Kun ei osu..

Kurppa~~

Olen tuossa muutaman vuoden ns. ''kokeillut'' pesäpalloa ja ihan hyvin toimii laji. Juoksu on nopeahkoa ja heitto lentää pitkälle. Koppeja kiinni aika helposti, mutta lyöminen on täysin hakusessa. Habaa löytyy mutta kun ei koskaan osu. Liekko joku lohko aivoista poissa kun ei saa samaan aikaan lyötyä. Pomput on helppoja mutta peruslyönti on vaikeaa. Olisiko jollain sellaista pientä neuvon tynkää jolla hieman voisi parantaa tätä ''taitoa''

8

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuPen D-tyttö

      Habasta ei lyönnissä oo paljo mitään merkitystä. Lyönti lähtee kehon kierrosta. Pitää pitää katse pallossa ja keskittyä. Lyö rennosti. Kyynerpäät ylös ja heti syötön jälkeen askeleet. Muista ottaa väärät pois ja olla suuttumatta jos ei osu. Sitä paitsi kunnon lyönnin oppimiseen menee tovi. Eikä kaikissa asioissa tarvii olla hyvä. Täs oli mun mieleen tulleet neuvot mitä meille opetettiin.

    • tyti007

      PuPen D-tyttö: olen Haminan suunnalta ja mulle opetettiin aika samalla lailla. Mullakin oli eräässä vaiheessa tuollainen ongelma; heitin tosi pitkälle(olin koppari), voimaa löytyi, olin nopea ja tilannettakin luin suht hyvin. Ainoa ongelma oli se , etten osunut palloon. Olin muuten tosi hyvä lyömään mutta yhtäkkiä se vain tyssäsi. Tämä oli kuitenkin vain ohimenevä vaihe, sitä kesti pari kuukautta ja sitten alkoi taas osua. Kuulemma en ollut ensimmäinen jolle on noin käynyt.

      Tässä muutamia vinkkejä mitä opin:
      - keskity. Hengitä pari kertaa syvään ennen lyöntiä ja rentouta kroppa ennen kuin lyöt.
      - älä hätäile. mieluummin liian hitaalla temmolla kuin nopealla. ei kannata kiirehtiä pallon alle lyödessäkään.
      - Älä turhaudu. Kun alkaa ärsyttää, hengitä syvään ja rentoudu, laske vaikka kymmeneen ja yritä uudelleen. Rauhassa vaan.

      • haminapesis

        Mäkin oon Haminasta, pelaan pesistä! Ollaankohan samassa joukkueessa :D


    • Aa719lÖla

      oon nyt pelannut pesäpalloa 7 vuotta ja ollut joukkueen kovimpia lyöjiä. nyt sitten kun kausi loppui niin ei millään osu palloon. 500 syöttöä ja 0 osumaa. ei normaalia? katon kyllä siihen palloon ja lyön ihan niiku ennenki samalla vauhilla ja muuta mutta ei vaan osu. mikä vialla?

      • Anonyymi

        Löytyikö tuohon kyseiseen ongelmaan ns. punaista lankaa että mikä oli ongelma. Oma pesisjuniori kärsii tällä hetkellä ihan samasta ongelmasta eikä osu yhtään mihinkään. Viikko sitten vielä tilanne oli ihan eri ja 4/5 oli todella hyviä osumia.


    • Anonyymi

      Potkupalloa pelaamaan, siihen osuu ja kaikki nopesti katsomaan menikö sivurajalta yli;) Ja jos meni, niin käsi pystyyn ja huutaa tuomarille, että meidän heitto on..

    • Anonyymi

      Oppiminen vaatii toistoja, toistoja, toistoja... Siksi esim. verkkoon lyöminen on hyvää harjoitusta. Minulla molemmat lapset pelaavat ja lyöntiverkon hankinta oli hyvä juttu. Sen voi viritellä sopivaan paikkaan vaikka puitten väliin tms.

    • Anonyymi

      opetele

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe