Miksi monet ajattelevat, että jos raamattu ei ole totta, niin Jumala ei ole totta? Sehän vain tarkottaisi että raamatun Jumala ei ole totta. Eihän Jumala tarvitse kirjoja todisteeksi olemassaolostaan, jos minulta kysytään. Oma uskoni ei rajoitu kirjoihin. Onhan maailmassa paljon ihmisiä, jotka uskovat "Jumalaan", siis johonkin yliluonnolliseen voimaan, mutta eivät kuulu minkään uskonnon tai uskonnollisen pyhän kirjan vaikutuksen piiriin. Älkää olko niin kapeakatseisia. En ole kristitty enkä minkään muunkaan uskonnon "harjoittaja", mutta uskon absoluuttisesti Jumalaan ja tiedän Hänen olevan olemassa.
Kyssäri
12
123
Vastaukset
Ongelmana ei ole se uskotko sinä jumalaaan tai jumaliin. Mutta miten todistaa se uskottavammin kuin mitä muut. Ja miten todistaa se kriittisesti, että juuri sinun jumalasi on totta. Sinällään en ole sinun uskoasi vastaan. Se on täysin sinun oma asiasi. Mutta mikäli pyrit uskottelemaan jumalasi todeksi ilman kriittisiä todisteita. Niin skptisyyteni tulee aika äkkiä vastaan.
- Kalapagos (ei kirj.)
No ongelma on uskovissa ei ateisteissa. Osa uskovista poimii moraalinsa Raamatusta ja tämä aiheuttaa ongelmia käytännön elämässä.
Ei tietenkään, minkään opuksen vääryys ole todiste Jumalaa vastaan. Se on todiste kyseistä uskontoa vastaan ei Jumalaa
"Älkää olko niin kapeakatseisia."
Sinähän se kapekatseinen olet, kun laitat sanoja ateistien suuhun.
"En ole kristitty enkä minkään muunkaan uskonnon "harjoittaja", mutta uskon absoluuttisesti Jumalaan ja tiedän Hänen olevan olemassa. "
Et toden totta tiedä. Sinä kuvittelet ja siinä on vissi ero. Jos muuta väität niin valehtelet ja jos et usko valehtelevasi niin silloin kyseessä on jonkinlainen itsesuggestio tai hallusinaatiot
Kaikki saavat uskoa mihin haluavat niin kauan eivät yritä tyrkyttää uskojaan muille. Siinä tulee raja, jolloin selväjärkisten on pakko suitsia Jumalan miehiä.- some1whoKnows
"Et toden totta tiedä. Sinä kuvittelet ja siinä on vissi ero. Jos muuta väität niin valehtelet ja jos et usko valehtelevasi niin silloin kyseessä on jonkinlainen itsesuggestio tai hallusinaatiot"
Mitä sinä kuvittelet tietäväsi siitä mitä minä tiedän? Uskomatonta.. Minulla on niin paljon henkilökohtaisia todisteita Jumalan olemassaolosta, että olisi typerää kieltää Hänet.
Sinä sen sijaan kuvittelet tietäväsi ettei Jumalaa ole. Totuus on että sinäkin tiedät että Jumala on, mutta ylpeydessäsi kiellät Hänet. Vaatii nöyryyttä tunnustaa että on olemassa jotain sellaista mitä et järjellä ymmärrä, jotain paljon viisaampaa ja suurempaa kuin sinä, pieni ihminen.
Me molemmat tiedämme että Jumala on, toinen ei vain myönnä asiaa. Mutta vielä tulee päivä, jolloin näet Jumalan omin silmin. Sen voin luvata. some1whoKnows kirjoitti:
"Et toden totta tiedä. Sinä kuvittelet ja siinä on vissi ero. Jos muuta väität niin valehtelet ja jos et usko valehtelevasi niin silloin kyseessä on jonkinlainen itsesuggestio tai hallusinaatiot"
Mitä sinä kuvittelet tietäväsi siitä mitä minä tiedän? Uskomatonta.. Minulla on niin paljon henkilökohtaisia todisteita Jumalan olemassaolosta, että olisi typerää kieltää Hänet.
Sinä sen sijaan kuvittelet tietäväsi ettei Jumalaa ole. Totuus on että sinäkin tiedät että Jumala on, mutta ylpeydessäsi kiellät Hänet. Vaatii nöyryyttä tunnustaa että on olemassa jotain sellaista mitä et järjellä ymmärrä, jotain paljon viisaampaa ja suurempaa kuin sinä, pieni ihminen.
Me molemmat tiedämme että Jumala on, toinen ei vain myönnä asiaa. Mutta vielä tulee päivä, jolloin näet Jumalan omin silmin. Sen voin luvata.some1whoKnows
8.5.2012 18:56
>>>Me molemmat tiedämme että Jumala on, toinen ei vain myönnä asiaa. Mutta vielä tulee päivä, jolloin näet Jumalan omin silmin. Sen voin luvata.- Kalapagos (ei kirj.)
some1whoKnows kirjoitti:
Me molemmat tiedämme että Jumala on, toinen ei vain myönnä asiaa. Mutta vielä tulee päivä, jolloin näet Jumalan omin silmin. Sen voin luvata."Minulla on niin paljon henkilökohtaisia todisteita Jumalan olemassaolosta"
Aivan eli kuvittelet, näet näkyjä tms. Jos sinun paras todisteesi on henkilökohtainen harhanäky niin älä jaksa väittää sitä todeksi. Pidä harhasi ihan itselläsi.
"Sinä sen sijaan kuvittelet tietäväsi ettei Jumalaa ole."
Minä en kuvittele mitään Jumalasta. En tiedä onko Jumala olemassa vai ei. Minulla ei ole lapsenomaista tarvetta tietää kaikkia asioita, kuten sinulla.
"Totuus on että sinäkin tiedät että Jumala on, mutta ylpeydessäsi kiellät Hänet. Vaatii nöyryyttä tunnustaa että on olemassa jotain sellaista mitä et järjellä ymmärrä, jotain paljon viisaampaa ja suurempaa kuin sinä, pieni ihminen."
Vai niin. Jos "Jumala" antaa sinulle lohtua, etkä uskalla totuutta sellaisena kuin se on niin ok. Mutta älä heijasta omia ajatuksiasi muihin.
Tyhmähän sinä olet väittäessäsi, että kielto on tietämistä. Minkä Jumalan minä kiellän? Mitä Jumalaa sinä et kiellä? Uskot sinä myös niihin Jumaliin, jotka kiellät? Koska kiellät Allahin ja Zeuksen niin uskot näin ollen niihin? Hanki logiikka ja jatka sen jälkeen juttujasi.
"Me molemmat tiedämme että Jumala on, toinen ei vain myönnä asiaa. Mutta vielä tulee päivä, jolloin näet Jumalan omin silmin. Sen voin luvata."
Me kumpikaan emme tiedä onko Jumalaa vai ei. Minä myönnän kyseisen tosiasian ja sinä jatkat harhojesi vankina. Usko mitä huvittaa, mutta älä hämmästy jos muut eivät ota todesta "kokemuksiasi".
Tuhansia ihmisiä on abduktoitu ufojen toimesta. Ovatko he oikeassa? Mikä erottaa hullun "näyt" ja näyt "Jumalasta"?
- ...
'' Eihän Jumala tarvitse kirjoja todisteeksi olemassaolostaan, jos minulta kysytään.''
Olet keksinyt itsellesi ikioman jumalan. Onneksi olkoon, olet samanlainen kuin enemmistö hihhuleista.- some1whoKnows
Olen keksinyt itselleni Jumalan? "Minun" Jumalani on kristittyjen, muslimien, ateistien, koko maailmankaikkeuden yhteinen ja ainoa Jumala. Ei ole kahta tai useampaa Jumalaa, on vain monta eri tapaa uskoa.
- ...
some1whoKnows kirjoitti:
Olen keksinyt itselleni Jumalan? "Minun" Jumalani on kristittyjen, muslimien, ateistien, koko maailmankaikkeuden yhteinen ja ainoa Jumala. Ei ole kahta tai useampaa Jumalaa, on vain monta eri tapaa uskoa.
''Olen keksinyt itselleni Jumalan? "Minun" Jumalani on kristittyjen, muslimien, ateistien, koko maailmankaikkeuden yhteinen ja ainoa Jumala.''
Olet tehnyt itsellesi itseäsi miellyttävän jumalan muiden keksimistä jumalista.
''Ei ole kahta tai useampaa Jumalaa, on vain monta eri tapaa uskoa.''
Milläs sinä sen todistat?
some1whoKnows
8.5.2012 16:33
>>>Kyssäri...Miksi monet ajattelevat, että jos raamattu ei ole totta, niin Jumala ei ole totta? Sehän vain tarkottaisi että raamatun Jumala ei ole totta.- some1whoKnows
Uskon Jeesukseen. Siihen en osaa sanoa mitään, kuinka suuri osa raamatusta on totta ja kuinka suuri osa höpönlöpöä. Uskon että myös monissa muissa pyhissä kirjoissa on totuuden siemen, mutta absoluuttista totuutta en niistä lähtisi etsimään. Koska olen kasvanut uskovaisessa kodissa ja kristinuskon vaikutuksen piirissä, monet arvoni ja ajatukseni tulevat juurikin raamatusta. Mutta monet samat arvot löytyvät myös esim. koraanista. Se että toimin tietyllä tavalla, ei tarkoita että ajattelisin sen olevan ainoa oikea tapa toimia. Se on vain tapa jonka koen henkilökohtaiseksi oikeaksi.
- No juu ei
some1whoKnows kirjoitti:
Uskon Jeesukseen. Siihen en osaa sanoa mitään, kuinka suuri osa raamatusta on totta ja kuinka suuri osa höpönlöpöä. Uskon että myös monissa muissa pyhissä kirjoissa on totuuden siemen, mutta absoluuttista totuutta en niistä lähtisi etsimään. Koska olen kasvanut uskovaisessa kodissa ja kristinuskon vaikutuksen piirissä, monet arvoni ja ajatukseni tulevat juurikin raamatusta. Mutta monet samat arvot löytyvät myös esim. koraanista. Se että toimin tietyllä tavalla, ei tarkoita että ajattelisin sen olevan ainoa oikea tapa toimia. Se on vain tapa jonka koen henkilökohtaiseksi oikeaksi.
Eli sinä olet vain yksi tyypillinen Jeesus-uskova kristitty, joka on keksinyt itselleen ihan ikioman ja oikein kivan jumalan, kun se raamatun kiivas kansanmurhaaja on niin ikävä hahmo palvottavaksi.
Ja jos minä olisin saanut sata euroa joka kerta kun olen kuullut tuon aikaisemmin, niin olisin jo miljonääri.
>>> Miksi monet ajattelevat, että jos raamattu ei ole totta, niin Jumala ei ole totta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235025Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733603Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl692136Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272107- 1351644
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505