Fiat Ducato 2.3 Multijet 130 10 m3 (H1L2) Kokemuksia

Pakua katselemassa

Uudempaa pakettiautoa katselemassa, niin kyselen kokemuksia otsikon autosta.

Onko näissä uudemman sukupolven ducatoissa päästy edellisen mallin tyyppivioista/ongelmista:

- Etuiskunvaimentimien yläpäänlaakerien nopea kuluminen
- Sisätilanlämmitin puhaltaa vain täysin kylmää/kuumaa
- Apukuskin jalkatilaan ei tule lämmittimeltä kunnolla puhallusta
- Tuulilasien halkeilu, korin elämisen johdosta
- Vaihdelaatikon kestäminen

Tässä näin alkuun muutamia kysymyksiä ja jos muuta tyyppivikaa/ongelmaa, niin voi myös niistä laittaa. Kiitos!

13

15721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilote 22

      Kokemusta on vm.2008 Peugeot Boxerista joka on sama auto. Meillä oli kylläkin 3,0 litran koneella, mutta eroja ei ole lämmityksen tai etuiskarin rakenteen suhteen. Ongelmia on vielä jossakin määrin etuiskareissa jotka alkavat kolistelemaan kun pakkasta on enemmän kuin n.20 astetta vähän pitempään. Kääntölaakeriongelmia ei ole esiintynyt omassamme. Tuo iskarien kolina kyllä loppuu kun lämpötilat alkavat olla reilusti plussan puolella pitemmän aikaa.
      Ajamme vaimon kanssa kaikki huviajotkin mielellämme Boxerilla ja lämpöä kyllä on riittänyt erinomaisesti, eikä keulaakaan ole peitetty yhtenäkään talvena. Jalkatilaan tulee myös kunnolla lämpöä. Meillä on automaatti-ilmastoinnilla varustettu malli. Tuulilasi ei ole haljennut vaikka olisi ajettu vaikeammassakin maastossa. Vaihdelaatikko-ongelmia ei uusikoppaisissa ole pahemmin ollut, mutta tällä isommalla koneella kylläkin kytkin on alkanut joillakin luistamaan matka-ajossa kun on kiihdyttänyt reippaammin noin 70km/h ylöspäin. Olen jutellut toisten kuskien kanssa ja heillä sama vaiva, mutta silti kytkintä ei ole tarvinnut uusia vaikka autoilla on ajettu 100-130 tkm. En tiedä onko ongelmaa 2,2-2,3 litraisilla.. Omallamme ajoimme n.100 tkm, ja ainoat korjaukset(takuuseen) olivat ilmastoinnin alumiiniputken vaihto, etuiskareiden vaihto ja vas.takajarrusatulan vaihto. Muita vikoja ei ollut ja nämäkin siis takuun pitteissa. Ja mikäkö auto meillä nyt sitten on? No samanlainen Boxer vm 2013 uudella euro 5 moottorilla ja kyllähän tähänkin on tullut muitakin parannuksia edelliseen maliin verraten vaikka ulkonäkö onkin samanlainen.

      • arsk

        Onko näissä 3 litraisissa talvella ollut mitään ongelmia, esim. jäätymistä ?


      • Pilote 22
        arsk kirjoitti:

        Onko näissä 3 litraisissa talvella ollut mitään ongelmia, esim. jäätymistä ?

        Kokemusta on pidemmältä ajalta ja usealta talvelta, mutta mitään jäätymis tai muitakaan ongelmia ei ole ollut.
        Eikä ole vielä yhtenäkään talvena ollut maskin edessä mitään peittoa.
        Tämä 3l:n kone ei ole arka kylmille oloille. Etukäteen olen kyllä aina ennen ajoa laittanut Webaston lämmittämään. Lohkolämmitintä ei ole asennettu kun Weba on riittänyt ja ohjaamokin on silloin lämmin.


    • Jakokuski JR

      Minulla nyt 3,0 Fiat Ducato eikä vika ole ollut. No ajettu vasta 158,600km.

    • arsk

      Kiitos vastauksista. Hyvä tietää, kun tuli viimeviikolla ostettua tommonen 3 litrasella koneella varustettu Boxeri.

    • 23423443

      Sähkövikoja paljon, mm. ABS.

      • Pilot 22

        Kokemusta on 2008 vuodesta ja neljästä yksilöstä, eikä yhdessäkään ole ollut pienintäkään sähkö ongelmaa missään kohdin autoa. Ei myöskään ABS laitteissa. Mikäli jollakin ko.auton omistajalla on ollut ko.vikoja niin ihmettelen kovasti.
        Toivottavasti ei kirjoitella tyyliin että "olen kuullut niissä olevan paljon vikoja".
        Tarkoitukseni ei ole väittää etteikö kaikissa autoissa ole vikoja, mutta meillä niitä ei ole ollut.


    • manselainen

      Ostin v 2004 uuden Ducato 2.0.Nyrt ajettu 197000km.Hyvin on pelittänyt.Etupään iskarit vaihdettu kerran tyyppivian takia,eihän niitä edes ole yritetty suojata ruostumiselta,vaihto halpa homma.Boschin dieselpumppu alkoi vuotaa n 100000km.n kohdalla ja tuhosi laturin.Ainoa kallis remontti.Erikoista on että tunnettujen merkkivalmistajien laitteet petti.Fiat -sevel-laatu on loistokunnossa,moottori hyrrää hyvin ja kori täysin ruosteeton.
      Seuraavakin paku on todennäköisesti Fiat,ellei nyt sitten hintapoltiikka tms muutu oleellisesti

    • hikhihkh

      vm 2007 ducato. Pienimmällä satasen koneella. Muissa on jakopäänketju paitsi fiatin omassa 2,3 litraisessa hihna.

      Ajoin autolla kilometrit 18 000 - 100 000 ja ongelmia ei tuona aikana ollut. Ainoa mikä vaihdettiin takuuseen oli joku egr tms venttiili? Pakokaasujen kierrätys tms.

      Vanhemmassa 2004 ducatossa nuo iskareiden laakerit meni 50 000 km välein ja vaihto maksoi 200 euroa joten en pitäisi kovin suurena vaivana autoa hankittaessa. Tuulilasi pysyi ehjänä ja lämpöä riitti. Webasto oli hyvinkin tehokas nykyiseen autoon verrattuna. Halvat vakuutukset ja halvat korjaukset.

      Jos vertailette autoja niin älkää verratko ducatoa ja transporteria tai vitoa. Painitaan kokoluokassa ihan eri autoissa. Pitää verrata Crafteriin tai Sprinteriin.

      Vaihdon syy ainoastaan työpaikan mukana tullut työauto.

    • H2L3

      2008 multijet 2.3 koneella nyt ajettu 1780000.tkm ainut vika oli pakkasella alavesiletku,joka vaihdettiin Mukava peli ajella ja tosi tilava..

      • DucatonTuskaa

        Mulla oli ja on vieläkin mutta korjaamattomana seisoo takapihalla. VM 2008 120 Multijet hihna hyppäs pari pykälää startatessa , jaon laittoivat kohdalleen muttei auttanut , ilmeisesti ventiili mutkilla. Kaikki huollot tehty ajallaan. Aj 195 tkm. En nyt kauhiast suosittele näit hihnapelejä kelleen. Korjausremontti tulee maksamaan n. 3000-4000 eur ainakin.
        Nyt ajelen MB Sprinterillä eiköä ainakaan hihnat pompi.


    • DucatoJumperBoxer06>

      Jumper 2.2 2009 H1L2 ja 136t ajettu.

      ABS vikaa ollut kahdesti ensimmäisen kerran 3 vuoden kohdilla toisen kerran noin 5 vuoden kohdalla. Kummallakin kerralla vika paikannettu johtosarjaan.

      Katon maalaus jouduttu korjaamaan kerran ja nyt olisi taasen tarvetta. Lohkeileva pintamaali näyttää olevan aika tavallinen vika kun on alkanut seuraamaan eri ikäisiä boxer/jumper/ducatoja.Jää vaan helposti huomaamatta kun ohi ajavien autojen katolle ei pääse helposti kurkkaamaan

      Muuten ollut viaton ja mukava ajaa

      • Hyötyaj.asentaja

        ABS johtosarjassa oik puolen ja vas puolen yleisimmät hapettumis / poikki menevät johdot . Ovat tehtaalla ohentaneet johtoja ja kuorta väylän takia mutta ongelmat häviää kun vaihtaa hieman parempaan ja paksumpaan johtoon edestä taakse . Myös on ollut ongelmia pinneissä tunnistimen liitoksessa. Uusimmissa on ollut hieman haamu vikoja mutta mitä pienempiin päästöihin mennään diesel autoissa tulee lisää ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe