Olen seuraillut tätä "kirjailijanalkuja" melkein kymmenen vuotta. Välillä on keskustelu käyynyt kuumana. Vakituinen porukka erottui selvästi.
Kaikilla oli haaveena julkaista kirja.
Kuinka moni sen aikaisista ja uudemmista kirjoittajista on päässyt tavoitteeseen?
Siis kirja julkaistu?
Kuinka monesta tullut kirjailija?
11
256
Vastaukset
- töttöröööö
Minulta julkaistaan ensi syksynä. Pari vuotta ehdin palstailla enemmän tai vähemmän säännöllisesti, enemmän olen lukenut juttuja kuin itse kirjoittanut.
- DS
Kerro hiukan lisää, millainen oli tapahtumien kulku ?
- scarabaeus
Hienoa
töttöröööö
ja onnitteluni!
Ja
laitatko sitten enempi kirjasta kun julkaistu.
Vai onko jo blogi, jossa kerrot kaiken juurta jaksaen? - jfailjföai
Ehkä sitten kun ja jos se kirja on julkaistu, ei ole aikaa eikä innostusta pyöriä näillä palstoilla.
- scarabaeus
Niin. Tyypillistä suomalaista kirjailijan toimintaahan on esim. rätkäistä puukolla selkään kirjoittamalla kirja vaikkapa bloggareista.
Eikö se niin sitten mene?
Hehehhhh...........................
- MatildaRosa
Yksi kirja julkaistuna. Toivottavasti ei jää ainoaksi. Lisää on kovasti yrityksessä mutta ei jo julkaistunkaan jälkeen niin helppoa ole saada uutta kustannussopimusta kun ei siitä bestselleriä tullut.
Kiva näitä palstoja on lukea. Kovin rohkaisee jatkamaan kun huomaa ettei muillekaan se helppoa ole eikä ole ainoa joka tuntee lyövänsä päätä seinään.- scarabaeus
Kuulutko siis tuohon aloittajan kaipaamaan
vanhaan jengiin?
Minähän tulin tälle palstalle joskus keväällä 2006, ja siihen aikaan oli esmes se Kipakka vauhdissa ja moni muu.
Mitäköhän heille mahtaa kuulua?
Ja kirjastasi ei tullut bestselleriä. Älä huoli. Pääasia, että olet saanut käsikirjoituksesi oikealta kustantajalta julkaistuksi. Onhan siinäkin jo
oma arvonsa.
MInulla kun on "vain" se
juokse pupu juokse
vauhdissa omalla kustannuksella.
Huoh ! - Hiontavaiheessa
Hei Matilda Rosa, harvoin kai ne esikoisteokset nousevat bestsellereiksi. En esim. ollut kuullutkaan Katja Ketusta ennen Kätilöä, ja sitä ennen on tullut ainakin kaksi kirjaa. Eli esikoisteos antaa luvan jatkaa. Siitä vaan sitkeesti, onnea ja kirjoitusintoa toivotan:D
- 6+6
No mutta Scara, olet julkaissut pupusi nimimerkillä. Eihän se passaa, haluamme tietää, kuka olet.
Pitäisköhän ostaa pupu kuleksimasta:)- scarabaeus
6 6
tarkoittanee, että ostaisi
runokirjani
juokse pupu juokse.
Se löytyy netistä nimellä nettailemalla tai menemällä kustantamon sivulle
opus liberum
runot
ja kyllä siellä selitystä löytyy,
kuka minä olen !
- Veliveikkonen_1
Olen seurannut palstaa noin kahdeksan vuoden ajan. Aikaisemmin kirjoittelinkin jotain, jopa osallistuin keskusteluun. Sitten kommenttien pituutta rajoitettiin sen verran, että tänne ei voinut enää postata tarinoita, joten jäin passiiviseksi seuraajaksi. Käyn täällä enää muutaman kerran vuodessa.
Jos minulla olisi aikaa, en olisi hankkinut maatilaa, joka vie kaiken vapaa-aikani, enkä olisi aina väsynyt, saattaisin ehkä kirjoittaa oikeasti jotain.
Kirjailijaa minusta ei tullut, mutta kirjoituksiani on julkaistu paperillakin. Muutaman kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442913Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1022137Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411886Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611755Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?191622