Tarja fani vs. Anette fani................

15052012

.............rehellinen mielipide Nightwish musiikkiin perehtyneille:

Tunnetko olevasi Tarja fani vaiko Anette fani kuunnellessasi Nightwish tuotantoa?

Vai kuunteletko vain hyviä Tuomaksen sävellyksiä ilman sen syvällisempiä analysointeja vokalistista?

Vai käytkö korvien välissä sisäistä aivomyrskyä jomman kumman puolesta tai vastaan?

33

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234+44/56

Vastaus on selvä. Muutaman kerran olen yrittänyt kuunnella Anetten versioita ja kerran nähnyt hänet livenäkin, mutta hänen laulamisessaan ei ole hurraamista.
      Uudet laulut eivät myöskään sytytä paria muutamaa harvaa lukuunottamatta.

• NW !!!

Minä olen Nightwish-fani :)

• Mie oon NW-fani

Minäkin olen NW-fani. En diggaa bändiä pelkästään laulajan/laulajien perusteella vaan kokonaisuutena, mihin kuuluvat sävellykset, lyriikat ja soittajien ja laulajien yhteisosaaminen. Tulevasta elokuvasta olen myös kovasti kiinnostunut, koska oletan sen olevan samantyyppinen kuin Islander-video, joka on paras näkemäni musiikkivideo.

• AkkuExpert

NW musiikin tunnistaa jo vähäiselläkin NW musiikin kuuntelupohjalta, tarkoitan että Tuomas on saanut sävellyksiinsä tunnnistettavan soundinsa. Tarjan kuuleminen kylläkin tuottaa mielihyvää enemmän kuin Aneten, mikä ei tietysti poista Nightwish fanitusta täysin uudemmasta tuotannosta.

• Itse tykästyin aikoinaan bändin musiikilliseen ja sanoitukselliseen puoleen, eikä se ole siitä muuttunut miksikään. Aneten ääni miellyttää enemmän omaa korvaani.

• zz

Itse NW-fani. Anettella on kyllä kauniimpi engl.kielen ääntäminen.

• NW fani minäkin!

Olen ekaks NW fani ja tokaks Anette fani. Tarjaa en ole kuunnellut sen jälkeen kun hän NW:sta lähti - olen toki kuullut T:n soolotuotantoa pariin otteeseen ja heppoiseksi havainnut :( NW sen sijaan porskuttaa vahvasti edelleen :)

• Anette <3

Tarja oli hyvä NW:ssa mutta ei se minusta Tarja-fania tehnyt vaan NW fanin. Anette taas on loistava sekä NW:ssa että niissä muutamissa vierailuissa mitä on muihin bändeihin tehnyt (Pain: Follow me, Rasmus: October and April, Brother Firetribe: Heart Full of Fire, Swallow the Sun: Cathedral Walls). Pakko myöntää että olen myös Anette-fani!

• NW fani

Olen Anette fani sekä Tarja fani ja minua toisinaan tosi paljon ärsyttää se vertailu Aneten ja Tarjan välillä! Nightwish ei minusta ikinä ollu Tarjan bändi vaan enemmänkin Tuomaksen(tosin bändi on kaikkien jotka bändissä on) ja jos vaihtoehtoina on bändin lopettaminen ja laulajan vaihto niin ehdottomasti parempi on laulajan vaihto. Myönnän kyllä, että olen itsekkin kuulunut aikoinaan Aneten morkkaajiin, mutta kun kävin tänä vuonna keikalla, Anette kyllä osoitti kuuluvansa bändiin ja teki minuun suuren vaikutuksen ja minusta vetää myös vanhaa NW:tä hyvin. Tarjaa olen vuorostaa kuunnellut paljon erottamisen jälkeen ja Tarja kyllä pärjää myös loistavasti ilman NW:tä, vaikka ei niinkään suomessa, mutta muualla maailmassa. Joitain kappaleita on sellaisia mihin ei Tarja on ainut oikea laulaja mm.Ghost Love Score!

• SilverCreek täällä

käy yksinäistä uuden yövissyn kehumista, iltamyöhään lapsettaa.
        Typerä avaus muutenkin. Koko bändi olisi saanut vaihtaa nimensä kun alkoi tekemään keskinkertaista poppia keskinkertaisella poppilaulajalla.
        Lopuksi vanhat biisit vielä raiskataan viid..!

• Duodadoinniih
        SilverCreek täällä kirjoitti:

käy yksinäistä uuden yövissyn kehumista, iltamyöhään lapsettaa.
        Typerä avaus muutenkin. Koko bändi olisi saanut vaihtaa nimensä kun alkoi tekemään keskinkertaista poppia keskinkertaisella poppilaulajalla.
        Lopuksi vanhat biisit vielä raiskataan viid..!

Aijjaa, en minä vain huomaa yhdessäkään viestissä SilverCreekiä. Mutta sinä oletkin se vainoharhainen joka näkee SilverCreekin kaikkialla. Ei kai sinulla ole pakkomiellettä häneen?

• Diipidaadii
        Duodadoinniih kirjoitti:

Aijjaa, en minä vain huomaa yhdessäkään viestissä SilverCreekiä. Mutta sinä oletkin se vainoharhainen joka näkee SilverCreekin kaikkialla. Ei kai sinulla ole pakkomiellettä häneen?

Ja mitähän se Duodadoinniihille kuuluu mitä kukakin näkee. Muuten samaa mieltä siitä, että tuonhan nyt huomaa helposti että SilverCreek, joka asuu tällä foorumilla 24 h vuorokaudessa postailee puolet näistä viesteistä.

Senhän Duodadoinniih tietää kun on itse SilverCreek.

• Duodadoinniih
        Diipidaadii kirjoitti:

Ja mitähän se Duodadoinniihille kuuluu mitä kukakin näkee. Muuten samaa mieltä siitä, että tuonhan nyt huomaa helposti että SilverCreek, joka asuu tällä foorumilla 24 h vuorokaudessa postailee puolet näistä viesteistä.

Senhän Duodadoinniih tietää kun on itse SilverCreek.

Pakkomielle se on jos luulee huomaavansa saman henkilön kymmenissä eri vuorokaudenaikoihin kirjoitetuissa viesteissä.

• digiboksari

Ainoastaan Tarjan ääni toi Tuomaksen biiseihin sen maagisuuden. Ilman sitä Nightwish on vain tavallinen bändi muiden joukossa.

• Mrs. Sarkastinen--

Nightwish "fani", koska olen 40 v. niin tyhmä käyttää sanaa fani. Pidän paljon Nightwishistä, ja kaikki levyt löytyy hyllystä. Paremmin uppoaa vielä Anetten laulamana, kuten sanottu, pidän siitä, että musiikki on rehellistä.
        Ei voi mitään, mutta bändi on tällähetkellä aidompi kuin koskaan.
        Marcoa ei sovi unohtaa, vetää hienosti, ja nämä kaksi yhdessä mahtavasti.

Turha tullasit torppaan mun mielipidettäni, tämä on minun mielipide, eikä siitä muutu.

• Lisää saman
        Mrs. Sarkastinen-- kirjoitti:

Nightwish "fani", koska olen 40 v. niin tyhmä käyttää sanaa fani. Pidän paljon Nightwishistä, ja kaikki levyt löytyy hyllystä. Paremmin uppoaa vielä Anetten laulamana, kuten sanottu, pidän siitä, että musiikki on rehellistä.
        Ei voi mitään, mutta bändi on tällähetkellä aidompi kuin koskaan.
        Marcoa ei sovi unohtaa, vetää hienosti, ja nämä kaksi yhdessä mahtavasti.

Turha tullasit torppaan mun mielipidettäni, tämä on minun mielipide, eikä siitä muutu.

Tästä nykyisestä Nightwishista voi todeta, että musiikki on kaikkea muuta kun aitoa mitä he näinä päivinä tekevät ja popahtavan laulajan , joka laulaa studiossa ok, mutta livenä heikosti, valinta ottaa laulamaan mahtipontista sinfoniaheviä on täysin väärä. Marco pelastaa, mutta vain oman puoliskonsa.

• Huruakka

Olen Nightwish-musiikin suuri ystävä, myös nykyisen, mutta Tarjan aikainen tuotanto miellyttää hieman enemmän, varsinkin livenä. Anette kuulostaa hyvältä studiossa. No, myös keikoilla hitaammissa biiseissä, niissä hänelle tehdyissä.

• YgäCreek

Komppaan Ygä-cetää & CilveriReekkii joiden mielestä aniitta on syvältä kiirunan syövereistä!

• Yks paskan lysti

koko bändi on täyttä kuraa lauloi siellä sitten vaikka kukkojuuso.
      Tää shittyvissy on ylivoimaisesti maailman huonoimpia bändejä kautta aikain.
      Onneksi jopa suomessa on tuhansia parempia bändejä ku paljon huonompia ei voi olla.

• OldFan

Sen Anetten ns. laulua ei yksinkertaisesta jaksa kuunnella.

• etusijallatarja

Olen Tarja-fani ja Nightwish-fani; mutten Anette diggari.

• Oceansouls

Nightwish-fani, rakastan bändiä ja Tuomaksen sävelyksiä, eivät ne miksikään muuttuneet vaikka laulaja vaihtuikin.

Tarja oli tottakai miljoona kertaa parempi kuin Anette, joka ei huono todellakaan ole. Ehkä mieleeni liian tyttömäinen ääni, sellainen pehmeä. Mutta mielelläni kuitenkin kuuntelen.

On naurettavaa, että ihmiset lopettivat NW:n kuuntelun Tarjan lähdettyä, se on loukkaus Nightwishin musiikkia ja työtä kohtaan, sillä Tarja ei ollut koko bändi...

• Kaikki muuttuu

Olin Tarja-fani ja olisin edelleenkin, jos Tarja ei olisi kadottanut upean kaunista tummaa ääntänsä opiskellessaan Karlsruhessa ja treenatessaan liikaa klassista laulutyyliä. Nykyään Anetten ääni miellyttää minun korviani enemmän kuin Tarjan ääni ja laulutapa. Nykyään Tarja ei pääse tai pääsisi lähellekään sitä tasoa, millä hän aikanaan esitti esim. Sacrament of Wildernessin, Bless the Childin tai Come Cover Me´n.

• Kuten eräs herra

aikoinaan sanoi. Nightwishia ei voi olla ilman Tarjaa.

• Nykyään ononono

mummowishy ; DDDDDDDDDDD

• laulusirkku

Kuuntelin Nightwishiä Tarjan aikana, ostin pari levyäkin. Pidän todella paljon Tarjan äänestä, se vain tuntuu käyvän hyvin yhteen Holopaisen sävellysten kanssa. Tosin en pidä yhtään Tarjan tavasta lausua englantia, se häiritsee minua jossain kappaleissa.

Kun Tarja lähti ja tilalle tuli Anette, Nightin kuuntelu loppui kuin seinään. Anettella on hyvä ääni, ei käy kieltäminen, mutta se vain on jotenkin lapsellisen omainen eikä sovi yhteen Nightwishin kanssa. Ehkä inho Anetten ääntä kohtaan johtui siitä, että ensimmäisiä sinkkulohkaisuja soitettiin aivan liian paljon radiossa, ja se aiheutti vastareaktion. En menisi katsomaan bändiä enää livenä Anetten aikana. Kaikki kunnia Holopaiselle, se mies on nero, mutta laulaja vaihtoon, please!

• paljon merkkejä

Tipahtaa kumpikin NW, sekä Tarjallinen että Anettellinen. Kaikki Nightwishin levyt löytyy hyllystä sekä Tarjan ei-joululevyt kolme singleä. Olisi myös ihan mielenkiintoista saada jostain rinnakkaistodellisuudesta Tarjan laulamat DPP ja Imaginaerum.

• InParallelReality

Enpä usko, että rinnakkaistodellisuudestakaan löytyisi kummoisia Tarjan versiota esimerkiksi Scaretalesta (Tarjan äänestä ei löydy laulun vaatimaa ilkeyttä ja vihaisuutta) eikä Song of myselfistä (liian matalia kohtia Tarjan äänelle) ja Slow love slow`sta (tässäkin liian matalia osia Tarjan äänelle, lisäksi klassiselta kuulostava ääni ei sovi jatsahtavaan kappaleeseen). Lisäksi uskon, että Anette saa enemmän pehmeää tunteikkuutta kuin Tarja sellaisiin lauluihin kuin esimerkiksi Meadows of heaven, Turn loose the mermaids ja The heart asks pleasure first.

• paljon merkkejä

"Enpä usko, että rinnakkaistodellisuudestakaan löytyisi kummoisia Tarjan versiota esimerkiksi Scaretalesta (Tarjan äänestä ei löydy laulun vaatimaa ilkeyttä ja vihaisuutta) eikä Song of myselfistä (liian matalia kohtia Tarjan äänelle) ja Slow love slow`sta (tässäkin liian matalia osia Tarjan äänelle, lisäksi klassiselta kuulostava ääni ei sovi jatsahtavaan kappaleeseen). Lisäksi uskon, että Anette saa enemmän pehmeää tunteikkuutta kuin Tarja sellaisiin lauluihin kuin esimerkiksi Meadows of heaven, Turn loose the mermaids ja The heart asks pleasure first."

Osittain juuri tuosta syystä olisikin mielenkiintoista saada rinnakkaistodellisuudesta ne Tarjan laulamat DPP ja Imaginaerum. Kun ne tosiaan olisivat varmaan aika erilaiset levyt eivätkä pelkästään eri ihmisen laulamia.

• XD XD LOL

olen nightwishin vuosien 1996-2005 fani, anette on ok, mut ei mikään loistava laulaja eli olen tarjafani

• Lahresta

Viestisi "riimittely" vastaa 100%:sti YGÄ-sedän käyttämiä asiapitoisia viestejä, joten oletan että Ygä-setä se siinä avautuu jälleen kertovansa että aniitta on ok mutta Tarja se saa wanhankin musiikillisesti stondikseen!

• 2005 takaisin

Hetken pyöritellessä viimeajan aloituksia niin tämä aloitus jotenkin kolahti:

"rehellinen mielipide Nightwish musiikkiin perehtyneille"

Kuinka paljon tämän päivän Nightwish foorumille eksyneille on tärkeätä tai tuttua Nightwish musiikki? kirjoituksista päätellen ei paljoakaan?

Onko todellakin tärkeätä fanittaa joko Tarjaa tai anettea?

Kuka nyt yleensäkin fanittaisi edellämainittuista solisteista anettea?

Eiväthän kyseisistä solisteista anette olisi edes tietoisuudessa ilman TARJAN persoonallista edesottamusta!

ps. aniitta takas karaååkke tyhjyyteen, ja eiku TARJAA kehiin toivoo NIGHTWIS KAIKKEUDEN KAIKKEUS!!!!!!!

( herää nyt sieltä luutornin peräkammarin peräpoika! )

• music über alles

Viestisi alku vaikutti ihan lupaavalta "Onko todellakin tärkeätä fanittaa joko Tarjaa tai anettea?" -lauseeseen asti , mutta sitten käänsit kelkkasi ja sorruit perinteiseen helppoon haukkumiseen.

Minusta kummankaan solistin jääräpäinen fanittaminen ei ole tärkeää, Nightwish on pääasia tällä foorumilla. Tarja ei tule takaisin Nightwishiin, mutta toivottavasti joskus saadaan uusi, "eeppisempi" laulaja ja Anette siirtyy esittämään sitä enemmän omaksi tuntemaansa musiikkia kuten Tarjakin on tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      52
      3012
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2816
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      72
      2629
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      96
      2593
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      108
      2189
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      63
      1875
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1757
    Aihe