Mun on ihan pakko kysyä mitä mieltä te olette äitienpäivänä miehen muistamisesta vaimoaan? Onhan hän lasten isä ja äitinä en ole hänen äitinsä mutta joka ikinen äitienpäivä hän ei ole edes hyvää äitienpäivää toivottanut...tuntuu todella pahalle kun muut puhuu miten heidän miehensä on vienyt syömään tai saaneet kukkia miehiltään..Minä en koskaan mitään....
Lasten tekemät kauniit kortit ovat kaikki mitä tarvitsenkaan ja niitä olen kyllä saanut ja niistä erittäin onnellinen...mietityttää vaan tuo että olenko tyhmä kun tuntuu pahalle kun mies ei muista millään tavalla...
Äitienpäivänä hänelle on vaan tärkeintä omayt menot ja mitä hän haluaa tehdä...esim. nukkua iltapäivälle asti ja sitten istua tietokoneella jonka jälkeen lähteä lenkille kaverin kanssa..yhtenä äitienpäivänä hänellä oli työpaikan saunailta edellisenä päivänä jonne oli mentävä ja sitten nukkua sunnuntaina iltaan asti kohmeloaan... Ei aamulla kahvia sänkyyn eikä edes ruokaa vaivaudu sen päivän kunniaksi tekemään..
Tunnen itseni todella ei-tärkeäksi ihmiseksi....joka äitienpäivä kuitenkin sitä toivoen että sanat hyvää äitienpäivää kuulisin...
Onneksi lapset ovat niin rakkaita ja heiltä onnitteluja tulee kauniiden korttien ja kirjoitusten kanssa
pettynyt joka vuosi
14
741
Vastaukset
- Fakta
Miten sinä muistat miestäsi Isänpäivänä? Jos varallisuus sallii, pyydä isänpäivänä hänet ravintolaan syömään ja ottakaa myös lapset mukaan.
- äiti771
Joka isänpävä häntä muistanut lahjalla ja syömään vienyt....tuskin mistää hänen laiminlyönnistä kuitenkaan on kyse vai onko naisen muistettava miestä kaikkina juhlapäivinä niinkun olen häntä muistanut ja itse jäänyt ilman..myös omana syntymäpäivänä en edes onnitteluja saanut koskaan...eikä se lahjominen ja toisen muistamisen laskeminen ole mielestäni oikein...pitäisi se tapahtua omasta halusta eikä siitä että kun minä muistan niin sinä muistat..jos et muista en minäkään..vaikkakin se kävi mielessä juurikin tänään että tähän loppui minunkin muistaminen hänen synttäreillään ja isänpäivänä..aina kuitenkin muistanut niin edes pieni muistaminen hänelta lämmittäisi paljon .kamala ajatella edes näin mutta loppu mikä loppu ja sydämmessä tuntuu pahalle :(
- 2+2+
Eikä kannattaisi keskustella miehen kanssa ja kertoa, että haluaa tulla huomatuksi äitienpäivänä, eikä täällä valittaa? Kerro, mitä toivot ja jos miehesi ei jatkossa sinua huomioi, on asia selvä = ei välitä sinusta.
- äiti771
Voi kuule, kertonut hänelle olen ja keskustellut "yksin" hänen kanssaan asiasta...vastausta koskaan siihen saanut en ole...sanonut että oothan sää saanu lapset niin eikö se riitä.... 12vuotta olen saman asian kanssa miettinyt mutta nyt vaan tuli mieleen se kirjoittaa kun tuntuu niin pahalle taas kerran... tulee mieleen että minä olen se jota ietarvitse muistaa..kiitää mistään ja mitätön kaikkeen....
- Neuvon keskustelemaa
Minä aina ihmettelen noita neuvoja, että pitäisi "keskustella" toisen kanssa asiasta, joka mieltä kalvaa.
Eikö ole ilman muuta selvää, että perheenjäsenet keskustelevat keskenään! Ei kai ihmiset vuosikausia ole samassa huushollissa tuppisuina?
Ei ihme, jos asiat menevät ristiin, jos pitää ihan erikseen päättää, että NYT kyllä keskustelen.
Niinkö näillä neuvojilla elämä menee?
- kiaramiana
Tuntuuhan se varmasti pahalta. Johtunee siitä, että me naiset useimmiten olemme lastemme kanssa enemmän ja huolehdimme heistä.
Teemme siis aika paljon miehenkin "osuutta" lastenhoidosta, ja haluamme siksi mieheltämme äitienpäivänä hieman tunnustusta..
Kaikkihan ei halua. Mutta suurinosa kuitekin, etenkin ne joiden arkista panostusta ei muuten huomioida tai jotka ei saa mieheltään apua lastenhoitoon.
Sympatiat sinulle, ymmärrän mitä kirjoituksellasi ajat takaa. Et varmaan ole ajatuksinesi yksin...- äiti771
Jep...meillä näin on..minä teen kotihommat, hoidan lapset, huolehdin heidän läksyntekonsa yms...pyykkää, siivoan vatehuollon..käyn töissä ja olen yrittäjänä joten teen pitkää päivää...kun kotiin tulen töistä täällä ei ole tapahtunut mitään kotihommien kanssa ja lasten läksyt tarkistamatta yms....Hän kun tekee vuorotyötä niin se on raksasta ja minun yrittäjänä oleminen ei ole mitään ja miten se voi olla nyt niin raskasta..joo, äidin pitää jaksaa ja ei saa valittaa.....huoh...
Tähän tulee nyt kaikki vuodatusket sitten samalla....mutta se että on vuorotyökin hankalaa mutta miten 6päivän vapaalla aina vuorojen kierron välissä voi olla sitten niin raskasta että ei voi kotihommissa auttaa, olla vaan tekemättä mitään koska on vapaapäivillä...ei vaan tajuta että kun minulla on se yksi vapaapäivä minun on tehtävä kaikki hommat kuitenkin ja vapaapäivää minulla ei ole...mutta eihän se haittaa koska olen äiti ja nainen.....voi lisää huokausta.... - Juhlapäivä
äiti771 kirjoitti:
Jep...meillä näin on..minä teen kotihommat, hoidan lapset, huolehdin heidän läksyntekonsa yms...pyykkää, siivoan vatehuollon..käyn töissä ja olen yrittäjänä joten teen pitkää päivää...kun kotiin tulen töistä täällä ei ole tapahtunut mitään kotihommien kanssa ja lasten läksyt tarkistamatta yms....Hän kun tekee vuorotyötä niin se on raksasta ja minun yrittäjänä oleminen ei ole mitään ja miten se voi olla nyt niin raskasta..joo, äidin pitää jaksaa ja ei saa valittaa.....huoh...
Tähän tulee nyt kaikki vuodatusket sitten samalla....mutta se että on vuorotyökin hankalaa mutta miten 6päivän vapaalla aina vuorojen kierron välissä voi olla sitten niin raskasta että ei voi kotihommissa auttaa, olla vaan tekemättä mitään koska on vapaapäivillä...ei vaan tajuta että kun minulla on se yksi vapaapäivä minun on tehtävä kaikki hommat kuitenkin ja vapaapäivää minulla ei ole...mutta eihän se haittaa koska olen äiti ja nainen.....voi lisää huokausta....Kun tilanne on tuo, miksi et itse tartu toimeen ja jo viikolla tiedota lapsillesi, että äitienpäivä on tulossa. He piirtelevät kortit ja käyvät hakemassa valkovuokkoja. Sano lapsille, että he saavat nyt ihan itse leipoa kakun, sinä vain ihan vähän autat.
Jos lahjaa kaipaat, yllytä heitä vaatimaan rahat isältä.
Äitienpäivä on lasten ja äidin. Jos isä ei innostu, niin olkoon oloissaan Formuloitten äärellä. Mutta kyllä isäkin innostuu lasten onnellisesta ilosta.
Korosta lapsillesi, kuinka tämä on kaikkien äitien oma juhla. Perhesiteidenkin kannalta kannattaa laatia traditioita, jotka uusitaan vuosittain. Kyllä siihen isäkin innostuu.
- äiti771
ja tarkoitus ei ole valittaa elämästä nämä vaan kaikki purkautuu mielestä kun on paha olla. anteeksi siitä.
- pappatipaa
äiti771: onhan toi nyt ihan perseestä!!! Mies ei arvosta työtäsi äitinä, arvostaako edes sinua? Kun on isänpäivä, haluan ainakin kiittää omaa rakastani siitä että hän jaksaa aina olla niin hyvä isä. Riippumatta siitä, onko mielestäni näissä merkkipäivissä mitään järkeä. Se on vain hyvä muistutus siitä että toista pitäisi muistaa joskus kiittää face to face.
- "et ole äitini"
Mä niin ymmärrän alottajaa. Toi on niin syvältä :(
Mulla oli eka äitienpäivä ja jostain kumman syystä odotin sitä päivää innolla, varmaan kun äitiydestä olen innoissani ja ensimmäisen kerran tulee äitienpvä kun olen itse äiti.
Vaan koko päivänä ei mies tehnyt elettäkään minun muistamisekseni.
Aivan kuin olisi unohtanut koko asian.
Minä odotin iltaan asti, kunnes lopulta kysyin, onko hän unohtanut jotain.
Mies miettii hetken ja sanoo "ainiin joo, hyvää äitienpäivää vaikket äitini kyllä olekaan"
Auts.
Itse vein hänen ulos syömään ja lahjan ostin kun oli isänpäivä- hänen eka isänpäivä isänä.
Ja hän tasan tarkkaan tiesi, että olisin toivonut edes jotakin (siis jotakin muuta kuin nihkean onnentoivotuksen joka piti oikeastaan "vaatia"..)
Jälkeenpäin hänelle asiasta mökötin eikä hän tajunnut mikä hätänä kunnes kerroin. Ei sanonut mitään vaan näytti nolostuneen. kai tajusi kuinka typerä oli.
Tekis mieli mököttää seuraavaan äitienpäivään asti.. - Mami-51v
Mieheni keitti minulle äitienpäivänä aamukahvit (kuten lähes aina viikonloppuisin 23-vuotisen avioliittomme aikana) ja tarjosi täytekakkua.
Lapsilta sain korun, kirjan ja kukkia. Tein koko porukalle ruokaa kotona, koska olimme jo edellisenä päivänä syöneet minun piikkiini ravintolassa.
Lähipiirissäni tälläinen on "normaali" äitienpäivä. Ei ainakaan mikään kehuskelun aihe, niin että en tullut tänne hehkuttamaan. isänpäivänä on sama traditio toisinpäin - silloin iskä tarjoo sapuskat ravintolassa ja me muistamme häntä lahjoin ja kukin. - 20+17
musta on ihan kiva että lapsi isänsä kanssa huomioi sinä yhtenä päivänä normaalia enemmän äitiä, samoin kuin minä sitten marraskuussa häntä lapsen kanssa :) meillä tuo molemmin puolinen huomioiminen ei kyllä jää siihen yhteen päivään vuodessa, keksitään usein toisillemme jotain pientä kivaa :) vaikka mun mies ei ollut kotona koko äitienpäivänä vaan miesporukalla reissussa, tuli aamulla viesti että siellä kaapissa on sulle jotain. omaa äitiä muistin itetehdyllä kortilla sekä lahjakortilla pikku hemmotteluun ja kahvilla käytiin heillä. viime vuonna annoimme sen päivän mummulle "vapaaksi", meillä sisaruksilla paljon pieniä ja ollaan usein mummulassa, mut sen viikonlopun sai viettää niinkuin halusi ja oli kuulemma nauttinut myös siitä.
- sörkke
Mieheni ei muistanut minua mitenkään äitienpäivänä. Omalle äidilleenkään hän ei vienyt kukkia, sanoo että riittää, kun hänen siskonsa vie. Oma äitini sen sijaan soitti ja toivotti minulle hyvää äitienpäivää, onhan hän päässyt mummoksi ansiostani! Lapset odottivat vain, saavatko kakkua. Silti olen ihan onnellinen: sain onnittelut, ja lapset saivat sitä toivomaansa, minun leipomaani kakkua. Mieheni taidan laittaa kierrätykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612648Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu942103Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611655Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171548Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361495