Eikö ihmiset ala järkiintyä tuetaan koulutusalaa josa ihmiset joutuvat toimimaan nälkäpalkalla, tosin muutama hurahtanut voi saada leipänsä. Eläinsairaalan kokonaiskustannukset ovat lähes 1,60 miljoonaa euroa, mistä EU-rahoituksen osuudeksi esitetään 1,36 miljoonaa euroa. Mitä muuta harrastusta tuetaan vastaavasti kuten hevoshuuhailua.
Taas rahaa tyhjänpolkijoille
26
708
Vastaukset
Jos hevosen kengitys maksaa ???
Jos eläinlääkäri maksaa???
Jos Valmennus maksaa??
Jos nuo kerran maksaa aika paljonkin,, ei kai nuo voi olla huonopalkkaisia? Vai voiko?
Vai tarkoittaako aloittaja juuri hevosen omistajia, jossa palkinnot ovat harvassa. yleensä nimi lehdessä, ei juuri muuta arvostusta?
Itse asiassa hevosen omistajat laittavat niin suuria summia hevosiin ettei ole tosikaan. ja sitä aikaa minkä he viettävät harrastuksensa parissa on vaikea uskoa, jos heille esitettäisiin tilastot käytetystä ajasta ja rahasummista jotka on mennyt vuodessa hevosiin.. saattaisi heillä simmut aueta.
Mutta koska se on harrastus,, ja jokaisen oma asia mitä rahallaan ja vapaa-ajallaan tekee.- perttip2
Lue yhteiskunnan rahoilla! Perustele, miksi valtion, kunnan ja EU:n on maksettava turhanpäiväisetä hömpötyksestä? Minäkin haluaisin olla samalla viivalla, yhteiskunta rakentaa struktuurin ja minä en suostu maksamaan mistään.
Niinpäniin....
Ajat ovat muuttuneet niistä kun oma isäni oli ostanut ensimmäisen oman hevosensa sodan jälkeen Niemiskylässä....muistaakseni nimi oli Hulikka.
Ei ollut eläinsairaaloita Vihdissä/Hattulassa.....eräs isäni hevonen kuoli Helsingissä leikkaukseen seitsemänkymmen luvulla.
Isäni oli myös näitä hevosiin hurahtaneita.....kuolikin rakkaan harrastuksensa parissa saamiinsa vammoihin Lahdessa -81.perttip2 kirjoitti:
Lue yhteiskunnan rahoilla! Perustele, miksi valtion, kunnan ja EU:n on maksettava turhanpäiväisetä hömpötyksestä? Minäkin haluaisin olla samalla viivalla, yhteiskunta rakentaa struktuurin ja minä en suostu maksamaan mistään.
Niin huomasin että jäi tähdentämättä, että hevosharrastajat ja ammattilaiset laittavat omia rahojaan harrastukseensä,, siis itse maksavat harrastusten kulut.
ja jokaisen oma asia mitä tekevät ja harrastavat rahoillaan.
En puhunut hevossairaalasta tai mikä se onkaan.. sori.
Siihen ei tieto riitä että voisin kantaa ottaa, en ole seurannut kirjoittelua ja olin vielä pidempään ulkomailla.- warre
Lahjattomat pösilöt ovat hevosmiehiä ja niitä pitää elättää.
- kiuruvettä
Tätä sitä on ihmetelty. Tosin hevostelijoilta ei riitä tiemaksuihin osallistumiseen rahaa, ei ainakaan käyttöä edellyttävällä tavalla.
- Elä tyrki
Tehkää tulevaisuuden suunnitelma kyllä ministerit antaa rahaa.
- nukkuvajoutsen89
Eikös kyseessä olen nimen omaan ELÄIN SAIRAALA?? ei pelkkä hevos sairaala.
Ja mitä muuta tuetaan valtion/kunnan/kaupungin rahoilla on mm JÄÄKIEKKO ja muut pallo lajit...
Montako maneesia on P-savon alueella joihin kaupunki/kunta/valtio on antanu rahotuksen? korkeintaan Ely keskus on antanut pienen avustuksen maneesille, vaa JÄÄKIEKKOHALLIT rakennetaan lähes kokonaan valtion/kunnan/kaupungin rahoituksella.- eihevoshullu
Jos on vara syöttää sitä konia niin lääkäriin myös täytyy olla omat rahat.Niin täytyy olla lehmän omistajilla ne maksaa itse eläinlääkärit.Jos oulussa on sellainen sairaala koneille sano siksi kun minua inhottaa kun paska vuotaa pitkin maanteitä kun auto tiellä niitä koulutetaan.Sitten se paska on auton renkaissa ja omassa pihassa.Ja haisee.Jäähalli on ihan eri asia se on nuorille tärkeä paikka.Mutta Ely antaa teille rahaa ja kunnat kans mutta mikään teille ei riitä.Ei Kiuruvesi tarvitse hevossairaalaayksistään.Se pitäisi olla myös muille eläimille.
- revs
eihevoshullu kirjoitti:
Jos on vara syöttää sitä konia niin lääkäriin myös täytyy olla omat rahat.Niin täytyy olla lehmän omistajilla ne maksaa itse eläinlääkärit.Jos oulussa on sellainen sairaala koneille sano siksi kun minua inhottaa kun paska vuotaa pitkin maanteitä kun auto tiellä niitä koulutetaan.Sitten se paska on auton renkaissa ja omassa pihassa.Ja haisee.Jäähalli on ihan eri asia se on nuorille tärkeä paikka.Mutta Ely antaa teille rahaa ja kunnat kans mutta mikään teille ei riitä.Ei Kiuruvesi tarvitse hevossairaalaayksistään.Se pitäisi olla myös muille eläimille.
Ee, ee kyllä homopetterille kaikki pittää olla ilimasta.
Ottamatta kantaa tuohon eläinsairaalaan..ja tarpeellisuuteen.
Samaan aikaan vaikuttaa että terveuskeskuspalvelut vähenee entisestään. ja kohta tuntuu ettei meillä ole sairaalaa ensinkään, samaan aikaan suunnitellaan eläimille sairaalaa.
kyllä se kansan suussa on hevossairaalan nimenä, jo ihan perustellustikin. Kissan voi kantaa kotiin, samoin koiran.. hevonan on liian raskas,, lehmä hoidetaan kotona.. hevoset tottuneet kärreihin ja kyytin. Jos sairaalalla ymmärretään että "potilas" makaa siellä päiviä, on kyseessä kai hevoset. ei koirat, kissat, marsut, lehmät eikä siat.- nukkuvajoutsen89
Mun mielestä ainakin toi eläin sairaala on tarpeellinen, onko eettistä kuljettaa sairasta eläintä toiselle puolelle suomea kun ihmisenkään ei tarvitse kulkea sairaana esim helsinkiin, ainakaan ilman kivun lievitystä. Eläin joudutaan kulettamaan parhaimmillaan helsinkiin, vasta oli tapaus että hevosella ähky, lähin paikka ilta/yö aikaan on helsinki jonne voit viedä hoidettavaksi, muu ei auttanut kuin viedä helsinkiin, ja matkaan menee useampi tunti, ihmisille lähin paikka on Iisalmi kun vaaditaan sairaala hoitoa, ja jos Iisalmessa Ei osata auttaa niin viiään sitten kyssiin, jossa on sitten eri alojen erikoislääkäreitä. Ja tohon hevos/eläinsairaalaan palatakseni, kyllä koiratkin tarvii välillä olla "sairaalassa" ja myös kissat, koska niitäkin operoidaan niin että ihan ammattilaisen vaativaa valvontaa tarvitaan.
- turhautunut
Ihmisilläkö ei niin väliä ? Joutavatko kulkea palvelujen perässä, vanhat ja sairaatkin ?
Eikö työpaikkojen luominen olisi tarkeintä ? Montako tämä työllistää ? - ei hevosen omistaja
On hienoa että Kiuruvedelle saadaan jotain uutta toimintaa. Kateudella ei saa muuta aikaa, kuin huonon mielen itselleen ja muille.
- turhautunut2
Entisaikaan hiljaisia kyläteitä kulkiessa vastaantulijat tervehtivät toisiaan, oudotkin. Nyt nämä ikuiset hevostelijat mullottavat hiljaa vastaantulijaa katsomatta ja tervehtimättä.
Kylläpä toivoisi toisenlaisia kyläläisiä, nämä eivät vaikuta kovin yhteistyökykyisille. Yhteen aikaan aina toivottiin nuorta väkeä kylälle. Nämä pelkästään hevosista kiinnostuneetko nyt tuovat vireyttä kylille? - yhteinen sävel
Usein kuulee vastaan tulevasta sanottavan, ettei se edes tervehtinyt minua, mut en kyllä minäkään tervehtinyt sitä.
Mitäs jos ensikertaa tervehdittäis itse ensin vastaantulevaa, luulen että moikkaus tulisi takaisinkin päin.- Tervepä terve
Miljonääri Jorma Terntjeffin elämänkertakirjassa on hyvä määritelmä tästä tervehtimistavasta ja sen toteuttamisjärjestyksestä: Kohteliaampi tervehtii ensin.
- turhautunut2
Ai, minä olin sitten kohteliaampi. Vastausta ei, ei edes vilkaisua.
- hevosmies23
Mikä arvo-osuus Valtrauksesta saatavista korvauksista tuloutetaan Hingunniemeen. Vuosikaudet on käytetty ja kulutettu suorituspaikkoja, koneita ja laitteita KORVAUKSETTA! Joku tolkku hevosmiehilläkin pitää olla.
- pentti2p
Eiköhän voitaisi jo pistää rahahanat kiinni tarpeettoman koulutuksen ja koulutualan kehittämisen suhteen. Tutkikaa tilastoja, miten Hingunniemestä valmistuneet ovat sijoittuneet, eli millaisen vasteen koulutus on tarjonnut.Kunnat ja valtio velkaantuvar ja rahaa syydetään tyhjänpäiväiseen koulutukseen.
- liisa lievestuore
Eihän tuo hevoskoulutus ole ollut ollenkaan tarpeetonta. Moni kiuruvetinen isontalon isäntä on löytänyt sen oman aitanpolulla astelijan juuri hevosoppilaiden joukosta. Jos ei hevoskoulua olisi niin Kiuruveelläkin olisi muutama tattiintakoja enemmän..
- mietitääntarkkaan
liisa lievestuore kirjoitti:
Eihän tuo hevoskoulutus ole ollut ollenkaan tarpeetonta. Moni kiuruvetinen isontalon isäntä on löytänyt sen oman aitanpolulla astelijan juuri hevosoppilaiden joukosta. Jos ei hevoskoulua olisi niin Kiuruveelläkin olisi muutama tattiintakoja enemmän..
Jos pitää valita eläinsairaalan ja päivähoidon tarpeesta,niin lapset on tärkeimpiä antakaa ne liiat rahat nyt päiväkodin tekoon , että siitä tulee kunnollinen lapsille,sitten voi kertoa näille lapsille että teitä ajateltiin ja nyt rakennetaan eläimille sairaala,jo nimennä mietityttää, taitaa marsut olla siellä.Ja jos totta puhutaan kenen kannattaa siellä makuuttaa hevosiaan tai lehmiä.Kun ihmisen vuorokausi maksu sairaalassa on 32.80 ei varmaa sen halvemmalla hevonen makaa.Miettikää hieman ASIAA ja sitten päätökset.Joka mökissä rupee oleen koni.Mutta nämä jotka rahaa saa juoksulla niin se vie hevosnsa muualle,niinhän me ihmisetkin haluamme kuopioon .
- ei_kannata_sun
ei sun nukkuvajoutsen kannattas mihinkää tulla pätemää ku et oiskeesti mistää mitää tiiä, koulussakaan..
- RaikuliRaikku
- kysyn1
Missä ne eläinlääkärit on? Yli kuukaisi sitten kerrottiin että 5 hakjaa ja ketään ei kuulu. Eikö niissä ollut yhtään pätevää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1298016Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1567115Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834866Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2493305Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012764Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1272352- 1531990
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari171933Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411750Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?2061685