AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Maxima QX 3.0 V6 elegance AT

Maxima QX 3.0 V6 elegance AT

7 Vastausta 3 149 Lukukertaa
Olen tässä katsellut IV -korisen Golfin tilalle isompaa autoa, ja Maxima vaikuttaisi hinnaltaan ja varusteiltaan järkevälle paketille verrattuna esim. sakuihin. Yksi tuollainen Automaatti-Maxima käytiin jo koeajamassa muutama kuukausi sitten, ja aika mukavallehan se vaikutti. Tuntuu kulkevan aika iloisesti, ja isossa autossa ei vauhti tunnu turhan paljoa. Kulutus tietty on tuon kokoluokan autossa jonkin verran enemmän kuin esim. Golfissa, mutta myös ajomukavuus on aika paljon parempi :). Tuolla tiedossa olevalla Maximalla on ajettu 90 000 km, ja vuosimalli on 2001. Oliko tuossa uudemmassa mallissa mitään erikoisia tyyppivikoja ? Miten noiden nykyisten japsien ruostuminen, onko tarvetta ruostesuojaukselle esim. tuollaisella 90 000 km ajetulla, jos sitä aikoo pitää vaikka viitisen vuotta ? Mitenkäs on tuon arvon pudotuksen laita, tuolla mallilla on ollut ovh. 38 050 euroa, ja nyt pyynti on tuolla 24 000 euron kieppeillä, eli hinta on tullut kolmessa vuodessa alas reilun kolmasosan. Maximastahan myytiin sitä Business-mallia n. 30 000 euron hintaan, minkähän verran se mahtanee vaikuttaa tuon käytetyn Elegancen hinnan kehitykseen. Minkälainen tuo automaatti Maxima on ajaa talvella ? Riittääkö isoon autoon sisälle lämpöä, ja pysyykö lasit sulana 25 asteen pakkasilla ? Mitenkäs tuon luistoneston ja automaatin toiminta liukkailla keleillä, pääseekö helposti liikkeelle ? Tuon lootan kannalta lienee ilmeisen tärkeää vaihteistoöljyn vaihto 60 000 km välein.
Tuo kone lienee nokkaketjulla eikä hihnalla ? Mikä lienee ketjun/hihnan vaihtoväli ? Kuinkas sitten nuo huoltovälit, eli oliko ne 15 000 km, ja missä vaiheessa on isompia huoltoja ?

Kaikki asialliset kommentit ovat tervetulleita.

No että

tämmöset on vaihtoehdot.
No mitä minä olen lukenut ja tutkinut niin Maxima olisi ehdottomasti minun auto seuraavaksi jos vain sopiva vaihdokki tielle sattuisi.
Ei siitä paljon pahaa ole kuulunut ,hinnan pudotus toimii meidän kuluttajien eduksi koska päästään käsiksi ihan oikeesti edustusautton käsiksi suht. pienellä rahalla käsiksi joten jos paalua riittää niin en kyllä epäile sijoittaa rahoja Maximan puolesta ,nimittäin jos oikeesti toinen vaihtoehto on golf niin valinta eikun vahvistuu.
On tuo nissan niin varma vaihtoehto ettei tarvi aina olla huolto tilaamassa,tämän vahvistaa myös kaveri joka työkseeen myy Nissaneita,tästä tulle varmaan kommentteja mutta tulkoon,on tuo Maxima niin varma auto.
Automaatista en osaa sanoa mitään kun en ole ajanut mutta tuntus että osaa nissan tehdä automaatin kun kaiken muunkin osaa tehdä,korjatkaa jos olen väärässsä.
Ruostesuojauksesta sen verran että jos ajelette siellä etelässä niin ehdottomasti suojaus on kaiken a ja o koska siellä suolaa kylvetään niinku täällä apulantaa pelloille eli autot ovat tupla kuormalla verrattuna pohjoisen autoihin.
Lämmöt luulis riittävän kun kerta auto on 6 sylinterinen riittäähän tuon 4 sylinterinen.
Ketjun vaihtoväli on ainakin Primerassa 200000 km ja hihnan 100000 km.

Hihna

Käsittääkseni Maxima on ainoa Nissan, jossa on jakopäänhihna (valitettavasti). Mutta ei kai siitä haittaa ole, kunhan muistaa vaihdattaa. Kertoohan se siitä, ettei kone ole ihan tuoreinta suunnittelua, nykyäänhän ollaan siirtymässä taas ketjun käyttöön.

Väärää tietoo

Kyllä sieltä nokalta vaan ketju löytyy (valitettavasti). Mistäköhän moinen uskomus että olis hihna?

olet oikeassa

Tarkistin asian, ja niinhän se on kuten sanoit. Pyydän anteeksi virheellisen tiedon esittämistä, ei pitäisi kirjoitella hämärien muistikuvien pohjalta.

maxima

mulla on kyseinen helmi vuosimallia 2000.
oven kahvojen vierestä jo kukkii vähän.
kulutus on siinä 10-13 litran luokkaa.
vakuutusmaksusi nousevat vähän.
maximan kone on voittanut parhaan v-6
moottorin tittelin monta kertaa.
ajolleen auto on mahtava ja hiljainen.
95000/km huolto tulee,mut tinkaa kauppaan
mukaan.kaikkien autojen arvo laskee huomattavasti
ekoina vuosina.autossa on aika herkut,eli hinta
laatu suhde on hyvä.

ei luistoestoa

Minulla on 2000 mallin maxima ja siinä ei ole luistoestoa. Auto on tosin manuaali.

Lisää

Terve!

Positiivista sanottavaa Maximasta ainakin itselläni (3,0 Elegance, autom.,nahkapenkit ym.) vuosimalli 2001 ja kilsoja nyt 70 tkm. Autossa hinta / laatusuhde hyvin kohdallaan. Itse vaihdoin isosta saksalaisesta Maximaan ja ollut tyytyväinen valintaan. Kyselit huolloista eli huoltoväli on 15000 km ja 30000 km välein on vähän isompi huolto tiedossa, lisäksi vuosittain on vuosihuolto, jossa otetaan jarrut auki. Vuoden välein myös uusitaan raitisilmasuodatin. Automaatin öljyt tosiaan vaihtoon 60000 km välein. Automaatista ei saa ulos kun noin 3,5 litraa öljyä propun kautta, koska turbiiniin jää aina öljyä. Kokonaistilavuus tomaatissa on n. 7 litraa öljyä eli jos haluaa pelata viimeisen päälle niin vaihtaa öljyt pian uudestaan niin saa ainakin tarpeeksi tuoreet öljyt laatikkoon. Jarrunesteet vaihtoon 2 vuoden välein niin ei jää satuloiden männät jumiin! Jäähdytinnesteet kannattaa uusia 3 vuoden välein. Automaatissa ei ole vaihdettavaa suodatinta, eikä polttoainesuodatintakaan ole suunniteltu vaihdettavaksi. Autossa on arvokkaat platinasytytystulpat, jotka kirpaisevat 90000 km huollossa. Niin autossa ei tosiaan ole elektronistaluistonestoa, mutta kitkalukko löytyy 3,0 litraisista malleista! Kyllä Maximalla pärjää hyvin Suomen talvessa ja lähtee käyntiin kovallakin pakkasella.
 /   /  /  /  /  / Maxima QX 3.0 V6 elegance AT

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta