Tupakasta on tehty niin paha asia!

Tupakkamies79

Tupakointia on rajoitettu jo vaikka kuinka kauan ja yhä useammat työpaikatkin vuoron perään ilmoittautuvat savuttomiksi. Mitähän järkeä? Alkoholi on paljon haitallisempaa mutta miksi siitä ei saarnata samalla tavalla? Minä itse olen polttanut noin 18 vuotta enkä edes halua lopettaa. Koskaan ei ole käynyt mielessäkään. Tai on...siten että olen miettinyt että miksi lopettaisin. Yhtäkään hyvää syytä en ole keksinyt. Ensiksikin minulla ei sillä tavalla rahasta ole kiinni ettenkö päivittäistä maxiaskiani voisi ostaa. Toisekseen tupakointi on niin pinttynyt tapa, että siitä olisi aika paha luopua tässä vaiheessa. Kolmanneksi...minä en edes halua elää kovin vanhaksi joten sikälikin ihan se ja sama. Mieluiten olisi paras jos en 50v syntymäpäiviäni olisi enää näkemässä. Näin olen asiat ajatellut. Joten sopii siis miettiä että onko se tupakka loppujen lopuksi niin paha ja varmasti on monia muita jotka ajattelee kuten minä...

31

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hysteria valloilla

Et todellakaan ole ainoa. Tämä tupakkahysteria on muutaman elämäntapavalittajan ja uskovaisen kukkahatun tulosta. Eihän normaali ihminen ole tällaisten asioiden kanssa aivan hädässä. Kyllä mä ite poltan ihan hyvällä omallatunnolla. Eikä kiinnosta pätkääkään näiden seurakuntatätien ajatukset. On vaan kiva tietää, että oon piikki näiden mielensäpahoittajien lihassa :)

• Totta on

Tupakan vastustuksessa alkuperäiset, hyvää tarkoittavat tarkoitusperät on joi aikaa sitten korvannut alistamishaluinen vahingonilo ja koulukiusaajasieluisuus. Totta kai tupakassa on vaaransa. (Samassa yhteydessä se vie valtiolta 250Me sairauskuluja ja tuo valtiolle 600Me verotuloja. Osansa vetävät sitten myös lääketehtaat tutkitusti tehottomine vieroitushoitoineen taikka vaarallisine vieroituslääkkeneen.) Kannattaa muistaa, että kaikki eivät tupakkaan kuole eivätkä siitä edes sairastu.

Kyllä tässä on mopo karannut lapasesta jo aikaa sitten.

• Hohhoh!!!

Hehheh! Aivopesty idiootti sekoilee. Sä haiset ihan helvetin pahalle!

• Totta on

Kuten yllä oleva kommentti kertoo...

• thgfhjgjghj

Mun äiti kuoli nuorena vaikka ei ole koskaan polttanut tupakkaa. Sairastui syöpään. Isäni poltti sisällä ja autossa koko heidän yhteisen ajan. Meillä lapsilla oli vain korvatulehduskierteitä tai mistä sitä tietää mitä vahinkoa on aiheuttanut.
      Mutta jos ei sinulla ole ketään jonka lähellä joudut joskus vahingossa polttamaan vaikka koiraa ym. niin eihän sillä väliä ole.

• Kyllä sinunkin

kantsii vaan toivoa ettet kuole tupakan aiheuttamiin sairauksiin. Ne on aika kiduttavia ja tuskallisia tapoja lähteä täältä. Nimimerkillä vierestä seurannut.

• terve menoa

Terveysintoilja elää kauan ja tervettä elämää, se on varma, jopa sata vuotta tai ylikin.

• Tätä mieltä

Polttele rauhassa, jos et häiriköi muita. Suuri osa on tupakkaa vastaan siksi, että itse kärsii röökaajien harrastuksesta.

Jos ei itse polta, niin tupakka haisee hemmetin pahalta vaatteissa, huonekaluissa yms. Ei sitä ummehtunutta tupakan hajua kyllä moni viitsi huvikseen haistella. Sen lisäksi aiheutat toisille terveysriskejä altistamalla passiiviselle tupakoinnille. Vaikka itse haluaisitkin kuolla nuorena, niin kaikki eivät halua.

Mutta siis joo: Jos et aiheuta haittaa muille, niin anna mennä vaan.

• vbnnnvvnnmnvhv

Maailmassa pitää olla aina joku yleisesti hyväksytty vihan ja vainon kohde. Ensin se oli juutalaiset, sitten tummaihoiset ja nyt tupakoitsijat. Lohduttaudu sillä, että kyllä se kohde siitä taas muuttuu, kunhan tupakoijille on keksitty "lopullinen ratkaisu".
      Suvaitsevaisuus on vain ihmiselle näemmä niin vieras piirre, että aina tarvitaan joku luvallinen vihan kohde. Ja vähällähän me tupakoitsijat ollaan päästy. Ei edes olla leireille viety. Vielä.

• Mitä väliä098751

Ei kai sitä nyt haluakkaan elää kuin 50-vuotiaaksi, jos on elämänsä tupakalla pilannut.

• vanhvaar

60 ikää josta 42 vuotta tupakoinut, ei ole sairasteltu eikä rasitettu terveydevhuolto niiku tekee nämä terveysitoilijat joiden pitää ripata lähes kuukausittain lääkärissä tutkituttamassa sairastaisinko mä jotain tautia.
      Kukkahatut haluaa vaan alistaa mielivallallaan muut, sekopäiset akat ja valta ei tiedä hyvää kenellekkään.

• tupakoiva = tyhmä

Pakko kommentoida. Menee täysin yli hilseen miten joku voi olla niin typerä, että tupakoi. Eikö teillä ole mitään käsitystä mitä se aiheuttaa a) teille itsellenne ja b) muille? On lukuisia tutkimuksia ja käytännön esimerkkejä siitä kuinka tupakka on aiheuttanut ennenaikaisia kuolemia tai vakavia sairauksia. Näen itse henkilökohtaisesti päivittäin työssäni sairaalassa tällaisia tapauksia. Vaikka sairauksilta/ennenaikaiselta kuolemalta onnistuisikin välttymään tupakoinnilla on myös pienempiä haittoja kuten esimerkiksi helvetin paha haju ainakin tupakoimattomien mielestä, hampaiden värjääntyminen ja esimerkiksi ihon kellertyminen/huonoon kuntoon meneminen. Se myös luonnollisesti maksaa.

Henkilökohtaisesti minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten tupakoiva voi terveydellisesti. Lähtökohtaisesti pidän häntä jo valmiiksi niin typeränä ja itsekkäänä ihmisenä, kun ottaa mainitsemani terveydellisen riskin, että hän ei oikeastaan ansaitse minulta mitään sympatiaa. Se, mikä erottaa näkyvästi tupakan alkoholin käytöstä (mitä en siis suoranaisesti moiti) on se, että siitä ei ole samanlaista haittaa ulkopuolisille. Voi, että kun ärsyttää olla julkisessa tapahtumassa, jossa tyypillinen tupakoiva idiootti pössyttelee 5 vuotiaan lapsen vieressä siten, että kaikki savut menee viattoman muksun keuhkoihin.

Hitto, että joku repäsi hienon argumentin, että on itse elänyt jopa 60 vuotiaaksi ja polttanut käytännössä koko elämänsä. Oletkohan kuitenkaan mieleltäsi terve? Vain idiootti pitää sitä hyvänä perusteluna tupakoida, että myös "terveysintoilijat" sairastavat ja tuntee jonkun kaverin kaverin kaverin joka polttanut sata vuotta sairastumatta ja juoksee nyt maratonia. Newsflash: myös tupakoivat sairastavat, ja ihan helvetisti useammin. Moniin sairauksiin tupakoivilla on moninkertainen riski. Jos sinä, idiootti, olet polttanut jo 40 vuotta etkä ole sairastunut vieläkään, lopeta se, sinulla on ehkä vielä mahdollisuus, että mieletön tuurisi jatkuu ja tupakointi ei ole vielä aiheuttanut sinulle mitään.

Tupakointi on niin vanha ja typerä ilmiö josta täytyy päästä eroon, tai ainakin vähintään täytyy päästä eroon kahdesta sen aiheuttamasta tekijästä: 1. myös tupakoimattomat sairastuvat passiivisen tupakoinnin johdosta, tupakoimattomat (usein koulutetut, hyvätuloiset (fiksut) ihmiset) maksavat lopulta tupakoivien sairaskuluja. Henk.koht olen valmis siihen, että tupakoiva maksaa hoitonsa jos siihen on varaa, muuten sitä ei maksa kukaan.

• vanhvaar

... Hitto, että joku repäsi hienon argumentin, että on itse elänyt jopa 60 vuotiaaksi ja polttanut käytännössä koko elämänsä. Oletkohan kuitenkaan mieleltäsi terve? Vain idiootti pitää sitä hyvänä perusteluna tupakoida, että myös "terveysintoilijat" sairastavat ja tuntee jonkun kaverin kaverin kaverin joka polttanut sata vuotta sairastumatta ja juoksee nyt maratonia. Newsflash: myös tupakoivat sairastavat, ja ihan helvetisti useammin. Moniin sairauksiin tupakoivilla on moninkertainen riski. Jos sinä, idiootti, olet polttanut jo 40 vuotta etkä ole sairastunut vieläkään, lopeta se, sinulla on ehkä vielä mahdollisuus, että mieletön tuurisi jatkuu ja tupakointi ei ole vielä aiheuttanut sinulle mitään. ....

Tuliko sulle hyvä mieli kun sait purkaa mielipahaasi minuun.
      En ole koko elämäni aikana terveydenhuoltoa rasittanut kuin 4 tai 5 kertaa, nämäkin käynnit lääkärissä flunssan aiheuttamia.

• tototto

"Tuliko sulle hyvä mieli kun sait purkaa mielipahaasi minuun."

Tuli. Ja edelleenkin olet pelkkä yksittäistapaus.

• allencarr

ja mistäköhän se flunssa johtu? PELLE pelle PELLE

• just joo

Kannattaa seuraavaksi kirjoitella osoitteeseen itsepetos.com. Kyllähän alkoholi on myös vaarallista, mutta harvempi vetää sitä täysipäiväisesti toisin kuin tupakoijat. Tietysti jos ei ole mitään selkärankaa eikä voi lopettaa polttamista, niin eihän muita siitä voi rankaista. Passiivisesta juomisesta ei muut saa tauteta.

• raitismies1

Rattijuoppo tappaa, juoppo hakkaa vaimoaan, juoppo ajaa perheen ulos pakkaseen, juopot vie poliisien kaiken työajan, juoppo haisee pahalle paskoo ja kusee housuihinsa, juopot rasittaa terveydenhuoltoa enemmän kuin tupakoitsijat.

Ettiekö muka viina aiheuta mitään haittoja sivullisille?

• Röyhyyttävä sokko

selkärangasta puheenollen, mielestäni tänä päivänä tupakoitsijalta ja varsinkin sellaiselta, joka ei halua lopettaa vasta vaaditaankin selkärankaa ja itseluottamusta voidakseen jatkaa tupruttelua nykyisen paheksuvan ja luuserin leiman helposti otsaan lyövän ilmapiirin vallitessa.

• puhut asiaa
        raitismies1 kirjoitti:

Rattijuoppo tappaa, juoppo hakkaa vaimoaan, juoppo ajaa perheen ulos pakkaseen, juopot vie poliisien kaiken työajan, juoppo haisee pahalle paskoo ja kusee housuihinsa, juopot rasittaa terveydenhuoltoa enemmän kuin tupakoitsijat.

Ettiekö muka viina aiheuta mitään haittoja sivullisille?

olin just sanomassa että aika helvetin monet väkivalta rikokset tai luultavasti suurimmalla osalla niistä on tekemistä alkoholin kanssa... näin olen kuullut, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

niistä seuraa mielestäni paljon enemmän pahaa ihmiselle kuin passiivisesta sauhuttelusta. kaikki hengittää muutenkin saastunutta ilmaa ja jos joku sairastuu niin sitten sirrytään röökaajien kimppuun.

syövän ja muita sairauksia saa muutenkin kaikki jotka hengittävät pakokaasuja kaupungilla ja saastuttavien tehtaiden läheisyydessä.

Kessuttelijat aiheuttaa vain itsellensä harmia, joten riski heille suotakoon.

• Röökipoliisi
        puhut asiaa kirjoitti:

olin just sanomassa että aika helvetin monet väkivalta rikokset tai luultavasti suurimmalla osalla niistä on tekemistä alkoholin kanssa... näin olen kuullut, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

niistä seuraa mielestäni paljon enemmän pahaa ihmiselle kuin passiivisesta sauhuttelusta. kaikki hengittää muutenkin saastunutta ilmaa ja jos joku sairastuu niin sitten sirrytään röökaajien kimppuun.

syövän ja muita sairauksia saa muutenkin kaikki jotka hengittävät pakokaasuja kaupungilla ja saastuttavien tehtaiden läheisyydessä.

Kessuttelijat aiheuttaa vain itsellensä harmia, joten riski heille suotakoon.

Tuo on kyllä yksi käytetyimmistä perusteista puolustella omaa selkärangattomuutta tupakoinnin lopettamiseen.

Ei alkeellisintakaan tajua tilastoista ja niiden tulkinnoista. Miten esim. media nostattaa joitain väkivaltarikoksia (yhdyssana muuten) pinnalle? Huomattavasti myyvempää kuin joku masentava, letkuissa pihisevä tervakeuhko.

Totta ihmeessä alkoholi, rasva, sokeri, kolesteroli, pahoinpitelyt, väkivaltarikokset jne. tuottavat turhia kuolemia ja vammautumisia. Ne ovat silti erillisiä tapahtumia tupakoinnin suhteen. Hankaluuksia pitää välttää, mutta nyt tällä palstalla puhutaan tupakoinnista. Juttele alkoholin ja siihen yhdistety väkivallan vaaroista muualla.

• sa ukko
        Röökipoliisi kirjoitti:

Tuo on kyllä yksi käytetyimmistä perusteista puolustella omaa selkärangattomuutta tupakoinnin lopettamiseen.

Ei alkeellisintakaan tajua tilastoista ja niiden tulkinnoista. Miten esim. media nostattaa joitain väkivaltarikoksia (yhdyssana muuten) pinnalle? Huomattavasti myyvempää kuin joku masentava, letkuissa pihisevä tervakeuhko.

Totta ihmeessä alkoholi, rasva, sokeri, kolesteroli, pahoinpitelyt, väkivaltarikokset jne. tuottavat turhia kuolemia ja vammautumisia. Ne ovat silti erillisiä tapahtumia tupakoinnin suhteen. Hankaluuksia pitää välttää, mutta nyt tällä palstalla puhutaan tupakoinnista. Juttele alkoholin ja siihen yhdistety väkivallan vaaroista muualla.

Miksi tupakointi pitäisi lopettaa sehän on mukavaa ajankulua?

Sä paapot juoppoja ja puolustelet heidän aihettamiaan tuhoja, viinahan on pyhä tabu jonka haittoja vähätellään ja puolustellaan, ei mitään väliä mitä ihminen tekee jos on vaan juovuksissa. Juoppo on syyntakeeton joka saa tehdä mitä vaan.

• Röökipoliisi
        sa ukko kirjoitti:

Miksi tupakointi pitäisi lopettaa sehän on mukavaa ajankulua?

Sä paapot juoppoja ja puolustelet heidän aihettamiaan tuhoja, viinahan on pyhä tabu jonka haittoja vähätellään ja puolustellaan, ei mitään väliä mitä ihminen tekee jos on vaan juovuksissa. Juoppo on syyntakeeton joka saa tehdä mitä vaan.

Olet tainnut olla jo tupakalla ala-asteella? Kenties niillä tunneilla joilla opeteltiin lukemaan? Minähän kerroin myös viinan olevan pahasta.

• jaahs1
        Röökipoliisi kirjoitti:

pointti oli, että minkä takia käydään tupakoijien kimppuun ja syyllistetään niitä koko ajan, kun on pahempiakin ryhmiä tekemässä enemmän pahaa.

en vaan voi käsittää mikä savuttomilla on tupakoitsijoita vastaan.

ja luuletko sä että tässä on kyse jostain selkärangattomuudesta? Saat röökaamisen kuulostamaan joltain taudilta mistä on pakko päästä eroon. yhteiskunnalle on paljon vaarallisempia asiota kuin kessuttelijat, mutta silti heidän kimppuun käydään ja nostetaan esille että kuinka epäonnistuneita ja vaarallisia ovat.

Ei tarvii tehdä maailman isoimpaa numeroa niin pienestä asiasta.

En tietenkään kiistä tupakoinnin vaaroista tupakoijalle mitään, mutta uskon että passiivisen tupakoinnin vaaroja liioitellaan. sillä tavallaan annetaan lupa käydä sauhuttelijoiden kimppuun ja sivussa unohdetaan tärkeämmät ja oleellisemmat asiat....

• Röökipoliisi
        jaahs1 kirjoitti:

pointti oli, että minkä takia käydään tupakoijien kimppuun ja syyllistetään niitä koko ajan, kun on pahempiakin ryhmiä tekemässä enemmän pahaa.

en vaan voi käsittää mikä savuttomilla on tupakoitsijoita vastaan.

ja luuletko sä että tässä on kyse jostain selkärangattomuudesta? Saat röökaamisen kuulostamaan joltain taudilta mistä on pakko päästä eroon. yhteiskunnalle on paljon vaarallisempia asiota kuin kessuttelijat, mutta silti heidän kimppuun käydään ja nostetaan esille että kuinka epäonnistuneita ja vaarallisia ovat.

Ei tarvii tehdä maailman isoimpaa numeroa niin pienestä asiasta.

En tietenkään kiistä tupakoinnin vaaroista tupakoijalle mitään, mutta uskon että passiivisen tupakoinnin vaaroja liioitellaan. sillä tavallaan annetaan lupa käydä sauhuttelijoiden kimppuun ja sivussa unohdetaan tärkeämmät ja oleellisemmat asiat....

Pahempia ryhmiä? Alkoholistit? Huovinenhan on juuri avannut keskustelun alkoholin saannin rajoituksista. Alkoholin käyttäjä voidaan määrittää mittaamalla veren alkoholipitoisuus. Alkoholin vaikutuksen alaisena ei saa tehdä tiettyjä tehtäviä, vaikka duuni sujuisikin pienessä maistissa lähes yhtä hyvin. Lihavat? Onhan heidän kimppuun käytykin. Terveystarkastuksessa mitataan pituus, paino ja vyötärön ympäryys. Sen jälkeen aletaankin keskustelemaan ruokailutottumuksista ja liikunnasta. Vakuutusyhtiöt rajoittavat korvausehtoja lihaville. Vaakaa ei voi huijata. Tupakkatottumukset sen sijaan pystyy valehtelemaan.

Kysehän on hyvin laajasta ongelmasta, joka juontaa juurensa täysin tarpeettomasta ja vaaralliseksi todetusta nautintoaineesta.

Tupakointi on yleisempää alemmissa sosiaaliluokissa, alhaisemmin koulutetuissa ja heikkotuloisemmissa ryhmissä. He nostavat eniten henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuja tilapäisavustuksia valtiolta. Näitä avustuksia jaettaessa ei kysellä esim. rahan käyttöä (viina, tupakka esim.).

Tupakoinnin terveyshaitat ovat kiistattomat ja aiheuttavat sairauksien hoitokulujen lisäksi työnantajille välittömiä ja välillisiä kustannuksia. Tupakan verotuloja ei sen sijaan ohjata työnantajille.

Tupakan välilliset kulut, esim. yleisten alueiden siivous, tupakkapaikkojen rakentaminen, tiedotuskulut näkyvät nekin hinnassa, ostipa sitten vaikka rasian tomaattia marketista.

Tupakka aiheuttaa siis muitakin kustannuksia kuin ne keukosyöpähoidot. Esim. vastavalmistunutta parturi-kampaajaa ei palkata harjoittelupaikkaansa, koska hönki sulotuoksujaan asiakkaan läsnäollessa. Yh-äiti ei pääse elämässään eteenpäin, koska sosiaalinen riippuvuus tuttuun röökijengiin pitää pihdeissään ja tupakointi alkaa näkymään jo ulkonäössä. Parveketupakointi aiheuttaa taloyhtiöissä kiistoja, jotka kiristävät osakkaiden välejä, aiheuttavaa turhia työtunteja ja jopa laskee naapuriasuntojen arvoja. Keksisinköhän kohta lisää esimerkkejä...

Tupakoijat ovat (onneksi) vähemmistönä täällä. Ihan selkeästi kyse on jostain vähemmän älykkäästä kansanryhmästä. Muutenhan he pitäisivät mölyt mahassaan ja pyrkisivät harrastamaan kurjaa rituaaliaan mahdollisimman huomaamattomasti. Esim. reipas ulospuhallus sisätiloihin tupakalta tullessa, liman valutus asvaltille julkisilla paikoilla, tumppien heittely bussipysäkeillä, tupakointikielloista piittaamattomuus jne. Ymmärrättekö pointin?

• VV-855
        Röökipoliisi kirjoitti:

Pahempia ryhmiä? Alkoholistit? Huovinenhan on juuri avannut keskustelun alkoholin saannin rajoituksista. Alkoholin käyttäjä voidaan määrittää mittaamalla veren alkoholipitoisuus. Alkoholin vaikutuksen alaisena ei saa tehdä tiettyjä tehtäviä, vaikka duuni sujuisikin pienessä maistissa lähes yhtä hyvin. Lihavat? Onhan heidän kimppuun käytykin. Terveystarkastuksessa mitataan pituus, paino ja vyötärön ympäryys. Sen jälkeen aletaankin keskustelemaan ruokailutottumuksista ja liikunnasta. Vakuutusyhtiöt rajoittavat korvausehtoja lihaville. Vaakaa ei voi huijata. Tupakkatottumukset sen sijaan pystyy valehtelemaan.

Kysehän on hyvin laajasta ongelmasta, joka juontaa juurensa täysin tarpeettomasta ja vaaralliseksi todetusta nautintoaineesta.

Tupakointi on yleisempää alemmissa sosiaaliluokissa, alhaisemmin koulutetuissa ja heikkotuloisemmissa ryhmissä. He nostavat eniten henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuja tilapäisavustuksia valtiolta. Näitä avustuksia jaettaessa ei kysellä esim. rahan käyttöä (viina, tupakka esim.).

Tupakoinnin terveyshaitat ovat kiistattomat ja aiheuttavat sairauksien hoitokulujen lisäksi työnantajille välittömiä ja välillisiä kustannuksia. Tupakan verotuloja ei sen sijaan ohjata työnantajille.

Tupakan välilliset kulut, esim. yleisten alueiden siivous, tupakkapaikkojen rakentaminen, tiedotuskulut näkyvät nekin hinnassa, ostipa sitten vaikka rasian tomaattia marketista.

Tupakka aiheuttaa siis muitakin kustannuksia kuin ne keukosyöpähoidot. Esim. vastavalmistunutta parturi-kampaajaa ei palkata harjoittelupaikkaansa, koska hönki sulotuoksujaan asiakkaan läsnäollessa. Yh-äiti ei pääse elämässään eteenpäin, koska sosiaalinen riippuvuus tuttuun röökijengiin pitää pihdeissään ja tupakointi alkaa näkymään jo ulkonäössä. Parveketupakointi aiheuttaa taloyhtiöissä kiistoja, jotka kiristävät osakkaiden välejä, aiheuttavaa turhia työtunteja ja jopa laskee naapuriasuntojen arvoja. Keksisinköhän kohta lisää esimerkkejä...

Tupakoijat ovat (onneksi) vähemmistönä täällä. Ihan selkeästi kyse on jostain vähemmän älykkäästä kansanryhmästä. Muutenhan he pitäisivät mölyt mahassaan ja pyrkisivät harrastamaan kurjaa rituaaliaan mahdollisimman huomaamattomasti. Esim. reipas ulospuhallus sisätiloihin tupakalta tullessa, liman valutus asvaltille julkisilla paikoilla, tumppien heittely bussipysäkeillä, tupakointikielloista piittaamattomuus jne. Ymmärrättekö pointin?

Onkohan sulla pillerit loppu vai unohditko ottaa?

• Röökipoliisi
        VV-855 kirjoitti:

Onkohan sulla pillerit loppu vai unohditko ottaa?

No mikä jurppii? Sekö, että joku ajattelee hieman huomista pidemmälle? Sekö, että joku pystyy oikeasti perustelemaan, että tupakointi ei ole pelkästään tupakoijan oma asia.

• no kun...
        Röökipoliisi kirjoitti:

No mikä jurppii? Sekö, että joku ajattelee hieman huomista pidemmälle? Sekö, että joku pystyy oikeasti perustelemaan, että tupakointi ei ole pelkästään tupakoijan oma asia.

se on ihan oma asia. siitä on tekemällä tehty maailman pahin synti

• bud2

Jos jotain on pakko pössytellä, niin miksei sitten pilveä. Unohtakaa kuningas alkoholi ja syöpäkääryleet, ei ne ole ennenkään ketään auttaneet.

• röökimuija

Tupakointi on typerää,itse poltan enkä lopeta,mieluummin loppuikä mallu suussa kun viekkarit ja kiusaustilanteita. Niin sitä perustelen,että joku pahe ja addiktio lienee kaikilla.

• Röökipoliisi

Tupakoivat henkilöt ovat tilastollisesti laiskempia ja älyllisesti heikompia. Sen kyllä huomaa näissä tupakointia puolustavissa kommenteissa.

Taas samat asiat: alkoholi tapaa myös (siitä huolimatta tupakkakin tappaa), verotulot kattavat siitä aiheutuneet kulut (opetelkaa laskemaan kaikki yhteiskunnalle ja yksityisille aiheutuneet kulut), on oma asia mitä harrastaa (ei ole, jos siitä on haittaa muille tai se on laitonta).

Tiesittekö että olette vähemmistönä? Demokratiassa enemmistö voi halutessaan jyrätä teidät. Sitä ollaankin jo tekemässä.

Näitä teidän kommenttejanne lukiessa täytyy vaan hymyillä tyytyväisenä, että voimme laittaa kapuloita rattaisiinne. Sen verran ääliömäistä jengiä olette. Jos hoitaisitte asianne hyvin niin laittaisitte kaltaisenne ruotuun. Ne parvekkeilla ja bussikatoksissa röökaavat, kadulle tumppaavat ja syljeskelevät, jne. ainoastaan lisäävät ahdinkoanne. Jo nämä tupakointia aggressiivisesti puolustavat kommentit kannattaisi lopettaa. Jokainen kielto lisää ainoastaan meidän nautintoamme.

• Röyhyyttävä sokko

no, huvinsa kullakin. Itsekin voisin sanoa nauttivani savuttomien härnäämisestä tupakan hajulla, mutta valehtelisin. Itse kun haluan ottaa huomioon heidätkin ja pyrin polttamaan aina niin, että katkua tulisi sivullisten neniin mahdollisimman vähän, olkoonkin, että viimeisimmät tupakkalain kiristykset tuntuvatkin pyrkivän tuomaan tupakoitsijat keskelle ihmisiä, hyvänä esimerkkinä savuttomat oppilaitokset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe