Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan. Miten koetella totuus?

everythingbuttruth

Raamattu kehoittaa koettelemaan kaiken ja pitämään sen mikä on hyvää (1. Tess 5:21). Jehovan todistajat eivät kuitenkaan saa koetella uskoaan, vaan kaikki tulee niellä sata prosenttisesti sellaisena kuin seura sen tarjoilee.

Vartiotorni 15. marraskuuta 2009:
"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa."

Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa (sitähän tuo "internetin huono seura" alla käytännössä tarkoittaa).

"Veli Nordblom" kertoo konventissa kokemuksestaan
uskoaan vaarantaneista nettikeskusteluista

KYSYMYS: No joskus tulee sitten yllättäviä tilanteita. Veli Nordblomin kokemuksesta me voimme oppia paljon. Sinä olet edistyvä nuorimies, olet avustava palvelija. Hm, kerrohan, missä sinulle tuli eräässä tilanteessa haaste.

VASTAUS/ "VELI NORDBLOM": Perehdyin hieman internettiin ja siinä sitten tutustuin näihin keskustelufoorumeihin ja aika alkoi sitten kulua ja olin sitten näissä keskustelufoorumeissa ja joitakin keskusteluja voisi ehkä pikemminkin kutsua oppikysymysväittelyiksi.

K: Jokuhan voisi sitä pitää ihan kehittelevänä, mutta miten vakavana sinä näit tuon?

V: No, kyllähän se aluksi oli kiehtovaa; saattoi puolustaa uskoaan, mutta kyllä se oli vaarallista, että vaikka siinä sitten saattoikin lyödä Raamatulla välillä toista päähän, niin todellisuudessa sitten oma usko alkoi pikku hiljaa mennä, kun tuli niin paljon näitä vastaväitteitä, ettei kerinnyt millään tutkia ja selvittää kaikkia asioita itselleen.

K: Se on todella vakava asia. Miten kehitit sitten vihaa internetin huonoa seuraa kohtaan?

V: No, Raamatun periaatteet kyllä auttoivat, ja kun ymmärsi sen, ettei voi muuttaa näiden vastustajien mielipiteitä tai asennetta - aivan niin kuin Roomalaiskirjeessä sanotaan - "he ovat tulleet järkeilyissään tyhjänpäiväisiksi" ja sanotaan myöskin että "mieleltään suorastaan sairaita kiistelyistä". Ja myöskin todistajien foorumeilla joukkoon on pujahtanut luopioita aivan kuten Juudaan kirje sanoo ja "he esiintyvät vanhurskauden palvelijoina mutta turvautuvat tyhjään petokseen". Tällaiset ihmiset yrittävät viedä sitten saaliikseen kaikella tällä suostuttelullaan. Ja täytyy ymmärtää, että taustalla on Saatana Panettelija, alkuperäinen tappaja, joka koettaa viedä meidän uskomme.

K: Nuo olivat todella ajankohtaisia Raamatun tekstejä tälle päivälle. No, mitä askeleita sitten otit tuon ongelman korjaamiseksi?

V: Kun ymmärsin, että on lopetettava, niin siitä on kerta kaikkiaan tehtävä loppu. Se on pakko. Niin kuin Jeesus sanoi, että "jos silmä kompastuttaa, heitä silmä pois", joten jos tietokone kompastuttaa, niin kyllä tietokoneenkin voi heittää pois. Elikä oli rajoitettava sitten tuota tietokoneen käyttöä hyvin paljon. Ja sitten oli lisättävä tutkimista. Hyvin paljon oli tutkittava, jotta saisi kaikki asiat selvitettyä itselleen ja tietäisi mikä, mikä niissä on totuus. Ja kun sitten löysi tällaisia hengellisiä helmiä, niin ei niitä siitä kannata niille luopioille antaa, vaan seurakunta on oikea paikka. Ei kannata "heittää helmiä sioille". Ja niin aloin sitten "varmistautua tärkeämmistä asioita" ja näin sitten elämä alkoi palata jälleen kohdalleen.

K: Kiitos paljon. Kyllä me emme halua "istua valheen miesten kanssa", vaan me "vihaamme pahantekijöiden joukkoa". Paljon kiitoksia teille.

(aplodit)

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?p=41948#p41948

Miten Jehovan todistajat voivat varmistua siitä että heillä on Totuus, kun he eivät (vastoin Raamatun neuvoa) saa koetella sitä?

134

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikon vs parhain

jos jonkun argumentit heikentävät jonkun uskoa niin loogista olisi ajatella että ne ovat vakuuttavampia. miksi usko heikkenisi jos argumentit olisivat huonoja?

uskonnoissa tämä järkeenkäypä logiikka unohdetaan ja sitä pidetään uhkana jos jonkun argumentit heikentävät uskoa. sitä pidetään jopa vaarallisena.

usko johonkin asiaan heikkenee nimenomaan luonnollisesta syystä siksi että on kuullut tai ymmärtänyt niin hyviä argumenttejä että niitä on pidettävä uskottavampina. uskossa parhaimmat argumentit usein sivuutetaan koska halutaan suojella heikompia argumenttejä jotka liittyy uskoon.

jos muussakin elämässä aina toimisi siten että parhaimmat argumentit sivuutettaisiin ja kunnioitettaisiin heikompia argumenttejä niin mitähän elämästä tulisi?

• Huuma!

Tässä ei ole kysymys viattomista "argumenteista" vaan täysin suunnitelmallisista vedoksista joilla "vangita" kuulijat!

(Usko johonkin "argumentti" asiaan heikkenee nimenomaan luonnollisesta syystä?)

Kyllä syy kun paljastuu, vartiotornin manipuloiniksi/valheiksi asiansa pönkittämiseksi !

Torni ei enää pelota silmänsä aukaiseille ja nämä tulevat näkemään koko paletin, ihmetellen miksi en aikaisemmin ollut tuotakaan huomannut?. Sitä se tornin huuma ja hurmio/pelottelu saa aikaan ihmisessä joksikinaikaa?, kun tornin salat jollekkin viimein paljastuvat.
        Alkaa kuvotus joka saa aikaan tunneryöpyn, tämä parhaassa tapauksessa selkeyttää aivoitukset jotka aiemmin olivat suljetun - mielen, tornin-vankeudessa/ määräysvallassa annettuja ajatuksia, kuin olisivat henkilön omia päätelmiä ja niin sanottuja apsoluuttisia "totuuksia".

Ihminen saattaa ensin pelätä ajatella omilla aivoillaan, niinkinkauan kun onkaan tukahduttanut kaiken sen oman ajattelun vapauden. Torni näin on julistanut varokaa itsenäistä ajattelua yli vartiotorni-seuran se saattaa olla turmelevaa!.
        Se onkin se "turmelee" ihmisen valehtelijan käsistä, uskomasta tämän valheisiin. Siinä saattaa "joku" paljastua mikä se oikeastaan on.

• vanki vai vapaa..
        Huuma! kirjoitti:

Tässä ei ole kysymys viattomista "argumenteista" vaan täysin suunnitelmallisista vedoksista joilla "vangita" kuulijat!

(Usko johonkin "argumentti" asiaan heikkenee nimenomaan luonnollisesta syystä?)

Kyllä syy kun paljastuu, vartiotornin manipuloiniksi/valheiksi asiansa pönkittämiseksi !

Torni ei enää pelota silmänsä aukaiseille ja nämä tulevat näkemään koko paletin, ihmetellen miksi en aikaisemmin ollut tuotakaan huomannut?. Sitä se tornin huuma ja hurmio/pelottelu saa aikaan ihmisessä joksikinaikaa?, kun tornin salat jollekkin viimein paljastuvat.
        Alkaa kuvotus joka saa aikaan tunneryöpyn, tämä parhaassa tapauksessa selkeyttää aivoitukset jotka aiemmin olivat suljetun - mielen, tornin-vankeudessa/ määräysvallassa annettuja ajatuksia, kuin olisivat henkilön omia päätelmiä ja niin sanottuja apsoluuttisia "totuuksia".

Ihminen saattaa ensin pelätä ajatella omilla aivoillaan, niinkinkauan kun onkaan tukahduttanut kaiken sen oman ajattelun vapauden. Torni näin on julistanut varokaa itsenäistä ajattelua yli vartiotorni-seuran se saattaa olla turmelevaa!.
        Se onkin se "turmelee" ihmisen valehtelijan käsistä, uskomasta tämän valheisiin. Siinä saattaa "joku" paljastua mikä se oikeastaan on.

Ihmeellisiä väitöksiä... Juuri sen vuoksi että sinun n.s. "Tornisi" on kehoittanut ajattelemaan omilla aivoillaan, on moni vapautunut tietämätömyyden orjuudesta.

Älä nyt kuvittele että kaikki sinun "Tornisi" jäsenet ovat syntyneet sen jäseniksi. Monet ovat olleet juuri siinä tilanteessa missä monet tänään, sinun n.s. "Tornin" ulkopuolella ovat , vankeja.
        Vankeja kultuurin taholta, vankeja suvun taholta, vankeja valtion uskonnon opin taholta, vankeja yleisen näkemyksen johdosta, vankeja eri oppilaitoksien taholta j.n.e.

Nämä ihmiset olivat vankeja siinä mielessä että heitä estettiin käytämästa tervettä järkeä, joko uhkauksin tai sitten syrjimällä heitä yhteiskunnan eri tasoilla. Niin poliitisella kuin uskonollisella alueella

Tämä ei kutenkaan millään tavoin estänyt heitä käyttämästä, aivan vaapaasti, aivojaan/vapaata ajattelu kykyään ja tehdä elämässään ratkaisuja jotka heidän mielestään on oikeita, ei sinun tai joidenkin muiden mielestä.

Ratkaisut ovat henkilökohtaisia ja niin niiden täytyy silloin olla ja tulla vapaasta tahdosta, sekä vapaasta ajatelu kyvystä, eikö vain..?

• Raamatusta:

Seura tekee kaltaisekseen.

Huono seura hyvät tavat turmelee.

• Käännös

1. Tess. 5:21 - ”Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.” - Raamattu 1992

Miten kritiikki nimimerkille ”everythingbuttruth”? Vastaus? Todisteet?

• koeteltuja...

Olen koetellut Vt-seuran nettisivustoja.
        Voin ladata sieltä uusimmat lehdet sekä pdf että mp3-muodoissa,
        ja ne helpottavat kovasti tutusumistani Raamattuunkin,
        onhan Raamattukin siellä :)
        Kuuntelen raamatullisia äänitteitä ulkoillessani ja tehdessäni kotitöitä,
        ja säästän paljon aikaa.
        Toki tutkin sitten ihan omassa rauhassani, kynä kädessä ja muistiinpanoja tehden,
        ikiomaa rakasta vanhaa Raamattuani.
        Sen otan mukaani sähköttömään maailmaan kesällä ;D

ns.luopparisivustoihin en vetoa tunne.
        Pari krt niitä lueskeli, ja heidäntietämättömät lausuntonsamm.Raamatusta
        suorastaan naurattivat.
        Selvää provoilua ja riidanhaastoa,
        joihin en tuhlaa sekuntiakaan kallisarvoisesta ajastani.

• 73324
        koeteltuja... kirjoitti:

ja säästän paljon aikaa.
        Toki tutkin sitten ihan omassa rauhassani, kynä kädessä ja muistiinpanoja tehden,

suorastaan naurattivat.

"Olen koetellut Vt-seuran nettisivustoja."

Jos sinulle riittää pelkästään se, että sivut toimivat teknisesti mutta et välitä niiden sisällöstä tai siitä että Jt-oppi perustuu valehtelulle, niin vt-seuran sivut ovat sinulle mitä sopivimmat.

"ns.luopparisivustoihin en vetoa tunne."

Tiesitkö, ettei minkään lahkon jäsenet yleensä tunne vetoa niiden kannanottoja kohtaan, jotka osoittavat lahkon opit vääriksi? Itseasiassa kaikki kriittisyys omaa "totuutta" kohtaan kielletään kuten aloituksessa tuli jälleen ilmi.

"joihin en tuhlaa sekuntiakaan kallisarvoisesta ajastani."

Kuitenkin tuhlaat aikaasi täällä, vt-seuran kieltämillä keskustelupalstoilla.

• uskontojen mm
        73324 kirjoitti:

Jos sinulle riittää pelkästään se, että sivut toimivat teknisesti mutta et välitä niiden sisällöstä tai siitä että Jt-oppi perustuu valehtelulle, niin vt-seuran sivut ovat sinulle mitä sopivimmat.

Tiesitkö, ettei minkään lahkon jäsenet yleensä tunne vetoa niiden kannanottoja kohtaan, jotka osoittavat lahkon opit vääriksi? Itseasiassa kaikki kriittisyys omaa "totuutta" kohtaan kielletään kuten aloituksessa tuli jälleen ilmi.

"Tiesitkö, ettei minkään lahkon jäsenet yleensä tunne vetoa niiden kannanottoja kohtaan, jotka osoittavat lahkon opit vääriksi? Itseasiassa kaikki kriittisyys omaa "totuutta" kohtaan kielletään kuten aloituksessa tuli jälleen ilmi"

Nimenomaan näin. Missään uskonnossa eikä etenkään lahkoissa ei pidetä hyvänä sitä että tutustutaan oman uskonnon kriittiseen materiaaliin. Mormonitkaan tuskin mainostavat että menkää vain lahkon jäsenet tutkimaan mormoneista kirjoitettuja kirjoituksia.

Eikä rivimormoni kyllä itsekään halua sellaisia lukea sen enempää kuin todistajat omastaan. Tälläinen menettely on juuri uskontoa ja usein kuplassa elämistä. Totuus ei kiinnosta.

Normaali järjellä varustettu ihminen joka on vapaa aivopesusta ja itsepetoksesta tutustuisi kriittisesti sekä "luopparisivustoihin" että vt-seuran omiin sivuihin. Itse asiassa hän suhtautuisi kaikkeen kriittisesti. Kaikki vt-seuran sivujen tai materiaalin tekstit eivät pidä paikkaansa, ja vastaavasti kaikki "luopparisivustojen" kirjoitukset eivät pidä paikkaansa.

Keskimäärin ja todennäköisempää silti on että kriittisesti vt-seurasta kirjoittelevat tahot puhuvat enemmän seurasta totta kuin se itse kertoo itsestään. Tämä on ihan looginen asia että uskonto ei halua tuoda esile kaikkea itsestään eikä etenkään mitään joka voisi herättää epäilyksiä. Ja tämäkin koskee lähes kaikkia uskontoja vt-seuran ohella

• valehteluu

"oletan että luopparit on itse ne keksineet,
        kun ei niistä ole mustaa valkoisella,
        Vt-seuran omassa aineistossa . :D"

vt-seuran omasta aineistosta löytää mittavasti suoranaista ja tahallista valehtelua. oletko tästä samaa mieltä?

• wtf 1975 ?

Toteukuiko tämä Vartiotorni-seuran esittämä ennustus:

"Kuitenkin me voimme olla varmoja seuraavasta: 1970-luku on näkevä ihmiskunnan historian vaikeimman ajan." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

Mulle ainakin itse elettynä 1970-luku oli siihenastisen elämäni raastavin ja kamalin .
        Kyllä siinä Variotorniseura oli ihan oikeassa, silloin meni moraali vielä alemmas kuin 1960-luvulla, kaikilla aloilla.

Mun mielestä tossa Hertsykän lainauksessa ei sitten kuitenkaan puhuttu
        a)maailmanlopusta
        b)nimenomaan vuodesta 1975

• Vakava Tiede
        uskontojen mm kirjoitti:

"Tiesitkö, ettei minkään lahkon jäsenet yleensä tunne vetoa niiden kannanottoja kohtaan, jotka osoittavat lahkon opit vääriksi? Itseasiassa kaikki kriittisyys omaa "totuutta" kohtaan kielletään kuten aloituksessa tuli jälleen ilmi"

Nimenomaan näin. Missään uskonnossa eikä etenkään lahkoissa ei pidetä hyvänä sitä että tutustutaan oman uskonnon kriittiseen materiaaliin. Mormonitkaan tuskin mainostavat että menkää vain lahkon jäsenet tutkimaan mormoneista kirjoitettuja kirjoituksia.

Eikä rivimormoni kyllä itsekään halua sellaisia lukea sen enempää kuin todistajat omastaan. Tälläinen menettely on juuri uskontoa ja usein kuplassa elämistä. Totuus ei kiinnosta.

Normaali järjellä varustettu ihminen joka on vapaa aivopesusta ja itsepetoksesta tutustuisi kriittisesti sekä "luopparisivustoihin" että vt-seuran omiin sivuihin. Itse asiassa hän suhtautuisi kaikkeen kriittisesti. Kaikki vt-seuran sivujen tai materiaalin tekstit eivät pidä paikkaansa, ja vastaavasti kaikki "luopparisivustojen" kirjoitukset eivät pidä paikkaansa.

Keskimäärin ja todennäköisempää silti on että kriittisesti vt-seurasta kirjoittelevat tahot puhuvat enemmän seurasta totta kuin se itse kertoo itsestään. Tämä on ihan looginen asia että uskonto ei halua tuoda esile kaikkea itsestään eikä etenkään mitään joka voisi herättää epäilyksiä. Ja tämäkin koskee lähes kaikkia uskontoja vt-seuran ohella

Kriittisesti voi siis suhtautua myös Tiede-uskontoon?

Että ne kaikki tiedemiehet olisi erehtymättömiä, ei tietenkään pidä paikkaansa.
        Ovat samasta tutkimuskohteestakin erimielisiä
        ja tappelevat kunniasta /maineesta/ tutkimusapurahoista.

Ei ihme että tapahtuu kaikenlaisia väärintulkintoja...
        Luotettavuus, kuka sen arvioi,,,,,,
        tutkimusten rahoittajatko?

Ne Pelle Pelottomat vaikuttaa välillä tosi söpöiltäkin....
        Ja mua nauratti ,oikeesti naurattaa vieläkin ,juttu siitä kuinka
        tiedemies laittoi päänsä vahingossa hiukkaskiihdyttimeen.....

• vai vaikeinta??
        wtf 1975 ? kirjoitti:

"Kuitenkin me voimme olla varmoja seuraavasta: 1970-luku on näkevä ihmiskunnan historian vaikeimman ajan." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

Mulle ainakin itse elettynä 1970-luku oli siihenastisen elämäni raastavin ja kamalin .
        Kyllä siinä Variotorniseura oli ihan oikeassa, silloin meni moraali vielä alemmas kuin 1960-luvulla, kaikilla aloilla.

a)maailmanlopusta

"Mulle ainakin itse elettynä 1970-luku oli siihenastisen elämäni raastavin ja kamalin .
        Kyllä siinä Variotorniseura oli ihan oikeassa, silloin meni moraali vielä alemmas kuin 1960-luvulla, kaikilla aloilla"

eikai kyse ole kenenkään yksilön subjektiivisesta kokemuksesta tässä yhteydessä vaan koko maailmasta. Jos sinusta todella 70-luku oli maailmanhistorian vaikeinta aikaa niin olet onnistunut huijaamaan itseäsi rankasti.

Jos tehtäisiin maailmanlaajuinen gallup jossa kysyttäisiin että kumpi oli maailmassa vaikeinta ja karmeinta aikaa, 40-luku vai 70-luku niin väittäisin että tulos olisi että yli 90% vastaisi että 40-luku.

Maailmansota holokausteineen ja neuvostoliiton joukkomurhineen yms oli kyllä totisesti järkyttävästi karmeampaa aikaa ihmiskunnalle kuin 70-luku.

tuossa siis puhuttiin IHMISKUNNAN HISTORIAN VAIKEIMMASTA AJASTA. että aivan täyttä valhetta että 70-luku olisi ollut ihmiskunnan historian vaikeinta aikaa. sen nyt ymmärtää jokainen historiaa vähänkin tunteva ellei ole aivopesty uskomaan vt-seuran valheita.

• itsepetoksessa?
        wtf 1975 ? kirjoitti:

a)maailmanlopusta

"Mulle ainakin itse elettynä 1970-luku oli siihenastisen elämäni raastavin ja kamalin .
        Kyllä siinä Variotorniseura oli ihan oikeassa, silloin meni moraali vielä alemmas kuin 1960-luvulla, kaikilla aloilla."

Teepä gallup tuolla kaduilla ihmisille ja kysy että oliko 70-luku ihmiskunnan historiassa vaikeampaa aikaa kuin 40-luku maailmansotineen.

näet itse että melkein jokainen vastaa että 40 luku oli paljon vaikeampaa

• ykskakskolme123
        Vakava Tiede kirjoitti:

Kriittisesti voi siis suhtautua myös Tiede-uskontoon?

Että ne kaikki tiedemiehet olisi erehtymättömiä, ei tietenkään pidä paikkaansa.
        Ovat samasta tutkimuskohteestakin erimielisiä
        ja tappelevat kunniasta /maineesta/ tutkimusapurahoista.

Ei ihme että tapahtuu kaikenlaisia väärintulkintoja...
        Luotettavuus, kuka sen arvioi,,,,,,
        tutkimusten rahoittajatko?

Ne Pelle Pelottomat vaikuttaa välillä tosi söpöiltäkin....
        Ja mua nauratti ,oikeesti naurattaa vieläkin ,juttu siitä kuinka
        tiedemies laittoi päänsä vahingossa hiukkaskiihdyttimeen.....

Tieteellisessä ajattelussa yleisesti ei väitetä edustavan erehtymättömyyttä eikä vaadita olemaan kyseenalaistamatta teorioita, vaan toimitaan täysin päinvastoin. Tieteessä ei myöskään esitetä yliluonnollisen täydellisen toimijan antavan ihmisille tietoja, vaan asiat tutkitaan kokeellisesti.

Onneksi kaltaisiasi todellisuuden pakoilijoita varten on olemassa tarjolla melkoinen repertuaari kaikenlaisia katteettomia lupauksia paratiiseista, jumalista ja muista ikuisista onnentiloista. Näitähän tarjoavat kilvan ne lukuisat Ainoat Oikeat Totuudet, jotka uskontoina ja lahkoinakin tunnetaan.

• jaakobista

Ihmisten ja Todistajien henkilökohtainen usko ja sen mukaiset hyvät työt ovat arvostettavia asioita.
        - Vuoden 2011 J:n-Todistajien vuosikirjassa on vaikuttavia kertomuksia kuinka vaikeista ajoista voidaan selvitä luottamuksella Jumalaan. Olen lukenut tuon vuosikirjan netissä. Esimerkiksi erään Todistajan kokemus Japanin suuresta maanjäristyksestä v.2011 on mieleenpainuva, kun hän tulvan keskellä autonsa katolla rukoilee... ja Ruandan valtavat inhimilliset kärsimykset kansanmurhan aikana voivat vakuuttaa niille jotka sanovat ettei Todistajien uskoa koetella, -kyllä koetellaan.

- Ja sitten tuohon kysymykseen v.75 ja siihen ajanjaksoon kohdistuvista "odotteista", kyllä tästäkin mainittiin tuossa uusimmassa vuosikirjassa.

• Real Life
        vai vaikeinta?? kirjoitti:

Kyllä siinä Variotorniseura oli ihan oikeassa, silloin meni moraali vielä alemmas kuin 1960-luvulla, kaikilla aloilla"

eikai kyse ole kenenkään yksilön subjektiivisesta kokemuksesta tässä yhteydessä vaan koko maailmasta. Jos sinusta todella 70-luku oli maailmanhistorian vaikeinta aikaa niin olet onnistunut huijaamaan itseäsi rankasti.

Jos tehtäisiin maailmanlaajuinen gallup jossa kysyttäisiin että kumpi oli maailmassa vaikeinta ja karmeinta aikaa, 40-luku vai 70-luku niin väittäisin että tulos olisi että yli 90% vastaisi että 40-luku.

Maailmansota holokausteineen ja neuvostoliiton joukkomurhineen yms oli kyllä totisesti järkyttävästi karmeampaa aikaa ihmiskunnalle kuin 70-luku.

tuossa siis puhuttiin IHMISKUNNAN HISTORIAN VAIKEIMMASTA AJASTA. että aivan täyttä valhetta että 70-luku olisi ollut ihmiskunnan historian vaikeinta aikaa. sen nyt ymmärtää jokainen historiaa vähänkin tunteva ellei ole aivopesty uskomaan vt-seuran valheita.

**Mun mielestä tossa Hertsykän lainauksessa ei sitten kuitenkaan puhuttu
        a)maailmanlopusta
        b)nimenomaan vuodesta 1975**
        joo, ei kyllä puhuttu, ei maailmanlopusta,
        eikä nimenomaan vuodesta 1975.

Noi olkinukke-jutut on söpön lapsellisia :)

• yksit.Kohinaa vain
        jaakobista kirjoitti:

Ihmisten ja Todistajien henkilökohtainen usko ja sen mukaiset hyvät työt ovat arvostettavia asioita.
        - Vuoden 2011 J:n-Todistajien vuosikirjassa on vaikuttavia kertomuksia kuinka vaikeista ajoista voidaan selvitä luottamuksella Jumalaan. Olen lukenut tuon vuosikirjan netissä. Esimerkiksi erään Todistajan kokemus Japanin suuresta maanjäristyksestä v.2011 on mieleenpainuva, kun hän tulvan keskellä autonsa katolla rukoilee... ja Ruandan valtavat inhimilliset kärsimykset kansanmurhan aikana voivat vakuuttaa niille jotka sanovat ettei Todistajien uskoa koetella, -kyllä koetellaan.

- Ja sitten tuohon kysymykseen v.75 ja siihen ajanjaksoon kohdistuvista "odotteista", kyllä tästäkin mainittiin tuossa uusimmassa vuosikirjassa.

Odotteita on monenlaisia....

Mitä vuosikirjassa mainittiin ?
        sanottiinko että vuosilukua 1975
        kuulutettiin ovilla/julkaisuissa nimenomaisena maailmanlopun vuotena,
        ja että se oli Vt-seuran virallinen näkemys?

• 197567890
        wtf 1975 ? kirjoitti:

a)maailmanlopusta

>>Mun mielestä tossa Hertsykän lainauksessa ei sitten kuitenkaan puhuttu
        a)maailmanlopusta b)nimenomaan vuodesta 1975>>

Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi vaan Vt-seuran opetuksista. Opetus vuoden 1975 maailmanlopusta on helposti osoitettavissa toteen vaikka näin:

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että arvostetun kansanperinteen mukaan luomispäivät olivat varmasti 7000-vuotisia?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 6000 vuotta tuosta 7000-vuotisesta lepopäivästä tulee varmasti täyteen syksyllä 1975?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 7000-vuotisen lepopäivän viimeinen vuosituhat tulee varmasti olemaan Kristuksen tuhatvuotishallinto?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että Kristuksen tuhatvuotishallinto on olosuhteiltaan varmasti paratiisillinen ja noiden olosuhteiden alkua piti edeltää nk. maailmanloppu?
        A) Kyllä
        B) Ei

Tuliko vuoden 1975 syksyllä nk. maailmanloppu ja alkoiko Kristuksen tuhatvuotishallinto ja paratiisilliset olosuhteet?
        A) Kyllä
        B) Ei

• venkoilustop
        yksit.Kohinaa vain kirjoitti:

Odotteita on monenlaisia....

Mitä vuosikirjassa mainittiin ?
        sanottiinko että vuosilukua 1975
        kuulutettiin ovilla/julkaisuissa nimenomaisena maailmanlopun vuotena,

>>sanottiinko että vuosilukua 1975 kuulutettiin ovilla/julkaisuissa nimenomaisena maailmanlopun vuotena, ja että se oli Vt-seuran virallinen näkemys?>>

Täältä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä siitä, kuinka julkisesti ja suoraan vuotta 1975 opetettiin seiskytluvun alussa ihan konventtilavaltakin:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975b.html

• OMG ;D
        venkoilustop kirjoitti:

>>sanottiinko että vuosilukua 1975 kuulutettiin ovilla/julkaisuissa nimenomaisena maailmanlopun vuotena, ja että se oli Vt-seuran virallinen näkemys?>>

Täältä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä siitä, kuinka julkisesti ja suoraan vuotta 1975 opetettiin seiskytluvun alussa ihan konventtilavaltakin:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975b.html

sanottiinko että vuosilukua 1975:

_kuulutettiin ovilla/julkaisuissa_ nimenomaisena maailmanlopun vuotena,

Silloinhan siitä on kansikuvia hertsyköissä ja vartsikoissa, onhan?

Iso asia sentään, maailmanloppu.
        joku muutama äänite ei oikein vakuuta siitä että se oli Vt-seuran virallinen opetus,
        kun ne ei siitä lehdyköissään pihahtaneetkaan.
        Jotkut _tahtoivat uskoa_ et v.1975 on SE vuosi.

Ei olleet lukeneet Raamatusta, kuinka Tsiisus sanoo että VAIN Isä tietää sen.
        Ei sitä Vt-seurakaan julistanut kiljuen
        MAAAILMANLOPPUUU v.1975

Hypettäjät sitä keskenään paisuttelivat.
        Myöhemmin demonisoivat Smurffitkin,
        ja väittävät että smurffit kiellettiin MYÖS Vt- seuran julkaisuissa... OMG :D

• jaakobista
        OMG ;D kirjoitti:

joku muutama äänite ei oikein vakuuta siitä että se oli Vt-seuran virallinen opetus,

MAAAILMANLOPPUUU v.1975

Mikäli haluat tarkistaa mitä mainintoja on v.75, voit käydä lukemassa tuon vuosikirjan 2012 :
        http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNZNT
        -> etusivulle josta löytyy vuosikirja.

-

• kuulemma..
        ykskakskolme123 kirjoitti:

Tieteellisessä ajattelussa yleisesti ei väitetä edustavan erehtymättömyyttä eikä vaadita olemaan kyseenalaistamatta teorioita, vaan toimitaan täysin päinvastoin. Tieteessä ei myöskään esitetä yliluonnollisen täydellisen toimijan antavan ihmisille tietoja, vaan asiat tutkitaan kokeellisesti.

Onneksi kaltaisiasi todellisuuden pakoilijoita varten on olemassa tarjolla melkoinen repertuaari kaikenlaisia katteettomia lupauksia paratiiseista, jumalista ja muista ikuisista onnentiloista. Näitähän tarjoavat kilvan ne lukuisat Ainoat Oikeat Totuudet, jotka uskontoina ja lahkoinakin tunnetaan.

Myös tieteellinen tutkimus hylkää sellaiset tulokset jotka eivät sovi kuvioihin.

• kovasti ihmettelevä
        OMG ;D kirjoitti:

MAAAILMANLOPPUUU v.1975

"sanottiinko että vuosilukua 1975:.."

Täällä _Vt-seuran_ virallista näkemystä:

http://www.truthandgrace.com/WT1975falseprophecy.htm

"Hypettäjät sitä keskenään paisuttelivat."

Tuo on naurettavaa järjestön puolustelua. KUKA esitti tuon vuosiluvun alunperin, ja MISSÄ ROOLISSA? Vt-seura esitti, ja Jumalan voidellun profeetan roolissa. Miksi haluat kieltää tämän asian ja vierittää syyn yksittäisten Jt:n niskoille? Hehän vain ottivat todesta mitä heidän uskontonsa johtajat olivat opettaneet.

• juupajuuts
        kuulemma.. kirjoitti:

Myös tieteellinen tutkimus hylkää sellaiset tulokset jotka eivät sovi kuvioihin.

"Myös tieteellinen tutkimus hylkää sellaiset tulokset jotka eivät sovi kuvioihin."

Toki sellaiset kuvitelmat hylätään, jotka eivät sovi yhteen _todistettujen_ asioiden kanssa. Esimerkiksi luojasta ei meillä ole mitään näyttöjä olemassa. On vain uskovaisten julistuksia, ja nekin ristiriidassa toistensa kanssa.

• että näin
        juupajuuts kirjoitti:

"Myös tieteellinen tutkimus hylkää sellaiset tulokset jotka eivät sovi kuvioihin."

Toki sellaiset kuvitelmat hylätään, jotka eivät sovi yhteen _todistettujen_ asioiden kanssa. Esimerkiksi luojasta ei meillä ole mitään näyttöjä olemassa. On vain uskovaisten julistuksia, ja nekin ristiriidassa toistensa kanssa.

Kuvitteletko oikeasti tieteen harjoittajien olevan erityisen avarakatseisia? Voin kertoa että näin ei ole. Lisäksi on tunnettu tosiasia, että jos joku tulos poikkeaa odotuksista, se hylätään. Oli siihen sitten todisteet tai ei.

• meneekö jakeluun?
        197567890 kirjoitti:

Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi vaan Vt-seuran opetuksista. Opetus vuoden 1975 maailmanlopusta on helposti osoitettavissa toteen vaikka näin:

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että arvostetun kansanperinteen mukaan luomispäivät olivat varmasti 7000-vuotisia?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 6000 vuotta tuosta 7000-vuotisesta lepopäivästä tulee varmasti täyteen syksyllä 1975?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 7000-vuotisen lepopäivän viimeinen vuosituhat tulee varmasti olemaan Kristuksen tuhatvuotishallinto?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että Kristuksen tuhatvuotishallinto on olosuhteiltaan varmasti paratiisillinen ja noiden olosuhteiden alkua piti edeltää nk. maailmanloppu?
        A) Kyllä
        B) Ei

Tuliko vuoden 1975 syksyllä nk. maailmanloppu ja alkoiko Kristuksen tuhatvuotishallinto ja paratiisilliset olosuhteet?
        A) Kyllä
        B) Ei

"Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi vaan Vt-seuran opetuksista."

Tämä on keskustelupalsta, jollet ole huomannut ja täällä saa esittää myös mielipiteitä.
        Tieteelliset todistamistaakat kuuluvat muualle.

• juupajuutas
        että näin kirjoitti:

Kuvitteletko oikeasti tieteen harjoittajien olevan erityisen avarakatseisia? Voin kertoa että näin ei ole. Lisäksi on tunnettu tosiasia, että jos joku tulos poikkeaa odotuksista, se hylätään. Oli siihen sitten todisteet tai ei.

"Lisäksi on tunnettu tosiasia, että jos joku tulos poikkeaa odotuksista, se hylätään. Oli siihen sitten todisteet tai ei."

Jaa. No sittenpä meillä on kovasti eri näkemykset siitä, kuinka tieteellinen metodi toimii. Tuo kuvailemasi pitää paikkansa nimenomaan uskonnollisista väitteistä, jotka ei jätä edes asianmukaista mahdollisuutta falsifoida omia oppejaan. Tieteen harjoittamisessa tällainen käsitysten koettelumahdollisuus on nimenomaan vaatimus:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_menetelmä#Teorioiden_falsifiointi

• noei varmasti mene
        meneekö jakeluun? kirjoitti:

"Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi vaan Vt-seuran opetuksista."

Tämä on keskustelupalsta, jollet ole huomannut ja täällä saa esittää myös mielipiteitä.
        Tieteelliset todistamistaakat kuuluvat muualle.

"Tämä on keskustelupalsta"

No eikös esitetyt argumentit tulisi kuitenkin pyrkiä perustelemaan? Eihän se nyt niin voi mennä, että kun joku väittää, ettei vt-seura ole koskaan opettanut vuoden 1975 maailmanloppua, niin sitten kukaan ei saa osoittaa tuota argumenttia vääräksi.

"Tieteelliset todistamistaakat kuuluvat muualle."

Tämäpä liittyikin vt-seuran opetuksiin, eli tämän palstan aiheeseen. Älä ala rajoittamaan avointa keskustelua!

• selvltys asiasta
        noei varmasti mene kirjoitti:

"Tämä on keskustelupalsta"

No eikös esitetyt argumentit tulisi kuitenkin pyrkiä perustelemaan? Eihän se nyt niin voi mennä, että kun joku väittää, ettei vt-seura ole koskaan opettanut vuoden 1975 maailmanloppua, niin sitten kukaan ei saa osoittaa tuota argumenttia vääräksi.

"Tieteelliset todistamistaakat kuuluvat muualle."

Tämäpä liittyikin vt-seuran opetuksiin, eli tämän palstan aiheeseen. Älä ala rajoittamaan avointa keskustelua!

"Älä ala rajoittamaan avointa keskustelua!"

Luethan oman kommenttisi:

"Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi "

SINÄ rajaat keskustelua, ei kukaan muu.

"Eihän se nyt niin voi mennä, että kun joku väittää, ettei vt-seura ole koskaan opettanut vuoden 1975 maailmanloppua, niin sitten kukaan ei saa osoittaa tuota argumenttia vääräksi."

Kuka on kieltänyt tämän? Mielipiteiden esittäminen on silti sallittua, joten älä ryhdy rajoittamaan avointa keskustelua.

• nothing but . .
        juupajuutas kirjoitti:

"Lisäksi on tunnettu tosiasia, että jos joku tulos poikkeaa odotuksista, se hylätään. Oli siihen sitten todisteet tai ei."

Jaa. No sittenpä meillä on kovasti eri näkemykset siitä, kuinka tieteellinen metodi toimii. Tuo kuvailemasi pitää paikkansa nimenomaan uskonnollisista väitteistä, jotka ei jätä edes asianmukaista mahdollisuutta falsifoida omia oppejaan. Tieteen harjoittamisessa tällainen käsitysten koettelumahdollisuus on nimenomaan vaatimus:

Meillä lienee se ero, että olen lukenut muutakin kuin wikiä.

• valikoivaaa
        OMG ;D kirjoitti:

MAAAILMANLOPPUUU v.1975

"Silloinhan siitä on kansikuvia hertsyköissä ja vartsikoissa, onhan?"

sinun mielestäsi se ettei jotain asiaa ole isona kansikuvana ja otsikkona tarkoittaa sitä ettei vt-seura ole opettanut jotain? aika erikoinen näkemys ja itsepetosta.

olet nähnyt taatusti tällä palstalla seuran opetuksia vuodesta 1975 ja videonkin puheesta jossa sitä hehkutettiin todistajille. mutta silti väität ettei seura sellaista opettanut.

kumma kyllä että seura on itse myöntänyt opettaneensa sitä ja pyytäyt kierolla t avallaan sitä vielä anteeksi.

mutta aivopesty on aivopesty. ei mene perille kuin se mitä aivopesty itse haluaa nähdä

• koeteltu on...
        juupajuutas kirjoitti:

Tieteellisiä menetelmiä....
        http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/tiede/tiedemies laittoi paansa vahingossa hiukkaskiihdyttimeen ndash selvisi hengissa kuin ihmeen kaupalla/a802388?s=u&wtm=tt-24042012

Tiedemies laittoi päänsä vahingossa hiukkaskiihdyttimeen
        – selvisi hengissä kuin ihmeen kaupalla

• juupad
        koeteltu on... kirjoitti:

Tieteellisiä menetelmiä....
        http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/tiede/tiedemies laittoi paansa vahingossa hiukkaskiihdyttimeen ndash selvisi hengissa kuin ihmeen kaupalla/a802388?s=u&wtm=tt-24042012

Tiedemies laittoi päänsä vahingossa hiukkaskiihdyttimeen
        – selvisi hengissä kuin ihmeen kaupalla

"Tiedemies laittoi päänsä vahingossa hiukkaskiihdyttimeen
        – selvisi hengissä kuin ihmeen kaupalla"

Onko se "koettelua", jos etsii sensaatiohakuisia yksittäisiä uutisia ja tekee niistä johtopäätökset tarkoitushakuisen vääristellen? Näinhän kreationistit juuri toimivat, samoin kuin vt-seurakin.

• jaahasssshhh
        nothing but . . kirjoitti:

Meillä lienee se ero, että olen lukenut muutakin kuin wikiä.

"Meillä lienee se ero, että olen lukenut muutakin kuin wikiä."

No kerrotko sitten lyhyesti, mikä tuossa wikipedian artikkelissa oli väärin? Mikä siinä ei pitänyt kutiaan?

• erkkitheocratic
        valikoivaaa kirjoitti:

"Silloinhan siitä on kansikuvia hertsyköissä ja vartsikoissa, onhan?"

sinun mielestäsi se ettei jotain asiaa ole isona kansikuvana ja otsikkona tarkoittaa sitä ettei vt-seura ole opettanut jotain? aika erikoinen näkemys ja itsepetosta.

olet nähnyt taatusti tällä palstalla seuran opetuksia vuodesta 1975 ja videonkin puheesta jossa sitä hehkutettiin todistajille. mutta silti väität ettei seura sellaista opettanut.

kumma kyllä että seura on itse myöntänyt opettaneensa sitä ja pyytäyt kierolla t avallaan sitä vielä anteeksi.

mutta aivopesty on aivopesty. ei mene perille kuin se mitä aivopesty itse haluaa nähdä

>>kumma kyllä että seura on itse myöntänyt opettaneensa sitä ja pyytäyt kierolla t avallaan sitä vielä anteeksi.>>

Suomessakin haaratoimisto kertoi selvääkin selvemmin virallisessa seurakuntalaisten tiedotteessaan, miten se oli ymmärtänyt Seuran opetuksen vuoden 1975 merkityksestä:

"Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että TÄMÄ ASIAINJÄRJESTELMÄ LOPPUU MUUTAMAN VUODEN KULUTTUA. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä? Vaikka näitä Beetel-koteja, painokoneita ja valtakunnansaleja voitaisiin käyttää ainoastaan muutama vuosi, eikö niitä tarvita sitä kipeämmin mitä lähemmäksi loppu tulee?" (Valtakunnan palveluksemme toukokuu 1972)

• 1000v valtakunta
        selvltys asiasta kirjoitti:

"Älä ala rajoittamaan avointa keskustelua!"

Luethan oman kommenttisi:

"Sinun mielestäsi ja sinun mielestäsi. Nyt ei ole kyse sinun mielipiteistäsi "

SINÄ rajaat keskustelua, ei kukaan muu.

"Eihän se nyt niin voi mennä, että kun joku väittää, ettei vt-seura ole koskaan opettanut vuoden 1975 maailmanloppua, niin sitten kukaan ei saa osoittaa tuota argumenttia vääräksi."

Kuka on kieltänyt tämän? Mielipiteiden esittäminen on silti sallittua, joten älä ryhdy rajoittamaan avointa keskustelua.

Ihmiskunnan 6000 vuosi päättyi 1975.Se on fakta.Näin on uskollinen ja ymmärtäväinen opettanut ja 7000:s vuosi alkoi 1975.
        Olemme nyt tuhatvuotisvaltakunnassa ja olemme olleet siinä jo 37 vuotta...kohta.

• mitähä????
        1000v valtakunta kirjoitti:

Ihmiskunnan 6000 vuosi päättyi 1975.Se on fakta.Näin on uskollinen ja ymmärtäväinen opettanut ja 7000:s vuosi alkoi 1975.
        Olemme nyt tuhatvuotisvaltakunnassa ja olemme olleet siinä jo 37 vuotta...kohta.

Aboriginaalit rantautuivat Austraaliaan kyllä huomattavasti aikaisemmin kuin 6000 vuotta sitten. Eivätkö he ole ihmisiä?

• Hoblaa!
        koeteltuja... kirjoitti:

ja säästän paljon aikaa.

suorastaan naurattivat.

1. Aloita tutkimaan seuran vanhoja kirjoja. OTA edes yksi rakkaaseen käteesi JA lue se.
        2. Lue ne.

Kysy sitten itseltäsi, että tänä aikana tämä kirja oli TOTUUS!

Riittääkö valon välkkyminen 360 asteiden äkkikäännöksiin, jos tieto tulee Jumalan kanavalta!

Haloo RAKAS veli tai sisar!

Itse olen vanhin!!! Ja edelleen!!!

• kysymysmerkkisi
        73324 kirjoitti:

Ja mikä on se oppi joka olisi näissä kannanotoissa osoittaa lahkon vääräksi? Olisi niin kiva tietää, koska jos nyt haluat auttaa, niin varmasti haluat myös selittää minulle esimerkiksi että mikä buddhalaisten opeissa on väärää tai hinduismissa tai muslimien- tai mormmonienopissa on väärää j.n.

Pyytäisin että sevittäisit minulle myös hiukan n.s. kristinuskon opin perustaa, kun kuitenkin olet jo vauhdissa..?

Odotan mielenkiinnolla sinun perusteitasi ja ollaan kuulolla koska, onhan se sentään täkeää että, ei kukaan eksytä meitä näissä uskon asiossa. Älä nyt kuitenkaa unohda minua
        .Panen täyden luottamukseni sinuun. Älä nyt kuitenkaan tyydy ainostaan toteamaan että joku lahko on väärässä vaan anna minulle hiukan todisteita .

Tämä johtuu siitä että koulukseni vaatii että käytetään hiukan tieteellistä metoodia jos halutaan todistaa joku oikeaksi tai vääräksi . Uskon kutenkin että pystyt siihen koska tuntuu siltä että olet varma siitä mitä sanot. En usko että olet huijari.

• Einstien
        Hoblaa! kirjoitti:

1. Aloita tutkimaan seuran vanhoja kirjoja. OTA edes yksi rakkaaseen käteesi JA lue se.
        2. Lue ne.

Kysy sitten itseltäsi, että tänä aikana tämä kirja oli TOTUUS!

Riittääkö valon välkkyminen 360 asteiden äkkikäännöksiin, jos tieto tulee Jumalan kanavalta!

Haloo RAKAS veli tai sisar!

Itse olen vanhin!!! Ja edelleen!!!

Kyllä se riittä jos käytät peilejä. Tämä ilmiö on nähtävissä koko lumakunnassa

• ajat ja ajanlaskut
        197567890 kirjoitti:

A) Kyllä
        B) Ei

A) Kyllä
        B) Ei

A) Kyllä
        B) Ei

A) Kyllä
        B) Ei

A) Kyllä
        B) Ei

Joopa joo olet taas väärässä! Tässä vastaukset.
        Kysymys 1 "voidaan olettaa"
        Kysymys 2. Voidaan olettaa
        Kysymy 3. voidaan olettaa
        Kysymys 4. Ei vaan sitä edeltäisi tämän asianjärjetelmän loppu ei maailman loppu. olosuhteet paratiilliset.
        Kysymys 5. Ei ja ei.

• ylösnousemus
        1000v valtakunta kirjoitti:

Onkos ylösnousemus jo tapahtunut..? No ei tietenkään! Mites se siten selitetään sinun faktoillasi?
        Jos opetelet tulkitsemaan sanottuja sanoja ja kirjoitettua textiä niin sinulle on helpompaa. T.s. älä mene yli sen mikä on kirjoitettua. Kuka se "uskollinen ja ymmärtäväinen" on..? Kenelle uskollinen? Miksi ymmärtäväinen.?

Onko yhdestä ihmisestä kysymys..? Ei varmaankaan ole kyse sinusta..vai? On näet vähän aukkoja tiedossa..!
        Älä lannistu me olemme vain ihmisiä. Tieto lisääntyy kun tutkii asiota. Alku on kuitenkin hyvä. Pientä hienosäätöä kuitenkin tarvitaan.

• 34

Tiedemiehet
      toimivat yllättävillä tavoilla.

• resxdcvb

"Tiedemiehet toimivat yllättävillä tavoilla."

Tiedemaailma toimii ihan loogisesti verrattuna Jumalan viestintäkanavaksi itseään kutsuvan amerikkalaisen uususkonnon toimintaan. Tieteessä kun ei edes esitetä sellaista väitettä, että puhuttaisiin täydellisen kaikkivaltiaan jumalan opetuksia, joita ei saisi koskaan kyseenalaistaa.

• Käännös

Nimimerkki ”everythingbuttruth” kirjoitti 2.4.2012 10:47:

”Eilisessä - Jehovan todistajille tärkeässä maailmanlaajuisessa - puheessa kerrottiin, miten jo 6 - 7 vuotiaat ovat valmiit kasteelle. 
      Tällainen maanittelu - saada täysin edesvastuuttomassa iässä olevat viattomat lapset lahkon kynsiin - on hyvin vastuutonta.”

Kritiikkiä: Lausunto ei pidä paikkaansa eikä sitä voi oikeaksi todistaa (todisteiden perusteella).

• kuullut6ja7

>Kritiikkiä: Lausunto ei pidä paikkaansa eikä sitä voi oikeaksi todistaa (todisteiden perusteella).>

Voit kysyä keneltä tahansa 1.4. kokouksessa olleelta jehovantodistajalta, sanoiko vyöhykevalvoja näin:

"We have examples, for instance, there was this young girl Anarus who came to Bethel in United States. And Anarus was four and half years old, she could already read. At five years she expressed her desire to her parents to be an unbaptized publisher. When she turned six she wanted to get baptized. But her mother said, no you've gotta wait. But then last year she got the 2011 yearbook, and she read about Paolo in Mexico who was baptized when he was seven. So Anarus said to her mother: if he could get baptized, well how come I can't get baptized? So this past summer Anarus got baptized."

• smurffiterkuin:
        kuullut6ja7 kirjoitti:

>Kritiikkiä: Lausunto ei pidä paikkaansa eikä sitä voi oikeaksi todistaa (todisteiden perusteella).>

Voit kysyä keneltä tahansa 1.4. kokouksessa olleelta jehovantodistajalta, sanoiko vyöhykevalvoja näin:

"We have examples, for instance, there was this young girl Anarus who came to Bethel in United States. And Anarus was four and half years old, she could already read. At five years she expressed her desire to her parents to be an unbaptized publisher. When she turned six she wanted to get baptized. But her mother said, no you've gotta wait. But then last year she got the 2011 yearbook, and she read about Paolo in Mexico who was baptized when he was seven. So Anarus said to her mother: if he could get baptized, well how come I can't get baptized? So this past summer Anarus got baptized."

Montako 6-7 vuotiasta on kastettu?
        kuullut6ja725.4.2012 16:27, kertoisitko?

Jos puheessa kerrotaan kuinka YKSI lapsi on ollut ikäistään kehittyneempi...
        -osasi lukeakin jo ennen viidettä ikävuottaan?-
        niin onko Vt-seura sitten KEHOITTANUT kaikkia menemään jo 6-vuotiaana kasteelle?

Ilmankos ne 1975-jutut ja "Smurffit-heräävät-eloon"-jutut kiertää TOSINA,
        jos arvotelukyky on noin heikko :((

Herrajesta, kaksi lasta mennyt kasteelle,vuosikirjan mukaan,
        mutta täällä puhutaankin kohta että KAIKKI 7 miljoonaa todistajaa onkin kastettu alle kouluikäisinä !
        Ihan Vt-seuran omasta maksusta luettiin,juupajuu :)

• koitajoymmärtää
        smurffiterkuin: kirjoitti:

niin onko Vt-seura sitten KEHOITTANUT kaikkia menemään jo 6-vuotiaana kasteelle?

mutta täällä puhutaankin kohta että KAIKKI 7 miljoonaa todistajaa onkin kastettu alle kouluikäisinä !

"Jos puheessa kerrotaan kuinka YKSI lapsi on ollut ikäistään kehittyneempi...
        -osasi lukeakin jo ennen viidettä ikävuottaan?"

Minkälaisen viestin vt-seura sinun mielestäsi antaa repostellessaan vuosikirjassa reilusti alle 10-vuotiaiden kasteelle menemisellä? Vieläpä vastoin vanhempiensa toivetta? Onko lapsien kastaminen vt-seuran mielestä okei, vai eikö ole?

• niiin34

"Jos puheessa kerrotaan kuinka YKSI lapsi"

Ei, vaan vyöhykevalvoja kertoi ainoastaan yhdestä ESIMERKISTÄ:

"We have examples, for instance..."

Tuo viittaa siis yleisempäänkin käytäntöön, ja siihen, että seura KANNUSTAA jäseniensä lapsia liittymään lahkoon jo aivan lapsena.

• Käännös
        kuullut6ja7 kirjoitti:

Aivan oikein. Pitää paikkansa.

Entä... nimimerkin lausonnon kokonaisuus - "Tällainen maanittelu - saada täysin edesvastuuttomassa iässä olevat viattomat lapset lahkon kynsiin - on hyvin vastuutonta.”

"hyvin vastuutonta.”

Kritiikiä siitä: Lausunto ei pidä paikkaansa eikä sitä voi oikeaksi todistaa (todisteiden perusteella).

• Käännös
        kuullut6ja7 kirjoitti:

Entä krittiikki lausunnon loppuosasta
        (huom. koko nimimerkin lainaus; 2.4.2012 10:47)???

Todisteet siitä? Pitääkö se myös paikkansa (hyvin vastuutonta)?

• snirffdiographmorg
        Käännös kirjoitti:

Aivan oikein. Pitää paikkansa.

Entä... nimimerkin lausonnon kokonaisuus - "Tällainen maanittelu - saada täysin edesvastuuttomassa iässä olevat viattomat lapset lahkon kynsiin - on hyvin vastuutonta.”

"hyvin vastuutonta.”

Kritiikiä siitä: Lausunto ei pidä paikkaansa eikä sitä voi oikeaksi todistaa (todisteiden perusteella).

Hyvin vastuutonta viestintää tällä saitilla, khyllä.

• Kuulokojeet keksitty

Sokea jolla on kuuron korvat, kun et kuullut mitä vyöhykevalvoja markkinoi rivien välistä!

Lapset kasteelle ja todistamaan!

• lapsi kaste

Miten on länsimaisissa valtion uksonnoissa..? Siellähän pikku vauvat kastetaan jo vaikka evät edes osaa vielä edes hymyillä. !!
        Asiasta toiseen, niin muissa uskonnoisa nämä pienokaiset on ehkä jo naittettu jollekulla puhumattakaan kasteesta tai uskontoon liitymisestä ilman vapaata tahtoa, kuoleman uhalla tai yhteisöstä hylkimisen vaarasta.

• totuuden sointu
        koitajoymmärtää kirjoitti:

"Jos puheessa kerrotaan kuinka YKSI lapsi on ollut ikäistään kehittyneempi...
        -osasi lukeakin jo ennen viidettä ikävuottaan?"

Minkälaisen viestin vt-seura sinun mielestäsi antaa repostellessaan vuosikirjassa reilusti alle 10-vuotiaiden kasteelle menemisellä? Vieläpä vastoin vanhempiensa toivetta? Onko lapsien kastaminen vt-seuran mielestä okei, vai eikö ole?

Ja missä se siten sanotaan että alle 10 vuotiaat eivät saa mennä kasteelle?
        Eikö pikeminkin ole kysymys siitä että ymmärtää miksi mennä kasteelle?
        Tämä vaatii taas todisteita siitä että on ymmärtänyt kasteen vakavuuden. Ajattele nyt asiaa siltä kannalta että jos sinulla on 4 vuotias lapsi ja hän haluaa soittaa pianoa. Kiellätkö lapselta pianon soiton vain sen vuoksi että hän on 4 vuotias...tuskinpa.
        Varsinkin jos havaitset että lapsellasi on kykyä lukea nuotteja ja jopa tehdä musiikkia. Onko kaukaa haettu kuvaus...?

Ei ole! Tämä lapsi on Mozart joka joka 4 vuotiaana alkoi soittamaan ja säveltämään. 6 vuotiaana hän soitti myös viulua.
        7 vuotiaana hän kykeni nuoteista soittaamaan minkä kappaleen tahansa.
        Mikä oli syy tähän? Luonnolliset luontaiset kyvyt mutta myös se että hänen isänsä oli muusikko ja säveltäjä.
        Totuus ei ole riipuvainen luontaisista kyvyistä ja se ei ole edes monimutkainen, se on yksinkertainen niin että jopa hyvin nuoret voivat sen ymmärtää.
        Jeesu sanoi todellisuudessa että meidän pitäisi tulla lasten kaltaisiksi totuuden suhteen.
        En syvenny sen enempään siihen koska asian ydin on se että et kieltäisi lapseltasi pianon tai viulunsoittoa vaikka hän olisi ainoastaa 4 vuotias, varsinkin jos he ymmmärtävät nuotit ja jopa osaisivat jopa säveltää.

Totuuteen tuloa ei estä ikä vaan tiedon puute ja sen ymmärtäminen, nöyryyden puute sekä rakkauden puute Jehovaan ja lähinmäisiin. Kaste on vakava askel ja se vaatii itse tutkistelua mutta kaste on myöshenkilökohtainen päätös.

On olemassa Jehovan todistajia jotka ovat tänä päivänä jo vanhoja mutta ovat ottaneet kaste askeleen jo hyvin nuorena, jo noin 7 vuotiaana.
        Myös suomessa on tällaisia Jehovan palvelijoita. Joten ennen kuin alamme kaivaa rikkaa lähinmäistemme silmästä niin ottakaamme ensin orsi pois omasta silmästämme.
        Totuus vapauttaa mutta valhe vangitsee.

• - § -

"juupajuuts" 24.4.2012 19:24

>> Toki sellaiset kuvitelmat hylätään, jotka eivät sovi yhteen _todistettujen_ asioiden kanssa. Esimerkiksi luojasta ei meillä ole mitään näyttöjä olemassa. On vain uskovaisten julistuksia, ja nekin ristiriidassa toistensa kanssa.

Vainko uskovien julistuksia? Voinet mennä oikeisemaan alla mainituja tiedemiehiä heidän uskostaan Jumalaan. Voisit vaikkapa kutsua koolle kansainvälisen foorumin jossa sitten pitäisit tietellisen puheen jossa oikaisisit noiden herkkäuskoisten, sivistymättömien ja naivien ignoranttien virheellisiä käsityksiä.

Aiheesta on myös keskenään melko ristiriitaisia tuloksia ja tilastoja ja. Aihe on myös melkoinen tabu tiedepiireissä ja kaikki eivät väriään suureen ääneen tuo esiin.

"What do scientists think about religion?"

"According to a survey of members of the American Assn. for the Advancement of Science, conducted by the Pew Research Center in May and June this year, a majority of scientists (51%) say they believe in God or a higher power, while 41% say they do not."

- http://articles.latimes.com/2009/nov/24/opinion/la-oe-masci24-2009nov24

"Scientists' Belief in God Varies Starkly by Discipline"

"About two-thirds of scientists believe in God, according to a new survey that uncovered stark differences based on the type of research they do."

- http://www.livescience.com/379-scientists-belief-god-varies-starkly-discipline.html

Famous Scientists Who Believed in God:

- http://www.godandscience.org/apologetics/sciencefaith.html

Tulisiko ylläolevia ja seuraaviakin tilastoja tarkastellessa tulla siihen johtopäätökseen, että kaikki Jumalaan uskovat ovat joko vähä-älyisiä naiveja tai suoranaisia ignorantteja tai, että vähintäänkin heidän älykkyysoasmäärässä olisi vajavuuksia?

Ateistien osuus väestöstä:

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateistien_osuus_v%C3%A4est%C3%B6st%C3%A4

Myös angostismi itsessään on varsin nyanssinen ja jopa osin ristiriitainen itsensä kanssa.

"Filosofi Michael Scriven on muotoillut tunnetun ateismin, agnostismin ja teismin tietoteoreettiseen määritelmän, jossa myös agnostismi määritellään asteikkona.[9][10][11]"

"Scrivenin mukaan agnostisismi laajassa merkityksessä voidaan jakaa kolmeen lajiin. Scriven nimittää epäilijöiksi niitä, joiden mielestä jumalan olemassaolon puolesta on joitakin todisteita, mutta jumalan olemassaolo on epätodennäköistä. Agnostikkoja käsitteen suppeassa merkityksessä ovat Scrivenin mukaan ne, joiden mukaan jumalan olemassaolon todennäköisyys on 50 %.[12][13][14]"

"Scrivenin mukaan agnostikot voidaan jakaa kahteen ryhmään myös toisella perusteella. Scriven nimittää positiiviseksi agnostismiksi käsitystä, jonka mukaan on runsaasti todisteita sekä jumalan olemassaolon puolesta että jumalan olemassaoloa vastaan. Negatiivinen agnostismi taas on Scrivenin mukaan asenne, jossa ei haluta ottaa kantaa jumalan olemassaoloon vaan vedotaan tietämättömyyteen.[12]"

"Scrivenin mukaan agnostismi on päättämättömyyttä silloin, kun kyse ei ole itsensä suojelemisesta yhteisössä, jossa ateisteihin suhtaudutaan kielteisesti.[12] Filosofi Julian Baggini on arvostellut agnostistista asennetta siitä, että johdonmukaisesti sen mukaan ei voitaisi sanoa, nouseeko aurinko huomenna, koska mikään kokemustieto ei ole täysin varma. Jumalausko on Bagginin mukaan oletuksena tarpeeton.[15]"

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi

Mitä tästä kaikesta voisi lopputulemana ajatella? Ei mitään uutta auringon alla.

Jokanen on aikanaan hautaansa mennyt palamatta kertoman tuonpuoleisen olemisesta tai olemattomudesta. Hautaansa ovat menneet suuri ja pieni, rikas ja köyhä, superälykäs ja vähemmän älykäs, vahvoine debaatteineen, opintoineen, tietoineen, taitoineen, tietämättömyyksineen, varmuuksineen, epäilyksineen, hypoteeseeineen, ajatuksineen ja vaakuuttuneisuuksineen. Ja sama kierros aina taas uudestaan sukupolvesta toiseen. Sama "pyöreä pöytä", vain debatoijat vaihuvat näyttämöllä. Kaikki ovat arvioineet olleensa maailmanhistoriassa aikansa tiedon ja tieteen huipulla.

• jotenatotena

"Jokanen on aikanaan hautaansa mennyt palamatta kertoman tuonpuoleisen olemisesta tai olemattomudesta. Hautaansa ovat menneet suuri ja pieni, rikas ja köyhä, superälykäs ja vähemmän älykäs, vahvoine debaatteineen, opintoineen, tietoineen, taitoineen, tietämättömyyksineen, varmuuksineen, epäilyksineen, hypoteeseeineen, ajatuksineen ja vaakuuttuneisuuksineen."

Mikä tässä koko kuviossa viittaa jumalien olemassaoloon? Ei mikään.

• - § -
        jotenatotena kirjoitti:

"Jokanen on aikanaan hautaansa mennyt palamatta kertoman tuonpuoleisen olemisesta tai olemattomudesta. Hautaansa ovat menneet suuri ja pieni, rikas ja köyhä, superälykäs ja vähemmän älykäs, vahvoine debaatteineen, opintoineen, tietoineen, taitoineen, tietämättömyyksineen, varmuuksineen, epäilyksineen, hypoteeseeineen, ajatuksineen ja vaakuuttuneisuuksineen."

Mikä tässä koko kuviossa viittaa jumalien olemassaoloon? Ei mikään.

>> Mikä tässä koko kuviossa viittaa jumalien olemassaoloon? Ei mikään.

Tälläkin palstalla aika ajoin ateisti-lobbaajat käyvät pakonomaisesti julistamassa omaa ehdotonta varmuuttaan Jumalan ei olemassa olosta ja useinkin kertovat Jumalan olemassaoloon uskovilla kyseessä olevan herkkäuskoisuus, kouluttatumatomuus tai suoranainen ingnoratismi.

Samaan hengenvetoon vaahdotaan miten opiskelu, kouluttautuminen, tieto ja tiede eivät ole yhteensopivia Jumalaan uskomisen kanssa.

Ohessa oli vain osoitus, miten hyvin merkittävä osa näistä tieteen edustajista uskoo ja on vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

Ps. Mihinköhän perustuu tuo joidenkin ateistien pakonomainen tarve julistaa ja saarnata ateistista maailmankuvaansa uskonollisilla palstoilla? Heidän toimintamallinsa ja mentaliteettinsa on aivan sama kuin kiihkouskovilla, vain mitalin toisella puolella.

• juubatens
        - § - kirjoitti:

>> Mikä tässä koko kuviossa viittaa jumalien olemassaoloon? Ei mikään.

Tälläkin palstalla aika ajoin ateisti-lobbaajat käyvät pakonomaisesti julistamassa omaa ehdotonta varmuuttaan Jumalan ei olemassa olosta ja useinkin kertovat Jumalan olemassaoloon uskovilla kyseessä olevan herkkäuskoisuus, kouluttatumatomuus tai suoranainen ingnoratismi.

Samaan hengenvetoon vaahdotaan miten opiskelu, kouluttautuminen, tieto ja tiede eivät ole yhteensopivia Jumalaan uskomisen kanssa.

Ohessa oli vain osoitus, miten hyvin merkittävä osa näistä tieteen edustajista uskoo ja on vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

Ps. Mihinköhän perustuu tuo joidenkin ateistien pakonomainen tarve julistaa ja saarnata ateistista maailmankuvaansa uskonollisilla palstoilla? Heidän toimintamallinsa ja mentaliteettinsa on aivan sama kuin kiihkouskovilla, vain mitalin toisella puolella.

"Ohessa oli vain osoitus, miten hyvin merkittävä osa näistä tieteen edustajista uskoo ja on vakuuttunut Jumalan olemassaolosta."

Älä nyt viitsi naurattaa... merkittävä osa? Uskovaisten kreationistien unelmissa kaikki todelliset tiedemiehet uskovat luomiseen : ) todellisuus lienee kuitenkin vähän toinen. Kun otat huomioon kuinka paljon tieteen tekemiseen osallistuu kaikkiaan ihmisiä, ei muutama uskova tiedemies vielä kesää tee...

• only ONE
        juubatens kirjoitti:

"Ohessa oli vain osoitus, miten hyvin merkittävä osa näistä tieteen edustajista uskoo ja on vakuuttunut Jumalan olemassaolosta."

Älä nyt viitsi naurattaa... merkittävä osa? Uskovaisten kreationistien unelmissa kaikki todelliset tiedemiehet uskovat luomiseen : ) todellisuus lienee kuitenkin vähän toinen. Kun otat huomioon kuinka paljon tieteen tekemiseen osallistuu kaikkiaan ihmisiä, ei muutama uskova tiedemies vielä kesää tee...

" ei muutama uskova tiedemies vielä kesää tee."
        Ja maailmankaikkeuden luomiseen tarvittiin silti vain YKSI Jumala :D

• Ex jt.ja Jt.lle.
        only ONE kirjoitti:

Oikein.VAIN yksi Jumala JHVH.Näissä keskusteluissa ilmenee se seikka,kuinka ex Jt.läisen ova kaikesta kritiikistä ja moitteista Jehovan Todistajia kohtaan,ovat vieläkin aivopesun vallassa.He käyttävät UM.käännöstä,oppi on selvästi jäänyt mieleen voimakkaana jota he käyttävät nyt yksissä tuumin.En huomaa mitään muuta kuin vahva painostus verenkarttamista vastaan?? Joko he ovat itse ottaneet verensiirron tai joku muu?Ihmetyttää teidän ex jt.läisten um.käännöksen käyttö,jos kerran vt.seura on sitä kuin sanotte,eli paha,rikollinen,yms.jota jatkuvaan toitotatte.Itse en Jehovan Todistajia vihaa,mutta esim.Voimatorni on esittänyt järkevää moitetta.On kuitenkin tajuttava USKONNO JA USKON välinen suuri ero.Uskonto on pelkästään USKOMUSTA joka ei ole sitä mitä Jeesus opettaa USKOSTA.Kaksi eri asiaa siis.USKO=LUJA LUOTTAMUS SIIHEN MIKÄ EI NÄY,OJENTAUTUMINEN.hebr.11.1-3.raamatussa ei ole kuin yksi kohta missä on sana USKONTO.APT.26.5..tämä paikka osoittaa USKONNON FARISEALAISUUTEEN,ja Jehovan Todistajathan sanovat olevansa ainoa ja oikea USKONTO..Myös ex jt.läiset ovat aivan samassa farisealaisuudessa.sama periaate pätee kumpaankin..näistä seuraa jakautumia ja uskonto riitaisuuksia,jotka luokitellaan riivaajien viisauteen..1.tim.4.1-2...Jaak.3:13-18.

• smile999
        only ONE kirjoitti:

"Ja maailmankaikkeuden luomiseen tarvittiin silti vain YKSI Jumala"

Tai ei yhtään.

• smile 999.lle
        smile999 kirjoitti:

"Ja maailmankaikkeuden luomiseen tarvittiin silti vain YKSI Jumala"

Tai ei yhtään.

perustele asiasi.Jos alkuräjähdys tapahtui,kuten luulet näin.esitä perustelut.ps.luulo usko ei perustu mihinkään.alkuräjähdyksellekin täytyy olla ALULLE PANIJA.Tiedemiehet ovat luotuja ja heidän aivokapasiteetti on apinan kaltainen.Jos Luojaa ei olisi,ei myöskään elämässä olisi järkeä.Katsos kun evoluutio on täysin,ettei tarvittaisi vastuuta.Jos evoluutio olisi totta,niin líittyisin terrorismíin ja tappaisin ihmisiä niin paljon kuin voi.samalla itseni.katsos kun MITÄÄN TILIÄ ei tarvitsisi olla jos viimeistä tuomiota ei tulisi.Siksipä PELKÄÄN JUMALAN ANKARUUTTA MYÖS.ja elämään tulee vastuu ja tarkoitus.room.11:13-36

• - § -
        smile 999.lle kirjoitti:

perustele asiasi.Jos alkuräjähdys tapahtui,kuten luulet näin.esitä perustelut.ps.luulo usko ei perustu mihinkään.alkuräjähdyksellekin täytyy olla ALULLE PANIJA.Tiedemiehet ovat luotuja ja heidän aivokapasiteetti on apinan kaltainen.Jos Luojaa ei olisi,ei myöskään elämässä olisi järkeä.Katsos kun evoluutio on täysin,ettei tarvittaisi vastuuta.Jos evoluutio olisi totta,niin líittyisin terrorismíin ja tappaisin ihmisiä niin paljon kuin voi.samalla itseni.katsos kun MITÄÄN TILIÄ ei tarvitsisi olla jos viimeistä tuomiota ei tulisi.Siksipä PELKÄÄN JUMALAN ANKARUUTTA MYÖS.ja elämään tulee vastuu ja tarkoitus.room.11:13-36

>> Jos evoluutio olisi totta,niin líittyisin terrorismíin ja tappaisin ihmisiä niin paljon kuin voi.samalla itseni.katsos kun MITÄÄN TILIÄ ei tarvitsisi olla jos viimeistä tuomiota ei tulisi.Siksipä PELKÄÄN JUMALAN ANKARUUTTA MYÖS.ja elämään tulee vastuu ja tarkoitus.room.11:13-36

Monet kiihkoskovat ovat jo ottaneet tuonkin askeleen, eikä ainoastaan toistuvissa vihapuheissaan.

Samaan aikaan on jopa ateistejakin joiden moraaliarvot eivät salli edes ajatuksen tasolla kuvailemasi kaltaista sairasta toimintaa ja heille ei tule edes mieleen tuollaiset sairaat ja perverssit vietit.

Suosittelen psykoterapiaa jotta pääsisit sisäisistä patologisista vihantunteistasi eroon. Näin sinusta voisi tulla myös parempi ja rakentavamman käytösmallin omavaa uskova, sekä mikäli menettäisit uskosi, niin siitä huolimatta jatkaisit ihmisarvoista käytöstä.

• smile999
        smile 999.lle kirjoitti:

"perustele asiasi.Jos alkuräjähdys tapahtui,kuten luulet näin.esitä perustelut"

Alkuräjähdyksen kaltaisia räjähdyksiä on hyvin voinut olla loputtomasti. Universumi voi aivan hyvin olla ikuinen.

"luulo usko ei perustu mihinkään"

Ihan totta. Mitä todisteita sinulla on jumalasta?

"täytyy olla ALULLE PANIJA"

Niinhän sitä aikoinaan luultiin ukonilmankin olevan yli-inhimillisen ja persoonallisen toimijan aikaansaannos: Ukko ylijumalan vihoittelevan. Nyt tiedämme, ettei salamat tai jyrinä vaadi mitään jumalaa tapahtuakseen, vaan ne selittyy ihan muutenkin. Sama pätee kaikkeen tuntemattomaan: miksi pitää automaattisesti olettaa jokin jumala sellaiselle, mitä ei tunneta?

• Mallia.Dan:3:13-33
        - § - kirjoitti:

>> Jos evoluutio olisi totta,niin líittyisin terrorismíin ja tappaisin ihmisiä niin paljon kuin voi.samalla itseni.katsos kun MITÄÄN TILIÄ ei tarvitsisi olla jos viimeistä tuomiota ei tulisi.Siksipä PELKÄÄN JUMALAN ANKARUUTTA MYÖS.ja elämään tulee vastuu ja tarkoitus.room.11:13-36

Monet kiihkoskovat ovat jo ottaneet tuonkin askeleen, eikä ainoastaan toistuvissa vihapuheissaan.

Samaan aikaan on jopa ateistejakin joiden moraaliarvot eivät salli edes ajatuksen tasolla kuvailemasi kaltaista sairasta toimintaa ja heille ei tule edes mieleen tuollaiset sairaat ja perverssit vietit.

Suosittelen psykoterapiaa jotta pääsisit sisäisistä patologisista vihantunteistasi eroon. Näin sinusta voisi tulla myös parempi ja rakentavamman käytösmallin omavaa uskova, sekä mikäli menettäisit uskosi, niin siitä huolimatta jatkaisit ihmisarvoista käytöstä.

Minulla on todettu patoutunutta vihaa.Olin pahasti koulukiusattuna,mutta kun raamattun Sana säästi elämän ja olin vähällä tappaa itseni.Miksi en puolustaisi sitä joka voi tehdä mitä haluaa,eli Jehovaa/Jahvea.Pidän Jahveh lausuntaa lähempänä Jumalan nimen lausumistapana.Kuitenkin ilman Jumalaa,olisin jo kuollut,ja nyt en ikinä haluakaan tappaa ketään ja itseäni.Arvostan elämää,mutta en tätä joka raadollisena menee hautaan.Tämä elämä merkitsee vain Jumalan Sanan puolustusta siten kuin uskoa on.En edes kuulu enkä ole kuulunut koskaan Jt.íin.Näen vain heidän uskonsa LÄHEMPÄNÄ kuin muut kirkot yms.lahkoutumat.esim.verioppi,armeijasta kieltäytyminen vankeuden uhalla,Jumalan nimen Jhvh.n julkituonti ja se että he ovat valmiit KUOLEMAAN JUMALASSA,kuten raamattu osoittaa.Kun ELÄMME JUMALALLE,NIIN MYÖS KUOLEMME JUMALALLE,olkoompa toisten suru mitä tahansa,koska raamattu selvästi osoittaa.ENEMMÄN TULEE KUUNNELLA JUMALAA,KUIN IHMISIÄ.Sadrak,Mesak ja Abednego ovat mahtava esimerkki TOTTELEMISESTA,VAIKKA EI PELASTUISIKAAN!Jumala antaa elämälle tarkoituksen,olipa tilanteet mitä tahansa.Ps.Totta on kuitenkin Jt.ssa se huono puoli,kuinka heidän ns.uskonnosta puuttuu elävýys.Luokitan heidät samaan kuin Laodikean srk.penseys on heissä vahva.ilm.3.14-19../malli tottelevaisuudesta.Dan.3.13-27.

• J.S.P
        smile999 kirjoitti:

"perustele asiasi.Jos alkuräjähdys tapahtui,kuten luulet näin.esitä perustelut"

Alkuräjähdyksen kaltaisia räjähdyksiä on hyvin voinut olla loputtomasti. Universumi voi aivan hyvin olla ikuinen.

"luulo usko ei perustu mihinkään"

Ihan totta. Mitä todisteita sinulla on jumalasta?

"täytyy olla ALULLE PANIJA"

Niinhän sitä aikoinaan luultiin ukonilmankin olevan yli-inhimillisen ja persoonallisen toimijan aikaansaannos: Ukko ylijumalan vihoittelevan. Nyt tiedämme, ettei salamat tai jyrinä vaadi mitään jumalaa tapahtuakseen, vaan ne selittyy ihan muutenkin. Sama pätee kaikkeen tuntemattomaan: miksi pitää automaattisesti olettaa jokin jumala sellaiselle, mitä ei tunneta?

Jos et usko Jumalaan,niin miksi pyörit tällä palstalla??Tuskinpa Jt.läisiä pystyisit ateistmiin kääntämään??Toki voit kirjoittaa Jumalaa vastaan olevaa viestiä,mutta et tiedä mitä kirjoitat.Tämä teknologia on muuten kivikaudelta raamatun teknologiaan.esim.rukous Jumalalle on AJATUKSEN siirtoa,johon vastataan ilman tietsikoita jotka tulevat tuhoutumaan kun 666 tulee lähitulevaisuudessa voimaan!Siihenpä se loppuukin,tämä maailma.666.sta pitemmälle ei ihmiskunta kykene menemään.

• §nm.merkille.
        - § - kirjoitti:

Ateistit syntyvät n.90%.lla elävään uskoon.Huom.nuo ajatukset tappamisesta ei ole senkummempaa kuin ajatukset esim.sanoilla ns.tappamisesta,koska ateisti uskoo,ettei kuoleman jälkeen ole tuomiota.Raamattu sanoo tämän mielenvikaisuuteen.Hullu sanoo sydämessään.EI OLE JUMALAA..Tätä minä ja uskovat näemme selvänä ns.'hulluutena' joka harhailee,vaikka luuleekin olevansa oikeassa.Tätä pidetään KAPINANA,jota voi verrata murrosikään.Suuri osa ateisteita kasvaa,toiset jäävät jälkeen.Jälkeen jääneetkin tulevat yleensä uskomaan,mutta jäävät korkeintaan ns.uskomus asteelle.

• karseeta puhetta
        smile 999.lle kirjoitti:

Miksi tappaisit? Saisitko siitä jotain tyydytystä? Kai ymmärrät että olet sairas.

• karseeta tai ei?
        karseeta puhetta kirjoitti:

Miksi tappaisit? Saisitko siitä jotain tyydytystä? Kai ymmärrät että olet sairas.

Tappaisin JOS OLISIN ATEISTI.ja sen takia,koska ei tulisi tiliä.Karsisin pois maanpäältä ihmisiä,aivan kuten sodassakin tapetaan.Mutta koska uskon Jumalaan,níin tappaminen on todella pahaa,enkä tekisi sodassakaan niin.Et ehkä näe miten ihmiset herkuttelevat väkivalta viihteellä ja ovat monesti tappamisen puolestapuhujia salaa mielessään.Huomaa.Jumalan silmissä tappaminen on sama asia kuin esim.avioliitossa syrjähypyt.käskyt.älä tapa tai älä tee huorin ovat täysin yhtä pahoja.Vanhan testamentin puolella Samuel,esim.hakkaa Agagin kuninkaan kappaleiksi tai Elia tappaa 450 baalin profeettaa,eikä Jumala näe tässä pahaa.Myös Daavid tappoi,miehet,naiset,lapset ja karjan Jumalan käskystä.osa tästä on kuvakieli tappamista.Joten tappaminen ei lainkaan ns.pahaa vt.mentissa.En kuitenkaan tapa ketään,en edes sodassa.On outoa,että tämä nähdään pahana,ja silti esivalta hyväksyy armeijan,tappokoulun?Jumala näkee syntinä niin sodassa kuin muutenkin tappamisen.Ateistit tekevät vielä karseammin.ovat SANOILLA tappamassa Jumalan Poikaa ja siten syyllistyvät Jeesuksen ns.tappamiseen.

• - § -
        karseeta tai ei? kirjoitti:

Tappaisin JOS OLISIN ATEISTI.ja sen takia,koska ei tulisi tiliä.Karsisin pois maanpäältä ihmisiä,aivan kuten sodassakin tapetaan.Mutta koska uskon Jumalaan,níin tappaminen on todella pahaa,enkä tekisi sodassakaan niin.Et ehkä näe miten ihmiset herkuttelevat väkivalta viihteellä ja ovat monesti tappamisen puolestapuhujia salaa mielessään.Huomaa.Jumalan silmissä tappaminen on sama asia kuin esim.avioliitossa syrjähypyt.käskyt.älä tapa tai älä tee huorin ovat täysin yhtä pahoja.Vanhan testamentin puolella Samuel,esim.hakkaa Agagin kuninkaan kappaleiksi tai Elia tappaa 450 baalin profeettaa,eikä Jumala näe tässä pahaa.Myös Daavid tappoi,miehet,naiset,lapset ja karjan Jumalan käskystä.osa tästä on kuvakieli tappamista.Joten tappaminen ei lainkaan ns.pahaa vt.mentissa.En kuitenkaan tapa ketään,en edes sodassa.On outoa,että tämä nähdään pahana,ja silti esivalta hyväksyy armeijan,tappokoulun?Jumala näkee syntinä niin sodassa kuin muutenkin tappamisen.Ateistit tekevät vielä karseammin.ovat SANOILLA tappamassa Jumalan Poikaa ja siten syyllistyvät Jeesuksen ns.tappamiseen.

"karseeta tai ei?" [ eli "m.naat" ]

>> Jumalan silmissä tappaminen on sama asia kuin esim.avioliitossa syrjähypyt.käskyt.älä tapa tai älä tee huorin ovat täysin yhtä pahoja.

Vääristät vakavasti Raamatun sanomaa sairastuneen mielesi lämmikkeeksi.

>> Myös Daavid tappoi,miehet,naiset,lapset ja karjan Jumalan käskystä.

>> Tappaisin JOS OLISIN ATEISTI.ja sen takia,koska ei tulisi tiliä.Karsisin pois maanpäältä ihmisiä,aivan kuten sodassakin tapetaa

Tarkoittaa, että olet henkisesti vakavasti sairas. Edes tällä palstalla solvaamasi ateistit eivät alennu tuollaiseen epäihmisyyteen ja sillä leikittelyyn.

Hakeudu hyvä ihminen ammattiauttajan puheille. Olet henkisesti vakavasti sairastunut ja tasapainoton. Maailmankuvasi ja käsityksesi ihmisyydestä, oikeasta ja väärästä on täysin häiriintynyt. Ja tämä ei ole leikkimiellellä tai loukkausmielessä sanottu.

Kirjoittelusi ovat sitä luokkaa, että on siinä hilkulla, josko tulisi painaa palstan palautelomakkeen kulmassa olevaa poliisi-namiskaa. Ellet itse osaa hakeutua hoitoon, niin virkavallan saattamana. Olet potentiaali uhka lähiympäristösi terveydelle ja hengelle.

• - § -

>> Tappaisin JOS OLISIN ATEISTI.ja sen takia,koska ei tulisi tiliä.Karsisin pois maanpäältä ihmisiä,aivan kuten sodassakin tapetaan.

Terveen maailmankuvan ja terveet ihmisyyden arvot omaava henkilö ei edes ilmoita tappavansa, ellei olisi uskossa.

On henkisesti ja ihmisarvoiltaan sairaita uskovia ja ei uskovia. On myös ihmisarvoiltaan terveitä uskovia ja ei uskovia.

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky

Hakeudu ihmeessä ammattiavun piiriin. Viha kirjoituksesi ovat henkisesti vakavasti sairastuneen sellaisia.

• - § -

On henkisesti ja ihmisarvoiltaan sairaita uskovia ja sairaita ei uskovia. On myös ihmisarvoiltaan terveitä uskovia ja terveitä ei uskovia.

Hakeudu ihmeessä ammattiavun piiriin. Krooniset vihakirjoituksesi ovat henkisesti vakavasti sairastuneen ja häiriintyneen sellaisia.

Ps. Pahoitteluni "m.naatille" mikäli erehdyin. Toisssa ketjussa kysymykseeni annoit ymmärtää olevasi ko. kirjoittaja korjaamatta asiaa.

• §nm.merkille.
        - § - kirjoitti:

>> Tappaisin JOS OLISIN ATEISTI.ja sen takia,koska ei tulisi tiliä.Karsisin pois maanpäältä ihmisiä,aivan kuten sodassakin tapetaan.

Terveen maailmankuvan ja terveet ihmisyyden arvot omaava henkilö ei edes ilmoita tappavansa, ellei olisi uskossa.

On henkisesti ja ihmisarvoiltaan sairaita uskovia ja ei uskovia. On myös ihmisarvoiltaan terveitä uskovia ja ei uskovia.

Hakeudu ihmeessä ammattiavun piiriin. Viha kirjoituksesi ovat henkisesti vakavasti sairastuneen sellaisia.

Ei ole merkitystä asialla jota en tee,eikä omatuntoni salli näin tekevän.pahoittelut kirjoituksesta.Kuitenkin sodassa tapetaan,armeijan käyneenä tiedän yhtä jos toista tappamisen perusteista ja kuinka kaikki on sallittua.enää en edes sotapalveluun lähde,tai jos lähdenkin,en surmaa yhtäkään.

• - § -

>> Huomaan kuinka jt.n aivopesu on karahtanut kuin ruoste pataan.

Ala-arvoiset vihakirjoituksesi ja kroonisen solvaavat kirjoittajiin käymiset kertovat ainoastaan kirjoittajastaan, ei sen kohteista.

Tuoat lähinnä syvää häpeää henkisesti terveille ja tasapainoisille uskoville, sekä ennenkaikkea sille jota väität puolustavasi.

• §.n oma ala-arvoisuus.
        - § - kirjoitti:

>> Huomaan kuinka jt.n aivopesu on karahtanut kuin ruoste pataan.

Ala-arvoiset vihakirjoituksesi ja kroonisen solvaavat kirjoittajiin käymiset kertovat ainoastaan kirjoittajastaan, ei sen kohteista.

Tuoat lähinnä syvää häpeää henkisesti terveille ja tasapainoisille uskoville, sekä ennenkaikkea sille jota väität puolustavasi.

Näet kaiken ns.ala arvoisena.Itse olet.Mitähän ala arvoista näit tuossakaan viestissäni.Itse moitit ERITTÄIN ALA ARVOISESTI SEKÄ JUMALAA,ETTÄ RAAMATTUA.Laittelet viestejä olevinaan raamattuun PERUSTUEN,vaikka et edes usko sitä!Tälläinen on TODELLA ala arvoista.Esim.veriopissa luet kuin saatana eli Jumalan vastustaja raamattua.Ei ole väärin,sanoa sinua teeskentelijäksi,sillä olet todistanut totuutta,sekoittamalla sen valheen poltinraudalla.

• Käännös

Lisätieto:

HUOM.!

”Kritiikki on siis luonteeltaan arvottavaa. Arvostelija on alansa asiantuntija, ja hän pystyy analysoimaan arvioitavaa asiaa esimerkillisesti.” - wikipedia – suom.

”Sitaatti on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä. Usein sitaatiksi kutsutaan mitä tahansa katkelmaa, joka on otettu jostakin muusta lähteestä.
      Sitaattioikeus on oikeus, jonka mukaan "julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa".” - wikipedia – suom.

• älkää aina yleistäkö

*Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan. Miten koetella totuus?*
      Huono otsikko.

Todistajat kyllä tykkää asiallisesta kritiikistä.

Epäasiallinen krtiikki on toinen juttu .

Rakentava kritiikki samoin.

• ps97:10

Psalmit 97
      10 Oi te, jotka rakastatte Jehovaa, vihatkaa pahaa.
      Hän varjelee uskollistensa sielut,
      hän vapauttaa heidät jumalattomien kädestä.

• Käännös

”Kritiikki on siis luonteeltaan arvottavaa.
      Arvostelija on alansa asiantuntija, ja hän pystyy analysoimaan arvioitavaa asiaa esimerkillisesti.”
      - wikipedia – suom.

• ityddddd

Miten Raamatun kehoitus koetella kaikki, toteutuu Jehovan todistajissa?

• ityddddd kirjoitti:

Miten Raamatun kehoitus koetella kaikki, toteutuu Jehovan todistajissa?

Siinähän sitä on miettimistä.
        Heitän tämän kommenttini tähän pötköön siksi,että tiedoksi vaan,että tämä on ainut kommenttini tässä pötkössä.
        Ei muulla muuta.

• Käännös

Nimimerkki ”Everythingbuttruth” kirjoitti 24.4.2012 09:30

”Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.”

Nimimerkki ”Everythingbuttruth” ei ole kuitenkaan osallistunut ketjun keskusteluun omalla nimimerkillään.

Kysymys: Onko otsikon teksti (”Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.”) lainaus jostakin julkaisusta vai...
      ...onko se... nimimerkin oma mielipide kriitikistä?

”Sitaatti on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä. Usein sitaatiksi kutsutaan mitä tahansa katkelmaa, joka on otettu jostakin muusta lähteestä. Kirjallisuudessa suoran sitaatinmerkkinä käytetään yleisestä lainausmerkkejä (""), kun tietty teksti on lainattu sellaisenaan suoraan uuteen tekstiin. Epäsuoraksi lainaukseksi kutsutaan sitaattilausetta, jossa kerrotaan likimain, tarinanomaisesti, mitä joku muu on aikaisemmin sanonut, ja referaatti sisältää pääkohdat omin sanoin kerrottuna siitä, mitä joku toinen on sanonut.
      Tekijänoikeudellisen sitaattikäsitteen mukaan sitaatti on omaan esitykseen liittyvä, esimerkiksi sen väitteitä tukeva tai havainnollistava ote materiaalista, jonka tekijänoikeudet eivät ole sitaatin lainaajalla. Sitaattioikeus on oikeus, jonka mukaan "julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa".” - wikipedia – suom.

• everythingbuttruth

"Kysymys: Onko otsikon teksti (”Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.”) lainaus jostakin julkaisusta vai...
        ...onko se... nimimerkin oma mielipide kriitikistä?"

Vastaushan tähän tulee ilmi aloitusviestistä.

• Käännös
        everythingbuttruth kirjoitti:

"Kysymys: Onko otsikon teksti (”Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.”) lainaus jostakin julkaisusta vai...
        ...onko se... nimimerkin oma mielipide kriitikistä?"

Vastaushan tähän tulee ilmi aloitusviestistä.

Nimimerkki ”Everythingbuttruth” kirjoitti:

”Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa (sitähän tuo "internetin huono seura" alla käytännössä tarkoittaa). ”

Sitaatti... (lähde mainittava!)

vai... sittenkin... nimimerkin oma mielipide???

• everythingbuttruth
        Käännös kirjoitti:

”Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa (sitähän tuo "internetin huono seura" alla käytännössä tarkoittaa). ”

Sitaatti... (lähde mainittava!)

vai... sittenkin... nimimerkin oma mielipide???

Voit vapaasti pitää sitä mielipiteenäni, jos se rauhoittaa.

Haastattelun kantava aihe on kuitenkin nettikeskustelut ja netissä esitetty kritiikki. Sitä (internetin huonoa seuraa) kohtaan kehoitetaan kehittämään vihaa. Ja mikäs ihme tuo on, kun järjestössä kyseenalaistaminen on täysin kiellettyä.

Osaatko muuten vastata yllä esitettyyn kysymykseen, että miten Raamatun kehoitus koetella kaikki toteutuu Jehovan todistajissa?

• Käännös

Voit vapaasti pitää sitä mielipiteenäni, jos se rauhoittaa.

Haastattelun kantava aihe on kuitenkin nettikeskustelut ja netissä esitetty kritiikki. Sitä (internetin huonoa seuraa) kohtaan kehoitetaan kehittämään vihaa. Ja mikäs ihme tuo on, kun järjestössä kyseenalaistaminen on täysin kiellettyä.

Osaatko muuten vastata yllä esitettyyn kysymykseen, että miten Raamatun kehoitus koetella kaikki toteutuu Jehovan todistajissa?

"Voit vapaasti pitää sitä mielipiteenäni, jos se rauhoittaa."

Sitaatti... vai oma mielipide???
        Mikä on nimimerkin vastaus (huom. keskusteluketjun aloitus!) ???

• everythingbuttruth
        Käännös kirjoitti:

"Voit vapaasti pitää sitä mielipiteenäni, jos se rauhoittaa."

Sitaatti... vai oma mielipide???
        Mikä on nimimerkin vastaus (huom. keskusteluketjun aloitus!) ???

Toteamus.

• Käännös

Toteamus.

Ensin vastus ketjun aloitukseen!

Onko sittenkin mielipide?... vai sitaatti (lähde)???

Jatkuu sen jälkeen!

• Käännös

"Jankkaustyylisi ei edistä asiaa mihinkään suuntaan.
        Ja sitten jatketaan vastauksellasi edellä esittämääni kysymykseen."

Huom.! Ketjun aloitus!

Mistä lainaus? Sitaatti vai oma mielipde???

• Käännös

”Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa."

Missä??? Sitaatti???

• everythingbuttruth
        Käännös kirjoitti:

"Jankkaustyylisi ei edistä asiaa mihinkään suuntaan.
        Ja sitten jatketaan vastauksellasi edellä esittämääni kysymykseen."

Huom.! Ketjun aloitus!

Mistä lainaus? Sitaatti vai oma mielipde???

No joo, saat jatkaa jankkaamistasi keskenäsi. Eikä tarvitse ihmetellä jos vastauksia ei jatkossakaan kuulu, kun ne eivät kelpaa.

Jätetään nyt kuitenkin vielä yksi pähkinä purtavaksi (jota et tosin uskalla pureskella, vaan syljet sen heti pois pahanmakuisena).

"Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34." Herätkää! 8.9.1969

Huom! Sitaatti vai Vartiotorni-seuran mielipide, että Jeesus puhui vuodesta 1914???

”Sitaatti on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä. Usein sitaatiksi kutsutaan mitä tahansa katkelmaa, joka on otettu jostakin muusta lähteestä. Kirjallisuudessa suoran sitaatinmerkkinä käytetään yleisestä lainausmerkkejä (""), kun tietty teksti on lainattu sellaisenaan suoraan uuteen tekstiin. Epäsuoraksi lainaukseksi kutsutaan sitaattilausetta, jossa kerrotaan likimain, tarinanomaisesti, mitä joku muu on aikaisemmin sanonut, ja referaatti sisältää pääkohdat omin sanoin kerrottuna siitä, mitä joku toinen on sanonut.
        Tekijänoikeudellisen sitaattikäsitteen mukaan sitaatti on omaan esitykseen liittyvä, esimerkiksi sen väitteitä tukeva tai havainnollistava ote materiaalista, jonka tekijänoikeudet eivät ole sitaatin lainaajalla. Sitaattioikeus on oikeus, jonka mukaan "julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa".” - wikipedia – suom.

• everythingbuttruth
        Käännös kirjoitti:

Missä??? Sitaatti???

Herätkää! kirjoitti:

"Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34." Herätkää! 8.9.1969

Missä??? Sitaatti???

• Rintti-
        Käännös kirjoitti:

Missä??? Sitaatti???

Aloittaja esitti varsin perustellun yhteenvedon haastattelun sisällöstä: "Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa (sitähän tuo "internetin huono seura" alla käytännössä tarkoittaa)."

Aloittajan käyttämä "kriittistä tarkastelua" viittaa samaan kohteeseen, jonka haastattelija ilmaisi sanoilla "huonoa seuraa":

K: Se on todella vakava asia. Miten kehitit sitten VIHAA
            internetin HUONOA SEURAA kohtaan?

Kysyjä viittasi "huonolla seuralla" haastateltavan vastaukseen, joka oli tämä:

V: No, kyllähän se aluksi oli kiehtovaa; saattoi puolustaa uskoaan
            mutta kyllä se oli vaarallista, että vaikka siinä sitten saattoikin
            lyödä Raamatulla välillä toista päähän, niin todellisuudessa sitten
            oma usko alkoi pikku hiljaa mennä, kun tuli niin paljon näitä
            vastaväitteitä, ettei kerinnyt millään tutkia ja selvittää kaikkia
            asioita itselleen.

Joitakin oli kyllä lyöty päähän Raamatulla, mikä oli ollut kiehtovaa. Keskustelupalstan seurasta teki kuitenkin huonon se, että jotkut eivät olleetkaan päähän lyötävissä, vaan väitteillään horjuttivat todistajan uskoa väitteillään, joita tämä "ei kerinnyt" tutkimaan.

Tuskin monikaan osallistuu keskusteluihin niin täysipainoisesti, että kuvittelisi selvittävänsä "kaikki asiat". Yhdestä on hyvä aloittaa. Voisi ajatella, että yksikin perättömäksi osoitettu vastaväite vahvistaisi uskoa. Oliko nyt käynyt niin, että järjestön totutut näennäisperustelut eivät olleetkaan purreet, vaan päin vastoin ne olivat osoittautuneetkin kovin köykäisiksi.

Mikä tahansa keskustelupalstalla esitetty vastaväite ei ole kriittistä tarkastelua. Senhän tiedät, kun olet siitä itsekin Wikipediasta lukenut. Tiedät myös, että läheskään kaikki vastaväitteet eivät ole asiattomia. Et sinä muuten tähänkään koettaisi mukamas-vastata - jankkaat jostakin sitaatista.

http://web.archive.org/web/20070505203430/http://www.jttuki.info/Konva2004/konva2003-internet.mp3

• Ihmisten oma vika

Nykymaailman ongelmat johtuu ihmisistä itsestään
      ja hullujen tiedemiesten keksinnöistä.

Turha Jumalaa on syyttää kun ihmiset paskoo omaan juomaveteensä.

Raamatussahan Hän nimenomaan kieltää semmoisen .

• ihmiset piloilla 99%.sti

Aivan oikein.Ei syytetä Jumalaa vaan ihmisten vääriä valintoja.esim.tiedemiesten (apinan aivoiset) täysin mielevikaiset keksinnöt johon kansa ja esivalta yhtyy.raamattuhan selvästi osoittaa ihmisten järjettömyyden ja sen miten harmagedonissa käy.Sak.11:6.

• ps 97:10

Psalmit 97:
      10 Oi te, jotka rakastatte Jehovaa, vihatkaa pahaa.
      Hän varjelee uskollistensa sielut,
      hän vapauttaa heidät jumalattomien kädestä

• Käännös

Sitaatti... vai... nimimerkin oma mielipide???

• everythingbuttruth

Herätkää! kirjoitti:

Sitaatti... vai... Vartiotorni-seuran oma mielipide???

• kivikova kritiikki:
    • Käännös

Koska keskusteluketjun avaaja Nimimerkki ”Everythingbuttruth” (24.4.2012 09:30) ei ole antanut vastusta siihen, mistä avauksen otsikko (”Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.”) on sitaatti, niin keskusteluketjun jatkuvuuden kannalta otetaan esille Raamatun tekstiä; esim. 2. Kor. 13:5 -

”Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. Pankaa itsenne koetteelle. Ettekö huomaa, että Jeesus Kristus on teidän keskellänne*? Ellei niin ole, ette selviydy koetuksesta.” - Raamattu 1992

• realtruthonly

hyva kysymys:
      miten koetellaan totuus?

• Käännös

Nimimerkki ”realtruthonly” kirjoitti 5.5.2012 21:49:

”miten koetellaan totuus?”

Esimerkiksi kertomalla mistä on sitaatti ”Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa ”?

Raamatusta?
      Jehovan todistajien julkaisusta?
      Vai... nimimerkin oma mielipide?

• Käännös

1. Tess. 5:21 - ”Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.” - Raamattu 1992

• Käännös

Vastaus siihen, mistä on sitaatti ”Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa ”?

Raamatusta?
      Jehovan todistajien julkaisusta?
      Vai... nimimerkin oma mielipide?

???

Raamatun vastaus: Tess. 5:21 - ”Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.” - Raamattu 1992

• Käännös

Keskusteluketju päättyi kun siirryttiin tosiasoihin, Raamatun tekstiin, sitaattien lähteisiin, jne...!

Miksi???

• Käännös

Yksinkertainen peruskysymys:

Missä Raamattu (käännös, kustantaja, kieli, jne...) tai Vartiotorniseura (sitaatti painetusta julkaisusta) kieltää kritiikin... kuten ketjun avauksessa väitetään ("Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan")?

Selvä vastaus ja todisteet ja... asia kunnossa!?!

• mitävielä?

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009, s. 14)

• Käännös
        mitävielä? kirjoitti:

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009, s. 14)

"Mitä vielä?"

Lainaus pitää paikkansa (...vai... kritiikistäkö on kysymys).

Entä vielä Raamatun teksti?

• mitävielä?
        Käännös kirjoitti:

"Mitä vielä?"

Lainaus pitää paikkansa (...vai... kritiikistäkö on kysymys).

Entä vielä Raamatun teksti?

Kysymys onkin yksin Vt-seuran esityksestä että kritiikki on kiellettyä.

• Käännös
        mitävielä? kirjoitti:

Kysymys onkin yksin Vt-seuran esityksestä että kritiikki on kiellettyä.

Ja...missä tai mikä on kielletty? Mielipide vai...?

• Käännös

"Vartiotorni-seuran kannanotosta lähdeviitteiden kera"...

OK. Katsotaan asiayhteys... keskusteluketjun otsikon mukaisesti... ja myös "lähdeviitteiden kera".

• Käännös
        Käännös kirjoitti:

"Vartiotorni-seuran kannanotosta lähdeviitteiden kera"...

OK. Katsotaan asiayhteys... keskusteluketjun otsikon mukaisesti... ja myös "lähdeviitteiden kera".

Löytyykö asiatietoa...?

• Käännös

Keskusteluketjun avaus:

"Kriittistä tarkastelua kohtaan kehoitetaan jopa kehittämään vihaa (sitähän tuo "internetin huono seura" alla käytännössä tarkoittaa). ”

Sitaatti... vai... nimimerkin oma mielipide???

Selvä vastaus ja todisteet ja... asia kunnossa (ei vaikeaa)!?

• omavika

Nykymaailman ongelmat johtuu ihmisistä itsestään
      ja hullujen tiedemiesten keksinnöistä.
      Turha Jumalaa on syyttää kun ihmiset paskoo omaan juomaveteensä.

Raamatussahan Hän nimenomaan kieltää semmoisen

• ihanomavika

"Nykymaailman ongelmat johtuu ihmisistä itsestään
      ja hullujen tiedemiesten keksinnöistä."

Ja sinäkö et sitten hyödy mistään tieteen saavutuksista? Et taida edes tajuta, kuinka sinäkin käytät päivittäin ihmistieteen saavutuksia hyväksesi ja elämäsi on sen ansiosta paljon helpompaa kuin se muuten olisi.

"Turha Jumalaa on syyttää kun ihmiset paskoo omaan juomaveteensä."

Joo, ja varmaan ihmistiedettä tai saatanaa voidaan syyttää myös maapallon perusrakenteesta, liikkuvista mannerlaatoista, joka aiheuttaa jatkuvasti maanjäristyksiä ja tuhoa?

• hookaksoosuper

Puhtaan juomaveden ja sanitaation puute
        on huomattavampi haitta kuin mitkään maanjäristykset.

• turmelu loppuu!
    • Käännös

Ei näytä löytyvän todisteita...

Raamattuhan ei "kehitä vihaa kritiikkiä kohtaan"!

• Rintti-

>> Raamattuhan ei "kehitä vihaa kritiikkiä kohtaan"!

Ei niin, mutta nyt onkin kysymys Jehovan-järjestön kehitelmistä.

• Käännös
        Rintti- kirjoitti:

>> Raamattuhan ei "kehitä vihaa kritiikkiä kohtaan"!

Ei niin, mutta nyt onkin kysymys Jehovan-järjestön kehitelmistä.

Selvä sitaatti ja perusteet ( oma mielipide ei riitä) siitä... niin asia kunnossa!

• Rintti-

• Käännös

• Käännös

Hyvä mielipide.... mutta...

...Raamattu ei käske kehittämään "vihaa kritiikkiä kohtaa"...
        ...eikä löydy JT:n julkaisuista myöskään... (keskustelupalstahan kyllä löytyy mielipiteitä)...

...vai ?

• 4.17
        Käännös kirjoitti:

Hyvä mielipide.... mutta...

...Raamattu ei käske kehittämään "vihaa kritiikkiä kohtaa"...
        ...eikä löydy JT:n julkaisuista myöskään... (keskustelupalstahan kyllä löytyy mielipiteitä)...

...vai ?

Kun ollaan keskustelupalstalla, niin voidaan odottaa kirjoittajien esittävän suoria viittauksia esim. raamatun teksteihin tai ohjelmasisältöihin sellaisenaan, mutta myös niihin liittyviä tulkintoja ja johtopäätöksiään. Aloituksen otsikoinnissa ja sisällössä oli nähdäkseni juuri tästä kysymys, ja koska lähdemateriaali oli lainausmerkein eroteltu kirjoittajan tekemistä tulkinnoista ja johtopäätöksistä, eikä kirjoittaja esittänyt tekstin "Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan." olevan seuran materiaalista, niin en näkisi tuossa suurta ongelmaa.

Mitä tulee sitte itse tulkinnan ("Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.") oikeellisuuteen, niin katson että tuo on kyllä jonkin verran epätarkka ja liian yleisluontoinen toteamus, koska kritiikkiä esiintyy muuallakin kuin Jehovantodistajuutta käsittelevillä keskustelupalstoilla ja mitä kirjoittaja ilmeisesti tarkoitti. Tarkempi tulkinta lähdemateriaalista (" hengellisiä helmiä, niin ei niitä siitä kannata niille luopioille antaa, ", "Ei kannata "heittää helmiä sioille"") olisi mielestäni voinut olla esim "Tulisi kehittää vihaa internetin Jt-keskustelupalstoihin osallistumiseen." tai vastaava.

• Jesus=the King
        4.17 kirjoitti:

Kun ollaan keskustelupalstalla, niin voidaan odottaa kirjoittajien esittävän suoria viittauksia esim. raamatun teksteihin tai ohjelmasisältöihin sellaisenaan, mutta myös niihin liittyviä tulkintoja ja johtopäätöksiään. Aloituksen otsikoinnissa ja sisällössä oli nähdäkseni juuri tästä kysymys, ja koska lähdemateriaali oli lainausmerkein eroteltu kirjoittajan tekemistä tulkinnoista ja johtopäätöksistä, eikä kirjoittaja esittänyt tekstin "Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan." olevan seuran materiaalista, niin en näkisi tuossa suurta ongelmaa.

Mitä tulee sitte itse tulkinnan ("Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.") oikeellisuuteen, niin katson että tuo on kyllä jonkin verran epätarkka ja liian yleisluontoinen toteamus, koska kritiikkiä esiintyy muuallakin kuin Jehovantodistajuutta käsittelevillä keskustelupalstoilla ja mitä kirjoittaja ilmeisesti tarkoitti. Tarkempi tulkinta lähdemateriaalista (" hengellisiä helmiä, niin ei niitä siitä kannata niille luopioille antaa, ", "Ei kannata "heittää helmiä sioille"") olisi mielestäni voinut olla esim "Tulisi kehittää vihaa internetin Jt-keskustelupalstoihin osallistumiseen." tai vastaava.

"Viha" on vahva tunne....

Ja vielä oikein pitäisi "kehittää vihaa" ?
        Kuulostaapa pahalta... :((

Riittää mainiosti kun pysyy poissa luopparipalstoilla ja lukee muuta, paljon mukavemmantuntuista matskua joka ei herätä vihaa ja katkeruutta.

Esim. Raamattua vois lukea , ei ole ajanhukkaa,
        kuten apostaattikyhäelmät ;)

• 12.6
        Jesus=the King kirjoitti:

"Viha" on vahva tunne....

Ja vielä oikein pitäisi "kehittää vihaa" ?
        Kuulostaapa pahalta... :((

Riittää mainiosti kun pysyy poissa luopparipalstoilla ja lukee muuta, paljon mukavemmantuntuista matskua joka ei herätä vihaa ja katkeruutta.

Esim. Raamattua vois lukea , ei ole ajanhukkaa,
        kuten apostaattikyhäelmät ;)

"Viha" on vahva tunne.... Ja vielä oikein pitäisi "kehittää vihaa" ? Kuulostaapa pahalta... :((

Kun esitin tuossa mielestäni tarkemman tulkinnan seuran konventtipuheesta ("Tulisi kehittää vihaa internetin Jt-keskustelupalstoihin osallistumiseen."), niin vaikka seura kannustaa todistajia vihaamaan sitä mikä on "pahaa" (mm. uskonyhteisön jättäneiden seuraa), niin hallitseva ja jatkuva mielentila pääosalla todistajilla tuskin kuitenkaan on viha, se toki täsmennyksenä.

• rakentava puhe ;)

Tulisi kehittää vihaa kritiikkiä kohtaan.--
      otsikko on ihan kökkö.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5010
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1149
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1019
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe