näin kävi sitten kun yritetään openofficea tuputtaa

Windows 8

31

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korruptio haisee

      Eikö virkamiehillä ole moraalia ?

    • open.kurttaus

      Amatööri tekele se on ja moni firma ja jopa valtiolliset yritykset ovat kokeilleet, mutta paluu Mikkis-Offiisiin palaavat ja tappiota tulee edestakaisin hyppelyksessä ! Siis ei ollutkaan se "rahansäästäjä", miksi sitä mainostettiin ?

      • onneksi on microsoft

        Tuo on ihan järjellä ajateltavissa oleva asia!

        Jos ilmainen olisi läheskään niin hyvä, kuin on Microsoftin tekemä, kait ne kaikki siirtyisi siihen samantein!

        Mutta kun ei lähellekään. Laatu on edelleenkin laatua!! Microsoft sen tekee!


    • Naantali-

      syndrooma.

      • Kotkan poika

        Kotka syndrooma.


    • 55555555555555555555

      Väkivaltamonopolin suosio on tietenkin tärkeä Microsoftille.

      Sitä oikeasti kunnollista toimisto-ohjelmistoa odotellessa…

    • Windows 8

      "Sitä oikeasti kunnollista toimisto-ohjelmistoa odotellessa"

      Vaikka sun mielestä MS Officessa olisi jokin vika, ketään ei taida lopulta kiinnostaa sun valitus siitä, se kun on otettu yrityksissä hyvin ja iloisesti vastaan ja on maailman käytetyin toimisto-ohjelmisto - eikä syyttä.

      Sullahan nyt toki pokeri pitää vaikka MS Officen kaikki 700 miljoonaa käyttäjää sitä kehuu. Koko maailma on aina väärssä - ja sinä oikeassa.

      • MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät, joten MS Officen puutteellisuuden takia jota muut virastot käyttävät halusivat palata takaisin.


      • khattu.kotkasta
        M-Kar kirjoitti:

        MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät, joten MS Officen puutteellisuuden takia jota muut virastot käyttävät halusivat palata takaisin.

        Jopa oli selitys ! Vai että pitäis vielä väsätä muutoksia 0.76% promille porukalla ? Suksi suolle ......................


      • khattu.kotkasta kirjoitti:

        Jopa oli selitys ! Vai että pitäis vielä väsätä muutoksia 0.76% promille porukalla ? Suksi suolle ......................

        Parempi tapa olisi ollut vaihtaa joka virastosta samanaikaisesti toimivaan tuotteeseen, eli siihen OpenOfficeen.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Parempi tapa olisi ollut vaihtaa joka virastosta samanaikaisesti toimivaan tuotteeseen, eli siihen OpenOfficeen.

        "Parempi tapa olisi ollut vaihtaa joka virastosta samanaikaisesti toimivaan tuotteeseen, eli siihen OpenOfficeen. "

        Ja millähän perusteella moinen jumalaton rahanhaaskaus on parempi tapa kun hyödyt on nolla?


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät, joten MS Officen puutteellisuuden takia jota muut virastot käyttävät halusivat palata takaisin.

        "MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät,"

        Ei vaan muut virastot käyttävät alan yleistä de facto standardia eli MS Officea.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Parempi tapa olisi ollut vaihtaa joka virastosta samanaikaisesti toimivaan tuotteeseen, eli siihen OpenOfficeen. "

        Ja millähän perusteella moinen jumalaton rahanhaaskaus on parempi tapa kun hyödyt on nolla?

        Säästöt ovat valtavia kun ei tarvitse rahaa haaskata ohjelmalisensseihin muutaman vuoden välein, etenkin kun dokumentit menee silloin arkistokelpoisena.


      • Windows fanboy
        M-Kar kirjoitti:

        MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät, joten MS Officen puutteellisuuden takia jota muut virastot käyttävät halusivat palata takaisin.

        Nyt kyllä luit väärin uutisen. OpenOfficen ongelmana oli pahat yhteensopivuusongelmat MS Officen kanssa, jota muut hallinnot valtaosin käyttävät. Tämä oli yksi syy, miksi Freiburg siirtyy takaisin MS Officeen.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "MS Officessahan on paha vika ja se lukee tuostakin uutisesta. MS Officella on pahoja yhteensopivuusongelmia virallisten standardien kanssa mitä muut hallinnot käyttävät,"

        Ei vaan muut virastot käyttävät alan yleistä de facto standardia eli MS Officea.

        MS Office ei ole mikään standardi, sitä ei ole standardoitu missään virallisessa standardointielimessä.


      • 55555555555555555555

        ”Vaikka sun mielestä MS Officessa olisi jokin vika,”

        Wordissa esimerkiksi on sellainen perustavanlaatuinen vika, että sen käyttöliittymä ohjaa käyttäjän keskittymään pikemminkin ulkoasuun kuin sisältöön. 99 % sen käyttäjistä ei käytä niitä otsikko jne. tyylejä, vaan laittaa aina isomman fontin ja eri kirjasinlajin.

        Typografinen jälki on ihan kamalaa, ligatuurituki on olemassa, mutta ei ole oletuksena päällä (!).

        ”ketään ei taida lopulta kiinnostaa sun valitus siitä, se kun on otettu yrityksissä hyvin ja iloisesti vastaan ja on maailman käytetyin toimisto-ohjelmisto - eikä syyttä.”

        Joo, ei saa valittaa mistään niin kauan kun jossain Zimbabwessa menee vielä kurjemmin.

        ”Sullahan nyt toki pokeri pitää vaikka MS Officen kaikki 700 miljoonaa käyttäjää sitä kehuu. Koko maailma on aina väärssä - ja sinä oikeassa.”

        Ad populum.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        MS Office ei ole mikään standardi, sitä ei ole standardoitu missään virallisessa standardointielimessä.

        "MS Office ei ole mikään standardi, sitä ei ole standardoitu missään virallisessa standardointielimessä. "

        So what? Silti pointtini pätee, ja se pätee reaalimaailmassakin, mutta sinä nyt oletkin niin ammattitaidoton ettet ymmärrä että sellainenkin voi olla standardi, kuten yleisimmin käytetty asia, mistä ihmiset tykkää.

        No omapa on päänsärkysi.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "MS Office ei ole mikään standardi, sitä ei ole standardoitu missään virallisessa standardointielimessä. "

        So what? Silti pointtini pätee, ja se pätee reaalimaailmassakin, mutta sinä nyt oletkin niin ammattitaidoton ettet ymmärrä että sellainenkin voi olla standardi, kuten yleisimmin käytetty asia, mistä ihmiset tykkää.

        No omapa on päänsärkysi.

        "So what?"

        Eli se ei ole standardi, joten valehtelet taas.


      • Windows fanboy kirjoitti:

        Nyt kyllä luit väärin uutisen. OpenOfficen ongelmana oli pahat yhteensopivuusongelmat MS Officen kanssa, jota muut hallinnot valtaosin käyttävät. Tämä oli yksi syy, miksi Freiburg siirtyy takaisin MS Officeen.

        Luit väärin. Ne yhteensopivuusongelmat olivat muissa virastoissa, OpenOffice siis toimi ihan hyvin ODF standardin kanssa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Luit väärin. Ne yhteensopivuusongelmat olivat muissa virastoissa, OpenOffice siis toimi ihan hyvin ODF standardin kanssa.

        Onpas merkillistä. Open Office oli niin standartia ja ongelmat olivat muualla mutta silti OO heitettiin romukoppaan.

        Asia on nyt niin että niillä standarteilla ei ole hevon perseen merkitystä tosielämässä jos ei niitä kukaan halua noudattaa; ovat sellaisia kuolleita "lakipykäliä".

        IE6 oli aikanaan 1000000 x enemmän standarti kuin mikään ODF ikinä.


      • M÷Kar
        M-Kar kirjoitti:

        "So what?"

        Eli se ei ole standardi, joten valehtelet taas.

        Valehtelet.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Säästöt ovat valtavia kun ei tarvitse rahaa haaskata ohjelmalisensseihin muutaman vuoden välein, etenkin kun dokumentit menee silloin arkistokelpoisena.

        "Säästöt ovat valtavia kun ei tarvitse rahaa haaskata ohjelmalisensseihin muutaman vuoden välein, etenkin kun dokumentit menee silloin arkistokelpoisena."

        Valehtelet, ei noi huvikseen siirry aina uuteen versioon jos ei ole tarvetta, samalla voi mennä vaikka 10v. Toisekseen lisenssihinnat on pienistä pienin murhe kun saavat paljousaleja. Henkilökunnan kouluttaminen käyttämään esin openofficea olisi aivan jumalaton menoerä, ja menetetty tuottavuus toinen, koska openoffice on niin paljon köykäisempi käyttää. Koko ohjelmistolisenssi-argumentti on vain pelkkä myytti millä ei ole mitään reaalimaailman viitettä, ja sen ottaa esiin aina linux-idealistit, ei ketkään muut.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Säästöt ovat valtavia kun ei tarvitse rahaa haaskata ohjelmalisensseihin muutaman vuoden välein, etenkin kun dokumentit menee silloin arkistokelpoisena."

        Valehtelet, ei noi huvikseen siirry aina uuteen versioon jos ei ole tarvetta, samalla voi mennä vaikka 10v. Toisekseen lisenssihinnat on pienistä pienin murhe kun saavat paljousaleja. Henkilökunnan kouluttaminen käyttämään esin openofficea olisi aivan jumalaton menoerä, ja menetetty tuottavuus toinen, koska openoffice on niin paljon köykäisempi käyttää. Koko ohjelmistolisenssi-argumentti on vain pelkkä myytti millä ei ole mitään reaalimaailman viitettä, ja sen ottaa esiin aina linux-idealistit, ei ketkään muut.

        MS Officea uusitaan tyypillisesti joka toisessa versiossa. 10v on maksimiaika mitä voi käyttää, jos on hankkinut ohjelman heti julkaisupäivänä. Microsoft kun lopettaa pakolliset turvapäivitykset.

        Koulutuskustannukset MS Office XP / 2003 -> OpenOffice ovat kyllä paljon pienemmät kuin MS Office 2007/2010, sillä MS Officen käyttöliittymä muutettiin erilaiseksi.

        OpenOfficen ja MS Officen tuottavuudessa ei ole eroa. Molemmissa on asioita tehty paremmin tai huonommin kuin toisessa ja lopputulos on se, että samalla vauhdilla saa hommat tehtyä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Onpas merkillistä. Open Office oli niin standartia ja ongelmat olivat muualla mutta silti OO heitettiin romukoppaan.

        Asia on nyt niin että niillä standarteilla ei ole hevon perseen merkitystä tosielämässä jos ei niitä kukaan halua noudattaa; ovat sellaisia kuolleita "lakipykäliä".

        IE6 oli aikanaan 1000000 x enemmän standarti kuin mikään ODF ikinä.

        "Onpas merkillistä. Open Office oli niin standartia ja ongelmat olivat muualla mutta silti OO heitettiin romukoppaan."

        Niinhän siinä hyvin selvästi luki. Katsos kun sitä Windowsin käyttäjien typeryyttä näkyy myös ihan laajemmassakin mittakaavassa. Eli siis syyttelevät muita omista surkeista ohjelmista ja ongelmista. Vastahan täälläkin joku pelle lässytti kuinka se on Ubuntun vika jos Windows ei osaa formatoida kiintolevyä.

        Rässä tapauksessa Freiburg taipui painostuksen edessä kun muissa virastoissa käytettiin jotain vanhoja ja paskoja MS Office 2003 ja MS Office 2007 järjestelmiä jotka eivät osanneet avata oikein asiakirjoja.

        Tuollainen ohjelmien vaihtelu on kallista puuhaa joten oikea tapa olisi vaihtaa kaikki vanhat paskajärjestelmät uusiksi etteivät sitten haittaa muita. Ohjelman merkillähän ei ole väliä, parempi vaan että on erimerkkisiä ohjelmia ja kilpailua kunhan tiedostot ovat virallisessa muodossa. Vanhat MS Officet vaan ovat bugisia tai puutteellisia tiedostojen avaamisessa.


    • onneksi on Windows!

      Kyllä "Windows 8" on oikeassa! Minä huomasin jo pienillä tallennuksilla, miten libreoffice kaatui tai jumittui tämän tästä!

      Jääkiekon mm-kisojen aikataulujen tulostus kesti yli 5 minuutiia, ihan vain sen takia, että ne oli otettu libreofficeen. Peräti 5 minuuttia mietti, ennen kuin aloitti tulostuksen - siis sen ensimmäisen paperin ja loput tuli milloin tuli!

      Kyllä Microsoftin OpenOffice on ehdoton! Harmittaa vain, kun se on niin kallis, muuten ostaisin varmasti!

      • windows.kopioita

        Kun "libre" julkaistiin, niin asensin sen testikoneelle, mutta ei se kauan "viihtynyt", vaan toteamukseni oli, että se on melko huono "kopio" Microsoftin Offiisista, mutta kait sillä linux-pojat leikkii ?


      • ms rulez

        Microsoftin Office Viewerit saa ladattua ilmaiseksi Microsoftilta. Eli hintakaan ei ole mikään syy. Lisäksi office dokumentit näkyy surkeasti openoffice roskalla.


    • halvalla saa

      halpaa ja toimimatonta opensoopaa ..

    • Itseasiassa Openoffice on aika jälkeenjäänyt jos sitä verrataan Libreofficeen. Libreä nimittäin kehitetään paljon aktiivisemmin, ja näin siihen tulee kokoajan parannuksia. Miksi käyttää vanhaa Openofficea, jos on saatavilla parempi ja uudempi Libreoffice?

      • 11+17

        Parin vuoden päästä Libreofficelle käy samoin kuin Openofficelle, ja tulee XYZoffice. Ja taas open source pohjaiseen office-ohjelmistoon siirtyneillä on edessä migraatio uuteen ohjelmistoon.


      • Yhtä kaikki!
        11+17 kirjoitti:

        Parin vuoden päästä Libreofficelle käy samoin kuin Openofficelle, ja tulee XYZoffice. Ja taas open source pohjaiseen office-ohjelmistoon siirtyneillä on edessä migraatio uuteen ohjelmistoon.

        LibreOffice jumittui niin, ettei sitä hyvällä tahdollakaan voi suositella kenellekkään.

        Kyllä MS-office pitää olla ja jos yhtään muistan oikein, libren edeltäjä openoffice oli paljon toimivampi!

        Linux-rypistelijät tietty joutavat rypistelemään niiden kanssa, kun eivät käy töissä muutenkaan ja koneensa on ongelmia täynnä muutenkin! Ne taitaa tykätä ongelmista?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe