Eikö kukaan muista 2010 marraskuun loppua tahi sitä seurannutta joulukuuta? Harvinaisen tai jopa poikkeuksellisen kylmää oli koko maassa. Ja pakkasennätyksetkin paukkuivat, kuten alhaalta voi lukea.
Marraskuu
http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/119619
Joulukuu
http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/124613
Yli 100 vuoden takaiset pakkasennätykset rikki
9
134
Vastaukset
- ilmasto lämpenee
Ai että nyt pitää poimia kirsikoita jopa menneisyydestä?
Denialistihihhulille esittäytyy tulevaisuus melko murheellisena, joten pakkohan se jostain on jutun juurta repiä.
Toki tiedän, että koko minun loppuikäni tulee aina joskus olemaan tavallista kylmemmän sään aikoja, mutta vaikea sanoa näkeekö nyt pian nouseva sukupolvi enää yhtään kylmyysennätystä.- Muhammed, minäkö?
Kollimaattori kirjoitti:
Denialistihihhulille esittäytyy tulevaisuus melko murheellisena, joten pakkohan se jostain on jutun juurta repiä.
Toki tiedän, että koko minun loppuikäni tulee aina joskus olemaan tavallista kylmemmän sään aikoja, mutta vaikea sanoa näkeekö nyt pian nouseva sukupolvi enää yhtään kylmyysennätystä.Ei varmasti näe, ei ainakaan Petterin hengenheimolaisten valtakaudella. Jos ulkona sattuu olemaan koleaa, kannattaa mittarit siirtää sisätiloihin. Säilyvät siten paremmassa kunnossa.
Kolli opasti minua kerran nettiyhteyksien kanssa, siitä olen ikuisesti kiitollinen, ja sain vaikutelman ihan järkikaverista. Mutta mikä ihmeen fiksaatio sinulla on tähän ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen? Nykyäänhän riippumattomista uutisista (siis ulkomaanelävien välittämistä) saa lähes päivittäin lukea alarmistien lapsellisesta valehtelusta ja törkeän petollisesta vääristelystä. Kun kitisevä lapsi kiukuttelee tarpeeksi, joskus kipeää tekevä potku vääjäämättä osuu omaan nilkkaan.
Katselen juuri ikkunasta avautuvaa laajaa ulkomaailmaa. Näyttäisi olevan kohtalaisen rankka lumipyry. Ja minun havaintoni ovat paljon luotettavampia kuin piipertäjien, sillä en tunne minkäänlaista viehätystä pilaantuneisiin myrkkysieniin. Vaikka tälläkin palstalla on jopa kyllästymiseen asti hehkutettu poikkeuksellisen varhaista kevättä, oli joki tänäkin aamuna umpijäässä. Tuo on hyvä ilmastoindikaattori siinä mielessä, että olen kasvattanut saksanpaimenkoiria 30 vuotta. Yleensä ensimmmäiset uintiretket on tehty toukokuun puolivälin kieppeillä, mutta nyt ei ole sellaisesta toivoakaan. Kuluva kevät on kylmin pitkään, pitkään aikaan.
Mutta eipä siinä - pysykää uskossanne lujina kukin. Minä elän kuin reppana Ceausescun (menihän tuo oikein?) kulta-aikoina, perse jäässä siis.
- Muistelkaas..
Puolentoista vuoden takainen ei mielestäni ole niin hirveän kaukana menneisyydessä.. Miettikää nyt, Maarianhaminassa -20 marraskuussa! Ei kovin lämmintä..
- Muistellaan..
Samana vuonna heinäkuussa Karjalan kunnailla yli 37 ja isossa osassa muutakin Suomea yli 35! Ei kovin kylmää.
- Orpa Kytsäs-Eeliksen
Muistellaan.. kirjoitti:
Samana vuonna heinäkuussa Karjalan kunnailla yli 37 ja isossa osassa muutakin Suomea yli 35! Ei kovin kylmää.
Ja samana vuonna vielä juhannusviikolla oli niin kylmää että joutui pitämään takkia päällä keskellä päivää.
Siis kylmää oli.
- Sirpa Kysäs
Tuonhan nyt jokainen tunnustaa. Yli 37 asteen lukemat täällä pohjoisessa Suomenmaassa olivat jotain sellaista mitä ei kukaan odottanut kokevansa. Mutta kaikkeahan se ilmaston lämpeneminen saa aikaan.
- Näinsemeneevaan
Eihän nuo 37 asteen lämpötilat lainkaan paikkaansa kun ne on mitattu asfaltin hohteessa, onhan teiden lämpötila keväälläkin vähäpilvisellä säällä 30 astetta vaikka kotimittari näyttää 5 astetta. Maapallolla on niin paljon asfaltoitua aluetta verrattuna 100-200 vuoden takaiseen aikaan että siitä koko lämpeneminen johtuu kun asfaltoidut tiet säteilevät lämpöä ihan eri lailla kuin hiekkatiet/vihertävät maat.
Joten ihminen on aiheuttanut ilmaston lämpenemisen, se on totta, mutta ei hiilidioksidipäästöillä. - AAPPPPPUUUAVVAAA
Muistetaan
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295089Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773647Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602368Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272137- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko391537