta tms. herjaamiseen liittyvästä asiasta, kuten tässäkin tapauksessa oli. Tuotteita ja toimintaa saa arvostella.
        Kannattaa ehkä sisäistää lukemansa eikä vain linkittää mahdollisimman nopeasti kaikkea mitä netistä löytää. Kehottaisin ensinnäkin tutustumaan käsitteeseen "herjaaminen".
        Sen sijaan sinun syyttelysi perättömästä rikoksesta on jo aivan selvää herjaamista, josta ylläpidolle on jo lähtenyt viesti. Saa nähdä mitä tapahtuu.

        Älä sellaisia murehdi. Kyllä ne tulevat sinulle oikeudessa eteen syyttäjän määritteleminä jos on tullakseen.


      • Tieto on valtaa
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Koitahan vakuuttaa vastaavalla argumentoinnilla myös seuraava ostaja, kun aikanaan haluat Volkkaristas päästä eroon edes hiukankin järkevällä hinnalla. Autoliike tosin hyvittää sen minkä hyvittää, siinä ei kehuminen auta. Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi. Autokauppa on herkkää toimintaa ja mitä vaan käytetään aseena hyvitys -tai vaihtohintojen tinkimiseen. On historiassa ollut ennenkin malleja, jotka ovat olleet huonoja tarjota vaihdossa jonkun tiedetyn hankalan tyyppivian tms. vuoksi.
        Voipi olla, että lähiaikoina bensamoottorista VW:tä kannattaa tarjota vain VW- tai sen konserniveli liikkeisiin, jolloin "noidankehä" eli Kesko-orjuus on valmis....

        Sehän tässä tarkoitus onkin, että Volkkareiden - niin uusien kuin käytettyjen - hinnat asettuisivat niiden todellista kestävyyslaatua vastaavalle tasolle. Ja tämä ei tapahdu ilman, että ihmiset saavat asiasta tietoa.


      • Mistäpä tyhmä kansa
        Toyota-kauppias kirjoitti:

        Tulepa kyselemään hyvitystä TSI-Volkkarista. Se on tämän hetken kysytyin auto käytettynä ja hyvitykset sen mukaisia. Tällaisia nettiräksytyksiä ei kukaan lue.

        tällaisista asioista tietäisi kun on muutoinkin pimennossa asioiden suhteen. Tsi:stä tulee kirosana Suomessakin lähivuosina kun tyhmäkansa saa tietää näistä kupruista. Niitä on tullut jo aivan liikaa.


      • Hanki Saksan
        Katotaan nyt... kirjoitti:

        Oikeudessahan se sitten selviää voiko jostain merkeistä kirjoittaa valheita ja herjoja. Voi tulla kalliiksikin.

        Auto-Bild ja lue sieltä tai luetuta jollain joka saksaa osaa. Useita juttuja ketjuongelmasta ja viimeisin iso artikkeli muutaman viikon takaa.Ketjun reiät on säästösyistä lävistetty kuluneella meistillä joka on repinyt reiät siten että tappi väljistyy 20-60 tkm ajomatkalla. Pieni säästö ja siinä tehty fiba saa aikaan vakavat vahingot. Tapauksia on muuten paljon.


    • too kallis

      Ja liian kallis onkin koneremontti tai DSG-laatikkoremppa.

    • Vahvistetaan ketjuongelma, mutta siitä on erittäin helppo päästä eroon. Viet myyjälle ja he vaihtavat sen uuteen entistä ehompaan hintaan 0€, ei paha!

      • TSI+DSG=ROMU

        vagarenan ja tuulilasin kertomusten mukaan myös autonomistaja osallistuu korjauskustannuksiin


      • VVT-i+MMT=RAATO
        TSI+DSG=ROMU kirjoitti:

        vagarenan ja tuulilasin kertomusten mukaan myös autonomistaja osallistuu korjauskustannuksiin

        Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa, sanoo vanha viisaus.
        Tyhmiä ihmisiä on aina, jopa sellaisia jotka ostavat Toyotan! Itse tunnustaudun sellaiseksi.


    • Ja kopää

      Ei Tuulilasi mitään vahvista, se vain raportoi mitä sille on kerrottu.

      Ja tuossa on se ajatushäiriö, että kaikissa Volkkareissa olisi jakoketjuongelma. Suurin osa VW-kuskeista EI vahvista ongelmaa koska heidän omassa autossaan sitä EI ole. En tietenkään kiellä, etteikö osassa autoja olisi ongelmia.

      Niin tai näin, asia täytyisi saada viralliseen hoitoon, koska tällä palstalla käydyt keskustelut eivät vaikuta sitä eikä tätä VW-konserniin taikka maahantuojalle.

    • DSG Samara

      Dieter Sucks Günther -vaihteisto pitää olla joka autossa, muuten auto ei ole auto. Ei edes "Das Auto". Kyllä näin on.

      • Entinen VW mies

        Siirtyminen korkeampaan etanolipitoisuuteen räjähdytti jakoketjuongelman tietyissä moottorityypeissä koska korkeampi metanolipitoisuus pesee moottorista epäpuhtauksia öljyn sekaan voimakkaasti. Seurauksena matala öljynpaine (imuputken sihti ja öljynsuodatin tukkeutuvat), muttei niin matala että öljynpainevalo syttyyisi (kuin vasta ihan tukkeutuneella sihdillä/suodattimella ja VW on kautta aikojen sallinut todella matalan öljynpaineen moottoreissaan) ja jakoketjun kiristäjän naurettavan rakenteen takia ketju on liian löysällä ja pääsee "hakkaamaan" jolloin se venyy ennenaikaisesti.

        Valtuutetut korjaamot ovat raportoineet ongelmasta aikanaan mahantuojan (Kesko / VV Autotalot oy) tekniselle osastolle joka on yrittänyt taputella villaisella asiaa. Korjaamoita on turha syyttää. Vika on hampaattomassa maahantuonnissa joka ei osaa hoitaa asiaa tehtaan eikä kuluttajan suuntaan.


      • Venyy ja paukkuu...
        Entinen VW mies kirjoitti:

        Siirtyminen korkeampaan etanolipitoisuuteen räjähdytti jakoketjuongelman tietyissä moottorityypeissä koska korkeampi metanolipitoisuus pesee moottorista epäpuhtauksia öljyn sekaan voimakkaasti. Seurauksena matala öljynpaine (imuputken sihti ja öljynsuodatin tukkeutuvat), muttei niin matala että öljynpainevalo syttyyisi (kuin vasta ihan tukkeutuneella sihdillä/suodattimella ja VW on kautta aikojen sallinut todella matalan öljynpaineen moottoreissaan) ja jakoketjun kiristäjän naurettavan rakenteen takia ketju on liian löysällä ja pääsee "hakkaamaan" jolloin se venyy ennenaikaisesti.

        Valtuutetut korjaamot ovat raportoineet ongelmasta aikanaan mahantuojan (Kesko / VV Autotalot oy) tekniselle osastolle joka on yrittänyt taputella villaisella asiaa. Korjaamoita on turha syyttää. Vika on hampaattomassa maahantuonnissa joka ei osaa hoitaa asiaa tehtaan eikä kuluttajan suuntaan.

        Ja jatkoa vielä....

        Ongelma on esiintyy erikoiseti sellaisissa moottoreissa joissa on käytetty Longlife huoltoväliä ja jotka on otettu käyttöön ennen 1/2011 (polttoaineen etanolipitoisuus, aikaisemmasta polttoaineesta jäänyt paljon "pestävää" moottorin sisään).

        Ongelmilta välttyy suorittamalla esimerkiksi yhden ylimääräisen öljynvaihdon vaikka muutoin käyttäisi LL huoltoväliä, valmistaja antaa paljon erilaisia mahdollisuuksia olosuhteista johtuviin huollon tarpeen muokkauksiin. Maahantuoja ei luonnollisestikaan kaupallisista syistä näistä puhu koska esimrkiksi kestotestiautojen kustannukset per ajettu km nousisivat.

        Tuote sinänsä on laadukas ja hyvä mutta maahantuonnissa on tumpeloita ja suurimmaksi osaksi oikeen pölvästejä vailla minkäänlaista teknistä älyä!


      • Epäloogista
        Venyy ja paukkuu... kirjoitti:

        Ja jatkoa vielä....

        Ongelma on esiintyy erikoiseti sellaisissa moottoreissa joissa on käytetty Longlife huoltoväliä ja jotka on otettu käyttöön ennen 1/2011 (polttoaineen etanolipitoisuus, aikaisemmasta polttoaineesta jäänyt paljon "pestävää" moottorin sisään).

        Ongelmilta välttyy suorittamalla esimerkiksi yhden ylimääräisen öljynvaihdon vaikka muutoin käyttäisi LL huoltoväliä, valmistaja antaa paljon erilaisia mahdollisuuksia olosuhteista johtuviin huollon tarpeen muokkauksiin. Maahantuoja ei luonnollisestikaan kaupallisista syistä näistä puhu koska esimrkiksi kestotestiautojen kustannukset per ajettu km nousisivat.

        Tuote sinänsä on laadukas ja hyvä mutta maahantuonnissa on tumpeloita ja suurimmaksi osaksi oikeen pölvästejä vailla minkäänlaista teknistä älyä!

        Miten tuote voi olla laadukas, jos ongelmia esiintyy kaikissa maissa, joissa on myyty näitä moottoreita?


    • kestää, ei kestä, ke

      Katotaan nyt...10.4.2012 15:19

      "Koitahan vakuuttaa vastaavalla argumentoinnilla myös seuraava ostaja, kun aikanaan haluat Volkkaristas päästä eroon edes hiukankin järkevällä hinnalla. Autoliike tosin hyvittää sen minkä hyvittää, siinä ei kehuminen auta. Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi. Autokauppa on herkkää toimintaa ja mitä vaan käytetään aseena hyvitys -tai vaihtohintojen tinkimiseen. On historiassa ollut ennenkin malleja, jotka ovat olleet huonoja tarjota vaihdossa jonkun tiedetyn hankalan tyyppivian tms. vuoksi.
      Voipi olla, että lähiaikoina bensamoottorista VW:tä kannattaa tarjota vain VW- tai sen konserniveli liikkeisiin, jolloin "noidankehä" eli Kesko-orjuus on valmis...."

      Katotaan ja katotaan voi pyhät pieksut !
      Kait tämmöisen mainoskampanjan jälkeen kuka tahansa uskaltaa
      ostaa TSI moottorilla ja DSG vaihteistolla varustetun auton myös
      käytettynä. Ei varmasti tule maksumiehestä epäselvyyttä jos
      lossahtaa.
      Ei tässä muuta, jatkakaa kyllä tästä hyvä tulee.

      • Katotaan nyt

        Maksumiehen titteli olisi pitänyt olla päivänselvä jo näihin päiviin asti, miksei se ole ollut? Toiset sanoo, että kirjoittelu asiasta ei vaikuta mihinkään. Jotkut täällä uhkailee, että ei pitäisi mustamaalata kertomalla vioista, ettei joudu käräjille ja toiset taas sanoo että hyvä, kun asiaa nostetaan ja puhutaan.
        Ja vaikka kuinka tuohduttaisi nyt myöntää, että siinä omassa vekselillä ostetussa rakkaassa hopeanvärisessä VW-Golfissakin voi olla vikaa, kannattaa lukea viestit kunnolla.

        "Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi" - rivi kyllä kertoo, että kirjoituksessa jätetään asia avoimeksi, vaikka sinä jo asenteellisesti suorastaan kiroat tuon kommentin.
        Korvausasia voi olla jatkossa selvä 3-4 vuotiaissa 50 - 60 thkm ajetuissa käytetyissä autoissa, mutta jo Tuulilasinkin jutussakin todettiin, että virhevastuun kattavuus voi olla myöhemmin mitä vaan, vaikkapa jo siinä vaiheessa kun käytetylle vaihtoautolla erittäin vähäinen 100 thkm täyttyy. Kyllä tämä vaikkapa 80 thkm ajetun käytetyn VW:n arvoon vaikuttaa.


      • virherypäsvw
        Katotaan nyt kirjoitti:

        Maksumiehen titteli olisi pitänyt olla päivänselvä jo näihin päiviin asti, miksei se ole ollut? Toiset sanoo, että kirjoittelu asiasta ei vaikuta mihinkään. Jotkut täällä uhkailee, että ei pitäisi mustamaalata kertomalla vioista, ettei joudu käräjille ja toiset taas sanoo että hyvä, kun asiaa nostetaan ja puhutaan.
        Ja vaikka kuinka tuohduttaisi nyt myöntää, että siinä omassa vekselillä ostetussa rakkaassa hopeanvärisessä VW-Golfissakin voi olla vikaa, kannattaa lukea viestit kunnolla.

        "Aika näyttää mihin suuntaan hyvitykset kehittyvät tälläisten hälyjen vuoksi" - rivi kyllä kertoo, että kirjoituksessa jätetään asia avoimeksi, vaikka sinä jo asenteellisesti suorastaan kiroat tuon kommentin.
        Korvausasia voi olla jatkossa selvä 3-4 vuotiaissa 50 - 60 thkm ajetuissa käytetyissä autoissa, mutta jo Tuulilasinkin jutussakin todettiin, että virhevastuun kattavuus voi olla myöhemmin mitä vaan, vaikkapa jo siinä vaiheessa kun käytetylle vaihtoautolla erittäin vähäinen 100 thkm täyttyy. Kyllä tämä vaikkapa 80 thkm ajetun käytetyn VW:n arvoon vaikuttaa.

        Niinpä niin, jenkkilässä kuluttajan edustajat ja virasto pakottivat volkkarin jatkamaan dsg-vaihteistojen takuuta 100.000 mailiin eli 160 tkm asti.
        Euroopassa ollaan niin munattomia, että ei osata laittaa niin kovaa vaadetta yhtenä rintamana, että vw-groupin olisi pakko antaa periksi ja joutuisi vielä korvaamaan kaikki huonon suunnittelun aiheuttamat laukeamiset ainakin sinne 100 tkm:iin asti. Muissa autoissa nokkaketjutkin kestää koko auton iän tai ainakin sen 300-400.000 km.


    • VW Schrauber

      Merkkikorjaamon asentaja tietää mitä malleja ja tyyppejä kanntattaa välttää ja minkä voisi omalla rahalla ostaa.

      No olen näiden kanssa puljannut kohta 25 vuotta ja näinhän se on:

      TSI moottoreista kelpuuttaisin ainoastaan 90 heppaisen mallin aukottomalla huoltohistorialla ja manuaalivaihteistolla.

      • Ei voi olla totta

        Nää vokkelo miehethän on ihan pimeitä.mites tuulilasin ketonen.varmaan käräjille.nyt on joku pelle hurahtanut vokkeloon liian pahasti


      • >TSI moottoreista kelpuuttaisin ainoastaan 90 heppaisen mallin aukottomalla huoltohistorialla ja manuaalivaihteistolla.

        Niin varmaan, tuota konettahan on ollut myynnissä peräti jo muutaman kuukauden ajan Polossa (Blue Motion Technology).


      • RupiReetikallo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >TSI moottoreista kelpuuttaisin ainoastaan 90 heppaisen mallin aukottomalla huoltohistorialla ja manuaalivaihteistolla.

        Niin varmaan, tuota konettahan on ollut myynnissä peräti jo muutaman kuukauden ajan Polossa (Blue Motion Technology).

        Vuodesta 2008 myyty.


    • korvaatko

      Katotaan nyt11.4.2012 09:32

      "Maksumiehen titteli olisi pitänyt olla päivänselvä jo näihin päiviin asti, miksei se ole ollut? Toiset sanoo, että kirjoittelu asiasta ei vaikuta mihinkään. Jotkut täällä uhkailee, että ei pitäisi mustamaalata kertomalla vioista, ettei joudu käräjille ja toiset taas sanoo että hyvä, kun asiaa nostetaan ja puhutaan.
      Ja vaikka kuinka tuohduttaisi nyt myöntää, että siinä omassa vekselillä ostetussa rakkaassa hopeanvärisessä VW-Golfissakin voi olla vikaa, kannattaa lukea viestit kunnolla."

      Sinä ainakin olet ensimmäinen joka käräjille haastetaan.
      Tuommoisella järjettömällä mustamaalamisella pudotat
      minun auton arvoa.

      • korvaamaan

        Ei voi olla totta11.4.2012 13:45

        "Nää vokkelo miehethän on ihan pimeitä.mites tuulilasin ketonen.varmaan käräjille.nyt on joku pelle hurahtanut vokkeloon liian pahasti"

        Vielä ilkeät pimeäksi pelleksi haukkua ?
        Sinä myös käräjille ja maksamaan.
        Tuulilasiketonen sentään näyttää pysyvän lestissään
        eikä ala valepsykiatriksi.


      • faktamies.

        Onhan se selvä, että sinulla on löysät housuissa kun rosis odottaa ja todisteet ovat kiistattomat. Jos sinulla olisi älliä edes vähän, ymmärtäisit edes tässä vaiheessa lopettaa.


      • faktamies.
        faktamies. kirjoitti:

        Onhan se selvä, että sinulla on löysät housuissa kun rosis odottaa ja todisteet ovat kiistattomat. Jos sinulla olisi älliä edes vähän, ymmärtäisit edes tässä vaiheessa lopettaa.

        Jaaha, Golfarin... viesti on poistettu tästä välistä.


      • julkinen tieto
        faktamies. kirjoitti:

        Jaaha, Golfarin... viesti on poistettu tästä välistä.

        Naurettavaa, kun joku vaahtoaa rosikseen haastamisesta.
        Eihän näistä jutuista vielä mikään ylitä edes syytekynnystä.
        Jokaisella ihmisella saa olla vaikka kuinka murhaava mielipide jostakin autosta, niin se ei ole lähelläkään minkään nimistä rikosta.


    • järki hoi

      Mitenköhän Saksassa niiden hinnat eivät ole tippuneet, vaikka siellä ovat samat mallit olleet jo oleellisesti pidempään ja siellä ajetaan enemmän. Päin vastoin Volkkarilla menee entistä paremmin. DSG-vaihteistot lisätään yhä useampiin autoihin. Voithan sinä näitä ihmetellä. Luulisi ihmisellä olevan parempaakin tekemistä.

    • see you in court
      • faktamies.

        Olet sinä aika epeli kun olet saanut ristiinpostittamisella keksimiäsi vikoja näin paljon aikaiseksi. Toivon, että saat siitä myös maksaa aikanaan. Oikein kunnolla.


      • saabisti.
        faktamies. kirjoitti:

        Olet sinä aika epeli kun olet saanut ristiinpostittamisella keksimiäsi vikoja näin paljon aikaiseksi. Toivon, että saat siitä myös maksaa aikanaan. Oikein kunnolla.

        Nykyään palstojen ylläpitäjät ovat juridisesti vastuussa kirjoittajiensa julkaisemistaan viesteistä, mutta on aivan selvää, että viestejä, jotka perustuvat kylmiin totuuksiin, ei voi aiheetta poistaa, eikä sensuroida.
        Minä taas erittäin sydämmellisenä ihmisenä toivon, että sinä et joutuisi aikanaan maksamaan kunnolla, vaan että Kesko tulisi edes puoleenväliin vastaan kuluissa. Toki jos olet ehtinyt volkkarillasi ajamaan yli 100 thkm, ei autosi ole enää edes valmistajan kulluttajavastuulain piirissä, joten en voi muuta kuin toivottaa sinulle onnea autosi kanssa..
        Ehkäpä se paljon kehumasi imagokaan ei ole kovin hyvä, kun mielestäsi yksi nettikirjoittelija saa kohta kaikki suomen lehdet kirjoittelemaan jakoketjuvioista ja jopa valmistajan myöntämään virheen tuotteissa.


      • faktamies.
        saabisti. kirjoitti:

        Nykyään palstojen ylläpitäjät ovat juridisesti vastuussa kirjoittajiensa julkaisemistaan viesteistä, mutta on aivan selvää, että viestejä, jotka perustuvat kylmiin totuuksiin, ei voi aiheetta poistaa, eikä sensuroida.
        Minä taas erittäin sydämmellisenä ihmisenä toivon, että sinä et joutuisi aikanaan maksamaan kunnolla, vaan että Kesko tulisi edes puoleenväliin vastaan kuluissa. Toki jos olet ehtinyt volkkarillasi ajamaan yli 100 thkm, ei autosi ole enää edes valmistajan kulluttajavastuulain piirissä, joten en voi muuta kuin toivottaa sinulle onnea autosi kanssa..
        Ehkäpä se paljon kehumasi imagokaan ei ole kovin hyvä, kun mielestäsi yksi nettikirjoittelija saa kohta kaikki suomen lehdet kirjoittelemaan jakoketjuvioista ja jopa valmistajan myöntämään virheen tuotteissa.

        Sinuna alkaisin siirtää omaisuutta muiden nimiin.


      • saabisti.
        faktamies. kirjoitti:

        Sinuna alkaisin siirtää omaisuutta muiden nimiin.

        Sinuna harkitsisin VW:n pikaista myyntiä vielä kun siitä voi vielä muutaman tonnin saada. Lähin Toyota-liike ei liene kaukana, jolloin murheet helpottavat.


    • Hienoa aktiivisuutta

      No niin, sitkeästi ne täältäkin peukutettiin jakoketjuongelmista kertoneet viestit pois näkyvistä alta aikayksikön. Yrittäkääpä samaa Tuulilasin puolella...

      Eli onnittelut ja kiitokset aktiivisuudesta asiasta informoineille. Mikäli ongelma realisoituu omalla kohdalla, niin ilman avointa nettikeskustelua kyseessähän olisi taas tyypillinen maahantuoja vastaan yksittäinen kuluttaja tilanne, ja jokainen tietää miten siinä käy.

    • ---

      En vahvista. Moottorina 1.8 TSI DSG7 ajettu 110000 km, ei vikaa, ei myöskään tuossa parjatussa vaihteistossa ole ollut vikaa. Autona Superb -10.

      • Peruskärräri

        Hiljakkoin ostin 1,4 TSI -.09 mallin aj.63000.Hienosti käy ja kukkuu,pieni kulutus,mukava ajaa.Olisko faktaa,montako ketjua esim. 1000 myydystä golffista on täytynyt vaihtaa?
        Nuo öljyt ja suotimen vaihdan 15tkm välillä on mielestäni liian pitkä turbokonelle
        tuo longlife väli.
        Aion ajaa tällä vuosikausia,joten tuo jälleenmyyntiarvokaan ei huoleta,kyllä sen
        joku sitten aikanaan ostaa,kun vaan laittaa hinnan kohdalleen.


      • A. Sentaja
        Peruskärräri kirjoitti:

        Hiljakkoin ostin 1,4 TSI -.09 mallin aj.63000.Hienosti käy ja kukkuu,pieni kulutus,mukava ajaa.Olisko faktaa,montako ketjua esim. 1000 myydystä golffista on täytynyt vaihtaa?
        Nuo öljyt ja suotimen vaihdan 15tkm välillä on mielestäni liian pitkä turbokonelle
        tuo longlife väli.
        Aion ajaa tällä vuosikausia,joten tuo jälleenmyyntiarvokaan ei huoleta,kyllä sen
        joku sitten aikanaan ostaa,kun vaan laittaa hinnan kohdalleen.

        Onko se tupla-ahdettu? Niihin on 2007-mallisiin ketjuja osaan vaihdettu. Uudemmat ovat tiettävästi erilaisia tai ainakaan en ole kuullut niihin ketjuja vaihdetun.

        Jos taas autosi on 122hv versio, niin ei syytä huoleen. Jos autosi on vielä manuaali, niin ei huolta senkään vertaa. Manuaalilla ei ajeta liian suurella vaihteellä eli voitelu toimii aina. 15tkm öljynvaihtoväli takaa jo itsessään sen, ettei öljytilaan synny sihtiä ja öljynkiertoa tukkivaa "kylmälimaa" tai miksi sitä kukakin haluaa kutsua.


      • peruskärräri
        A. Sentaja kirjoitti:

        Onko se tupla-ahdettu? Niihin on 2007-mallisiin ketjuja osaan vaihdettu. Uudemmat ovat tiettävästi erilaisia tai ainakaan en ole kuullut niihin ketjuja vaihdetun.

        Jos taas autosi on 122hv versio, niin ei syytä huoleen. Jos autosi on vielä manuaali, niin ei huolta senkään vertaa. Manuaalilla ei ajeta liian suurella vaihteellä eli voitelu toimii aina. 15tkm öljynvaihtoväli takaa jo itsessään sen, ettei öljytilaan synny sihtiä ja öljynkiertoa tukkivaa "kylmälimaa" tai miksi sitä kukakin haluaa kutsua.

        Se on tuo 122hv,6vaiht.manuaali,yhdellä ahtimella.Täytynee huomioida tuo liian suurella vaihteella vedätys.Tuo neuvova vaihdenäyttö mielestäni ohjaa liian isolla vaihteella ajoon esim.kaupungissa.
        Kiitos asiallisesta kommentista A.Sentaja,kaltaisiasi tarvitaan näillä palstoilla.


      • A. Sentaja
        peruskärräri kirjoitti:

        Se on tuo 122hv,6vaiht.manuaali,yhdellä ahtimella.Täytynee huomioida tuo liian suurella vaihteella vedätys.Tuo neuvova vaihdenäyttö mielestäni ohjaa liian isolla vaihteella ajoon esim.kaupungissa.
        Kiitos asiallisesta kommentista A.Sentaja,kaltaisiasi tarvitaan näillä palstoilla.

        Täytyy vielä sen verran lisätä, että ns. kylmälimaa muodostuu ihan kaikkiin moottoreihin merkistä riippumatta. Suomen oloihin suosittelen aina väliöljynvaihtoa 1v./15tkm jälkeen. Siinä ei tarvitse suodatinta vaihtaa eli homma on niinkin yksinkertainen kuin proppu auki (huom. 18mm avain tai hylsy), öljyt pois, proppu kiinni ja öljyt koneeseen. Kustannukset ovat siis itse tehden vähän yli kolme litraa LL-öljyä (30-40€).

        A.Sentaja on muuten VW-autojen kanssa ollut melko paljon tekemisissä. Luotan täysin juuri sinunkin valitsemaasi pakettiin, 122hv ja manuaali. Paljon mainittua miljoonaa kilometriä en usko yhdenkään bensaturbon kestävän ilman vähintäinkin turbon uusimista, mutta perusmoottori on selvästi suuremmille tehoille mitoitettu ja tässä versiossa sillä saattaa miljoona kilometriä onnistuakin. Hyvin huollettuna ja siististi ajettuna tietysti.

        Itse asiassa olen hieromassa kauppaa samanlaisesta autosta.


      • perukärrärI
        A. Sentaja kirjoitti:

        Täytyy vielä sen verran lisätä, että ns. kylmälimaa muodostuu ihan kaikkiin moottoreihin merkistä riippumatta. Suomen oloihin suosittelen aina väliöljynvaihtoa 1v./15tkm jälkeen. Siinä ei tarvitse suodatinta vaihtaa eli homma on niinkin yksinkertainen kuin proppu auki (huom. 18mm avain tai hylsy), öljyt pois, proppu kiinni ja öljyt koneeseen. Kustannukset ovat siis itse tehden vähän yli kolme litraa LL-öljyä (30-40€).

        A.Sentaja on muuten VW-autojen kanssa ollut melko paljon tekemisissä. Luotan täysin juuri sinunkin valitsemaasi pakettiin, 122hv ja manuaali. Paljon mainittua miljoonaa kilometriä en usko yhdenkään bensaturbon kestävän ilman vähintäinkin turbon uusimista, mutta perusmoottori on selvästi suuremmille tehoille mitoitettu ja tässä versiossa sillä saattaa miljoona kilometriä onnistuakin. Hyvin huollettuna ja siististi ajettuna tietysti.

        Itse asiassa olen hieromassa kauppaa samanlaisesta autosta.

        Vielä yksi asia.Mites tuo auton sammutus,pitäiskö antaa käydä joutokäyntiä hetken aikaa ennen sammutusta,näinhän ennenvanhaan turbojen kanssa suositeltiin toimimaan turbon jäähdytyksen ja voitelun vuoksi.
        Joissakin autoissa oli sammutusautomatiikka,joka antoi moottorin käydä jonkun aikaa,vaikka virrat oli katkaistu.


      • A. Sentaja
        perukärrärI kirjoitti:

        Vielä yksi asia.Mites tuo auton sammutus,pitäiskö antaa käydä joutokäyntiä hetken aikaa ennen sammutusta,näinhän ennenvanhaan turbojen kanssa suositeltiin toimimaan turbon jäähdytyksen ja voitelun vuoksi.
        Joissakin autoissa oli sammutusautomatiikka,joka antoi moottorin käydä jonkun aikaa,vaikka virrat oli katkaistu.

        Ei tarvitse käyttää tyhjäkäyntiä pysähtymisen jälkeen. 122-heppaisessa on turbon jäähdytys järjestetty vesikiertoisena ja vesi kiertää tarvittaessa sammuttamisen jälkeenkin, kunnes turbon lämmöt on ok.

        Mutta järjen käyttö on sallittua. Jos pidemmän moottoritiejakson jälkeen vedän sivuun, niin en kyllä sammuta saman tien mitään turboautoa.


      • osssss
        peruskärräri kirjoitti:

        Se on tuo 122hv,6vaiht.manuaali,yhdellä ahtimella.Täytynee huomioida tuo liian suurella vaihteella vedätys.Tuo neuvova vaihdenäyttö mielestäni ohjaa liian isolla vaihteella ajoon esim.kaupungissa.
        Kiitos asiallisesta kommentista A.Sentaja,kaltaisiasi tarvitaan näillä palstoilla.

        Jaa että vääntöhyöty pitäs eliminoida pois.Miksi sitten turbo on asennettu?


    • Minkä ongelman?

      1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

      1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

      1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

      1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

      1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

      1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

      1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

      1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

      1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

      1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

      1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

    • Bastrado

      Itse olen ajellut noilla VAG konsernin tuotteilla TSI:llä ja TSI DSG yhdistelmällä, eikä kohdalleni ole tullut eteen mitään ongelmia. Käsittääkseni alkupään versioissa on noita yllämainittuja ongelmia ollut,mutta uudemmissa niitä ei pahemmin ole ilmennyt. Huolettomia kilometrejä sekä mukavia pelejä on ollut ajeltua. Uoden pistin tilaukseen taas.Kokeillaan nyt tuota Seat Exeo 2,0l TSI:tä joka Pirkka-Audi lempinimenkin on saanut.

      • osssss

        Ja pommi jää seuraavalle kun ajat alle 100tkm?


      • Jäitä hattuun ossi
        osssss kirjoitti:

        Ja pommi jää seuraavalle kun ajat alle 100tkm?

        Käytetty on aina riskiostos,merkistä riippumatta.


    • minätaass

      Kaksi tuttua vaihtoi volkkarin pois, toinen kalliin remontin jälkeen pettyneenä ja toinen kädet ristissä että toimisi koeajolla. Toinen harkitsi volkkarin liisausta niin olis auto kun tarvii.

    • tiguan 1.4

      minulla meni 59000 km moottori rikki 1.4 tsi
      nyt on korjattu saa nyt nähdä kuinka kauan

    • dsg pommi tsi : llä

      ultimatevw foorumi lakkautettiin painostuksen alla, kun TSI ja DSG ongelmaketjut kasvoivat liian pitkiksi ja sisälsivät liian arakluonteista asiaa!!

      maahantuoja sai painostettua suomen viranomaisia sulkemaan koko foorumin!

      • kuumeinen etsintä

        Sama on edessä Vagarenallakin. Maahantuoja ottaa ylläpitoon yhteyttä, kun siellä ongelmista kirjoittelevat "petturitomistajat" ovat levitelleet tietoa "imagoykkösen" nurjasta puolesta. Ja saaneet aikaan kieltämättä aika ison polemiikin. Tämä tuskin käy Keskon pirtaan. Ihmettelen, jos ei jonkinlaista painostusta olisi ilmassa.
        Luultavasti Kesko-konsernin lakimiehet etsivät kuumeisesti pykälää, jonka nojalla Vagarenankin voisi sulkea tai esittää jotain vaateita ylläpidolle.
        Jos näin todella kävisi, jokainen itse saa päätellä kannattaako moiseen automerkkiin sekaantua.


      • osssss

        Jos asiat totta on niin nyt varmaan käännytään kuluttajaviraston puoleen?
        Onhan tuo koettu että merkkiliikkeessä on turha tingata.


    • Joko uudet kestää?

      Tottahan se heikko kestävyys on mitä sitä selvää asiaa vastaan väittämään.

      Tämmöisiä autoja tehdään ja myydään ihmisille. Ihem että iso valmistaja päästää tälläisiä miinoja ihmisille kaupan?

      Onkohan nyt materiaaleja muutettu ja kestäväöt moitteetta? tokihan ne korjaa asian jossain vuosimallissa ja kuukausi eräsä eteenpäin.

    • Ei enää Volkkaria

      Itsellä oli Golf FSI koneella. Ei ole missään autossa ollut niin paljon vikaa kun tuossa. Jakopää hajosi, flektit vaihdettiin ja antureita jos jonkinlaista. Vikavalot vilkkui minkä kerkisi. Autolla oli ajettu 150tkm. Lisäksi Laakkosen huollon toiminta oli niin surkeaa että sain merkistä totaalisen tarpeekseni. Ainut mikä oli hyvää oli ajettavuus mutta minnekäs ajelet jos auto on aina pajalla. Auto meni vaihtoon eikä kyllä tule Volkkaria enää meille.

      • wolkkarista eroon

        Itsellä oli Tourani 1.6 conseptlinen koneella. Ei ole ollut koskaan omistuksessani autoa, joka olisi ollut enemmän pajalla kuin ajossa. Puoli vuotta tappelin auton myyjän ja Laakkosen huollon kanssa....Kun asiat oli menossa lakitupaan, tuli yhtäkkiä myyjä vastaan, ja kauppa purettiin. Autolla oli ajettu ostaessani sen noin 92.000 ja ongelmat alkoi kun 100.000 tuli täyteen.
        MM: jakopään hihna paloi, vesipumpppu vuosi, syylari petti, käynnitys ei toiminut, vakionopeuden säädin uusittiin kahteen kertaan, valot reistaili, jne, jne, jne....
        En enää ikinä osta volkkaria, enkä kyllä suosittele sellaista kenellekkään. Nyt alla on ollut pari kuukautta Kiia, pientä ongelmaa on tässäkin ollut mutta ei nyt mitään maata mullistavaa....vielä....


    • MÄ TAI SÄ JA HÄH

      Laittakaa auton valmistusnumero mukaan näihin kertomuksiinne, niin voidaan tarkistaa mikä on tilanne.Se on noin 17 merkkiä sisältävä numerosarja.

      Aina on vaan kaverin mummon miesystävän auto joka on ehkä ollu WV tai joku sinnepäin...ehkä TSI ,FBI tai jopa KGB tai saatto se olla Rellukin....vissiin ehkä ja se hajos 16 000km ajettuna...vai oliko se sittekin 260 000 en oo varma. Laittakaa jotain todisteita ettekä jauha jonninjoutavaa P.....Taitaa ilmaantua tunnistetietoja aika vähän. Nyt rohkeutta peliin ja eikö kannattas laittaa rek.numerokin ettei kukaan vaan osta sitä sun vanhaa paskaa.

    • Miten kukaan voisi?

      Kuinka VW-kuskit voisivat vahvistaa tuollaisen asian kun jokaisella on kokemus vain omista autoistaan?
      VW-kuskeilla ei ole mitään kollektiivista tietämystä asiasta kun kaikilla on kuitenkin vai se oma pää. Mitään yhteistä ja vain todellisellisille VW-kuskeille tarkoitettua tietopankkiakaan ei ole olemassa josta asian voisi varmistaa.
      Suomi24.fi-palstaa vuosia lukeneena sanoisin, että parhaiten tuon kaltaiset asiat selviävät esim. Toyota-keskusteluista. Siellä tuntuu olevan luotettavin tieto muitten automerkkien vioista - ainakin itse uskovat niin ja sillä asialla hekumoivat.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      397
      1562
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1165
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      175
      721
    Aihe