Tietääkseni Kantola on käynyt läpi melkein kokonaan koko kristinuskon kirjon tuuliviirin tavoin
- karismaatttinen liike
- luterilaisuus
- helluntalaisuus
- onko adventismissa nyt se autuus löytynyt käännynnäiselle Antti-pojalle kun Antti ja Jartlau ovat (palkatut?) hankkimaan adventistikäännynnäisiä?
Mutta jos uskomme Raamattua niin siellä löytyy vakava varoitus käännynnäisistä.
*Suosittelen adventtikirkkoa lämpimästi jopa kuumasti*- periaatteella.
Käänny sinäin adventistiksi!
=====> Konitohtori puhuu nyt !
Kirjoittanut: AnttiVKantola / 19.12.08 / klo 04:11
Ooho! Kun adventismin riisu ilkosilleen - ja se
vapaus meillä toki on sananvapaduen nimissä -
niin paljastuu kiiltäväpintainen SAPATTIUSKONTO.
Täynnä sinetti-ihottumaa!
Ja minkäs pantteri pilkuilleen voi!
Käärme sentään voi luoda nahkansa.
Riippuvuus sapatista on kolmiyhteinen:
ruumiillinen ennen kaikkea (kahvikielto) ja
sielullinen ja hengellinen.
Eikös rukoilla, kaikki kristikansa, näin
adventtiaikaan, kun "lapsi on meille syntynyt ...
Iankaikkinen Isä", että Ellen-opit häipyisivät
kuin tuhka tuuleen Suomesta. Olemattomiin kuin
jumalattomat vanhan 1840-luvulta peräisin olevan
tarun mukaan!
Rukoillaan ja anotaan sitä Iankaikkiselta Isältä
Jeesus Nasarealaisen Nimessä!
Hän ei anna käärmettä, kun kalaa pyydämme!!!
### -ja vaikka kaikki päivittäiset, viikottaiset ja neljännesvuosittaiset sapattisin kuulusteltavat läksyt perustuvat Ellen Whiten näkyoppeihin eli adventismiin, ja EGW:hen on jatkuvasti viittauksia ja lähdeviitteitä, niin sen lisäksi voi vielä ostaa erikseen tarkemmat Ellenin viittaukset omassa kirjasessaan:
"E. G. White Notes on the Sabbath School Lessons
This attractive booklet contains E. G. White comments addressing the topics of the day, week, and quarter in the Adult Sabbath School lessons. (4 issues/year)"
Tämä houkutteleva kirjanen sisältää E. G. Whiten kommentit koskien päivän, viikon ja neljännesvuoden Aikuisten Sapatti Koulu opetusten aiheita. (4 numeroa per vuosi)
http://www.adventistbookcenter.com/browse.tpl?category=
Sitten vielä nuorten ja lasten opetusmateriaali erikseen. ###
Adventistit vapautukoot sidoksista sapattiläksy-kirjoihin! Kun olemme saaneet tietää kahleesta,
niin meillä totisesti on velvollisuus rukoilla
vapautusta lähimmäisillemme.
Erityisesti ykkösuskovaa siunaten: Herra, siunaa ja varjele Riittaa!
Ovatko Antti Kantola ja Jari Jarlau käännynnäisiä?
6
73
Vastaukset
- Fniss!
Tuollaisia Antti kirjoitteli ennenvanhaan, kunnes hän Raamattua tutkimalla tuli siihen johtopäätökseen, että "Jumala käskee mielistelemään".
Nyt hän on sitten jonkun aikaa yrittänyt mielistelemällä käännyttää adventisteja sielunkuolemattomuusoppiin.- veljekset antijarit
Antti voisi perustaa uuden seurakunnan - "Seitsemännen päivän sielun kuolemattomat".
Ilmeisesti on tapahtunut nyt vihdoinkin Jarlaun uudestisyntyminen kolmrennella kasteella jonka adventistitohtori teki? veljekset antijarit kirjoitti:
Antti voisi perustaa uuden seurakunnan - "Seitsemännen päivän sielun kuolemattomat".
Ilmeisesti on tapahtunut nyt vihdoinkin Jarlaun uudestisyntyminen kolmrennella kasteella jonka adventistitohtori teki?## Tietääkseni Kantola on käynyt läpi melkein kokonaan koko kristinuskon kirjon tuuliviirin tavoin
- karismaatttinen liike
- luterilaisuus
- helluntalaisuus
- onko adventismissa nyt se autuus löytynyt käännynnäiselle Antti-pojalle ##
Mutta enhän edes uskonliikkeen suuntaan ole polttanut siltoja, vaan
vakaasti iloitsen kaikesta kristikunnasta. Ja onhan uskonseurakunnan pastori nykyisin myös luterilaisia pappeja tuuraamassa siellä, missä käyn.
Parin viime vuoden ajan olen oppinut arvostamaan adventismia osana kristillistä seurakuntakokonaisuutta.
Ei se ole tuuliviirimäistä vaan vakaata.
Baptistiliikkeen tuosta olit unohtanut. Tällä hetkellä toimin, jo toistakymmentä vuotta toiminut samanaikaisesti luterilaisessa peruskirkossa ja kristillisessä työväenliikkeessä sekä karismaattisessa liikkeessä.
Jokaisessa kolmessa mainitsemassani suunnassa tapaan myös adventisteja,
aktiivistiadventisteja, omasta kirkkokunnastaankin hyvää puhuvia.
Joh. 13:35
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos
teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 17:22
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille,
että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
antti
SUURI TAISTELU JA SAPATTIKOULU
Ellen White kirjoittaa Suuressa Taistelussa näinkin viisaasti ja voidellusti:
TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään
häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja
arvottomuutemme hänen ansioihinsa.
(SUURI TAISTELU, kirj. Ellen G. White
s. 393, luku 39 Ahdistuksen aika, kappale Kestävä usko)
Ja mitä tulee ns. sapattikouluun elikkä jumalanpalveluksen edellä toteutettaviin raamattutunteihin (vuorovaikutteisia), niin ne ovat raamatullisia, eivätkä tule EGW:n kirjallisuudesta paitsi ehkä joskus tai en tiedä josko koskaan.
TÄSSÄ raamattutuntien aiheet syksyyn saakka:
http://salo.adventist.fi/raamattutunti/
Salon Adventtiseurakunta muuten täyttää 80 vuotta kuten Toivonlinnan koulukin.
"Konitohtori puhuu nyt" - sellaista en minä kirjoita, vaikka joku tuntuu niin väittävän ja todistelevan. Muutakaan siinä lainausmerkeissä olevaa en
omakseni koe. Toivon kaikkea hyvää adventisteille ja menestymistä A-kirkolle.
anttiSAPATTI ON, ON TÄÄLLÄ MAAN PÄÄLLÄKIN - SAPATINPÄIVÄNÄ ÄLKÖÖT OLKO TARVIS PAKOILLA --> Matt. 24:
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut
maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
Sapatti on kuin merkki, muistuttaja siitä, että lepo Herrassa kuuluu meille.
Hes. 20:12 :
Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Tulee vielä aika, jolloin sapattia tosissaan taas kunnioitetaan . . .
Jes. 66:23
Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee
kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
Lain ja tuomion ja helvetin pelkoko siihen ajaa, mutta niin se vaan on.
Jes. 66:22
Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
LEHTIMAJANJUHLA, UUDENKUUNJUHLA, JA SAPATTI TULEVAT ja PYSYVÄT
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
( Sak.14. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1337589464407 )
Salaisuus sapattiuskollisuuteen on se, että sapatin Herra itse astuu tänne keskellemme jälleen . . .
Ap.t. 1:10
Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
11 Nämä sanoivat:
"Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta,
jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.
anttiJARLAU ? AVK?
Miksiköhän aloittaja koettaa jotenkin yhdistää AVK:n ja Jarlaun samaan kastiin?
En käy lainkaan Jarin raamattuhotellissa, ts. oppini ei ole samanlainen kuin Jarilla, enkä ole adventisti tai entinen sellainen.
Kaikin puolin olen aivan eri linjoilla kuin jarlau. Minulla ei ole pätemisen tarvettakaan - en täytä palstaa aloituksilla, turhamaisilla varsinkaan.
Myöskään en ole filosofistinen pohdiskelija vaan konkretisoivaa tyyppiä.
Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1244429Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783210- 1001483
- 881338
- 95879
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18713Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21706- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111673- 43649