Olen hieman alle 30v. nainen, olen kihloissa. Kihlattuni osaa olla varsin hurmaava, mutta huonolle päälle sattuessaan itse piru. Kaikista riidoista on aina selvitty, mutta nyt en tiedä miten jatkaa. Suhteen alussa hän saattoi joskus riidellessämme haukkua kovilla sanoilla, eikä sitä ole ilmennyt enää pitkiin aikoihin. Nyt olemme siis olleet yhdessä kolme vuotta. Työskentelen vanhainkodissa ja työ on todella rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti. Kotoa kaipaisi tukea ja kannustusta. Hyvällä päällä ollessaan mies sanoo että "olet paras hoitaja" jne. Nyt on pitkä työputki ilman vapaapäiviä takana ja vain yksi vapaapäivä. Mieheni on tästä tietoinen. Kävin eilen töiden jälkeen ostamassa hänen äidilleen ihanan lahjan äitienpäivää varten. Mies oli töistä tullessaan kiukkuinen ja härnäsi minua niin kauan että aloin itkeä. Sitten hän pilkkasi että ala vaan pillittää.. Sitten hän yhtäkkiä puki ulkovaatteet ylleen, kysyin minne menet niin hän sanoi että kaverille. Soitin hänen peräänsä, mielessäni sanoa että tämä ei todellakaan mene näin ja minua et kohtele näin! Mies oli kaupassa ja sanoi että sinulle tulin ostamaan pitsaa jne. ja miksi itket. Hän tuli kotiin ja aloimme syömään, kysyin miksi olit niin ilkeä. Hän vain vastasi että sinähän sen aloitit. Tämän jälkeen hän kutsui ystävänsä meille katsomaan jääkiekkoa ja odotti minun liittyvän heidän seuraan. Sanoin että en nyt yhtään jaksa näitä vieraita, mies vain oli että no voi että, tämäkin pilkallisesti. Soitinkin naispuoliselle ystävälleni ja menin hänen luokseen että saisin sieltä voimavaroja ja olikin ihanaa nähdä hyvää ystävää. Takaisin tullessani vieraat olivat yhä meillä ja lähtivät vasta yöllä, minun piti teeskennellä että kaikki on hyvin. Mieskin oli mukava minua kohtaan, mutta kun vieraat lähtivät, hän muuttui etäisemmäksi. Menimme nukkumaan ja sanoin että ihana kun saa nukkua pitkään. Eiköhän mies ensitöikseen herättänyt minun aikaisin! Olin että eihän tämä voi olla totta, vielä kun sanoin että minulla on ollut todella raskasta töissä. Painelin vessaan niin mies sanoi että olipa hyvä kun herätin, sullahan oli vessahätä! Arggghhhh! Niin ärsyttävä mies! Kun pääsin takaisin nukkumaan, hän painautui niin lähelle etten saanut hyvää asentoa. Valitin tästä niin hän valitti että mene sinnepäin. Ajattelin että ja nyt en anna periksi. Aloimme töniä toisiamme kauemmaksi ja hän sanoi että huora. Sanoin takaisin homo. Olin äimistynyt että vieläkö hän voi tummoista sanoa!!! Luulin että nuo olisi vihoviimeisiä asoita mitä sanoo kumppanille. Hän tietenkin jatkoi nimittelyä ja minä jatkoin mukana. Jos olisin ollut hiljaa, hän olisi varmasti ollut tyytyväinen. Hän vielä sanoi että minä päätän missä sinä nukut. Tämä tuntui jo hirveltä, ajattelin että hän ilmeisesti haluaa hallita minua, mikä tuntui järkyttävältä. Hän on ostanut sängyn ja riidan hetkellä valittaa että sinulla ei ole edes sänkyä. Möin oman sänkyni kun muutimme yhteen, silloin muistutan että möin sängyn hänen takiaan. silloin hän pilkkaa että niin, kahdella kympillä! Olenkohan jo ihan ihmisraunio. Välillä menee todella hyvin eikä ole ollut pitkään aikaan riitaa. En kestä että sillon kun tarviisi unta ja lepoa, sitä ei suoda. Tuntuu että voiko noin hirveää ihmistä olla olemassakaan? Olen hänelle usein sanonut että sinä olet narsisti. Hän ei sitä halua uskoa vaan haukkuu että sinäpä, vaikka tiedän että minä se en todellakaan ole.
Mieheni on narsisti
10
263
Vastaukset
- potaskaa..?
Tän täytyy olla provo..
Luepa tuo oma juttusi itse uudelleen ja mieti, että olisko sussakin narsistia..Ainakin tuntuu, että kaksi samanlaista on löytänyt toisensa.
Mitä enää valitat, jos mies oikeasti olisi narsisti niin juokse ja lujaa? - onneksi olen minä
Voit vit.tu sentään. Ei miehs ole narsisti vaan todella lapsellinen ja tyhmä. Haluaa loukata sua joka asiassa ja en oikeesti ton kirjoituksen perusteella ymmärrä et miksi asut tollasen idiootin kanssa. Tarviiko oikeesti naisen olla noin tyhmä et muuttaa idiootin kanssa asumaan. Enkä ymmärrä et mitä rakkautta edes tossa teidän suhteessa on. Sinuna ottaisin eron ja vähän äkkiä.
- ...
Kukaan muu ei koskaan tiedä mitä toisen suhteessa oikeasti tapahtuu. Oli sitten provo tai ei, näitä toista henkisellä tasolla kiusaamisia tapahtuu parisuhteissa hyvin paljon. Ja niitä ei usein itse näe ja aika usein molemmat osapuolet siihen huomaamattaan sortuvat, valitettavasti. Ulkopuolisen on hyvin helppo sanoa mitä pitäisi tehdä, mutta niin kauan kun suhteessa on suurin osa hyvää, tai itse näkee siinä myös ne positiiviset asiat, ei ole ollenkaan huono ajatus taistella suhteen puolesta. Ja varmasti tässä kirjoittaja on purkanut tuntojaan tunnekuohun vallassa ja teksti olisi varmasti aika erilaista jos olisi hieman tuntojaan ensin tuuletellut...
Mutta se mikä herätti huomioni oli että kertomasi kuulostaa osittain hyvin tutulta. Itse olen miehen kanssa joka on myös ääsimmäisen hurmaava, huumorintajuinen ja ihana, erityisesti silloin kun muita on paikalla. Mutta kun tulee erimielisyyksiä hän aloittaa ilkeilyt ja haukkumisen. Aivan pienistäkin asioista. Nämä asiat mitä tapahtuu näissä tilanteissa neljän seinän sisällä kahden kesken ja hänen käyttäytymisensä tällöin on täysin päinvastaista kuin hänen koko olemuksensa kun olemme ystävien tai perheen kesken. Ystävien kesken hän on hyvin rento ja sopeutuvainen, hänelle käy kaikki eikä hän koskaan ole mitään vastaan. Olen monesti miettinyt että en oikein kenellekään voi tästä puhua koska tiedän että kukaan ei usko minua, kukaan ei usko että hän, joka on niin mukava ja josta kaikki tykkäävät voisi koskaan kohdella omaa kumppaniaan niin ala-arvoisesti. Ja missään nimessä en itseäni tässä nosta jalustalle, tiedostan täysin että myös minun pitää ottaa vastuu, eihän kukaan yksin riitele. Itse tunnistan kuitenkin sen eron tavoissamme että itse pystyn perustelemaan mielipiteeni myös riidan aikana ja perustelemaan miksi olen eri mieltä asioista, hänen kohdallaan perustelut ovat karjumista, haukkumista ja useimmiten vain sitä että koska hän niin sanoo tai haluaa.
Ja nyt taas joku ihmettelee että miksi olen tällaisen ihmisen kanssa (tai miksi hän minun). Siksi koska suhteessa on niin paljon rakkautta ja tunteita kaikesta huolimatta että haluan yrittää kaikkeni tehdä sen eteen, on kuitenkin monta yhteistä vuotta jo takana ja valtaosa niistä tulvillaan ihania muistoja. Sitten jos menee puihin niin ei ainakaan tarvitse harmitella ettemmekö olisi tehneet töitä suhteen eteen.
Uskon että aloituksen kirjoittajalla on vastaavanlainen tilanne, suhteen eteen haluaa kuitenkin vielä taistella ja siihen vielä uskoo.- o l e n n a i n e n
ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. itse myös tällaisen "kaikille-niin-mukavan-miehen" kanssa seurustelen, mutta anna olla, kun tulee jotain eripuraa niin jatkuvasti kommentoidaan "olisi pitänyt tappaa itsensä jo 10-vuotiaana" tai muuten vain marttyyriksi heittäytymistä tai minun syyllistämistä kuulee jatkuvasti. tykkään miehestä paljon, mutta onneksi en vielä ainakaan asu hänen kanssaan.
Mikä miehestäsi tekee narsistin? Tai miten tilannetta muuttaisi se, jos hän saisi narsismidiagnoosin?
Joko siedät hänen käytöstään tai sitten et, on ihan sama kutsutko sitä narsismiksi vai vain ärsyttämiseksi.
Narsismidiagnoosi on todellisuudessa hyvin harvinainen.En usko että pelkästään kertomasi perusteella psykiatri sellaista antaisi.- No johan on
Aika lapsellisilta vaikutatte molemmat... Tuollainen homottelu ja ilmeisesti h*orittelu (?) kuullostaa ihan teinien toiminnalta... Sellaisten about 15v. Ja jos et osaa puhua miehesi kanssa ongelmistanne niin kuin aikuiset ihmiset keskustelee tai et halua erota, niin eipä asiat ainakaan paremmaksi muutu...
- nainen vm.85
Kiva kun olette vastailleet :) olen siis tämä alkuperäinen kirjoittaja. Tämä yksi pitkä viesti osui naulan kantaan. Olin todella tuohtunut aamulla ja ajattelin että päästelen tänne höyryjä.. että ehkä ulkopuoliset ihmiset voi neuvoa tai jos löytyy joku jolla olisi samankaltainen tilanne. Myönnän että tuo nimittely ja töniminen on lapsellista molemmilta, en ole koskaan nimitellyt ketään ennen tätä suhdetta. Aluksi en nimitellyt takaisin vaan lähdin ulos, mutta kun hän ei koskaan voi olla se joka lähtee paikalta niin tuntu epäreilulta minun aina lähteä pakoon haukkuja. Ei niitä jaksa ottaa vastaankaan, varsinkaan jos tulevat semmoisesta mitä ei ole tehnyt omasta mielestä. Olen kuullut että narsistinen ihminen ei näe itsessään virheitä ja odottaa muilta jatkuvaa ihailua. Mieheni panostaa paljon ulkonäköönsä ja saattaa minua härnätä että naiset ovat häntä katselleet jne. Itse en ole kertonut jos minua on vaikka käyty kysymässä tanssimaan baarissa. Puhuimme asiasta miehen kanssa taannoin ja hän sanoi että on reilumpaa kertoa kuin olla kertomatta. Itse taas en halua pahoittaa toisen mieltä jos mitään ei ole tapahtunut , eikä tietenkään tapahdu koska haluan uskoa suhteeseen oman mieheni kanssa. Olemme molemmat mustasukkaisia.. Ärsyttää kun hänen mielestään minä aloitan kaikki riidat. eihän riitaa toki tulisi jos olisin kaikesta samaa mieltä mutta haluan että parisuhteemme olisi normaali, jossa saan sanoa omat mielipiteeni ilman että toinen niitä arvostelee. Musiikkimakuanikin hän arvostelee, mutta lähti mielikseni katsomaan lempibändiäni. Jotenkin tuntuu että hän haluaa tahallaan jatkuvasti ärsyttää ja lopulta hermostunkin. Minä taas haluaisin että oltaisiin iloisia ja nautittaisiin elämästä. Ystäväni sanoivat jo suhteen alussa että mieti nyt vielä, arvostaako hän sinua tarpeeksi. Tietenkin siinä alkuhuumassa olin että tietenkin arvostaa.. Puhuminen on siksi vaikeaa kun hän kääntää asiat joko että "no sehän oli vitsi" tai että "sinä aloitit". Minulle on ihan sama kuka aloittaa kunhan jompi kumpi lopettaa riidan. Olen yleensä se joka lopulta antaa periksi ja haluaa sopia. Onhan se totta että teen virheitä itsekin mutta haluaisin jotenkin saada miehen käsittämään että hänkin se joskus riidan aloittaa ja että en ole itsestään selvyys.
- zeeebrarah
No kuulehan... Ennemmin saat siasta hieromalla muokattua poliisikoiran kuin tuollaisen miehen KÄSITTÄMÄÄN jotain. Paskan marjat, hän jatkaa tuota ilman "käsittämistä" just niin kauan kuin sinä annat sen jatkua. Karua, mutta totta. Tämä on elämää eikä elokuvaa, jossa ihmiset yks kaks heräävät jonain kauniina aamuna käsittämään, että ovat kohdelleet kumppaniaan täysin ala-arvoisesti. Ei seepra raidoistansa mihinkään pääse, se on ikävä totuus.
- naapurin tätskä
zeeebrarah kirjoitti:
No kuulehan... Ennemmin saat siasta hieromalla muokattua poliisikoiran kuin tuollaisen miehen KÄSITTÄMÄÄN jotain. Paskan marjat, hän jatkaa tuota ilman "käsittämistä" just niin kauan kuin sinä annat sen jatkua. Karua, mutta totta. Tämä on elämää eikä elokuvaa, jossa ihmiset yks kaks heräävät jonain kauniina aamuna käsittämään, että ovat kohdelleet kumppaniaan täysin ala-arvoisesti. Ei seepra raidoistansa mihinkään pääse, se on ikävä totuus.
Mistä sen tietää kummassa vika on. Naiset tuppaa usein valittamaan kun ei mies täytä niiden jokaista toivetta ja ajatusta, ja sitten mies on itsekäs sika. Nykyään myös narsisti. Jos ap:lla olis normiaivot hän jättäis jätkän koska niiden yhteiselosta ei mitään tule. Kumpikin ansaitsee jonkun muun. Turha se on yksistään jätkää moittia.
- tuskin on
Kaikki ovat huonolla tuulella piruja ja jotkut oikein tosi kakkapäitä. Ei se tee heistä automaattisesti narsisteja. Myöskään toiselle oman kotidiagnoosin hokeminen ei kyllä takuulla ole mitään muuta kuin tie tuhoon.
Joko sinä siedät sitä käytöstä tai et. Joko yritätte tai ette.
Miehesi on lapsellinen mutta niin olet kyllä sinäkin. Teillä on todella lapsellinen tapa riidellä. Sinä olet lähtenyt siihen mukaan ja olet yhtälailla osallinen.
Miehesi tuskin on mikään narsisti ja tuskin sinäkään, todella kypsymättömiä olette kyllä keskenänne ja todennäköisesti epäsopivia kaikilla tavoin. Te ette kohtele toisianne hyvin, teillä ei ole samanlaista huumorintajua, te ette huolehdi toisistanne, sinä jäkätät hänen asioistaan ja hän sinun ja kiusaatte sekä nimittelette toisianne.
Olisi parempi muuttaa erilleen ja sinunkin asua ihan itseksesi. Miettiä hieman mitä siltä parisuhteelta ylipäätään toivot. Millainen ihminen sinä olet ja millaista ihmistä kaipaat. Prinssejä ei ole ja kaikissa on huonot puolensa: myös sinussa. Todennäköisesti sinäkin olet melkoinen valittaja ja riivinrauta kun olet väsynyt, huonolla tuulella ja sitä rataa. Sitä voit miettiä, mutta toisaalta, on olemassa ihmisiä, joiden kanssa asioita voi ratkoa helpommin ja joiden kanssa ei ollenkaan. Te nyt ainakin ruokitte vain toistenne huonoja puolia.
Et ole mikään ihmisraunio ja todellakin on paljon pahempiakin ihmisiä. Miehesi on epäreilu ja väärässä. Sinä olet rasittava kotianaysoija, joka syytää omia syväluotaavia kotikutoisia diagnoosejaan toiselle. Se ei ole sen parempi ratkaisu.
Väität että sinulle on sama kumpi aloittaa: valehtelet. Eihän ole. Lue omat kirjoituksesi, sinulle tuntuu olevan kovastikin merkitystä.
Väität ettet enää voinut muuta kun lähteä mukaan riitaan kun et jaksanut poiskaan lähteä: ei tullut mieleesi erilleen muuttaa jos se niin hirveää on? Kuka sinut siinä pakottaa olemaan? Ja mikä pakottaa lähtemään nimittelyyn ja muuhun muistutteluun ja jänkkäämiseen mukaan, vaikka jäisikin? Etkö sinäkään osaa puhua kuin aikuiset, jos toinenkaan ei osaa?
Vai etkö osaa hymähtää ja jättää asiaa sikseen? Koskaan?
Väität ettei hän arvosta edes musiikkimakuasi, ja heti perään, että suostui lähtemään lempibändisi konserttiin sinun mieliksesi: mitä muuta hän tekee sinun mieliksesi, mitä sinä valitset olla huomaamatta?
Hän sanoo, ettei sinulla ole huumorintajua, ja joo, teillä tosiaan ei selkeästi ainakaan samaa huumorintajua ole, mutta sinä vaikutat aika yliherkältä. Ja ylidiagnosoivalta, ihan kuin etsimällä etsisit vikoja hänestä, sääliä itsellesi... Ja kuitenkin pysyt siinä?
Huomaapa nyt omiakin ihmejuttujasi.
Muistutat jopa sängyn myymisestä?? Teillä on todella kypsä suhde. Not.
Ymmärrät itseäsi kyllä, "kyllähän minäkin teen virheitä" muttet häntä.
Esimerkiksi "Puhuimme asiasta miehen kanssa taannoin ja hän sanoi että on reilumpaa kertoa kuin olla kertomatta. Itse taas en halua pahoittaa toisen mieltä jos mitään ei ole tapahtunut , eikä tietenkään tapahdu koska haluan uskoa suhteeseen oman mieheni kanssa. "
Niin, joten hän on narsisti, koska on eri mieltä asiasta kanssasi??
Että kun hänen mielestään on reilua kertoa, ja sinun ei, niin hänhän se väärin tekee, vaikka sinä teet yhtä erilailla hänen näkökulmastaan. Valittaako hän sinun olevan epärehellinen narsisti?
(todennäköisesti, voitte alkaa kilpailemaan siitä)
Sinäkö olet oikeassa aina kuinka pitää reagoida? Mikä on oikea parisuhde, tapa olla, kertoa asioista? Kyllä tässä nyt on varmasti sinulla yhtä paljon pohdinnan aiheita.
Jos suhde on noin huono, olet aikuinen ihminen. Sinä voit valita kenen kanssa olet, muuttaa omillesi ja erota.
Rakkaus ei aina riitä. Et sinä toista pysty muuttamaan eikä se tuollatavalla ainakaan käy. Ja sinä olet kyllä ihan itse vastuussa omista valinnoistasi ja tunteistasi, vaikka hän olisi mikä, ne on sinun jalkasi joiden pitää sinut viedä muualle, jos et viihdy.
Te ette ole tällähetkellä oikeita kenellekään ettekä taatusti toisillenne... Tai tavallaan toisillenne kyllä, mutta onnettomalta tuo kuulostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525