Transtutkimus ja -hoidot etelässä

P=NP

Hola

Suomalaiseen ilmapiiriin ja luontoon lopen kyllästyneenä harkitsen muuttoa Espanjaan.

Transsukupuolisena kiinnostaa luonnollisesti kuinka hoitoihin liittyvät asiat toimivat siellä KÄYTÄNNÖSSÄ (hinnat, kansalaisuus, lääkäreiden kielitaito, hoito-ohjelmat, ongelmatilanteet,...)

Tietoa kyllä löytyy googlettamalla, mutta kiinnostaisi kuulla onko jollakulla lukijoista omakohtaisia kokemuksia (mtf) hoidoista Espanjassa.

63

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+19

Hola vaan.

Systeemi on samantyyppinen kuin suomessa ainoana erotuksena se, että kestää vielä kauemmin ja on vielä hitaampaa ja takkuisempaa. Aivan kuten missä tahansa muussakin asian hoidossa espanjassa, niin myös transsukupuolisuuden hoito on hidasta.

Ulkomaalaisena ilman täydellistä espanjankielentaitoa en lähtisi edes yrittämään. Kaikki dokumentit ovat vain espanjaksi ja korkeasti koulutettujenkaan ihmisten muu kielitaito ei välttämättä ole auttavaa parempi.

Mukava maa ei siinä mitään, kunhan ei tarvitse viranomaisten tai minkä muunkaan virallisen tahon kanssa olla tekemisissä.

Mieluummin jenkkeihin tai englantiin.

• Kaikki muuttuu

Nykyään toisen maan kansalainen ei saa enää ilmaista sairaudenhoitoa lääkkeineen kuten aiemmin. Moni talvet etelässä asuva suomalainen käytti tätä hyödyksi.

• P=NP
        Kaikki muuttuu kirjoitti:

Nykyään toisen maan kansalainen ei saa enää ilmaista sairaudenhoitoa lääkkeineen kuten aiemmin. Moni talvet etelässä asuva suomalainen käytti tätä hyödyksi.

Espanja.com (2012) mukaan residencia-statuksella saa ulkomaalainen yhtäläiset oikeudet espanjalaisten kanssa muunmuassa terveydenhoitoon, niin Suomessa, Espanjassa ja muuallakin EU-alueella. Statuksen saaminen mahdollistaa yli puolivuotta kestävän, pysyvän oleskelun maassa. Sivulla mainostetaan myös, että terveydenhoito em statuksella maksuton ja lääkkeet edullisia.

Itsellä on motiivina juuri tuon statuksen hankinta, mahdollisesti tukevaisuudessa ihan kansalaisuus, niin paljon tekee mieli aurinkoon.

Koska tämä kuvailemasi muutos on sitten astunut voimaan, ja mahtaako se koskea juuri residenttejä?

• Muuttuumuuttuu
        P=NP kirjoitti:

Espanja.com (2012) mukaan residencia-statuksella saa ulkomaalainen yhtäläiset oikeudet espanjalaisten kanssa muunmuassa terveydenhoitoon, niin Suomessa, Espanjassa ja muuallakin EU-alueella. Statuksen saaminen mahdollistaa yli puolivuotta kestävän, pysyvän oleskelun maassa. Sivulla mainostetaan myös, että terveydenhoito em statuksella maksuton ja lääkkeet edullisia.

Itsellä on motiivina juuri tuon statuksen hankinta, mahdollisesti tukevaisuudessa ihan kansalaisuus, niin paljon tekee mieli aurinkoon.

Koska tämä kuvailemasi muutos on sitten astunut voimaan, ja mahtaako se koskea juuri residenttejä?

Siinähän se ero tulikin. Aiemmin myös lääkkeet oli ilmaisia, nyt niistä joutuu maksamaan jotain vaikka olisikin halpoja.

En tiedä täsmällistä aikaa milloin tuo on tullut. Eräs tuttavani asuu kaikki talvet terveydellisistä syistä Espanjassa ja kertoi että hänellä on tuo vanha "paperi" ja tuntuu hassulta kun voi hakea ison kassillisen lääkkeitä apteekista ilmaiseksi. Hän juuri kertoi tuosta muutoksesta ettei kaikki ole enää täysin ilmaista esimerkiksi Suomen kansalaisille. Tuon jälkeen on vielä tullut tämä talouskriisikin, joten ehkäpä etuja karsitaan lisää.

Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla hoidon saa kuka tahansa missä EU-valtiossa tahansa kyseisen maan kansalaisten hinnoilla. On sitten eri asia suostuuko turisti menemään paikallisten asukkaiden tavoin julkiseen hoitoon.

• P=NP
        Muuttuumuuttuu kirjoitti:

Siinähän se ero tulikin. Aiemmin myös lääkkeet oli ilmaisia, nyt niistä joutuu maksamaan jotain vaikka olisikin halpoja.

En tiedä täsmällistä aikaa milloin tuo on tullut. Eräs tuttavani asuu kaikki talvet terveydellisistä syistä Espanjassa ja kertoi että hänellä on tuo vanha "paperi" ja tuntuu hassulta kun voi hakea ison kassillisen lääkkeitä apteekista ilmaiseksi. Hän juuri kertoi tuosta muutoksesta ettei kaikki ole enää täysin ilmaista esimerkiksi Suomen kansalaisille. Tuon jälkeen on vielä tullut tämä talouskriisikin, joten ehkäpä etuja karsitaan lisää.

Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla hoidon saa kuka tahansa missä EU-valtiossa tahansa kyseisen maan kansalaisten hinnoilla. On sitten eri asia suostuuko turisti menemään paikallisten asukkaiden tavoin julkiseen hoitoon.

Itselle tuli myös mieleen toi talouskriisi, sehän se joka todennäköisesti noita järjestelyitä muuttaa. Ei voi mitään. En oletakaan että helppoa tulisi olemaan. Maana Espanja on kuiteskin lähimpänä sydäntä, tuntuu että elämä Suomessa on vain hukkumista uppoavan laivan mukana. Betonilaatikkolähiö ja pieni, kylmä, synkkä maa ei tarjoa sitä mitä haen.

Se on vaan otettava itseä niskasta ja aloitettava kielenopiskelu ja tingittävä hoitojen aloituksesta ja lyhyydestä tarpeen vaatiessa. Elannon ajattelin alkuun tienata huulisynkkaamalla drag queenina vaiks Fuengirolassa, toivottavasti ei testosteroni ennätä pahemmin raiskata vartaloa ;) Onko tämä aivan utopistinen tulevaisuuden näkymä, nuoruuden tyhmyyttä vai mitä..? Elämäni menee hukkaan joka tapauksessa "rakkaassa" kotimaassa..

• Muuttuumuuttuu
        P=NP kirjoitti:

Itselle tuli myös mieleen toi talouskriisi, sehän se joka todennäköisesti noita järjestelyitä muuttaa. Ei voi mitään. En oletakaan että helppoa tulisi olemaan. Maana Espanja on kuiteskin lähimpänä sydäntä, tuntuu että elämä Suomessa on vain hukkumista uppoavan laivan mukana. Betonilaatikkolähiö ja pieni, kylmä, synkkä maa ei tarjoa sitä mitä haen.

Se on vaan otettava itseä niskasta ja aloitettava kielenopiskelu ja tingittävä hoitojen aloituksesta ja lyhyydestä tarpeen vaatiessa. Elannon ajattelin alkuun tienata huulisynkkaamalla drag queenina vaiks Fuengirolassa, toivottavasti ei testosteroni ennätä pahemmin raiskata vartaloa ;) Onko tämä aivan utopistinen tulevaisuuden näkymä, nuoruuden tyhmyyttä vai mitä..? Elämäni menee hukkaan joka tapauksessa "rakkaassa" kotimaassa..

En ole kuullut että Fuengirolassa olisi suuremmin transporukkaa. Ainakaan nämä useammatkin tuttavani jotka asuvat siellä talvet, eivät ole puhuneet tuosta mitään (tuntevat kyllä taustani). Kanarialla lienee sitten runsaasti transihmisiä, ainakin palautetta olen saanut että heitä tapaa aika monessa paikassa.

Fuengirola lienee aika helppo paikka totuttautua paikalliseen elämään. Alussa selviää pitkälle pelkällä suomenkielellä ja siinä sivussa opiskella espanjaa.

• P=NP kirjoitti:

Drag Queen on huono homma, ne tekevät parodiaa naisista.
        En ole ikinä käynyt Espanjassa. Kun kerta suomalaiset ovat paha, miksi menet mestaan, joka on täynnä suomalaisia?

Nykyään raha on tiukassa kaikkialla, mutta voisit lukea Madventures-kirjasta traveller-ammatit ja pyrkiä niihin. Niitäkin on vaikea saada ja niihin tunkee kolmannesta maailmasta alipalkattua työvoimaa.

Minä itse asuin Suomessa, kunnes työluvan ja viisumin jatko evättiin ja oli pakko muuttaa Suomeen. Elämä siellä oli jatkuvaa köyhyyttä ja yksikantaan kovaa, mutta parempaa kuin Suomessa, toisin kuin annetaan ymmärtää. Yhdysvallat tarjosi esimerkiksi köyhille ilmaisen perusterveydenhuollon.

Kaikkialla voit odottaa, että työtä saa tehdä kovaa elämisen eteen.

• +++
        P=NP kirjoitti:

Hae lähete Suomessa jo nyt.

Se ei sido sua tänne, mutta jos suunnitelmat menee uusiksi niin samalla saat täkäläistä käytyä läpi.

• ..............

Todennäköisesti on helpompaa kahlata prosessi läpi Suomessa, saada viralliset naisen paperit ja lähteä niillä ulkomaille. Tai sitten ilmoittaa Tampereelle että saavat laittaa tutkimuspaperit silppuriin ja lähteä maailmalle virallisesti miehenä.

• AlienIndie

Joko se valehtelu taas alkoi? Vielä muutama viikko sitten valitit siitä miten ensimmäinen käynti siirtyy syksyyn ellei peruutusaikoja tule, ja nyt peruutusaikoja on tullut jopa kolme? Just.

"sanottiin että läpimenevyysennuste 100%"

Mistä lähtien siellä on annettu tuollaisia ennusteita?

Kyllä susta luihunaamaisen naisen varmasti saa, ei siinä mitään. Kauneus onkin sitten eri asia...

"Minua vaan pelottaa hitonmoisesti tuo tuleva syksy"

Minua pelottaa koko elämä. Revi siitä.

• AlienIndie

Etkö tiedä että viileä ilma on hyväksi iholle ja hiuksille?

Katselepa joskus kuvia vaikka Australialaisista naisista. Kolmekymppiset ovat harvahapsisia ja ahavoituneita kuin kuusikymppiset miehet. Sitä se jatkuva helle teettää.

• AlienIndie

Voisiko joku kertoa miten minä pääsen kvantiteettidysforiasta eroon? Koen että minun on pakko saada olla osa jotain kiinteää yhteisöä voidakseni olla onnellinen; irrallisena yksilönä olen väistämättä onneton.

Mietin itsekin joskus ulkomaille muuttoa, mutta totesin ettei se varmasti ratkaise mitään, ja sittenhän sitä on kahta orvompi olo - välimatka vanhempiin on tuhansia eikä enää vain satoja kilometrejä. Pitäisi olla syntynyt sinne että olisi päässyt yhteisöihin sisään. Tuskin mitään gaijinia koskaan päästetään samaan asemaan, vaikka kulttuuri olisikin yhteisöllinen. Sama kapitalismihan se pyörii kaikkialla, ja suomessa sentään saa nauttia suurista tulonsiirroista . Niissä maissa joissa on talouskriisi päällä tuntee kapitalismin ihmisyydenmusertavan voiman kahta voimakkaammin, oli kulttuuri ja ilmapiiri muuten millaisia hyvänsä. Yksikään valtio ei myöskään ole kriminalisoinut henkistä väkivaltaa, joten siitäkin voi päätellä hieman siihen suuntaan, että se yhteisöllisyys ja välittäminen mitä joissain kulttuureissa ajatellaan olevan suomalaista enemmän on todellisuudessa melko pinnallista. Lähinnä erot typistyy siihen että siinä missä suomalaiset menevät kaljalle siellä mennään sambakarnevaaliin heiluttelemaan tissejä. Yhtä "hubaa".

• ...........
        AlienIndie kirjoitti:

Voisiko joku kertoa miten minä pääsen kvantiteettidysforiasta eroon? Koen että minun on pakko saada olla osa jotain kiinteää yhteisöä voidakseni olla onnellinen; irrallisena yksilönä olen väistämättä onneton.

Mietin itsekin joskus ulkomaille muuttoa, mutta totesin ettei se varmasti ratkaise mitään, ja sittenhän sitä on kahta orvompi olo - välimatka vanhempiin on tuhansia eikä enää vain satoja kilometrejä. Pitäisi olla syntynyt sinne että olisi päässyt yhteisöihin sisään. Tuskin mitään gaijinia koskaan päästetään samaan asemaan, vaikka kulttuuri olisikin yhteisöllinen. Sama kapitalismihan se pyörii kaikkialla, ja suomessa sentään saa nauttia suurista tulonsiirroista . Niissä maissa joissa on talouskriisi päällä tuntee kapitalismin ihmisyydenmusertavan voiman kahta voimakkaammin, oli kulttuuri ja ilmapiiri muuten millaisia hyvänsä. Yksikään valtio ei myöskään ole kriminalisoinut henkistä väkivaltaa, joten siitäkin voi päätellä hieman siihen suuntaan, että se yhteisöllisyys ja välittäminen mitä joissain kulttuureissa ajatellaan olevan suomalaista enemmän on todellisuudessa melko pinnallista. Lähinnä erot typistyy siihen että siinä missä suomalaiset menevät kaljalle siellä mennään sambakarnevaaliin heiluttelemaan tissejä. Yhtä "hubaa".

"Mietin itsekin joskus ulkomaille muuttoa, mutta totesin ettei se varmasti ratkaise mitään, ja sittenhän sitä on kahta orvompi olo - välimatka vanhempiin on tuhansia eikä enää vain satoja kilometrejä."

Eikä äiti pääsisikään enää hoitamaan asioitasi ja siivoamaan kämppääsi kun et itse viitsi. Kauheaa!
        Minullakin on satoja kilometrejä etäisyyttä vanhempiini eikä se tee orpoa oloa, puhelin on jo vanha keksintö. Mutta minä en tarvitsekaan vanhemiani palvelemaan minua.

"Pitäisi olla syntynyt sinne että olisi päässyt yhteisöihin sisään."

Et ole näköjään päässyt täälläkään yhteisöiden sisään vaikka oletkin syntynyt täällä. Suomalaiset pääsevät ulkomaillakin yhteisöihin sisälle kun eivät istu 24 h sisällä tietokoneen ääressä.

"Sama kapitalismihan se pyörii kaikkialla, ja suomessa sentään saa nauttia suurista tulonsiirroista ."

Ulkomailla sinulle ei jaettaisikaan rahaa kotona istumisesta, siellä pitäisi tehdä töitäkin jotta saisi rahaa elämiseen.

• AlienIndie
        ........... kirjoitti:

"Mietin itsekin joskus ulkomaille muuttoa, mutta totesin ettei se varmasti ratkaise mitään, ja sittenhän sitä on kahta orvompi olo - välimatka vanhempiin on tuhansia eikä enää vain satoja kilometrejä."

Eikä äiti pääsisikään enää hoitamaan asioitasi ja siivoamaan kämppääsi kun et itse viitsi. Kauheaa!
        Minullakin on satoja kilometrejä etäisyyttä vanhempiini eikä se tee orpoa oloa, puhelin on jo vanha keksintö. Mutta minä en tarvitsekaan vanhemiani palvelemaan minua.

"Pitäisi olla syntynyt sinne että olisi päässyt yhteisöihin sisään."

Et ole näköjään päässyt täälläkään yhteisöiden sisään vaikka oletkin syntynyt täällä. Suomalaiset pääsevät ulkomaillakin yhteisöihin sisälle kun eivät istu 24 h sisällä tietokoneen ääressä.

"Sama kapitalismihan se pyörii kaikkialla, ja suomessa sentään saa nauttia suurista tulonsiirroista ."

Ulkomailla sinulle ei jaettaisikaan rahaa kotona istumisesta, siellä pitäisi tehdä töitäkin jotta saisi rahaa elämiseen.

"Minullakin on satoja kilometrejä etäisyyttä vanhempiini eikä se tee orpoa oloa, puhelin on jo vanha keksintö. Mutta minä en tarvitsekaan vanhemiani palvelemaan minua."

En minäkään tarvitsisi jos itsenäisyys tarkoittaisi (positiivista) vapautta kuten sen kuuluisi tarkoittaa, eikä sanan itsenäisyys merkityssuhdetta merkittyyn kohteeseen olisi orwellilaisen uuskielen menetelmin perversoitu muuntaen sanan itsenäisyys tarkoittamaan lähinnä "vapautta kilpailla".

"Et ole näköjään päässyt täälläkään yhteisöiden sisään vaikka oletkin syntynyt täällä. Suomalaiset pääsevät ulkomaillakin yhteisöihin sisälle kun eivät istu 24 h sisällä tietokoneen ääressä"

Tai voisiko johtua siitä että suomessa ei ole yhteisöjä?

"Ulkomailla sinulle ei jaettaisikaan rahaa kotona istumisesta, siellä pitäisi tehdä töitäkin jotta saisi rahaa elämiseen. "

Aivan. Tuottaa lisäarvoa herrojen taskuihin. Kieltäydyn ehdottomasti.

• AlienIndie

"Mukaan on tullut minun ja tutkimusyksikön välisiä seikkoja joista minun ei pidä kertoa enempää ulkopuolisille."

Korruptiota?

Mikä muu on sellaista jossa yhtä henkilöä suositaan toisten kustannuksella ja josta ei saa puhua, kuin lahjonta?

"Olet nähnyt minut ainoastaan siinä "nörttipojan" lookissa ja oletat minun kulkevan sellaisessa edelleen? "

No ai vittu kun olet nokkela. Sinä itsehän väitit että olit saanut joskus taannoin kesätyöpaikalla miehiltä sellaista huomiota, mitä naisille annetaan, vaikka pukeuduit nahkarotsiin? Kukahan se tässä ristiriitainen on ::rolleyes::

Mutta yksi elämän valitettavista totuuksista nyt vaan on että henkilö joka ei näytä naiselta/kauniilta meikittä yksinkertaisissa vaatteissa ei siltä näytä myöskään tälläytyneenä. Sinä et pysty tätä kiertämään kun ei kukaan muukaan.

Toisaalta sinähän tosiaan sanoit pitäväsi Johanna Tukiainen -lookia edes jollain tapaa tavoiteltavana ja hienona, joten estetiikantajusi lienee yhtä nyrjähtänyt kuin näiden muiden etiikan taju.

"eikä ole vain "muutama viikko""

8-9 viikkoa on muutama. Niistä ei tule täyteen kolmea kuukautta, joka olisi vähin että voisi puhua muutamasta kuukaudesta. Että tällainen "matematiikkanero".

"Et ole tavannut minua legginsseissä, topissa ym. ja muuten tälläytyneenä"

En haluakaan, sillä lähiövalaatkin ovat esteettisempiä kuin Johanna Tukiainen -wannabet.

• Ei rahaa luusereille
        AlienIndie kirjoitti:

"Minullakin on satoja kilometrejä etäisyyttä vanhempiini eikä se tee orpoa oloa, puhelin on jo vanha keksintö. Mutta minä en tarvitsekaan vanhemiani palvelemaan minua."

En minäkään tarvitsisi jos itsenäisyys tarkoittaisi (positiivista) vapautta kuten sen kuuluisi tarkoittaa, eikä sanan itsenäisyys merkityssuhdetta merkittyyn kohteeseen olisi orwellilaisen uuskielen menetelmin perversoitu muuntaen sanan itsenäisyys tarkoittamaan lähinnä "vapautta kilpailla".

"Et ole näköjään päässyt täälläkään yhteisöiden sisään vaikka oletkin syntynyt täällä. Suomalaiset pääsevät ulkomaillakin yhteisöihin sisälle kun eivät istu 24 h sisällä tietokoneen ääressä"

Tai voisiko johtua siitä että suomessa ei ole yhteisöjä?

"Ulkomailla sinulle ei jaettaisikaan rahaa kotona istumisesta, siellä pitäisi tehdä töitäkin jotta saisi rahaa elämiseen. "

Aivan. Tuottaa lisäarvoa herrojen taskuihin. Kieltäydyn ehdottomasti.

"Aivan. Tuottaa lisäarvoa herrojen taskuihin. Kieltäydyn ehdottomasti."

Sitten minä ja muut veronmaksajat joudumme elättämään sinutkin. Voi helvetti!

• AlienIndie

"Suomessa se on hieman hankalaa. Mutta onneksi on supliikki ja muut menetelmät hyvin hallussa "

Pelkässä supliikissa tuskin olisi mitään peiteltävää, vai mitä?

Ja ihan turha lesoilla taidoillasi, oli kyse mistä hyvänsä; Helsingissä et olisi onnistunut.

"eikös aikoinaan April ja kaverit käyneet myös siellä?"

Mikä perkeleen April?

"No silloin ei kyllä ollut nahkarotsia. Ei niitä nyt herrajestas kesähelteellä pidetä, älyhoi älä jätä :D"

Paraskin puhuja. Kenenköhän äly siinä jättää kun ensin väittää saaneensa aina huomiota miehiltä ja sitten että uudet vaatteet ovat muuttaneet ulkonäköä todella paljon.

"J-T on epäonnistunut siiderivalas joka aiheuttaa minussa hylkimisreaktioita"

Mutta tyyli sopii prostituoidulle. Ilmeisesti valehtelit aikaisemmin kun sanoit pitäväsi sweet lolita tyylistä. Kenelläkään sinunlaisellasi ei ole oikeutta pitää sellaisia vaatteita. Tulen henkilökohtaisesti hakkaamaan sinut paskaksi jos yrität. Sehän olisi vain itsepuolustusta. Sellaisen viattoman puhtauden turmeleminen on pedofiliaan rinnastettava teko, ja räkimistä minun ihanteideni päälle eli väkivaltaa minua kohtaan.

" Vaanityllä on elegantti tyyli, sellainen on kiva"

Nimi ei sano mitään, saako linkkiä?

"Minusta saa tehtyä tarpeen tullen:
        a) nörttipojan
        b) limaisen homon
        c) androgyynin
        d) hutsun
        e) prinsessan
        f) jonkin muun tilanteeseen sopivan"

No minkä takia olet valinnut juuri d:n?

"Kyllä sinun olisi parempi lähteä matkaan :DD "

En ymmärtänyt. Mitä tarkoitat?

• AlienIndie

Noinko epätoivoinen sä olet, että pitää ruinata mukaan MINUA, kun et ketään muuta saa?? :DDD

• AlienIndie
        Ei rahaa luusereille kirjoitti:

"Aivan. Tuottaa lisäarvoa herrojen taskuihin. Kieltäydyn ehdottomasti."

Sitten minä ja muut veronmaksajat joudumme elättämään sinutkin. Voi helvetti!

Voisit kohdistaa tuon vihasi vaikka maahanmuuttajiin, Guggenheimeihin tai maanpuolustukseen mieluummin. Minuun laitettu raha sentään parantaa ihmisten onnellisuutta (vaikka minun onnellisuuteni ei merkitsisi sinulle mitään, ajattele niitä joille teen kaikkea jäynää jos minulla on paha olo), nuo muut ovat täysin turhia tai jopa nettona ihmisiä vahingoittavia juttuja, ja jokainen moninverroin suurempi kuluerä kuin muutama tuhat vapaaehtoisesti työtöntä nuorta.

• Olet luuseri
        AlienIndie kirjoitti:

Voisit kohdistaa tuon vihasi vaikka maahanmuuttajiin, Guggenheimeihin tai maanpuolustukseen mieluummin. Minuun laitettu raha sentään parantaa ihmisten onnellisuutta (vaikka minun onnellisuuteni ei merkitsisi sinulle mitään, ajattele niitä joille teen kaikkea jäynää jos minulla on paha olo), nuo muut ovat täysin turhia tai jopa nettona ihmisiä vahingoittavia juttuja, ja jokainen moninverroin suurempi kuluerä kuin muutama tuhat vapaaehtoisesti työtöntä nuorta.

Olen vanhanaikainen ihminen ja inhoan laiskureita jotka odottavat että kaikki tuodaan valmiina eteen ja jaetaan rahaa. Iässäsi elätin jo perhettäni, sinulla se ei onnistu ikinä.

• Tulen henkilökohtaisesti
        AlienIndie kirjoitti:

"Suomessa se on hieman hankalaa. Mutta onneksi on supliikki ja muut menetelmät hyvin hallussa "

Pelkässä supliikissa tuskin olisi mitään peiteltävää, vai mitä?

Ja ihan turha lesoilla taidoillasi, oli kyse mistä hyvänsä; Helsingissä et olisi onnistunut.

"eikös aikoinaan April ja kaverit käyneet myös siellä?"

Mikä perkeleen April?

"No silloin ei kyllä ollut nahkarotsia. Ei niitä nyt herrajestas kesähelteellä pidetä, älyhoi älä jätä :D"

Paraskin puhuja. Kenenköhän äly siinä jättää kun ensin väittää saaneensa aina huomiota miehiltä ja sitten että uudet vaatteet ovat muuttaneet ulkonäköä todella paljon.

"J-T on epäonnistunut siiderivalas joka aiheuttaa minussa hylkimisreaktioita"

Mutta tyyli sopii prostituoidulle. Ilmeisesti valehtelit aikaisemmin kun sanoit pitäväsi sweet lolita tyylistä. Kenelläkään sinunlaisellasi ei ole oikeutta pitää sellaisia vaatteita. Tulen henkilökohtaisesti hakkaamaan sinut paskaksi jos yrität. Sehän olisi vain itsepuolustusta. Sellaisen viattoman puhtauden turmeleminen on pedofiliaan rinnastettava teko, ja räkimistä minun ihanteideni päälle eli väkivaltaa minua kohtaan.

" Vaanityllä on elegantti tyyli, sellainen on kiva"

Nimi ei sano mitään, saako linkkiä?

"Minusta saa tehtyä tarpeen tullen:
        a) nörttipojan
        b) limaisen homon
        c) androgyynin
        d) hutsun
        e) prinsessan
        f) jonkin muun tilanteeseen sopivan"

No minkä takia olet valinnut juuri d:n?

"Kyllä sinun olisi parempi lähteä matkaan :DD "

En ymmärtänyt. Mitä tarkoitat?

hakkaamaan sinut paskaksi. - Saanko kysyä, että kuvitteletko sinä todellakin itsesi naiseksi? Ajatusmaailmasi perusteella olen kaukana siitä. Olet vain surkea yhteiskunnasta syrjäytynyt mies joka mielikuvitusmaailmassaan kuvittelee elämänsä muuttuvan paremmaksi naiseksi tulon myötä. Ethän edes kykene elämään miehenä tässä yhteiskunnassa ja kuvittelet että naisena se sinulta onnistuisi. Ei näytä sekään onnistuvan. Hanki itsellesi apua.

• AlienIndie

""Nimi ei sano mitään, saako linkkiä?"

VAROITUS: ei sisällä juuri vaatteita, nekin sinulle liian seksistisiä
        Vaniity: From Teen to Queen!
        www.youtube.com
        Some beautiful pics of the amazing American t-girl Vaniity!!!!

Kaunein transnainen jonka olen nähnyt, minun idoli. Ehkä vielä joskus esiinnymme yhdessä, who knows :)"

Oksettava huora.

Ja kerro toki miten tuo eroaa Tukiaisesta?

"
        "Pelkässä supliikissa tuskin olisi mitään peiteltävää, vai mitä?"

Nämä asiat on kuitenkin sellaisia ettei niitä ole suotavaa ruotia suomi24:ssa."

Juu, niinhän rikolliset aina sanovat. Ei mitään väärää, ei vain sovellu julkisuuden valokeilaan...

"

"Ilmeisesti valehtelit aikaisemmin kun sanoit pitäväsi sweet lolita tyylistä."

Ihmisellä saa olla vain yksi tyyli, niinköstä?

"Tulen henkilökohtaisesti hakkaamaan sinut paskaksi jos yrität."

Teet silloin palveluksen palstalaisille. Kun tulet visiitille, varaudu siihen että tyylinä on f) ja ko. habitus muistuttaa uus-natsia. Tervetuloa!"

Koita nyt JUMALAUTA ymmärtää että sinulla ei ole MITÄÄN OIKEUTTA häväistä sitä tyyliä sekoittamalla se pornoon!!!! SINÄ olet se väärintekijä siinä, EN MINÄ!!!!

• AlienIndie
        Tulen henkilökohtaisesti kirjoitti:

hakkaamaan sinut paskaksi. - Saanko kysyä, että kuvitteletko sinä todellakin itsesi naiseksi? Ajatusmaailmasi perusteella olen kaukana siitä. Olet vain surkea yhteiskunnasta syrjäytynyt mies joka mielikuvitusmaailmassaan kuvittelee elämänsä muuttuvan paremmaksi naiseksi tulon myötä. Ethän edes kykene elämään miehenä tässä yhteiskunnassa ja kuvittelet että naisena se sinulta onnistuisi. Ei näytä sekään onnistuvan. Hanki itsellesi apua.

"Saanko kysyä, että kuvitteletko sinä todellakin itsesi naiseksi? Ajatusmaailmasi perusteella olen kaukana siitä."

Kiitos samoin. Nainen on lämmin ja pehmeä sisältä, eikä ikimaailmassa kykenisi sanomaan toiselle elävälle ja tuntevalle olennolle mitään sellaista, mitä minulle on täällä sanottu.

Nainen ei myöskään pukeudu kuten T-Unitin "päiväunissa" ^

". Ethän edes kykene elämään miehenä tässä yhteiskunnassa"

Kuinka moni transnainen kykenee?

"joka mielikuvitusmaailmassaan kuvittelee elämänsä muuttuvan paremmaksi naiseksi tulon myötä"

Mikä on mielikuvituksen ja todellisuuden raja? Onko yllä mainostettu pornahtava vaatetus todellisuudessa ihanaa, vai kuvitteletteko sen vain sellaiseksi? Ovatko miehiset miehet hyvännäköisiä ja mukavia todellisuudessa, vai kuvitteletteko ne vain sellaisiks?

• AlienIndie
        Olet luuseri kirjoitti:

Olen vanhanaikainen ihminen ja inhoan laiskureita jotka odottavat että kaikki tuodaan valmiina eteen ja jaetaan rahaa. Iässäsi elätin jo perhettäni, sinulla se ei onnistu ikinä.

Hyvä että myönnät suoraan olevasi suvaitsematon. Annat samalla oikeuden kaikille niin mieliville yhteiskunnassa olla suvaitsemattomia transsukupuolisuutta kohtaan.

Miten vitussa voitte kuvitella että kasvan "vastuulliseksi aikuiseksi" kun se tarkoittaa että elämässä rupeaa näyttelemään aivan normaalia ja keskeistäkin osaa T-Unitin yllä mainostama paljastava pukeutuminen ja porno...?????? Minä haluan olla vastuullinen lapsenomainen ihminen, ja olen siihen täysin kykenevä, mutta AIKUISTA MINUSTA EI PERKELE SAA!!!!!!! KUVOTATTE MINUA!!!!!!!!!!!!!!!

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

"Saanko kysyä, että kuvitteletko sinä todellakin itsesi naiseksi? Ajatusmaailmasi perusteella olen kaukana siitä."

Kiitos samoin. Nainen on lämmin ja pehmeä sisältä, eikä ikimaailmassa kykenisi sanomaan toiselle elävälle ja tuntevalle olennolle mitään sellaista, mitä minulle on täällä sanottu.

"joka mielikuvitusmaailmassaan kuvittelee elämänsä muuttuvan paremmaksi naiseksi tulon myötä"

Mikä on mielikuvituksen ja todellisuuden raja? Onko yllä mainostettu pornahtava vaatetus todellisuudessa ihanaa, vai kuvitteletteko sen vain sellaiseksi? Ovatko miehiset miehet hyvännäköisiä ja mukavia todellisuudessa, vai kuvitteletteko ne vain sellaisiks?

Oletteko lukeneet sen linkin jonka pistin Jumalaisen näytelmän synneistä? Siinä monenlaisia asioita on määritelty väkivallaksi jotain hyvää asiaa kohtaan, juuri kuten asia oikeasti on.

"7. piiri: väkivaltaa käyttäneet

1. ryhmä: väkivaltaa lähimmäisten persoonaa ja omaisuutta kohtaan käyttäneet. Syntiset uivat kiehuvassa, verisessä Flegethon-joessa. Heitä vartioi kentaurit, jotka ampuvat nuolella ylös pyrkiviä.
        2. ryhmä: väkivaltaa itseään ja omaisuuttaan kohtaan tehneet (haaskaajat). Itsemurhaajat ovat muuttuneet puiksi, joiden oksilla harpyijat välillä repivät heitä. He riistivät itse ihmisyytensä, näin he voivat puhua ainoastaan jos heiltä vuodatetaan verta.
        3. ryhmä: väkivaltaa Jumalaa (jumalanpilkka), luontoa (sodomiitit) ja järjestystä (koronkiskurit) kohtaan tehneet. He ovat kuivalla hiekkakentällä tulisateen alla, missä pilkkaajat kiroavat Jumalaa, koronkiskurit konttaavat painava rahasäkki kaulassa ja sodomiitit vaeltavat edestakaisin pääsemättä koskaan minnekään."

Tällaiseen näkemykseen tulisi myös modernit moraalikäsitykset perustaa. Porno ja prostituutio ovat väkivaltaa naissukupuolta kohtaan. Siksi se tulee kieltää. Samoin kuin henkinen väkivalta, luonnollisesti.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

Sanotaan nyt vielä sen verran että rupean hyväksymään pornon&prostituution ja jopa niiden yhdistämisen lolitatyyliin siinä vaiheessa kun te rupeatte laillani Carl Panzram -faneiksi. Oletteko valmiit haasteeseen? Tämä on nähdäkseni mitä oivallisin kompromissi. Molemmat joutuvat hyväksymään kuvottavaksi kokemansa asian toisessa jotta yhteiselo sujuisi rauhallisemmin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Panzram

Mikäli kieltäydytte rinnastutte niihin lähi-idän arabiterroristeihin joille ei kelpaa mikään muu ratkaisu aluekiistoihin Israelin kanssa kuin koko Israelin valtion totaalinen hävittäminen.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

Vielä jonakin päivänä ymmärrätte todellisuuden ja tulette pyytämään minulta anteeksi ettette kuunnelleet varoituksiani vaan suhtauduitte pornoon ja prostituutioon naiivisti vain yhtenä vaihtoehtoisena elämäntyylinä jota pitää suvaita jossa ei ole mitään väärää eikä vaaraa, kuten äskeisessä South Parkissa.

• AlienIndie

"Olenko muka yrittänyt seksualisoida lolitaa? "

Ymmärsin että jotain tällaista oli aikeissa. Olen todella helpottunut jos ei ollutkaan. Saatan jopa olla sinulle ystävällinen mikäli tämä osoittautuu todeksi.

• AlienIndie

No nyt hämmensit minua vain entisestään. Häpäisyä on se kun henkilö joka toimii prostituoituna tai pornonäyttelijänä pukeutuu lolitaan ikinä missään. Ei sinulla ole myöskään oikeutta pukeutua siihen "vapaa-aikanasi" jos "ammattinasi" on huora. Tämäkö sitten oli aikomuksena?

Miten ylipäätään sama henkilö voi olla kiinnostunut molemmista? Sama kuin olisi pasifisti ja ammatiltaan sotilas. Tekopyhyyttä eikä mitään muuta. Lolitaan kuuluu ajatus lapsenomaisuudesta ja siihen ei "aikuisviihde" kuulu missään muodossa. EI MISSÄÄN.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

No nyt hämmensit minua vain entisestään. Häpäisyä on se kun henkilö joka toimii prostituoituna tai pornonäyttelijänä pukeutuu lolitaan ikinä missään. Ei sinulla ole myöskään oikeutta pukeutua siihen "vapaa-aikanasi" jos "ammattinasi" on huora. Tämäkö sitten oli aikomuksena?

Miten ylipäätään sama henkilö voi olla kiinnostunut molemmista? Sama kuin olisi pasifisti ja ammatiltaan sotilas. Tekopyhyyttä eikä mitään muuta. Lolitaan kuuluu ajatus lapsenomaisuudesta ja siihen ei "aikuisviihde" kuulu missään muodossa. EI MISSÄÄN.

Periaatteessa jos kuvittelet että sinulla on oikeus pitää tuollaista kaksoiselämää kaksoisstandardein yllä niin halusit tai et annat siunauksesi myös muunlaisille kaksoiselämille, kuten yön pimeydessä sarjamurhaajana toimivalle ja päivisin tavallisena kilttinä perheenisänä elävälle henkilölle. Jos sinulla mielestäsi on oikeus viettää sellaista kaksinaamaista elämää niin olisi älyllisesti rehellistä todeta samalla ettei se mitä tämän henkilön kaksoispersoona on joskus öisin tehnyt oikeuta ketään pistämään tätä aivan normaalia ja mukavaa perheenisää vankilaan. Eiväthän ne ole sama henkilö. Murhaamista ei tule sekoittaa perhe-elämää kuten pornoa ei tule sekoittaa lolitaan. Kun ne ovat täysin erillään kaikki on hyvin. Prostituoitu/pornonäyttelijä ei häpäise lolitaa eikä häntä saa sillä perusteella lyödä. Perheenisä ei ole sama mies joka murhailee eikä häntä saa sen perusteella laittaa vankilaan.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

Periaatteessa jos kuvittelet että sinulla on oikeus pitää tuollaista kaksoiselämää kaksoisstandardein yllä niin halusit tai et annat siunauksesi myös muunlaisille kaksoiselämille, kuten yön pimeydessä sarjamurhaajana toimivalle ja päivisin tavallisena kilttinä perheenisänä elävälle henkilölle. Jos sinulla mielestäsi on oikeus viettää sellaista kaksinaamaista elämää niin olisi älyllisesti rehellistä todeta samalla ettei se mitä tämän henkilön kaksoispersoona on joskus öisin tehnyt oikeuta ketään pistämään tätä aivan normaalia ja mukavaa perheenisää vankilaan. Eiväthän ne ole sama henkilö. Murhaamista ei tule sekoittaa perhe-elämää kuten pornoa ei tule sekoittaa lolitaan. Kun ne ovat täysin erillään kaikki on hyvin. Prostituoitu/pornonäyttelijä ei häpäise lolitaa eikä häntä saa sillä perusteella lyödä. Perheenisä ei ole sama mies joka murhailee eikä häntä saa sen perusteella laittaa vankilaan.

Vielä 2kk sitten kerroit minulle kuinka sinua ärsyttää kun ihmiset eivät ole johdonmukaisia valinnoissaan... ja minä idiootti luotin sinuun ja uskoin että todella olisit laillani ymmärtänyt kuinka typerää ja vastenmielistä sellainen on...

It's misaki all over again...

• T-Unit (ei kirj.)
        AlienIndie kirjoitti:

"Sama kuin olisi pasifisti ja ammatiltaan sotilas."

Yhtäläisesti voi verrata siihen miksi transvestiitti-mies haluaa joskus tälläytyä naiseksi. Ei se ole niin monimutkaista.

Yksi tyyli, yksi aate, yksi jne. sitoo ihmisen vaihtoehdottomuuteen ja fundisajatteluun. Jos monipuolisuus ja vaihtelu on sinusta tekopyhää, olkoon sitten niin.

Työ on osattava erottaa vapaa ajasta.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

""Nimi ei sano mitään, saako linkkiä?"

VAROITUS: ei sisällä juuri vaatteita, nekin sinulle liian seksistisiä
        Vaniity: From Teen to Queen!
        www.youtube.com
        Some beautiful pics of the amazing American t-girl Vaniity!!!!

Kaunein transnainen jonka olen nähnyt, minun idoli. Ehkä vielä joskus esiinnymme yhdessä, who knows :)"

Oksettava huora.

Ja kerro toki miten tuo eroaa Tukiaisesta?

"
        "Pelkässä supliikissa tuskin olisi mitään peiteltävää, vai mitä?"

Nämä asiat on kuitenkin sellaisia ettei niitä ole suotavaa ruotia suomi24:ssa."

Juu, niinhän rikolliset aina sanovat. Ei mitään väärää, ei vain sovellu julkisuuden valokeilaan...

"

"Ilmeisesti valehtelit aikaisemmin kun sanoit pitäväsi sweet lolita tyylistä."

Ihmisellä saa olla vain yksi tyyli, niinköstä?

"Tulen henkilökohtaisesti hakkaamaan sinut paskaksi jos yrität."

Teet silloin palveluksen palstalaisille. Kun tulet visiitille, varaudu siihen että tyylinä on f) ja ko. habitus muistuttaa uus-natsia. Tervetuloa!"

Koita nyt JUMALAUTA ymmärtää että sinulla ei ole MITÄÄN OIKEUTTA häväistä sitä tyyliä sekoittamalla se pornoon!!!! SINÄ olet se väärintekijä siinä, EN MINÄ!!!!

Olet näköjään poistanut sen viestin missä ehdottomasti kielsit aikeesi seksualisoida lolitaa. Sen jälkeen kun totesin että ihan yhtä lailla se on häpäisyä jos prostituoitu/pornonäyttelijä pukeutuu lolitaan vapaa-ajallaan kuin jos tämä pukeutuisi "työssään". Ilmeisesti osuin naulan kantaan. Ilmeisesti tällaiset oli aikomukset, ja ilmeisesti et edelleenkään näe toiminnassasi mitään väärää...

• vrwrqeqwr
        AlienIndie kirjoitti:

Olet näköjään poistanut sen viestin missä ehdottomasti kielsit aikeesi seksualisoida lolitaa. Sen jälkeen kun totesin että ihan yhtä lailla se on häpäisyä jos prostituoitu/pornonäyttelijä pukeutuu lolitaan vapaa-ajallaan kuin jos tämä pukeutuisi "työssään". Ilmeisesti osuin naulan kantaan. Ilmeisesti tällaiset oli aikomukset, ja ilmeisesti et edelleenkään näe toiminnassasi mitään väärää...

Jaa et ollutkaan. Miksi tämä ei näyttänyt sitä.

• AlienIndie
        T-Unit (ei kirj.) kirjoitti:

Yhtäläisesti voi verrata siihen miksi transvestiitti-mies haluaa joskus tälläytyä naiseksi. Ei se ole niin monimutkaista.

Yksi tyyli, yksi aate, yksi jne. sitoo ihmisen vaihtoehdottomuuteen ja fundisajatteluun. Jos monipuolisuus ja vaihtelu on sinusta tekopyhää, olkoon sitten niin.

Paitsi että mieheyden ja naiseuden välillä ei ole LOOGISTA ristiriitaa. Pasifismin ja sotilasammatin välillä on. Lolitaan pukeutumisen ja huora-ammatin välillä on. Ei voi olla näin vaikeaa ymmärtää?? Ja näppärästi ohitit sarjamurhaaja-vertauksen. Et halua vastata siihen, koska et osaa, koska tiedät joutuneesi pussiin?

"Yksi tyyli, yksi aate, yksi jne. sitoo ihmisen vaihtoehdottomuuteen ja fundisajatteluun"

Sellaisten asioiden kanssa kannattaa olla fundis, joissa yksi vaihtoehto on selkeästi muita parempi tai itselle sopivampi.

" Jos monipuolisuus ja vaihtelu on sinusta tekopyhää, olkoon sitten niin."

Ei ole kysymys mistään "minun mielipiteistä"; sanakirjamääritelmään tekopyhyydestä sotilasammatin harjoittaminen samalla kun kutsuu itseään pasifistiksi istuu kuin nyrkki silmään.

• AlienIndie
        T-Unit (ei kirj.) kirjoitti:

"Työ on osattava erottaa vapaa ajasta. "

Ja tämä kommentti puolestaan osoittaa että sinä ET ole ymmärtänyt kapitalismin ihmiselämää mädättävää vaikutusta kunnolla.

Aloita vaikka tuosta: http://resurssipohjainentalous.blogspot.fi/search/label/työpakko

• AlienIndie

• P=NP

Anteeks että itken täällä henkkoht asioista ja sori et oon syntynyt mutta

Tänään sitten ilmestyi postissa se ravisteleva kirje, joka taas tasoittaa tuota espanja vs suomi, epävarma vs varma hoitoprosessi tilannetta. Vaakakupeissa on nyt se iänikuinen asetelma:

a) tasapaksu elämä tasapaksussa suoritusorientoituneessa yhteiskunnassa
      ( ) hoito on 'varmaa', upeaksi naiseksi kohtuullisessa ajassa, lähestulkoon ilmaista, ei kielellisiä ongelmia
      (-) suomalaisen mentaliteetin, suomalaisenroolin yms ikävien asioiden pakko omaksuminen, masentuminen todennäköistä siihen katsomatta onko hoidoissa vaiko ei, seurauksena on Alienin kuuluisa kysymys "Mitä helvettiä teen elämälläni"

b) jännittävä elämä mukavassa ilmastossa, ilman ikävää hampaiden kiristelyä
      ( ) vapaampaa toteuttaa itseään, parempi ilmapiiri, optimistisuus, ei suomalaista angstia(suomalaiset turistit ei haittaa), ymmärtänette mitä haen näillä.
      (-) kaikki mahdolliset epävarmuus tekijät noissa ulkomaalaisissa tutkimuksissa ja hoidoissa

Olisi äärimmäisen helppo omalla kohdalla vastata b) jos takeita prosessin kohtuulliseen aikaan olisi eikä ongelmia tulisi

Sitä kysyn että tiedättekö mitään "hyviä kompromissi"ratkaisuja, kuinka pääsen eroon sukupuoli- ja kulttuuri dysforiasta, siis: kuinka pääsen naisena ulkomaille, tai ulkomailla naiseksi, ikävä priorisoida näin tärkeitä asioita. Onko nyt tehtävä niin että ostan kanarian shemaleilta estroja, niillä pääsis jo pitkälle.

Huomatkaa että tämä on sekavaa tekstiä tilapäisesti sekavalta kirjoittajalta. Näkemystä antavat palautteet otan kiitollisena vastaan (vaihtoehtona ei tosin ole mieheen vangittuna suomessa) Toivon varmaan liikoja. Mitähän mahtaa sosiaalityöntekijä ajatella jos asian ottaa esille. Kriisi

• Siis minähän en ole mikään psykologi, mutta minä pyrin totuuteen ja minä olen huomannut omaa itseäni tarkkailemalla, että ihminen jaksaa ottaa vastaan vain tietyn määrän kerrallaan ja mun mielestäni sun tapauksessa toi sun projektisi ylittää sen. Toisin sanoen, liian moni asia voi mennä perustavalla tavalla mynkään ja toisaalta mahkut onnistumiselle ovat pienet. Yrität liikaa kerralla.

"a) tasapaksu elämä tasapaksussa suoritusorientoituneessa yhteiskunnassa"

Kaikki yhteiskunnat ovat suoritusorientoituneita. En haluaisi sanoa tätä, mutta Suomi on hyvä paikka, jos haluat olla laiska. Suomalaiset tekevät laiskasti töitä ja joskus jotkut ovat kuulemma laiskoja tuilla, vaikka se vaatii todellista elämäntapaintiaanin selviytymistä ja ehkä sukulaisten apua.
        Kaikissa yhteiskunnissa on segmentti väestöä, jonka mielestä maahanmuuttajat ovat tulleet loisimaan sinne heidän sosiaaliturvallaan, vaikka se ei olisikaan totta. Espanjassa on suuri työttömyys ja aivan erityisesti suuri nuorisotyöttömyys. Kenelläkään ei ole varaa enää mihinkään. Ole vain drag queen, mutta saat olla sitä ilmaiseksi tai saat muutaman euron kippoon. Todennäköisemmin joudut huoraamaan tai tekemään rikoksia. Anarkistina minulla ei ole mitään rikoksia vastaan, kunhan ei köyhiltä varasteta eikä ketään satuteta fyysisesti eikä tapeta, mutta saatat joutua niiden seurauksina vankilaan, MIESvankilaan. Et ajattele sitä nyt, koska mielesi on tyyni ja olet rauhassa, mutta kun sinun tulee nälkä, niin houkutus tienata helpompaa rahaa kasvaa.
        Luonnollisesti saattaa käydä niinkin, että sinusta tulee rikoksen uhri. Uhri, josta kukaan ei välitä. Kuten sanottu, kun sinua pommitetaan koko ajan kaikella ahdistavalla, teet vääriä päätöksiä vaikka kuinka alun perin haluaisit ajatella järkevästi.

"( ) hoito on 'varmaa', upeaksi naiseksi kohtuullisessa ajassa, lähestulkoon ilmaista, ei kielellisiä ongelmia"

Suomessa ei tehdä upeita naisia.

"(-) suomalaisen mentaliteetin, suomalaisenroolin yms ikävien asioiden pakko omaksuminen, masentuminen todennäköistä siihen katsomatta onko hoidoissa vaiko ei, seurauksena on Alienin kuuluisa kysymys "Mitä helvettiä teen elämälläni""

Hoida prosessi kasaan täällä Suomessa, opiskele itsellesi sellainen duuni, että siitä on käyttöä myös Suomen ulkopuolella, yleensä tuollaiset amiskatason hommat ovat niitä ja muuta sitten ulkomaille. Näin et kuormita päänuppiasi liikaa.

"b) jännittävä elämä mukavassa ilmastossa, ilman ikävää hampaiden kiristelyä"

Onko se ilmasto niin mukava. Minä asuin Kaliforniassa ja Pohjois-Kaliforniassa lähes koko talven satoi, ikään kuin pidennetty marraskuu. Oli joskus luntakin maassa, mutta talossa ei ollut lämmitystä. Espanja kuuluu samaan Välimeren ilmaston alueeseen kuin Kalifornia.

"( ) vapaampaa toteuttaa itseään, parempi ilmapiiri, optimistisuus, ei suomalaista angstia(suomalaiset turistit ei haittaa), ymmärtänette mitä haen näillä."

Totta, nämä ovat hyviä syitä lähteä ulkomaille.

"Sitä kysyn että tiedättekö mitään "hyviä kompromissi"ratkaisuja"

Esitin sellaisen.

• öljlkjikh
        colaptes kirjoitti:

Siis minähän en ole mikään psykologi, mutta minä pyrin totuuteen ja minä olen huomannut omaa itseäni tarkkailemalla, että ihminen jaksaa ottaa vastaan vain tietyn määrän kerrallaan ja mun mielestäni sun tapauksessa toi sun projektisi ylittää sen. Toisin sanoen, liian moni asia voi mennä perustavalla tavalla mynkään ja toisaalta mahkut onnistumiselle ovat pienet. Yrität liikaa kerralla.

"a) tasapaksu elämä tasapaksussa suoritusorientoituneessa yhteiskunnassa"

Kaikki yhteiskunnat ovat suoritusorientoituneita. En haluaisi sanoa tätä, mutta Suomi on hyvä paikka, jos haluat olla laiska. Suomalaiset tekevät laiskasti töitä ja joskus jotkut ovat kuulemma laiskoja tuilla, vaikka se vaatii todellista elämäntapaintiaanin selviytymistä ja ehkä sukulaisten apua.
        Kaikissa yhteiskunnissa on segmentti väestöä, jonka mielestä maahanmuuttajat ovat tulleet loisimaan sinne heidän sosiaaliturvallaan, vaikka se ei olisikaan totta. Espanjassa on suuri työttömyys ja aivan erityisesti suuri nuorisotyöttömyys. Kenelläkään ei ole varaa enää mihinkään. Ole vain drag queen, mutta saat olla sitä ilmaiseksi tai saat muutaman euron kippoon. Todennäköisemmin joudut huoraamaan tai tekemään rikoksia. Anarkistina minulla ei ole mitään rikoksia vastaan, kunhan ei köyhiltä varasteta eikä ketään satuteta fyysisesti eikä tapeta, mutta saatat joutua niiden seurauksina vankilaan, MIESvankilaan. Et ajattele sitä nyt, koska mielesi on tyyni ja olet rauhassa, mutta kun sinun tulee nälkä, niin houkutus tienata helpompaa rahaa kasvaa.
        Luonnollisesti saattaa käydä niinkin, että sinusta tulee rikoksen uhri. Uhri, josta kukaan ei välitä. Kuten sanottu, kun sinua pommitetaan koko ajan kaikella ahdistavalla, teet vääriä päätöksiä vaikka kuinka alun perin haluaisit ajatella järkevästi.

"( ) hoito on 'varmaa', upeaksi naiseksi kohtuullisessa ajassa, lähestulkoon ilmaista, ei kielellisiä ongelmia"

Suomessa ei tehdä upeita naisia.

"(-) suomalaisen mentaliteetin, suomalaisenroolin yms ikävien asioiden pakko omaksuminen, masentuminen todennäköistä siihen katsomatta onko hoidoissa vaiko ei, seurauksena on Alienin kuuluisa kysymys "Mitä helvettiä teen elämälläni""

Hoida prosessi kasaan täällä Suomessa, opiskele itsellesi sellainen duuni, että siitä on käyttöä myös Suomen ulkopuolella, yleensä tuollaiset amiskatason hommat ovat niitä ja muuta sitten ulkomaille. Näin et kuormita päänuppiasi liikaa.

"b) jännittävä elämä mukavassa ilmastossa, ilman ikävää hampaiden kiristelyä"

Onko se ilmasto niin mukava. Minä asuin Kaliforniassa ja Pohjois-Kaliforniassa lähes koko talven satoi, ikään kuin pidennetty marraskuu. Oli joskus luntakin maassa, mutta talossa ei ollut lämmitystä. Espanja kuuluu samaan Välimeren ilmaston alueeseen kuin Kalifornia.

"( ) vapaampaa toteuttaa itseään, parempi ilmapiiri, optimistisuus, ei suomalaista angstia(suomalaiset turistit ei haittaa), ymmärtänette mitä haen näillä."

Totta, nämä ovat hyviä syitä lähteä ulkomaille.

"Sitä kysyn että tiedättekö mitään "hyviä kompromissi"ratkaisuja"

Esitin sellaisen.

" "( ) hoito on 'varmaa', upeaksi naiseksi kohtuullisessa ajassa, lähestulkoon ilmaista, ei kielellisiä ongelmia"

Suomessa ei tehdä upeita naisia."

Olen samaa mieltä. STM on huolehtinut aikanaan ohjeistusta tehdessä että vain minimi perushoito annetaan julkiselta puolelta. Kaikki eivät ymmärrä tätä ja valittavat kun ei saa isoja silikonitissejä tai naamaleikkauksella upeita kasvoja julkiselta puolelta.

" "b) jännittävä elämä mukavassa ilmastossa, ilman ikävää hampaiden kiristelyä"

Onko se ilmasto niin mukava. Minä asuin Kaliforniassa ja Pohjois-Kaliforniassa lähes koko talven satoi, ikään kuin pidennetty marraskuu. Oli joskus luntakin maassa, mutta talossa ei ollut lämmitystä. Espanja kuuluu samaan Välimeren ilmaston alueeseen kuin Kalifornia. "

Espanjassa on välillä kurja ilma, sataa ja on kylmää, manner-Espanjassa voi sataa luntakin. Tällä hetkellä Malagan lentokentällä 12 astetta lämmintä, puolipilvistä ja sadekuuroja (http://www.foreca.fi/Spain/Fuengirola), ei kauhesti innosta. Asunnot on rakennettu lämpimän ilmanalan mukaan ja jos tulot on pienet, joutuu asumaan niissä surkeimmissa asunnoissa.
        Jännittävä elämä ei kuuluu tässä tapauksessa negatiivisiin asioihin. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, eikä se ole aina positiivista.

• öljlkjikh
        öljlkjikh kirjoitti:

" "( ) hoito on 'varmaa', upeaksi naiseksi kohtuullisessa ajassa, lähestulkoon ilmaista, ei kielellisiä ongelmia"

Olen samaa mieltä. STM on huolehtinut aikanaan ohjeistusta tehdessä että vain minimi perushoito annetaan julkiselta puolelta. Kaikki eivät ymmärrä tätä ja valittavat kun ei saa isoja silikonitissejä tai naamaleikkauksella upeita kasvoja julkiselta puolelta.

Onko se ilmasto niin mukava. Minä asuin Kaliforniassa ja Pohjois-Kaliforniassa lähes koko talven satoi, ikään kuin pidennetty marraskuu. Oli joskus luntakin maassa, mutta talossa ei ollut lämmitystä. Espanja kuuluu samaan Välimeren ilmaston alueeseen kuin Kalifornia. "

Espanjassa on välillä kurja ilma, sataa ja on kylmää, manner-Espanjassa voi sataa luntakin. Tällä hetkellä Malagan lentokentällä 12 astetta lämmintä, puolipilvistä ja sadekuuroja (http://www.foreca.fi/Spain/Fuengirola), ei kauhesti innosta. Asunnot on rakennettu lämpimän ilmanalan mukaan ja jos tulot on pienet, joutuu asumaan niissä surkeimmissa asunnoissa.
        Jännittävä elämä ei kuuluu tässä tapauksessa negatiivisiin asioihin. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, eikä se ole aina positiivista.

Kirjoitusvihre, siis jännittävä elämä kuuluu negatiivisiin asioihin.

• sklsmglskdmg
        öljlkjikh kirjoitti:

"Kaikki eivät ymmärrä tätä ja valittavat kun ei saa isoja silikonitissejä tai naamaleikkauksella upeita kasvoja julkiselta puolelta."

Tai ehkä ymmärtävät, mutta valittavat sitä että tuollainen käytäntö on typerä.

Ei niissä mistään kauneudesta ole kyse.

• 16+19

Minusta hieman utopistinen kuvitelma, että espanjaan muuttamalla asiat muuttuisivat paremmiksi kuin täällä. Itsekin espanjassa pitkään aikaa viettäneenä voin sanoa, ettei se maa todellakaan ole sieltä paratiisin päästä. Kaukana siitä. Pidän maasta ja erityisesti ihmisistä, mutta oikeasti suomessa pärjää kyllä vaikka olisi minkälainen sinisilmäinen hömelö tahansa, espanjassa ei.

Sen vuoksi juuri tähdensin, että jos osaat sujuvasti espanjaan (erityisesti kirjoitettua), niin ongelmia ei varmaan tule, kunhan jaksat lukea aina kaikki viralliset paperit läpi huolella.

Kanarialle en prosessia varten lähtisi. Barcelona olisi omasta mielestä ainakin parempi paikka.

Ja edelleenkään, prosessia varten en espanjaan lähtisi, vaan englanninkieliseen maahan josta jo nettiä selaamalla löytää tietoa yllin kyllin ja joissa prosessi on hieman helpompi kuin suomessa tai espanjassa.

• Kanada on tehnyt maahanmuutosta helppoa. Näin olen kuullut.

• 16+19

Ja Kanadassa prosessi on järkevä, sujuva ja suht helppo. Kunhan vain on rahaa.

• 16+19 kirjoitti:

Ja Kanadassa prosessi on järkevä, sujuva ja suht helppo. Kunhan vain on rahaa.

Tai jos välttämättä haluat hyötyä EU-kansalaisuudestasi, niin Umayya suosittelee Alankomaita. Amerikassa hollantilaisia pidettiin kyllä vähän omituisina, en tiedä miksi.
        Mutta Espanja: Espanjasta on Suomeen otettu ihmisiä tekemään hoitoalan halpatöitä, joten jos vaikka ap. hankit hoitoalan pätevyyden, kokemusta tms. mikä on erittäin suositeltavaa, niin sille ei välttämättä ole kysyntää Espanjassa eikä muuallakaan maailmassa. Teet kuitenkin hyvin, jos kyselet tänne muuttaneiden espanjalaisten kokemuksia omasta maastaan.
        Minne lähdetkin, niin on ehdottomasti plussaa, jos osaat maan kieltä täydellisesti. Kuten tänne tulevien espanjalaisten hoitsujen tapauksessa, ei riitä, että osaa kieltä, eikä riitä, että osaa ammatin. En tiedä, mikä siellä riittää, kun hekään eivät tiedä. Olen kuullut, että sieltä rupeavat tulemaan suomalaisetkin pois, kun esimerkiksi ravintola joutui elämään käteistaloudessa, kun pankkeihin ei ollut enää luottamista. Kuulostaa todella kovalta paikalta hankkia elanto.

Hyväkroppainen ja hyvän näköinen voi pärjätä rankassa huoran hommassa nuoruuden yli. Aika monet lankeavat kuitenkin päihteiden ansaan tai sitten tulee seksitauti tai sitten tapetaan tai ryöstetään. Muista, että kun olet mamu ja trans, niin sinun selässäsi lukee: "Jos minä katoan, kukaan ei huutele minun perääni".

Köyhäinhuolto noissa kulttuureissa menee suvun kautta paljolti samoin kuin nykyään porvarillisessa Suomessakin ja kun suku on nihkeä homo tai transasioille, niin se tietää katua. Kadulla sitten ruokaa ja suojaa jakelevat kristilliset, jotka ovat, arvasit oikein, nihkeitä homoille ja transihmisille. Kaikkialle minne menet, kohtaat vihaa.

Minä en ole käynyt Espanjassa, mutta yleensä maat, jossa on ilo, niin ne samat ihmiset ovat myös kovia vihaamaan. Pohjoisissa kulttuureissa taas on välinpitämättömyys ja ilottomuus. En mene arvottamaan niitä, kummassakin on puolensa. Tekee tavallaan hyvää, että joku suoraan ilmaisee tukensa ja tunteensa sinua kohtaan ja että ne jotka vihaavat, ilmaisevat sen suoraan, eikä hiljaisena tympeytenä tai petturuutena. Minä tykkäsin siitä USAssa, että kun transasia tuli esille, näin heti, keiden mielestä asia oli ihan OK ja keiden mielestä ei. Toisaalta, Venäjästä tykkäsin sikäli, että siellä olin pelkkää kasvotonta massaa.

Täällä on niin monta kertaa sanottu se, että ne maat, missä on selkeä transkulttuuri, missä joku drag queen voisi jotain tienatakin, ovat niitä maita, joissa transihmisten riisto ja hyväksikäyttö ovat räikeimpiä. Suomessa transihmisten prostituutio ei hyppää silmille, se on merkki siitä, että täällä on jossain toimittu oikein. Barcelonassa ja Thaimaassa se hyppää silmille ja se on merkki siitä, että siellä on epäonnistuttu.

• P=NP

Hei, hienoa että on kommenttia tullut runsaasti, arvostan.

Monenlaisia tulevaisuuden skenaarioja on tullut näinä unettomina öinä mietiskeltyä. Joka maassa on ongelmansa, niin ilmaston, ihmisten kuin asenteidenkin kohdalla. Kovan teini-iän kokeneena pitää jo jotenkin ihmeenä että on ylipäätään täällä kirjoittamassa. "Pimeälle" puolelle lipsahtaminen on ollut monesti lähellä. Sitä on vaan omaksunut sellaisen asenteen että jokainen on oman onnensa seppä, ja loppupeleissä ainoa jolle on vastuussa, on minä itse. Kukaan muu ei taatusti tule tarjoamaan vilpitöntä apuaan, etenkään jos vielä kuuluu "marginaaliryhmään".

Oikeassa olette tuon "upeuden" suhteen, valtiolla ei valitettavasti ole intressejä tarjota mitään "turhaa", sen voi nähdäkin katukuvassa. Lähinnä tällä tarkoitinkin omia geenejä; yliparikymppisenä saa todistella, muuallakin kuin kioskilla, ettei ole 15 vuotias. Lievää narsismia vai (epä?)tervettä itsetuntoa, näytän todellä uskottavalle dragina, tosin tätä en ole (vielä?) työkseni tehnyt. You know.

Aina olen ollut sellainen seikkailija luonne ja dopamiini narkkari, että nykyinen asettumis'pakko' tuntuu kauhealta. Lisäksi luonteessa on lievää masokismia, perfektionismiä, aina on pakko laittaa itsensä täysin likoon, nyt olisi vaan uudistamisen aika, nykyistä ei vaan enää kiinnosta jatkaa.

Ymmärrän toisaalta hyvin niitä, jotka toivovat elämältään stabiiliutta ja perinteisiä asioita, ei siinä mitään, se onkin hyvinperusteltua. Toivoisin jopa että pystyisin olemaan samanlainen, kokeiltu on eikä onnistu. Mitä seksuaalisuuteeni tulee, olen "järkeistänyt" sen palvelemaan omaa agendaa, olen a-seksuaali pohjimmiltaan. Joku minua tuntematon voisi hyvin (ja aiheellisestikin?) pitää minua kylmänä p a s k i a i s e n a, mutta tälläinen olen, enkä muuksi voi muuttua.

Anivei. Maastamuuttoon palatakseni, olen myös Australiaa funtsinut, suomalaiset persoonina ja turisteina eivät niin pahoja, eniten nyppii tämä tapojen kulttuuri. Näkemyksiä otan edelleen vastaan, suuret kiitokset kaikille vastanneille.

• aassddffgghh

"Oikeassa olette tuon "upeuden" suhteen, valtiolla ei valitettavasti ole intressejä tarjota mitään "turhaa", sen voi nähdäkin katukuvassa. Lähinnä tällä tarkoitinkin omia geenejä; yliparikymppisenä saa todistella, muuallakin kuin kioskilla, ettei ole 15 vuotias. Lievää narsismia vai (epä?)tervettä itsetuntoa, näytän todellä uskottavalle dragina, tosin tätä en ole (vielä?) työkseni tehnyt. You know."

Siinähän se. Katukuvassa huomaa vain ne, jotka eivät ole (vielä?) läpimeneviä. Suurin osa on kuitenkin niitä (meitä), joita et edes huomaa, usko vaan. Emme ehkä ole mitään missikaunottaria, kuten suurin osa muistakaan naisista, vaan juuri niitä, jotka sulautuvat joukkoon. Paremmin kuin mitkään thaimaan feikkikaunottaret.

• P=NP
        aassddffgghh kirjoitti:

"Oikeassa olette tuon "upeuden" suhteen, valtiolla ei valitettavasti ole intressejä tarjota mitään "turhaa", sen voi nähdäkin katukuvassa. Lähinnä tällä tarkoitinkin omia geenejä; yliparikymppisenä saa todistella, muuallakin kuin kioskilla, ettei ole 15 vuotias. Lievää narsismia vai (epä?)tervettä itsetuntoa, näytän todellä uskottavalle dragina, tosin tätä en ole (vielä?) työkseni tehnyt. You know."

Siinähän se. Katukuvassa huomaa vain ne, jotka eivät ole (vielä?) läpimeneviä. Suurin osa on kuitenkin niitä (meitä), joita et edes huomaa, usko vaan. Emme ehkä ole mitään missikaunottaria, kuten suurin osa muistakaan naisista, vaan juuri niitä, jotka sulautuvat joukkoon. Paremmin kuin mitkään thaimaan feikkikaunottaret.

Voi olla totta, olen nimittäin likinäköinen ja usein tahtoo lasit jäädä kotiin. Vitsi vitsi ;)

Mukava kuulla että sinullakin on itsetunto kohdillaan. Se on arvostettava piirre, hyvä.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      22
      5010
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4026
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      73
      3593
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2688
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      68
      2133
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2097
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      134
      1633
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe