Miten joku voi uskoa luomiseen?

Silmät auki!

- Mistä Jumala tuli? Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään.
- Mistä kaikki materia tuli? Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään.
- Luonto suorastaan huutaa evoluutiota.

104

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^

Ei kukaan siihen oikeasti usko. Se on pitkän aivopesun ja toiveajattelun tulos.

• Minä uskon !

" Luonto suorastaan huutaa evoluutiota. "

No täytyy kyllä olla sokea ja kuuro, jos tuollaisen kommentin heittää.

Minulle luonto nimenomaan huutaa JUMALA ON !

Ensimmäinen Mooseksen kirja 1 luku

1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. 3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!"

Jumalan sanoissa on VOIMA, kun hän sanoo jotain niin tapahtuu.!

Kun pomosikin sanoo, että tee tuo, niin niitäkin sanoja on kuuneltava, muuten voi saada lopputilin. Mutta tuo oli vain kalpea vertaus.

Toinen Pietarin kirje 3lku.

5 Tieten tahtoen he unohtavat,

että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa,

jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.

6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa.

7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa.

" Ei kukaan siihen oikeasti usko "

Minä ainakin uskon ! Kun katson vaikka pientä havunneulasta/ tai kävystä lähtevää siementä, yksikään niistä ei ole täysin samanlainen , jos niitä mikroskoopilla tutkitaan, kuitenkin tuossa pienessä siemenessä, on sen puun dna.
        Eipä ole koskaan tullut mieleen, että jihuu , evoluutio sai tämän aikaan.:(

Vaan nöyrä kunnioitus Jumalan puoleen, miten ihmeellinen hän on !

• Täti

Minä uskon, että Jumala loi maailman ja kaikki mitä siinä on kuudessa päivässä. Eikä uskominen ole ollenkaan vaikeaa. Uskossa vaeltamisen palkka on suuri, lupaa Jumalan Sana.

• Huhuuuu...

Jumalan Sana = Ihmisten kirjoittama kirja, lupaa kaikennäköistä mitä on todistettu vääräksi. Jeesustakin odotetaan vielä. Pitkä on Jumalan "tämä sukupolvi" :D

• MatildaRosa

Ihan helposti uskon luomiseen. Siinä nyt ei mitään vaikeata ole.

• > Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään. <

Eli ... uskotko, että materiaa kuitenkin on olemassa?
      Jos uskot, niin mistä se tuli?

• Silmät auki!

"Jos uskot, niin mistä se tuli?"

Niin kauan kun emme tiedä mistä materia tuli, en usko mitään, vaan sanon "en tiedä".
        Teorioita kuitenkin on olemassa joten eiköhän tämäkin asia selviä aikanaan.

Selitys "Jumala teki sen" ei selitä mitään. Se työntää ainoastaan saman ongelman askeleen taksepäin ja olemme ongelmassa "Mistä Jumala tuli". Jos taas sanoo että Jumala on aina ollut olemassa, niin voimme yhtä hyvin sanoa että materia on aina ollut olemassa. Kummastakaan ei ole todisteita.

• Silmät auki! kirjoitti:

"Jos uskot, niin mistä se tuli?"

Niin kauan kun emme tiedä mistä materia tuli, en usko mitään, vaan sanon "en tiedä".
        Teorioita kuitenkin on olemassa joten eiköhän tämäkin asia selviä aikanaan.

Selitys "Jumala teki sen" ei selitä mitään. Se työntää ainoastaan saman ongelman askeleen taksepäin ja olemme ongelmassa "Mistä Jumala tuli". Jos taas sanoo että Jumala on aina ollut olemassa, niin voimme yhtä hyvin sanoa että materia on aina ollut olemassa. Kummastakaan ei ole todisteita.

Sinä tiedät, että tyhjästä ei tule mitään.
        Mutta et tiedä, mistä materia tuli.

Eli olemme yhtä mieltä siitä,
        että materian maailmalla on alku?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Sinä tiedät, että tyhjästä ei tule mitään.
        Mutta et tiedä, mistä materia tuli.

Eli olemme yhtä mieltä siitä,
        että materian maailmalla on alku?

En tiedä että tyhjästä ei tule mitään. Siteerasin uskovaisten argumentteja kun kirjoitin niin. Emme siis ole yhtä mieltä siitä että materialla on alku. Ei minulla ole siitä minkäänlaista mielipidettä koska en tiedä onko sillä alku vai ei.
        Se mitä luulen tai uskon on yhdentekevää. Jos en tiedä, sanon että en tiedä.

Itseasiassa emme tiedä sitäkään, onko mitään sellaista olemassakaan kuin absoluuttinen tyhjyys (tai "ei mitään").
        Vielä ei ole ainakaan löydettä sellaista, joten saattaa olla että sellaista ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.

En tiedä että tyhjästä ei tule mitään. Siteerasin uskovaisten argumentteja kun kirjoitin niin. Emme siis ole yhtä mieltä siitä että materialla on alku. Ei minulla ole siitä minkäänlaista mielipidettä koska en tiedä onko sillä alku vai ei.
        Se mitä luulen tai uskon on yhdentekevää. Jos en tiedä, sanon että en tiedä.

Itseasiassa emme tiedä sitäkään, onko mitään sellaista olemassakaan kuin absoluuttinen tyhjyys (tai "ei mitään").
        Vielä ei ole ainakaan löydettä sellaista, joten saattaa olla että sellaista ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.

Tiedät kuitenkin, että sinä olet,
        ja että sinulla on silmät, jotka haluat avata?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Tiedät kuitenkin, että sinä olet,
        ja että sinulla on silmät, jotka haluat avata?

Miten se liittyy asiaan, vai yritätkö vaihtaa puheenaihetta?

Miten se liittyy asiaan, vai yritätkö vaihtaa puheenaihetta?

Yritän vain löytää jonkun lähtökohdan,
        josta olisimme yhtä mieltä,
        jotta voisin vastata kysymyksiin,
        joihin etsit vastausta.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Yritän vain löytää jonkun lähtökohdan,
        josta olisimme yhtä mieltä,
        jotta voisin vastata kysymyksiin,
        joihin etsit vastausta.

JOS sinä sanot että Jumala loi ja minä sanon "en tiedä", niin todistustaakka on sinulla.

JOS sinä sanot että Jumala loi ja minä sanon "en tiedä", niin todistustaakka on sinulla.

Miten ajattelet:
        Voiko jostakin sellaisesta, mikä ei ajattele,
        tulla esiin sinunlaisesi ajatteleva persoona?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Miten ajattelet:
        Voiko jostakin sellaisesta, mikä ei ajattele,
        tulla esiin sinunlaisesi ajatteleva persoona?

Pidän sitä paljon todennäköisempänä kuin se, että keiksimme jonkun vielä suuremman mysteerin (Jumala) ja laitamme sen kaiken taakse.

Minun on huomattavasti helpompaa uskoa siihen että olemme luonnonlakien seurauksena tulleet tänne, kuin se että joku yliluonnollinen toimija joka näkee ja kuulee kaiken, mutta itse ei näy eikä kuulu missään, on kaiken tämän takana.

Ei voi ratkaista mysteriä vielä suuremmalla mysteerillä.

Satoja vuosia ihminen on kuvitellut että jumalat ovat kaiken sen takana mitä emme voi selittää.
        Tänä päivänä osaamme selittää suurimman osan luonnonilmiöistä ilman jumalia.
        On järjen köyhyyttä ja laiskuutta laittaa Jumala vastaukseksi kaikkeen mihin emme tiedä varmaa vastausta.

Ja vaikka on todella epätodennäköistä että kaiken takana on jokin luoja, niin vielä sitäkin epätodennäköisempää on se että kyseessä on nimenomaan kristinuskon jumala, kaikista sadoista vaihtoehdoista.

Pidän sitä paljon todennäköisempänä kuin se, että keiksimme jonkun vielä suuremman mysteerin (Jumala) ja laitamme sen kaiken taakse.

Minun on huomattavasti helpompaa uskoa siihen että olemme luonnonlakien seurauksena tulleet tänne, kuin se että joku yliluonnollinen toimija joka näkee ja kuulee kaiken, mutta itse ei näy eikä kuulu missään, on kaiken tämän takana.

Ei voi ratkaista mysteriä vielä suuremmalla mysteerillä.

Satoja vuosia ihminen on kuvitellut että jumalat ovat kaiken sen takana mitä emme voi selittää.
        Tänä päivänä osaamme selittää suurimman osan luonnonilmiöistä ilman jumalia.
        On järjen köyhyyttä ja laiskuutta laittaa Jumala vastaukseksi kaikkeen mihin emme tiedä varmaa vastausta.

Ja vaikka on todella epätodennäköistä että kaiken takana on jokin luoja, niin vielä sitäkin epätodennäköisempää on se että kyseessä on nimenomaan kristinuskon jumala, kaikista sadoista vaihtoehdoista.

Miten näet,
        voiko sokea saada aikaiseksi silmät, jotka näkevät?

• Silät auki!
        kalamos kirjoitti:

Miten näet,
        voiko sokea saada aikaiseksi silmät, jotka näkevät?

Taas yrität viedä keskustelun sivuraiteille.
        Kai ymmärrät että tämä silmä-argumentti on aikansa elänyt.
        Ei silmä ole mikään mysteeri. Saat parin sekunnin Googlaamisella tiedon siitä miten silmä on kehittynyt.

• Silät auki! kirjoitti:

Taas yrität viedä keskustelun sivuraiteille.
        Kai ymmärrät että tämä silmä-argumentti on aikansa elänyt.
        Ei silmä ole mikään mysteeri. Saat parin sekunnin Googlaamisella tiedon siitä miten silmä on kehittynyt.

Olivatko silmää toimintoja ohjaavat aivot silloin jo kehittyneet?

• . . .
        kalamos kirjoitti:

Sä jaksat kyllä : ) Kalamos, ja mun mielestä ihan hyvää olemassaolemisen pohdintaa käyttäen vertauskuvana juuri ihmisen ruumista koska olemmehan Jumalan kuvia - siinä siis paras lähtökohta vertauskuvalliseen keskusteluun.

Itse olen miettinyt maailmankaikkeuden olevan kuin Kleinin pullon muotoinen, joka on kolmiulotteinen malli Moebiuksen nauhasta :

Molemmissa malleissa pinnasta muotoutuukin sisus. Jo tämä oivallus itsessään on nerokas.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kleinin_pullo

http://fi.wikipedia.org/wiki/Möbiuksen_nauha

Jos pinta ja sisus voivat siis olla yksi ja sama asia niin silloin voidaan sanoa myös että sisäpinta Y on ulkopinta X, ja koska nämä Y ja X ovat siis yksi ja sama asia, saadaan kolminaisuuden yhtälö, jossa yksi on samalla kaksi mutta myös kolme :

Y = X , joka on samalla myös YX

Tässä ihmeellisessä kaavassa ja muodossa sisimmän olemuksen kohtaa ulkoinen olemus samassa muodossa ja kaavassa.

Voisiko edellisestä löytyä persoonallisen Luojan mallia tai muotoa, ehkä matemaattisesti myös ? ? ?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Mihin pyrit? Onko se mielestäsi todiste Jumalan olemassaolosta jos keksit kysymyksen johon en osaa vastata?

Evoluutio ei toimi niin että ensin kehittyy yksi elin ja sit toinen. Opiskele hyvä ihminen. Opiskele!

Mihin pyrit? Onko se mielestäsi todiste Jumalan olemassaolosta jos keksit kysymyksen johon en osaa vastata?

Evoluutio ei toimi niin että ensin kehittyy yksi elin ja sit toinen. Opiskele hyvä ihminen. Opiskele!

Sinäpä sen sanoit. Evoluutio ei toimi niin.
        Ihminen ei voi kehittyä.
        Tarvitaan täysin valmis paketti - ja äkkiä.

Silmä ei toimi ilman aivoja.
        Aivot eivät toimi ilman verenkiertoa,
        verenkierto ei toimi ilman aivoja.

Ei ihminen kehity. Ihminen on luotu.
        Ja aikaa tuohon luomiseen ei ole voinut kulua
        kuin ehkä atomisekunnin verran.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Evoluutio ei toimi niin.
        Ihminen ei voi kehittyä.
        Tarvitaan täysin valmis paketti - ja äkkiä.

Silmä ei toimi ilman aivoja.
        Aivot eivät toimi ilman verenkiertoa,
        verenkierto ei toimi ilman aivoja.

Ei ihminen kehity. Ihminen on luotu.
        kuin ehkä atomisekunnin verran.

Haluatko oikeasti oppia aiheesta jotain vai haluatko pikkulapsen tavoin ymmärtää tahallaan jokaisen lauseen väärin?

Minusta on aivan käsittämätöntä että aikuinen(?) ihminen ei ymmärrä edes alkeita evoluutiosta vaikka suomessa on oppivelvollisuus ja evoluutio on keskeinen osa biologian opetusta.

Ne kehittyivät pikkuhiljaa, samanaikaisesti.
        Käy kirjastossa ja lainaa sieltä yläasteen biologia-kirja.

Tiedätkö miten ihminen kehittyy siittiöstä ja munasolusta? Tapahtuuko se atomisekunnissa (mitä se sitten tarkoittaakaan) vai tapahtuuko se pikkuhiljaa?
        Onko niin että lapsi kehittyy munasolusta sylivauvaksi atomisekunnissa?

Haluatko oikeasti oppia aiheesta jotain vai haluatko pikkulapsen tavoin ymmärtää tahallaan jokaisen lauseen väärin?

Minusta on aivan käsittämätöntä että aikuinen(?) ihminen ei ymmärrä edes alkeita evoluutiosta vaikka suomessa on oppivelvollisuus ja evoluutio on keskeinen osa biologian opetusta.

Ne kehittyivät pikkuhiljaa, samanaikaisesti.
        Käy kirjastossa ja lainaa sieltä yläasteen biologia-kirja.

Tiedätkö miten ihminen kehittyy siittiöstä ja munasolusta? Tapahtuuko se atomisekunnissa (mitä se sitten tarkoittaakaan) vai tapahtuuko se pikkuhiljaa?
        Onko niin että lapsi kehittyy munasolusta sylivauvaksi atomisekunnissa?

Sikiö elää äitinsä varassa.
        Eli sikiö kuolee, jos se poistetaan äidin kohdusta.

Ei kai se, että elävät olennot lisääntyvät lajinsa mukaan,
        ole sama asia kuin evoluutio?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Sikiö elää äitinsä varassa.
        Eli sikiö kuolee, jos se poistetaan äidin kohdusta.

Ei kai se, että elävät olennot lisääntyvät lajinsa mukaan,
        ole sama asia kuin evoluutio?

On sekin evoluutiota. Jos lapsi olisi vanhempiensa kopio niin kyseessä ei olisi evoluutio. Mutta koska ei ole, kyseessä on evoluutio.

Evoluutio on ilmiö, jossa sukupolvien myötä eliöpopulaation geenivarastossa tapahtuu muutoksia. Ilmiön myötä populaatiossa esiintyvien alleelien toistumatiheys muuttuu. Tämän perusteella jälkeläiset eroavat kantamuodoistaan. Evoluutio perustuu muunteluun, muuntelun perinnöllisyyteen ja luonnonvalintaan.

Vastaa nyt tähän yhteen kysymykseen:
        Miksi kyselet ja kyselet ja kyselet?
        Miksi et ota itse selvää jos aihe kiinnostaa?

On sekin evoluutiota. Jos lapsi olisi vanhempiensa kopio niin kyseessä ei olisi evoluutio. Mutta koska ei ole, kyseessä on evoluutio.

Evoluutio on ilmiö, jossa sukupolvien myötä eliöpopulaation geenivarastossa tapahtuu muutoksia. Ilmiön myötä populaatiossa esiintyvien alleelien toistumatiheys muuttuu. Tämän perusteella jälkeläiset eroavat kantamuodoistaan. Evoluutio perustuu muunteluun, muuntelun perinnöllisyyteen ja luonnonvalintaan.

Vastaa nyt tähän yhteen kysymykseen:
        Miksi kyselet ja kyselet ja kyselet?
        Miksi et ota itse selvää jos aihe kiinnostaa?

Tämähän on keskustelupalsta.
        Sinä esitit avauksessasi kaksi kysymystä,
        ja minä olen yrittänyt löytää lähtökohdan,
        jolta voisimme etsiä vastaukset kysymyksiisi.
        Olen siis yrittänyt löytää jonkun lähtökohdan,
        josta olisimme yhtä mieltä.

Hiukan koiraihmisenä (tarkoitan harrastusta enkä lajia)
        olen hyvin tietoinen siitä, että pennut voivat olla
        hyvin erinäköisiä kuin vanhempansa.
        Mutta olemmeko yhtä mieltä siitä,
        että vaikka kuinka villisti teettäisimme pentuja
        erirotuisilla koirilla, niin geenipooli ei mahdollista,
        että eräänä päivänä joku koira synnyttää siivellisen olennon?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Tämähän on keskustelupalsta.
        Sinä esitit avauksessasi kaksi kysymystä,
        ja minä olen yrittänyt löytää lähtökohdan,
        jolta voisimme etsiä vastaukset kysymyksiisi.
        Olen siis yrittänyt löytää jonkun lähtökohdan,
        josta olisimme yhtä mieltä.

Hiukan koiraihmisenä (tarkoitan harrastusta enkä lajia)
        olen hyvin tietoinen siitä, että pennut voivat olla
        hyvin erinäköisiä kuin vanhempansa.
        Mutta olemmeko yhtä mieltä siitä,
        että vaikka kuinka villisti teettäisimme pentuja
        erirotuisilla koirilla, niin geenipooli ei mahdollista,
        että eräänä päivänä joku koira synnyttää siivellisen olennon?

Emme ole siitäkään yhtä mieltä.
        Koirille voi hyvinkin kasvaa (pikkuhiljaa) siivet vaikka 100.000 sukupolven jälkeen.
        Tämä edellyttää tietenkin sitä että siivillä olisi sopeutumisen kannalta jokin funktio.

Näihnhän on tapahtunut esimerkiksi lepakoilla, jotka ovat nisäkkäitä.
        Samaan suuntaan ovat menossa liito-oravat.

Jos metsässä on oravia jotka jäävät esimerkiksi helposti saaliiksi, niin ne oravat joilla on edes pieni edellytys hypätä hieman pidemmälle kuin muut oravat saavat suhteessa enemmän jälkeläisiä kuin ne jotka eivät pyty hyppäämään pitkälle.
        Näin ne jotka hyppäävät pidemmälle siirtävät omia geenejään jälkeläisille jne jne jne... Näin oravasta tuli liito-orava, enkä yhtään ihmettele vaikka niistä tulisi tulevaisuudessa "lento-oravia"

Näin se toimii.

Mutta nyt en jaksa vastata enää peruskoulukysymyksiin, koska löydät vastaukset itsekin jos vain viitsit etsiä.
        Totuushan on se että sinä et oikeasti edes halua mitän todisteita. Olet jo päättänyt mihin uskot ja vaikka toisin kuorma-autollisen todisteita sun pihalle, niin uskot silti siihen mihin olet päättänyt uskoa.

Emme ole siitäkään yhtä mieltä.
        Koirille voi hyvinkin kasvaa (pikkuhiljaa) siivet vaikka 100.000 sukupolven jälkeen.
        Tämä edellyttää tietenkin sitä että siivillä olisi sopeutumisen kannalta jokin funktio.

Samaan suuntaan ovat menossa liito-oravat.

Jos metsässä on oravia jotka jäävät esimerkiksi helposti saaliiksi, niin ne oravat joilla on edes pieni edellytys hypätä hieman pidemmälle kuin muut oravat saavat suhteessa enemmän jälkeläisiä kuin ne jotka eivät pyty hyppäämään pitkälle.
        Näin ne jotka hyppäävät pidemmälle siirtävät omia geenejään jälkeläisille jne jne jne... Näin oravasta tuli liito-orava, enkä yhtään ihmettele vaikka niistä tulisi tulevaisuudessa "lento-oravia"

Näin se toimii.

Mutta nyt en jaksa vastata enää peruskoulukysymyksiin, koska löydät vastaukset itsekin jos vain viitsit etsiä.
        Totuushan on se että sinä et oikeasti edes halua mitän todisteita. Olet jo päättänyt mihin uskot ja vaikka toisin kuorma-autollisen todisteita sun pihalle, niin uskot silti siihen mihin olet päättänyt uskoa.

Eli sinun ymmärryksesi mukaan geenipooli ei rajoita sitä,
        millaiseksi jälkeläinen syntyy.

• Silmät auki!

*haukotus*

Voit jatkaa tuolla:
        http://abitreenit.yle.fi/treenaa/etalukio_biologia

>Koirille voi hyvinkin kasvaa (pikkuhiljaa) siivet vaikka 100.000 sukupolven jälkeen.
        Samaan suuntaan ovat menossa liito-oravat. <

Olen nähnyt samalla alueella lepakkoja, oravia ja koiria.
        Miksi vain lepakoilla oli siivet?
        Oravatkin olivat ihan tavallisia eikä liito-oravia.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

>Koirille voi hyvinkin kasvaa (pikkuhiljaa) siivet vaikka 100.000 sukupolven jälkeen.
        Samaan suuntaan ovat menossa liito-oravat. <

Olen nähnyt samalla alueella lepakkoja, oravia ja koiria.
        Miksi vain lepakoilla oli siivet?
        Oravatkin olivat ihan tavallisia eikä liito-oravia.

Kerron sit kun olet lukent yläasteen biologia-kirjat jos asia on silloin vielä epäselvä.

Kerron sit kun olet lukent yläasteen biologia-kirjat jos asia on silloin vielä epäselvä.

Minä olen lukenut ne muutama vuosikymmen sitten.
        Mutta ei minulle ole epäselvää miksi vain lepakolla oli siivet.
        Se johtuu geenipoolista.
        Toisin sanoen siitä, että Jumala loi
        elävät olennot ja kasvitkin sellaisiksi,
        että lisääntyvät lajiensa mukaan.
        Sopeutuvat kyllä geenipoolin sallimissa rajoissa.
        Mutta eivät muutu toisiksi lajeiksi.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Minä olen lukenut ne muutama vuosikymmen sitten.
        Mutta ei minulle ole epäselvää miksi vain lepakolla oli siivet.
        Se johtuu geenipoolista.
        Toisin sanoen siitä, että Jumala loi
        elävät olennot ja kasvitkin sellaisiksi,
        että lisääntyvät lajiensa mukaan.
        Sopeutuvat kyllä geenipoolin sallimissa rajoissa.
        Mutta eivät muutu toisiksi lajeiksi.

Joo, joo, joo, ihan miten vaan....

Joo, joo, joo, ihan miten vaan....

Minulle ei oikein ole vielä auennut,
        miksi avasit tämän ketjun.
        Mistä sinä haluat keskustella.

Tarkoitan, että kun sinä tunnet evoluutioteorian,
        ja minä taas tunnen Jumalan,
        joka on luonut taivaan ja maan,
        niin eikö tässä olisi hyvät puitteet
        keskustella avauksesi kysymyksistä.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Minulle ei oikein ole vielä auennut,
        miksi avasit tämän ketjun.
        Mistä sinä haluat keskustella.

Tarkoitan, että kun sinä tunnet evoluutioteorian,
        ja minä taas tunnen Jumalan,
        joka on luonut taivaan ja maan,
        niin eikö tässä olisi hyvät puitteet
        keskustella avauksesi kysymyksistä.

En ole vielä sanut vastauksia niihin kysymykseen mitä esitin avauksessa. Tähän mennessä olen ainoastaan vastannut sinun esittämiin kysymyksiin.
        Joten vastaa sinä nyt niihin:

En ole vielä sanut vastauksia niihin kysymykseen mitä esitin avauksessa. Tähän mennessä olen ainoastaan vastannut sinun esittämiin kysymyksiin.
        Joten vastaa sinä nyt niihin:

Jumala on ajan ulkopuolella.
        Luomakunnalla on alku ja loppu.
        Mutta ei Jumalalla.

Olen juuri aloittanut laatimaan elämäni ensimmäistä omasivua
        kalamos.omasivu.fi

Siinä on vasta noin kymmenkunta lyhyttä sivua.
        Jos käyt ne läpi, löydät ehkä pienen vihjeen siitä,
        miten materia on saanut alkunsa.

• kalamos kirjoitti:

Mutta ei Jumalalla.

kalamos.omasivu.fi

www.kalamos.omasivu.fi

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Mutta ei Jumalalla.

kalamos.omasivu.fi

Odotan että kirjoitat siitä tieteellisen artikkelin ja julkaiset sen.
        Siinä vaiheessa kun Science daily kirjoittaa siitä, voin tutustua siihen.
        Internet on täynnä ihmisten kotisivuja jotka perustuvat aivan muuhun kuin todisteisiin.
        Ne ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Julkaise tieto siitä miten materia on saanut alkunsa ja todista se. Tämän jälkeen saat varmuudella tämän vuoden fysiikan Nobel-palkinnon.

Odotan että kirjoitat siitä tieteellisen artikkelin ja julkaiset sen.
        Siinä vaiheessa kun Science daily kirjoittaa siitä, voin tutustua siihen.
        Internet on täynnä ihmisten kotisivuja jotka perustuvat aivan muuhun kuin todisteisiin.
        Ne ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Julkaise tieto siitä miten materia on saanut alkunsa ja todista se. Tämän jälkeen saat varmuudella tämän vuoden fysiikan Nobel-palkinnon.

Mutta sinua ei siis kiinnosta Hänen kirjoituksensa,
        joka loi taivaat ja maan.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Mutta sinua ei siis kiinnosta Hänen kirjoituksensa,
        joka loi taivaat ja maan.

Minua kiinnostaa se mistä löytyy todisteita, eli se mikä on totta.
        Jos joku "hän" tulee tutkimuksissa vastaan, niin siinä vaiheessa kiinnostaa. Vielä ei ole tullut.

Minua kiinnostaa se mistä löytyy todisteita, eli se mikä on totta.
        Jos joku "hän" tulee tutkimuksissa vastaan, niin siinä vaiheessa kiinnostaa. Vielä ei ole tullut.

Eli sinua ei kiinnosta Jumalan oma ilmoitus,
        mutta luotat kuin vuoreen googeliin
        ja biologian oppikirjoissa oleviin "sarjakuviin".

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Eli sinua ei kiinnosta Jumalan oma ilmoitus,
        mutta luotat kuin vuoreen googeliin
        ja biologian oppikirjoissa oleviin "sarjakuviin".

Minulle Jumala ei ole ilmoittanut yhtään mitään, joten en tiedä mistä puhut.
        En luota googleen enkä biologian oppikirjoihin, vaan niihin todisteisiin mistä niissä kerrotaan. Minulle kirja ei ole todiste, niin kuin sinulle.
        Mielestäni olen kertonut jo tarpeeksi monta kertaa että uskon todisteisiin. Jotenkin tylsää toistaa samaa asiaa joka viestissä.

Enkä usko todisteisiinkaan kuin vuoreen, vaan aina voi löytyä uusia todisteita jotka kertovat muuta. Näin tiede toimii. Tiede on itseään korjaava prosessi. Tästä syystä tiede kehittyy mutta vanha taikausko ei.

Minulle Jumala ei ole ilmoittanut yhtään mitään, joten en tiedä mistä puhut.
        En luota googleen enkä biologian oppikirjoihin, vaan niihin todisteisiin mistä niissä kerrotaan. Minulle kirja ei ole todiste, niin kuin sinulle.
        Mielestäni olen kertonut jo tarpeeksi monta kertaa että uskon todisteisiin. Jotenkin tylsää toistaa samaa asiaa joka viestissä.

Enkä usko todisteisiinkaan kuin vuoreen, vaan aina voi löytyä uusia todisteita jotka kertovat muuta. Näin tiede toimii. Tiede on itseään korjaava prosessi. Tästä syystä tiede kehittyy mutta vanha taikausko ei.

Oletko tutustunut siihen, mitä Raamatun todistukseen maailman synnystä?
        Se on siitä ihmeellinen, että sitä ei tarvitse muuttaa.
        Se on kokonansa totuus ja pysyy sellaisena.

Tiedätkö, mikä biologian oppikirjoissa usein esiintynyt kuvasarja oli Darwinille kaikkein merkittäväin todiste hänen teorialleen evoluutiosta?

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Tiedätkö, mikä biologian oppikirjoissa usein esiintynyt kuvasarja oli Darwinille kaikkein merkittäväin todiste hänen teorialleen evoluutiosta?

Oletko sinä tutustunut Kalevalan todisteisiin maailman synnystä? Niitäkään ei tarvitse muuttaa. Entä oletko tutustunut Gitan todisteisiin maailman synnystä? Nekin ovat pysyneet satoja vuosia muuttumattomina.
        Raamattu on yksi kirja muiden joukossa. Ei ole mitän syytä miksi valitsisin yhden, kymmenistä luomistaru-kirjoista ja alkaisin uskomaan siihen, ilman objektiivisia todisteita. Varsinkin kun raamattu on niin täynnä virheitä ja ristiriitoja että se on jopa looginen mahdottomuus että kaikki mitä raamatussa lukee olisi totta. Sen myöntää jopa suurin osa papeista ja teologeista.

Darwin eli 150 vuotta sitten. Darwin oivalsi miten evoluutio toimii. Evoluutiosta tiedettiin jo ennen Darwiniä. Ei vaan tiedetty mikä oli se mekanismi joka ajaa evoluutiota. Darwinin ansiosta tiedämme että se on luononvalinta.
        Darwinin aikaan ei tiedetty mitään m.m genetiikasta ja DNA:sta, joten on melko yhdentekevää mitä Darwin 150 vuotta sitten piti merkittävimpänä todisteena.

Tänä päivänä on moninkertainen määrä toisteita siihen verrattuna mitä Darwinin aikaan oli.

Oletko sinä tutustunut Kalevalan todisteisiin maailman synnystä? Niitäkään ei tarvitse muuttaa. Entä oletko tutustunut Gitan todisteisiin maailman synnystä? Nekin ovat pysyneet satoja vuosia muuttumattomina.
        Raamattu on yksi kirja muiden joukossa. Ei ole mitän syytä miksi valitsisin yhden, kymmenistä luomistaru-kirjoista ja alkaisin uskomaan siihen, ilman objektiivisia todisteita. Varsinkin kun raamattu on niin täynnä virheitä ja ristiriitoja että se on jopa looginen mahdottomuus että kaikki mitä raamatussa lukee olisi totta. Sen myöntää jopa suurin osa papeista ja teologeista.

Darwin eli 150 vuotta sitten. Darwin oivalsi miten evoluutio toimii. Evoluutiosta tiedettiin jo ennen Darwiniä. Ei vaan tiedetty mikä oli se mekanismi joka ajaa evoluutiota. Darwinin ansiosta tiedämme että se on luononvalinta.
        Darwinin aikaan ei tiedetty mitään m.m genetiikasta ja DNA:sta, joten on melko yhdentekevää mitä Darwin 150 vuotta sitten piti merkittävimpänä todisteena.

Tänä päivänä on moninkertainen määrä toisteita siihen verrattuna mitä Darwinin aikaan oli.

Tuo kuvasarja, joka oli Darwinille
        kaikkein merkittävin todiste yhteisestä esi-isästä,
        on sinnikkäästi pysytellyt biologian oppikirjoissa,
        vaikka on tiedetty, että nuo kuvat ovat väärennöksiä.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Tuo kuvasarja, joka oli Darwinille
        kaikkein merkittävin todiste yhteisestä esi-isästä,
        on sinnikkäästi pysytellyt biologian oppikirjoissa,
        vaikka on tiedetty, että nuo kuvat ovat väärennöksiä.

Jaha, olet selaillut Internetissä olevia kreationisti-propagandasivuja taas... No, en ole yllättynyt.

Miksi muuten etsit tietoa evoluutiosta kreationisti-sivuilta?
        Etsitkö tietoa lasten hyvinvoinnista pedofilia-sivulta ja tietoa suvaitsevaisuudesta uusnatsien Internet-sivuilta?

Jaha, olet selaillut Internetissä olevia kreationisti-propagandasivuja taas... No, en ole yllättynyt.

Miksi muuten etsit tietoa evoluutiosta kreationisti-sivuilta?
        Etsitkö tietoa lasten hyvinvoinnista pedofilia-sivulta ja tietoa suvaitsevaisuudesta uusnatsien Internet-sivuilta?

No kelpaisiko lähteeksi Science-lehti?

• Silmät auki
        kalamos kirjoitti:

No kelpaisiko lähteeksi Science-lehti?

Luulet että yksi kuvasarja kumoaa koko evoluutioteorian?
        Tarkoitat siis että jos joku julkaisee väärennetyn kuvasarjan niin se kumoaa samalla kaikki todisteet mitä löytyy evoluutiosta? Voi hyvää päivää!

Raamattu väittää että maapallo on litteä. Se tarkoittaa siinä tapauksessa sun logiikan mukaan että kaikki mitä Raamatussa lukee on valhetta?

• Silmät auki kirjoitti:

Luulet että yksi kuvasarja kumoaa koko evoluutioteorian?
        Tarkoitat siis että jos joku julkaisee väärennetyn kuvasarjan niin se kumoaa samalla kaikki todisteet mitä löytyy evoluutiosta? Voi hyvää päivää!

Raamattu väittää että maapallo on litteä. Se tarkoittaa siinä tapauksessa sun logiikan mukaan että kaikki mitä Raamatussa lukee on valhetta?

Eikö sinua yhtään häiritse se,
        että Darwinin mielestä paras todiste
        olikin väärennös, ja sitä väärennöstä
        on viljelty biologian oppikirjoissa.

Mitä Raamattuun tulee,
        niin se tekee päivän selväksi,
        että Maa on pyöreä pallo.

Juuri tätä tarkoitin, kun kirjoitin,
        että Raamattua ei ole tarvinnut muuttaa.
        Kaikki pitää paikkansa. Se on kokonansa Totuus.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Eikö sinua yhtään häiritse se,
        että Darwinin mielestä paras todiste
        olikin väärennös, ja sitä väärennöstä
        on viljelty biologian oppikirjoissa.

Mitä Raamattuun tulee,
        niin se tekee päivän selväksi,
        että Maa on pyöreä pallo.

Juuri tätä tarkoitin, kun kirjoitin,
        että Raamattua ei ole tarvinnut muuttaa.
        Kaikki pitää paikkansa. Se on kokonansa Totuus.

Miksi minua häiritsisi se? En minä palvo Darwinia niin kuin sinä Jeesusta.
        Minulle on yhdentekevää mikä oli Darwinille paras todiste. Enhän minä tunne koko miestä.

"Tällaisen näyn minä vuoteellani näin: -- Oli puu keskellä maata, ja se oli ylen korkea.
        Se puu kasvoi ja vahvistui, sen latva ulottui taivaaseen asti ja se näkyi kaikkialle maailmaan."

Jos maapallo on pyöreä niin puu ei näy kaikkialle vaikka se olisi kuinka korkea tahansa. Kyseessä oli uni, mutta itse en ole ainakaan koskaan nähnyt unta litteästä maasta, joten voisin kuvitella että kyseinen henkilö näki unta sellaisesta maailmasta missä luuli elävänsä.

Tämä on vain yksi kohta Raamatussa missä viitataan litteään maahan, mutta en jaksa kaivaa enempää koska tunnet varmasti raamatun paremmin kuin minä.

Mutta palatakseen sinun logiikaasi.
        Jos lääketieteellisen tiedekunnan kirjoista löytyisi väärennetty kuva, niin pitäisikö mielestäsi lopettaa koko lääketiede koska eihän mikään voi enää pitää paikkansa lääketieteessä kun kerran tuollainen kuva on eksynyt oppikirjaan...

Miksi minua häiritsisi se? En minä palvo Darwinia niin kuin sinä Jeesusta.
        Minulle on yhdentekevää mikä oli Darwinille paras todiste. Enhän minä tunne koko miestä.

"Tällaisen näyn minä vuoteellani näin: -- Oli puu keskellä maata, ja se oli ylen korkea.
        Se puu kasvoi ja vahvistui, sen latva ulottui taivaaseen asti ja se näkyi kaikkialle maailmaan."

Jos maapallo on pyöreä niin puu ei näy kaikkialle vaikka se olisi kuinka korkea tahansa. Kyseessä oli uni, mutta itse en ole ainakaan koskaan nähnyt unta litteästä maasta, joten voisin kuvitella että kyseinen henkilö näki unta sellaisesta maailmasta missä luuli elävänsä.

Tämä on vain yksi kohta Raamatussa missä viitataan litteään maahan, mutta en jaksa kaivaa enempää koska tunnet varmasti raamatun paremmin kuin minä.

Mutta palatakseen sinun logiikaasi.
        Jos lääketieteellisen tiedekunnan kirjoista löytyisi väärennetty kuva, niin pitäisikö mielestäsi lopettaa koko lääketiede koska eihän mikään voi enää pitää paikkansa lääketieteessä kun kerran tuollainen kuva on eksynyt oppikirjaan...

Kaiketi tuo väärennetty kuva
        pitäisi poistaa oppikirjoista,
        eikä jatkaa sen julkaisemista oppikirjoissa,
        ja opettaa, että näin se menee.

Dan 4:19

" - se puu olet sinä, kuningas,
        joka olet kasvanut ja vahvistunut;
        sinun suuruutesi on kasvanut
        ja ulottuu taivaaseen
        ja sinun valtasi maan ääriin."

Kyllä maata toki oli runsain määrin sielläkin,
        mihin Nebukadnessarin valta ei ulottunut.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Kaiketi tuo väärennetty kuva
        pitäisi poistaa oppikirjoista,
        eikä jatkaa sen julkaisemista oppikirjoissa,
        ja opettaa, että näin se menee.

Dan 4:19

" - se puu olet sinä, kuningas,
        joka olet kasvanut ja vahvistunut;
        sinun suuruutesi on kasvanut
        ja ulottuu taivaaseen
        ja sinun valtasi maan ääriin."

Kyllä maata toki oli runsain määrin sielläkin,
        mihin Nebukadnessarin valta ei ulottunut.

Mistä muuten tiedät että kuva on väärennös?
        En väitä ettei olisi, mutta mistä sinä tiedät että se on?

Itse olen ymmärtänyt että se kuva on poistettu jo vuosia sitten.

Mistä muuten tiedät että kuva on väärennös?
        En väitä ettei olisi, mutta mistä sinä tiedät että se on?

Itse olen ymmärtänyt että se kuva on poistettu jo vuosia sitten.

Kuten yllä jo viittasinkin,
        asia on ollut esillä Science-lehdessä.

Mutta sinä kun olet hyvä googlaamaan,
        niin pistäpä hakuun vaikkapa sanat "Haeckel sikiökuva",

Ja sitten voit lukea:
        "Haeckel on tullut kuuluisaksi sikiökuvista,
        joista osa on väärennöksiä.
        Tämä tuli ilmi jo Haeckelin eläessä.
        Siitä huolimatta nämä sikiökuvat
        ovat esiintyneet monissa evoluutiobiologian kirjoissa kauan."

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Kuten yllä jo viittasinkin,
        asia on ollut esillä Science-lehdessä.

Mutta sinä kun olet hyvä googlaamaan,
        niin pistäpä hakuun vaikkapa sanat "Haeckel sikiökuva",

Ja sitten voit lukea:
        "Haeckel on tullut kuuluisaksi sikiökuvista,
        joista osa on väärennöksiä.
        Tämä tuli ilmi jo Haeckelin eläessä.
        Siitä huolimatta nämä sikiökuvat
        ovat esiintyneet monissa evoluutiobiologian kirjoissa kauan."

Halusin tietää miksi uskot että ne ovat väärennöksiä, mutta en saanut siihen vastausta.
        Ethän sinä voi uskoa siihen koska se lukee Science-lehdessä, koska sama lehti julkaisee todisteita myös evoluutiosta ja niihin et usko.
        On siis jokin muu syy miksi uskot juuri tuota yhtä uutista.

Oli miten oli, en siltikään ymmärrä miksi takerrut tähän yhteen väärennökseen.
        Löytyy myös paljon väärennettyjä tauluja mutta se ei tarkoita sit että oikeita tauluja ei olisi olemassa.

Mutta ymmärrän hyvin ajattelutapasi. Se on tyypillinen uskovaisille.
        Raamatusta poimitaan rusinat pullasta niin miksi ei sit lukea Science-lehteä samalla periaatteella.

Halusin tietää miksi uskot että ne ovat väärennöksiä, mutta en saanut siihen vastausta.
        Ethän sinä voi uskoa siihen koska se lukee Science-lehdessä, koska sama lehti julkaisee todisteita myös evoluutiosta ja niihin et usko.
        On siis jokin muu syy miksi uskot juuri tuota yhtä uutista.

Oli miten oli, en siltikään ymmärrä miksi takerrut tähän yhteen väärennökseen.
        Löytyy myös paljon väärennettyjä tauluja mutta se ei tarkoita sit että oikeita tauluja ei olisi olemassa.

Mutta ymmärrän hyvin ajattelutapasi. Se on tyypillinen uskovaisille.
        Raamatusta poimitaan rusinat pullasta niin miksi ei sit lukea Science-lehteä samalla periaatteella.

Darwin takertui tuohon kuvasarjaan. En minä.

Ja kysymys on siis kuvasarjasta
        joka löytyy esimerkiksi täältä
        http://apologetiikkawiki.fi/Rekapitulaatioteoria

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Darwin takertui tuohon kuvasarjaan. En minä.

Ja kysymys on siis kuvasarjasta
        joka löytyy esimerkiksi täältä

Sinä tiedät Darwinista juuri sen mitä kreationistien propagandasivustot sinulle kertovat (= ei mitään).

Jos 150 vuotta vanha piirretty kuva olisi ainoa todiste evoluutoteoriasta niin voisi huolestua. Genetiikka ja DNA on vahvin todiste nykypäivänä ja siitä Darwin ei tiennyt mitään.

En edelleenkään tiedä miksi uskot siihen että kuva on väärennetty, mutta siihen on todennäköisesti turha odottaa vastausta....

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Kalamos, sinun katsontakanta luomisessa on mielenkiintoinen, kerrotko siitä lisää!?
        Eli näet siis niin, että Raamatun ensimmäinen virke kattaa valtavan pitkän aikajakson, mutta nämä varsinaiset 6 päivää, olivat normaalin mittaisia päiviä?
        Olenko ymmärtänyt sinua oikein?

• Niko. kirjoitti:

Kalamos, sinun katsontakanta luomisessa on mielenkiintoinen, kerrotko siitä lisää!?
        Eli näet siis niin, että Raamatun ensimmäinen virke kattaa valtavan pitkän aikajakson, mutta nämä varsinaiset 6 päivää, olivat normaalin mittaisia päiviä?
        Olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Niko.

Ilmeisesti kävit omasivullani
        www.kalamos.omasivu.fi/Alku
        Siinähän oli muutama alalinkkikin.

Tätä aihetta koskeva keskusteluketju
        löytyy tässä forumossa Raamattupalstalta
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10623422

Tuon ketjun aloitin virkkeellä:
        "Raamatun mukaan taivailla ja maalla on alku.
        Sitä, kuinka kaukana tuo alku on,
        en ole Raamatusta löytänyt."
        Tällä viittaan nimenomaan
        Raamatun ensimmäiseen jakeeseen.
        Eli olet ymmärtänyt minut oikein.
        Raamatun ensimmäinen virke
        kattaa tuntemattoman pitkän aikajakson.
        Ehkä voisimme jatkaa tuossa ketjussa.
        Siinä olen käynyt tähän menenssä läpi
        oikeastaan aika sopivasti vasta kaksi ensimmäistä jaetta
        ja hiukan kolmatta, eli ensimmäistä päivää,
        jolloin Jumala ei luonut eikä tehnyt mitään objektia.
        Vain kutsui Valkeuden paikalle. Ja Valkeus tuli.

Eli mikä kysymys mieleesi nyt herääkään,
        niin laittaisitko sen vaikka tuon ketjun loppuun.
        Ja palataan.

Sinä tiedät Darwinista juuri sen mitä kreationistien propagandasivustot sinulle kertovat (= ei mitään).

Jos 150 vuotta vanha piirretty kuva olisi ainoa todiste evoluutoteoriasta niin voisi huolestua. Genetiikka ja DNA on vahvin todiste nykypäivänä ja siitä Darwin ei tiennyt mitään.

En edelleenkään tiedä miksi uskot siihen että kuva on väärennetty, mutta siihen on todennäköisesti turha odottaa vastausta....

Jostain olemme yhtä mieltä
        > siitä Darwin ei tiennyt mitään <

Mutta tuon linkin Wikipediaan piti olla vastaus
        kysymykseesi, miksi kuva on väärennös

- - - - - - - - - - - -

Charles Darwin piti selkärankaisten sikiönkehityksen yhtäläisyyksiä yhtenä evoluutioteorian tärkeimmistä todisteista.4 Darwin sovelsi eestinsaksalaisen antidarvinisti Karl Ernst von Baerin (1792-1876) esittämää näkemystä, jonka mukaan eri lajien sikiöt muistuttavat toisiaan enemmän kuin aikuiset muodot.5 Embryologian isäksi kutsuttu von Baer kuitenkin sanoutui jyrkästi irti Darwinin tulkinnasta ja sanoi Darwinin lainaavan häntä väärin kirjasessaan Über Darwins Lehre.

Saksalainen evolutionisti Ernst Haeckel (1834-1919) piirsi kuuluisaksi tulleen version näiden sikiöiden yhtäläisyyksistä. Haeckel valitsi kuvasarjaan teoriaan sopivimpia esimerkkieläimiä jättäen vaikeammin siihen sopivat "kuvan ulkopuolelle". Edustajiksi hän valitsi kalan, salamanterin, kilpikonnan, kanan, sian, lehmän, jäniksen ja ihmisen.5 Lisäksi Haeckel väärensi valitsemiensakin sikiöiden rakenteen piirroksissaan muistuttamaan enemmän toisiaan. Piirros tiedettiin väärennökseksi jo Haeckelin elinaikana6 ja mm. Assmuth ja Hull käsittelivät aihetta perusteellisesti 1915 ilmestyneessä teoksessaan Haeckel´s Fraud and Forgeries,7 jossa käsiteltiin kymmeniä professori Haeckelin huijauksia.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lue loput itse tuolta sivulta
        ja kun ole hyvä googlaamaan,
        niin varmaan löydät itse lisää ainesta.

• Silmät auki!
        kalamos kirjoitti:

Jostain olemme yhtä mieltä
        > siitä Darwin ei tiennyt mitään <

Mutta tuon linkin Wikipediaan piti olla vastaus
        kysymykseesi, miksi kuva on väärennös

- - - - - - - - - - - -

Charles Darwin piti selkärankaisten sikiönkehityksen yhtäläisyyksiä yhtenä evoluutioteorian tärkeimmistä todisteista.4 Darwin sovelsi eestinsaksalaisen antidarvinisti Karl Ernst von Baerin (1792-1876) esittämää näkemystä, jonka mukaan eri lajien sikiöt muistuttavat toisiaan enemmän kuin aikuiset muodot.5 Embryologian isäksi kutsuttu von Baer kuitenkin sanoutui jyrkästi irti Darwinin tulkinnasta ja sanoi Darwinin lainaavan häntä väärin kirjasessaan Über Darwins Lehre.

Saksalainen evolutionisti Ernst Haeckel (1834-1919) piirsi kuuluisaksi tulleen version näiden sikiöiden yhtäläisyyksistä. Haeckel valitsi kuvasarjaan teoriaan sopivimpia esimerkkieläimiä jättäen vaikeammin siihen sopivat "kuvan ulkopuolelle". Edustajiksi hän valitsi kalan, salamanterin, kilpikonnan, kanan, sian, lehmän, jäniksen ja ihmisen.5 Lisäksi Haeckel väärensi valitsemiensakin sikiöiden rakenteen piirroksissaan muistuttamaan enemmän toisiaan. Piirros tiedettiin väärennökseksi jo Haeckelin elinaikana6 ja mm. Assmuth ja Hull käsittelivät aihetta perusteellisesti 1915 ilmestyneessä teoksessaan Haeckel´s Fraud and Forgeries,7 jossa käsiteltiin kymmeniä professori Haeckelin huijauksia.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lue loput itse tuolta sivulta
        ja kun ole hyvä googlaamaan,
        niin varmaan löydät itse lisää ainesta.

"Mutta tuon linkin Wikipediaan piti olla vastaus
        kysymykseesi, miksi kuva on väärennös"

Niin eihän se minulle olekaan epäselvää. Ihmettelen vaan miksi sinä uskot Wikipediaan ja muihin lähteisiin kun kyseessä on väärennetty kuva, mutta et usko kun sama media kertoo todisteesta evoluution puolesta.

"Lue loput itse tuolta sivulta
        http://apologetiikkawiki.fi/Rekapitulaatioteoria"

Ei kiinnosta moiset hihhuli-sivut.

• Silmät auki!

Pekka Reinikainen. Älä nyt naurata :D

Hyvin suunniteltu?

Nivelet kuluvat loppuun, aivot alkavat toimia huonosti, näkö heikkenee, kuulo huononee, muisti pätkii, yhden asteen lasku ruumiinlämmössä on vaarallista, ihminen hikoilee tärkeät nesteet ulos, raajat eivät kasva takaisin, rasva kerääntyy verisuoniin, kaatuminen jalkakäytävällä voi olla tappava, vähänkin pilaantunut ruoka tekee sairaaksi, hermot eivät uusiudu, halvaantuminen... Ai niin mutta tämähän johtuu siitä että Aatami söi omenan väärästä puusta :D

• Minä uskon !

" kala ryömi kuivalle maalle ja muuttui aikojen saatossa biologian professoriksi."

Toi on hyvä !!

• Brina

En tiedä, onko Jumala tullut jostakin vai aina ollut. Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä edellinen johtaisi taas uuteen samantapaiseen kysymykseen.

"Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään"
      Ei näköjään tiedä! Uudet fysiikan tulokset viittaavat juuri siihen, että kaikki materia syntyy (huom. siis preesensissä!) juuri tyhjästä eli ns. nollakentästä, jossa energiat ( ja - merkkiset) ovat tasapainon tilassa. Se mikä oli, ei ole enää koskaan samaa; kaikki materia syntyy/luodaan juuri sillä hetkellä kun sitä tarkastellaan (olemme ihmiskuntana yksi kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttavat yhteiseen havaintomaailmaamme, mutta yksilönä omaan elämäämme). Havaitseminen ja uskominen (sisäinen, alitajuinen) luo tuon hetki hetkeltä muuntuvan 'todellisuuden', joka vähitellen saa aikaan osittain väärin ymmärretyn luonnollisen evoluutioprosessin.

• *

Kuka on ymmärtänyt evoluutioprosessin väärin? Helluntailaiset?

• Täti
        * kirjoitti:

Kuka on ymmärtänyt evoluutioprosessin väärin? Helluntailaiset?

Entropia lisääntyy. Evoluutioprosessi ei olel tieteellisesti mahdollista.

• *

• pammm

Mistä se tuli joka on olemassa nyt ?

mistä tämä kaikki materia on peräisin, ja onko joku niin aivopesty, että uskoo jonkun pölykasan jossain tuottaneen nykyisen olevaisen.

ja kuka painoi sitä nappia joka käynnisti kaiken ?

• Silmät auki!

Mistä Jumala tuli ja mistä Jumala taikoi kaiken materian?
        Tuliko Jumala pölykasasta?

Entä kuka loi napin joka käynnisti kaiken? Entä missä tämä nappi nyt on?

• alkulimaa

Tyhjästä on paha nyhjästä evoluutioonkaan....jotain siis on ollut aina....miksei sitten Jumala. Varmaan hyväksyt mieluummin sen ,että tyhjässä on ollut alkulima...heh.

• Silmät auki!

Niin, miksei Jumala? Miksei Kirishna tai Allah? Tai sotkan muna?
        Miks? No siks koska todisteet puuttuvat.

• Niko.
        Silmät auki! kirjoitti:

Niin, miksei Jumala? Miksei Kirishna tai Allah? Tai sotkan muna?
        Miks? No siks koska todisteet puuttuvat.

Todisteita on koko maailman sivu täynnä, mutta ihmiset eivät niitä huoli.
        Jumala lupasi siunata Sanassansa israelia sateilla ja vastaavasti ojentaa kuivuudella... Näin Hän on toiminut aina ja toimii edelleen.
        Itseasiassa israelin poliittista historiaa kuvaakin varsin hyvin alueen sadekartta!
        Kun hebrealaiset ovat runsain joukoin palaneet kotimaahansa on maata siunattu satein... Eikä ole sattumaa, että 1948 israelissa oli koko viimeisen 100 vuotisen historian runsastatesisin vuosi.

• Silmät auki!
        Niko. kirjoitti:

Todisteita on koko maailman sivu täynnä, mutta ihmiset eivät niitä huoli.
        Jumala lupasi siunata Sanassansa israelia sateilla ja vastaavasti ojentaa kuivuudella... Näin Hän on toiminut aina ja toimii edelleen.
        Itseasiassa israelin poliittista historiaa kuvaakin varsin hyvin alueen sadekartta!
        Kun hebrealaiset ovat runsain joukoin palaneet kotimaahansa on maata siunattu satein... Eikä ole sattumaa, että 1948 israelissa oli koko viimeisen 100 vuotisen historian runsastatesisin vuosi.

Tuollaisia todisteita löytyy vaikka puhelinluettelosta:
        Raamatusta löytyy todisteita aina jälkeenpäin, mutta ei koskaan etukäteen.
        Eiku onhan Jeesuksen tulemista ennustettu, mutta eipä äijää näy ...

• Niko.
        Silmät auki! kirjoitti:

Tuollaisia todisteita löytyy vaikka puhelinluettelosta:
        Raamatusta löytyy todisteita aina jälkeenpäin, mutta ei koskaan etukäteen.
        Eiku onhan Jeesuksen tulemista ennustettu, mutta eipä äijää näy ...

Ovatko kaikki profetiat täyttyneet mitä on annettu, ennen Herran tuloa?
        Minun laskuni mukaan eivät.

• silmäni auki on

RE:
      Silmät auki!

Mistä elävä tiesi, että tarvitaan silmät?

Kuka sille kertoi, että sen tulee nähdä?

Luuletko, että big bang aiheutti, kehitti silmän?

Olet todella säälittävä, jos luulet, että evoluutio tiesi, että silmää tarvitaan ja alkoi kehittää sitä.

Miten evoluutio sai aikaan tyhjästä jotain?

Miten tyhjästä materia kehittyi?

Luonto ei huuda evoluutiota, Jumala loi, laittoi kaiken alkuun, teki silmän, sitä ei paukut saa aikaan, kuollesta ei voi mitään syntyä, siis sellaisesta tilasta, jossa ei ole edes atomejakan. Vain silloin on tyhjyys.

Ja sellaisesta, todellisesta tyhjyydestä ei ala mitään itsekseen, pitäishän tuo jo ymmärtää ymmärtämättömänkin.

hohhoijjaaaaa

• Silmät auki!

Mistä elävä tiesi, että tarvitaan silmät?

- Mikä elävä?

Kuka sille kertoi, että sen tulee nähdä?

- Kenelle sille?

Luuletko, että big bang aiheutti, kehitti silmän?

- Evoluutio kehitti silmän (tämä opetetaan yläasteella)

Olet todella säälittävä, jos luulet, että evoluutio tiesi, että silmää tarvitaan ja alkoi kehittää sitä.

- Siinä tapauksessa en ole säälittävä, koska evoluutio ei tiedä mitään. Evoluutio on prosessi. Kävittkö muuten peruskoulun loppuun?

Miten evoluutio sai aikaan tyhjästä jotain?

- Ei mitenkään. Evoluutio on geenien eri muotojen suhteellisten lukumäärien muuttumista populaatiossa. Evoluutio ei saa aikaan tyhjästä mitään. Sekaitat taas asioita kun et tiedä niistä mitään.

Miten tyhjästä materia kehittyi?

- Todista ensin että materia kehittyi tyhjästä niin mietitään sen jälkeen miten se tapahtui.

Luonto ei huuda evoluutiota, Jumala loi, laittoi kaiken alkuun, teki silmän, sitä ei paukut saa aikaan, kuollesta ei voi mitään syntyä, siis sellaisesta tilasta, jossa ei ole edes atomejakan. Vain silloin on tyhjyys.

- Voithan sinä kirjoittaa mitä haluat,mutta ilman todisteita se on pelkkää sanahelinää.

Ja sellaisesta, todellisesta tyhjyydestä ei ala mitään itsekseen, pitäishän tuo jo ymmärtää ymmärtämättömänkin.

- Mutta yliluonnollinen olio joka toimii ajan ja tilan ulkopuolella on aivan uskottava selitys :D Voi teitä. Ei voi vakavalla naamalla lukea näitä teidän kommentteja.

• o o o

Mulla on kyllä jonkinlaiseen 'kiertokulkuun' perustuva teoria mikä voisi selittää luomisen ja toisen luomisen, uuden Jerusalemin laskeutumisen maan päälle.

Kun Jumala loi paratiisin, oliko se saman muotoinen kuin uusi Jerusalem?

Jos näin on, löytyisi vastaus Kristuksen lunastuksesta.

Koska Jeesus uhrasi kokonaan itsensä, oman maallisen lihaa ja luuta ja verta olevan olevaisuutensa, hän on se ikiaikojen Jumala joka yksiksensä omassa kolminaisuudessaan kärsi olemassaolemattomuudestaan. Tämä aika on ollut siis jo ennen kaikkea, eli silloin ei ollut luotu vielä mitään, mutta sitten alkoi tapahtumaan :

Yksin, vielä erottamattomassa kolminaisuudessa Kristus, jossa on myös Jumala ja Pyhä Henki sai[vat] tarpeekseen yksinäisyydestään ja loi[vat] itsestään ulos maan ja taivaan.

En osaa sanoa lähtikö Kristus-kolminaisuuden hengestä mikä? osio materialisoitumaan maaksi, mutta se on ainakin selvää että ainakin yksi osio kolminaisuudesta jäi katselemaan syntyvää ja muotoutuvaa maata.

Sitten tämä Kristus-Jumala joka on henki, katseli ja kuunteli ja tunsi ja haistoi ja maistoi, kaikilla aisteillaan siis, kun loi vielä itsestään ulos oman kuvajaisensa, hänellähän ei ollut varmaankaan peiliä, joten kuin kuvajaisena, luotu ihminen katsoi luojaansa kasvoihin; tämä siis vielä paratiisin sisällä tapahtuvaa.

Käärme on maan symboli. Maa siis viekoitteli syömään maan antimia, ja Jumalan kuva ahneuksissaan sitten ahmi, söi 'maata' ja huomasi olevansa vasta silloin fyysinen tyyppi.

Silloin silmät ja varmaan kaikki aistit aukesivat, ja ero Luojaan oli selvä peli, pelko ja kaikki synti ja tympeys tämän seurauksina.

o o o o o o o

Itsensä lihaksi ja vereksi tiedostamisen jälkeen ihminen siis tarvitsi 'takaisin-palauttajaa' onnellisuuden tilaan. 'Palauttaja' on tietenkin Jeesus.

Kun Kristus-Jumala tuli alas henkimaailmasta eli taivaasta, jäi vain Jumala katselemaan miten homma inhottavassa luodussa mutta langenneessa maailmassa etenee, ja se eteni näin:

Palautettuaan ennalleen Kaiken, lihaksi tullut Jeesus-Jumala ihmisen kokoisessa pienoismaailma-paketissa, nousee kolmantena päivänä ylös. Tässä siis lunastettu maailmankaikkeus ! ! ! yhden ihmisen pienoiskoossa, joka ei siis tietenkään vielä riitä - tarvitaan Jumalan/Jeesuksen toinen tuleminen.

Tätä aikaa nyt elämme: Kristus-Jumala tulee jo tapahtuneiden??? vitsausten jälkeen ja hänen mukanaan laskeutuu alas se sama? paratiisi, joka varattuna nyt kaikille uudestisyntyneille. Vain uudestisyntyneet, tietenkin, pääsevät pyhään kaupunkiin sisälle.

Kun ylöstempaus tähän uuteen Jerusalemiin tapahtuu, miten se sitten tapahtuukin, vanhalla maalla ja taivaalla ei ole enää mitään merkitystä koska Kaiken lunastaneessa Jumala-Kristuksessa on kaiken kaikkeuden luominenkin aloitettu. joten kaiken jälleen uudeksi luovassa Kristuksessa koko uusi universumikin riippuu.

• o o o

Ps : Tuo 'kiertokulku' ei pidäkään paikkaansa, Sana l. Logos alkoi selittämään itse itseään - kun Paratiisi oli luotu alun perin yhden ihmisparin tarpeisiin, luodaan uusi Jerusalem lukemattomalle määrälle pelastuneita; se on aivan uuden tyyppinen olomuoto.

Ehkä joitakin yhtäläisyyksiä voidaan hakea alkuperäisestä paratiisillisesta olomuodosta, muttei muuta.

• o o o

Ja tietenkin Kristus-jumala joka henki on, ei varmaan ole aistinut kuten ihminen, siis nähnyt ja kuullut ja tuntenut ja maistanut ja haistanut, vaan on nähnyt kuten henkiolento näkee.

Pystyykö siis persoonallinen henkiolento kuulemaan???

Jumala kuulee. Siitä todistaa sana. Mutta kuuliko Jumala vielä luomistyönsä alussa, koska ei ollut kaikupohjaa sille minkä Jumala suustaan sanoi. Mutta kun Jumala sitten aloitti luomistyönsä ja sanoi jotain, SE tuli luoduksi.

No miten sitten muut Jumalan 'aistit' ?

VT kertoo miten Jumala haistaa uhrieläinten ihanan rasvan käryn. Jumala siis haistaa, ja sana toteaa myös että "maistakaa miten hyvä Jumala on."

Jumalalla siis ilmeisesti on olemassa kaikki aistitkin, mutta pointti analogisesti ja loogisesti etenevässä ajattelumallissani on, missä vaiheessa Kristus-Jumala-henki ymmärsi luoda kaikki eri aisteilla aistivat eläimet, ja sitten lopuksi vielä ajattelemaan kykenevän ihmisen, itse Jumalan kaltaisen olennon ?

• 1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. 3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!"

Lähempi tarkastelu osoittaa raamatun ensimmäiset jakeen luulotteluksi.

Maapallo ja lähiavaruus ei syntynyt 1. jakeen mukaisesti. Laajeneva universum kehittyi paljon aikaisemmin kuin maapallon lähiymäristö. Myös Linnunradan galaksi, jossa maapallo on, oli ensin olemassa. Yksiselitteinen 1. jae on pötyä ja se on todistettu.
      Ennen aurinkoa ja sen planeettakuntaa avaruuden tässä osassa vallitsi suuri pöypilvi (suuren aikaisemmin olleen auringon supernovaräjähdyksen seurauksena). Pölypilven osa ei tarvinnut ulkopuolisia muuttuakseen aurinkokunnaksi.
      Luomiskertomuksen alku on täyttä hepreaa.

Maa muodostui kiinteäksi aineeksi sekä sisälsi nesteitä ja kaasuja. Pimeä se ei koskaan ole ollut, koska aurinko syntyi ennen maapalloa. Ennen maapallon ilmaantumista oli jo olemassa aurinko.
      Avaruudessa oli muuta valoa myös ennen auringon syntymistä.
      2. jae on pötypuhetta.

3. jae on yhtä kaukana totuudesta vesi tulesta. Maapallo valtamerineen olisi jo ollut olemassa, kun Jumala (huom. juutalaisten jumala) taikoi valon.
      Maapallo ei muodostuessaankaan ole ollut pimeässä. Yön ja päivän vuorottelu taasen johtuu maan pyörimisliikeestä akselinsa ympäri.
      Kolmas jae viittaisi siihen, että ensin luotiin maapallo, sitten aurinko ja siinä kaikki.

Entä kuka loi galaksit ja universumin vai ovatko ne vielä luomatta, koska raamattu ei niistä tiedä. Ja mitä oli ennen "Suurta Paukkua" 13. 8 mrd vuotta sitten?

Aivan perustiedoilla raamatun 3 ensimmäistä jaetta ovat roskistavaraa.

• o o o

Tässä suopursukalle ja niille jotka epäilevät Kirjoituksia, tutkittua faktaa, 1 Moos. 1:1 on avain koko luomiselle, nykykielelle käännettynä lause voisi kääntää :

Alussa Jumala loi aineen ja avaruuden.

Koko luomistyö alkaa siitä kun olemattomuuteen luodaan planeetat ja linnunradat ja kaikki avaruus, mikä materian ja aineen välissä on. Atomi- ja kvarkkitasolle saakka siis.

Veäläinen uskossa oleva matemaatikko Ivan Panin löysi matemaattiset lainalaisuudet Logoksesta, kirjoitetun Sanan pelkästään ensimmäisestä lauseesta. Matemaatiset lainalaisuudet toistuvat niin monta kertaa että ihminen ei ole voinut keksiä tai suunnitella sellaista lausetta kuin esimerkiksi raamatun ensimmäinen lause itsessään sisältää, matemaattisesti laskettuna 1Moos 1:1 on atomitasolle saakka täydellinen.

Näin tulee siis todistetuksi se että Jumala Sanallaan, sanoen, loi maailman.

Allaolevassa numerologista faktaa lisää, tätä ei pidä sotkea numerologiaan joka pelkästään kumpuaa okkultismista ja vie vipuun ne jotka etsivät Jumalaa. Jos on uskossa niin järjestys on oikea : ensisijaista on uskominen yhteen Jumalaan, toissijaista on tässä tapauksessa matemaattiset lainalaisuudet, mutta juuri nämä pienet yksityiskohdat todistavat ateisteille ja epäilijöille uskon syvimmän olemuksen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/99337

• totuus.

Jumala on niin paljon viisaampi kuin ihminen, että ei ihminen voi ymmärtää näitä luomisasioita, se on meiltä salattu. Ihminen vaan ylpeydessään luulee ymmärtävänsä kaiken tai kykenevänsä ottamaan selvää kaikesta. Se on sama kuin jos apina luulisi olevansa yhtä viisas kuin ihminen ja osaavansa tietokoneohjelmointia.

• "Alussa Jumala loi aineen ja avaruuden."

Kuka loi Jumalan? Raamatun mukaan ei kukaan.
      Jumalan sanotaan olevan kaikkialla ja kaikessa ja kaikkialla läsnä. Se on filosofinen käsite. Hellenistinen filosofia tunsi käsitteen. UT:n kirjat ja kirkkoisät olivat enemmän tai vähemmän hellenistisen kulttuuritiedon alaisia. Raamatun käsite Jumalasta kuvaa materian käsitettä. Materia on jaettu kahtia; itseensä ja itsensä synnyttäjään.

Siis henkiyksilö nimeltään Jumala sisälsi rajattoman ajan, rajattoman materian, liikkeen ja sen ajattomuuden sekä kaikkialla läsnäolevana materian koostumuksen rajallisista "kappaleista".

Mutta koska materia on ollut aina ja tulee olemaan ikuisesti, sitä ei ole luotu eikä se katoa. Materian olemassaolo ei tarvitse selitykseksi henkioliota.
      Materiaa ei voi luoda eikä hävittää. Siitä asia ei miksikän muutu.

Itsekukin voi huomata uusitestamentilliset taantumat orastavasta tieteellisestä maailmankuvasta. Siellä on noituusmainen hengen muuttuminen ihmiseksi ja takaisin hengeksi. Materian katoaminen ja kaiken palaaminen takaisin hengeksi
      erillisten henkien yhteenliittymänä, hengistä muodostuva armeija ihmiskunnan tuhoamiseksi ym. ym. hömppää.

Uusitestamentillinen maailmankuva on mielivaltainen. Filosofistieteellien näkemys on looginen .

• ;:;

"- Mistä Jumala tuli? Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään."

Ei tyhjästä mitään tulekkaan, siksi Jumala ei ole tullut mistään, vaan on aina ollut. Jumala on aikaa-varuuden ja sen lakien tekijä, joten aika-avaruudessa vaikuttavat lait eivät koske Jumalaa.

"- Mistä kaikki materia tuli? Jokainen tietää että tyhjästä ei tule mitään."

Koska Jumala loi materian, se ei voi ilmestyä olemattomuudesta itsestään.

"- Luonto suorastaan huutaa evoluutiota."

Evoluutio-uskonto (ateismi) on käsitys siitä, että materia ja energia ilmestyivät olemattomuudesta ilman syytä itsestään, eli ilman Jumalaa. Väitteesi ovat ristiriitaisia.

• !"#¤%&/

"Ei tyhjästä mitään tulekkaan, siksi Jumala ei ole tullut mistään, vaan on aina ollut. "

Miksi maailmankaikkeus ei ole voinut aina olla, ilman Jumalaa?

"Jumala on aikaa-varuuden ja sen lakien tekijä"

Todisteet?

"Koska Jumala loi materian, se ei voi ilmestyä olemattomuudesta itsestään."

Okei, ei ehkä ilmestynyt itsestään, mutta tyhjästä kuitenkin. On siis mahdollista että materiaa tulee tyhjästä.... Vähän niin kuin kani taikurin hatusta.

• evonaurut

Mutta missä ovat kaikki puolivälin ihmisasteet ?

mistä evoluutio tietää kaikki puussa asuneet alkuihmiset yhtäaikaa puun juurelle komentaa ?

onko mitään lapsellisempaa ihminen keksinyt kuin pikkuhiljaa kehittynyt luomakunta ja on kaiketi matkalla edelleen, mihin lienee !!

• njdhnvg

olen joskus ajatellut, että miksi ei ennen nykyaikaa metsästä ole löytynyt yhtään autoa? Ajattelen, että kalliosta olisi irronnut metallia sopivasti ja jotenkin hitsautunut yhteen vaikka salaman vaikutuksesta.

• !"#¤%&

"Mutta missä ovat kaikki puolivälin ihmisasteet ?"

Evoluutio ei toimi niin kuin luulet (ja niin kuin suuri osa uskovaisista luulee).
        Kysymyksesi on vähän samanlainen kuin jos kysyisi "Missä on se ihminen joka ei ole nuori eikä vanha, vaan jotain siitä väliltä". Sit kun kerrot jonkun iän, vastaan "minusta toi on vanha/nuori. Missä on siis se joka on siitä väliltä".

• energiasta

HHmmmm..tota noin, sanoisin sellaasta, että eikö fysiikassa olekin sellaanen totuus, ett energialla on massaa ja toisinpäin massalla on energiaa? eli siis kaikki avaruuden la luomakunnan materia olisi tullut energiasta. ja tämä energian lähde olisi tietysti itse Jumala, Luoja. " Jumala sanoi ja tapahtui niin" tähän sanaan sisältyi energia josta materia tuli. johtaako tämä päättely siihenkin raamatun sanaan minkä Paavali lausui että "Jumalassa me elämme ja liikumme ja ilman Häntä ei mikään pysy koossa" vapaasti muistettuna.

tätähän en tietenkään tieteellisesti voi todistaa enkä ole ilmeisesti oikeutettu saamaan Nobelin palkintoa ja olisihan se voitu antaa jollekin jo aikoja sitten.....

• o o o

Näin on, persoonallinen Energia luo massan nimeltä maa, ja maamaterian välisen aineen nimeltä taivas.

Ettekö muista, kun Jeesus sanoi että "tulette näkemään Ihmisen Pojan Voiman oikealla puolella" ?

Siis Voiman. Jumalahan on puhdasta energiaa. Täyttä voimaa. Mahtavaa.

Miten paljastava lause !

• aglius

Tosiasiassa tiede ei tiedä yhtään mitään minkään olevaisen synnystä eikä olemisesta, eikä yleensäkään mistään muusta kuin siitä mitä on aina ollut, eikä siitä mihin se aina ollut on matkalla, eikä siitä mikä on kaiken ainaolleen ja olevan tarkoitus, eli mistä tiede sitten oikeastaan tietää sen mitä väittää tietävänsä ?

Tiede kaikessa hienoudessaan ei ole itse luonut mitään jota ei olisi jo joku muu luonut ja asettanut saataville.

Tiede on kuin lapset lelukaupassa, pienet lapset ihasteelee alahyllyä ja isommat ylempiä hyllyjä, ja jokainen tahtoo jotain, mutta kukaan ei ole mitään sinne tuonut eikä rakentanut itse.

Toeteellä on suuri tuska saada hävitettyä Jumala pois kokonaan laskuista, koska tiede on jo aikoja sitetnjulistanut itsensä Jumalaksi, tosin heikoilla perusreilla, mutta siitä ei puhuta eikä puhumista sallita.

• aglius

Tiede ottaa ohutneulanäytteen norsun hännästä, tutkii sitä muutaman viikon ja antaa lausunnon, milloin norsu syntyi, miten eli, minkä näköinen oli, millainen huuto sillä oli, kuinka se nukkui ja lissääntyi, kirjoittaa siitä viisväripainatuksen ja tideväki hurraa, huraa huraa !!! " Norsunarvoitus on ratkaistu, Elephant maximus on syntynyt 297399999999 tsiljoonaa vuotta sitten ollen aluksi pieni rupi lahnan otsassa "!

ja tiedeihmiset ovat innoissaan !!! Kiitos Jumalalle ei ole luoja- Jumalaa.

• aglius:
      "Tiede kaikessa hienoudessaan ei ole itse luonut mitään jota ei olisi jo joku muu luonut ja asettanut saataville"

Kirjoittaja osoittaa harvinaista typeryyttä. "Tiede ei ole luoja - eläköön luojajumala".
      Noin suurta tyhmyttä edes palstan hellariteologit eivät vielä ole osoittaneet.

Tiede ei koskaan ole sanonutkaan luoneensa mitään. Tiede on tutkiva kultturin alue.
      Tiede tutkii olevaisen erilaisia puolia ja lausuu niistä mielipiteitä. Se löytää esim. materiaalin, jolla on tiettyjä ominaisuuksia ja joka soveltuu tuotantoon ja tuotantolaitos ottaa sen käyttöön.

Tiede on löytänyt mekanismeja mm. ilmiöiden tapahtuma-aikojen selvittämiseksi.
      Mitä raamattu on löytänyt tällä alueella? Maa ja taivas luotiin vähän yli 6.000 vuotta sitten. Ei muuta.
      Harakat nauravat raamatun "tieteellisyydelle".

• aglius

Tiede yrittää selitää tietämyksensä kautta tietämättömille ihmisille asioita joista se ei todella tiedä mitään.

se siis yrittää luoda kaiken, eli täysin uuden tiedeuskovaisuuden.

sinä et edes yritä mitään muuta kuin mollata tyhjin käsin.

• "Tiede yrittää selitää tietämyksensä kautta tietämättömille ihmisille asioita joista se ei todella tiedä mitään."

En halua mollata agliusta. Äärimmäinen typeryys ihmetytti ja jatkuu edelleen.

Siteerauksen tulisi kuulua: " Kaikki mitä olevaisesta on todettu, tutkittu, rakennettu, jopa uskonnolliset ideolgiat ja muut, on luotu ihmisten toimesta. Materian, sen olomuotojen ja ilmiöiden tutkimiseen on osallistunut tuhansia insinöörejä, teknikoita, kemistejä, fyysikoita ym ja kaikki tavarat, tuotteet, organisaatiot ja aatteet ovat ihmisten luomia. Ihminen on kaiken tiedollisuuden ja sen toteutusten luoja."

Otan esimerkin. Kreationistien mielilause on, että sorakasa ei voi muuttua tietokoneeksi. Kylläpä muuttuu. Muutos tapahtuu ihmisten toimesta.
      Löytyykö tietokoneen luomisen ratkaisua raamatusta? Ei löydy. Ratkaisu löytyy tieteestä ja jota edellä on selostettu.
      Tietotekniikka on jo niin pitkällä, jos olet huomannut, että esillä on "ajattelussa" itsekehittyvä robotti.

Tiede ei ole uskovia vastaan kuten usein palstalla äitetään. Jos tieteen sivutuloksena raamatulliset teoreemat joutuvat uunin pankolle, se ei ole tieteen vika. Vika löytyy raamatun virheellisistä käsityksistä.

• Niko.

Suopursukka, esimerkkisi menin pahasti pieleen sorakasavertauksessa.
        Sillä todellisuudessa se meneen näin: sorakasasta ei voi syntyä tietokonetta ilman ÄLYKÄSTÄ SUUNNITTELIJAA!

Se on De Fakto.

• aglius

No, olen kuules kymmeniä vuosia huoltanut ja rakentanut elektroniikkaa,, tekniikkaa ja vähän paljon muutakin,eli sitä ei tarvitse minulle opettaa, eli jospa puhuimme hiukan eri asiista, eli annetaan olla.

Mutta kerroppas kun tunnut tietävän kumpaa kylmäainetta käytän maalämpöprojektissani r407 vaiko 410, ja laitanko sähköisen expansion vaiko kapillaarisyötön.

• erotuomari

aglius -- suopuruavalle--sinä et edes yritä mitään muuta kuin mollata tyhjin käsin.

pieleen menee suo....lla on liukkaat näppäimet ja kohtalaisen iso suu..

• Uskon Kehitysopissakin vaikuttavan Jumalan voiman:

2. Pietarin kirje 3
      5 "Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa
      J u m a l a n - s a n a n - v o i m a s t a"

Kaikki elää Jumalan voimasta — myös Jumalan sana:

2. Korinttolaiskirje 13
      4 "Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin - J u m a l a n - v o i m a s t a; - olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan."

1. Pietarin kirje 1
      5 "jotka - J u m a l a n - v o i m a s t a - uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana."

• kalamos kirjoitti 4.10.2012 klo 18:39 mm. näin:

>"Ei ihminen kehity. Ihminen on luotu.
      kuin ehkä atomisekunnin verran."<

Mutta kun Jumala itse näyttää ajattevan toisella tavalla:

Apostolien teot 1
      7 'Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,'

Matteus 24
      8 "Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua." Ja kukaan ei tiedä, kuinka kauan synnyts kestää [Mark. 13:8]

• "Koko luomistyö alkaa siitä kun olemattomuuteen luodaan planeetat ja linnunradat ja kaikki avaruus, mikä materian ja aineen välissä on. Atomi- ja kvarkkitasolle saakka siis."

Siis. siis. Materia ja aine on sama asia. Materia esiintyy kiinteänä aineena, kaasuna, nesteenä, energiana, lämpönä, säteilynä ym.

Siis. siis. Absoluuttiseen tyhjiöön syntyisi jotain. Ei voi syntyä. Absoluuttisessa tyhjiössä ei ole mitään, ei henkiäkään. Miten voidaan väittää että tyhjiön ulkopuolella on jotain? Silloinhan abs. tyhjiö ei olekaan tyhjiö. Abs . tyhjiön käsite on suhteellinen käsite.

Koska materiaa on olemassa, sitä kristitty ei voi kiistää, se ei ole voinut syntyä tyhjästä. Mikä ratkaisuksi? Materia on ollut aina olemassa ilman sen ulkopuolista synnyttäjää. Entä ongelmakysymys luojasta!

Kuka loi kuparimiekan? Ihminen. Miksi? Koska se oli puumiekkaa vahvempi.
      Kuka loi rautamiekan? Ihminen? Miksi? Koska se oli kuparimiekkaa parempi.
      Kuka loi kuparikaapelin? Ihminen. Miksi? Koska se johti sähköä rautaa paremmin.
      Kuka loi kristinuskon? Ihminen. Miksi? Koska se edusti aikanaan edistynyttä globaalista ajattelua.
      Onko ihminen materian luoja? Ei. Miksi? Materiaa ei voi luoda eikä hävittää.

Kysymysasettelussa halusin tuoda esille tiedon (tieteen) eli tutkimisen merkityksen. Alhaisella tiedostamisen tasolla tuotannon perusta oli luonnosta käsin saatavat materiaalit ja sitä seurasivat aatteelliset katsomukset luonnon olemuksesta (monihenkiolentouskomukset). Korkeammalla tuotannon kehitystasolla kansalliset rajat (uskomukset) kokivat vararikon.
      Sitä korkeammalla tiedostustasolla ihmiskunnan jakaminen hyviksiin ja pahiksiin kokee parhaillaan vararikkoa.

Kristityt eivät enää itsekään usko jumaliin. He uskovat raamattuun. Raamattu on heidän jumalansa. Joka käänteessä he (kaikenlaiset suunnat) vannovat raamatun nimiin. He eivät huomaa, että raamattu on ihmisten kirjoittama kirja mutta silti se on heidän jumala.

• o o o

Se nyt vaan sattuu olemaan niin että tämä vanha ikiaikojen Jumalamme on puhdasta voimaa joka ei tarvitse mitään, ei edes olemista ympärilleen.

Jumala on.

Jumala vain on.

Ja Jumala on siis kaikki kaikessa.

Jumala on ollut ennenkuin oli yhtään mitään.

Ennenkuin oli yhtään mitään, on ihmisen aivoille käsittämätön alue, vain tämä Jumala käsittää ajan ja paikan mikä ei ole aikaan ja paikkaan sidottu.

Ja tässä tiedemiehet menevät vipuun ja ne jotka yrittävät ymmärtää sen joka on luonut koko ymmärryksen.

• Siinäpä se

Silmät auki sinulle. Keroppa minulle mistä tyhjyys ja avaruus on saanut alkunsa, mistä erilainen aine on tullut siihen tyhjyyteen, miten aine on alkanut elämään, mikään mailmankaikkeuteen syntynyt ei kato vaan muuttaa olomuotoaan?

• luominen on tosi

Nykytieteen valossa on vaikea uskoa evoluutioteoriaan. Niin jos tiedettä tulkitaan rehellisesti, eikä tarkoitushakuisesti. Eli tiedekin alkaa tunnustaa luomisoppia.

• *

Taidat olla huumorimiehiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2298
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2063
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1434
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      964
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      108
      917
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe