Rivitaloyhtiö jossa asun on digitalisoitu antenniverkko...digiboksi pitää kuitenkin olla kaapeliboksi ja nyt kun hommasin kanavakortin DNA-welho canal total-paketin niin se pitää olla antennikortti...ei kuitenkaan toimi!!! Onko tietoa missä vika?
Digitalisoitu antenniverkko
9
192
Vastaukset
- varmaan QAM
Epäilen että teidän talossa on ns. QAM-järjestelmä jolla antennin signaalit muutetaan C-signaaliksi ja se aiheuttaa omat ongelmansa, ei ole aito kaapeliverkko mutta ei antenniverkkokaan.
- Kiakkoo
Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)
- ei tarvi linkittää
Kiakkoo kirjoitti:
Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)
Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).
ei tarvi linkittää kirjoitti:
Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).
Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?
Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.
Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?- Kiakkoo
okaro kirjoitti:
Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?
Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.
Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?En nyt ihan sokkona ole korttia hommannut...kanavat rupes toimiin kun chip-koodi linkitettiin mulla on HD-boksi olishan se myyjä voinu sen varmaan kertoo jos olis tienny edes sen verran kuin minä!
- ei tarvi linkittää
okaro kirjoitti:
Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.
ei tarvi linkittää kirjoitti:
okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.
Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1
Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.- ei tarvi linkittää
okaro kirjoitti:
Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1
Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.Okarolle tiedoksi että Plustv:n kortteja ei voi käyttää HD-bokseissa koska Plustv:n kortit ei tue mm. linkitystä jonka HD-boksit vaatii.
Ja lisäks, vaikka olet keskustellut aloittajan kysymyksestä niin osuit kyllä väärään kohtaan, vastasit mulle vaikka olis pitänyt vastata suoraan aloittajalle.
- cvb44
Laita oma antenni, se pelaa. Kyllä voi olla vaikeeta telkkarin katsominen, ollaan antenniverkossa, joka muutetaan kaapeliverkoksi, ja joka sitten ei tietenkään toimi. Mikä tässä on ideana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084