Miksi täällä antiadventistit syyttävät jatkuvasti adventisteja kaikesta Raamatunmukaisuudesta, jopa Jeesuksen itsensä kehoituksen noudattamisesta. Avasin uuden aloituksen senvuoksi, että jokainen epätietoinen voi tästä lukea tämän selkeän Raamatun paikan, luulisi nyt viimeistään olevan JOKAISELLE selvää, että: "Miksi adventistit pesevät toistensa jalat"?Vastaus on SELVÄ ja YKSINKERTAINEN: Koska JEESUS KEHOITTI NIIN TEKEMÄÄN.
12 "Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette."
Joh. 13: 12-17
"Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen teette."
6
121
Vastaukset
- Jeesus on Herra
"Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen teette."
TOTTA, näin Jeesus kehoitti!
Mutta ei taida nämä "syyttäjähenkiset" pitää muuta asiaa tärkeänä, kuin helvetin iankaikkisuudella peloittelua. Kuuliaisuus on heidän mielestään pikkuseikka jos mitään?
On aika helppoa eroittaa kirjoitusten perusteella oikein uskovat, ja syyttäjähenkiset suureen baabeliin kuuluvat raamatun vääristelijät.
Kristukseen uskovat kunnioittavat Jumalan käskyjä, kun taas nämä hurmahenkiset ovat niitäkin poistamassa ja yhden käskyn jo poistaneetkin.- ex adventisti
Kristuksen suurin käsky oli: "Rakasta lähimmäistäsi"
Voi kun Kristuksen rakkaus saisikin täyttää meidät niin ,että palvelisimme muita kaikin muinkin keinoin , siis konkreettisin.
Jalkojen pesu , minkä Jeesus näytti sybolisoi Jumalan halua palvelle ja rakstaa meitä..
Millä tavalla sinä adventisti haluaisit palvelle helluntaikirkon uskovia?
Haukkumallako ? - raikkaat askeleet
ex adventisti kirjoitti:
Kristuksen suurin käsky oli: "Rakasta lähimmäistäsi"
Voi kun Kristuksen rakkaus saisikin täyttää meidät niin ,että palvelisimme muita kaikin muinkin keinoin , siis konkreettisin.
Jalkojen pesu , minkä Jeesus näytti sybolisoi Jumalan halua palvelle ja rakstaa meitä..
Millä tavalla sinä adventisti haluaisit palvelle helluntaikirkon uskovia?
Haukkumallako ?Pesen mielelläni jalkasi!
Jeesus asetti sen meille omalla esimerkillään. Et tarvitse kuulua adventtikirkoon, niin saat saman ehtoollispalvelun kuin adventistitkin.
*** "Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen teette." ***
Tämä käsky jos mikä koettelee lähimäisenrakkautta, sillä me olemme niin itsekkäitä, mukavuutenhaluisia ja laiskoja.
Tosiasiahan on, että te syyttäjähenkiset yrittätte kaikkene, että saisitte asiaa mollataksenne adventistejä,
## Miksi täällä antiadventistit syyttävät jatkuvasti adventisteja kaikesta . . . ##
Tuota syytöstä en käsitä lainkaan, sillä onhan tuon kirjoittaja itsekin
ilmoittautunut antiadvariksi (on luteril.) ja hänen suurin tukijansa täällä
niinmuodoin on jyrkästi ilmaissut olevansa ei-adventisti (tiettävästi täysin
kirkoton). Eivätkä he suinkaan syyttele adventisteja kuten en minäkään,
vaikka olen luterilainen.
Mitä tulee syytöksiin tahi puolustelemisiin, niin antikristitythän (ateistit) täällä
syyttelevät kaikkia uskovaisia ja monet uskovaiset syyttelevät noita ateisteja.
Kuitenkin pitäisi asiallisesti keskustella, tuntien MYÖTÄTUNTOA
toisinajattelevaa kohtaan.
JALKOJENPESU
## luulisi nyt viimeistään olevan JOKAISELLE selvää, että: "Miksi adventistit pesevät toistensa jalat"?Vastaus on SELVÄ ja YKSINKERTAINEN: Koska JEESUS KEHOITTI NIIN TEKEMÄÄN. ##
Ei se noin mene. Vaan on niin, että kaikki tietävät tämän: jalat pestään hygienian vuoksi ja kesäisin tulee pestä useammin. Ei siihen Jeesuksen
käskyjä tarvita. Ja adventistit eivät suinkaan pese toistensa jalkoja, vaan
pastori pesee ehtoollistilaisuuden yhteydessä alaistensa eli seurakuntaväen
jalkoja, koska Jeesuskin pesi väkensä jalat ehtoollisen yhteydessä.
Mutta ei siisteyden vuoksi, vaan siinä on kyse tietystä symboliikasta . . .
Jeesushan sanoi Pietarille, että joka on kylpenyt, ei tarvitse kuin vain jalkain pesun. On suurinpiirtein näin, että se on uskoontulo, kun tajuaa, että Jeesus
otti synnit pois - (kylpy). Matkassa kuitenkin rähjääntyy, joten jalat täytyy aika ajoin pestä. Se on synneistä puhdistautumista ja keskinäisenyhteyden
putsaamista ja onhan se muutakin. Todellinen pesijä on Kristus.
Turhaan antaisimme Jeesuksen pestä jalkamme (tai pastorin), jos vain toteltavan käskyn siinä näkisimme. Oleellista on käsittää jalkainpesun
hengellinen puhdistava tarkoitus. Vain silloin uudistumista todella tapahtuu.
antti- ************
Tämä on Jeesuksen kehoitus, ei muiden ihmisten, kuunnellaan ja uskotaan Häntä:
******"Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen teette."
TOTTA, näin Jeesus kehoitti!***********
******"Jos te tämän tiedätte, niin olette AUTUAAT, jos te sen teette."
TOTTA, näin Jeesus kehoitti!***********
(Joh.13:17 Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.)
Niinpä. Mutta ei Jeesus käske vain käskemisen ilosta, joten katsotaanpa, mitä
Hän tuossa sitten käskee, sillä ei tottelemisella sinänsä autuaaksi tulla, vaan autuasta on se, että on siunatusti saanut palvella LÄHIMMÄISTÄ ja kyseessä oelvassa tilanteessa Jeesus selvästikin korostaa sitä, että kaikella on hintansa.
Joudumme nöyrtymään palveltavan ALAPUOLELLE ja vastaanottamaan vainoakin . . .
JOH.13;12
Pestyään heidän jalkansa Jeesus puki viitan ylleen ja asettui taas aterialle. Hän sanoi heille: "Ymmärrättekö te, mitä teille tein?
13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja herraksi, ja oikein teette:
sehän minä olen.
14 Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.
SE KOSKEE KAIKKEA, MITÄ JEESUS TEKI
- EI PELÄSTÄÄN JALKAHIEN POISTOA TAI TUOMIONTUSKAN HIEN TAIKKA
HELVETINPELONSEKAISEN HIENHAJUN ELIMINOIMISTA.
Joh. 14:12
Totisesti, totisesti minä sanon teille:
joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen,
ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Meidän tulee töissä ja nöyryydessä olla Kristuksen seuraajia kuten Paavali.
1. Kor. 4:16 :
Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
1. Kor. 11:1 :
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Fil. 3:17 :
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat,
niinkuin me olemme teille esikuvana.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084