Yksi naistyyppi, joka pysyy keskimääräistä pidempään sinkkuna, on jäykät ja ehdottomat naiset. Näin sanoisin. Tarkoitan naisia, joilla on jotain aika ehdottomia mielipiteitä tai vakaumuksia, esim.: vegaani, uskovainen, ateisti, poliittinen aktivisti, tai äärettömän kotiseuturakas, tai vaikka todella vahva ammatti-identiteetti ja työ joka menee arkielämän tiellä.
Kaksi viimeisintä naista, joiden kanssa olen ollut, ovat menneet tähän jollain tapaa ehdottomien naisten luokkaan. Ensimmäinen oli hyvin kotiseuturakas ja lisäksi näki omaishoitajuuden määrävänä tekijänä identiteetissään. Jälkimmäinen oli vegaani ja poliittisesti aktiivinen ihminen. Molemmat olivat kolmekymppisiä. Nämä kaksi naista ovat myös olleet ne naiset, joiden kanssa kaikkein realistisimmin olisin voinut alkaa syvempäänkin liittoon ja perustaa perheen.
Erot ovat johtuneet kaiketi juuri tästä naisten ehdottomuudesta, ja siitä että en ole osannut toimia oikein tähän ehdottomaan asenteeseen nähden. Toisaalta pidän kuitenkin aika selkeänä asiana, että nämä jäykät ja ehdottomat naiset ovat ns. mun juttuni. :) Näissä suhteissa löytyi tietty yhteys, jota ei ole löytynyt aiempien naisten kanssa.
Uskon, että tapaan vielä jossain vaiheessa jonkun uuden jäykän mutta ihanan naisen. Olisikohan kuvauksesta itsensä tunnistavilla naisilla neuvoja siihen, miten toimin silloin niin, että suhteesta tulee pysyvä?
Jäykät ja ehdottomat naiset
16
303
Vastaukset
- omaishotajanainen
Tuota...oliko se nainen omaishoitaja? Tarkoitatko siis sitä, että hänen olisi pitämyt laittaa se hoidettava sukulainen laitokseen sinun takiasi? Miksi et itse voinut muuttaa näiden naisten luokse jos et kerta itse ole ehdoton kotiseuturakkaudessa tmv?
Olen itse omaishoitaja, enkä heivaisi häntä minnekään miehen vuoksi. Mistä minä sitten voin tietää, että se mies ei häivy tai osoita niin huonoja luonteenpiirteitä muutaman vuoden päästä, että suhde häneen päättyisi. Veri on vettä sakeampaa.- sillitrooli
Eikö omaishoitajat halua ikinä pariutua? Monestihan se hoidettavan sukulaisen kanssa asuminen ja jatkuva hoitaminen estää parisuhteen miehen kanssa, jos noin niinkun puhutaan sellaisesta parisuhteesta, jossa muutetaan yhteen ja aletaan elää pariskuntana. Ei sitä hoidettavaa omaista välttämättä laitokseen tarvitsisi laittaa, mutta hoitaminen pitäisi järjestää niin, että ainakin osa vaivasta ja ajankäytöstä menee jollekin palkatulle tai julkisista palveluista tulevalle hoitajalle.
- realismus
Yleinen neuvoni on, että kaihda kaikkia äärimmäisyyksiä, oli kyse politiikasta, uskonnosta, mistä tahansa. Ehdottomuus omien arvojen vuoksi on tavallaan kiitettävää, mutta puusilmäisiä fanaatikkoja harva kestää. Yllättävää kyllä vegaanit ovat pahempia kuin uskovaiset.
Ööh, "kaksi viimeisintä naista"??? Siis et ole oikea neitsyt atm, vaan huoripukki, vitun liemissä kulliasi pyöritellyt ytm?? Huomaa, miten nopea olen omaksumaan alaluokan kielnkäytön...- sillitrooli
Joo näin on päässyt käymään, liemissä on pyöritelty. Olisiko ollut parempi, jos olisi neitsyt atm?
- realismus
sillitrooli kirjoitti:
Joo näin on päässyt käymään, liemissä on pyöritelty. Olisiko ollut parempi, jos olisi neitsyt atm?
Palstapöljäkriteerien mukaan et ole atm eik'ä sinulla ole oikeutta valittaa Palstapöljä- ja naalietiketin mukaan vain totaalikokemattomilla henkilöillä on oikeus käyttää sinkku-nimitystä itsestään ja murehtia yksinäisyyttään.
- sillitrooli
realismus kirjoitti:
Palstapöljäkriteerien mukaan et ole atm eik'ä sinulla ole oikeutta valittaa Palstapöljä- ja naalietiketin mukaan vain totaalikokemattomilla henkilöillä on oikeus käyttää sinkku-nimitystä itsestään ja murehtia yksinäisyyttään.
Minusta satunnaisesti suhdetta yrittäneillä miehillä on myös oikeus valittaa. Sen sijaan naisilla, jotka saavat miehiä naps naps sormia napsutellen, ei ole oikeutta murehtia yksinäisyyttään.
Olet varmasti oikeassa tuon alun suhteen ainakin. Minulle seurustelukumppanin löytäminen on hyvin vaikeaa mutta näköjään miehen luonteesta kertoo paljon hänen asenteensa muihin elollisiis olioihin, sillä yhtään huonoa miestä ei ole sen seulan läpi päässyt.
- sillitrooli
Mikä tekstin loppuosassa sitten on väärin?
sillitrooli kirjoitti:
Mikä tekstin loppuosassa sitten on väärin?
Älä nyt jaksa sössöttää kun tiedät varsin hyvin etten kirjoittanut sen olevan väärin.
- sillitrooli
gloriana_demeter kirjoitti:
Älä nyt jaksa sössöttää kun tiedät varsin hyvin etten kirjoittanut sen olevan väärin.
:D Oli vain pakko varmistaa oliko siinä jotain väärin.
Mitä tarkoitat "miehen luonteesta kertoo hänen asenteensa muihin elollisiin olentoihin"? Tarkoitatko, että miehen pitää myös muuttua vegaaniksi? (muistelisin, että olit vegaani)
- siin sulle vinkkini
Jos se on kotiseuturakas, muuta sen kanssa sinne sen kotiseudulle. Ja tykkää siitä sen kotiseudusta. Jos alat urputtaa ("miksi täällä kaikki" "miksi täällä ei kukaan" voi helvetti näitä juntteja") kotiseudusta, suhde on tuhoontuomittu. Jos nainen identifioituu kotiseutuunsa vahvasti, kotiseudun arvostelu on yhtä kuin sen naisen arvostelu.
- sillitrooli
Mutta voiko mies antaa kaikessa periksi? Onko se ihan normaalia, jos mies muuttaa naisen perässä ja koko järjestely tehdään kuten nainen päättää? Käykö siinä lopulta niin, että nainen ei itsekään pitänyt, kun hän sai päättää kaiken?
- safsdfsdfsdafsadfasd
Ehdottomuus yhdenasian suhteen on ihmisessä usein kuin palapelin pala joka on survottu kiinni maailmankuvaan väkisin. Ikäänkuin ihminen hakee täydellistä tasapainoa ja kun kaikki on viimeinkin saatu harmonisesti paikoilleen, ihminen huomaakin, että osia on jäänyt yli ja jotenkin nekin pitää saada kuvaan mukaan. Tätä ylimääräistä palaa voitaisiin varmaankin kutsua traumaksi.
Trauman myötä ihminen muuttuu ehdottomaksi fanaatikoksi. Koko hänen sisäinen tasapainonsa riippuu tämän yhden palan eli trauman varassa, jota hän ei saa sovitettua maailmankuvaansa ilman sisäistä väkivaltaa. Jos tuo traumaattinen pala liikahtaa tai irtoaa, koko palapeli kaatuu palasina maahan. Sitten muutoin niin järkevä ihminen saa hysteerisiä ja täysin suhteettomia kohtauksia kun törmää tähän tekijään.
Miksi ihmiset sitten tunkevat palapeleihinsä näitä paloja, joita he eivät saa sinne harmonisesti mahtumaan? Ehkäpä ihmiset haluavat olla ihailemiensa ihmisten hyväksyttyjä. Erään käsityksen mukaan, meillä jokaisella on traumoja egossa, ja vallanpitäjät hallitsevat meitä juuri näiden traumojen kautta, jopa tuottavat näitä traumoja tahallaan tarjoten samalla parannusta saadakseen valtaa.
Traumojen parannuskeinoihin liittyy suunnaton business, kuten mielialalääkkeet, terapeutit, kehitysapu- ja pakolais- business, mainonta, puhumattakaan poliittisesta vallasta joita traumat tarjoavat, vaikkapa Al Gore liittyen ilmastonmuutokseen sekä Bob Geldof ja Afrikan nälänhätä joka on vain kymmenkertaistunut väestönliikakasvun kautta miehen kampanjoidessa.
Jos taas ihminen vain hyväksyisi traumansa koko maailma pysähtyisi välittömästi ja ihmiset olisivat vapaita ideologioista ja kaikista näistä traumaterapeuteista jotka haluavat hallita meitä hallitsemalla janoamaamme lääkettä. Se joka hallitsee lääkettä ihmisen egon traumoihin hallitsee koko maailmaa. Me emme ole tälle yhteiskunnalle tärkeitä sisältäohjautuvina luovina yksilöinä. Meidän halutaan olevan täysin ulkoaohjautuvia, rooleihin sidottuja traumaattisia suorittajia, ikuisesti riiippuvaisia lääkitsijöistämme. Se pitää yhteiskunnan rattaat liikkeessä ja öljyttyinä.- Minun resepti
Hyvä kirjoitus. Valtaa pitävät tai pitävä ovat tosiaan usein taitavia manipuloimaan kaikkea ja kaikkia ympärillään.
Heissä on narsistisia piirteitä, jonka läpi harvat näkevät ja vielä harvemmassa ovat ne, jotka siitäkin huolimatta löytävät arvostettavia ja ihailtavia asioita.
Monet ihailevat tai seuraavat kuin lampaat näitä valtaa pitäviä tai pitävää ymmärtämättä lainkaan missään vaiheessa, kuinka heitä viedään kuin pässiä narussa. Useimmat, jotka onnistuvat näkemään tämän sumuverhon taakse eivät pääse yli omasta närkästyksestään siitä manipuloinnista, mikä on voinut satuttaakin. Mutta mikäli kykenee hyväksymään sen "trauman" tietoisena tapahtuneesta, niin valtaapitävä menettää sen yliotteensa ja sillä saattaa ansaita oman arvostuksensa valtaapitävältä takaisin, niin että rinnakkaiselo sujuu molempia tyydyttävästi siitä eteenpäin. Mikäli ei, niin olet kuitenkin vapaa siitä vallasta.
- Minun resepti
Tässä ketjussa onkin näemmä kaksi mielenkiintoista kirjoitusta. Vastataanpa aloitukseen ensin.
Olen monissa asioissa aika ehdoton nainen, se on yksi vahvuuksistani sekä heikkouksistani. Jyrkät mielipiteet ovat usein kova kompastuskivi miehelle, mutta järkiperäisin perusteluin ne eivät ole kiveen hakattuja. Kykenen hiomaan näkemyksiäni, jos toinen näkemys osataan riittävän hyvin perustella ja se käy järkeen ja toimii paremmin kuin oma vanha näkemykseni.
Mikäli minä tunnen tarpeeksi voimakkaasti jotain miestä kohtaan, niin hänen vuokseen olen valmis taipumaan melkein mille mutkalle hyvänsä, mutta muiden suhteen onkin sitten vastassa järkkymätön muuri.
Siltä sydämeni mieheltä odottaisin samaa järkkymätöntä tunnetta minua kohtaan mikä sisältää kaikinpuolisen uskollisuuden ja toisen hyväksymisen. Molemminpuolista rehellisyyttä ja avoimuutta. Luottamusta ja luottamuksen arvoisena olemista. Kunnioitusta ja toisen arvostamista. Siinäpä ne tärkeimmät. Kaikki loput asiat mitä mieleeni tulee ovat yhteisesti sovittavia asioita ja hioutuvat arkea eläessä.
Ystävyyssuhteissani noudatan hyvin pitkälle samaa kaavaa, mutta seurustellessani menee kumppani tietysti edelle, jos ystävien ja hänen etunsä menisivät ristiin. Niin ei ole tosin vielä koskaan käynyt, sillä ystäväni kohtelevat minua samoin, kun minä heitä ja kunnioittavat silloin myös parisuhdettani ja seurustelukumppaniani. - *herttainen hymy*
Mikä oli kaiken opetus? Paskatikeistä jää aina kiinni ennemmin tai myöhemmin? Olisikohan sinun kannattanut toimia toisin? Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa? (live-elämässä tulee nenäkin kipeäksi) Potut saa aina pottuina takaisin, kun jatkaa tarpeeksi kauan?
Tanelle muuten terveisiä. Muista mainita sekin antenniosastolla.
Niin ja ps. Virkavallalla on jo yhteystietosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194949Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563960Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942868On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1462432Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582094