Siskontyttö aina hoidossa

VVP

Tosiaan,siskolla on kohta 5v tyttö miehensä kanssa. Molemmat ovat töissä ja tyttö käy päiväkodissa joitakin päiviä kuussa ja lopun aikaa hoitaa Mummo,siis meidän äiti. No Mummohan hoitaa myös silloin kun on jotain menoa,n 4-5kertaa viikossa ja sitten jos Mummolla on menoa päivinä kun tyttö hänen kanssaa,järjestää Mummo lapselle hoitopaikan. Meidän äiti on onneksi vasta 54v ja jaksaa touhuta. Jotenkin minusta vaan tuntuu että tämä asia ei ole ihan oikein häntä kohtaan. Omat lapsensa,meitä on 5,hän on hoitanut aikanaan. Mitään korvausta/kiitosta ei tietenkään tipu. Minulla itsellä ei ole lapsia ja mielestäni tämä siskontyttö on maailman ihanin, on vaan jotenki pistänyt korvaan kun lapsi kertoo; Mummon kanssa sitä,Mummon kanssa tätä. Eikö lapsen pitäisi kuitenkin olla Äitinsä perään?

48

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bermy

Mitäs jos kysyisit mummolta itseltään jaksaako/haluaako hän hoitaa etkä täältä?

• Niin juu,

että käytetään härskisti hyväksi siihen saakka, että mummolla tulee mitta täyteen...

• ...........

Eihän toi ole mistään kotoisin. Jos niitä lapsia tehdään niin niistä myös itse huolehditaan eikä ole mummojen ja pappojen tehtävä toimia päiväkotina, todellakaan. Silloin tällöin toki voi hoitoon viedä ja varmasti on kivaa niin lapsesta kuin isovanhemmistakin mutta noin usein kuulostaa jo silkalta hyväntahtoisten ihmisten hyväksikäytöltä. Ihan väärin äitiänne kohtaan joka on jo omat lapsensa kasvattanut ja varmasti tahtoisi nyt nauttia ansaitsemastaan vapaudesta kun omat lapset aikuisia, ei hänen tehtävänsä ole lapsenlastaan kasvattaa, vaan hänen omien vanhempien. Ja jos molemmat vanhemmat ovat töissä niin silloin lapsen paikka on joko päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla, mutta ei isovanhemmilla.

• VVP

On monesti mieli tehnyt sanoa asiasta Äidille (Mummo) tai siskolle,mutta kun en haluaisi loukata... Ja Bermy,luulin että täälä keskustelupalstoilla voi keskustella asioista joista ei "tosielämässä" halua/on vaikeita juttuja. Äiti on juurikin niin hyväluonteinen ettei tohdi kieltäytyä pienen hoidosta,olen vaan itse ajatellut että miksi sisko on lapsen ylipäätään halunnut?

• ottaa paddiin

Etkö voisi nätisti huomauttaa sisarellesi, että ei ole oikein, että äitinne hoitaa lasta koko ajan ?
        Ei se minusta ole loukkaamista, jos pitää vanhempansa puolta.
        Tiedän itsekkin yhden pariskunnan, joka hoidattaa lapsensa isovanhemmilla. Nuoripari sitten työpäivänsä jälkeen kulkevat ties missä harrastuksissa.

• ????????????????????

Aloita kysymällä äidiltäsi,äläkä kuvittele hänen sanomisiaan. Jotkut mummot HALUAVAT olla lapsenlapsensa kanssa enemmän kuin satunnaisesti.Tarkasta asia.
        Toisekseen, lapsella on oltava hoitopaikka,jos vanhemmat käyvät töissä. Ja työssäkäyntihän on suositeltavaa, jotta saadaan puuro pöytään.
        Tuota kohtaa hieman ihmettelen, että jos ollaan säännöllisesti työssä,miten ehtii hankkimaan menoja 5 kertaa viikkoon..
        Mutta jos olet huolissasi äitisi jaksamisesta, niin otapa sinä välillä lapsi hoitoon!

• 17+10
        ???????????????????? kirjoitti:

Aloita kysymällä äidiltäsi,äläkä kuvittele hänen sanomisiaan. Jotkut mummot HALUAVAT olla lapsenlapsensa kanssa enemmän kuin satunnaisesti.Tarkasta asia.
        Toisekseen, lapsella on oltava hoitopaikka,jos vanhemmat käyvät töissä. Ja työssäkäyntihän on suositeltavaa, jotta saadaan puuro pöytään.
        Tuota kohtaa hieman ihmettelen, että jos ollaan säännöllisesti työssä,miten ehtii hankkimaan menoja 5 kertaa viikkoon..
        Mutta jos olet huolissasi äitisi jaksamisesta, niin otapa sinä välillä lapsi hoitoon!

jos käydään töissä (minkä ymmärrän, koska aion myös itse kohta palata sinne) viedään lapsi päiväkotiin/perhepäivähoitoon, toki joskus isovanhemmat aivan varmasti ottavat pienet mielellään hoitoon, mutta ei niitä kuulu hoidattaa pääasiassa niillä!! ja miksi sisko ottaisi lapsen hoitoon, käy varmaan töissä tai opiskelee jokainen meistä hoitaa itse lapsensa tai hommaa oikean hoitopaikan. ja onhan noita päiviä viikossa 7 joten hyvin voi viitenä iltana olla jotain..

ap puhu äidillesi ja kysele jaksamisesta!

• Eiköhän se

lapsenhoito ole vanhempien hommaa?
        Mielestäsi jos mummu ei jaksa niin täti jatkaa siitä...
        Todella törkeä ajatusmaailma!

• Oma elämä!!

Olet aivan oikeassa eli ei kannata mennä "huomauttelemaan" vaan yrittää ymmärtää, että sekä äitisi että siskosi ovat täysi-ikäisiä aikuisia naisia ja päättävät itse elämästään ja tekevät valintojaan. Ei ole sinun tehtäväsi "tietää paremmin" koska et kuitenkaan tiedä. Ja kenenkään ei tarvitse elää niin, kuin sinä katsot parhaaksi. Sinun on vain opittava sietämään erilaisuutta ja sitä, että jotkut elävät erilailla kuin sinä.

• Näin on

Jos sen muksun on itse tehnyt niin itse se pitää hoitaa, eikä loisia toisten nurkissa.

• Kehtaakin, renttu
        Eiköhän se kirjoitti:

lapsenhoito ole vanhempien hommaa?
        Mielestäsi jos mummu ei jaksa niin täti jatkaa siitä...
        Todella törkeä ajatusmaailma!

Jos täti jaksaa olla kateellinen ja valittaa täällä asiasta joka hänelle ei kuulu, niin varmasti mielellään ottaa lapsenkin hoitoon aina silloin tällöin? eikö vaan.

• ...tietenkään!
        Kehtaakin, renttu kirjoitti:

Jos täti jaksaa olla kateellinen ja valittaa täällä asiasta joka hänelle ei kuulu, niin varmasti mielellään ottaa lapsenkin hoitoon aina silloin tällöin? eikö vaan.

No ei.

• ½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½

Luulen että joka suvusta löytyy tälläinen hyväksikäyttäjä, joka junailee lapsensa isovanhempien hoidettavaksi, kun ei itse viitsi lapsen kanssa olla tai haluaa säästää hoitomaksuissa.

• oomaiiigaad

Nykyaikana on vaan niin, että on muotia perustaa perhe, mutta ei ajatella sitä, että niistä lapsista on suuri vastuu. Ei voi enää kulkea niinku ennen.. Silloin on helppoa, kun saa viedä isovanhempien vastuulle.

• mymmelimummeli 57

kyllä se meille isovanhemmille käy myös raskaaksi hoitaa koko ajan lapsenlapsia, mutta taitaa usein se oma lapsi olla luonteeltaan sellainen että suuttuu jos ei ota lasta hoitoon, meilläkin on tytön poika melkein päivittäin hoidossa ja koskaan ei kysytä sopiiko se meille, tullaan vaan ovelle ja ilmoitetaan että mennään nyt sinne tai tuonne ja jätetään lapsi hoitoon. Raskaaksi asian tekee myös se että minä "mummu" hoidan päivät työkseni lapsia ja joskus olisi ihan kiva olla myös vapaata, no kohta on varmaan pakko ruveta sanomaan EI vaikka sitten suuttuisi ja menisi välit poikki kokonaan

• mummeli 57

Olet mummi ja yrität olla liikaa sitä, nyt kun ja jos väsymys alkaa vaivata niinkun onki aivan luonnollista tuossa iässä jo, ota järki käteen ja tee hommalle toppi.
        Hoidat toki joskus mut ei jatkuvasti eikä edes viikottain, Ole rehellinen lapsillesi ja kerro että tarvitset vapaata omiin harrastuksiin ja menoihin,terveytesi vaatii omaa aikaa, tee näin ja katso miten asiaan suhtaudutaan. luulenpa että kunnioitus kasvaa sinua kohtaan ja tilanne alkaa muuttua.Onnea matkalle t.mummo 60

• liian yleistä

Tuo on hyvin yleistä.Jotkut vanhemmat ovat hyvin itsekkäitä ja olettavat että kyllä mummo jaksaa hoitaa. Tunnen yhden perheen jossa oli 3 lasta, jatkuvasti joku oli mummolla. Mummo kertoi että olisi kivaa jos saisi olla joskus yksin. Äiti oli välillä töissä. Sitten syntyivät kaksoset. Voitte kuvitella miten se lisäsi mummon kuormitusta! Mummo saa levätä ainoastaan, kun ystävänsä maksaa muutaman kerran vuodessa ulkomaanmatkan. Mummolla pienet tulot ja joutuu silti ruokkimaan lapsia. Kiitosta ei saa. Mummo myös kuskaa lapsia.Kerhoon ja neuvolaankin ym. Mummoa pidetään itsestäänselvyytenä. Omat lapseni käyvät mummolla korkeintaan 4 kertaa vuodessa. Aina laitan junalippu ja ruokarahaa mukaan.

• hei halooooooooooooo

Kenenkään ei ole pakko hyväksyä kaikkea. On sinusta ihan kiinni otatko hänet vai et. Kun he huomavat etä otat ilman vaastaväitettä, tottakai he luulevat että se on susta ok!

Keräät vaan sääliä, jos sulla ei ole ollenkaan tahtoa sanoa ei, syytä itseäsi, älä siskoasi!

• Hei haloo myös

sinulle?
        Luitko aloituksen? Ymmärsitkö sen?

• VVP

Tuntuu olevan aika yleistä tämä Mummoloiden hyödyntäminen. Minä en kyllä kehtaisi viedä lastani Äidilleni joka minut on aikanaan hoitanut ,hoitoon tämän tästä. Ja jos minulla olisi lapsi ja veisin häntä Mummolaan hoitoon,kyllä haluaisin ainakin jotenkin korvat Mummolle sen että hän lastani kaitsee. Itselläni on myös ystäväni naisia jotka ovat Mummoja,ja ovat kertoneet juuri sitä,että lapset suuttuvat jopa katkaisevat välinsä jos lasta ei aina huoli hoitoon.

• mek

Sitten katkaisee ja ei lapsenlapsien hoito kuulu isovanehmmille ja heidän on rajat asetettva että silleen. Itselläkin yhden lapsn isä ja kun lapsi oli pieni niin 2-4 kertaa vuodessa tarvitsin isovanhempia hoitamaan mutta kysyin aina että sopiiko. Isovanhemman pitää pystyä sanomaan ett äei sovi ja lopettaa se hoitaminen ja eikä 54v ole vielä työelämässä ja miten jaksaa hoitaa oman työn ohella pieniä lapsiakin.
        Sanoppa joskus ihan suoraan siskollesi että tuollainen oman äidin hyvlksikäyttö saa loppua ja omat alspet pitä hoitaa itse. Eikä äidilläsi ole omia haratuksia mihin pitää osallistua ettei voi olla hoitajana.

• juof

Minä marmatin hiljaa mielessäni joskus miehen veljen perheestä, kun lapset niin usein ovat viikon kerrallaan (välimatka 300km) mummolassa hoidossa. Nyt lapsista vanhin on menossa kouluun syksyllä ja mummo jo itkee, että he eivät enää sitte pääse niin usein mummolaan kylään :D Joten niin kauan, kun se on mummolle ok niin mitä me muut sillä päätä vaivaamme! Ihana, että isovanhempi kuuluu kiinteästi lapsen elämään

• tingahd

Mun sisko vei kans vanhinta lastaan aina mummun ja ukin luo kun asuivat samalla paikkakunnalla. Välillä mummu ja ukki "karkasivat" viikonlopun viettoon jonnekin kauemmas, jotta saisivat omaa aikaa. Itse ovat kertoneet minulle olleen ahdistavaa, kun eivät saaneet hetkeäkään olla kahden. Hekin kuitenkin alle 50v isovanhemmat.... Töissä normaalisti kävivät ja käyvät edelleen ja siihen kaikki illat ja lisäksi viikonloppu yöt piti hoitaa siskoni vanhinta lasta. Tässä myös minua häiritsi se, että muut lapset (eri isälle nämä, kuin ensimmäinen) olivat kotona, vain vanhin oli isovanhemmilla. Minusta tämä osoitti sitä kuinka eriarvoisesti lapsia kohdeltiin, ja lähinnä sen vuoksi, että vanhimmalla eri isä. Lopulta onneksi muutto ratkaisi tilanteen, nyt ei tarvi ottaa koulu ikäistä lasten lasta kuin vain viikonloppuisin, ei joka ilta. Mutta yhäkin, joutuvat vanhempani pakenemaan välillä jonnekin hotelliin tms, viettääkseen omaa kahden keskistä aikaansa..... Siskoni kanssa yritin aiheesta puhua, mutta hän loukkaantui ja oli pitkään vihainen. Äitini on sanonut, että kyllä hänkin tietää että on kysymys siitä ettei vanhinta lasta haluta muiden lasten joukkoon, mutta siitä ei voi puhua siskolleni, koska sitten katkeaa välit täysin. Mutta lisäksi äitini pelkää ettei näkisi muita lapsenlapsiaan ikinä.. Tämä yksihän jatkaisi tulemistaan, vaikka vanhempani ja siskoni eivät väliessä olisikaan.

• sisko sivusta

Mun veli ja sen vaimo on eronneet. Lapset on joka toinen viikonloppu isällään, niin kuin pitääkin. Mutta sitä en käsitä, että miksi ne lapset on sitten taas joka toinen viikonloppu mummolassaan. Eli ne ei ole yhtään viikonloppua kotona. Lapset itse on tämän kertoneet, ovat jo kouluikäisiä nyt, mutta näin on ollut koko ajan. Kaikki loma-ajat, joita eivät ole isällään, ovat siellä mummolassaan. Viime kesänä viettivät siellä koko kesän, mummo toi vain välillä lapset isälleen viikonlopuksi.

Nyt lasten äidillä on uuden miehensä kanssa lapsi ja kuulemma tätäkin lasta viedään jo mummolaan hoitoon.

On siinä mummolla urakkaa. Veljeni on koko ajan ehdottanut, että hän ottaisi lapset luokseen asumaan, mutta ex-vaimo ei suostu millään. Niin, sittenhän hän joutuisi pakosta ottamaan ne lapsensa joka toinen viikonloppu luokseen, ellei sitten kyöräisi ne mumolaan silloinkin...

• ÄlyWapaa

Taitaan nykyään olla vaan muotia tehdä lapsia, joku muu ne sitten kasvattakoon/huolehtikoot! Sitten kun nämä Mummot/Vaarit tarvitsisivat vaipan vaihtajaa ja läheisten lämpöä,ei ketään näy missään. Siinä kiitos lapsenhoitoavusta ja rahanlainauksista.

• äimän käki

Isovanhemmat ovat aina kautta aikojen olleet mukana lastenlastensa hoitamisessa. Ei ole mitenkään tämän ajan asia.

• VVP

Lomalla oltiin 4 vkoa,lapsi joka vkonloppu Mummolla ja yhtenä vkoloppuna 3 päivää.... Äiti (siskoni) palasi töihin maanantaina niin jo tuotiin sitten hoitoon kun vakituinen päiväkoti lomalla eikä viitsi viedä varapaikkaan. Mummon lomat menivät sitten kanssa siinä,meidän piti mennä Tallinnan matkalle,mutta toisin kävi. :(

• m,.--.,m

Teillä ei ilmeisesti ole suvussa keskustelukulttuuria? Tiedätkö varmasti ettei mummo halua hoitaa lasta? Miten ajattelit asian korjaantuvan sillä, että keskustelet asiasta täällä keskustelupalstalla etkä asianomaisten kanssa? Jos haluat tilanteen muttuvan ja aivan varmasti tiedät mummonkin niin haluavan, niin otat asian nätisti esille jossain yhteisessä kahvihetkessä.

• missä ikätoverit

Eskari-ikäinen tyttö varmaan kaipaisi tai pikemminkin tarvitsisi ikäistään seuraa enemmän kuin ”joitakin päiviä kuussa” päiväkodissa. Lasten keskinäiset puuhat eli vertaisseura olisi vain hyväksi jo viisivuotiaalle. Vaikka oma mummo on nuori ja jaksaa, hän ei voi korvata ikätovereiden seuraa.

• onnellinen mummo

Sehän on mummon asia, EI sinun, mummo saa hoitaa juuri niin paljon kuin haluaa! Itse olen mummo, jo viisi vuotta iäkkäämpi kuin äitisi, hoidan kahta pikkuista lastenlasta lähes päivittäin (muutamia tunteja), heitä ei tarvitse viedä, onneksi, vielä vieraalle hoitoon. Lapset ovat 2 v ja toinen 11 kk.

Ja ihan on sovittu vanhempien kanssa tämä hoitomenettely, heillä on oma firma joten tyttäreni ei pitänyt kovinkaan pitkää äitiyslomaa kummankaan kanssa. Hyvin tämä sujuu, saammepa vielä joskus aina papan kanssa pienet yökyläänkin

• Hienoa

Olisitpa minun lasteni mummo :)

• hyjdg

Niin käytkä päivätöissä? Ymmärtääkseni tällä keskustelun aloittajan Mummolla/Äidillä on myös oma työ hoidettavana.

• 0987

selkeetä hyväkskäyttöö toi mun mielestä on.

• kukkis*

Mikä sitä kukaan on tuomitsemaan, joka sivusta seuraa? Voiko tämä äiti hyvin? Onko omassa elämässä kaikki kunnossa? Eikö mummo halua lasta hoitoon? Ettei ottaisi lasta hoitoon, niin ei tarvitse selitellä vaikeena miksei halua kanssasi Tallinnaan..Elämä on erilaista itsekullakin. Minä puolestani olen tarvinnut vanhempieni apua lapsen hoidossa kipeästi terveyteni vuoksi ja olen siitä kiitollinen. Olen tosin yksin lapsen kanssa, tokihan olisimme pärjänneet paremmin jos lapsen isä olisi kuvioissa. Mummo ja pappa eivät koskaan päästäisi lasta pois kun hänet haen, joten kukin tyylillään. Ymmärrän kyllä täysin senkin, että kaikki mummot ja papat eivät lapsenlapsiaan tahdo hoitaa. Itse olen erittäin onnellinen siitä, että vanhempani ovat niin lapsirakkaita.

• julia-aurora

no jos mummo on itse halukas hoitamaan lasta ja se ei oikeasti käy mitenkään rasitukseksi hänelle ( tietysti tulisi rohjeta sanoa jos käy rasitteeksi vaikka pelkäisikin pahoittavansa toisen mielen ! ) mutta jos ei, niin ei se sillon väärin ole. =))

itselläni on ihan lämpimiä muistoja mummola hoito ajoista.

• Sivusta seurannut

Tiedän kokemuksesta, että isovanhemmat eivät kerro, vaikka hoito kävisi heille raskaaksi. Kyllä asia on niin, että vain hyvin epäempaattinen aikuinen lapsi ei vain tätä käsitä, tai ei halua käsittää, koska hän haluaa mennä siitä, mistä aita on matalin.

• Hyväksikäyttöä

Olin sisällä tämmöisessä mummon hyväksikäytössä,aviomiehenä ja jouduin puuttumaan kovalla kädellä. Porttikielto totaalisesti.

Vanhan ihmisen henkinen kunto ei kestä lastenhoitoa.
      Ensi oire oli seksin loppuminen, palautui vasta kuukausien sairaslomalla, ilman lapsia ja päätyötä. Seuraavaksi olisin ollut leski.

• ..(((8

Kuinkahan moni Mummo uskaltautuu kieltäytymästä hoitamasta siinä pelossa että ei ehkä saakkaan enään tavata lasta pian ollenkaan. Tai kuinka monella Mummolla on sydäntä olla hoitamatta jostain muusta syystä vaikka itse ei kauheasti jaksaisikaan??

• -------------------

Meillä taas tilanne on se, että lapsilla on vakituinen päivähoitopaikka, josta maksamme ihan täydet hoitomaksut. Mummo kuitenkin vaatimalla vaatii saada lapset itselleen 3-5 päivänä viikossa hoitoon. Tuntuu typerältä maksaa päivähoidosta, mutta en sitä uskalla lopettaakaan, kun mummohan voi ihan koska tahansa sanoa, että hän ei haluakaan ottaa lapsia hoitoon. Periaatteessa voi koska vain sanoa, että hän ei TÄNÄÄN otakaan lapsia hoitoon, mihin ne silloin vien, kun päivähoitoonkaan ei kai voi ihan aamulla soittaa, että tuon sittenkin tänään. Jos taas en anna lapsia mummolle (joka niitä vielä yökyläänkin kinuaa jatkuvasti) hoitoon, niin mummo loukkaantuu verisesti ja saarnaa minulle siitä kuinka minä en saisi estää heidän suhdettaan ja kuinka väärin se on lapsia kohtaan, että heidät viedään VIERAALLE hoitoon, vaikka oma mummo olisi käytettävissä. Ja hyvinhän mummo toki hoitaa, lapset tykkäävät hänestä valtavasti.

No, jottei tuossa olisi tarpeeksi päänvaivaa ja hankaluutta minulle, niin ulkopuolisilta tulee jatkuvasti arvosteluja siitä, että minä hyväksikäytän vanhaa äitiäni lastenhoidolla. Ai miten niin hyväksikäytän? Minähän maksan täydet hoitomaksut päiväkotiin, jossa lapset saisivat myös ruuat samaan hintaan. Nyt maksan sen lisäksi vielä mummolle ruokarahaa siitä, että hän syöttää minun lapseni luonaan. Minulla on paljon pidempi matka viedä heitä mummolaan ja päiväkodissa lapsilla olisi ikäistään seuraa ja ammattikasvattajat virikkeineen. Minusta mummo hyväksikäyttää meitä, jos joku on jotain käyttämässä! Mutta eihän kukaan arvostelija vaivaudu kysymään minulta tai mummolta miten asia oikeasti on, eikä meitä uskota, jos itse teemme asian selväksi. Niin on, miltä näyttää!

Ehkäpä tosiaan rikon välini äitiini ja alan viedä lapsiani vain päivähoitoon. Harmi lapsille, että heidänki välit heille tärkeään mummoon kärsii siinä (sillä mummo saattaa hyvin laittaa välit kokonaan poikki), mutta ehkä se on ennemmin tai myöhemmin edessä joka tapauksessa.

• hankala tilanne

Jos on pelkoa, että mummo laittaa välit poikki kokonaan, ellei saa hoitaa lapsia sen verran ja silloin kun lystää, niin ei terveeltä kuulosta. Toivon, että pääset itsenäistymään, eikä äitisi enää voi enää kiristää sinua.

• Järjetöntä!!!

Eikö sinulla "pitkä viiva" ole lainkaan omaa tahtoa?

"Mummo kuitenkin vaatimalla vaatii saada lapset itselleen 3-5 päivänä viikossa hoitoon."

Jos hän vaatomalla vaatii, niin maksakoon myös lastesi ruuat ja autosi bensat, miksi sinun pitää hänen vaatimustensa vuoksi maksaa tuplamaksut lastenhoidosta?

Jos mummo on noin itsekäs ihminen on parempi katkaista välit, kun olla aikuinen äitinsä sätkynukke. Joka tapauksessa kun lapsesi menee eskariin ja kouluun, heidän pitää olla vieraan hoidossa.

• Jösses sentään.
        hankala tilanne kirjoitti:

Jos on pelkoa, että mummo laittaa välit poikki kokonaan, ellei saa hoitaa lapsia sen verran ja silloin kun lystää, niin ei terveeltä kuulosta. Toivon, että pääset itsenäistymään, eikä äitisi enää voi enää kiristää sinua.

Tosiaan olisi jo aika katkaista napanuora ja olla oman elämänsä herra itse. Kun lukee näitä juttuja, niin moni on tosi nössö8 ja lapanen.

• Dofmrit

Melkosen törkeetä hyväksikäyttöö kyllä on :(

• ?llll

Mistä näitä sikiää? Hoitavatko sitten mummona omat lapsenlapsensa mukisematta?

• farthima

Kyllä on daijua hommaa!! Voi mummo parkaa.

• mellami

Ihan oikeastiko mummot hoitaa lapsia?
      Meillä minä hoidan aina. Ei ole ketään kenelle viedä lapsia hoitoon. No onneksi nuorena jaksaa itsekin.

Mistä noita mummoja löytyy. Oma äitini on 65 vuotias, mutta "uraihminen". En usko että hän jää eläkkeelle saatikaa ottaisi lapsenlapsia hoitoon. Toisaalta tunnen äitini niin hyvin, etten ole koskaan niin olettanutkaan. No ihmiset ovat erillaisia keskenään.

• Toisin päin

Kyllä tuolla ylempänä on paha tapaus perheessä jossa mummo kiristää tytärtään lasten kustannuksella. Joutuu pitämään kallista hoitopaikkaa ihan vajaakäytöllä.

Minä en tuommoiseen suostuisi!

• MissLee

Kyllä on kaikennäköisiä hyväkskäyttäjiä tässäkin maassa. Hoitovatko nämä sitten omat vanhempansa vai laittavatko laitokseen kun on kaikki hyöty revitty?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      130
      8073
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7175
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      4935
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      250
      3327
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      102
      2814
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      135
      2412
    7. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      1
      2034
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      2020
    9. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1945
    10. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      48
      1778
    Aihe