Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Varastomies 75000 euroa/vuosi. Käykö kateex?

OuZei666

Varastomiehen palkka vuodessa 75000. No, vähän on tullu tehtyä ylitöitä, mutta kyllähän tuolla rahalla jo kelpaa jonkin verran tehdäkin...HAJOTKAA!!!!!!!!!!!!1!

66

4213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • @earth

      "Käykö kateex? "

      Ei. Pitäisikö?

    • diplomi-inssi

      Onneksi olkoon! Palkka tulee tehdystä työstä eikä vain taustoista (kuten koulutus).

      Pidä itsesi kunnossa ja tee sellaisella tahdilla, että jaksat pidempäänkin.

      Kyynärpää voi herkästi hajota trukkihommissa huomaamatta. Pahinta, mitä syntyy, on se, että keräät ensin hirveät hillot ja maksat ne jälkeen päin lääkäreille. Puhumattakaan siitä perusasiasta, että elämänlaatu alkaa kusemaan vaivaisena.

    • kummakysymys

      miksi kävisi kateeksi kun ihan takuulla olet palkkasi ansainnut? Itse en tee työtä lainkaan vaan elän pääomatuloilla jotka ovat noin 2 X varastomiehen vuositulot. Eiköhän tuo muutenkin ole aika normipalkka duunarille jos paiskoo runsaasti ylityötä tai tekee 3-vuoroduunia. Sairaanhoitajat tienaa sen helpostikin jos tekevät myös öitä, esimerkiksi oma serkkuni on erikoissairaanhoitaja ja valvoo ja tekee päivystystä ja tienaa n. 70 000 egee vuodessa.

      • Ouzei666

        Heh! Mä vaan ajattelin heittää raflaavan otsikon, koska useimmiten juuri kaiken maailman AMK-sankarit sun muut "akateemiset" kyselee just jotain "Paljos se varastomies tienaa?" tyyppisiä kysymyksiä sellaisella *ttuiluasenteella. Yhellekin fiksulle ja filmaattiselle näytin kerran palkkakuittia, niin sälli meni aika hiljaseksi, kun tiiraili meitsin palkkakuitin läpi. Hahhaa!!!!!!!!! Koulutus on ylipäänsä kokenu mun mielestä aika suuren inflaation aina.

        Kuulostaa ihan mahdolliselta toi 70000 euroa lisineen ja sepä tässä kansantaloudessa onkin vituillaan. Itsehän teen työtä vientiteollisuuden parissa eli olen kansakunnan vastuun kantaja, jonka tuloilla rahoitetaan myös sinun serkkusi palkka..


      • hourii hän...
        Ouzei666 kirjoitti:

        Heh! Mä vaan ajattelin heittää raflaavan otsikon, koska useimmiten juuri kaiken maailman AMK-sankarit sun muut "akateemiset" kyselee just jotain "Paljos se varastomies tienaa?" tyyppisiä kysymyksiä sellaisella *ttuiluasenteella. Yhellekin fiksulle ja filmaattiselle näytin kerran palkkakuittia, niin sälli meni aika hiljaseksi, kun tiiraili meitsin palkkakuitin läpi. Hahhaa!!!!!!!!! Koulutus on ylipäänsä kokenu mun mielestä aika suuren inflaation aina.

        Kuulostaa ihan mahdolliselta toi 70000 euroa lisineen ja sepä tässä kansantaloudessa onkin vituillaan. Itsehän teen työtä vientiteollisuuden parissa eli olen kansakunnan vastuun kantaja, jonka tuloilla rahoitetaan myös sinun serkkusi palkka..

        "Kuulostaa ihan mahdolliselta toi 70000 euroa lisineen ..."

        Kun varastohemmon liksa on n.11-13€/h, laske paljonko tarvitaan överiä että
        vuosiansio olisi edes 50 tonnia.


      • OuZei666
        hourii hän... kirjoitti:

        "Kuulostaa ihan mahdolliselta toi 70000 euroa lisineen ..."

        Kun varastohemmon liksa on n.11-13€/h, laske paljonko tarvitaan överiä että
        vuosiansio olisi edes 50 tonnia.

        Ymmärrän, että lukeminen ja varsinkin luetun ymmärtäminen voi olla haastavaa...mutta, millä tavoin lainaamasi tekstin pätkä ja sun arvio normi varastopenan liksasta liittyy toisiinsa?

        Sitaattihan käsitteli kanssapostaajamme "kummakysymys" serkun (sh) vuosiliksaa ja toteamustani siitä, että tuon palkan kerryttäminen vuodessa sairaanhoitajan toimessa on mahdollista, mutta ei missään nimessä tavanomaista.


      • duunarivain
        OuZei666 kirjoitti:

        Ymmärrän, että lukeminen ja varsinkin luetun ymmärtäminen voi olla haastavaa...mutta, millä tavoin lainaamasi tekstin pätkä ja sun arvio normi varastopenan liksasta liittyy toisiinsa?

        Sitaattihan käsitteli kanssapostaajamme "kummakysymys" serkun (sh) vuosiliksaa ja toteamustani siitä, että tuon palkan kerryttäminen vuodessa sairaanhoitajan toimessa on mahdollista, mutta ei missään nimessä tavanomaista.

        Varastomiehen palkka oli muistaakseni 1877 euroa (brutto) kuussa. Eli vuosiansioiksi kertyy € 24766. Joten, tiedä sitten mistä tuo huima € 75000 kertyy. Kuulostaa kyllä uskomattomalta.. et erittele ansiotasi niin en voi tietää, mutta tuo mainitsemani vajaa 25k€ lienee aika yleinen varastomiehen ansio. Ainakin kaikkien tuntemieni varastomiesten.


      • duunarivain
        duunarivain kirjoitti:

        Varastomiehen palkka oli muistaakseni 1877 euroa (brutto) kuussa. Eli vuosiansioiksi kertyy € 24766. Joten, tiedä sitten mistä tuo huima € 75000 kertyy. Kuulostaa kyllä uskomattomalta.. et erittele ansiotasi niin en voi tietää, mutta tuo mainitsemani vajaa 25k€ lienee aika yleinen varastomiehen ansio. Ainakin kaikkien tuntemieni varastomiesten.

        Niin siis et kerro mistä tuo ylimääräinen 50 tonnia kertyy. En usko että pelkistä ylitöistä.


      • Akateeminen.
        Ouzei666 kirjoitti:

        Heh! Mä vaan ajattelin heittää raflaavan otsikon, koska useimmiten juuri kaiken maailman AMK-sankarit sun muut "akateemiset" kyselee just jotain "Paljos se varastomies tienaa?" tyyppisiä kysymyksiä sellaisella *ttuiluasenteella. Yhellekin fiksulle ja filmaattiselle näytin kerran palkkakuittia, niin sälli meni aika hiljaseksi, kun tiiraili meitsin palkkakuitin läpi. Hahhaa!!!!!!!!! Koulutus on ylipäänsä kokenu mun mielestä aika suuren inflaation aina.

        Kuulostaa ihan mahdolliselta toi 70000 euroa lisineen ja sepä tässä kansantaloudessa onkin vituillaan. Itsehän teen työtä vientiteollisuuden parissa eli olen kansakunnan vastuun kantaja, jonka tuloilla rahoitetaan myös sinun serkkusi palkka..

        Sivistystä ei rahassa mitata. Eikä varsinkaan kuolemaan asti paskahommissa riutuemista. Siinähän keräilet 65 vuotiaana :D


    • hyväpalkka sulla

      Tosiaankin ja eläkeikään on matkaa?Pidä itsesi terveenä duunarit yleensä sai-
      rastuu ennen eläkeikää paljonkin ennen.

      • maisterisjätkä

        Palkka on hyvä, onnittelut! Itse akateemisena duunarina en yllä lähellekään mutta enpä sun hommassa pärjäisi varmaan päivääkään.Et säkään mun hommassa mutta kuten sanottu, työstä maksetaan, ei koulutuksesta. Ja se on oikein.


    • salimasokisti

      Varastomieheksi pääsee kuka tahansa. Hajoo siihen.

      • Ouzei666

        Niin hajoonkin, mutta toistaiseksi melko kivalla korvauksella :)


    • yleislekuri

      Itse olen lääkäri ja työskentelen yksityiskliniikassa. Päiväni ovat 5-6 tuntisia ja teen töitä ma-to. Joskus pidän maanantaisinkin vapaapäivän. Käytännössä määrään itse työaikojani. Lisäksi voin pitää loman aina kun huvittaa. Ikää on 32 ja mielestäni tärkeintä on elämästä nauttiminen sekä perheen kanssa oleminen. Tämän takia arvostan vapaa-aikaani ja työ jää aina kakkossijalle. Vaikka olenkin opiskellut pitkään tämän työn eteen, niin kaikki tämä oli sen arvoista.

      Koska työskentelen e.m. ehdoilla, palkkani on tuntipalkkaa ja se on pyöreästi 120€/h. Tällaisella palkalla pystyn tekemään minimimäärän töitä ja ylläpitämään elämän laatua todella hyvin samaan aikaan. Itse asiassa jos tekisin normaalia 37,5h työviikkoa, niin verotus söisi aivan liian suuren määrän ansioista.

      Summa summarum, ei todellakaan käy kateeksi ketjun aloittajaa. Työsi on varmasti hyvin rankkaa ja joudut tekemään paljon ylitöitä. En yksinkertaisesti itse näe semmosessa mitään järkeä, mutta jos on ns. työnarkomaani ja nauttii siitä, niin mikäs siinä. Jokainen tavallaan! :)

      • OuZei666

        Nosta nyt hyvä ihminen kytkintä ja muuta sellaiseen maahan, missä sun ammattitaitoa arvostetaan ja verottaja ei ryöstä työn hedelmiä. Lääketiede on universaalia, joten ei liene vaikeaa työllistyä..

        Mut oikeesti! Mua ärsyttää ihmiset, jotka ottaa vastaan yhteiskunnalle kalliin, mutta itselle maksuttoman koulutuksen ja sit vetää lonkkaa jo kolmekymppisenä tai niinku hipsterit sanoo "downshiftaa". No, mutta on suorastaan matemaattinen tosiasia, että tämä meininkihän ei tule jatkumaan: Massiivinen taloudellinen korjausliike on tulossa!!

        Olen onnellinen puolestasi! Teet varmasti mielekästä ja haasteellista työtä kivalla korvauksella, joten more power to you, my friend....Vitsi! Jos itsellä riittäis kyvyt, niin lääkis ois munkin valinta tai no sanotaan nyt näin, et jos ois pitkäjänteisyyttä tehdä tavoitteen eteen töitä, niin miksipäs tuonne ei pääsisi. Tai sit vois tilaa vaan netistä kyrillisillä aakkosilla tuherretun tutkintotodistuksen ja ruveta valelääkäriks, menis läpi kuin väärä raha :)


      • Jepa

        Kuulostaa aika hurjalta sun palkka 120 €/h, siis olettaen nimimerkin perusteella, et teet yleislääkärin hommia. Tietysti spesialistit sun muut on asia erikseen. Mietin vaan tässä ihan kustannuslaskennan kannalta, jos sun liksa bruttona on toi em. 120 €/h työnantajan sosiaalimaksut ja muut palkan sivukulut tommosen klinikan pyörittämisen kikut ja mukut, niin asiakkaalta tulee veloittaa aikasta sievoinen summa, jotta toiminta olisi kannattavalla pohjalla.


      • 5+8
        OuZei666 kirjoitti:

        Nosta nyt hyvä ihminen kytkintä ja muuta sellaiseen maahan, missä sun ammattitaitoa arvostetaan ja verottaja ei ryöstä työn hedelmiä. Lääketiede on universaalia, joten ei liene vaikeaa työllistyä..

        Mut oikeesti! Mua ärsyttää ihmiset, jotka ottaa vastaan yhteiskunnalle kalliin, mutta itselle maksuttoman koulutuksen ja sit vetää lonkkaa jo kolmekymppisenä tai niinku hipsterit sanoo "downshiftaa". No, mutta on suorastaan matemaattinen tosiasia, että tämä meininkihän ei tule jatkumaan: Massiivinen taloudellinen korjausliike on tulossa!!

        Olen onnellinen puolestasi! Teet varmasti mielekästä ja haasteellista työtä kivalla korvauksella, joten more power to you, my friend....Vitsi! Jos itsellä riittäis kyvyt, niin lääkis ois munkin valinta tai no sanotaan nyt näin, et jos ois pitkäjänteisyyttä tehdä tavoitteen eteen töitä, niin miksipäs tuonne ei pääsisi. Tai sit vois tilaa vaan netistä kyrillisillä aakkosilla tuherretun tutkintotodistuksen ja ruveta valelääkäriks, menis läpi kuin väärä raha :)

        Vaikka itse koulutus on ilmainen, mutta se on pitkä ja rankka. Yli 6 vuotta opintotuella eläminen ei onnistu kovinkaan monelta ihmiseltä, joten aivan turhaa arvostella. Lisäksi näillä palkoilla ja vastaavasti verotuksella lääkärit maksaa valtiolle takaisin koulutuksensa tuossa tuokiossa! On siis ihan järjetöntä selittää mistään yhteiskunnalle kalliista koulutuksesta, koska ne rahat tulevat takaisin tuplana. Ja sehän vasta kalliiksi valtiolle tulee, jos jokainen lääkäri lähtisi pois Suomesta valmistumisen jälkeen.. Mielestäni jokaisella on oikeus tehdä töitä sen verran kuin itse haluaa, kukaan ei ole velkaa kenellekään! Elämä on lyhyt ja siitä täytyy myös nauttia!


    • Emeritus Expat

      Miksi pitäis kadehtia? Jos painaa duunia tosissaan ja asenteella niin pitäähän siitä palkka maksaa. Tässä maassa on ihan tarpeeksi sellaisia jotka tahtovat kovan palkan mutta eivät ole valmiita panostamaan siihen mitään. Itse tienaan proffan pätevyydellä noin tuplasti tuon optiot ja osakkeet. Voisihan tuota jonkun verran nostaakin vaihtamalla firmaa tai maata, mutta nykyinen työ on mielenkiintoista ja tarjoaa pitkän tähtäimen haasteita. Olen sen ansioista myös tutustunut melkoiseen osaan maapallon maista ulkomaankomennuksilla.

      • akat. jätkä

        Niin, kyllä lääkäri tienaa Suomessa tonnin päivässä bruttona jos jaksaa tehdä töitä rajusti. Hieno juttu mutta kaikki eivät pääse lääkikseen saati pysty tekemään niin paljon töitä. Proffan keskiarvopalkka Suomessa lienee 7 tonnia kuukaudessa. Sopivilla aloilla yksityisellä puolelle proffa tuplaa tai kolminkertaistaa palkkansa. Mutta sitten pitää osata muutakin kuin teoriaa ja olla näkemystä bisneksestä.

        Varastomies joka vähällä koulutuksella tienaa seitsemänkymppiä vuodessa on taatusti palkkansa ansainnut. Kovaa työtä varmasti.


    • They say

      Pikemminkin 7500€(heh heh). No ei, mutta varastomiehen kuukausliksa on viimeisen palkkaportaan jälkeen vähän yli 1900€/kk. Et yllä edes 40 000 € vuodessa, vaikka tekisit töitä parhaiten lisiä maksavalla työnantajalla.
      Tiedän kyllä varastotöissä paljon olleena ja tiedän myös kuinka suuret puheet siellä loppuelämänsä nysväävillä pelleillä on.
      Tuolla ansiolla saisit olla varastopäällikkö etkä varastomies.

      • Ouzei666

        Heh! No, näinkin voi olla, mutta onneksi on olemassa kaikenlaisia työehtosopimuksen taulukkopalkan päälle maksettavia suoritukseen olosuhteisiin sidottuja lisiä. Niillä ylitöillä se tili tehdään :) Sit on vielä tulokseen sidottuja palkan osia ja ne on nam!!!! Maistuis varmaan sullekin, oi katkera kanssaveli/sisar...HAJOA VITUTUXEEN!!!1!


      • AsianLoverX

        Peruspalkka 1980e urakka 900e yöllisiä 600e kylmälisä 400 sunnuntailisä 200e. Kaikki tämä ilman ylitöitä.... Ylityöt päälle ja voi päästä reiluun 70000e.


      • Oyutta
        Ouzei666 kirjoitti:

        Heh! No, näinkin voi olla, mutta onneksi on olemassa kaikenlaisia työehtosopimuksen taulukkopalkan päälle maksettavia suoritukseen olosuhteisiin sidottuja lisiä. Niillä ylitöillä se tili tehdään :) Sit on vielä tulokseen sidottuja palkan osia ja ne on nam!!!! Maistuis varmaan sullekin, oi katkera kanssaveli/sisar...HAJOA VITUTUXEEN!!!1!

        Mikä on lisäarvo, jonka tuotat asiakkaallenne tai työnantajallesi?


    • riuttala76

      Eipä aikoinaan Ruoka-Saarioisillakaan töissä ollessani juurikaan koulumenestyksellä merkitystä ollut. Ylitöitä riitti tosin välillä tuli liiton säännöt vastaan ja en ylitöitä voinut tehdä vaikka halusin. Kyllä kannatti sen verran hyvä eläke tällä hetkellä töistä jotka oppii melkein kuka tahansa. Eipä haittaa. Vapaa-aikaa nyt rajattomasti ja tärkeimmät asiat mukava hyvällä sijainnilla oleva vuokra-asunto, hyvä tietokone ja kelvollinen kännykkä on hankittu. Eli ihan tyytyväinen oon,
      vaikka tilin saldo hyvin usein nollilla onkin kiitos ulosottomiehen ja runsaiden velkojen.

    • gas5

      Misä pitäis olla varastohommissa, jos repii 70 tonnia vuodessa? Oma palkka on n. 30000€ vuodessa, jonka eteen saa tehdä yli 50 tuntia viikossa. Yölisiä ja viikonloppuvuoroja ei ole, vain ma-pe...

      Varastohommissa itsekkin

      • jormelias

        Esim. suurten kaupan keskusliikkeiden varastot voi olla semmosia, missä voi päästä ainakin 50000 euroon melko inhimillisesti. Sitten luulisin, että AP on jossain pakkasvarastossa tai vastaavassa ja luultavasti tekee jatkuvaa yövuoroa.


    • Meanwhile in real life: Vuoden trolli jo alkuvuodesta. :D

      Mutta aikuisten oikeassa elämässä jotkut meistä oikeasti tienaa tuon ja jää vielä vapaa-aikaakin mukavasti.

    • Myyntiseppo

      Huvittavaa seurata 75 000e vuodessa tienaavan muiden yleislääkärien ja vastaavien kirjoituksia.. Tyyliin "moro, oon yleislääketieteen lekuri ja tienaan viddu 120e/h ja on optiot ja viel pääomatulotkin", jep jep... Oletetaan, että olet yksityisessä firmassa varastomiehenä ja siellä maksetaan 2 000e/kk sinulle vielä 500e/kk kun olet huipputyyppi. Tässäkin vaiheessa tulosi olisivat reilut 30 000 euroa vuodessa ja ylitöistä / lisistä pitäisi repiä yli 40 000 euroa. Teet kuukaudessa normaalin n. 150 tunnin sijaan n. 300 tuntia töitä eli 16h viitenä päivänä viikossa?

      Jos tuota tahtia joku jaksaa yli vuoden niin onnea vaan :-) Ei jää ainakaan turhaa vapaa-aikaa, millä tienata ansaitsemia rahojaan.. Minulla työhistoriaa takana kahdeksan vuotta, joista kolme ensimmäistä painoin tehtaalla pitkää päivää ja stressi oli melkoinen, viinaa tuli läträttyä kiitettävästi vapaa-aikana :D Eikä tulot olleet kuin siellä 20 000e paikkeilla jos sitäkään, paljon pätkätöitä yms.

      Sittemmin onneksi vähän sattumankaupalla päädyin myyntityöhön ja viime vuonna tienasin 43 000 euroa bruttona. Eihän se oletettuun 75 000 euroon verrattuna ole paljoa, mutta hyvin tuolla elää ja mikä parasta niin raha on tienattu ma-pe 9-17 työajoilla ja erittäin mukavalla työporukalla kohtuullisen rennolla työlläkin.. Verotus tekee tässä maassa palkansaajalle tehtävänsä sen verran radikaalisti, ettei kannata työllä itseään "tappaa" jos ei ole pakko..

      • Yleislekuri

        Huvittavaa tai ei,mut tällaista tää vaan on. Jokainen uskoo mitä tahtoo, ei mun olosuhteet siitä ainakaan huonone :)


    • ei yhtään :)

      Ei ollenkaan.

      t: puhelinmyyjä 90.000e/vuosi

    • specter

      Täytyy ottaa kantaa tähän, koska en usko mitenkään olevan mahdollista, että varastomies voisi tienata 70K eur vuodessa.

      Itse olen 3/5-vuorotyössä varastossa, TES on mielestäni alan paras, mitä suomessa on tarjolla. Vähän ylitöitä, niin palkkani on n. 53 000 eur vuodessa.
      Vaikka tekisin ylityöt täyteen, en saisi 75 000eur mitenkään.

      • AsianLoverX

        2011pääsin 72000e.ylitöitä 302h,melkein Max suoritteet,tulospalkkio 3700e,jatkuva yötyö ja pakastelisä.2012 jäin karvan alle 70000e...


      • 3971
        AsianLoverX kirjoitti:

        2011pääsin 72000e.ylitöitä 302h,melkein Max suoritteet,tulospalkkio 3700e,jatkuva yötyö ja pakastelisä.2012 jäin karvan alle 70000e...

        Ei käy kateeks ja olet todellakin tilisi ansainnut!

        Itse olen siistissä sisätyössä ilmastoidussa toimistossa liukumalla ma-pe 37,5h/vko, vain harvoin ylitöitä=ehkä pari vkl vuodessa, jonkin verran vastuuta, ei alaisia, 6,5 vkoa lomaa vuodessa. Palkka noin 50 000 e/vuosi. Ihan tyytyväinen olen olooni :)


    • täyttä roskaa

      buehhehh joo ihan varmaan!

      Samoin kuin tuo väite että sairaanhoita saisi 70k vuodessa!
      Täyttä skeidaa!

      Kukaan ei pysty eikä voi eikä SAA tehdä jatkuvaa ylityötä päivistystä.
      Sen kieltää jo laki sekä terve järki.

      Ja lisäksi, jos jotain yhtä työntekijää jatkuvasti pitäisi "ylityöllistää"
      on työpaikalla joku pahasti vialla.

      Joten lopettaa itsenne ja muiden viilaaminen

      • AsianLoverX

        300 h ei ole jatkuvaa ylityötä.ota 100e mukaan ja tule katsomaan verotiedot.tuplaat summan tai menetät sen.asun PKs seudulla....


      • Körssiä

        Ei kannata ottaa kantaa, mikäli ei asiasta mitään tiedä. Lain sallima enimmäismäärä ylityötä taitaa olla vuodessa 330 tuntia, joten nuo tuntimäärät ovat ihan mahdollisia. Toiset jaksaa tehdä töitä, toiset ei...

        Sitten on vain työntekijöitä, jotka ovat esimerkiksi erikoisosaamisen, koulutuksen tai kokemuksen perusteella niin arvokkaita, että ylitöitä voi tehdä periaatteessa niin paljon kuin haluaa..


      • 19e/h =69000 e/v
        Körssiä kirjoitti:

        Ei kannata ottaa kantaa, mikäli ei asiasta mitään tiedä. Lain sallima enimmäismäärä ylityötä taitaa olla vuodessa 330 tuntia, joten nuo tuntimäärät ovat ihan mahdollisia. Toiset jaksaa tehdä töitä, toiset ei...

        Sitten on vain työntekijöitä, jotka ovat esimerkiksi erikoisosaamisen, koulutuksen tai kokemuksen perusteella niin arvokkaita, että ylitöitä voi tehdä periaatteessa niin paljon kuin haluaa..

        Pitäisikö puhua ihan suoraan peruspalkasta.
        Ylityöt, kylmälisät, yö ja vkoloppulisät ym. ne on vain olosuhdelisiä.


    • miettikää

      Ei se ole ihme, jos yhteiskunta murenee. Olisi parempi, että palkkataso olisi alempi, jotta täällä kannattaisi tehdä yritystoimintaa ja työllistää. 75 tonnia maksaa työnantajalle 140 tonnia ja sulle jää tuosta 45 tonnia käteen. Mitä järkeä?

    • pitkävetoparaspeli

      Sulla on sama summa, mutta mä olen kotona 24h/vrk. Mä pelaan pitkääääävetoo ja voitan sieltä elämisen rahat :)))))

    • nirppu3

      lähihoitaja ja tienaan ton 75000 vuodessa. Eli kateeksi ei käy kun taatusti tehnyt töitä ton eteen.

    • lkujyuh

      Mä oon ollu varastos duunis. Tarttisin 400 000€/v et viittisin mennä takas. Paljon tylsempää hommaa ei löydy.

    • specter

      Yleisesti ottaen varastotyössä tienaa huonosti. Olen itse ollut monissa eri varastoissa duunissa ja tämä omasta mielestäni alan paras paikka on sellainen, jossa jaksaa olla.

      Jos otetaan katselmus, kuinka moni varastomies asuu vuokralla, tai omassa, niin aika moni varastomies on varaton. Asuu vuokralla ja elintaso ei todellakaan ole kovin hyvä.

      On tiettyjä hyviä paikkoja, jossa palkat on kohdallaan. Suurimmassa osassa ei ole. Varastotyöhön hakeutuu ihmisiä lähinnä väliaikaiseen työhön. Kuka kestää sitä, että palkka on useimmiten huono, eikä mahdollisuutta omaan asuntoon ole, kun pankki ei lainaa?

      • duunari-.

        Keskustelun aloittaja ei taida tarkempia tietoja antaa siitä miten tuo vuosiansio on saatu kasaan. Ehkä siinä on rikottu työaikalakia, tai sitten ei. Itse olen 15 vuotta keräillyt varastossa ja viime vuoden ansiot olivat 32000e ilman ylitöitä. Asuntoa olen maksanut mukavasti ja autolainan sain juuri maksettua. Meidän firmassa on varastossa paljon ihmisiä jotka ovat olleet talossa vuosia. Vuokratyöntekijöillä sitten hoidetaan mahdollinen lisääntynyt työntekijöiden tarve.


    • 21eh

      en valhetelis täällä sitä paitsi tekemällä saa alalla kuin alalla, jos o munaa mukamas niin kerro millä tuntimäärälä tienaat. perusliksa on a ja o

    • specter

      Olisi todellakin mukava tietää tämä 75 000e paikka. Itselläni on keskituntiansio 3/5-vuorovarastotyössä 24,16e/h.

      En pääse edes lähelle 75:ttä, kunhan nyt sen 53-54 sais.

    • Urpo5

      Kyllä mä nyt hajoon. Varmaankin paljon pakkaslisiä mukana.. Byää, ei käy kateeksi...

    • Tonite

      onneksi olkoon ketjun aloittajalle, tienaat hyvin.

    • pyörätön orava

      En minä mihinkään hajoa :) Omat tulot töissä ollessa olivat kolmanneksen tuosta. Nyt vietän vuorotteluvapaavuotta ja sen jälkeen opintovapaavuosia - mitä vähemmän tarvitsee töissä olla, sen parempi. Mikään raha ei korvaa vapautta.

    • kimpula1

      Ei toi apina mitään 70donaa tienaa ikinä.

    • 3t2twwgt

      varsto/terminaalimiehellä ei oo yleispalkkaa vaa vaikuttaa ihan tessi. kauppa /AKT 7elintarvike jne sähkö tms tukku

    • specter

      Tuossa itse aiemmin tänä vuona kirjoitin, että toteutuma olisi 53-54 tuhatta/vuosi.
      Joutuu vetämään sanoja takaisin, 52 000eur toteutuu tänä vuonna, kun ylitöitä ei ole ollut juurikaan.

      Siihen täytyy tehdä 5-vuorotyötä, josta 1/3 on aamuvuoroa, 1/3 iltavuoroa ja 1/3 on yövuoroa. Kuukaudessa on työtunteja 150h.

      Kokemusta on 11 vuotta, tässä samassa työssä 8 vuotta. PK-seutu.

      Olisi mukava kuulla, onko muita hyvin palkattuja varasto/logistiikka-alan töitä?

    • rahapois ku annetaan

      Ei kyllä käy kateex kun joudut ylitöitä tekeen!

      Itse varastomiehenä pirkanmaalaisessa isossa yrityksessä, ja vaikka palkka onkin vain vähän alle 40 000 vuodessa, henkilöstöoptiot nostavat sen vuosittain yli 100 000:n . Että kyllä raha nauraa. Tietenkin täytyy ymmärtää seurata pörssikursseja, ettei kuse rahojaan. En tosiaan tee minuttiakaan ylitöitä tuohon sataan tonniini.

      • specter

        Tuohon sinun tulotasoosi on hyvin vaikea uskoa.

        Mitä itse olen kuullut varastoalalla tienattavan, huiput ovat 60 000eur/vuosi. Se on lentorahdin käsittelyä rahtiterminaalissa Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Painottuen pelkkään yövuoroon ja tehden täydet ylityötunnit.

        Kokemuksesta puhun, itsekin tehneenä.


    • Logist. ins 2001

      Kymmenkunta vuotta varastopäällikkönä, kahdelle eri työnantajalle pääkaupunkiseudulla olleena voin kertoa palstalaisille totuuden.

      Yksikään palkkaamistani varastotyöntekijöistä ei ole saanut vuosipalkaksi yli 50 000 vuodessa. Työsoppareita olen tehnyt kuitenkin satoja ja työtä tehdään varastossa kolmessa vuorossa.

      Hakijoita jokaiselle paikalle on ollut aina runsaasti. Kokeneen työntekijän, joka on ajanut tönäriä tai vastapainotrukkia vuosia, palkaksi tulee yleensä noin 13 € tunti. Perus keräily tai vastaanotto / lähettämo on yleensä noin 11, joskus 12 €.

      Yrityksen palkitsemisjärjestelmä ei ulotu varastomiehiin juuri ollenkaan. Riittävästi rivejä keränneet saavat kuukaudessa yleensä 200- 300 euroa. Yrityksen tloksesta ei palkita ei johtavassa asemassa olevia.

      Käytämme myös usein myös vuokrafirmoja työsuhteen alkutaipaleella.( Niille riittää kun soittaa, ettei tätä henkilöä tartte seuraavana päivänä )

      Muutamia hakijoita on tullut haastatteluun pyytäen yli 3000 peruspalkkaa kuukaudessa lisät. Näille olen sanonut olevani tarvittaessa yhteydessä haastattelukierroksen jälkeen ja haastateltavan poistuttua huoneestani tökkään hakemuksen silppuriin.

      • kielikyylä

        Jos olet oikeasti henkilö, joka vastaa työsopimuksista, kannattaisiko opetella suomen oikeinkirjoitus ensin? Häpeä, jos teet "sopparit" samalla tyylillä kuin meitä "palstalaisia" valistit.

        Mutta et taida kuitenkaan työsopimuksia allekirjoitella.

        ;-)


    • specter

      Se riippuu todella paljon, minkä alan työehtosopimus on käytössä. PAU ja PAM ovat huomattavasti huonompia, kuin AKT:n varastoterminaali-TES.

      Tuo ylläoleva esimerkkini oli siis Ilmailualan maapalvelu-TES:n mukaan laskettu, jossa peruspalkka voi olla esim. 2600eur/kk, johon tulee päälle lisät.

      Aikaisemmin, ennen taantumaa lentorahtia meni paljon ja ylitöitä sai valikoida parhaille päiville (tottakai lauantai/sunnuntai), lisäksi saattoi tehdä 17h ylityövuoron -jossa palkkaa tuli ihan kohtalaisilla kertoimilla.

    • Lääkäritkään tienaa!

      Hahhah! On kyllä niin höpöhöpöä ettei mitään rajaa... jos tienaisit noin paljon vuodessa, se tarkottaisi että tienaisit ~6250€/kk, ~312€/pv ja 8 tunnin päivillä laskettuna ~39€/h... eli paska puhetta!

    • bhyth

      niimpä, varastomiehen tuntipalkka pyörii varmaa siinä 10,50€/h - 12.50€/h ?? ei varmaa ton parempi se oo

    • Zitsss

      Ei käy kateeksi.

      Vakiyövuoroa tekevä varastomies, jolla tes-palkka ja 8 v. kokemus tienaa peruspalkkana n. 13 e/h. Siihen päälle yölisä 4,5 e, kylmälisä n. 1 e, säännöllisen sunnuntain tunneilta lisät ja peruspalkka tuplana n. 6 tunnilta viikossa. Henk. koht suoritteet tunnilta maksimissaan 7 e/h, tavallisesti yököillä n. 5 euroa.

      Näin keskituntiansioksi saadaan about 22 euroa tunnilta. Ainakin Keskolla vuosittain parin tonnin tulospalkkio ja lomarahat 2,5 tonnia päälle. Jos tekee paljon ylityötä, esim. onnistuu saamaan sunnuntaituplavuoroja ja viikkolepokprvauksia yms. pyhäpäivien ylitöitä, niin 65000 vuodessa ei ole ollenkaan mahdottomuus.

      Itsellä menee aika vähillä ylitöillä 50000 rikki joka vuosi. Hyvä homma opiskelujen oheen, jos jaksaa vetää viikot 4 h unilla arkisin.

      Aika hulluna saa hommia yleensä tehdä, mutta missäpä ei saisi. Työ on fyysisesti rankkaa, mutta mieli lepää kun voi laittaa aivot duunissa narikkaan.

      Ei kukaan tee näitä hommia 13 e perustuntipalkalla yhtä kesää pidempää, maailmassa saa rahaa helpommallakin. Lisät on oikeasti aika reiluja.

      Aloittaja ehkä liioittelee hiukan, mutta jos varastolla olevista tienaamismahdollisuuksista puhuttaisiin enemmän, moni ei enää nyrpistäisi nokkaansa. Aloittajan summa ei oikeasti ole täysin tuulesta temmattu. Lääkäri on palkkansa ansainnut, mutta niin on myös varastoyökkö, joka laittaa kropan likoon joka yö.

    • cgkd

      Jos tosiaan tienaat noin hyvä !? jos laskee 2000e kk brutto ! se on vuodessa 24 000e ! jos tekisit överii 1000e brutto kuussa . se olis 36 000 e vuodessa brutto ! jos 1500 e överii kk ! se on 3500e kk ! eli vuodessa 42 000 e ! 4000e kk on vuosi 48 000e ! en tiedä aika hurjalta palkalta kuullosta !? hyvä jos saat noin paljon ! ei käy kateeksi !!

    • eipkäykateeks

      Todennäköisesti hajoitat selkäs tuolla tahdilla, kun peruspalkka tuskin kovin kummonnen. Perus IT hemmo pitkällä kokemuksella saa 50t vuositulot ihan peruspalkkana naputtaessaan it ihmeita ja kahvia ryystäessään. Jos tuo samainen IT hemmo tekee vielä päivystyshommaa (eli puhelin päällä 24/7) niin tuosta napsahtaa 5-10t lisää vuodessa eikä vielä ole tehty mitään.. päälle tulee ne mahdolliset hälytyöt.

      Eli, ei käy kateeksi tollanen itsensä rikkominen.

    • Zitsss

      Huomattakoon toki, että yövuoroon ei varastoilla kävellä noin vain. Pitää päivävuorossa pystyä todistamaan, että olet tehokas ja et paljoa saikulla, koska yövuoro on kallis vuoro ja vastineeksi vaaditaan enemmän.

      Mutta.

      Lisät tuplaa peruspalkan. 50 k euroa vuodessa on vakiyökön tavanomainen vuosiansio. Jotkut jaksaa rääkkiä vuosikymmeniä olematta moksiskaan, toisille se ei sovi ollenkaan.

      Voin kokemuksesta kertoa, että mulle varastoduunarina 50 k vuosipalkka on tärkeämpi kuin säännöllinen pillun saanti. Se nimittäin loppuu, kun muija tajuaa, että olet pois silloin kun tavalliset ihmiset ovat vapaalla.

      Suosittelen siis yöduunia kaikille niille, joille ei ole murskaavaa merkitystä sillä, että olet tietyllä tavalla jatkuvasti erakko ja elät silloin kun muut nukkuvat. Palkka ei siis ole hyvä täysin turhasta ja monet ovat mielummin persauki kuin ilman perhettä.

      Eli ei edelleenkään käy kateeksi, vaikka samassa veneessä olenkin. Venekyydillä on myös sosiaalinen hinta. Paikat eivät mene paskaksi, kun tietää mitä tekee ja tekee sen okein. Yövuorosta on myös jäänyt eläkkeelle porukkaa reilusti kuusikymppisinä.

    • Håkan-

      Faija maksaa mulle 2 milj. kuukaudessa. Ei oo ikinä tarttenu töissä käydä. Vituttaaks?

    • namurahoja

      Silakat ovat pieniä Joulukaloiksi.

    • Höpöhöpövaan

      Höpö höpö, paska trolli. Yksikään varastomies ei tienaa tuota summaa, vaikka tekisi täydet sallitut ylityöt. Max puolet tuosta.....

    • Anonyymi

      Köyhää porukkaa. t.yrittäjä n.2miljoonan netto vuositulot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe