Voit huoletta olettaa, että olet luonut Jumalan omaksi kuvaksesi, kun käy ilmi, että Jumala vihaa samoja ihmisiä kuin sinäkin.
-Karen L. Hogan
Aika moni kristittykin taitaa olla tätä mieltä.
13
124
Vastaukset
- No juu ei mutta
"En luota niihin ihmisiin, jotka niin varmasti tietävät, mitä Jumala heidän tahtoo tekevän, sillä olen huomannut sen aina yhtyvän heidän omiin toiveisiinsa."
- Susan B. Anthony
"Useimpien ihmisten uskonto on sitä, mitä he haluaisivat uskoa, ei sitä, mitä he uskovat. Ja vain aniharvat heistä pysähtyvät tutkimaan sen perusteita."
-Luther Burbank
”Todellinen uskovainen ei tutki uskonkappaleita, tietäen että niihin on suhtauduttava kuin katkeriin lääkepillereihin - jos niitä pureksii, niitä ei voi niellä.”
- Sebastien Nicolas Chamfort
”Usko tietää useimmille ihmisille samaa kuin ajattelematta oleminen. He suhtautuvat uskontoon kuin rakastajattareen - pelätään tutkimusta, suljetaan silmät ja ollaan onnellisia.”
-Johan Henrik Kellgren
"Pidämme uskomuksiamme suuressa arvossa, koska olemme niiden takia polttaneet monia ihmistä elävältä."
- Michel de Montaigne
"Jos me opettaisimme kreationismia vaihtoehtona evoluutiolle, niin silloin meidän pitäisi myös opettaa haikarateoriaa vaihtoehtona biologiselle lisääntymiselle." - Rapanhapakko
Sinä et taida tuntea nykyuskovaisten kaanaankieltä?
Eiväthän uskovaiset tai Jumala vihaa ketään, he Rakastavat kaikkia. Ja rakkaudessaan yrittävät saattaa kaikki samaan pelastavaan uskoon. Siis eihän Jumala eivätkä uskovaiset vihaa homojakaan, he rakastavat homoja mutta vihaavat homoseksuaalisia tekoja! Vain tekoja. Jumala rakastaa syntisiä vaikka vihaa syntiä! Ilman Jeesuksen vastaanottamista päädyt helevettiin, ja se on ihan oma valintasi! Kun kerran Jeesus on kuollut puolestasi, mutta sinä et tartu pelastusköyteen! Jeesuksen vastaanotettuasi automaattisesti luovut synneistäsi! (Paitsi jos olet katolinen pappi, lestadiolainen tai Markku Koivisto, mutta mahtavatko he näin kiinni jäätyään tarkastellen olla uskossa ollenkaan.. Eivät toki jos ovat väärässä evankeliumissa alun perinkin ja eiväthän oikeasti uudestisyntyneet uskovaisetkaan ole täydellisiä ja.. )
Joskus harkitsen kannattaisiko minun ruveta hihhuliksi kun kerran osaan kaanaankieltä niin hyvin että sillä voisi tahkota rahaa ja pokata uskismisuja. Aika hyvin joltain, jolla ei ole edes suvussa hihuja."Rapanhapakko 11.5.2012 02:10",
Hyvä nimimerkki Rh eihän uskovaksi voi ruveta.
Enhän minäkään alkanut, ruvennut uskovaksi.
Jumala muutti minut, enkä vieläkään voi käsittää, kuinka sellainen käytännössä tapahtui?
Vallankumous elämässäni, sisäisessa maailmassani on tosiasia.
Uskovalle ei kuulu, eikä ole halua "tahkota" rahaa ja "pokata uskismisuja" .
Päinvastoin antaa tarvitsevalle apua kaikin tavoin. Ja tietysti sen mukaan, kuin mahdollisuuksia on.
Sanoisin, että on tosi hyvin, jos suvussa on sydämeltään uudestisyntyneitä uskovia.- Jumala on Jeesus!
Elä vain hurahda valheelliseen ja onttoon uskis-eloon!
Parempi on elää totuudessa ja pokata fiksuja ateistineitoja!Raamatulla ohjailtava uskismisu on varsin pian ikävystyttävä! - Rapanhapakko
Jumalanhullu kirjoitti:
"Rapanhapakko 11.5.2012 02:10",
Hyvä nimimerkki Rh eihän uskovaksi voi ruveta.
Enhän minäkään alkanut, ruvennut uskovaksi.
Jumala muutti minut, enkä vieläkään voi käsittää, kuinka sellainen käytännössä tapahtui?
Vallankumous elämässäni, sisäisessa maailmassani on tosiasia.
Uskovalle ei kuulu, eikä ole halua "tahkota" rahaa ja "pokata uskismisuja" .
Päinvastoin antaa tarvitsevalle apua kaikin tavoin. Ja tietysti sen mukaan, kuin mahdollisuuksia on.
Sanoisin, että on tosi hyvin, jos suvussa on sydämeltään uudestisyntyneitä uskovia.Älä hihhuli aina petä itseäsi tai muita. Et sinä ole saanut aivoihisi tietoa opistasi miltään Jumalalta, vaan ihan ihmiset ovat sen sinulle opettaneet, myös tuon kun sanot kaanaankielelläsi että Jumala sinut muutti. Koko siitä Jumalastakin käsityksesi on ihmisiltä, ilman yliluonnollista tietoa. Tämä on niin nähty, kaikki te hihhulit vain bluffaatte tuolla tyylillä, vaikkka ette pääse keskenännekään yksimielisyyteen. Jos olisit kasvanut Afganistanissa, selittäisit Allahista ihan samaa ah niin "nöyränä".
Niin ja eikös uskismisuillakin ole Tarpeita, ja siveänpuoleisena saattavat olla Puutteessa ja uskovaisina helposti hämättävissä? :D Rapanhapakko kirjoitti:
Älä hihhuli aina petä itseäsi tai muita. Et sinä ole saanut aivoihisi tietoa opistasi miltään Jumalalta, vaan ihan ihmiset ovat sen sinulle opettaneet, myös tuon kun sanot kaanaankielelläsi että Jumala sinut muutti. Koko siitä Jumalastakin käsityksesi on ihmisiltä, ilman yliluonnollista tietoa. Tämä on niin nähty, kaikki te hihhulit vain bluffaatte tuolla tyylillä, vaikkka ette pääse keskenännekään yksimielisyyteen. Jos olisit kasvanut Afganistanissa, selittäisit Allahista ihan samaa ah niin "nöyränä".
Niin ja eikös uskismisuillakin ole Tarpeita, ja siveänpuoleisena saattavat olla Puutteessa ja uskovaisina helposti hämättävissä? :DRERapanhapakko
11.5.2012 10:24
Ei ole kyse tietoisuudesta, tietoisuus jumalasta ei ole uskoa.
Ei kukaan minua opettanut. Isovanhemmat pelottelivat kuumalla kivellä päähän, kun olin kersa ja piruutta tein, vanhemmat ei koskaan puhuneet minulle jumalasta mitään.
Toki kullut olin Jumalasta, suomessa et sinäkään välty kuulemiselta.
Olin enemmänkin ateitisella pohjalla, en tiennyt, onko Jumalaa ja Jeesusta olemassakaan. Kuitenkin kerran lausuin sanat, joita nyt voi rukoukseksikin sanoa; Jeesus, JOS OLET OLEMASSA, anna syntini anteeksi ja ota lapseksesi.
Tuo hetki avasi Jumalalle mahdollisuuden ilmestyä minun elämääni ja se ko. vallankumous tapahtui.
Äkkiä vain olin täysin arma, että Jumala ja Jeesus on totta, olemassa ja siinä se. Uskossa olo on henkilökohtainen yhteys hengessä Jeesuksen kansa.
Ja Sanan lupaukset mitä on Raamattuun kirjoitettu, toimii niitten kohdalla, jotka niihin toivonsa ja luottamuksensa asettaa.
Uskismisuilla on tietenin ihmisten tarpeet kuten sanoit, mutta siveäpuoleisina eivät yleensäkään harrasta irtosuhteita. Ja uskismiehet eivät yleensäkään houkuttele misuja haureuden synteihin. Tietysti joku kaukana Jumalasta oleva hälläväliä -tyyppi voi sortua. Silloin siis kyseessä on jo Jeesuksen seuraamisesta sydämessään luopunut tyyppi.
Kuten jossain viestissä olen sanonut, tieto ei ole uskoa ja uskoa ei voi opettaa toisille.- Rapanhapakko
Jumalanhullu kirjoitti:
RERapanhapakko
Ei kukaan minua opettanut. Isovanhemmat pelottelivat kuumalla kivellä päähän, kun olin kersa ja piruutta tein, vanhemmat ei koskaan puhuneet minulle jumalasta mitään.
Olin enemmänkin ateitisella pohjalla, en tiennyt, onko Jumalaa ja Jeesusta olemassakaan. Kuitenkin kerran lausuin sanat, joita nyt voi rukoukseksikin sanoa; Jeesus, JOS OLET OLEMASSA, anna syntini anteeksi ja ota lapseksesi.
Tuo hetki avasi Jumalalle mahdollisuuden ilmestyä minun elämääni ja se ko. vallankumous tapahtui.
Äkkiä vain olin täysin arma, että Jumala ja Jeesus on totta, olemassa ja siinä se. Uskossa olo on henkilökohtainen yhteys hengessä Jeesuksen kansa.
Ja Sanan lupaukset mitä on Raamattuun kirjoitettu, toimii niitten kohdalla, jotka niihin toivonsa ja luottamuksensa asettaa.
Uskismisuilla on tietenin ihmisten tarpeet kuten sanoit, mutta siveäpuoleisina eivät yleensäkään harrasta irtosuhteita. Ja uskismiehet eivät yleensäkään houkuttele misuja haureuden synteihin. Tietysti joku kaukana Jumalasta oleva hälläväliä -tyyppi voi sortua. Silloin siis kyseessä on jo Jeesuksen seuraamisesta sydämessään luopunut tyyppi.
Kuten jossain viestissä olen sanonut, tieto ei ole uskoa ja uskoa ei voi opettaa toisille.>>>Tuo hetki avasi Jumalalle mahdollisuuden ilmestyä minun elämääni ja se ko. vallankumous tapahtui.
>>>
Siispä sinulla jo oli suvussa perusoletuksena uskovaisten maailmankuva, ja vaikka se ei ihan mieleesi ollut, niin hait sitä tietoa heidän oppiensa mukaisesti Raamatusta koska kuitenkin pidit sitä perusoletuksena. Ja sitten koit hihhulisuuntien oppien mukaisen tunne-elämyksen. Jonka ilmaiset nyt hellarien, karismaatikkojen ja vapaiden suuntien uskovaisten kaanaankielen kliseellä. Niin ne ihmiset muissakin uskonnoissa ja ufojen kontaktihenkilöt päälle. Jopa mormoneillekin Jumala puhuu "henkilokohtaisesti"
Kyse on siitä, että takuudella tuohonkaan kokemukseen ei liittynyt että päähäsi olisi pultattu kuin laajakaistakaapeli jostain ylhäältä, vaan että kaikki oppisi SISÄLTÖ on edelleen ihmisten uskonnosta oppimaasi. - Rapanhapakko
Rapanhapakko kirjoitti:
>>>Tuo hetki avasi Jumalalle mahdollisuuden ilmestyä minun elämääni ja se ko. vallankumous tapahtui.
>>>
Siispä sinulla jo oli suvussa perusoletuksena uskovaisten maailmankuva, ja vaikka se ei ihan mieleesi ollut, niin hait sitä tietoa heidän oppiensa mukaisesti Raamatusta koska kuitenkin pidit sitä perusoletuksena. Ja sitten koit hihhulisuuntien oppien mukaisen tunne-elämyksen. Jonka ilmaiset nyt hellarien, karismaatikkojen ja vapaiden suuntien uskovaisten kaanaankielen kliseellä. Niin ne ihmiset muissakin uskonnoissa ja ufojen kontaktihenkilöt päälle. Jopa mormoneillekin Jumala puhuu "henkilokohtaisesti"
Kyse on siitä, että takuudella tuohonkaan kokemukseen ei liittynyt että päähäsi olisi pultattu kuin laajakaistakaapeli jostain ylhäältä, vaan että kaikki oppisi SISÄLTÖ on edelleen ihmisten uskonnosta oppimaasi.Ja lisään että Raamattukin on ihmisten kirjoittama kirjaKOKOELMA ja yhtenäistä teologiaa tai maailmanselitystä siitä ei saa, ja sellaisen yritykset ovat nekin ihmisten perinteitä eikä se Jumalakaan sinulle tarkkaan ottaen niitä kerro, jos rehellinen olet.
Usko lienee siis uskottelua ja silmien tahallista sulkemista, vastauksen lukitsemista. Siis epärehellistä.
Uskosmisuista että minähän olen ujo ja kiltti, en minä heitä hyväksikäyttäisi :D - Uskonuskoa
Rapanhapakko kirjoitti:
Ja lisään että Raamattukin on ihmisten kirjoittama kirjaKOKOELMA ja yhtenäistä teologiaa tai maailmanselitystä siitä ei saa, ja sellaisen yritykset ovat nekin ihmisten perinteitä eikä se Jumalakaan sinulle tarkkaan ottaen niitä kerro, jos rehellinen olet.
Usko lienee siis uskottelua ja silmien tahallista sulkemista, vastauksen lukitsemista. Siis epärehellistä.
Uskosmisuista että minähän olen ujo ja kiltti, en minä heitä hyväksikäyttäisi :DUskot ovat uskoa nimenomaan uskoon. Ei niinkään mihinkään jumaliin.
- ~~~
Jumalanhullu kirjoitti:
RERapanhapakko
Kuten jossain viestissä olen sanonut, tieto ei ole uskoa ja uskoa ei voi opettaa toisille.Koskeeko muuten tämä seuraamisesta jo luopuminen muitakin syntejä, kuin tätä sortumista haureuden syntiin, kuten asian ilmaiset? Onko näin myös esimerkiksi siinä tapauksessa, että uskovainen käyttäytyy rakkaudettomasti ja esimerkiksi tiuskii tai äksyilee? Siihen syntiin kun sortuu moni huomattavasti useammin kuin näihin ns. seksuaalisiin synteihin.
~~~ kirjoitti:
Koskeeko muuten tämä seuraamisesta jo luopuminen muitakin syntejä, kuin tätä sortumista haureuden syntiin, kuten asian ilmaiset? Onko näin myös esimerkiksi siinä tapauksessa, että uskovainen käyttäytyy rakkaudettomasti ja esimerkiksi tiuskii tai äksyilee? Siihen syntiin kun sortuu moni huomattavasti useammin kuin näihin ns. seksuaalisiin synteihin.
" Koskeeko muuten tämä seuraamisesta jo luopuminen muitakin syntejä, kuin tätä sortumista haureuden syntiin, kuten asian ilmaiset? Onko näin myös esimerkiksi siinä tapauksessa, että uskovainen käyttäytyy rakkaudettomasti ja esimerkiksi tiuskii tai äksyilee? Siihen syntiin kun sortuu moni huomattavasti useammin kuin näihin ns. seksuaalisiin synteihin. "
Kun uskovaa Pyhä Henki ei saa hallita, vaan aatamillinen liha, sorrutaan vaikka mihin.
- jgkg
Niin,no uskismisuilla on tietenkin samanlaiset evoluuion asettamat halut ja tarpeet ku atestimisuillakin,ainoa ero on vaan siinä että uskismisut kieltää jälkikäteen että mitään olis tapahtunu....
Kaikille ihmisille yhteinen ominaisuus on se, että toisten motiiveja ja perusteluita pidetään tunnepohjaisina, mutta omia järkeen pohjautuvina.
Tiukkaan analyyttiseen ajatteluun kykenee kuitenkin vain noin 10%, loput pelaa tunteella ja intuitiolla. Tiedemiehet eivät sortune tunteeseen ja niinpä he ovatkin lähes ainoastaan ateisteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama225010Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl682133Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272097- 1341633
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505