Tällä otsikolla aikaan aloitin kirjoittelu tällä osastolla.Kun näitä juttuja seuraa olen edelleen aivan samaa mieltä. Toki tyhmät aloitukset on 90% trollauksia tarkoituksena halveksia karpaaja-kirjoittajia ja heidän ruokavaliotaan.
Suurin osa niistä laihduttajista onnistuu VHH:lla paremmin kun muilla, koska syömisen hallinta tulee helpommaksi. Ne jotka syyttävät VHH:a epäonnistuttuaan ruokavaliossa, eivät kykene noudattamaan mitään ruokavaliota. Kaikkein vaikein hallita on ns. kevyt ruokavalio, joissa suurin osa energiasta saadaan hiilihydraateista - tämä on faktaa. Nämä ovat aikuistyypin diabetespotilaille todella kamalimpia tapoja syödä, toki ne menevät kun on kova lääkityspäällä.
Meitä karppaajia haukutaan laiskoiksi koska emme painota liikunnan tärkeyttä laihdutuksessa ja D2-tyypin hoidossa, no eihän liikunta auta mihinkään jos ei muut asiat ole ennen kunnossa. 140-kiloinen diabeetikkomamma ei yksinkertaisesti pysty liikkumaan niin paljon että hänen kehonsa erittäisi endorfiinihormoonia - mielihyvään ja ruokahalun hallintaan. Mainittu hormoni toimii yhtenä tekijänä liikuntapohjaisessa laihdutuksessa, mutta ihmisen tarvitsee olla jo varsin hyväkuntoinen päästäkseen tuohon "nirvanaan". Oikealla ruokavaliolla saa painon tiputettua ilman polvien paukkumista ja sydämen laajentumaa.
"VHH ei sovi tyhmille eikä uusavuttomille" Kaikki tieto ja ihmisten kokemukset löytyy netistä, joka osaa käyttää tietokonetta ja nettiä taatusti tietoa löytää. Samat asiat löytyy kirjoista, joita löytyy kirjakaupoista ja kirjastoista...edellyttäen että kansalainen osaa lukea ?Luetun ymmärtämien on jo sitten toinen juttu, sitä esiintyy hälyttävissä määrin tänä mediatulvan aikakautena. Mitä tietoa uskoa? Uskoako THL:n tiedotteisiin vai netistä löytyviin karppaajasivuihin jossa todellista ihmiskoetta suorittavat kirjoittavat tuloksistaan lähes päivittäin. Ilmeisesti karppaajat eivät kuole muutaman vuoden sisällä rasvaan, koska vielä kirjoittelevat vakuuttavat kaikenlisäksi voivansa hyvin.
VHH ei ole vaikeaa tarkastellaan sitä ravinnon hankinnan tai käytön kannalta. Tuhannet karppaajat saavat ruokansa marketeista kuten muutkin tavalliset tallaajat, ei tarvitaan mitään erikoisvalmisteita. Kaikki kevyt- ja muut "terveysvaikutteiset" ruokatavarat voi heittää ostamatta, eihän ne kuuluu karppaukseen. Joten puhe siitä kuinka vaikeaa on ruoka-aineiden vuoksi noudattaa VHH ruokavaliota, ovat pahansuovaa provosointia tai totaalista tyhmyyttä...ehkä molempia.
VHH:n puolesta puhuvat ovat kaikki vanhoja äijiä? Tämä on yksi tapa trollata, syytellä muita heidän ikänsä vuoksi....siis ikärasismia tässä tarkoituksessa. Jos käy Suomen vilkkaimmalla karppisivulla : http://karppaus.info/forum/ kyllä siellä suurin osa kirjoittajista on naisia ja monet aika nuoria. Toisaalta tiedän toki mihin ikä-tölvinnällä viitataan, senhän tätä sivua seurannut kyllä huomaa. Ehkä tämä tölvijän mukaan 50 henkilö on jo pelkkää arkuntäytettä, jolla ei ole mitään yhteiskunnallista arvoa, edes kirjoittajana tai valistajana.
Ilmeisesti joillekin ei ole avautunut ravitsemuksen peruskysymys; saatu ja kulutettu energia. Jos tarvitsemaamme energiaa ei oteta hiilihydraateista se otetaan rasvoista, tämä pitäisi olla selvää kaikille. Siis ei ole VHH:a ilman rasvoja se silloin jotain muuta, mutta ei vähähiilihydraatista ruokailua. Trolli muistaa kauhistella rasvoja kuinka ne lihottaa, miksi ne lihottaa ja tukkii suonet? Tähän ei ole vielä tämä sivun VHH-väittämiä tarkistava "kustos" antanut selvää vastausta...
Netin mielipidekirjoittelun periaate kuuluu: tärkeintä on olla jotain mieltä asiasta yleensä erimieltä. Parhaat tiedot tulevat niiltä jotka eivät tiedä itse aiheesta mitään – yleensä liika tieto vain rajoittaa mielipiteen ilmaisua.
VHH ei sovi tyhmille eikä uusavuttomille.
53
278
Vastaukset
- ...
" VHH ei sovi tyhmille eikä uusavuttomille "
- Artoj.
Sinä osasit rakentaa asiat sanoiksi, mitä minä vasta yritän tehdä.
Minulla ei kertakaikkiaan ole mitään muutettavaa.
Kiitos! - low fat
niin, samapa tuo millä saa syömähimonsa kuriin. ite oon vähän turhan perso rasvaiselle ja suolaiselle enkä niinkään makealle, joten rajoitan tietoisesti rasvan syöntiä.
- VP?
low fat
Kummalla korvaat vähentämäsi rasvan, sokerilla vai proteiinilla. 10gr rasvan korvaamiseen tarvitset reilusti tuplasti sokeria (pelkkää energiaa, ei ravintoa, ei elintärkeä) tai proteiinia (elintärkeä)- low fat
korvaan rasvaa tärkkelyksellä (esim. peruna, riisi, pasta). olen perso rasvaiselle ja suolaiselle (pekoni, juustot, suolapähkinät ym) eli syön niitä helposti liikaa, joten lihon niillä helposti.
minulle ei sovi runsasrasvainen ruokavalio, jollekin toiselle se voi hyvinkin sopia. onneksi voi valita.
- minä vaan
On niitä jotka voivat syödä mitä vaan lihoomatta ja he eivät voi ymmärtää niitä jotka lihoovat melkeinpä jo siitä kun näkeevät vaikkapa munkin..
On niitä jotka tarkkaileevat painoansa, pitäävät välillä kitu diettejä, laskeevat kaloreita. Eivätkä voi ymmärtää niitä jotka rajoittaavat hiilareita.
On niitä jotka vannovat kevyt tuotteiden nimeen, eivätkä voi ymmärtää niitä jotka käyttävät rasvaisia tuotteita.
Miksi edes pitäisi ymmärtää? Mutta jos haluaa ymmärtää niin pitäisi ottaa asioista selvää ennenkö alkaa vouhottaa. Jos käsitys on se että syödään pelkkää pekonia, munia, kermaa ja voita niin parempi kun pitää suunsa kiinni.
Itse kun olin aikoinaan virallisterveellisellä ruokavaliolla niin ei minua ymmärretty, miksi läski joka ei syö karkkia, syö kevyt tuotteita, syö vähemmän kuin normaali painoinen ja voi silti olla lihava.. Vatsa oli aina sekaisin ja välillä jopa niin kipeä kylkiä ja selkää myöden että jouduin syömään kuukauden närästyslääke kuureja.
Naapuri joka oli pudottanut 20kg painostaan ehdotti minulle vhh:a, olin epäileväinen, mutta otin asiasta selvää. 2 vuotta sitten aloin kokeilemaan, mutta enpä tiennyt silti tarpeeksi koska en saanut painoa tippumaan, vatsa vaivat kyllä lähti. Välillä turhauduin ja palasin viljojen pariin, mutta vatsa alkaa heti reakoimaan. Nyt tiedän enemmän ja on jo 8kg lähtenyt ja matka jatkuu.
Ja mitä tulee niihin jotka on vhh:ta kokeilleet ja valittavat ettei heille sovi niin siihenkään ei voi muuta sanoa kun HÖPÖ HÖPÖ ottaakaa asiasta selvää.. Ne on hiilareitten vieroitus oireita ja teillä ei ole vaan tarpeeks halua päästä niistä kiloista eroon että jatkaisitte.
Ihan sama asia kun ryyppäämisen kanssa.. Tarviiko ryypätä jos ei kestä krapulaa ja sitä pitää sitten ottaa loiventavaa ja särkylääkkeitä - the karppiatri
Nostin wanhan ajankohtaisen juttuni
Kuka uskoo oikeaan ruokavalioon ja kuka ei, se on jokaisen oma asia.
Minä uskon vhh:n ruokavalioon, joten olen jättänyt kaikki turhat hiilihydraatit pois.
ja keinotekoiset rasvat. Vältän prosessoitua ruokaa.
Otan tiettyjä lisäravinteita kuten D ja vitamiinejä.
Eli olen ottanut terveyteni omiin käsiin. en tarvitse lääkäriä enkä sairaanhoitajia.
Ainoastaan ihmettelen ihmisiä, joilla ei ole varaa kokeilla vhh:n ruokavaliota, mutta sekin on jokaisen oma asia.- Ruokaympyrä
Arvaa mitä? Mä en ole karppaaja ja silti mä tajuan, ettei kannata syödä eineksiä ja höttöhiilareita. Asia on opetettu jo koulun kotitaloustunneilla. Margariineista en pidä. Kotona aina syöty voita ja koulussa maistoin sitä eikä kelvannut. Tai oikeastaan karppaanhan minä, kun teen ruokani itse sekä syön kasviksia. Ne kuulemma ovat karppauksen määritelmät.
Ruokaympyrä kirjoitti:
Arvaa mitä? Mä en ole karppaaja ja silti mä tajuan, ettei kannata syödä eineksiä ja höttöhiilareita. Asia on opetettu jo koulun kotitaloustunneilla. Margariineista en pidä. Kotona aina syöty voita ja koulussa maistoin sitä eikä kelvannut. Tai oikeastaan karppaanhan minä, kun teen ruokani itse sekä syön kasviksia. Ne kuulemma ovat karppauksen määritelmät.
ovat karppauksen määritelmät-------------
Ovat ja eivät ole. Tarkoita karppaus sanan on aika laaja käsite.
Karppaus ohjeitakin taitaa olla kymmeni. Toinen homma on myös nämä uskomukset, jota meille on syötetty 40 vuottaa. Osa karpaajista käyttää edellee kasvirasvoja uskoen voin terveyshaitoista.
Monet karppaajat, kuten me yritämme keskittyä luonoliseen ruokaan.
liha ja vastaavat ostamme liikeistä joiden laatuun luotamme.
Sanotaan vaikka jauheliha. Isosta marketista ostettu tavara häviää melekin pannulle pastaessa, kun taas kunnon tvara paistuu nätistäi
Nihin isojen firmojen tuotteisiin on lisätty vettä. Sama on pekonin kanssa.peltokenkku kirjoitti:
ovat karppauksen määritelmät-------------
Ovat ja eivät ole. Tarkoita karppaus sanan on aika laaja käsite.
Karppaus ohjeitakin taitaa olla kymmeni. Toinen homma on myös nämä uskomukset, jota meille on syötetty 40 vuottaa. Osa karpaajista käyttää edellee kasvirasvoja uskoen voin terveyshaitoista.
Monet karppaajat, kuten me yritämme keskittyä luonoliseen ruokaan.
liha ja vastaavat ostamme liikeistä joiden laatuun luotamme.
Sanotaan vaikka jauheliha. Isosta marketista ostettu tavara häviää melekin pannulle pastaessa, kun taas kunnon tvara paistuu nätistäi
Nihin isojen firmojen tuotteisiin on lisätty vettä. Sama on pekonin kanssa.jatkuu:
Minä puolestani olen puhunut viljatuotteita vastaan. Gluteenin sisältämä proteiini lektiini aiheutta meidän jokaisen suolistossa ongelmia. Ero on vain siinä, että joidenkin systeemi kestää aina vanhuuteen asti. Suomessa onkin yli kaksi miljoonaa erilaisten lääkkeiden käyttäjää ja näistä suurin osa eläkeiässä olevia ihmisiä. Tämä on selvä yhteys väärästä ruokavaliosta.
Eräs australialaisen mukaan me syömme ensimmäiset 40 vuotta väärin ja sitten yritämme paikata näitä ongelmia seuraavat 40 vuotta. Tässä on vähän perääkin.
Minulla meni asian opiskeluun ja kirjallisuuden lukemiseen vuosi, kun ensin onnistui, sitten lipsuin ja nyt aloittelen uudelleen.
Ongelma on vain se, että aineistoa löytyy liikaakin ja noita "harhaoppisa terveyshenkilöitä" on paljon liikaakin.
Yksi perusasia oli vaikea myymärtää, eli ravinnosta ihminen saa vain 20-25 % kolesterolistaan ja maksa prosessoi lopputapeen ruokavalion mukaan. Silti n 700.000 kansalaista popsii koleterolilääkkeitä arvojen alentamiseksi. Huomio pitää kiinnittaa siihen mitä syö, eikä siihen miten tulosta korjataan.
Toinen seikka oli vaikea ymmärtää, että liiat hiilihydraatit olikin se pahin vaikuttaja, joka muodostaa ylipainin (1 miljoona), diabetekset 0,5 miljoonaa ja vieläpä sydän- ja verisuonisairaudet (kolesterolilääkkeen syöjiä n 0,7 miljoonaa ja turhaan). Ei mitkään tyydyttyneet eläinrasvat, jotka lähinnä korjaavat hiilihydraattien rikkomaa verisuonistoa.
Tässä nyt tämä koko paletti kun puhutaan mieluimmin LCHF ruokavaliosta ja erityisesti hiilihydraattien vähentämisestä ja minulla tuo Alkon lakkokin menossa.
Menikö tyhmyyden puolelle.- karunmetsästäjä
Onneksi minun ei tarvitse ryhtyä vhh:ole, vaan saan olla terve ja syödä monipuolisemmin
karunmetsästäjä kirjoitti:
Onneksi minun ei tarvitse ryhtyä vhh:ole, vaan saan olla terve ja syödä monipuolisemmin
Kuitenkin olet kiinnostunut vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kun olet tällä palstalla ja kirjoitat. Se jo kertoo paljon.
- sinä ja MINÄ ....
"Onneksi minun ei tarvitse ryhtyä"
MINÄ ja sitten vasta muut...MINÄ en ole ikinä syönyt liikaa, MINÄ en ole koskaan ollut lihava, MINÄ en sairasta mitään......herää kysymys, mitä teet täällä norkoilemassa?Mutta miksi olet VHH laihdutuspalstalla jos et koskaan ole ollut lihava? Herää kysymys että miksi olet tällä palstalla?
Ei VHH sovi tyhmille Balleriinoille ja kosse111 kaltaisille joka palstan häiriköille.
- VP?
Eikä sinulle, kun olet pakkomielteinen.
VP? kirjoitti:
Eikä sinulle, kun olet pakkomielteinen.
Sinulla on yksi vakava pakkomielle. Haluat kirjoittaa paskaa varastamalla toisten nimimerkkejä.
- VP?
kj.mattila kirjoitti:
Sinulla on yksi vakava pakkomielle. Haluat kirjoittaa paskaa varastamalla toisten nimimerkkejä.
Tuollaista se pakkomielteisyys teettää. Aletaan syyttämään jo varkaaksi.
VP? kirjoitti:
Tuollaista se pakkomielteisyys teettää. Aletaan syyttämään jo varkaaksi.
"Karavaani kulkee ja koirat haukkuu" eli kyllä nuo "nimerkkivarkaat" tunnistaa tekstistä, eli ei niillä mitään asiaakaan ole.
Kirjoiteaan me järkevämmät vain asiaa ja laitetaan häirköt "junan klosettiin" ja alas.uusajattelija kirjoitti:
"Karavaani kulkee ja koirat haukkuu" eli kyllä nuo "nimerkkivarkaat" tunnistaa tekstistä, eli ei niillä mitään asiaakaan ole.
Kirjoiteaan me järkevämmät vain asiaa ja laitetaan häirköt "junan klosettiin" ja alas.Niin se on että koirat haukkuu vaikka autoa ja jos saavat sen kiinni niin eivät tiedä mitä sille tekisi.
- ei bannissa
kj.mattila kirjoitti:
Niin se on että koirat haukkuu vaikka autoa ja jos saavat sen kiinni niin eivät tiedä mitä sille tekisi.
Miten tämä liittyy laihduttamiseen?
Olet niin hiljainen tuolla iltalehdessä, oletko bannissa?
Vissiin olit haukkunut siellä moderaattoreista lähtien kaikki.
Onko sinulla jokin sairaus joka aiheuttaa tietynlaisia vihapuuskia ja vihakirjoituksia?
Kannattais löysiä jos nykyinen tiukka dietti ei sovi pitkällä aikavälillä.
- Kaikkiruokainen
Eikös VHH ole juuri todella tyhmille ihmisille jotka ei osaa syödä ja Iiikkua ilman ohjeita? Ei siinä etteikö VHH ole hyvä ruokavalio laihdutukseen mutta miksi kaikki ainakin tällä palstalla olevat kiihkokarpit ovat entisiä läskipalleroita jotka eivät ole voineet hillitä ylensyöntiään ja soffalla makoiluaan esimerkkinä Mattila ja diabetes Puustinen. Miksi ette alunperin tajunneet syödä kohtuudella ja harrastanut liikuntaa. Turha se on jälkeenpäin muita syytellä. Turha syyttää mitään muuta kuin peilikuvaa. Hyvä että nyt olette paremmassa kunnossa mutta aika kornia syytellä muita omasta saamattomuudestaan.
Olisi kovin helppoa myöntää, että kaikki miljoona suomalaista ylipainoista olisi muutaman "papparaisen" eli meikäläisenkin syytä.
Minä kyllä jarjestelin muutamalle sadalle perheelle työpaikkoja ja siinä sivussa sitten vähän jopa nautiskeltiin, lihottiin ja sairastuttiinkin. Ei tässä nyt kuitenkaan kaikkea pystytä aikaansaamaan.
Hulluksi minua voi nimitellä, mutta en minä mikään tyhmä ole. Mutta nyt nautiskellaan karpaamalla ja ollaan hyvillä mielin kirjoittelemassa, "tosissaan tyhmille".Asiaa pitäisi miettiä hiukan laajemmin. Sanoit VHH-laisten olevan entisiä läskejä. no voi niinkin sanoa.
Yli puolet suomalaisista on on ylipainoisia. Yli puolet suomalaisista ovat jollain lääkityksellä.
Nämä molemmat ryhmät ovat pääasiassa lähellä eläkeikää.
Tämä tarkoittaa, että lähes kaikki eläkeläiset ovat enemmän tai vähemmän lihavia/sairaita. Niin miksi ei voisi kokeilla ilman haukkumista terveellisempää ruokavaliota.
Jonkun lausunnon mukaan ihmiset syövät väärin ensimmäiset 40 vuotta ja sairastuvat. Sitten seuraavat 40 vuotta yritetään korjailla näitä vaurioita lääkkeiden voimalla.
Autoakin pitäisi huoltaa oikein pitentääkseen sen elämänkaarta. Ihminen on paljon monimutkaisempi laite.
VHH on paras keino elinkaaren parhaaseen tulokseen, mutta sitähän ei saa noudattaa, se on melkein rikollista.peltokenkku kirjoitti:
Asiaa pitäisi miettiä hiukan laajemmin. Sanoit VHH-laisten olevan entisiä läskejä. no voi niinkin sanoa.
Yli puolet suomalaisista on on ylipainoisia. Yli puolet suomalaisista ovat jollain lääkityksellä.
Nämä molemmat ryhmät ovat pääasiassa lähellä eläkeikää.
Tämä tarkoittaa, että lähes kaikki eläkeläiset ovat enemmän tai vähemmän lihavia/sairaita. Niin miksi ei voisi kokeilla ilman haukkumista terveellisempää ruokavaliota.
Jonkun lausunnon mukaan ihmiset syövät väärin ensimmäiset 40 vuotta ja sairastuvat. Sitten seuraavat 40 vuotta yritetään korjailla näitä vaurioita lääkkeiden voimalla.
Autoakin pitäisi huoltaa oikein pitentääkseen sen elämänkaarta. Ihminen on paljon monimutkaisempi laite.
VHH on paras keino elinkaaren parhaaseen tulokseen, mutta sitähän ei saa noudattaa, se on melkein rikollista.Totta toinen puoli, mutta THL ja muistaakseni Pekka Puska kantoi huolta siitä miten "käyrät ovat taas alkaneet nousemaan", mutta mielestäni on kyse siitä, että yhä nuoremmilla alkaa esiintymään tuota ylipainoa ja painopisteet siirtyy siihen suuntaan, eikä aina eläkeläisille.
Sitten vielä eläkeläisillä nuo "pirun kolesterolilääkkeet" joita syotetään 0,7 miljoonalle, nekin turhaan, niin siinä sitten porukkaa vammautetaan lisää oikein vauhdilla.
Toinen murhe Pekka Puskalla hiljattain oli, että terveyskeskuksiin "pitää saada lisää potilaita" mutta kyllä THL on siinäkin varmasti tehnyt jo kaikkensa.Siinä kirjoittaa syyllistämisen suomenmestari. Että kun yli puolet suomalaisista on ylipainoisia niin he ovat tyhmiä ja ei osaa syödä.
- Joopa joo...
uusajattelija kirjoitti:
Totta toinen puoli, mutta THL ja muistaakseni Pekka Puska kantoi huolta siitä miten "käyrät ovat taas alkaneet nousemaan", mutta mielestäni on kyse siitä, että yhä nuoremmilla alkaa esiintymään tuota ylipainoa ja painopisteet siirtyy siihen suuntaan, eikä aina eläkeläisille.
Sitten vielä eläkeläisillä nuo "pirun kolesterolilääkkeet" joita syotetään 0,7 miljoonalle, nekin turhaan, niin siinä sitten porukkaa vammautetaan lisää oikein vauhdilla.
Toinen murhe Pekka Puskalla hiljattain oli, että terveyskeskuksiin "pitää saada lisää potilaita" mutta kyllä THL on siinäkin varmasti tehnyt jo kaikkensa.Ajatteleeko Vhh;set aina näin kuin sinäkin, "pitää saada lisää potilaita" tavalla, kun niin rehentelevästi tiedät kaiken suomalaisista vai oliko toi pilkka suomalaisista?
Sinähän asut muualla kuin suomessa?
Ajattelutapasi on yhtäkuin "hevosella laput silmillä" tapaa, ei kaikki ajattele kuten sinä luulet tietäväsi, siinä on julmettu ero luulla että kaikki on samanlaisia.
Nykyihmisillä kiire ja helppous on se sana mikä pitäis kieltää, mutta kun ei pysty eikä voi, niin helpoin tapa on ottaa se aika ruokailusta.
Monella työpaikalla on puolentunnin ruoka aika jos sitäkään, töistä tullessa äkkiä kauppaan ja jotain "helppoa" lautaselle ja mikroon.
Turhan nimeät jonkun henkilön joka olisi syypää tähän tilanteeseen, sellanen menee jo lapsellisen tyhmäksi tietämättömyydeksi. Joopa joo... kirjoitti:
Ajatteleeko Vhh;set aina näin kuin sinäkin, "pitää saada lisää potilaita" tavalla, kun niin rehentelevästi tiedät kaiken suomalaisista vai oliko toi pilkka suomalaisista?
Ajattelutapasi on yhtäkuin "hevosella laput silmillä" tapaa, ei kaikki ajattele kuten sinä luulet tietäväsi, siinä on julmettu ero luulla että kaikki on samanlaisia.
Nykyihmisillä kiire ja helppous on se sana mikä pitäis kieltää, mutta kun ei pysty eikä voi, niin helpoin tapa on ottaa se aika ruokailusta.
Monella työpaikalla on puolentunnin ruoka aika jos sitäkään, töistä tullessa äkkiä kauppaan ja jotain "helppoa" lautaselle ja mikroon.
Turhan nimeät jonkun henkilön joka olisi syypää tähän tilanteeseen, sellanen menee jo lapsellisen tyhmäksi tietämättömyydeksi.Minä tuossa vain jatkoin "peltokenkun" kirjoitukseen, enkä nimennyt muita kun THL ja Pekka Puskan, eikä siinä sen ihmeellisempää ole. Nämä ovat vain tilastollisia totuuksia, jota julkisesti esitetään, eikä siinä mitään suurempaa ajattelua tarvita ja asun kylläkin täällä "kotisuomessa".
Tuossa olet kylläkin varsin oikeassa, sillä tuo kuvaamasi "kiire" olikin sitten tutkitustikin suurin sydänongelmien aiheuttja, sillä Ransakalaiset ovat tutkitusti maailman terveintä kansaa, kun heillä on aikaa ruokailuun, ottaa välillä viinit ja vielä vaikka pienet näkäräisetkin.
Suurinpia sydänkuolemien aiheuttajia on suuret "pakkosiirrot" kuten Karjalan luovutus aikoinaan ja evakkosiirrot, sosialismin romahtaminen ja siitä kansalaisille seurannut turvattomuus jne. Tämäkin on tutkittua tietoa, eikä suinkaan minun keksimääni. Kuinka monelle on eläkkeelle jääminen aiheuttanut äkkikuoleman, kun sosiaalinen työympäristö poistui.
Meille sitten tarjotaan "kolesteroolilääkityksia" aivan turhaan, kun lääketeollisuus on keksinyt, että sitä tarvitaa. Tässä kansalla on laitettu "laput silmille" ja hevospiiskaa perään.
Mieluimmin pitäisi kävellä metsään, istua kannon päähän ja ottaa hyvän kaverin kanssa vaikka ryypyt pullon suusta. Oletko samaa mieltä kanssani.Joopa joo... kirjoitti:
Ajatteleeko Vhh;set aina näin kuin sinäkin, "pitää saada lisää potilaita" tavalla, kun niin rehentelevästi tiedät kaiken suomalaisista vai oliko toi pilkka suomalaisista?
Turhan nimeät jonkun henkilön joka olisi syypää tähän tilanteeseen, sellanen menee jo lapsellisen tyhmäksi tietämättömyydeksi.Kaikkein hölmöintä tässä kuviossa on se että ihan virallisesti suositellaan stressin vaivaamia ihmisiä syömään vielä epäterveellisesti ja ottamaan lisää riskejä saada terveysongelmia joita sitten lääketieteen ja lääketeollisuuden avulla yritetään hoitaa.
Kyllä tähän tilanteeseen on helppo nimetä henkilö jonka pitäisi laitoksensa pääjohtajana olla vastuussa kansanterveydestä ja hyvinvoinnista mutta hän vain painaa kaasua kohti tuhoa.- Räkänokkaeläin
kj.mattila kirjoitti:
Siinä kirjoittaa syyllistämisen suomenmestari. Että kun yli puolet suomalaisista on ylipainoisia niin he ovat tyhmiä ja ei osaa syödä.
Ei tarvitse olla syyllistämisen suomenmestari todetakseen että puolet suomalaisista (omasta mielesta suurempi osa) eivät osaa syödä ja ovat ruoka-asioissa tyhmiä. Kaupat täynnä valmisruokia, makeisia, limppareita, perunalastuja ja kaikenlaista skeidaa mitkä ei kuulu mihinkään järkevään päivittäiseen ruokavalioon mutta näitä suomalaiset syö. Valmisruokien määrässä kaupoissa Suomi on varmaan Euroopan kärkisijalla.
Helppous ja nopeus tuntuu olevan suurimmalle osalle tärkein asia ruokailussa kun on muka niin kova kiire. Räkänokkaeläin kirjoitti:
Ei tarvitse olla syyllistämisen suomenmestari todetakseen että puolet suomalaisista (omasta mielesta suurempi osa) eivät osaa syödä ja ovat ruoka-asioissa tyhmiä. Kaupat täynnä valmisruokia, makeisia, limppareita, perunalastuja ja kaikenlaista skeidaa mitkä ei kuulu mihinkään järkevään päivittäiseen ruokavalioon mutta näitä suomalaiset syö. Valmisruokien määrässä kaupoissa Suomi on varmaan Euroopan kärkisijalla.
Helppous ja nopeus tuntuu olevan suurimmalle osalle tärkein asia ruokailussa kun on muka niin kova kiire.Ja silloinkin kun valmistavat itse kotiruokaa niin sekin on tyhmästi valittu kun lautaselle tulee aina perunaa, pastaa ja riisiä sekä toiseen käteen leipää.
- Kaikkiruokainen
kj.mattila kirjoitti:
Siinä kirjoittaa syyllistämisen suomenmestari. Että kun yli puolet suomalaisista on ylipainoisia niin he ovat tyhmiä ja ei osaa syödä.
Tottahan se on ja lisätään vielä liikunnan puute. Syy ylipainoon löytyy peilistä ei muista.
- joopajoo...
uusajattelija kirjoitti:
Minä tuossa vain jatkoin "peltokenkun" kirjoitukseen, enkä nimennyt muita kun THL ja Pekka Puskan, eikä siinä sen ihmeellisempää ole. Nämä ovat vain tilastollisia totuuksia, jota julkisesti esitetään, eikä siinä mitään suurempaa ajattelua tarvita ja asun kylläkin täällä "kotisuomessa".
Tuossa olet kylläkin varsin oikeassa, sillä tuo kuvaamasi "kiire" olikin sitten tutkitustikin suurin sydänongelmien aiheuttja, sillä Ransakalaiset ovat tutkitusti maailman terveintä kansaa, kun heillä on aikaa ruokailuun, ottaa välillä viinit ja vielä vaikka pienet näkäräisetkin.
Suurinpia sydänkuolemien aiheuttajia on suuret "pakkosiirrot" kuten Karjalan luovutus aikoinaan ja evakkosiirrot, sosialismin romahtaminen ja siitä kansalaisille seurannut turvattomuus jne. Tämäkin on tutkittua tietoa, eikä suinkaan minun keksimääni. Kuinka monelle on eläkkeelle jääminen aiheuttanut äkkikuoleman, kun sosiaalinen työympäristö poistui.
Meille sitten tarjotaan "kolesteroolilääkityksia" aivan turhaan, kun lääketeollisuus on keksinyt, että sitä tarvitaa. Tässä kansalla on laitettu "laput silmille" ja hevospiiskaa perään.
Mieluimmin pitäisi kävellä metsään, istua kannon päähän ja ottaa hyvän kaverin kanssa vaikka ryypyt pullon suusta. Oletko samaa mieltä kanssani.Olen samaa mieltä, ennemmin rauhassa kuin hätäilemällä. Minua huvittaa näissä keskusteluissa se, että haetaan syyllistä niin hanakasti, ei ymmärretä ettei kukaan toinen ole vastuussa omasta terveydestään kuin itse, siitäkin huolimatta vaikka suositukset olis mitä ja sitten se että nostetaan joku toinen tekijä jumalaksi haukkumisen jälkeen.
Se jos on se kaikkein huonoin tapa siirtää sivistystä toiselle, yks vanha kauppias sanoi hyvin joka pitää paikkansa, "Älä aloita mitään mitä et osaa lopettaa."
Oli se Puska, THL tai Heikkilä, siitä huolimatta jokainen ihminen on yksilö ja jokaisella on omat mielihalunsa.
En minä vois syödä aamupalaksi voissa käristettyä siankylkeä, en vaikka olisin kuinka sairas, minusta se on vastenmielistä ja jolla ei kyllä kannattaisi mainostella kovinkaan paljoa. - joopajoo...
kj.mattila kirjoitti:
Kaikkein hölmöintä tässä kuviossa on se että ihan virallisesti suositellaan stressin vaivaamia ihmisiä syömään vielä epäterveellisesti ja ottamaan lisää riskejä saada terveysongelmia joita sitten lääketieteen ja lääketeollisuuden avulla yritetään hoitaa.
Kyllä tähän tilanteeseen on helppo nimetä henkilö jonka pitäisi laitoksensa pääjohtajana olla vastuussa kansanterveydestä ja hyvinvoinnista mutta hän vain painaa kaasua kohti tuhoa.Niinpä niin, helppoa on olla viisas ja itseensä rakastunut narsisti, mutta kannattaako jatkaa toisten haukkumista jos ei omakaan terveys ole kunnossa Mattila?
Se että hakee aina syyllistä sellanen henkilö tekee kyllä huonon vaikutuksen muihin ihmisiin, oli sitten vaikka kuinka kokenut.
Jokainen on itse vastuussa terveydestään, siihen ei vaikuta Heikkilä, Puska tai THL tai mikä hyvänsä taho, se lähtee itsestä.
Syyllistäminen on huonoin keino saada itsensä framille. - joopajoo...
kj.mattila kirjoitti:
Ja silloinkin kun valmistavat itse kotiruokaa niin sekin on tyhmästi valittu kun lautaselle tulee aina perunaa, pastaa ja riisiä sekä toiseen käteen leipää.
Tyhmäksi nimittely on ala-arvoista toimintaa, perunaa saa syödä, pastaa, riisiä ja leipää.
Mikä sinun valinnoissa menee pieleen jos et salli näitä aineita?
Kaikkea voi syödä kohtuudella, vähentämällä ja lisäämällä aineiden määrää ja liikkumalla, ei se niin monimutkaista ole.
Se on sitten eriasia jos on sairas, silloin tulee syödä suositusten mukaan, eikä sekään ole mitään "pakkoruokailua", aina voi miettiä itse mikä on parasta.
"Pakkoruokailu" on vakavasti sairaille ja syömishäiriöinnistä kärsiville tehty ohjelma josta ei poiketa oman terveytensä vuoksi.
Eikä diettiä ole tarkoituskaan harjoittaa koko loppuelämäänsä, se on vain suuntaa antava toimenpide. joopajoo... kirjoitti:
Tyhmäksi nimittely on ala-arvoista toimintaa, perunaa saa syödä, pastaa, riisiä ja leipää.
Kaikkea voi syödä kohtuudella, vähentämällä ja lisäämällä aineiden määrää ja liikkumalla, ei se niin monimutkaista ole.
Se on sitten eriasia jos on sairas, silloin tulee syödä suositusten mukaan, eikä sekään ole mitään "pakkoruokailua", aina voi miettiä itse mikä on parasta.
"Pakkoruokailu" on vakavasti sairaille ja syömishäiriöinnistä kärsiville tehty ohjelma josta ei poiketa oman terveytensä vuoksi.
Eikä diettiä ole tarkoituskaan harjoittaa koko loppuelämäänsä, se on vain suuntaa antava toimenpide.Se on myös eri asia jos ei halua ensin sairastua runsaista hiilihydraateista ja vasta sitten rajoittaa niitä kun asian voi ehkäistäkin noudattamalla VHH-ruokavaliota.
joopajoo... kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ennemmin rauhassa kuin hätäilemällä. Minua huvittaa näissä keskusteluissa se, että haetaan syyllistä niin hanakasti, ei ymmärretä ettei kukaan toinen ole vastuussa omasta terveydestään kuin itse, siitäkin huolimatta vaikka suositukset olis mitä ja sitten se että nostetaan joku toinen tekijä jumalaksi haukkumisen jälkeen.
Se jos on se kaikkein huonoin tapa siirtää sivistystä toiselle, yks vanha kauppias sanoi hyvin joka pitää paikkansa, "Älä aloita mitään mitä et osaa lopettaa."
Oli se Puska, THL tai Heikkilä, siitä huolimatta jokainen ihminen on yksilö ja jokaisella on omat mielihalunsa.
En minä vois syödä aamupalaksi voissa käristettyä siankylkeä, en vaikka olisin kuinka sairas, minusta se on vastenmielistä ja jolla ei kyllä kannattaisi mainostella kovinkaan paljoa.Olen joopajoo:n kanssa samaa mieltä siitä, että jokainen itse vastuussa omasta terveydestä. Ihminenhän on tasan sitä mitä suuhunsa pistää. Oli sitten suositus THL:n tai VHH:n niin suurin osa ihmisistä syö mitä haluavat. Mutta kysymys ei olekaan siitä. Minusta pitäisi THL:n taholta antaa asiallista tietoa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta eikä kieltää sen olemassaolosta. Eli THL ei tunne sellaista muotoa kuin karppaus virallisesti. Sitä ei suositella laihdutuksessa, eikä diabeteksen hoidossa ei ylipäätään missään. Tästä on kyse.
- Räkänokkaeläin
joopajoo... kirjoitti:
Eikä diettiä ole tarkoituskaan harjoittaa koko loppuelämäänsä, se on vain suuntaa antava toimenpide.Siinä laittoi "joopajoo" sellaisen postauksen ettei lisäämisen tarvetta löydy. Kiitokset hyvästä postauksesta, olen täysin samaa mieltä!
Kaikkiruokainen kirjoitti:
Tottahan se on ja lisätään vielä liikunnan puute. Syy ylipainoon löytyy peilistä ei muista.
Liikuntahan on hurjasti lisääntynyt viime vuosina. Kuntosaleja nousee kuin sieniä sateella ja sauvakävely on räjähdysmäisesti kasvanut. THL:n propagandaa sekin että ei liikuta kun ei tunnusteta lihomisen syitä.
- joopajoo....
kj.mattila kirjoitti:
Se on myös eri asia jos ei halua ensin sairastua runsaista hiilihydraateista ja vasta sitten rajoittaa niitä kun asian voi ehkäistäkin noudattamalla VHH-ruokavaliota.
Mattila, kuka sinulle on syöttänyt tollasta pajunköyttä että hiilihydraatit olis sairastuttava aine?
Asiahan on niin, etttä tyhmä tekee itsestänsä narrin uskomalla kaikki tyhmät asiat.
Teetkö sinäkin niin?
En usko pätkääkään jonkun blokiin joka kirjoittaa jostain aineesta joka on ihmiselle vaarallinen..
Luulen ja oletan ettei ihmiset edes tunnista noita Mattilan hiilihydraatteja.
Minä taas luulen että Mattila on pahasti sairas ettei voi nauttia normaalista ruokavaliosta, vaan joutuu turvautumaan lääkärin määräämään ruokavalioon syömishäiriön vuoksi, sehän on vakava sairaus, jos sitä ei huomaa.
Mutta se ei ehkä ole tavalliselle ihmiselle sopiva tapa hoitaa ruokavaliota, eikä sitä kannata mainostaa. - VP?
kj.mattila kirjoitti:
Liikuntahan on hurjasti lisääntynyt viime vuosina. Kuntosaleja nousee kuin sieniä sateella ja sauvakävely on räjähdysmäisesti kasvanut. THL:n propagandaa sekin että ei liikuta kun ei tunnusteta lihomisen syitä.
Ei ole liikunta lisääntynyt vaan vähentynyt. Joka paikkaan mennään autolla tai bussilla.THL taitaa kannustaa liikkumiseen, tupakoinnin välttämiseen ja muutenkin terveellisiin elintapoihin. Ihan turha mollata muita jos ei itse kykene. Ja tässä tikkurilassa asuessa en ole huomannut kovin hurjaa "sienisatoa" kuntosaleissa, ne samat vanhat.
VP? kirjoitti:
Ei ole liikunta lisääntynyt vaan vähentynyt. Joka paikkaan mennään autolla tai bussilla.THL taitaa kannustaa liikkumiseen, tupakoinnin välttämiseen ja muutenkin terveellisiin elintapoihin. Ihan turha mollata muita jos ei itse kykene. Ja tässä tikkurilassa asuessa en ole huomannut kovin hurjaa "sienisatoa" kuntosaleissa, ne samat vanhat.
Täällä Myyrmäki-Martinlaakson alueella on avattu 3 uutta kuntosalia ja sauvakävelijöitä riittää.
joopajoo.... kirjoitti:
Mattila, kuka sinulle on syöttänyt tollasta pajunköyttä että hiilihydraatit olis sairastuttava aine?
Asiahan on niin, etttä tyhmä tekee itsestänsä narrin uskomalla kaikki tyhmät asiat.
Teetkö sinäkin niin?
En usko pätkääkään jonkun blokiin joka kirjoittaa jostain aineesta joka on ihmiselle vaarallinen..
Luulen ja oletan ettei ihmiset edes tunnista noita Mattilan hiilihydraatteja.
Minä taas luulen että Mattila on pahasti sairas ettei voi nauttia normaalista ruokavaliosta, vaan joutuu turvautumaan lääkärin määräämään ruokavalioon syömishäiriön vuoksi, sehän on vakava sairaus, jos sitä ei huomaa.
Mutta se ei ehkä ole tavalliselle ihmiselle sopiva tapa hoitaa ruokavaliota, eikä sitä kannata mainostaa.Hiilihydraatti muuttuu elimistössä sokeriksi ja sokeri on sairauksia aiheuttava aine. Kaikkialla varoitetaan syömästä paljon sokeria.
Opettele perusasiat aineenvaihdunnasta.
- ___________________,
"Tottahan se on ja lisätään vielä liikunnan puute. Syy ylipainoon löytyy peilistä ei muista"
se on totta, mutta ei pidäkään uskoa thl.n tolloja kuten valitettavan monet edelleenkin ylipainoiset uskovat. hiilihydraattipitoinen ravinto yhdistettynä sopivasti liikuntaan pitää ylipainoa yllä.
toisaalta väitetään ettei kukaan noudata ravintosuosituksia: MIKSI EDELLEEN YLLÄPIDETÄÄN POHJOISMAISTA RAVINTO TYÖRYHMÄÄ, SEHÄN ON TARPEETON SUOJATYÖPAIKKA.On tuossa hiilihydraattien syömisessä se etu, että saa paremmin nuo sydän- ja verisuonisiraudet joita sitten tehostetaan noilla margariineilla ja kevyttuotteillä. Ja sitten kolesterolilääkettä perään, niin sairastut vielä paremmin.
Vähentämällä hiilihydraatteja tulet parempaan kuntoon ja voi tuo liikkuminenkin alkaa kiinnostamaan, eli turha noita peilejä on katsella eli "jos et taho niin älä liiku".- joojpajoo....
uusajattelija kirjoitti:
On tuossa hiilihydraattien syömisessä se etu, että saa paremmin nuo sydän- ja verisuonisiraudet joita sitten tehostetaan noilla margariineilla ja kevyttuotteillä. Ja sitten kolesterolilääkettä perään, niin sairastut vielä paremmin.
Vähentämällä hiilihydraatteja tulet parempaan kuntoon ja voi tuo liikkuminenkin alkaa kiinnostamaan, eli turha noita peilejä on katsella eli "jos et taho niin älä liiku".Outo tapa sinulla käsitellä ainetta joka on hyödyllinen ihmiselle, et voi välttää sitä ettetkö käyttäis sitä joka päivä ja jos voit, niin se vaatii melkosta akropatiaa.
Jos taas kuvittelet että hiilihydraatti on ainoa aine joka sairastuttaa ihmiset, niin silloin kannattaa katsoa peiliin.
Minusta on tyhmää ja harkitsematonta puhua jonkin aineen vahingollisuudesta jos ei tiedä sitä kokemusperäisesti vahingoittavaksi.
Kaikki nämä blokit ja sun muuta julkaisut on tehty jonkun muun tutkimuksen perusteella ja jos edes sitäkään.
Oikeestaan se on vain huomion hakua koko juttu.... - VP?
Tässä sinulle vastausta., paska tulee aina takaisin.
olet ruskea tahra vessanpöntön laidassa, et muuta.
muista että kaikki mitä elimistö tuottaa ylimääräistä on kus ta ja pas kaa juuri kuten sunun viestisi.
kuona-aineen levittäjänä näköjään olet täällä, pässi. - VP?
Tässä vielä vähän lisää omia viestejä kakkamiehelle:
"sittenhän kyseessä onkin mainos jossa kehutaan sinua, sinua joka olet vain tahra arabian saniteetti posliinin reunassa. onnea sinulle." - Saituri eläkeläinen
joojpajoo.... kirjoitti:
Outo tapa sinulla käsitellä ainetta joka on hyödyllinen ihmiselle, et voi välttää sitä ettetkö käyttäis sitä joka päivä ja jos voit, niin se vaatii melkosta akropatiaa.
Jos taas kuvittelet että hiilihydraatti on ainoa aine joka sairastuttaa ihmiset, niin silloin kannattaa katsoa peiliin.
Minusta on tyhmää ja harkitsematonta puhua jonkin aineen vahingollisuudesta jos ei tiedä sitä kokemusperäisesti vahingoittavaksi.
Kaikki nämä blokit ja sun muuta julkaisut on tehty jonkun muun tutkimuksen perusteella ja jos edes sitäkään.
Oikeestaan se on vain huomion hakua koko juttu....Tässä nyt kannattaisi palata asiaan sillä maailmalta löytyy tutkittua tietoa, sekä asisntuntemusta siten, ettei näitä plokeja sellaisenaan tarvitse ottaa huomioon, tosin asiaa löytyy niissäkin.
Kirjoitin tuossa edellä, että "hiilihydraattien vähentäminen" parantaa terveystilannetta yleisellä tasolla ja tietysti liikaa syövät kärsivat seurauksista.
Minun ei tarvitse kertoilla omista kokemuksistani faktoina, mutta kyllä nekin tukevat maailmalta tullutta tietoa, eli sikäli täydentävät omia käsityksiäni.
Uusajattelija joojpajoo.... kirjoitti:
Outo tapa sinulla käsitellä ainetta joka on hyödyllinen ihmiselle, et voi välttää sitä ettetkö käyttäis sitä joka päivä ja jos voit, niin se vaatii melkosta akropatiaa.
Oikeestaan se on vain huomion hakua koko juttu....Kokemusperäisesti voin sanoa että runsaat hiilihydraatit nostavat verenpainetta, triglyseridiarvoja ja tietysti myös painoa.
- papat hoitooon...
kj.mattila kirjoitti:
Kokemusperäisesti voin sanoa että runsaat hiilihydraatit nostavat verenpainetta, triglyseridiarvoja ja tietysti myös painoa.
Nostaako verenpaine painoakin???
Sun kannattais Mattila olla varovainen, kun nostatat verenpainoasi haukkumalla muita ja puhumalla järjettömiä asioita täällä muista, ettei kilot lähde verenpaineestasi nousemaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578