Kolminaisuutta vastaan olevia selkeitä raamatunkohtia, jotka

%&/

eivät tarvitse minkäänlaista tulkintaa:

1. Kor. 8:6

niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Vai onko tuosta jotenkin luettavissa että isä on sittenkin poika?

Efes 1:3

3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

Joh. 20:17

Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Joh 14:28

Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

Matt. 26:39

Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

Tätä taustaa vasten kun katsoo esitettyä kohtaa Jeesuksen sanoista miten hän rakentaa temppelin uudelleen, ei voi kuin miettiä että mitä siinä on oikein tarkoitettu. Ei kuitenkaan sitä että isä ja poika ovat sama jumala.

41

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 222

"Jokainen kolminaisuuden jäsen on Jumala."

Olet lukenut huonosti raamattua jos löydät noista tekstiä jonka mukaan jumala koostuu kolmesta jumalasta.
      Lue uudelleen ja ota suotimet pois silmiltäsi.

• 33222

Kyllä näissä ihan selkeästi kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Roomalaisille 9:5

"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" Kolossalaisille 2:9

• rvuybiuiuh
        33222 kirjoitti:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Roomalaisille 9:5

No. vaikeaahan se on päätäsi kääntää kun et suostu näkemään muita jakeita, kuin sellaisia , jotka tukevat lahkosi näkemystä.

valitse siis jatkossakin sellaisia jakeita itsellesi, jotka sopivat omaan maailmankuvaasi ja sivuuta muut, jos tämä rehellinen tapa tutkimiseen on.

Olet vahva, emmekä me ilmeisen pahat hellurei-luopiot saaneet sinuun saatanan siementä, jossa jeesuksen jumaluus kielletään.

Onnea jatkoon. Et sinä sen kummempaa tuomiota tai palkintoa lopussa saa... parempaa tai huonompaa... jos sellainen "loppu" /paratiisi / taivas on. samalla viivalla kaikki on.... on sitten oikea oppi jumaluuksista tai ei.

• 8yg8g8
        33222 kirjoitti:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Roomalaisille 9:5"

Aivan....

"heidän ovat isät, =(Israelin esi-isät)
        ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, (kristus jälkeläinen)
        Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Ja loppuun ylistys jumalalle)

Missä sanotaan että jeesus on jumala? kannattaa tutkia myös muut käännökset ja myös englanninkielisenä

Ei tuossakaan sanota Jeesuksen olleen jumala, muuta kuin silloin jos sen haluaa tulkita niin. ja kuten 1776 biblia sanoo : "9 Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti," on käsitys aivan toinen... ei se, että jumala on tuossa ruumiissa vaan tuo täydellisyys edustettuna täydellisenä ruumiillisessa muodossa, mitä jumala ei ole ollut vaan ainoastaan poika.

• he mmo
        8yg8g8 kirjoitti:

"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" Roomalaisille 9:5"

Aivan....

"heidän ovat isät, =(Israelin esi-isät)
        ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, (kristus jälkeläinen)
        Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Ja loppuun ylistys jumalalle)

Missä sanotaan että jeesus on jumala? kannattaa tutkia myös muut käännökset ja myös englanninkielisenä

Ei tuossakaan sanota Jeesuksen olleen jumala, muuta kuin silloin jos sen haluaa tulkita niin. ja kuten 1776 biblia sanoo : "9 Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti," on käsitys aivan toinen... ei se, että jumala on tuossa ruumiissa vaan tuo täydellisyys edustettuna täydellisenä ruumiillisessa muodossa, mitä jumala ei ole ollut vaan ainoastaan poika.

Hmm.. selityksesi kuulostaa loogiselta ja järkevältä.

tarkoitatko näin? Esi-isät,joiden jälkeläinen Jeesus on,(aihe vaihtuu) Hallelujah!?

samoin kuin kolossalaisten selityksesi : jumalan täydellisyys edustettuna lihassa.

fiksua porukkaa....

• ygi8bi
        he mmo kirjoitti:

Hmm.. selityksesi kuulostaa loogiselta ja järkevältä.

tarkoitatko näin? Esi-isät,joiden jälkeläinen Jeesus on,(aihe vaihtuu) Hallelujah!?

samoin kuin kolossalaisten selityksesi : jumalan täydellisyys edustettuna lihassa.

fiksua porukkaa....

Juurikin näin. aihe ei sinänsä jakeessa vaihdu. Lopussa vain ylistetään jumalaa.. ei mitään sen kummempaa. Tällainen käytäntö, missä loppuun kuuluu jumalan ylistys, ei ole mikään kovin uusi juttu.

Oli miten oli, on Todistajien tulkinta on mielestäni raamatullisempi , kun kolminaisuuskannattajien.

Jeesuksen jumaluudelle ei löydy todellista tukea juurikaan... muutakuin väärinymmärrettynä/ väkisin tulkittuna.

• gloria satanas

Ei muuten sanota.

Joh. 6:27

Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Tuossa ei missään sanota, että Jeesus on Jumala. Sen sijaan sanotaan, että Jumala on painanut häneen sinettinsä

Room. 1:7

kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Tuossakaan ei sanota, että Jeesus on Jumala. Kyse on lisäksi kahdesta eri henkilöstä.

1. Piet. 1:2

ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.

Ei lue, että Jeesus on Jumala.

Aika erikoisesti saa lukea noita kohtia, jos väittää että niissä lukee "Jokainen kolminaisuuden jäsen on Jumala."

Sitten nuo poika on Jumala kohdat.

Joh. 1:1 puhuu sanasta. Sana oli jumala tai Jumala, kumpikin tulkinta on mahdollinen. Kaiken lisäksi kohta sotkee juutalaista tulkintaa ja antaa Jeesukselle lain roolin, sillä jumalan laki eli toora oli jumalan luona jo ennen luomista. Sama laki sotketaan usein Sananalaskujen viisauteen, joka puolestaan on feminiini. Tästä huolimatta kolmiyhteisen jumalan kannattajat mennä porskuttavat asioista piittaamatta.

Jae 14 puolestaan ei esitä pojan olevan Jumala

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totu

Room. 9:5

5 whose are the fathers, and of whom is the Christ, according to the flesh, who is over all, God blessed to the ages. Amen.

En huomaa että tuossakaan lukisi Jeesuksen olevan isä. Se, että tuosta kohdasta löytyy eri tavalla pilkutettuja ja tulkittuja versioita, kertoo vain siitä, kohdassa on jotain epäselvää.

Kol. 2:9

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Ei edelleenkään sanota, että Jeesus olisi Jumala.

Hepr. 1:8

8 but of the Son he saith , [1] [2] Thy throne, O God, is for ever and ever; And the sceptre of uprightness is the sceptre of [3] thy kingdom. [1) Ps 45:6 f 2) Or Thy throne is God for etc 3) The two oldest Greek manuscripts read his ]

Kohdassa tuntuu olevan taas jotain epämääräistä.

1. Joh. 5:20

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Viimeinen virke puhuu Jumalasta, ei Jeesuksesta.

Aika erikoista jälleen että joku tulkitsee noiden kohtien kertovan pojan olevan Jumala.

Entä sitten pyhä henki?

Apt. 5:3-4

3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
      4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

En kyllä näe tässä mitään tukea pyhän hengen jumaluudelle. Yhät hyvin jos Ananias olisi rikkonut poliisia vastaan, hän olisi rikkonut Suomea vastaan.

Kor. 3:16

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Jumalan henki ei ole Jumala. Kannattaa tutustua hiukan enemmän siihen mitä tarkoitetaan jumalan hengellä.

Melkoinen mielikuvitus täytyy olla jos kokee noiden kohtien tukevan kolminaisuutta. Samalla joutuu vielä ohittamaan tukun selkeitä kolminaisuuden vastaisia kohtia.

• utuuy

"En huomaa että tuossakaan lukisi Jeesuksen olevan isä. Se, että tuosta kohdasta löytyy eri tavalla pilkutettuja ja tulkittuja versioita, kertoo vain siitä, kohdassa on jotain epäselvää.
        "

-En minäkään. kuten mainitsin, siinä puhutaan esi-isistä, jeesuksesta jälkeläisenä ja lopuksi ylistetään jumalaa kuten tapana saattoi olla. pilkutus ja rakenne kusee jotenkin. kusee tai ei, siinä ei sanota Jeesuksen olevan jumala.

• Omnipotentti
        utuuy kirjoitti:

"En huomaa että tuossakaan lukisi Jeesuksen olevan isä. Se, että tuosta kohdasta löytyy eri tavalla pilkutettuja ja tulkittuja versioita, kertoo vain siitä, kohdassa on jotain epäselvää.
        "

-En minäkään. kuten mainitsin, siinä puhutaan esi-isistä, jeesuksesta jälkeläisenä ja lopuksi ylistetään jumalaa kuten tapana saattoi olla. pilkutus ja rakenne kusee jotenkin. kusee tai ei, siinä ei sanota Jeesuksen olevan jumala.

Jeesus ei ole Isä, Isä ei ole Poika, mutta Jeesus on Isässä, Isä on Pojassa ja Pyhä Henki on molemmissa ja molemmissa on Pyhä Henki. Kuvittele puu, jossa yhdestä paksusta tyvestä kasvaa 3 yhtä paksua runkoa. Nämä 3 runkoa muodostavat yhdessä yhden puun. Nämä 3 runkoa ovat kaikki erillisiä, mutta yhdessä ne ovat yksi puu. Näin on myös Jumala. Jumala on se tyvi, josta kasvaa 3 runkoa ( Isä, Poika, Pyhä Henki ) ja nämä 3 runkoa yhdessä ovat se puu, eli Jumala.

• Sana voima.
        Omnipotentti kirjoitti:

Jeesus ei ole Isä, Isä ei ole Poika, mutta Jeesus on Isässä, Isä on Pojassa ja Pyhä Henki on molemmissa ja molemmissa on Pyhä Henki. Kuvittele puu, jossa yhdestä paksusta tyvestä kasvaa 3 yhtä paksua runkoa. Nämä 3 runkoa muodostavat yhdessä yhden puun. Nämä 3 runkoa ovat kaikki erillisiä, mutta yhdessä ne ovat yksi puu. Näin on myös Jumala. Jumala on se tyvi, josta kasvaa 3 runkoa ( Isä, Poika, Pyhä Henki ) ja nämä 3 runkoa yhdessä ovat se puu, eli Jumala.

Jeesus todistaa selvästi,että Pojan pilkka annetaan anteeksi,mutta joka pilkkaa Pyhää henkeä,sitä ei anteeksi anneta.Eikö Jeesuksen pilkka ole myös samalla Pyhän hengen pilkkaa jos he ovat yhtä ja samaa Jumalaa??Tässä kolminaisuusoppia kannattavat ovat syyllistyneet Pyhän Hengen pilkkaan jos ovat Jeesusta kerrankin pilkanneet.Ensinnäkin Jeesus selvästi EROTTA PYHÄN HENGEN JUMALAN VOIMANA jota JHVH käyttää oikean evankeliumin julistamiseen.apt.1:4-8..,Luuk.12:8-12,.Jumalan 7-Henkeä edustavat Hänen TÄYDELLISTÄ VOIMAANSA joka näytetään TULENA.Ei persoonana.ilm.4:5.

• gloria satanas
        Omnipotentti kirjoitti:

Ja mihinkäs ne raamatunkohdat nyt jätettiin..

• Omnipotentti
        Sana voima. kirjoitti:

Jeesus todistaa selvästi,että Pojan pilkka annetaan anteeksi,mutta joka pilkkaa Pyhää henkeä,sitä ei anteeksi anneta.Eikö Jeesuksen pilkka ole myös samalla Pyhän hengen pilkkaa jos he ovat yhtä ja samaa Jumalaa??Tässä kolminaisuusoppia kannattavat ovat syyllistyneet Pyhän Hengen pilkkaan jos ovat Jeesusta kerrankin pilkanneet.Ensinnäkin Jeesus selvästi EROTTA PYHÄN HENGEN JUMALAN VOIMANA jota JHVH käyttää oikean evankeliumin julistamiseen.apt.1:4-8..,Luuk.12:8-12,.Jumalan 7-Henkeä edustavat Hänen TÄYDELLISTÄ VOIMAANSA joka näytetään TULENA.Ei persoonana.ilm.4:5.

Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa selän kääntämistä Pyhän Hengen kutsulle. Eli jokainen, joka hylkää Jeesuksen pelastuskutsun syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.

• gloria satanas
        Omnipotentti kirjoitti:

Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa selän kääntämistä Pyhän Hengen kutsulle. Eli jokainen, joka hylkää Jeesuksen pelastuskutsun syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.

Tuo n sinun tulkintasi asiasta, ei muuta.

• Sana voima.
        Omnipotentti kirjoitti:

Ehkä noin?Raamattu ei kuitenkaan noin sano.Joka sanoo PYHÄÄ HENKEÄ VASTAAN,niin sitä ei anneta anteeksi.Matt.12:31-32..,myös Pyhän hengen Voimalla on sanottu.KARTA VERTA.apt.15:28-29..,ja sadat miljoonat ihmiset ottavat sitä suoneen.He näin VASTUSTAVAT PYHÄÄ HENKEÄ ja sanovat olevansa kristittyjä.Tämä Pyhän hengen käskyä vastaan olevat miljoonat kristityt,tekevät VASTOIN Pyhän Hengen käskyä,kuoleman pelon takia.On selvää,että Pyhän hengen käskyn VASTUSTAMINEN on tietoista pilkkaa...joka sanoo SANAN Pyhää Henkeä vastaan,tekee VARMASTI ikuisen synnin.Myös SUURIN OSA ihmisistä,kääntää selkänsä Jeesuksen kutsulle.Osalla on usko,MUTTA ilman tekoja,se on kuollutta uskoa.Jaak.2:14-26..kolminaisuus oppia ei ole raamatussa,vaan se kuuluu yhteen osaan antikristuksen antamalle opille ja ihmisen ns.omalle uskolle,joka ei pelasta.Vain Jeesuksen usko pelastaa.Antikristus henki laukkaa joka puolella,ja voittajana voittaa.ilm.6:1-2,tähän kolminaisuus riettauteen kuuluu babylon portto jonka haureus viinistä he tekevät suuriakin voimatekoja.ilm.17:1-6..Jumala itse on lähettänyt eksytyshenget,jotka ovat voimakkaita ja kieroja kolminaisuus jumalia.2.tess.2:3-12..tarkatkaa jaetta 11.

• jfjgjkl
        Omnipotentti kirjoitti:

Jeesus ei ole mikään isänsä puunrungossa oleva oksa vaan ihan erillinen persoona.

Sinussa saattaa kyllä kasvaa yhdessä puupää ja tyhmä

Vertauksesi on surkea

• Omnipotentti
        gloria satanas kirjoitti:

Tuo n sinun tulkintasi asiasta, ei muuta.

Se on raamatun ilmoittama totuus, ei minun mielipiteeni.

• oppikaa tämä
        jfjgjkl kirjoitti:

Jeesus ei ole mikään isänsä puunrungossa oleva oksa vaan ihan erillinen persoona.

Sinussa saattaa kyllä kasvaa yhdessä puupää ja tyhmä

Vertauksesi on surkea

"Jeesus ei ole mikään isänsä puunrungossa oleva oksa"

Älähän nyt... Katsohan mitä Jeesus itse sanoi:

"Minä ja Isä olemme yhtä." - Johannes 10:30

Tässä Jeesus selitti asiaa enemmänkin:

"Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden." - Johannes 14:8-11

• Sana voima.
        oppikaa tämä kirjoitti:

9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden." - Johannes 14:8-11

Tarkoitus oli Jeesuksella sanoa,Isä ja minä olemme samankaltaisi samassa HENGESSÄ.EI HÄN SANO:MINÄ JEESUS OLEN JUMALA.Te kieroilette ELÄVÄN JUMALAN JHVH.N käskyä.Minä Jhvh,olen YKSI JUMALA,ÄLÄ PIDÄ MUITA jumalia..Sama pätee siinä,että myös israelilaiset näkivät Jeesuksen,vaikka sanotaankin,että he katselivat Jumalaa,söivät ja joivat.Myös filippukselle sana oli lihassa ja he JEESUS HEIJASTI niinpaljon JUMALAA JHVH.ta,että oli kuin PEILIKUVA Jumalasta,EI SILTI ITSE JEHOVA JUMALA.Jumalaa,ei voi ihminen nähdä,sillä raamattu sanoo Mooseksen kautta.2.moos.33:18-23,silloin hän sanoi.Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi.Hän vastasi.Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi jaa huudan nimen JHVH,sinun edessäsi.Ja minä olen armollinen,kenelle olen armollinen,armahdan,ketä armahdan.Ja hän samoi vielä.Sinä ET VOI NÄHDÄ MINUN KASVOJANI,SILLÄ EI KUKAAN JOKA NÄKEE MINUT,JÄÄ ELOON.Sitten Jehova sanoi.Katso tässä on paikka minun läheisyydessäni,astu tuohon kalliolle.Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse,asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni,kunnes olen kulkenut ohi.Kun minä sitten siirrän pois käteni,näet sinä minun SELKÄPUOLENI,MUTTA MINUN KASVOJANI EI VOI KUKAAN KATSOA..,eikö teille niskurit riitä tämä,että Jumalaa ei voi nähdä kuin Pojan kautta,ja silti HÄN EI OLE ITSE KAIKKIVALTIAS JEHOVAH.Myös Aabrahan näki Jeesuksen ja iloitsi.Hän ei puhellut itse KAIKKIVALTIAAN Jumalan kanssa,vaan Jeesuksen,joka jo ennen lihaksi tuloa oli Aabrahamin kanssa,vaikka siellä hän kutsuukin häntä kaiken maan tuomariksi.1.Moos.18:20-33..,Joh.8:49-59.

• gloria satanas
        Omnipotentti kirjoitti:

Se on raamatun ilmoittama totuus, ei minun mielipiteeni.

"Se on raamatun ilmoittama totuus, ei minun mielipiteeni. "

Laitatko sen raamatunkohdan, jossa asia lukee

• gloria satanas
        oppikaa tämä kirjoitti:

Nii'in, mutta katsos kun myös opetuslapset ovat yhtä ja mies ja vaimo ovat yhtä.

• Amen!
        gloria satanas kirjoitti:

Nii'in, mutta katsos kun myös opetuslapset ovat yhtä ja mies ja vaimo ovat yhtä.

Ja Jeesus ja Jumala ovat yhtä ja samaa. Amen

• älä höpötä
        Amen! kirjoitti:

Ja Jeesus ja Jumala ovat yhtä ja samaa. Amen

No eivät ole.

• KingdomOfGod

Eikö teitä Jehovantodistajat pelota yhtään mitä teille tapahtuu kuoleman jälkeen ja mihin teidän sielunne joutuu? Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että mitä jos... Mitä jos se, mitä teille opetetaan, onkin täysin väärää ja kristityt ovatkin oikeassa? Silloinhan te joudutte iankaikkiseen kadotukseen ilman mahdollisuutta armahdukseen. Meillä kristityillä on syvä rauha ja varmuus oman sielumme kohtalosta ja meillä on 100% pelastusvarmuus.

• gloria satanas

"Eikö teitä Jehovantodistajat pelota yhtään mitä teille tapahtuu kuoleman jälkeen ja mihin teidän sielunne joutuu?"

Ei pelota sen enempää kuin sinuakaan. Itse asiassa todistajan mieli on paljon rauhallisempi, koska tietää 100%:n varmuudella että ei joudu mihinkään helvettiin, koska sellaista ei ole.

"Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että mitä jos... Mitä jos se, mitä teille opetetaan, onkin täysin väärää ja kristityt ovatkin oikeassa? "

Oletko sinä tullut ajatelleeksi, että se mitä sinulle on opetettu onkin kenties väärin.

"Silloinhan te joudutte iankaikkiseen kadotukseen ilman mahdollisuutta armahdukseen."

Mahdollisesti Jehova saattaa säästää sinutkin harmassa. Tutkimattomat ovat Jehovan tiet.

"Meillä kristityillä on syvä rauha ja varmuus oman sielumme kohtalosta ja meillä on 100% pelastusvarmuus. "

Varmuus ja rauha kertovat vain uskon tuomasta mukavuudesta, ei siitä että usko perustuisi tosiasioihin. Todistajilla on varmuus siitä, että heitä odottaa hyvä tulevaisuus paratiisissa, joka ennallistetaan harmagedonin jälkeen.
      Oletko koskaan ajatellut jos sinäkin haluaisit elää ikuisesti paratiisissa?

• gloria satanas

"Nimimerkilläsi annat kunniaa saatanalle ja kuitenkin väität omaavasi pelastusvarmuuden ja puhut Jehovantodistajien puolesta."

En tee kunniaa vaåaaehtoisesti kenellekään joka ei sitä ansaitse. Mielikuvitusolennot eivät ansaitse kunniaa.
        Missä olen väittänyt omaavani pelastusvarmuuden? Tulkitset outoja.
        Mielikuvitusolennot eivät pelasta.

" Sen tiedän varmasti ja olet valehtelija jos muuta väität. "

Et tiedä ja väität valehtelijaksi valheellisin perustein. Minä tiedän sen, sinulla on vielä matkaa totuuteen.

"Pelastusvarmuuden saa vain elämällä lähellä Jeesusta "

Pelastusta ei saa uskomalla olemattomia 2000 vuotta sitten kuolleesta ihmisestä.
        Uskonnon kannalta katsottuna sinulla ja todistajilla on yhtä suuri pelastumisvarmuus.

"Jeesuksen opetuslapsia ovat ainoastaan ne, jotka ovat Hänen verellään puhtaaksi pestyjä."

Puhtaasti tulkinnallinen juttu.

Oletm muuten siirtynyt aloituksen aiheesta muihin keskusteluihin, mikä onkin ymmärrettävää kun perustelut alkavat olla kiusallisia kolmiyhteisen jumalan kannalta katsottuna.

• it-2 s.692

. Erään kerran Jeesus sanoi juutalaisille:
      ”Hajottakaa tämä temppeli, niin pystytän sen kolmessa päivässä.” (Joh 2:19.)

Juutalaiset luulivat hänen tarkoittavan Herodeksen temppeliä
      ja käyttivät näitä sanoja häntä vastaan oikeudenkäynnissä,
      jossa häntä vastustavat todistajat sanoivat:
      ”Me kuulimme hänen sanovan: ’Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen, joka ei ole käsillä tehty.’”
      (Mr 14:58.)

Jeesus käytti kuvakieltä ja tarkoitti ”ruumiinsa temppeliä”.
      Hänet surmattiin, ja kolmantena päivänä hänet herätettiin jälleen henkiin.
      (Joh 2:21; Mt 16:21; Lu 24:7, 21, 46.)

Hänen Isänsä, Jehova Jumala, herätti hänet kuolleista toisessa ruumiissa,
      ei Jerusalemin temppelin tapaan käsin tehdyssä,
      , vaan henkiruumiissa, jonka hänen Isänsä oli valmistanut (rakentanut)
      (Ap 2:24; 1Pi 3:18).
      Tällainen ruumiiseen liittyvästä rakentamisesta puhuminen ei ole ainutlaatuista, sillä Eevan luomisen yhteydessä sanottiin:
      ”Sen jälkeen Jehova Jumala rakensi
      Aadamista ottamastaan kylkiluusta naisen.” (1Mo 2:22.)

http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200000833

• DH-2012

> Jeesus käytti kuvakieltä ja tarkoitti ”ruumiinsa temppeliä”. - - - -Tällainen ruumiiseen liittyvästä rakentamisesta puhuminen ei ole ainutlaatuista <

Tämä siis tuosta Jeesuksen mainitsemasta temppelistä.
        En muista, onko Jt:n kirjallisuudessa joskus käsitelty tuota piirrettä, miksi Jeesus sanoi nimenomaan, että "minä rakennan" eli "minä pystytän".
        Mutta itse olen tullut siihen johtopäätökseen (josta jo kerran kirjoitin ketjussa, joka taitaa olla poistettu) että Jeesus viittasi tuossa ihmilliseen täydellisyyteensä.
        Koska hän oli synnitön ihminen, hän oli maanpäälisen elämänsä aikana omilla teoillaan hankkinut eli "rakentanut" itselleen oikeuden ikuiseen elämään ja näin hänellä oli oikeus tulla herätetyksi kuolleista.

-DH-

• waste of time

Jumala herätti Poikansa Jeesuksen kuolleista.
      _perusasia_ johon liitetään pilkunviilaajakeskusteluja epäilijöitten toimesta.

Ajanhukkaa.

Yksi "linnustajan pauloista" sekin....

• paula/ansa

"Linnustajan" ansoja on maailma pullollaan.
      Hyvin harvoin ne ansoiksi tunnistamme :/

• aihe

Edelleen ajankohtainen

• KÄÄNNÖS

”Todisteita KOLMINAISUUDESTA”

Katekismus; Ensimmäinen uskonkohta; 12;
      ”Minä uskon Jumalaan,
      Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.”

Raamatussa ei ole todisteita siitä, että ”Pyhä Henki” on osa kolmiyhteistä Jumalaa.

Tosin Katekismus kyllä sanoo: ”Kirkon yhteinen usko tukee meitä myös silloin, kun oma usko horjuu.”

• beware of.....

edelleenkin ajankohtaista on varoa Linnustajan ansoja

Vertaamalla Saatanaa linnustajaan
      Raamattu auttaa meitä pääsemään perille hänen menetelmistään.

Panettelija tarkkailee meitä jokaista erikseen

. Hän panee merkille tapamme ja luonteenpiirteemme
      ja virittää ovelia ansoja yrittäessään pyydystää meitä elävinä
      (2. Timoteukselle 2:26).

Hänen saaliikseen joutuminen merkitsisi
      meille hengellistä turmiota ja voisi johtaa meidät lopulliseen tuhoon.
      Meidän täytyy siis tunnistaa ”linnustajan” juonet, jotta voisimme suojautua.
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2007726?q=linnustaja&p=par

• niih---

tämä on aiheellista keskustelua

• kaikesta päätellen

Ovat varmaan aika kiusallisia raamatunkohtia.

• Jeesus Jumala

"1. Kor. 8:6

niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Vai onko tuosta jotenkin luettavissa että isä on sittenkin poika?"

Isä Jumala ei ole Poika, vaan Jeesus on Jumalan poika eli Jumala itse.

Tässä puhutaan seurakuntajärjestyksestä. Meillä on Jumala, mutta seurakunnan Herra on Jeesus Kristus eikä tässä mitenkään sanota ettei Jeesus ole Jumala. Jeesus meidän Herrana edustaa jumaluuden toisena persoonana Jumalaa itseään eli on yhtä ja samaa kaikessa mitä Isä Jumalakin. Vai onko meidän Herramme jotain vähempää kuin itse Jumala?

"Efes 1:3

3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

Tuossa puhutaan MEIDÄN HERRASTAMME eli seurakunnan päästä Jeesus Kristus. Vähän asia kuin tuossa ensimmäisessäkin. Isä Jumala on Kristuksessa tässäkin kohtaa eli Jeesus on sama kuin Isä Jumala.

"Joh. 20:17

Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"."

Tässä puhuu ihminen Jeesus Kristus - Jeesushan oli tuossa maanpäällä vielä - ihmisenä.

"Joh 14:28

Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Tässäkin puhuu ihminen Jeesus Kristus. Isä on ihmistä suurempi. Myös Jeesus tunnustaa tämän - ihmisenä ollessaan. Amen

"Matt. 26:39

Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". "

Tässä rukoilee ihminen Jeesus Kristus.

"Tätä taustaa vasten kun katsoo esitettyä kohtaa Jeesuksen sanoista miten hän rakentaa temppelin uudelleen, ei voi kuin miettiä että mitä siinä on oikein tarkoitettu. Ei kuitenkaan sitä että isä ja poika ovat sama jumala."

Jehovan todistajat menee juuri näissä kohdissa harhaan, kun he eivät ymmärrä Raamatun sanomaa, jossa Jeesus otti orjan muodon ja alensi itsensä (mistä Jeesus itsensä alensi) ja oli muodoltaan kuin ihminen. Näinhän Raamattu meille opettaa.

Jehovan todistajat eivät ymmärrä Jeesuksen tätä Raamatussa esitettävää puolta. Ihminen Jeesus - Jumala Jeesus.

Tämä on suurin syy miksi Jehovan todistajat menevät niin pahasti harhaan tässä kohdin ja hylkäävät siis kristinuskon, joka perustuu juuri tähän että ihminen Jeesus eli uusi Adam sovitti syntimme Jumalan lähettämänä. Jos tätä ei tunnusta, niin ei ole kristitty. Hän on vain jonkun oukon uskonnon harjoittaja.

• olet itse harhassa

Onko sinulla vaikeuksia lukea mitä aloituksessa sanotaan? Postaat samaa viestiä paikasta toiseen, joten rikot palstan sääntöjä.

• Jeesus Jumala
        olet itse harhassa kirjoitti:

Onko sinulla vaikeuksia lukea mitä aloituksessa sanotaan? Postaat samaa viestiä paikasta toiseen, joten rikot palstan sääntöjä.

Korjasin vaan alustuksessa olevat väärinkäsitykset - ei muuta!

• korjaaja c
        Jeesus Jumala kirjoitti:

Korjasin vaan alustuksessa olevat väärinkäsitykset - ei muuta!

Ethän sinä mitään korjannut, kunhan vahvistit omia harhojasi ja saamaasi aivopesua.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5000
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1129
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      947
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe