Jos jollain vanhemmalla tai tilanteen kokeneella on neuvoja/vinkkejä, otan ne vastaan mielläni.
Olen 24-vuotias nainen ja luulen, että tapasin elämäni miehen, mutta en sitä silloin tajunnut, koska olin niin hukassa. Olen luonteeltani hyvin tunteikas ja muita huomioonottava. Tunteikkuuteni takia olen ollut elämässäni monesti hukassa ja pakko myöntää, että ärsyttävin piirteeni on äkkinäiset mielenmuutokseni.
Noin puolitoista vuotta sitten tapasin yllättäen miehen, joka kiinnostui minusta hyvin voimakkaasti. Muistan huomanneeni, että mies ei ollut aivan oma itsensä ja kertoi valkoisia valheita. Inhoan valehtelua ja provosoidun tästä todella pahasti. En osannut silloin pukea sanoiksi, mikä minua miehessä häiritsi. Jälkikäteen ajateltuna niin rationaalisesti, kun tulimme toimeen keskenäämme täydellisesti, minä tietoisesti panttasin rakkauttani ja mies alkoi minusta enemmän kertoa valheita.
Tajusin hetki sitten, että pikkusiskoni on perusluonteeltaan hyvin samanlainen kuin tämä mies. Hänkin on perusolemukseltaan hyvin viileä ja tiedän, että hänen suhteensa ovat kaatuneet siihen, koska miehet pitävät häntä kylmänä. Niin ihana kuin pikkusiskoni on, hän ei osaa ja ymmärrä tunne-elämää (itse myöntänyt). Hän kertoo ns. sosiaalisia valheita, koska pelkää satuttavansa ihmisiä kylmyydellään ja ainakin kuvittelee valheiden jotenkin auttavan tilannetta. Jostain kumman syystä tulemme pikkusiskoni kanssa erinomaisesti toimeen. Minä ruikutan hänellä ja hän osaa kuunnella. Hän on sanonut, että tuon väriä hänen elämäänsä.
Tämä mies oli oikeastaan perusolemukseltaan samanlainen kuin pikkusiskoni, mutta ulkoisesti näytämme miehen kanssa hyvinkin samanlaiselta. Hänen ulkomuotonsa on minua kylmempi, mutta muuten muistutamme toisiamme. Pidän miestä maailman komeimpana miehenä, koska hänessä tuntuu olevan kaikki kohdallaan valehtelua lukuunottamatta. Minua hävettää vuoden takaiset kiistat, jossa oikeastaan vain syyttelin miestä. Taisin vain olla vihainen hänelle valehtelustaan ja jossain määrin kykenemätön rakastamaan (inhosin silloin itseäni). En kehtaa ottaa häneen yhteyttä ja käskin hänen aikoinaan kadota elämästäni. Kuulostaa varmaan ulkopuolisesta hyvin hurjalta, mutta järkevästi ajateltuna, taisin olla vain niin provosoitunut hänen valehtelustaan.
Muistan hänen aina hokeneen minulle, että kaikki tunteet on tehty käytettäväksi ja hän pitää tunteiden vaihtelusta. En silloin tajunnut, että hän puhui koko ajan minusta. Lisäksi hän kehui minua valtavasti, minkä ansiosta sain vihdoinkin itseluottamukseni takaisin, vaikka epäilin hänen koko ajan valehtelevan. Tiedän, että hän on lopullisesti väsynyt minuun eikä varmaan halua nähdä minua enää. En silti voi olla vasta nyt vuoden päästä olla tajuamatta kuinka paljon häntä rakastan. Luulen, että opin rakastamaan hänta vasta, kun aloin rakastaa itseäni.
Meressä on miljoonia kaloja, mutta onko siellä toista hänenlaista?
Tajusin rakastavani vasta vuoden päästä
1
376
Vastaukset
- WannabeShrink
En ole vanhempi enkä kokeneempi, mutta kai minä voin silti yrittää auttaa.
Teoriassahan tämä asia on täysin helppo. SInulla on tasan kaksi vaihtoehtoa:
a) Unohdat hänet. SIlloin joudut käyttämään energiaasi muuhun, esim opiskeluun, töihin, harrastuksiin tai kavereihin. Kun olet päässyt miehestä eroon ja et enää tunne kyseisiä tunteita, on aika taas katsella muita.
Kuka tietää, ehkä löydät noidta miljoonista kaloista just sen omasi ja kaikki kärsimys on sen arvoista?
tai sitten kokeilet B:tä
b) Et suostu unohtamaan häntä. Silloin otat itseäsi niskasta kiinni ja alat käyttäytyä hänen suhteen kuin täysjärkinen nainen (sri jos tää on vähän kova sanavalinta). Hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet ja pidät huolta itsestäsi. Otat yhteytää tähän mieheen ja pyydät hänet vaikka kahville tai johonkin muuhun kivaan touhuun (ja ei siis heti SIIHEN touhuun ;) ).
Jos teidän juttu näyttää luistavan, niin ehkä voit sitten selittää mitä meni ekana pieleen. Älä syyllistä häntä, vaikka hänessä onkin vikaa, vaan kirjoita mitä itse tunsit tai oletit. Jos sinulla ei ole pokkaa tai et vain pysty kertomaan hänelle asiast kasvokkain, mikä estää sinua kirjoittamasta vaikka kirjeen tai sähköpostin?
Päätä siis kuinka tärkeä hän on sinulle ja toimi sen mukaan (kannattaa kuitenkin varmistaa että hän ei ole nykyään varattu)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1047838Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466582Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834715Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh892198Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121886- 1481832
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614