1. Pietarin kirje 4
1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
Mitä tällä
48
99
Vastaukset
- body
Hengellisyys nojautuu taikuuden perimään, pitää kärsiä, kärsiä ja kärsiä, jotenkin sairasra ja sadistista pakanakulttuuria.
Miksi lasten pitäisi kärsiä ollakseen perheen lapsia. Mikä perhe sellainen on.- Terva
Ajattelisin niin, että lasta pitää kasvattaa. Jos lapsi on kuriton, niin kyllähän se kasvatus on vaikeaa. Sen vaikeuden takia se lapsi itkee ja potkii.
- *********!!!!
body, joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee!
- body
*********!!!! kirjoitti:
body, joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee!
Eli lisää halolla ja kunniaa tulee.
- oppia ikä kaikki
Herjausko tulee siitä, että joku ei juokse herjaajan kanssa samaan riettauden lätäkköön?
- Kuritus on ja pysyy
TÄTÄ TARKOTETAAN!!!
Heprealaiskirje 12
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut. Pietari kirjoittaa samasta asiasta kuin Paavali roomalaiskirjeen 7.luvussa, nimittäin lihassa asuvasta synnin olemuksesta.
Kehotus kuuluu: vastusta pahaa, vastusta lihasta nousevia himoja ja haluja, vie ne ristille Kristuksen kanssa ja pidä ne siellä.
Kun lihan himoa ei tyydytetä, aiheuttaa se kärsimystä lihalliselle vanhan ihmisen tahdolle: liha on nälissään ja vaatii ruokaa.
Mutta kun liha ei saa tyydytystään, seuraa siitä se, minkä Pietari toteaa: synti lakkaa, tulee vapaus siitä, kiitos Jumalalle!
Näinhän luonnossa ja elävässä elämässä käy: ellei kasvi tai mikä tahansa eliö saa ruokaa, se kärsii... ja sitten kuolee pois.- aglius
AIvan, ja tuokin asia kuuluu uudestisyntyneen alakoulun oppimääään.
Jos liha jäisi pois uskovan matkasta, mitään tuolaisia Pietarinkin julkituomia opetuksia ei tarvittaisi, vaan kaikkiillla palvelisisvat Jumalaa ja mitään lihallista ei näksyisi ei kuuluisi missään.
Ja se sekasotku jota joku julisti aiemmin, että sellainen ihminen ei ole uudetisntynyt, jonka liha on vielä mukana, on oikein suurhumpuukia, en ole vielä eläissäni kuullut sellaista harhaa mitä täällä luin, ja minkä tähden siihen tartuin voimakkaastikin
Uskovan tulee todella vastustaa kaikkea lihasta nousevaa, koska se on ikuisessa liitossa vihollisen kanssa, eikä antaisi mitään tehdä josta tulee mitään kunniaa Jumalalle eli kyse on siis kahden hengen välisestä kamppailusta.
Liha sotii Jumalan Henkeä vastaan, ja Jumalan Henki lihaa vastaan, tästä raamattu puhuu toisaalla.
Paavalikin kirjoittaa mm;
25. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26. Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27. vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
Näyttääkö tuo Paavalin teksti siltä, että liha on jäänyt kertalaakilla sinne portin pieleen, ja väitääkö joku, että Paavali ei ole tuossa hetkessä uudestisyntynyt !? - 99999999999999999999
Tuolla tarkotetaan LAKKAAMISTA. Jos joku lakkaa, niin se on kuollut. Tuo pitäisi kyllä helposti käsittää. Jos ottaa saman mielen, joka oli Jeesuksella LAKKAA synnistä ja pelastuu.
Me kärsimme synnistä, joka meissä so. meidän lihassamme asuu loppuun asti.
Siksi Paavalikin sanoi:
Rom 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Paha riippuu meissä kiinni ja siitä uudestisyntynyt sydämemme kärsii. Emme siedä pahaa , vaan haluaisimme tehdä hyvää. Mutta silloinpa tällöin synti putkahtaa esiin ainakin ajatuksissamme, vaikka emme sitä tahtoisikaan. Sen huomatessamme voimme nöyrästi painaa päämme ja rukoilla: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
Emmekä me silloin mitään armon kerjäläisiä ole, niinkuin jotkut sanovat negatiivisessa mielessä.
Me olemme rehellisiä syntinsä ja syntisyytensä tunnustavia uskovia. Silloin saamme armon ja nousemme jälleen.
Eräillä ei ole enää täydellisiksi kasvaneina, mitään anteeksipyydettävää, ei edes syntisiä ajatuksia. Eivät kai sitten ymmärrä tarvitsevansa armoakaan Pelastajaltamme.
Mutta me, jotka ymmärrämme, kuka meidät tästä kuoleman ruumiista pelastaa, voimme ylistää.
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Mitä lähempänä olemme Jeesusta, sitä syntisemmäksi tunnemme itsemme.
Ei suinkaan niin, että mitä lähempänä olemme Jeesusta, sitä täydellisemmäksi tunnemme itsemme.
Se on harhaa, jota eräs poppoo yrittää syöttää väellä ja voimalla palstalle.
Täydellisiksi voimme tuntea itsemme vasta taivaassa, siihen asti olemme syntisiä lihassamme, joka on myyty synnin alaisuuteen.- saviastiaan aarre
Mun raamatussa Paavali pääsee siihen päätökseen, että pelastus löytyy.
- saviastiaan aarre
saviastiaan aarre kirjoitti:
Mun raamatussa Paavali pääsee siihen päätökseen, että pelastus löytyy.
Ja tuo pelastus löytyi Paavalille silloin jo, kun täättä eli ja oli. Siitä jatkuvasti kiitti ja kertoi kaikille, jotka halusivat kuulla. Varotti ketään vaeltamassa lihassa ja tuolloin varmasti synty syvä, katkera juopa uskovaisten ja uskottomien välille.
Hyvä kirjoitus Jonah. Yhdyn siihen täysin. Jeesuksen todellisessa läsnäolossa tunnemme itsemme syntiseksi, mutta tämä ainoastaan niin kauan kunnes olemme menneet päärlyporteista sisälle. Siellä lienee pahat muistotkin pyyhitty pois.
Pyhä Henki näyttää todeksi synnin elämässämme; myös vanhurskauden ja tuomion (Joh.16:8). Mutta niille jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa, heillä ei ole kadotustuomiota (Room.8:1).
Aloittajalle
Nyt on taas hyvä katsoa koko kirjettä.
Mitä Pietari kirjoittaa. Mistä kärsimisestä hän puhuu.
Sama verbi kokea/kärsiä (kreik. paskho) esiintyy kirjeessä näin:
Sillä se on armoa,
että joku omantunnon tähden Jumalan edessä
KESTÄÄ VAIVOJA, SYYTTÖMÄSTI KÄRSIEN.
Sillä mitä kiitettävää siinä on,
jos te olette kärsivällisiä silloin,
kun teitä syntienne tähden piestään?
Mutta jos olette kärsivällisiä,
kun HYVIEN TEKOJENNE TÄHDEN SAATTE KÄRSIÄ,
niin se on Jumalan armoa.
Sillä siihen te olette kutsutut,
KOSKA KRISTUSKIN KÄRSI teidän puolestanne,
jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin,
joka KÄRSIESSÄÄN EI UHANNUT,
vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee
Vaan vaikka saisittekin KÄRSIÄ VANHURSKAUDEN TÄHDEN,
olette kuitenkin autuaita.
"Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
Sillä parempi on HYVÄÄ TEHDEN KÄRSIÄ,
jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
Sillä myös KRISTUS KÄRSI kerran kuoleman syntien tähden,
vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö;
hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä
Älköön näet kukaan teistä KÄRSIKÖ MURHAAJANA ...
vaan KRISTITTYNÄ
Sentähden, uskokoot myös ne,
jotka JUMALAN TAHDON MUKAAN KÄRSIVÄT, sielunsa uskolliselle Luojalle,
TEHDEN SITÄ, MIKÄ HYVÄÄ ON.
Mutta kaiken armon Jumala,
joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa,
vähän aikaa KÄRSITTYÄNNE,
HÄN ON TEIDÄT VALMISTAVA, TEITÄ TUKEVA, VAVHISTAVA JA LUJITTAVA.Kalamoksen lihassa herää taas pistin, kun hän näkee Raamatun todistusta pyhityksestä ja synnille kuolemisesta.
Onko Jeesuksen seuraajan vaelluksessa tärkeämpää asiaa kuin synnistä lakkaaminen? Ei ainakaan Jeesuksen sanojen mukaan.
Jeesus kehottaa seuraajiaan kieltämään itsensä ja ottamaan JOKA PÄIVÄ ristinsä. Mistä siinä on kysymys? Synnin hylkäämisestä!
Pietarin sanoihin (1.Pt.4:1-2) sisältyy täsmälleen sama ohje ja kehotus kuin Vapahtajamme Jeesuksen sanoihin Luuk.9:23.
Mikä tässä on niin ylipääsemätöntä Kalamokselle, että hänen pitää kerta toisensa jälkeen yrittää kumota Pietarin selvät sanat?
Omavanhurskaan ja ulkokultaisen, itseensätyytyväisen uskovan on mahdotonta nähdä itsessään mitään poispantavaa. Hänellä ei ole mitään tarvetta lakata synnistä. Hänellähän "ei ole syntiä!".
Johannes pitää asiaa niin keskeisenä, että hän sanoo eksyneiksi niitä, joilla ei omasta ole syntiä, 1.Joh.1:8. Tarkkaan ottaen hän sanoo, että nuo synnittömiksi tekeytyvät uskovat ovat eksyttäneet itse itsensä. Johanneksen mukaan totuus EI OLE heissä.
Kalamokselle tämän pitäisi tietää Raamatun suunnalta kylmää kyytiä, jos hän jatkaa selitelmiään lihallisen puhtauden valhetiellä.- kiitollinen ihminen
Kiitos kalamos. Sinä olet Jumalan mies.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kalamoksen lihassa herää taas pistin, kun hän näkee Raamatun todistusta pyhityksestä ja synnille kuolemisesta.
Onko Jeesuksen seuraajan vaelluksessa tärkeämpää asiaa kuin synnistä lakkaaminen? Ei ainakaan Jeesuksen sanojen mukaan.
Jeesus kehottaa seuraajiaan kieltämään itsensä ja ottamaan JOKA PÄIVÄ ristinsä. Mistä siinä on kysymys? Synnin hylkäämisestä!
Pietarin sanoihin (1.Pt.4:1-2) sisältyy täsmälleen sama ohje ja kehotus kuin Vapahtajamme Jeesuksen sanoihin Luuk.9:23.
Mikä tässä on niin ylipääsemätöntä Kalamokselle, että hänen pitää kerta toisensa jälkeen yrittää kumota Pietarin selvät sanat?
Omavanhurskaan ja ulkokultaisen, itseensätyytyväisen uskovan on mahdotonta nähdä itsessään mitään poispantavaa. Hänellä ei ole mitään tarvetta lakata synnistä. Hänellähän "ei ole syntiä!".
Johannes pitää asiaa niin keskeisenä, että hän sanoo eksyneiksi niitä, joilla ei omasta ole syntiä, 1.Joh.1:8. Tarkkaan ottaen hän sanoo, että nuo synnittömiksi tekeytyvät uskovat ovat eksyttäneet itse itsensä. Johanneksen mukaan totuus EI OLE heissä.
Kalamokselle tämän pitäisi tietää Raamatun suunnalta kylmää kyytiä, jos hän jatkaa selitelmiään lihallisen puhtauden valhetiellä.>>>Johannes pitää asiaa niin keskeisenä, että hän sanoo eksyneiksi niitä, joilla ei omasta ole syntiä, 1.Joh.1:8. Tarkkaan ottaen hän sanoo, että nuo synnittömiksi tekeytyvät uskovat ovat eksyttäneet itse itsensä. Johanneksen mukaan totuus EI OLE heissä.
- Hienoa!
Onko tuossa kalamoksen vastauksessa yhtäkään ihmisen sanaa? Näyttää siltä, että kalomos antoi tilan Jumalan vastata. Hienoa.
- ei enää syntiä
Vahurskas kärsii vanhuskauden tähden. Erittäin tärkeä huomio. Vanhurskas ei siis kärsi enää synnin tähden, vaan kärsii vanhurskauden. Parasta oppia on nykyään saanut. Kiitos.
ei enää syntiä kirjoitti:
Vahurskas kärsii vanhuskauden tähden. Erittäin tärkeä huomio. Vanhurskas ei siis kärsi enää synnin tähden, vaan kärsii vanhurskauden. Parasta oppia on nykyään saanut. Kiitos.
"Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?" Heb.12:7
Korvasyyhy on siitä petollinen raamattuopas, että se panee plokkaamaan sanasta ne jakeet, joista liha voi riemuita.
Lue "ei enää syntiä" tämä vakava sana, joka koskee meitä:
"Sillä jota Herra rakastaa, sitä Hän kurittaa; ja Hän ruoskii jokaista lasta, jonka Hän ottaa huomaansa." Heb.12:6
En halua uskoa, että sinäkään vaille kuritusta haluat jäädä.
Ellemme Jeesuksen seuraajina suostu Jumalan kuritettaviksi ja vieläpä täysin omasta syystämme lihassa asuvan pahan takia, silloin olemme valinneet äpärän osan kuten Raamattu todistaa:
"Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia." Heb.12:8
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa." Heb.12:14.- aglius
ei enää syntiä kirjoitti:
Toisaalta, vanhurskas kärsii yksin ja vain ainoastaan synnin tähden. Minkä muun tähden vanhurskas yleensäkään voisi kärsiä kuin sen tähden, että näkee kuinka mailma elää erossa Jumalasta ja Hänen tahdostaan.
Ja edelleen, kun huomaa omassa itsessäänkin vaikuttavan kaksi voimaa, kuten Paavali sanoo. Sen ei tarvitse edes johtaa mihinkään synnin tekemiseen, riittää, kun tuntee itsessään ne voimat jotka sotivat keskenään.
Tuska jo tulee siitäkin, kun huomaa kuinka vähän on saanut tehdyksi Jumalan todistajana ollessa ja eläessä.
Jos joku ei tunne, ei ole vielä päässyt alkua pitemmälle uskon kilvoituksessa. aglius kirjoitti:
Toisaalta, vanhurskas kärsii yksin ja vain ainoastaan synnin tähden. Minkä muun tähden vanhurskas yleensäkään voisi kärsiä kuin sen tähden, että näkee kuinka mailma elää erossa Jumalasta ja Hänen tahdostaan.
Ja edelleen, kun huomaa omassa itsessäänkin vaikuttavan kaksi voimaa, kuten Paavali sanoo. Sen ei tarvitse edes johtaa mihinkään synnin tekemiseen, riittää, kun tuntee itsessään ne voimat jotka sotivat keskenään.
Tuska jo tulee siitäkin, kun huomaa kuinka vähän on saanut tehdyksi Jumalan todistajana ollessa ja eläessä.
Jos joku ei tunne, ei ole vielä päässyt alkua pitemmälle uskon kilvoituksessa.Todella vähän saa tehdyksi Jeesuksen todistajana,
jos kantaa syntitaakkaa mukana.
Se kuuluu laittaa pois. Se tekee niin hitaaksi,
ettei ole mitään mahdollisuutta ylittää maaliviivaa voittajana.
Ja silloin jäämme vaille voittopalkintoa ja kruunua.
"pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa,
ja synti, joka niin helposti meidät kietoo,
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa"- Eenokki 12
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kalamoksen lihassa herää taas pistin, kun hän näkee Raamatun todistusta pyhityksestä ja synnille kuolemisesta.
Kalamokselle tämän pitäisi tietää Raamatun suunnalta kylmää kyytiä, jos hän jatkaa selitelmiään lihallisen puhtauden valhetiellä.ai-jai ai ai.Jeesus kehottaa seuraajiaan kieltämään itsensä ja ottamaan JOKA PÄIVÄ ristinsä. Mistä siinä on kysymys? Synnin hylkäämisestä!
Siinä on kysymys ottaa vastaan ne kiusat ja vaivat kun joka päivä tahtoo tulla Jumalan erilaisia ahdistuksia kun tunnustamme uskoamme.
Jumala koettelee uskoamme moninaisilla ahdistuksilla mahtanemmeko me tyytyä ristiimme vaiko juosta kiikuttamassa niitä vaivojamme syntien kanssa ristille?
Käsitys rististä ja sen soveltaminen kyseessä oleviin kohteisiin tahtoo olla sellaista jokamiehen selitystä.
Synnit tulee tunnustaa eikä juoksuttaa niitä Jeesuksen kannettavaksi. - aglius
kalamos kirjoitti:
Todella vähän saa tehdyksi Jeesuksen todistajana,
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa"Olet siis 24/ 7 Jumalan käytössä !?
mistä lehdestä tai muualat voin lukea suurista töistäsi, edes Paavalin veroisista ? - Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa"Uskollisuudesta kruunataan kalamos.
Se että näkee jossain hinnissä tai kuhlmannissa jotain jumalallista ei näe kuitenkaan sitä henkeä joka näissä jumalallisissa eksyttäjissä on vaikuttanut ja jatkumona vaikuttaa kaikissa niissä sokeiden taluttajissa joilla ei ole henkien erottamisen lahjaa.
Miksi nostat kalamos paholaisen käden ylös eihän se ole voittanut mitään paitsi kaltaisesi itseuskoiset ihmiset.
Oppi on pidettävä puhtaana se on Jumalan ei meidän ja elämässä tosin tapahtuu epäonnistumisia ja lankeemuksiakin ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikista synneistä. aglius kirjoitti:
Olet siis 24/ 7 Jumalan käytössä !?
mistä lehdestä tai muualat voin lukea suurista töistäsi, edes Paavalin veroisista ?En minä tiedä, tulenko minä ylittämään maaliviivan voittajana.
En minä tiedä, saanko minä koskaan voittopalkintoa.
En minä tiedä, saanko minä kerran seppeleen.
Ehkä se annetaan jollekin toiselle, joka teki sen,
mihin minä olin ensin kutsun saanut.
En minä ole tehnyt mitään suuria tekoja.
En tiedä, jos pieniäkään.
Useimmiten, kun olen kokenut kehotusta tehdä jotakin,
en ole uskaltanut. Tai ainakin olen viivytellyt ja viivytellyt.
Jos nyt ehkä joskus olen sitten lopulta ollut kuuliainen.- aglius
kalamos kirjoitti:
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa"Siis en ymmärrä mistä lähtökohdasta voit laittaa tähän keskusteluun tuollaisen kommentin ?
Tarkoitat ilmeisesti, että minä kannan syntitaakkaa mukana ja siksi saan vähän tehtyä, ja edelleen, että olet itse laittanut sen pois, ja siitä lähtötelineestä kehoitat muitakin laittamaan, vai mikä oon tämä Raamattuun piiloutumisen metodi !?
Katsos kun olen kymmeniä vuosia toiminut seurakunnassa ja elänyt sellaista elämää, jossa laitetaan pois kaikki mistä Jumala osoittaa Hekensä kautta, mutta se ei yhtään anna tilaa kerskaukselle, kirjoittaa aivan kuin olisin jo kaiken tehnyt mitä voi Jumalan saralla. kalamos kirjoitti:
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa"Murheellista sanoa, mutta olet Kalamos täysin ulkona siitä, mitä Pietari tarkoittaa aloittajan esille ottamassa kohdassa 1.Piet.4:1-4.
Pietari EI tarkoita sellaista syntitaakkaa, josta sinä ilmiselvästi puhut. Kyseessä EI OLE tekosyntien taakka, vaan lihassa asuva paha, josta Paavali kirjoittaa äärimmäisen selkokielisesti ja voimakkaasti roomalaiskirjeen 7.luvussa jakeet 14-25.
Sitä taakkaa sinä et laita pois kuin käsilaukkua naulakkoosi.
Sinun ei pitäisi esiintyä Raamatun opettajana, kun et perusasiaa kilvoittelusta ja pyhitystiestä pysty erottamaan. Eikä ihme, ethän sinä erota Benny Hinnin kaltaisia megaeksyttäjiäkään Pietarista.
Vai erotatko? Olet varttunut uskova, joten kestät kysymyksen?
PS.
Opettaja en ole minäkään. Mutta Totuuden seuraaja olen.Eenokki 12 kirjoitti:
Uskollisuudesta kruunataan kalamos.
Se että näkee jossain hinnissä tai kuhlmannissa jotain jumalallista ei näe kuitenkaan sitä henkeä joka näissä jumalallisissa eksyttäjissä on vaikuttanut ja jatkumona vaikuttaa kaikissa niissä sokeiden taluttajissa joilla ei ole henkien erottamisen lahjaa.
Miksi nostat kalamos paholaisen käden ylös eihän se ole voittanut mitään paitsi kaltaisesi itseuskoiset ihmiset.
Oppi on pidettävä puhtaana se on Jumalan ei meidän ja elämässä tosin tapahtuu epäonnistumisia ja lankeemuksiakin ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikista synneistä.En ole koskaan nostanut esiin ketään muuta kuin Jeesuksen.
aglius kirjoitti:
Siis en ymmärrä mistä lähtökohdasta voit laittaa tähän keskusteluun tuollaisen kommentin ?
Tarkoitat ilmeisesti, että minä kannan syntitaakkaa mukana ja siksi saan vähän tehtyä, ja edelleen, että olet itse laittanut sen pois, ja siitä lähtötelineestä kehoitat muitakin laittamaan, vai mikä oon tämä Raamattuun piiloutumisen metodi !?
Katsos kun olen kymmeniä vuosia toiminut seurakunnassa ja elänyt sellaista elämää, jossa laitetaan pois kaikki mistä Jumala osoittaa Hekensä kautta, mutta se ei yhtään anna tilaa kerskaukselle, kirjoittaa aivan kuin olisin jo kaiken tehnyt mitä voi Jumalan saralla.Olenko jossain kohden kerskannut jostakin?
- Eenokki 12
aglius kirjoitti:
Jos joku ei tunne, ei ole vielä päässyt alkua pitemmälle uskon kilvoituksessa.aglius kuten monet muut eivät kärsi sen tähden että julistaisivat ihmisille parannusta synneistä eikä tunnustus Kristuksesta sekään ole vaivaksi luulouskoisille.
Jeesus ei lupaa tällaisille fariseuksille mitään taivasta. - aglius
kalamos kirjoitti:
Olenko jossain kohden kerskannut jostakin?
En tiedä, mutta jos olisit kirjoittanut " Todella vähän SAAN tehdyksi Jeesuksen todistajana,
jos kannan syntitaakkaa mukana..... "
niin sitten tietäisin.
nyt tekstisi vaikuttaa kovasti yleistävältä, enkä voi yhtyä sellaiseen, että jokainen Jumalanpalvelija kantaisi mukanaan syntitaakkaa, eli siis jotain tekosyntejä joita ei ole tuotu valoon, eikä veren vihmottavaksi.
vaan, että meissä asuva lihaan hitsautunut paha tekee matkan hitaaksi monella tapaa vaikka kaikki tekosynnit olisi käsitelty niin taivaassa kuin maan päälläkin.
meistä ei tule läheskään Jumalia senkään jälkeen. - aglius
Eenokki 12 kirjoitti:
aglius kuten monet muut eivät kärsi sen tähden että julistaisivat ihmisille parannusta synneistä eikä tunnustus Kristuksesta sekään ole vaivaksi luulouskoisille.
Jeesus ei lupaa tällaisille fariseuksille mitään taivasta.Jeesus ei lupaa kovin hyvää myöskään väärän todistuksen antajalle, vai mitä ?
Eli mitä vähemmän puhut soopaa, sitä vähemmillä raipoilla saatat selvitä aglius kirjoitti:
En tiedä, mutta jos olisit kirjoittanut " Todella vähän SAAN tehdyksi Jeesuksen todistajana,
niin sitten tietäisin.
nyt tekstisi vaikuttaa kovasti yleistävältä, enkä voi yhtyä sellaiseen, että jokainen Jumalanpalvelija kantaisi mukanaan syntitaakkaa, eli siis jotain tekosyntejä joita ei ole tuotu valoon, eikä veren vihmottavaksi.
vaan, että meissä asuva lihaan hitsautunut paha tekee matkan hitaaksi monella tapaa vaikka kaikki tekosynnit olisi käsitelty niin taivaassa kuin maan päälläkin.
meistä ei tule läheskään Jumalia senkään jälkeen.Pyynnöstäsi kirjoitan Raamatussa olevan asian näin:
"Todella vähän SAAN tehdyksi Jeesuksen todistajana,
Mutta näin ei siis pidä olla, että kannamme syntitaakkaa mukana.
Meidän kuuluu laittaa synti pois,
ja silloin voimme juosta kilparadalla.
Muutoin siitä ei tule mitään.- Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
En ole koskaan nostanut esiin ketään muuta kuin Jeesuksen.
Olet nostanut ja korottanut Kuhlmannin ja hänen oppipoikansa "hintti" Hinnin käsiä eli pidät heitä esimerkillisinä lahkouskovina.
Alkaako se dementia jo vaivata? - Eenokki 12
aglius kirjoitti:
Siis en ymmärrä mistä lähtökohdasta voit laittaa tähän keskusteluun tuollaisen kommentin ?
Katsos kun olen kymmeniä vuosia toiminut seurakunnassa ja elänyt sellaista elämää, jossa laitetaan pois kaikki mistä Jumala osoittaa Hekensä kautta, mutta se ei yhtään anna tilaa kerskaukselle, kirjoittaa aivan kuin olisin jo kaiken tehnyt mitä voi Jumalan saralla.Niin aglius ja henk. koht. ristisikin olet hyljännyt et ole ottanut sitä vastaan ja olet tehnyt kaiken lahkovaatimusten tähden jättäen pois Jumalan teot itsestäsi ja vielä estelet muitakin.
- Eenokki 12
aglius kirjoitti:
Jeesus ei lupaa kovin hyvää myöskään väärän todistuksen antajalle, vai mitä ?
Eli mitä vähemmän puhut soopaa, sitä vähemmillä raipoilla saatat selvitäKyllä se mistä olen puhunut ja huomauttanut sopii kaikille sillä jo omatunto todistaa meitä vastaan että nuhteen suola ristinkantajalle ne ovat kuin ruoskan iskuja selkään. Aglius ylpeyden länget kaulassaan ei ymmärrä Jumalan tekoja ja mies koettaa puolustaa itseään että viisaana pidettäisiin.
Menehän nyt aglius nuhtelemaan niitä lahkoakkoja jotka pukeutuvat miesten tamineisiin, ehkäisyä käyttävät ja jotkut huoraavat jotkut taas koristelevat itseänsä, väreillä koreilevat ja sano vielä lahkopapille että tarttes sinunkin nuhdella eelimin syntisiä.
Älä teeskentele uskovaista sillä se ei sovi sinulle. - aglius
kalamos kirjoitti:
Pyynnöstäsi kirjoitan Raamatussa olevan asian näin:
Muutoin siitä ei tule mitään.No nyt se on jo ihan toisenlainen teksti johon voi sanoa isonkin AAmenen!
Ja senkin jälkeen voin todeta tänäkin keskipäivänä, että hyvä olisi tälläkjin hetkellä toimitta jotain Jumalan asiaa, mutta en näköjään toimita sitä kuitenkaan.
Eli...synti on pantu pois, mutta hitaus on jälellä ! - Eenokki 12
aglius kirjoitti:
Jeesus ei lupaa kovin hyvää myöskään väärän todistuksen antajalle, vai mitä ?
Eli mitä vähemmän puhut soopaa, sitä vähemmillä raipoilla saatat selvitä......Eli mitä vähemmän puhut soopaa, sitä vähemmillä raipoilla saatat selvitä ....
Tässä agiliuksen teologiaa jossa näen hänen vuosikymmenien aikana hänen oppimansa harhat ja väärässä seurassa oppikin syntyy itsensä valitsemana ja sitä kutsutaan ulkokultaisuudeksi tai lahkolaisuudeksi kalamos kirjoitti:
Pyynnöstäsi kirjoitan Raamatussa olevan asian näin:
Muutoin siitä ei tule mitään.Gal.6:5 "Sillä kunkin on kannettava oma taakkansa."
Meillä on taakka kannettavanamme, jokaisella.
Jos taakkaa ei olisi, me emme enää olisi kilparadalla.
Olisimme saavuttaneet päämäärämme, tulleet kaikessa täydellisiksi. Mutta niin EI ole; ei ollut Paavalillakaan, Fil.3:12-14.
Meidä taakkamme on risti, jonka Jeesus käskee kantaa. Sille ristille on vietävä JOKA PÄIVÄ vanhan ihmisen lihalliset ajatukset ja teot.
PS.
Sinun juoksusi vaikuttaa kertomasi ja todistuksesi perusteella itseriittoiselta kunniakierrokselta, jolla tyytyväisenä heiluttelet voitonseppelettäsi - tai paremminkin niitä karvaisia risuja, joita seppeleeksi olet tottunut väittämään.- herrantyöss
Eenokki 12 kirjoitti:
Kyllä se mistä olen puhunut ja huomauttanut sopii kaikille sillä jo omatunto todistaa meitä vastaan että nuhteen suola ristinkantajalle ne ovat kuin ruoskan iskuja selkään. Aglius ylpeyden länget kaulassaan ei ymmärrä Jumalan tekoja ja mies koettaa puolustaa itseään että viisaana pidettäisiin.
Menehän nyt aglius nuhtelemaan niitä lahkoakkoja jotka pukeutuvat miesten tamineisiin, ehkäisyä käyttävät ja jotkut huoraavat jotkut taas koristelevat itseänsä, väreillä koreilevat ja sano vielä lahkopapille että tarttes sinunkin nuhdella eelimin syntisiä.
Älä teeskentele uskovaista sillä se ei sovi sinulle.Tekstiä näyttää tulevan, mones koffi menossa ?
kuletko selvästi herrasi sanat vai pitääkö kaivaa korvaa välil ! Eenokki 12 kirjoitti:
Olet nostanut ja korottanut Kuhlmannin ja hänen oppipoikansa "hintti" Hinnin käsiä eli pidät heitä esimerkillisinä lahkouskovina.
Alkaako se dementia jo vaivata?En ole koskaan tehnyt yhtään aloitusta Kuhlmanista tai Hinnistä.
En ole missään ketjussa nostanut heitä esiin.
Mutta kun toiset ovat jatkuvasti nostaneet
heitä esiin jopa minun aloituksissani,
niin olen ollut pakoitettu jotain vastaamaan.aglius kirjoitti:
No nyt se on jo ihan toisenlainen teksti johon voi sanoa isonkin AAmenen!
Ja senkin jälkeen voin todeta tänäkin keskipäivänä, että hyvä olisi tälläkjin hetkellä toimitta jotain Jumalan asiaa, mutta en näköjään toimita sitä kuitenkaan.
Eli...synti on pantu pois, mutta hitaus on jälellä !No hyvä kun ymmärsimme toisiamme.
Ei muuta kuin valvotaan ja rukoillaan.
Niin kyllä me sitten taas tiedämme,
mitä tulee tehdä, kun on sen aika.
Välillä Jeesus sanoo:
"Levähtäkää vähän".
- Herran päivän aamuna
Tässä aloitukseen vastaus:
http://www.finbible.fi/38alaviite/1Pietari/1Pietari2.htm - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eenokki12
Semper
Aglius
Jonah
jumalan-Pete
Tuo porukka KIELTÄÄ Raamatun, muutta sen sanomaa ja korottaa itseään.
He siis kieltävät Raamatun opetukset. Alkaa olla ilta ja viimeiset hetket.
Miettikääpä mikä heillä on yhteistä.- ??????????
Iltapäivä se on jo kyllä mutta ilta on vielä edessä, ja saat monta kertaa tilaisuuden todistaa täydellsitä tietämättömyyttäsi eikö ole hienoa !
Sanotaasko näin, että, jos jokin himo oikein repii sisltäpäin, vaikka haureuden henki, tai viinanhimo, tai mikä tahansa, joka tuottaa jotain kipua ja tuskaa lihallesi, kärsi se kipu, niin lakkaat synnistä, jos et halua siitä kärsiä. Ruumiillinen kipu auttaa pääsemään tuhista kehon tarpeista. Jeesuskin sai kärsiä syntisiltä vastustusta, lihassaan, vaikka oli Jumalan Poika, saati me, jotka olemme synnissä siitetyt, ja synnissä syntyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516284
- 461715
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381384- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3201001Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845