AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

onnibussi

53 Vastausta 2 199 Lukukertaa
Matkustin Oulun onnikalla välillä Jyväskylä-Oulu meitä oli kyydisssä kolme henkeä eikä kellään ollut kolmen euron lippua,olikohan kuskilla se, meillä kaliimat liput.
Varmaan selittäisivät, että se kolmen euron lipun ostanut jätti lipun käyttämättä. Noin niitä ei tarvitsisi myydä kenellekään.
Minä päivänä tämä tapahtui? Kuinka monta muuta matkustajaa oli? Varmaan jokaisena päivänä löytyy autosta kolme matkustajaa, joilla ei ole kolmen euron lippua..
koko onnibussi on täyttä kusetusta, alusta loppuun.
Mistä tuli mieleen tositarina:
Mitä yhteistä on onnibussilla ja parturilla?
-Kumpikaan ei maksa veroja tai anna kuittia.
Joo, kusetusta ja sen takia määkin ruiskutan aina kusta onnibussin päälle mun poikaystävän kelokallen kanssa.
Laittakaa kusenruiskuttelusta raporttia vaikka Ylioppilaslehteen.
Ei ole tullut koskaan testattua parturia, nähtävästi kolo-kalle ei ole vastaavasti testannut onnibussia.
EI ANNA KUITTIA ? OLET MATKUSTANUT ONNIBUSSILLA ?
ei anna ei.
ja kuski sanoi vielä että hän ei saa edes mitään viikonloppulisiä isännältä mutta ottaa ne itse repusta. väli Hki-tre
olen isomuki JUGI nopeekätisenä mukana onnipusseissa roikkumassa. Me ollaan kelo taavetti ja mä itse jugi todelliset joukkoliikenteen 3 muskerööriä.
Kattelin hintoja Jyväskylä-Oulu välille. Kun hinnat tippui lähemmäs viittätoista euroa huhtikuun puolella, tuli teksti: Ei vuoroja tälle päivälle, joka sitten toistui loputtomiin.
Se siitä kolmesta eurosta.
Kuin että Tokmannit ym mainostaa "retkipannuja" jne muutamalla eurolla ja kun menen heti kun tarjousaika alkaa kyselemään niin missään ei näy eikä myyjät edes tiedä moisesta tai jos tietävät niin "erä on loppunut". Taitaa olla pienehköt erät näillä onni-yhtiöillä..
Ei ole vielä myynnissä huhtkuusta eteenpäin.
(Et ehkä usko, mutta ymmärsin itsekin että lippuja ei ole vielä myynnissä huhtkuusta eteenpäin.)

Mutta edelleenkin se kolmen euron lippu/matka on legendaa, kunnes julkisesti toisin todistetaan!
Imagollisista syistä toki saattaa joskus olla joitain yksittäisiä lippuja myytykin po. hinnalla, mutta sehän ei kuitenkaan ole koko totuus.
Osta pois vuorojen ekat liput, niin saat itsellesi todisteet. Minkälaisena kusetuksena pidät Matkahuollon 2 tai 5 euron lippuja -rajoitetuista _tarjoustuotteista_ pitäisi niitä lukumääriäkin ilmoitella..
Kolmella eurolla ei saa istuma-, eikä seisomapaikkaa onnikka pussista, vaan kolmella eurolla saa katsella pussia ulkoa päin ja myös valokuvata saa. Jos pussilla halluu matkustaa, niin sillo pittää olla rahhoo.
Päätin edelleenkin jatkaa liikkumista omalla autolla!
Yhtään onnibussia ei tulla näkemään siellä syrjäkylällä missä vanhuksella ei ole autoa käytössään kauppa- tai muullekaan reissulle.
Onnibussin asiakkailla ei ole mitään tarvetta liikkua syrjäkylillä. Ei sinne syrjäkylille varmaan lentokoneetkaan laskeudu?
voi taas tuo nimimerikki näytti älykeentässä 2+14 mikä tyhmä eikö sivukylien asuukaat kaipaa linja_autoa
Onnibus on ja kohta menee! Pienyrittäjiä alihankkijoina. Kun ja jos toiminta laajenee siitä parin bussin alihankkijasta, jossa työntekijänä vaimos veli ja se naapuri maatalon isäntä kun kylvoiltä ehtii, tulee peliin akt. Ja palkkakustannus sitten on sama kuin nykyisillä yrittäjillä. Tosin sillä erotuksilla,että sillä vanhalla yrityksellä on ne toimitilat jo maksettuna joita ei taivitse lipun hintaan lisätä!
Aina on riittänyt näitä kerman kuorijoita ja yrittäjiä tulee olemaankin jotak toisten kustannuksella koittavat hyötyä. Onnibussi on bussi-alan Himanen..!
Niin tulee ja menee,eihän se kovin kauas kannattavaa tuo touhu voi olla.
Jos firma A ajaa 4 vuoroa päivässä MH:n taksoilla onko se kermankuorintaa?

Jos firma B ajaa 1 vuoron päivässä MH: taksoilla onko se kermankuorintaa?

Jos firma C ajaa 1 vuoron päivässä esim. MH/x taksoilla onko se kermankuorintaa?

Jos kermankuorintaan liittyy vähemmät vuorot, niin miksi lisävuoroja vastustetaan -nehän vähentäisivät kermankuorintaa?

Kuinka monta heikompaa vuoroa _pitää_ olla yhtä parempaa kohden ettei puhuta kermankuorinnasta?

Kuinka monta halpaa lippua löytyy Matkahuollon vuoroille (Tokmanni-vertaus)?

Miksi toiset puhuu samassa yhteydessä kermankuorinnasta ja kannattamattomuudesta?
Katsos kun joukkoliikenne perustuu yhteiskunnalliseen tarpeeseen jotta kaikilla olisi mahdolisuus matkustaa ja hoitaa asioitaan ilman järjetöntä henkilöautoilua. Sitten tullaankin siihen että kun ihmisillä on tarpeita kulkea eri aikoina ja tästä kaikesta syntyviä kuluja sitten tasataan tietenkin kaikkien joukkoliikenteen käyttäjien kesken. Ruuhka-aikoina on paljon matkustajia ja se turvaa sitten myös hiljaisempien aikojen matkustamisen. Tähän väliin on tullut "onnibussi" joka kuorii kermoja päältä satsaten vain näihin ruuhkavuoroihin ja saamalla siitä itselleen tarpeellisen tuoton vaikka halvemmillakin hinnoilla. Onnibussin mielestä voidaan ilmeisesti loput ottaa verovaroista jos halutaan toimivaa joukkoliikennettä muulloinkin kuin ruuhka-aikoina.
Paikallis- ja seutuliikenteessä yhteiskunta maksaa osan liikenöinnin kuluista, eli liikennöintiä tuetaan verovaroin. Miksi tämä systeemi on kaukoliikenteessä huonompi? Jos oletetaan, että joukkoliikenne on suositeltavaa kaupunkienkin välillä, niin miksi käyttäjien pitää _aina_ maksaa "tappiollisten vuorojen" kustannuksia, kun niitä ei välttämättä kyseisellä liikennöisijällä ole? Miten verojamaksavan joukkoliikennettä käyttävän henkilön käteenjäävään rahaan vaikuttaa, maksaako hän kalliita joukkoliikennelippuja, vai halvempia lippuja ja hieman lisää veroja? Kumpi on joukkoliikenteen suosion kannalta parempi? Mikä peikko on yhteiskunnan maksamat kilpailutetut vuorot, joilla täydennetään markkinaehtoista liikennettä?
Julkisuudessa olevien tietojen mukaan Onnibus aloitti vuorolla Tampere-Pori, mikä ei kelvannut kenellekään muulle liikennöitsijälle. Eli Onnibus paransi Tampereen ja Porin välistä liikennejarjontaa ja vähensi ehkä järjetöntä yksityisautoilua. Luonnollisesti tästäkin vuorosta on valitettu. Onko muutenkaan kermankuorintaa ajaa sellaisilla vuoroilla/aikoina, jotka ei muille kelpaa?
Juuri näin! Rohkeaa Onnibus-yrittäjiltä laittaa hanttiin kartellisoituneelle ja korruptoituneelle Oy Matkahuolto Ab:n yhtiöille, kuten vaikkapa Paunu Oy. Paunun kuljettajat kuulemma tällä hetkellä tervehtit Onnibussin autoja liikenteessä lapasen sijaan... keskisormella. Paunun pääomistaja on Matkahuollon hallituksen varapeejii. Aika surullista puuhaa näiltä huonoilta häviäjiltä. Miksi kukaan ei parjaa Ryanairia tai Norveginia ihan samoilla argumenteilla? Nim. Häpi käyttäjä :)
Sama kuin teleoperaattorit piti pakottaa viemään laajakaista myös peräkylille, koska muuten sitä ei sinne olisi viety kustannusten vuoksi. Olisi helppoa vaan keskittyä sinne missä on paljon maksajia ja ottaa voitot pois ja jättää loput oman onnensa varaan. Tottakai jos on mahdollista niin jokainen yhtiö tekee jonkun teon maineensa vuoksi jotta pääsee rahastamaan toisaalla.
jos olisin Pekka Möttö miettisin olisinko järissämi onneksi en ole.
Siis kumpaa et ole?
Heh, uskomatonta kuinka jotkut kehtaavat väittää onnibussia "kusetukseksi", kun se todellinen kusettaja on normaalit bussi- ja junayhtiöt. Tavallisella bussilla esimerkiksi menopaluu Helsingistä Poriin maksaa lähes sata euroa. Siis yksi menopaluu. Sen saman matkan tekee henkilökautolla neljä kertaa samalla rahalla.

Onnibussi on äärimmäisen tervetullut ja mainio lisä Suomen joukkoliikenteeseen.
Uskomattoman pienikulutuksinen auto sinulla on?
Onnibus on tuonut kilpailun suomalaiseen joukkoliikenteeseen ja sen on hyvä se.

Onnilla en ole matkustanut kertaakaan, mutta vuoden aikana on tullut matkustettua useamman kerran express bussilla ja junalla. Viimeiset parikymmentä vuotta on muutoin tullut autoiltua omalla autolla. Parhaat diilit ovat olleet EB:llä 350km matka 5€:lla, 300km matka 4€:lla. Junalla 300km on taittunut 19€:lla. Äitimuorille on ostettu pari kertaa Onnin liput 370km 3€:lla.
Mistä näillä hinnoilla otetaan diisel kulut ja kuskinpalkka.kertokaa vai tekeköö onnibussi suomessa hyväntekojäisyyttä.toki ei ne kuskille oikeita palkkoja maksa.
Edellisen mukaan EB on parhaimmillaan lähes yhtä halpa. Mistä silläkään hinnalla otetaan diesel ja palkkakulut?
"Mistä näillä hinnoilla otetaan diisel kulut ja kuskinpalkka"

> Eipä ole minun ongelmani.
HYVÄ:) Miks nyt valitetaan kun saa edullisesti matkustaa?? Näin opiskelijana edullinen kyyti kyllä kelpaa. Bussi kyyti on huoletonta ja varmast pääsee perille. Parempi kuin JUNA. Taskussa on kuitti kyydistä siis kaikki hyvin:) Onnibussi tuo hymyn, kun saa kerrankin matkustaa pienellä summalla. HIENOA:)
"Mistä näillä hinnoilla otetaan diisel kulut ja kuskinpalkka"

Varmaan nillä jotka maksaa korkeamman hinan paikoista . 3€:n hinnalla saa vaan ensimmäisen matkan. Joka on osettava melkein 2kk ennen tampereelta helsinkiin.
Myöhemmin lipun ostavat maksavat lipusta noin 10-20€ joilla saadaan helposti Disel ja kuskinpalkat ja jää vielä Mötöllekin jotain. Hinoa muuten, että EB on lähteny kilpaluun mukaan. Nuo onnnin 3€ matkat mevät niin nopeesti, että taidan siirtyä taas EB:n pariin ostamalla 5€ matkoja.
Tunnen pari Onnibussin kuskia ja ei ole pojilla moittimista, taidan itsekin pyrkiä sinne. Möttö ja Helke on tämän alan parhaat kaverit ilman mitään epäilystä. Myönnän että alussa epäilin mutta en enää
kumpi kavereista kirjoittaa nimimerkillä bussikuski?
Matkahuolto esti Onnibussin liikennöinnin Tampere-Helsinki välillä. Nyt sitten Express -busseihin on tullut tuo hinnoittelu, mikä oikeuttaa matkustamaan tiettyjä välejä halvalla. Tosin tarjousliput eivät käy kaikille pysäkeille. Täydellä hinnalla bussi ottaa matkustajan kyytiin joka pysäkiltä, mutta tarjoushinnalla mukaan pyrkijä voi joutua poistetuksi bussista. Pitäisi ensin ajaa omalla autolla parikymmentä kilometriä pohjoissuuntaan päästäkseen kyytiin ja ajaa taas bussilla oman pysäkin kautta eteläsuuntaan...
Jotkut liikennöitisjät jopa kelpuuttavat kyytiin, vaikka lippu on myyty pidemmän matkan mukaan.
Onnibussilla pääsi matkaan riippumatta pysäkin sijainnista. Kaipaan Onnibussia!
On mukava huomata, että tieliikenteen toiminnasta ja kehittämisestä ollaan kiinnostuneita.

Matkahuolto ei ole osallisena liikennöintilupien myöntämisessä. Päätökset tekee viranomainen. Matkahuolto ei siis ole estänyt eikä missään tapauksessa haluakaan estää kenenkään liikennöintiä.

Matkahuollon nettisivujen kautta on myynnissä tarjoushintaisia lippuja usealle yhteysvälille (http://www.matkahuolto.fi/fi/matka/lipputuotteet/tarjousliput/) ja näiden myynti- ja kelpoisuusehdoista, kuten mahdollisista paikkakuntarajoituksista, päättävät bussiyritykset itsenäisesti. Valtaosaan tarjousvuoroista voi nousta tarjouslipulla kyytiin myös välipysäkeiltä. Vain pienessä osassa tarjouslippuja on paikkakuntarajoituksia.

Hyviä kesämatkoja!

Matkahuolto Asiakaspalvelu
Miten niin esti? Onhan onnibusilla vieläkin Tampere-Hki reitti ja nyt aloitti Pirkkala-Helsinki reitinkin. Vai tarkoitiko, että matkahuolto esti ettei Onnibus saa ottaa kyytiin noilta väli pysäkeiltä?
Onnibussi ei aja kuin suorat yhteydet Tampere-Helsinki pysähtymättä välillä. Vuorojakin on ihan minimaalisesti. Tästä oli paljon keskustelua Hämeenlinnan suunnalla, koska bussi ei saanut enää pysähtyä linja-autoasemalla. Samalla loppui pysähtyminen välipysäkeillä Treen ja Hgin välilä.
Onnibusilla tuo hiki-tre väli on ainakin nopea. Ei tarvi kiertää lentoaseman, hämeenlinan ja valkeakosken kautta. Pieni miinus on toki se, että päädytään hervantaan eikä keskustaan.
onnibussi ajaa Hki-Tre 2h30min, kun Paunu tulee saman välin 2h20min ja samaan hintaan!!

Eli kumpi on nopeampi ja lisäksi olet Tampereen keskustassa josta jatko yhteydet, etkä missään Hervannassa, niin ja Paunu kyytiin pääse matkaltakin :)
Onnibussi mainostaakin itseään tämän päivän Aamulehdessä otsikolla "Onnibus jätti alaikäiset kyydistä"

Eihän tossa mötön kertomuksessa ole mitään järkeä. Ensiksi sanotaan että matkustaja pitää ottaa autoon mutta kuitenkin kuljettaja on toiminut asiallisesti kun tämä on käskenyt asiakkaat junaan? Tietty voi olla niinkin että on parempi ohjata asiakkaat sellaiseen kulkuvälineeseen jolla pääsee perille.
Löytyy tuoreeltaan täältä:
Ei se onnibussi tuo todellakaan mitään uutta. Ensimmäinen vuoro ko. firmalla lähtee Hesasta Poriin VASTA klo 11.30.
Jos ET OSTA lapselle lippua ei hänelle luvata ISTUMAPAIKKAA!!!
Lemmikki eläimet ovat täysin KIELLETTYJÄ!!
Autoon saat ottaa VAIN yhden laikun maks 20kg!! Eli käsimatkatavaraa ja matkalaukkua ET voi oottaa samaan aikaan mukaan!!

Ei tuo "firma" yritä muutakuin kuoria kermat päältä!!
no ei tuo onnibussin linja helsinki-Oulu ollut kun pyhäsalmella 30 minuuttia myöhässä,mitenkähän talvikelillä.
miehet katkerina saitilla. Liekö pelkona työpaikat, vai se että, jokin ns. oma linja katoaa ja siirtyminen toiselle "rupulinjalle" toteutuu? Onnibussille on tilaa ja hinnoitteluun on syytäkin jo viimein tarttua, sillä suomessa on euroopan kalleimmat kaukoliikenne hinnat.
Oletko koskaan miettinyt miksi ne hinnat ovat niin korkeat, leikataan palkat puoleen ja polttoaineeksi veroton polttoöljy johan alkaa hinnat olla kohdallaan.
voishan ne eläkeläiset ajaa puolella palkalla jotka ei nää eikä kuule,monilla firmoilla jo tämä käytäntö,turvallista matkaa.

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta