Valaistuminen! Kertokaa jos Joku osaisi selittää tuon.

mietiskeliä

Moikka... en oikein tiedä mitä päässäni liikkuu.. tunnen että olen valaistunut,ja saanut vastauksen kaikkeen..
Oloni on aivan sekava, kirjoitan ylös mitä pään sisälläni tuntuu:Koen että Isä Jumala puhui minulle ja antoi
minulle vastaukset kaikkeen elämä jatkuu jos vain uskot kristinuskon mukaisesti pelastukseen.
En ole tätäpäivää ennen uskonut Jumalaan.. Tai periaatteessa uskoin, mutta en käyttäydy sen muikaisesti
Enkä varmasti ole puhunut kunnioittavasti Jumalaa kohtaan. Olen nuorena varsinkin ollut uskovaisempi,
mutta vähän vanheten asia on vain jäänyt. Kerron itsestäni hieman ennenkuin kerron mitä tapahtui tänään
12.2.2013 n.klo:15.00-16.00. Eli olen melko normaali 18 vuotias nuori. Käyn koulussa ihan normaalisti
ja elelen yksinäni... käytän niinsanotusti "huumeita" koska käytän kannabista. Suvussani on paljon uskovaisia kylläkin.
Noniin kerron nyt mitä tapahtui aikaisemmin. Pääsin koulusta 14.00 tulin kotiin, lepäsin hetken ja sitten nautin kysesitä
"huumetta", sekä normaalisti katselin tv:tä ja olin tietokoneella.. Mietiskelin nojaten sohvani käsinojaan ja katselin taivaalle
mietiskelin tätä kaiken tarkotusta ja että onkohan minulla ikinä mahdollisuuksia päästä taivaaseen, tai saada jatkaa elämää
sen jälkeen kun kuolen. Aloin miettiä samalla että uskonko oikeasti Jumalaan.. yhtääkkiä sykkeeni nousi ja naamaani alko kuumotella.
Tuntui kun pään sisälläni tuli kysymys uskotko oikeasti Isä Jumalaan yhtääkkiä aloin vain itkeä
ja sanoin kyllä. Sitten en osaa selittää mitä tapahtui, ei mitään yliluonnollista, ei mitään valoja tai haamuja, en muista edes pidinkö silmiäni
auki vai kiinni.. pienen hetken päästä havahduin sohvalta. pyyhin kyyneleet ja ihmettelin sitä mitä juuri tapahtui, tuntui kun olisin keskuttelut
Jumalan kanssa pään sisälläni, kysyin häneltä kaikkia ikuisuus kysymyksiä ja sain vastaukset aivan kaikkeen, aloin itkeä ja nauraa samaa aikaan
taisin myös rukoilla, hän kertoi että Hän on vastaus kaikkeen: Kun kuolee elämä jatkuu toisessa maailmassa missä kaikki on ikuista, ei tarvitse pelätä.
Jotenkin oloni on aivan mahtava, olen täydessä ruumiin ja sielun voimissani ja tiedän että elämä jatkuu jos vain uskon.
En oikein tiedä miten käyttäytyä tämän jälkeen, en usko että kovin paljoakaa, en tästä ystävilleni aio puhua koska se kuulostaisi naurettavalta,
tai he epäilisi että olen psykoosissa, toivon vain että jokainen uskoo Jumalaan että saa Pelastuksen.

Jos on olemassa samankaltainen teksti, niin tämä on hullua! mutta olen kyllä hänen puolestaan iloinen.

huh. tämän kirjoitettuani oloni on vielä kevyempi, eikä enään niinkään sekava. Olen erittäin iloinen tämän päivän tapahtuneesta.

Toivottavasti kirjoitukseni ei loukannut ketään, tiedän tuon kuulostavan hullulta, sentakia halusinkin kirjoittaa kaiken ylös ja jakaa kanssanne.

22

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun kirjat

alkaen Uudesta Testamentista Jeesuksen nimessä anoen ymmärrystä Jumalalta ja lukien ja uudistuen siihen hyvään tietoon anoen samoin elävän veden ja Pyhän Hengen armolahjaa kannattaa Jumalaa oppia tuntemaan.

Kun teet Jeesuksen opetuksen mukaan tulet myös totuuden Herrasta tuntemaan ja pääset Jumalan lupauksen lapsen asemaan.

• Waenamo

Toki Yeshuan opetuksia voidaan käyttää valaistuksen saavuttamiseen, mutta Raamattu on ihmisen kirjoittama, ristiriitainen kirja, joka ei ole sen enempää jumalallinen kuin Kalevalakaan.

• Brina1

Mitkään huumeet, edes kannabis eivät ole tie valaistukseen, vaikka ne hetkeksi saattavatkin 'raottaa verhoa', sillä ne lopulta tuhoavat mielen...ja yhteyden sieluun ja sisäiseen itseen (josta Jeesus sanoi "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä"). PELASTUMINEN ei ole elämän tarkoistus, vaan kasvaminen tietoisuudessa kokemisen kautta , jotta "tulisimme täydellisiksi niin kuin taivaallinen Isämme on"! Elämä/lukuisat elämät on/ovat siis jatkuvaa etsimistä ja kilvoittelua, jossa joku erinomainen kokemus voi auttaa eteenpäin, mutta sellaisen etsimisestä ei pitäisi tulla etsimisen kohdetta!

• taistelulajeista

Ei ihan kerro huumeista, mutta kertoo taistelulajeista, tämä tositarinaan pohjautuva ihmisen elämän tarina:

Gangsterin testamentti on tositapahtumiin pohjautuva uskomattoman vauhdikas ja koskettava elämänkerta. Kirjan alun tapahtumat vievät nuoren pojan Afrikkaan erään taistelulajien mestarin oppiin. Epätavallinen "opetus" kouluttaa nuoresta pojasta väkivaltaisen taistelulajien mestarin. Kun hän vuosia myöhemmin palaa takaisin Eurooppaan, hänestä tulee nopeasti väkivallan ja vihan täyttämä ammattirikollinen. Pian hän on syvällä mafiapiireissä ja hänestä tulee armoton ja tunteeton gangsteri. Epätavallinen pahuus ja pimeys, joka Afrikassa täytti nuoren miehen koko sisäisen maailman, verhoaa häntä kaikkialla kuin musta pilvi. Yliluonnolliset demoniset kyvyt ja voimat tulevat hänen elämässään esille sellaisella tavalla, että hänen ympärillään oleva pahuuden läsnäolo on käsinkosketeltavan todellinen.

Kirja on kertomus yliluonnollisesta pahuudesta, joka tarinan edetessä saa yhä suuremman otteen päähenkilön elämästä. Jumalan erikoinen ilmestyminen vankilan sellissä muuttaa lopulta miehen elämän. Kirjan tarina kuvaa entisen gangsterin vaikeuksia sopeutua normaaliin elämään vankilavuosien jälkeen. Toinen toistaan seuraavat pettymykset ja epäonnistumiset avoimen rehellisesti kerrottuna tuovat Jumalan armon esille sellaisella tavalla, joka saa jokaisen ihmettelemään Jumalan hyvyyttä ja laupeutta.

http://www.nettikirjakauppa.com/fin/tuotekategoriat/?id=33&selProduct=2016&selGroup=44&selPage=3

Minulla on tuo kirja, ja se on erittäin kiinnostava!

• kannattaisi lopettaa

Olet varmaankin kuullut huumeista, että niihin jää kiinni, ja ne lopulta tuhoavat sinun elämäsi. Tunteita niistä saattaa tulla, mutta on erittäin surullista että olet jäänyt kiinni huumeisiin, kun olet niin nuorikin ja sinulla olisi elämä edessä!
      Lopeta se heti jos pystyt, tai voit, se tuhoaa sinun elämäsi. Et kai halua että niin käy?

• Ei hyvä!

Kannabis heikentää esimerkiksi lähimuistia, keskittymiskykyä ja arvostelukykyä, uuden oppiminen ja tarkkaavaisuus vaikeutuu. Mitenkähän kävisi koulussa?

Säännöllisessä käytössä kannabiksen sietokyky eli toleranssi kasvaa. Kannabiksen säännöllinen ja päivittäinen käyttö voi aiheuttaa ensisijaisesti psyykkistä riippuvuutta.

Kannabiksen käytön yleisyyden vuoksi kannabisriippuvuus on kuitenkin yleisimpiä diagnostisoituja riippuvuussairauksia länsimaissa. Kannabiksen käytön äkillisestä lopettamisesta seuraa joskus lieviä vieroitusoireita.

Pahoinvointia ja oksentelua voi ilmetä, jos runsaan kannabiksen lomassa on nautittu alkoholia.

Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan kannabis nostaa erään kivessyövän muodon, ei-seminooman, riskiä.

Harvardin yliopiston tutkija Murray Mittlemanin mukaan kannabiksen polttamista seuraavan tunnin aikana sydänkohtauksen riski saattaa olla ihmisellä jopa lähes viisinkertainen. Uusiseelantilaisen pitkäaikaistutkimuksen mukaan teininä kannabiksen käytön aloittavien ja sitä säännöllisesti käyttävien älykkyysosamäärä laskee merkittävästi. Tutkimuskohteet olivat ensimmäisessä tutkimuksessa 13-vuotiaita, toisessa samat tutkittavat olivat 38-vuotiaita. Kannabiksen käyttäjien älykkyysosamäärä oli pudonnut kahdeksan pistettä, niiden älykkyysosamäärä, jotka eivät käyttäneet kannabista, oli noussut joitain pisteen kymmenyksiä.[

Kannabiksen pitkäaikaisen käytön aiheuttamiin haittoihin lukeutuvat keuhkoputkentulehdus ja krooninen yskä. Kannabis aikaistaa psykoosien puhkeamista. Erityisessä vaarassa ovat nuorten ihmisten aivot, sillä kannabiksen epäillään häiritsevän nuorten aivojen kehitystä.

The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50–200 %.

Kannabista käyttäneellä voi olla uneen liittyviä ongelmia vielä päihtymyksen jälkeen. Kannabiksen pitkäaikaisen käytön yhteys ahdistuneisuuteen, masennukseen ja amotivationaaliseen oireyhtymään on mahdollinen.[

Lisää tietoa täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis

• To be1
    • oikeasti val nainen

Valaistunut kokee tyyneyden ja rauhan sisällään. Tuntee maailman rakkauden. On kärsivällinen ja sydämmeltään viisas. Sydämen viisaus on ymmärrystä, halua yhteistyöhön, kaikkien kanssa. Valaistunut ei selitä. Ja uskoo, rakkauteen. Jumalaan aivan missä muodossa tahansa.Valaistunut on rohkea, puolustaa heikkoja ja sairaita. Valaistunut ymmärtää, ettei materialla ole merkitystä elämän tärkeissä valinnoissa.

• Kiessa

Kyllähän huumeilla on vaikutusta Pykeen toimintoihin, mutta jos et ole tuollaista ennen kokenut ja aina on ollut samaa, niin kokemus on hyvin uskottava Jumalan ilmestymiseksi. Olen uskossa ja en ole koskaan käyttänyt huumeita, joten en ole asaintuntija siinä mielessä.
      Sinun puolsta rukoillaan suvussa ja monet pastalaisetkin rukoilevat kirjoitajien puolesta.
      Noin se yleensä tapahtuu: Jumala itse ilmestyy ihmiselle. Kokemus on ihana ja valtava. Aloituksesta on jo aikaa, ja en tiedä mitä sinulle nyt kuuluu.
      Sen tideän, että Jumala rakastaa sinua, elämä jakuu iankaikkisesti. Sinullekin Herralla on varattu ainutlaatuinen ja mahtava suunnitelma ajassa ja iankaikkisuudessa.

• adkl

Lutherin tornikokemus on valaistuminen! Tuon jälkeen Luther ymmärsi täysin Evankeliumin!

• mietiskeliä

terve!. hienoa että ihmiset ovat lukeneet kokemuksestani, ja ottaneet kantaa siihen, sekä neuvoneet. Tosiaan nytten muutmankuukauden jälkeenpäin luen kyseisen tekstin, niin on se kyllä melko sekava... Mutta ei sitä hetkeä pysty mitenkään kuvailemaan, enkä siitä enään paljoakaan muista.... Minulle ei kovinhyvää kuulu, käytän edelleen kannabista, olen kouluni keskeyttänyt, menettämässä asuntoni, ja muutenkin elämäni on pahasti poissa raiteiltaan.... mutta kaiken tämän rinnalla, uskoni jumalaan, on kasvanut valtavasti... kun täytin 18, en ollut lukenut ikinä vapaa-aikani aikana yhtäkään kirjaa, nytten olen alkanut lukemaan paljon kirjoja, ja joku puhui tuosta Gangsterin testamentistä. Kiitos ehdotuksesta, kirja tilattu, osasit senverran hyvin kertoa kirjasta, että mielenkiintoni heräsi, vaikuttaa erittäinmielenkiintoiselta kirjalta.. ja vielä tuohon kokemukseeni.. oletteko sitämieltä että kannabiksella olisi ollut tekemistä tämänkanssa?.. olen käyttänyt kannabista 2 vuotta säännöllisesti.

• HerranSana

Kaikki 'valaistumiseen' viittaava on mitä ilmeisemmin pahojen henkivaltojen aikaansaannosta. Huumeiden käyttäjät altistuvat henkivalloille helpoimmin. Lukase lisätietoa http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesusjajoogaeisoviyhteen.html

Kannabiksen poltto on synti mistä tulee tehdä parannus. Kun luin tarinasi niin suosittelen, että käännyt pikimmiten Herran Jeesuksen puoleen.

Lainaan kirjoitustasi:

>Kun kuolee elämä jatkuu toisessa maailmassa missä kaikki on ikuista, ei >tarvitse pelätä.

Olet oikeassa mutta raamatun mukaan on vain kaksi paikkaa - Taivas tai Helvetti missä se elämä jatkuu jatkuu iankaikkisesti. Niin kannabiksen kuin tupakankin poltto on synti mistä tulee tehdä parannus.

Suosittelen, että katsot tämän jakson http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28306 (25min eteenpäin loppuun asti)

Lopeta hyvä mies se kannabis pikimmiten, mun oma veli poltteli sitä ja sen näkee, pääkoppa on valitettavasti pehminnyt ja kaikkia muitakin ongelmia tullut.
      Tuli masennusta sun muuta psyykelääkettä (meni koko ajan pahemmaksi) kunnes Jumala puuttui peliin ja tietysti itsekkin olen auttanut sen verran mitä pystyn.

Suosittelen, että käännyt Jeesuksen puoleen rukouksella.

• Waenamo

"Kaikki 'valaistumiseen' viittaava on mitä ilmeisemmin pahojen henkivaltojen aikaansaannosta."

–Perustele.

"Kannabiksen poltto on synti mistä tulee tehdä parannus."

–Kannabis on laiton huumausaine ja ihmiselle vahingollinen, aivan kuten alkoholikin. Mutta syntiä se tuskin on, en ainakaan muista yhtäkään kohtaa Tanakhista tai kreikkalaisesta Raamatusta, joka kieltäisi kannabiksen käytön.
        Jos sellainen on, niin olen kiinnostunut lukemaan kyseisen kohdan.

On myös muistettava, että valtavirtakristinuskon mukaan kristitty ei ole velvoitettu noudattamaan muuta kuin moraalilakia, joten jos kohta löytyy Tanakhista, niin se ei ole enää voimassa ja sen noudattaminen on omantunnonkysymys.

"Kun luin tarinasi niin suosittelen, että käännyt pikimmiten Herran Jeesuksen puoleen."

–Antaa aloittajan etsiä oman uskontonsa, islam, hindulaisuus, kristinusko, zarahustralaisuus... kunhan se tekee aloittajan onnellisemmaksi ja paremmaksi ihmiseksi.
        Tyhmää ehdotella jotain tiettyä uskontoa, joka perustuu yhtälailla satuihin.

"Olet oikeassa mutta raamatun mukaan on vain kaksi paikkaa - Taivas tai ******** missä se elämä jatkuu jatkuu iankaikkisesti."

–On siinä rakastava Jumala, kun ikuisesti jättää kitumaan :D
        Tiesitkö, että Koraanin mukaan on vain kaksi paikkaa?
        Tai että Kalevalan mukaan Väinämöinen oli vanha ja viisas.
        Satukirja on satukirja, eikä satukirjan opetukset kuoleman jälkeisestä ole muuta kuin satuja.

" Niin kannabiksen kuin tupakankin poltto on synti mistä tulee tehdä parannus"

–Olisin kiinnostunut Raamatunkohdasta, joka kertoo näin.

"Suosittelen, että käännyt Jeesuksen puoleen rukouksella."
        –Joo, tai Jesse laittaa sut helvettiin kun se rakastaa sua niin paljon!!!

• HerranSana

On ihan hyvä Waenamo, että pyydät perusteluita mutta vastauksestasi päätellen et tiedä itsekkään mihin uskoa ja olet valitettavasti vakavasti eksynyt. Muistutan siitä, että vaikka on monia uskontoja, ainoastaan yksi niistä on se oikea ja alkuperäinen minkä kautta jokaisella ihmisellä on mahdollisuus pelastua ja saada ilmaiseksi lahjaksi iankaikkinen elämä - toinen vaihtoehto on iankaikkinen kadotus helvettiin.

Vastaan jokaiseen kysymykseesi Raamatun pohjalta. Saat myös hyviä linkkejä ja voit tutkia lisää totuutta.

"Valaistumiselle" perustelut:

S*aatana eli sielunvihollinen vaikuttaa jokaisen mainitsemasi uskonnon takana. Se on myös kerrottu Raamatussa mistä tämä kaikki alkoi ja miksi meillä on sielunvihollinen. Suosittelen, että tutkit Raamattua tarkemmin.

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2ko 11:13-15&kirjat=kr

2.Korinttolaiskirje:
      11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

http://www.laverdaduniversal.org/juonet.html

Nyt kun tiedetään, että vihollinen tekeytyy valkeuden enkeliksi niin ei enään olla kovin kaukana näistä "valaistuneista mestareista". Lukaseppa miten nämä nk. joogagurut opettavat/eksyttävät: http://koti.phnet.fi/petripaavola/jooga.html

Sitten vapaamuurareiden opeista (moni vapaamuurari on eksytetty palvovaan tietämättään sielunvihollista): http://koti.phnet.fi/petripaavola/vapaamuurarit.html

Lue entisen edesmenneen vapaamuurarin todistus:

http://www.youtube.com/watch?v=IcO058GNcLY
      http://www.youtube.com/watch?v=ND6GvYJAeic

Sitten kun mainitsit listan uskontoja niin tässä lisää totuutta listaamistasi uskonnoista: http://www.laverdaduniversal.org/uskonnot.html

Mitä tulee siihen, että onko tupakanpoltto ja/tai kannabis syntiä. Luet sellaisten raamattujen oppeja mitkä oikean Raamatun mukaan johtaa sinut kadotukseen.

Ei ihminen pysty kumoamaan Jumalan lakeja vaikka kuinka yrittäisi. Jokainen ihminen, minäkin joudun tilille teoistani tuomiopäivänä. Pitää ensinnäkin muistaa, että ihmisen ruumis on Raamatun mukaan Pyhän Hengen Temppeli:

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ko 6:19&kirjat=ut

1.Korinttolaiskirje:
      6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

Niin tupakka, kannabis tai mikä tahansa muu huume, alkoholi tuhoaa kehoasi ja se on näin ollen syntiä mistä tulee tehdä parannus:

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ko 6:9-10&kirjat=ut

1.Korinttolaiskirje:
      6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

En tuomitse ketään mutta ellei ihminen peri Jumalan valtakuntaa niin kukin voi miettiä mikä se toinen iankaikkinen sijoituspaikka on - Raamatun mukaan Helvetti

Jokainen saa itse valita tekeekö parannusta vai jatkaako synnissä. Mun tehtävä on ainoastaan kerto totuus ja oikaista nämä valheet ja muut eksyttävät opit tässä foorumilla. Ei valitettavasti näy kovin montaa kirjoittajaa ketkä johdattavat ihmisiä oikeille teille.

Mitä tulee rakastavaan Jumalaan niin sun pitää lukea enemmän Raamattua ennen kuin alat pilkkaamaan. Laitan tähän tärkeimmät:

Johanneksen evankeliumi:

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Sinun, minun ja meidän kaikkien syntien takia Jumalan ainokainen poika ristiin-naulittiin ja runneltiin pahasti koska mikään muu ei kelvannut Jumalalle. Hän siis edeltänäki ihmisen synnit ja kaikki pahat teot.

Kysymys on siis Jumalan armosta, että uskomalla Herraan Jeesuksen ja tekemällä parannus pelastutaan. Lue lisää: http://koti.phnet.fi/petripaavola/ristiinnaulitseminen.html

Nyt kun et usko Jeesukseen ja/tai Jumalaan, hylkään Jumalan armon. Pidät siis halpana Hänen iankaikkista ilmaista lahjaa meille. Muista muista, että Jumala tuomitsee jokaisen tekojen mukaan:

Matteuksen evankeliumi:
      16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Ihmisen Poika = Jeesus mikäli et tiedä. Omat tekosi (syntisi) määrittävät tuomiosi. Raamatusta selviä kaikki muukin mikäli kiinnostaa lukea totuutta.

Vastaukseni jatkuu seuraavassa postissa koska ei mahtunut yhteen ....

• HerranSana

Se on harmi lukea ja kuulla, että pidät Raamattua satukirjana. Laitan sulle muutaman linkin ja toivon, että sinunkin silmäsi avautuvat.

http://www.kristitynfoorumi.fi/luominenvaievoluutio.htm

Tuossa mainitaan Methusalah nimisestä puusta minkä ikä on noin 4300 vuotta. Tämä sopii täydellisesti Raamatun kertomukseen vedenpaisumuksesta. Lue ensimmäinen Mooseksen kirja luku 7 ... Kuva tästä puusta http://3.bp.blogspot.com/-LuuG3DiYRGQ/TxrQytC00iI/AAAAAAAAASA/cEwml0tpDAs/s1600/methuselah.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/Methuselah_(tree)

Tämä on siis yksi monista todisteista, että teitä on vedetty nenästä näillä evoluutio/darwin saduilla.

Evoluutioteoria puhuu miljoonista ja miljardeista vuosista. Ensimmäinen hyvä kysymys on miksi ei ole löytynyt muita Methusalah:n ikäisiä puita jos kerran kaikki alkoi tyhjästä miljardeja vuosia sitten ...

Evoluutiteoria jos joku on satua. Vielä hieman lisää asiasta:
        http://www.youtube.com/results?search_query=pekka reinikainen&oq=pekka rein&gs_l=youtube.1.0.35i39.3086.6438.0.7871.14.11.2.0.0.0.152.1207.4j7.11.0...0.0...1ac.1.11.youtube.67AF2WE-108

Käytin aikaa noin puoli tuntia vastatakseni kysymyksiisi, mikäli tämä ei riitä sinullle niin sitten Jumalan siunausta sinullekkin, että Hän avaa silmäsi.

PS. Suosittelen, että hommaat 1933/38 käännöksen Raamatusta ja alat ottamaan asioista selvää itse kuten minäkin tein. Ei kannata uskoa niitä valheita mitä esim. lähes kaikki mediat syytävät tuutin täydeltä.

• Waenamo
        HerranSana kirjoitti:

Se on harmi lukea ja kuulla, että pidät Raamattua satukirjana. Laitan sulle muutaman linkin ja toivon, että sinunkin silmäsi avautuvat.

http://www.kristitynfoorumi.fi/luominenvaievoluutio.htm

Tuossa mainitaan Methusalah nimisestä puusta minkä ikä on noin 4300 vuotta. Tämä sopii täydellisesti Raamatun kertomukseen vedenpaisumuksesta. Lue ensimmäinen Mooseksen kirja luku 7 ... Kuva tästä puusta http://3.bp.blogspot.com/-LuuG3DiYRGQ/TxrQytC00iI/AAAAAAAAASA/cEwml0tpDAs/s1600/methuselah.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/Methuselah_(tree)

Tämä on siis yksi monista todisteista, että teitä on vedetty nenästä näillä evoluutio/darwin saduilla.

Evoluutioteoria puhuu miljoonista ja miljardeista vuosista. Ensimmäinen hyvä kysymys on miksi ei ole löytynyt muita Methusalah:n ikäisiä puita jos kerran kaikki alkoi tyhjästä miljardeja vuosia sitten ...

Evoluutiteoria jos joku on satua. Vielä hieman lisää asiasta:
        http://www.youtube.com/results?search_query=pekka reinikainen&oq=pekka rein&gs_l=youtube.1.0.35i39.3086.6438.0.7871.14.11.2.0.0.0.152.1207.4j7.11.0...0.0...1ac.1.11.youtube.67AF2WE-108

Käytin aikaa noin puoli tuntia vastatakseni kysymyksiisi, mikäli tämä ei riitä sinullle niin sitten Jumalan siunausta sinullekkin, että Hän avaa silmäsi.

PS. Suosittelen, että hommaat 1933/38 käännöksen Raamatusta ja alat ottamaan asioista selvää itse kuten minäkin tein. Ei kannata uskoa niitä valheita mitä esim. lähes kaikki mediat syytävät tuutin täydeltä.

Evoluutio on todistettu fakta, kuten pyöreä maapallokin.
        Miksi uskot pyöreään maahan, vaikkei Tanakh niin opetakaan?

Jotta ymmärtäisit tämän Metuselah-argumentin naurettavuuden;

Pystymme tieteellisin metodein osoittamaan esimerkiksi kallioiden olevan miljoonia ja taas miljoonia vuosia vanhoja, aivan kuten me pystymme osoittamaan tämän puun iäksi hiukan yli 4000 vuotta.
        Et suostu uskomaan kallion ikää, sillä se on ristiriidassa uskosi kanssa.
        Sinulla ei kuitenkaan ole ongelmaa tieteen kanssa, kun se tukee kreationismia,
        vaikket kykene perustelemaan tätä millään tapaa.

–Mistä tiedät, että Metuselah puu on 4300-vuotta vanha, eikä miljoonaa?
        –Koska pystymme arvioimaan sen iän tieteellisin metodein, luotettavasti.

–Mistä tiedät, ettei kalliot ole miljoonia vuosia vanhoja?
        –Koska se ei sovi yhteen satukirjasi kanssa.

Olet valikoiva ja epälooginen :)

• factores

Faktaa. Ettekö te tiedä, ettekö kuule, eikö teille ole alusta asti ilmoitettu, ettekö ole maan perustuksista vaaria ottaneet? Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi. Jes 40: 21-22

Han är den som tronar över jordens rund, och dess inbyggare äro såsom gräshoppor; han är den som utbreder himmelen såsom ett flor och spänner ut den såsom ett tält att bo inunder. Jes 40:22 (SWE17)

Profeetta Jesaja puhuu Jumalan Hengen innoittamana ja ilmoittaa, että Jumala istuu pyöreän maan päällä. Tässä jakeessa 22 on hebrean kielisessä Raamatussa Chug, joka tarkoittaa ympyrää ja piiriä, eli pyöreän maan yläpuolella istuu Jumala. Ruotsalainen Raamattu vuodelta 1917 on sen ajatuksen myös hyvin Raamattuun tallettanut. Suomalainen käännös vuodelta 33/38 on myös kääntänyt aika hyvin puhuuhan se maanpiiristä. Jumalan Henki on taas ollut mukana tässäkin kohdassa, mistä profeetta muuten tietää maan olevan pyöreä? Eihän siitä ole kovinkaan kauan kuin eräs kuuluisa mies kipuili onko maa pannukakun muotoinen, tai minkä muotoinen se nyt oikein onkaan? Jesaja tiesi maan olevan pyöreä ja hän eli n. 700 v. ennen Jeesuksen syntymää, eli lähes 2700 vuotta sitten.

Kopsasin. http://www.kotipetripaavola.com/RaamattuonJumalansananilmoitus.html

• FaktatKuntoon
        factores kirjoitti:

Faktaa. Ettekö te tiedä, ettekö kuule, eikö teille ole alusta asti ilmoitettu, ettekö ole maan perustuksista vaaria ottaneet? Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi. Jes 40: 21-22

Han är den som tronar över jordens rund, och dess inbyggare äro såsom gräshoppor; han är den som utbreder himmelen såsom ett flor och spänner ut den såsom ett tält att bo inunder. Jes 40:22 (SWE17)

Profeetta Jesaja puhuu Jumalan Hengen innoittamana ja ilmoittaa, että Jumala istuu pyöreän maan päällä. Tässä jakeessa 22 on hebrean kielisessä Raamatussa Chug, joka tarkoittaa ympyrää ja piiriä, eli pyöreän maan yläpuolella istuu Jumala. Ruotsalainen Raamattu vuodelta 1917 on sen ajatuksen myös hyvin Raamattuun tallettanut. Suomalainen käännös vuodelta 33/38 on myös kääntänyt aika hyvin puhuuhan se maanpiiristä. Jumalan Henki on taas ollut mukana tässäkin kohdassa, mistä profeetta muuten tietää maan olevan pyöreä? Eihän siitä ole kovinkaan kauan kuin eräs kuuluisa mies kipuili onko maa pannukakun muotoinen, tai minkä muotoinen se nyt oikein onkaan? Jesaja tiesi maan olevan pyöreä ja hän eli n. 700 v. ennen Jeesuksen syntymää, eli lähes 2700 vuotta sitten.

No niinpä kopsasit. Jordens rund ei viittaa mitenkään maan pyöreyteen ellet sitä nimenomaisesti väännä siihen. Jordens rund tarkoittaa aivan samaa kuin maanpiiri suomalaisessa käännöksessä. Kreikankielinen alkusana on oikumenee tai oikoumenhn, jolla tarkoitettiin kreikkalaista (tai roomalaista) valtakuntaa, maanpiiriä tai yleensä isoa maa-aluetta. Sama sana esiintyy vaikkapa Luukkaan 2:1: Siihen aikaan antoi keisari Augustus käskyn, että koko valtakunnassa (alkusana> oikumenee) oli toimitettava verollepano. Pyöreyteen tai edes maapalloon kokonaisuutena se ei siis missään Raamatussa viittaa millään tavoin. Paavolakin voisi toisinaan tarkastaa faktansa, ennenkuin alkaa vääntää niitä mutkalle oman tulkintansa perusteeksi.

• FaktatKuntoon
        factores kirjoitti:

Ja lisää, kun viittasit Jesajaan 40:22
        "Korkealla hän on, maan piirin yllä (chug),
        maan asukkaat ovat hänelle kuin heinäsirkkoja.
        Hän leväytti auki taivaan kuin kankaan
        ja jännitti sen kuin teltan asuttavaksi."

Huomaatko, teltan. Ikäänkuin maa olisi tasainen ja litteä, jolle sellaisen voisi laittaa.

Chug, lausutaan khoog, merkitys riippuu lauseyhteydestä. Yleisesti se tarkoittaa piiriä tai ympyrää, ei siis palloa. Tuo siis Jesajassa. Se voi myös tarkoittaa kaarta. Kuten Job 22:14, King Jamesin käännöksessä
        "Clouds are a hiding place for Him, so that He cannot see; And He walks on the vault of heaven.'

Vault merkitsee taivaanpiiriä, taivaankaarta tai holvikaarta, joka on täysin sopusoinnussa jos ajatellaan maan olevan litteä levy. Silloinhan taivas on kaareva kupu maanpinnan päällä, joten taivas on kuin teltta.

• Minä, Salattu vm-82

Ei hän tämä kuulu kenellekään. Ihmiset vain hakevat apuaan, ilmeisesti tunteeseen tuskasta, johtuen tukahtumisestaan.
      Valaistuminen ei ollut minulle itselleni Jumalan apu, vaan minä itse, lähtökohtaisesti ympäristöni asettamana vastuuna, velvoitteena, auttamassa muita ihmisiä, antamassa apua, Jumalanlapsena, luonnonlapsena.* Se oli elämää yksityisyydessä, yksinäisyyden voimatta, rauhassa ja rakkaudessa siten elämällä muita ihmisiä kohtaan, heidän kanssansa Ihmisen lapsena, Jumalassa maapallolla.
      - "Miten olin syntynyt, minä Elämän, Jumalanlapsi?" vaikeroitiin.
      Jo alkuajoista, ikuisuudesta ja sen takaa oli yhdistänyt me ja muut ihmisen lähimmäisenrakkauden tasapainosta, toinen toiseksemme, ja omaksi vastuuksemme, päättymättömästä tiestä, jumaluutena. Se oli yhdistävänä meitä, yksityisyyden voimasta, yhdeksi Jumalaksi.
      Olen pahoillani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      89
      7458
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      117
      6189
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      159
      4326
    4. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      42
      3066
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      229
      2958
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2866
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      88
      2577
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2318
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2249
    10. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      15
      1787
    Aihe