Voiko NiCd akut korvata hiustenleikkurissa metallihybriidiakuilla?
Käykö Nikkelicadnium ja metallihybriidiakuille sama laturi?
4
232
Vastaukset
Latausohjelma on kutakuinkin samanlainen eli kyllä voi.
Eroja on siinä että Ni-Cd kestää seistä viikkoja laturissa kytkettynä, eikä vahingoitu toisin kun tuo Ni-Mh. Ni-Mh:ssa on huomattavasti enemmän kapasiteettia mutta se vahingoittuu helpommin ”väärästä” käytöstä.
Vaikka Ni-Cd:n milliampeeritunnit jäävät pienemmiksi niin ne luovuttavat nopeasti moninkertaisen määrän energiaa (pienempi sisäinen vastus). Oikosuljettuna kenno saattaa jopa räjähtää siinä missä Ni-Mh-kenno vain kuumenee- ???
No kärsiikö nämä kumpikaan akkutyyppi monivuotisesta varastoinnista, siis täysin käyttämättömänä?
Ei mikään akkutyyppi tykkää säilytyksestä (lukuun ottamatta nesteakkuja joihin happoja ei ole vielä laitettu sisään) ne ovat parhaimmillaan tehtaalta tullessaan.
Ni-Mh laatu on heikentynyt luokattomaksi viimeisen kymmenen vuoden aikana joka johtuu valmistajien välisestä milliampeerikilpailusta, tästä syystä osa valmistajista on lopettanut tehokkaimpien kennojen valmistamisen kokonaan kun eivät käytössä kestä.
Väittäisin että Ni-Cd-akku herää helpommin henkiin vuosien seisottamisen jälkeen juurikin siksi että se on välttynyt kilpailulta ja on muutenkin vanhempaa sukupolvea.
Vanhoista teollisuuslampuista olen löytänyt kymmeniä vuosia vanhoja Ni-Cd kennoja jotka alkavat elpymään toistuvien lataus- ja purkauskertojen jälkeen. Samanikäiset Ni-Mh on usein valkoisen jauhon peitossa.
Molemmat akkutyypit suositellaan säilytettäviksi täysinä ja käytössä välillä purettavaksi täysin tyhjäksi.- muhentaja
Tuollaisessa käytössä, jossa ei ole kunnollista laturia, on metallisotkun elinkaari luokkaa kymmenesosa, verrattuna NiCd:iin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466