Helluntailaiset sanovat että kielet eivät jääneet pysyvästi ne vain hetken ilmenivät.
Kysymys on jäikö uskosi ja uudestisyntymäsi sitten pysyväksi kun tuo kielilläpuhuminenkin helluntailiikkeessä
on häilyvää ja hämmentävää?
Puhuuko Raamattu että aina kielet eivät jää?
Ihmeellisiä selityksiä helluntailaisilta kyllä riittää ilmaan heitettäväksikin, mutta todisteet armolahjoista, parantumisista sun muista unista ja ihmeistä ovat jääneet tähän päivään saakka toteen näyttämättä.
Kielillä puhumisesta kyselisin
97
286
Vastaukset
- jospa kertoisit
Kielilläpuhuminen on kyllä Raamatullista, mutta kysäisenpä palstalaisilta, kuka voi sanoa että ei puhu kielillä?
Tai kuka voi sanoa puhuvansa kielillä.
ps. rohkeat ensin. - ei vaikeata
Voin vastata vain omasta puolestani, en minkään tietyn kirkkokunnan puolesta.
Olen ollut uskossa liki 20 vuotta ja tänä aikana olen saanut useita eri kieliä. Heti uskoontullessani en kieliä saanut, ne puhkesivat muutaman vuoden kuluttua uudestisyntymästäni eli uskoontulostani.
Asioita ei kannata yleistää, "ne helluntailaiset", ne "vapaakirkkolaiset", ne "luterilaiset"... vaan uskova on aina yksilöuskova, kuului hän sitten minkä katon alle tahansa tai oli kuulumatta. Nämä asiat eivät ole vaikeita, ihmiset vain tekevät niistä vaikeita.
Itse en ole kirjoilla missään nimellisessä seurakunnassa, kuulun Jumalan seurakuntaan. Olen uskossa Jeesukseen ja puhun kielillä, kunnia Jumalalle.- jospa kertoisit
Miten se "puhkeaminen" tapahtui, liittyikö siihen jotain muutakin erikoista?
Kätten päällepanemisen kautta?
Vai miten? - ei vaikeata
jospa kertoisit kirjoitti:
Miten se "puhkeaminen" tapahtui, liittyikö siihen jotain muutakin erikoista?
Kätten päällepanemisen kautta?
Vai miten?Kielet puhkesivat kun olin yksin kotona rukouksessa Herran edessä erään senhetkisen suuren tuskan äärellä. Vaikeroin tuskassani koska en nähnyt siitä ulospääsyä. Yhtäkkiä vaikerrukseni vaihtui minulle vieraaseen kieleen. Kyynelten lomasta kieli vain vahvistui. Nauroin huojentunutta iloa ja kyyneleet silmissä puhuin suureen ääneen rukousta jota en ymmärtänyt mutta joka lohdutti suuresti. Tuo suunnaton tuska otettiin sisimmästäni tuossa hetkessä pois vaikka käytännön elämässä ongelmakohta jäikin vielä ajaksi näkyviin. Kielet tulivat kuin suurena tulvana, armosta, ilman kenenkään kätten päälle laittamista.
Vuosia sitten ynnäsin että minulla olisi ollut siihen asti seitsemän eri kieltä. Tänään voin sanoa että minulla on yksi tai kaksi pääkieltä, tilanteen mukaan. Esim. taistelurukouksessa Herran Henki puhuu yleensä eri kielellä ja toisin painotuksin kuin esim. lohdullisessa esirukouksessa. Lisäksi rukouksessa saattaa käydä kieliä, jotka eivät kuitenkaan rukouksen aikana jää hallitsevaksi kieleksi vaan jatkan siitä sitten saumattomasti pääkielellä.
Olin anonut kieliä ja minä myös sain ne. Olin ikävöinyt saada puhua kielillä heti uskoontultuani, joten riemu oli suuri kun ne sitten vihdoin sain muutaman vuoden päästä uskoontulostani.
Tänä päivänä voin minä hetkenä hyvänsä alkaa puhua kielillä, puhun kuin lapsi isällensä joka tietää tomuun asti mitä lapsi on. Vaikka lapsi olenkin, minulla on ymmärrys olla puhumatta kielillä ääneen missä tilanteessa tahansa, mutta sillonkin voin rukoilla kielillä ääneti. - 25¤%
ei vaikeata kirjoitti:
Kielet puhkesivat kun olin yksin kotona rukouksessa Herran edessä erään senhetkisen suuren tuskan äärellä. Vaikeroin tuskassani koska en nähnyt siitä ulospääsyä. Yhtäkkiä vaikerrukseni vaihtui minulle vieraaseen kieleen. Kyynelten lomasta kieli vain vahvistui. Nauroin huojentunutta iloa ja kyyneleet silmissä puhuin suureen ääneen rukousta jota en ymmärtänyt mutta joka lohdutti suuresti. Tuo suunnaton tuska otettiin sisimmästäni tuossa hetkessä pois vaikka käytännön elämässä ongelmakohta jäikin vielä ajaksi näkyviin. Kielet tulivat kuin suurena tulvana, armosta, ilman kenenkään kätten päälle laittamista.
Vuosia sitten ynnäsin että minulla olisi ollut siihen asti seitsemän eri kieltä. Tänään voin sanoa että minulla on yksi tai kaksi pääkieltä, tilanteen mukaan. Esim. taistelurukouksessa Herran Henki puhuu yleensä eri kielellä ja toisin painotuksin kuin esim. lohdullisessa esirukouksessa. Lisäksi rukouksessa saattaa käydä kieliä, jotka eivät kuitenkaan rukouksen aikana jää hallitsevaksi kieleksi vaan jatkan siitä sitten saumattomasti pääkielellä.
Olin anonut kieliä ja minä myös sain ne. Olin ikävöinyt saada puhua kielillä heti uskoontultuani, joten riemu oli suuri kun ne sitten vihdoin sain muutaman vuoden päästä uskoontulostani.
Tänä päivänä voin minä hetkenä hyvänsä alkaa puhua kielillä, puhun kuin lapsi isällensä joka tietää tomuun asti mitä lapsi on. Vaikka lapsi olenkin, minulla on ymmärrys olla puhumatta kielillä ääneen missä tilanteessa tahansa, mutta sillonkin voin rukoilla kielillä ääneti.Aivan. Juuri tuollaista on aito kielilläpuhe. Se ei ole tyhjänhokemista, vaan se on taisteluase, voiman antaja, väylä suoraan Jumalan valtaistuimelle. Kaukopuhelu Taivaaseen.
Aamen! - .*´
25¤% kirjoitti:
Aivan. Juuri tuollaista on aito kielilläpuhe. Se ei ole tyhjänhokemista, vaan se on taisteluase, voiman antaja, väylä suoraan Jumalan valtaistuimelle. Kaukopuhelu Taivaaseen.
Aamen!!*´
- Raamatun kanta?
ei vaikeata kirjoitti:
Kielet puhkesivat kun olin yksin kotona rukouksessa Herran edessä erään senhetkisen suuren tuskan äärellä. Vaikeroin tuskassani koska en nähnyt siitä ulospääsyä. Yhtäkkiä vaikerrukseni vaihtui minulle vieraaseen kieleen. Kyynelten lomasta kieli vain vahvistui. Nauroin huojentunutta iloa ja kyyneleet silmissä puhuin suureen ääneen rukousta jota en ymmärtänyt mutta joka lohdutti suuresti. Tuo suunnaton tuska otettiin sisimmästäni tuossa hetkessä pois vaikka käytännön elämässä ongelmakohta jäikin vielä ajaksi näkyviin. Kielet tulivat kuin suurena tulvana, armosta, ilman kenenkään kätten päälle laittamista.
Tänä päivänä voin minä hetkenä hyvänsä alkaa puhua kielillä, puhun kuin lapsi isällensä joka tietää tomuun asti mitä lapsi on. Vaikka lapsi olenkin, minulla on ymmärrys olla puhumatta kielillä ääneen missä tilanteessa tahansa, mutta sillonkin voin rukoilla kielillä ääneti.Mitä on taistelurukous? Eikös taistelu voitettu jo Golgatalla?
- 17¤%9
Raamatun kanta? kirjoitti:
Mitä on taistelurukous? Eikös taistelu voitettu jo Golgatalla?
Jeesuksen sovitustyö tuli valmiiksi Golgatalla. Hän Itse sanoi: "se on täytetty".
Mutta Hän antoi seuraajilleen lähetyskäskyn. Tämä oli kristillisen seurakunnan alku.
Mm. efesolaiskirjeessään apostoli Paavali opettaa meille, kuinka taistella ja millä asein:
Ef. 6:10-18
10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
. - Pertti Nykänen
17¤%9 kirjoitti:
Jeesuksen sovitustyö tuli valmiiksi Golgatalla. Hän Itse sanoi: "se on täytetty".
Mutta Hän antoi seuraajilleen lähetyskäskyn. Tämä oli kristillisen seurakunnan alku.
Mm. efesolaiskirjeessään apostoli Paavali opettaa meille, kuinka taistella ja millä asein:
Ef. 6:10-18
10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
.Siihen tilanteeseen, mihin noissa kohdissa viitataan, on pitkä matka.
- Koik koik:)
Mikä tahansa lahja jota ei arvosta, jää käyttämättä. On lahjan saajan, ja joskus seurakunnankin tappio jos "arvokalut" on komerossa pölyyntymässä. Silloin ei Herra suoraan pääse meitä rakentamaan siten kun oli suunnitellut, vaan sellaiset ovat aina toisten siunauksia vailla. Minä sain aikanaan kielilläpuhumisen lahjan, ei kielellä, vaan kielillä, ja niistä on rukouskieleksi jäänyt yksi. Muut kielet tulevat eri tilanteissa. Alussa saattaa olla joku hyvin yksinkertainen kieli, jossa ikäänkuin Herra koettelee pidätkö halpana vähäisen kielen, vai arvostatko lahjan antajaa enemmän kuin monisanaisuutta ja puhut sen mitä Henki puhuttavaksi antaa.
- jospa kertoisit
Niin en halua arvostella koska en ole tarpeeksi tietoinen asiasta.
Kysymys? Millä tavalla sait sen lahjan? - Mohikaani_27 ei kirj
Niin en halua arvostella koska en ole tarpeeksi tietoinen asiasta.
Kysymys? Millä tavalla sait sen lahjan?* No, et varsinaisesti minulta kysy, mutta voinhan silti vastata ?
* Kielillä puhuminen on armolahja, ja se saadaan, kun ensimmäisen kerran täyttyy Pyhällä Hengellä, silloin saa aina puhua kielillä, se on merkki ulkopuolisille Pyhän Hengen tulosta sen ihmisen päälle, sen kuulee ja näkee ihmisestä, sillä kasvot loistaa ilosta ja riemu on ilmeinen. Yleensä kielillä puhumisen armolahja jää pysyvästi sen saajaan, mutta ei aina, miksi, ei kaiketi kukaan tiedä miksi ei jää. Se vaan on todellisuutta, sitä koetaan seurakunnissa jatkuvasti. Vaikka sitä ei Raamatussa ole mainittu.
* Kielillä puhumisen lahja ei ole parhaimmasta päästä, mutta tärkein kaikista, sillä ilman sitä, ei voi saada muitakaan armolahjoja. Koska vain Pyhällä Hengenllä täyttyneet voi saada armolahjoja, siinä samassa Hengessä, lahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama. Tämä on aivan Raamatullista Pyhän Henegn toimintaa seurakunnassa. Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* No, et varsinaisesti minulta kysy, mutta voinhan silti vastata ?
* Kielillä puhuminen on armolahja, ja se saadaan, kun ensimmäisen kerran täyttyy Pyhällä Hengellä, silloin saa aina puhua kielillä, se on merkki ulkopuolisille Pyhän Hengen tulosta sen ihmisen päälle, sen kuulee ja näkee ihmisestä, sillä kasvot loistaa ilosta ja riemu on ilmeinen. Yleensä kielillä puhumisen armolahja jää pysyvästi sen saajaan, mutta ei aina, miksi, ei kaiketi kukaan tiedä miksi ei jää. Se vaan on todellisuutta, sitä koetaan seurakunnissa jatkuvasti. Vaikka sitä ei Raamatussa ole mainittu.
* Kielillä puhumisen lahja ei ole parhaimmasta päästä, mutta tärkein kaikista, sillä ilman sitä, ei voi saada muitakaan armolahjoja. Koska vain Pyhällä Hengenllä täyttyneet voi saada armolahjoja, siinä samassa Hengessä, lahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama. Tämä on aivan Raamatullista Pyhän Henegn toimintaa seurakunnassa."Kasvot loistaa ilosta ja riemu on ilmeinen", toteaa Mohikaani kielilläpuhuvasta ihmisestä. Onko Mohikaani seurannut oman kielilläpuhumisen lomassa muita?
On ilmeinen riemu, kun pitää huutaa ja mölytä.
Kasvot ei todellakaan aina loista ilosta. Otapa valokuva ihmisestä normaalissa tilassa ja kielilläpuhumisen aikana. Ei tunnista samaa ihmistä. Johtuuko kasvojen "vääristynyt ilme" ponnistuksesta (samanlainen ilme on urheilusuorituksen tekijällä ja wc-pöntöllä istujalla ponnistaessa) saada kielet tulemaan?
Kun katsoo kielilläpuhuvan kasvoja, niistä ei loista Jumalan rakkaus vaan pahat henget.- 23¤%
mazdels kirjoitti:
"Kasvot loistaa ilosta ja riemu on ilmeinen", toteaa Mohikaani kielilläpuhuvasta ihmisestä. Onko Mohikaani seurannut oman kielilläpuhumisen lomassa muita?
On ilmeinen riemu, kun pitää huutaa ja mölytä.
Kasvot ei todellakaan aina loista ilosta. Otapa valokuva ihmisestä normaalissa tilassa ja kielilläpuhumisen aikana. Ei tunnista samaa ihmistä. Johtuuko kasvojen "vääristynyt ilme" ponnistuksesta (samanlainen ilme on urheilusuorituksen tekijällä ja wc-pöntöllä istujalla ponnistaessa) saada kielet tulemaan?
Kun katsoo kielilläpuhuvan kasvoja, niistä ei loista Jumalan rakkaus vaan pahat henget.On monenlaisia kielilläpuhuja. Itse en vääntele kasvojani, vaan puhun aivan rauhallisesti, aivan kuin tässä nyt suomea. Myöskään en purista rukousta itsestäni, vaan se tulee itsestään. Nuo vääntelyt ja irvistykset ovat lihantekoja, lihan yritystä tuottaa Hengen hedelmää. Mikäli tällaisen tuloksena todella syntyy "kielilläpuhetta", on kyseessä hengellisesti katsoen mitä vaarallisin ilmiö: liha pukeutuu Hengen vaatteisiin ja lihan olemuksen mukaisesti: eksyttää. Näin syntyvät karismaattiset harhaopit.
Tosin uskovat voivat kokea iloa ja riemuakin, mutta enempi tämä on kärsimyksen Ristin Tietä, jolla tosin vallitsee rauha.
- 25¤%
En myöskään itse vastaa minkään kirkkokunnan, tai seurakunnan nimissä, vaan aivan henkilökohtaisen kokemukseni ja ymmärrykseni, Raamatusta saamani opetuksen perusteella, tosin paljoltikin myös aikoinaan helluntaiherätyksessä saamani opetuksen perusteella ja yhteenvetona näihin.
Olin tullut uskoon 14 vuotta aiemmin, mutta myös sittemmin uskonelämästä poispoikennut. Palasin harharetkiltäni takaisin Jumalan tykö.
Eräässä rukoustilaisuudessa myös itseni puolesta rukoiltiin. Tuolloin koin jonkinlaisen voiman, tai ikäänkuin pilven ympäröivän itseni ja täyttävän itseni myös sisältäpäin. Pyhä Henki oli siis täysin ympärilläni, sisälläni, sydämessäni, mielessäni, kuin myös fyysisesti ympärilläni.
Esirukoilija kehoitti minua rohkeasti alkaa puhumaan kielillä. Uskossa tartuin tähän lahjaan ja aloin todellakin rukoilla kielillä. Näitä kieliä oli useampia, ainakin neljä eri kieltä. Yksi näistä kielistä jäi ikäänkuin vallitsevimmaksi pääkieleksi, pidemmässä rukouksessa voin hetken puhua jotain muutakin kieltä, mutta taas rukous palautuu tähän pääkieleen.
Kielilläpuheen voi aloittaa milloin tahansa, mutta varminta olisi odottaa, että kokee nimenomaisen Hengen voiman ympärillään. On myös ensin rukouksessa tehtävä tiliä, eli ripittäydyttävä Jumalalle, Hengessä tehtävä parannus ja uskossa hyväksyttävä Jumalan pyhä tahto. Rukoilijan on myös aina tarkattava itseään. Jos Pyhä Henki varoittaa, tulee kielilläpuhe välittömästi lopettaa.
Toisaalta, Pyhässä Hengessä olevan uskovan muukin puhe on samaten paljolti samankaltaista Hengen puhetta, ikäänkuin "suomeksi".
.- jospa kertoisit
Niin kyllä näyttää olevan että kielilläpuhujalla saattaa esiintyä useita samaa kieltä muistuttavia kieliä?
Kyllä lahjaa pitää käyttää, mutta olla varovainen ja kuulla sydäntään. - 25¤%
Niin kyllä näyttää olevan että kielilläpuhujalla saattaa esiintyä useita samaa kieltä muistuttavia kieliä?
Kyllä lahjaa pitää käyttää, mutta olla varovainen ja kuulla sydäntään.Rukoilijan kielet eivät välttämättä muistuta toisiaan yhtään. Ne voivat olla aivan eripuolilta maapalloa olevia kieliä, muinaiskieliä, "enkelten kieltä".
- Tehkää parannus!
Joka sanoo puhuvansa kielillä, se valehtelee. Sitä armolahjaa ei ole annettu kenellekkään apostolisen ajan päättymisen jälkeen. Ja miksi olisikaan?
Se mitä kuulee seurakunnissa puhuttavan on vain halpaa jäljitelmää ja joukkohysterian tuotosta eikä mitään tunnistettavaa kieltä niinkuin apostolien aikana oli. Sopii kysyä mistä lähteestä tämä mongerrus tulee?
Vastaan itse.. Se tulee itsestänsä saatanasta joka naamioituu taitavasti milloin mitenkin ja miksikin. Lopettakaa siis se valehtelu, sillä teidät on tunnistettu saatanan sekasikiöiksi ja hänen seuraajiksensa. Monet eivät tosin ymmärrä että ovat sitä ja uskovat ihan oikeasti puhuvansa kielillä, joten Jumala ei heitä ehkä tuomitse lopullisella tuomiolla koska he ovat tietämättömiä luulevaisia raukkoja.- Mohikaani_27 ei kirj
* Olet itse se luulevainen, eikä sinulle sitä ainakaan suodakkaan, kun olet noin kielteinen ja epäuskossa. älköön epäuskossa luulko saavansa Jumalata mitään. Ja sinun osasi on epäusko. Rukoile, että Jeesus auttaisi sinut pois epäuskosta luottavaiseen Pyhän Hengen vaikuttamaan elävään uskoon, pois kirjaimellisesta nimellis uskosta !
- ylösjaulos
Meneppäs koloosi takaisin sinä karvajalan lähetiläs !
- ´vastavoima´
Hyvä! Siinä tuli tärkeää vastavoimaa joka paljastaa hellarien seassa olevat 'hourepuheet' kielillä.
Tässä Ilmattaren sivuilta lainattua materiaalia helluntailais-karismaattisessa Sana- ja Ylistys -seurakunnassa tapahtunutta kielilläpuhumista mahdollisimman tarkasti translitteroituja kappaleita eli
KIELILLÄPUHUMISTA KIRJOITETTUNA
Kielillä rukoilemista (vuorotellen)
1. "Abressende korobadiker santo"
2. "Surla midela fibo soko"
1 "Abrekdensima kandogrosi"
2. "La miberla patotsi de la ba fu"
1. "A beke foto kolo brade"
2. "Osse krebe de re la fandur"
1. "Abrek disikala monto koro sin a la mare"
2. "Se fidela parule pe tila pa to"
1. "Ake sutvika dika habi"
2. "Se de la fa ma repe po so"
1. "Sabalde dikela modik zikabaneea"
Ilmeisesti selittäjää (kääntäjää) ei ole kokouksessa ollut, joten varmaan joku palstalla oleva osaa sen tehdä.- 15%
Laitoin googlekääntäjään.
Muutamat lauseiden sanoista ovat mm. Haitin kreolia.
Ilmattaren toimittaja ei ole ollut ilmeisen tarkka kopioidessaan "näytettä".
Mielenkiintoista.
Google-kääntäjässä ei tietenkään ole kuin muutamat maailman yleisimmät kielet. - Tobias.K
15% kirjoitti:
Laitoin googlekääntäjään.
Muutamat lauseiden sanoista ovat mm. Haitin kreolia.
Ilmattaren toimittaja ei ole ollut ilmeisen tarkka kopioidessaan "näytettä".
Mielenkiintoista.
Google-kääntäjässä ei tietenkään ole kuin muutamat maailman yleisimmät kielet.No minäpä puhun nyt kielillä. Tämä on jollekin teistä, jos joku osaa kääntää;
LaHoo soburkija darmoo shaholjaa dobu anburkima zaoo. Liberme zhe ula lougoo tagemoo zahkt naoo bokme dargo zah.
Limelaalo zaqu maieo dogumi zio naa kakemo dogurkvi zepelja moolee dakimi ulaa zooma qiuu deolaa zaoo gurgah bologi zei minia galgho barho giuulee miuuaa daee baskebo lagorgo zagor miiolaa ziih buhku naaoo gergomozee lah! - 25%¤
Tobias.K kirjoitti:
No minäpä puhun nyt kielillä. Tämä on jollekin teistä, jos joku osaa kääntää;
LaHoo soburkija darmoo shaholjaa dobu anburkima zaoo. Liberme zhe ula lougoo tagemoo zahkt naoo bokme dargo zah.
Limelaalo zaqu maieo dogumi zio naa kakemo dogurkvi zepelja moolee dakimi ulaa zooma qiuu deolaa zaoo gurgah bologi zei minia galgho barho giuulee miuuaa daee baskebo lagorgo zagor miiolaa ziih buhku naaoo gergomozee lah!Minäpäs luulen tuon olevan romanien kieltä.
En kylläkään osaa kääntää.
Soita jollekin esmeraldalle ja kysy.
Jos et itse ymmärrä. - Ihguuuuuuu!!!!!
25%¤ kirjoitti:
Minäpäs luulen tuon olevan romanien kieltä.
Soita jollekin esmeraldalle ja kysy.
Jos et itse ymmärrä.On Tobias sinulla jotain serbi, tsekki tai slovaki kieltä? Kokeileppas google kääntäjään pikku pätkissä, sitä kun ei puhuessaan tiedä mistä ne sanat oikeasti katkeaa. Jotain alussa oli lahjasta ja siitä että aika on paha.
Minä testasin galician kielellä kääntää omaani, kun espanjaa taitavat ymmärtävät minua aika hyvin, ja google osasi kääntää pitkät pätkät maksetusta hinnasta, pyhästä elämästä, siitä että siionin tulee saarnata rukouksissa elämää, harrastaa terveellisiä elämäntapoja ja siunata siionia. Minä hypin ja pompin täällä:) Siion kuulemma nukkuu, ja on suuren hypyn aika! Tee itsesi valmiiksi siion! Ei tule murehtia, sillä on valmiiksi kirjoitettu rakkauskirje! " elämän paineet- VALMIIKSI RAKASTAN- sinua lähettää!
Googlekääntäjä kääntää lauserakenteet miten sattuu, mutta asia tulee kyllä selväksi!
Jabbadabba duuuuuu!!!
Nyt vaan rukoilemaan seurakuntaan selittämisen armolahjaa, sillä eihän sitä voi kaikkea googlen kautta pyörittää! - multi*language
Ihguuuuuuu!!!!! kirjoitti:
On Tobias sinulla jotain serbi, tsekki tai slovaki kieltä? Kokeileppas google kääntäjään pikku pätkissä, sitä kun ei puhuessaan tiedä mistä ne sanat oikeasti katkeaa. Jotain alussa oli lahjasta ja siitä että aika on paha.
Minä testasin galician kielellä kääntää omaani, kun espanjaa taitavat ymmärtävät minua aika hyvin, ja google osasi kääntää pitkät pätkät maksetusta hinnasta, pyhästä elämästä, siitä että siionin tulee saarnata rukouksissa elämää, harrastaa terveellisiä elämäntapoja ja siunata siionia. Minä hypin ja pompin täällä:) Siion kuulemma nukkuu, ja on suuren hypyn aika! Tee itsesi valmiiksi siion! Ei tule murehtia, sillä on valmiiksi kirjoitettu rakkauskirje! " elämän paineet- VALMIIKSI RAKASTAN- sinua lähettää!
Googlekääntäjä kääntää lauserakenteet miten sattuu, mutta asia tulee kyllä selväksi!
Jabbadabba duuuuuu!!!
Nyt vaan rukoilemaan seurakuntaan selittämisen armolahjaa, sillä eihän sitä voi kaikkea googlen kautta pyörittää!On aika mahtavaa jos tosiaan totta.
- Ihguuuuuu!!!!
multi*language kirjoitti:
On aika mahtavaa jos tosiaan totta.
Minä en malttanut melkein ollenkaan nukkumaan, ja nyt töissä paleltaa kun nukuin jotain viisi tuntia. Huomasin että galiciasta google kääntää suomeksi kaikki. Jos ei jotain käännä, mietin mihin se tauko tulee, ja onko s vai c ja onko jotain mykkiä kirjaimia, niinkuin no/non loppu n. Ja ihan huippua tekstiä tulee! Sitä jäin vielä yöllä tutkimaan, kun jos saman lauseen laittaa suomeksi, se ei olekaan sama galiciaksi. Että ottaako se automaattisesti muistakin kielistä tulkintaa? Esim. lopetin kääntämisen kun kielillä tuli son sono, jonka se käänsi hyväksi uneksi, mutta kun laitoin hyvä uni, ei sitä löytynyt millään kielellä tuossa muodossa. No, pääasia että se, mitä rukoillessani ymmärrän, sen ymmärtää googlekin! Olkoon mitä kieltä onkin, niin ihanaa on Jumalaa ylistää:)
- 25¤%
Ihguuuuuuu!!!!! kirjoitti:
On Tobias sinulla jotain serbi, tsekki tai slovaki kieltä? Kokeileppas google kääntäjään pikku pätkissä, sitä kun ei puhuessaan tiedä mistä ne sanat oikeasti katkeaa. Jotain alussa oli lahjasta ja siitä että aika on paha.
Jabbadabba duuuuuu!!!
Nyt vaan rukoilemaan seurakuntaan selittämisen armolahjaa, sillä eihän sitä voi kaikkea googlen kautta pyörittää!Tuo on hienoa, että löysit tuon kielen ja onnistuit "tulkkaamaan" sen. Mutta, annan neuvon: kielilläpuhetta ei kuulu "tulkata" sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos alkaa sanakirjan kanssa kääntämään Hengessä saatua kielilläpuhetta, voi tulla virhe itse asiatulkinnassa. Kielilläpuhe myöskin "tulkataan" ainoastaan Hengessä.
Tämän lisäksi: kielilläpuheeseemme sekoittuu myöskin nk. astianmakua, eli myöskin oman lihamme toiveita ja haluja. Nyt jos lähtee "kääntämään" omaa puhettaan, herkkäuskoisuudessaan saattaa luulla siinä olevan täydellisen sanoman Jumalalta. Joskus rukouksemme, eli puheemme on kirkas, joskus sameampi, johtuen myös oman lihallisuutemme ja mielemme ailahduksista. Eli: kielilläpuhetta ei pidä ryhtyä lihallisesti "kääntämään", esim. google-kääntäjällä, joka ei tunnetusti osaa kunnolla mitään kieltä, hyvästä käännöksestä puhumattakaan.
Mutta mukavaa, että onnistuit kääntämään "puheesi", älä kuitenkaan yritä jatkaa tuolla tavoin, sillä Raamattu ei tällaista "kääntämistä" opeta ja toimimalla vastoin apostolien tarkkoja ohjeita, voi pian joutua harhaan. Kielilläpuhuessaan puhuja puhuu "salaisuuksia Hengessä". Jumala ymmärtää PH:nsä puheen. Myöskin on mahdollista, että rukoilijan puheessa vaihtuvat jonkun kielen eri murteet, joten luulo, että puhuu tiettyä kieltä ja alkaa sitä "kääntämään" voikin johtaa käännösvirheisiin ja harhaan.
Näinhän on tapahtunut esim. Nokia Missiossa, jossa on kuulemma pidetty oikein "kielilläpuheen koulutusta", kielikoulua! Voiko enää epäraittiimpaa olla? Näin jo alusta asti epäterve toiminta ja PH:n armolahjojen syvimmän olemuksen ymmärtämättäminen johti katastrofiin, eikä NM:ta tule missään mielessä pitää terveen hengellisyyden paikkana, eikä olla heidän kanssaan missään tekemisissä, saaden heiltä väärää opetusta. Kaikesta saadusta harhasta tulee tehdä parannus. Ilmeisesti NM:sta on peräisin myöskin sanonta "rukouskieli", jota ei siis Raamattu tunne. Ei ole mitään erillistä rukouskieltä, sillä kielilläpuheen syvin olemus ei ole vain puhua vierasta kieltä rukouksessa, vaan että uskova elää ja puhuu Hengessä. Tätä PH:llä täytetty uskova tekee sekä omalla, että armolahjan mukaisilla kielillään, ei pelkästään rukoillessaan, vaan kaikessa puheessaan, jossa PH vaikuttaa. Hän elää PH:ssä ja Hänen armolahjoissaan.
Syvin hengellinen sanoma onkin: tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi! Täyttykää Hengellä, eläkää koko sydämisesti Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen sanassaan, Pyhässä Hengessä ja Hänen täyteydessään. Tätä seuraa kaikki muukin.
. - Ihguuuuuu!!!!
25¤% kirjoitti:
Tuo on hienoa, että löysit tuon kielen ja onnistuit "tulkkaamaan" sen. Mutta, annan neuvon: kielilläpuhetta ei kuulu "tulkata" sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos alkaa sanakirjan kanssa kääntämään Hengessä saatua kielilläpuhetta, voi tulla virhe itse asiatulkinnassa. Kielilläpuhe myöskin "tulkataan" ainoastaan Hengessä.
Tämän lisäksi: kielilläpuheeseemme sekoittuu myöskin nk. astianmakua, eli myöskin oman lihamme toiveita ja haluja. Nyt jos lähtee "kääntämään" omaa puhettaan, herkkäuskoisuudessaan saattaa luulla siinä olevan täydellisen sanoman Jumalalta. Joskus rukouksemme, eli puheemme on kirkas, joskus sameampi, johtuen myös oman lihallisuutemme ja mielemme ailahduksista. Eli: kielilläpuhetta ei pidä ryhtyä lihallisesti "kääntämään", esim. google-kääntäjällä, joka ei tunnetusti osaa kunnolla mitään kieltä, hyvästä käännöksestä puhumattakaan.
Mutta mukavaa, että onnistuit kääntämään "puheesi", älä kuitenkaan yritä jatkaa tuolla tavoin, sillä Raamattu ei tällaista "kääntämistä" opeta ja toimimalla vastoin apostolien tarkkoja ohjeita, voi pian joutua harhaan. Kielilläpuhuessaan puhuja puhuu "salaisuuksia Hengessä". Jumala ymmärtää PH:nsä puheen. Myöskin on mahdollista, että rukoilijan puheessa vaihtuvat jonkun kielen eri murteet, joten luulo, että puhuu tiettyä kieltä ja alkaa sitä "kääntämään" voikin johtaa käännösvirheisiin ja harhaan.
Näinhän on tapahtunut esim. Nokia Missiossa, jossa on kuulemma pidetty oikein "kielilläpuheen koulutusta", kielikoulua! Voiko enää epäraittiimpaa olla? Näin jo alusta asti epäterve toiminta ja PH:n armolahjojen syvimmän olemuksen ymmärtämättäminen johti katastrofiin, eikä NM:ta tule missään mielessä pitää terveen hengellisyyden paikkana, eikä olla heidän kanssaan missään tekemisissä, saaden heiltä väärää opetusta. Kaikesta saadusta harhasta tulee tehdä parannus. Ilmeisesti NM:sta on peräisin myöskin sanonta "rukouskieli", jota ei siis Raamattu tunne. Ei ole mitään erillistä rukouskieltä, sillä kielilläpuheen syvin olemus ei ole vain puhua vierasta kieltä rukouksessa, vaan että uskova elää ja puhuu Hengessä. Tätä PH:llä täytetty uskova tekee sekä omalla, että armolahjan mukaisilla kielillään, ei pelkästään rukoillessaan, vaan kaikessa puheessaan, jossa PH vaikuttaa. Hän elää PH:ssä ja Hänen armolahjoissaan.
Syvin hengellinen sanoma onkin: tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi! Täyttykää Hengellä, eläkää koko sydämisesti Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen sanassaan, Pyhässä Hengessä ja Hänen täyteydessään. Tätä seuraa kaikki muukin.
.Olet ihan oikeassa siinä että kielillä puhutaan Hengessä nimenomaan salaisuuksia. Ja siihen on hengelliset hyvät syyt. Jotkut sanat on kuitenkin vähän kummeksuttaneet, niinkuin "portto", joka onkin porto= portti! Ja sana "no" kun se on yleensä kieltosana, tässä se tarkoittaa sisään, tai sisällä. Oli vahvistukseksi tuo googletus, mutta ymmärrän että kieli on minun ja Jumalan välillä, ei minun ja minun itseni välillä. Riittää kun Jumala ymmärtää. Hän ei asu aivoissa vaan hengessä, ei päätelmissä vaan kuuliaisuudessa.
Hämmästellen saa pieni ihminen kulkea! Siunausta! - Tobias. K
Tobias.K kirjoitti:
No minäpä puhun nyt kielillä. Tämä on jollekin teistä, jos joku osaa kääntää;
Limelaalo zaqu maieo dogumi zio naa kakemo dogurkvi zepelja moolee dakimi ulaa zooma qiuu deolaa zaoo gurgah bologi zei minia galgho barho giuulee miuuaa daee baskebo lagorgo zagor miiolaa ziih buhku naaoo gergomozee lah!Tobias.K: LaHoo soburkija darmoo shaholjaa dobu anburkima zaoo. Liberme zhe ula lougoo tagemoo zahkt naoo bokme dargo zah. etc..
"Minäpäs luulen tuon olevan romanien kieltä.
Soita jollekin esmeraldalle ja kysy".
En tunne ketään romania, vaikka sympatiseeraankin heitä, mutta jospa heistä joku "eksyisi" tänne palstalle, niin saataisiin siitäkin selvyys.
Tuo kirjoittamani kieli ei muuten ollut se tavallisin kieleni, jota yleensä Herran kanssa puhelen, vaan vähän harvinaisempaa laatua näköjään tuli kirjoitettua. - 25¤%
Ihguuuuuu!!!! kirjoitti:
Olet ihan oikeassa siinä että kielillä puhutaan Hengessä nimenomaan salaisuuksia. Ja siihen on hengelliset hyvät syyt. Jotkut sanat on kuitenkin vähän kummeksuttaneet, niinkuin "portto", joka onkin porto= portti! Ja sana "no" kun se on yleensä kieltosana, tässä se tarkoittaa sisään, tai sisällä. Oli vahvistukseksi tuo googletus, mutta ymmärrän että kieli on minun ja Jumalan välillä, ei minun ja minun itseni välillä. Riittää kun Jumala ymmärtää. Hän ei asu aivoissa vaan hengessä, ei päätelmissä vaan kuuliaisuudessa.
Hämmästellen saa pieni ihminen kulkea! Siunausta!Porto saattaisi olla myös "satama" jollain kielellä...
Näin niitä vääriä tulkintoja syntyy.
Siksi, kielilläpuhuja rukoilkoon salaisuuksia Hengessä, yrittämättä "tulkita" ja ymmärtää sanomaansa. PH tuntee sanat ja oma henki vahvistuu.
Itse puhun ilm. jotain lähi-idän kieltä, murretta. "Aavistan" rukoukseni sanoman, vaikken ymmärrä sitä. Kauan sitten rukoilin polvillani ja yhtäkkiä mainitsin serkkuni ja hänen miehensä nimet, joiden kanssa itselläni ei ole mitään henkilökohtaista tuttavuutta. He olivat tuolloin lähdössä Kiinaan työasioissa. Pian tapahtui se suuri Kiinan maanjäristys ja serkkunikin oli erittäin tukalassa tilanteessa, mutta selviytyivät molemmat hengissä.
. - Pertti Nykänen
Google ehdottaa kieleksi esperantoa. Löytyy muutama sana suomeksi. Minulla ollut se käsitys kielillä puhumisesta, että se on sitä, että silloin osataan jotain vaikkapa englantia, vaikka aiemmin sitä ei olisi ymmärretty.
- christ^language
25¤% kirjoitti:
Porto saattaisi olla myös "satama" jollain kielellä...
Näin niitä vääriä tulkintoja syntyy.
Siksi, kielilläpuhuja rukoilkoon salaisuuksia Hengessä, yrittämättä "tulkita" ja ymmärtää sanomaansa. PH tuntee sanat ja oma henki vahvistuu.
Itse puhun ilm. jotain lähi-idän kieltä, murretta. "Aavistan" rukoukseni sanoman, vaikken ymmärrä sitä. Kauan sitten rukoilin polvillani ja yhtäkkiä mainitsin serkkuni ja hänen miehensä nimet, joiden kanssa itselläni ei ole mitään henkilökohtaista tuttavuutta. He olivat tuolloin lähdössä Kiinaan työasioissa. Pian tapahtui se suuri Kiinan maanjäristys ja serkkunikin oli erittäin tukalassa tilanteessa, mutta selviytyivät molemmat hengissä.
.Mä olen huomannut ihan rytmillisen hyräilyn kumpuavan samasta lähteestä ja tätä tukee Ilmestyskirjan "he lauloivat kaikki samaa virttä, jota kukaan muu ei voinut oppia".
- Ihg!!
christ^language kirjoitti:
Mä olen huomannut ihan rytmillisen hyräilyn kumpuavan samasta lähteestä ja tätä tukee Ilmestyskirjan "he lauloivat kaikki samaa virttä, jota kukaan muu ei voinut oppia".
Eikös! Ja uusia lauluja kielillä ja runoja loppupäätteineen. Välillä oikein kuuntelen, kuinka tarkasti ne osuvat kohdilleen. Se on ihanaa! Joskus tulee ajettua autolla vähän ylimääräistä kierrostakin, kun ei malta lopettaa vaikka olis jo perillä. Yksin autossa kun ei ketään tämä veisuu häiritse!
- evangelina*
christ^language kirjoitti:
Mä olen huomannut ihan rytmillisen hyräilyn kumpuavan samasta lähteestä ja tätä tukee Ilmestyskirjan "he lauloivat kaikki samaa virttä, jota kukaan muu ei voinut oppia".
Tuo on ilmeisestikin harvinaisempi, mutta myöskin helluntailiikkeessä tuttu ilmiö, jota en itse ole koskaan sattunut omin korvin kuulemaan, eli nk. "Hengessä laulaminen".
En tiedä tuosta ilmiöstä enempää, mutta minulla on se käsitys, että tällöin uskova PH:n voimassa alkaa laulaa PH:n antamaa, yliluonnollista alkuperää olevaa, hengellistä "uutta virttä".
Tässä tuleekin sitten olla tarkkana, sillä esim. nk. ylistysmusiikki ei tätä ole, vaan tämä on aivan erityinen oma ilmiönsä.
. - evangelina*
Ihg!! kirjoitti:
Eikös! Ja uusia lauluja kielillä ja runoja loppupäätteineen. Välillä oikein kuuntelen, kuinka tarkasti ne osuvat kohdilleen. Se on ihanaa! Joskus tulee ajettua autolla vähän ylimääräistä kierrostakin, kun ei malta lopettaa vaikka olis jo perillä. Yksin autossa kun ei ketään tämä veisuu häiritse!
Säähän merkillinen ihqu olet!
- evangelium*
evangelina* kirjoitti:
Tuo on ilmeisestikin harvinaisempi, mutta myöskin helluntailiikkeessä tuttu ilmiö, jota en itse ole koskaan sattunut omin korvin kuulemaan, eli nk. "Hengessä laulaminen".
En tiedä tuosta ilmiöstä enempää, mutta minulla on se käsitys, että tällöin uskova PH:n voimassa alkaa laulaa PH:n antamaa, yliluonnollista alkuperää olevaa, hengellistä "uutta virttä".
Tässä tuleekin sitten olla tarkkana, sillä esim. nk. ylistysmusiikki ei tätä ole, vaan tämä on aivan erityinen oma ilmiönsä.
.Koska tämä Laulujen'Laulujen'Laulu on Ilmestyskirjaan kirjattuna, niin se on aivan varmasti TOTTA.
ILM 14 : 3 Tosi on. - christ*language
Ihg!! kirjoitti:
Autossa muutenkin on hyvä harjoitella kielilläpuhumista ja samaan syssyyn voi sönkätä laulua, runoa, Herran ihqu-mageeta Sanaa, pulista ja pölistä ja loilotella ihan vaan omaksi ilokseen, tämä on sitä Jumalan lapsen jokellusta joka korjaa ja paikkaa kaikkia haavoja, muutenkin hyräileminen ja laulu tekee todella hyvää keholle kun keho alkaa resonoida ja värähdellä eikä sohvaperunoidu lättylihaksi, tässä muuten voipi olla yksi syy nykyiseen lihavuusongelmaankin koska liikkumaton liha jos mikä PAISUU!
- jospa kertoisit
maz... ei ole erikseen selittäjää,,,selittelijöitä kyllä löytyy.
Kielilläpuhujan tulisi selittää mitä puhuu.
Kyllähän sitä voisi näytteitä antaa paljonkin, mutta vaikka kieli olisi "Raamatullinen" ei sen kääntäminen varmaan onnistuisi?
Kyllä se lahja on ollut avuksi ja lohdutukseksi kun muuten on niitä heikompia rukoilijoita.
Ana-Ho olisi eräs "näyte"Kyllähän kielilläpuhuminen vaikuttaa siansaksalta ja aivan turhalta. Uskon että Jumala kuulee rukoukset ihan omalla äidinkielelläkin. Helluntailais-karismaattisissa piireissä kielilläpuhuminen on sellainen näyttämisen paikka. Mullapa on!
En ymmärrä sitä, miksi kielilläpuhuessa ihmisistä tulee hirviön näköisiä. Kasvot vääntyvät irvistykseen. Olen tästä kirjoittanut tuolla muissa ketjuissa, mutta "kielilläpuhujat" eivät vastaa kysymykseen miksi kasvoja pitää "vääntää irvistykseen" rukoillessaan ja miksi kova ääni.
.
Lapsena oli pelottava kokemus, kun kaikki alkoivat yhteisen kielilläpuhumissession. Hirveä huuto ja hirviömäiset ihmiset.- jospa kertoisit
mazdels kirjoitti:
Kyllähän kielilläpuhuminen vaikuttaa siansaksalta ja aivan turhalta. Uskon että Jumala kuulee rukoukset ihan omalla äidinkielelläkin. Helluntailais-karismaattisissa piireissä kielilläpuhuminen on sellainen näyttämisen paikka. Mullapa on!
En ymmärrä sitä, miksi kielilläpuhuessa ihmisistä tulee hirviön näköisiä. Kasvot vääntyvät irvistykseen. Olen tästä kirjoittanut tuolla muissa ketjuissa, mutta "kielilläpuhujat" eivät vastaa kysymykseen miksi kasvoja pitää "vääntää irvistykseen" rukoillessaan ja miksi kova ääni.
.
Lapsena oli pelottava kokemus, kun kaikki alkoivat yhteisen kielilläpuhumissession. Hirveä huuto ja hirviömäiset ihmiset.Maz....oletko havainnut kuinka telttakokouksissa tai vaikka sisätiloissa varsinkin rukouksen aikana esiintyy epämääräistä ääntelyä ja pakkoliikkeitä?
Minusta se vaikutus tulee pahoilta hengiltä, joka on saanut pakkoliikkeet aikaan. jospa kertoisit kirjoitti:
Maz....oletko havainnut kuinka telttakokouksissa tai vaikka sisätiloissa varsinkin rukouksen aikana esiintyy epämääräistä ääntelyä ja pakkoliikkeitä?
Minusta se vaikutus tulee pahoilta hengiltä, joka on saanut pakkoliikkeet aikaan.Epämääräistä ääntelyä ja pakkoliikkeitä esiintyy. Katselin juuri jokin aika sitten Youtubesta erästä helluntailais-karismaattista tilaisuutta Suomesta. Kummallisia huutoja ja voihketta sekä naisten kirkaisuja kuului sieltä penkeistäkin. Eräs nuori mies tärisi ja nyki etupenkissä. Naiset rukouspalvelussa kiepsahtivat kirkuen lattiaan.
Tv7:ltä katsoin ohjelmaa Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Siinä pastori hoki aivan tyhjää ja jotkut naisressukat kompuroivat ja nykivät rukouspalvelussa. Tällaista on helluntailais-karismaattisten "hengen virrassa" oleminen.
Kyllä kyse on pahoista hengistä. Tuollainen meno on vaan lisääntymään päin ja ikävä kyllä se on rantautumassa myös luterilaiseen kirkkoomme. Toivottavasti piispat puuttuvat enemmän tähän ilmiöön, että edes kansankirkkomme saataisiin säästettyä tältä harhaopilta.- jospa kertoisit
mazdels kirjoitti:
Epämääräistä ääntelyä ja pakkoliikkeitä esiintyy. Katselin juuri jokin aika sitten Youtubesta erästä helluntailais-karismaattista tilaisuutta Suomesta. Kummallisia huutoja ja voihketta sekä naisten kirkaisuja kuului sieltä penkeistäkin. Eräs nuori mies tärisi ja nyki etupenkissä. Naiset rukouspalvelussa kiepsahtivat kirkuen lattiaan.
Tv7:ltä katsoin ohjelmaa Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Siinä pastori hoki aivan tyhjää ja jotkut naisressukat kompuroivat ja nykivät rukouspalvelussa. Tällaista on helluntailais-karismaattisten "hengen virrassa" oleminen.
Kyllä kyse on pahoista hengistä. Tuollainen meno on vaan lisääntymään päin ja ikävä kyllä se on rantautumassa myös luterilaiseen kirkkoomme. Toivottavasti piispat puuttuvat enemmän tähän ilmiöön, että edes kansankirkkomme saataisiin säästettyä tältä harhaopilta.Monet luterilaiset uskovat puhuvat kielillä ja he eivät ole olleet kosketuksissa helluntai-lahkokarismaattisten kanssa.
Nämä eivät ole Jumalan mieleen se on minullekin osoitettu ja samalla että minun uskoni on nk. Raamatullista ja samalla osoitettu vielä muutakin.
Voi esiintyä karismaattisten keskuudessa "jäkätystä"
esim. ba-ba-baaa ba-ba ta-ta ..jäljittelyä, improvisointia, mutta olen kuullut kyllä oikeata kieltä muistuttavaa puhetta jota en rohkene vääräksi sanoa ellei sitä suomenneta.
Jos joku on saanut kielet jossain lahkossa missä väärä oppi loistaa ja jos se hyväksytään ja heidän julistama henki pidetään pyhänä saa käsien alla ollut tai siinä liikkeessä oleva pahat henget, jotka eivät edusta mitään pyhää, paitsi helluntai-karismaattisille. - soppatykkilaukoo
mazdels kirjoitti:
Epämääräistä ääntelyä ja pakkoliikkeitä esiintyy. Katselin juuri jokin aika sitten Youtubesta erästä helluntailais-karismaattista tilaisuutta Suomesta. Kummallisia huutoja ja voihketta sekä naisten kirkaisuja kuului sieltä penkeistäkin. Eräs nuori mies tärisi ja nyki etupenkissä. Naiset rukouspalvelussa kiepsahtivat kirkuen lattiaan.
Kyllä kyse on pahoista hengistä. Tuollainen meno on vaan lisääntymään päin ja ikävä kyllä se on rantautumassa myös luterilaiseen kirkkoomme. Toivottavasti piispat puuttuvat enemmän tähän ilmiöön, että edes kansankirkkomme saataisiin säästettyä tältä harhaopilta.älä puhu soopaa
- k y l l ä
mazdels kirjoitti:
Kyllä kyse on pahoista hengistä. Tuollainen meno on vaan lisääntymään päin ja ikävä kyllä se on rantautumassa myös luterilaiseen kirkkoomme. Toivottavasti piispat puuttuvat enemmän tähän ilmiöön, että edes kansankirkkomme saataisiin säästettyä tältä harhaopilta.Juuri näin mazdels hyvä!
- Pertti Nykänen
mazdels kirjoitti:
Kyllähän kielilläpuhuminen vaikuttaa siansaksalta ja aivan turhalta. Uskon että Jumala kuulee rukoukset ihan omalla äidinkielelläkin. Helluntailais-karismaattisissa piireissä kielilläpuhuminen on sellainen näyttämisen paikka. Mullapa on!
.
Lapsena oli pelottava kokemus, kun kaikki alkoivat yhteisen kielilläpuhumissession. Hirveä huuto ja hirviömäiset ihmiset.Minun mielistä kielillä puhuminen on sitä, että ykskaks osaa vaikkapa englantia. Jos puhutaan täysin siansaksaa niin se on pikemminkin psyykkistä, täysin järkeä vailla olevaa alitajunnan tuotosta.
- evangelina*
Pertti Nykänen kirjoitti:
Minun mielistä kielillä puhuminen on sitä, että ykskaks osaa vaikkapa englantia. Jos puhutaan täysin siansaksaa niin se on pikemminkin psyykkistä, täysin järkeä vailla olevaa alitajunnan tuotosta.
Tuollainen ei ole kielilläpuhumista.
Olemme edellä kertoneet mitä se on.
Ei ole kysymys yhtäkkisen kielitaidon saamisesta, vaan ilmiöstä, jossa rukoilija puhuu salaisuuksia Hengessä. Näinhän UT:kin opettaa.
- Tehkää parannus!
Tässäpä se saatanan tekonen juuri tuleekin ilmi, eli kun apostolisena aikana he puhuivat kielillä niin jokainen muista maista tullut ja omaa eriä kieltänsä puhuva, ymmärsi mitä puhuttiin. Siinä ei tarvittu kääntäjiä muuhun kuin siihen mitä asia sinällään sisältää ja mitä sanoma tarkoittaa.
- 35¤%
No niin. Selitetään nyt tämäkin.
Kun apostolit rukoilivat, heidän päälleen laskeutui Pyhän Hengen voima, he täyttyivät PH:llä ja Tulella ja alkoivat puhua kielillä.
Kieliä oli runsaasti. Nyt ulkomaalaiset tunnistivat heidän ylistyksessään myös omia kotikieliään. Näin nämä vierasmaalaiset todistivat kielilläpuhe-ilmiön olevan todellinen.
Kielilläpuhe yleensä sisältää aivan järjellisen sanoman, joka kohoaa Jumalan valtaistuimelle, samaten se on Jumalan PH:n omaa puhetta, joka vahvistaa itse uskovaa, PH hoitaa häntä.
Nyt tuolloisena helluntaipäivänä ihmiset kuulivat sanoman omilla kielillään, profetian, ylistyksen. Apostolit eivät "keskustelleet" heidän kanssaan kielillä, tällainen ihme harvoin tapahtuu, mutta joskus tiedetään esim. jonkun lähetyssaarnaajankin käyneen keskustelua jonkun "alkuasukkaan" kanssa, mahd. itse tietämättä, mitä on puhunut.
Apostolit ylistivät Jumalaa omassa rukoushuoneessaan, nimeltään Yläsali, paikka jossa Jeesus asetti HPE:n. Ihmiset siis ikkunoiden kautta kuulivat apostolien ja seurakunnan rukoukset.
.
. - Pertti Nykänen
Olet oikeassa. Juuri sitä kielillä puhuminen on. Ei mitään sellaista, mistä kukaan ei ota selvää.
- Hengen voimaa ...
Mahtavan rohkaisevia Hengellä täyttymiskokemuksia täällä, Kiitos Jeesus!
"Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen Nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat." Apt. 19:5-6.
Itse olen puhunut kielillä monta vuotta, mutta en tietääkseni koskaan mitään ymmärrettävää kieltä. On vain ns. rukouskieli.
Raamattu opettaakin yleisimmästä kielilläpuhimisesta näin:
"Sillä kielilläpuhuva ei puhu ihmisille, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1 Kor. 14:2.
Apt. 2 luvun ymmärrettävät kielet on vain yksi ainutlaatuinen kokemus, josta ei ole Raamatussa muita esimerkkejä.
Opetusta tässä:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=1146
-- 25¤%
En ymmärrä tuota sanaa "rukouskieli". Raamattu ei mainitse tällaista.
Kielilläpuhe kylläkin ilmenee lähinnä rukouksessa, mutta voi ilmetä muutoinkin, esim. profetiassa. Ilmiön raamatunmukainen nimitys on "kielilläpuhe".
Jotkut asiaa vähemmän tuntevat piirit, eli esim. lestadiolaiset nimittävät sitä "eri kielet" ja tuomitsevat ilmiön heresiaksi.
Joidenkin luterilaisten olen huomannut käyttävän sanaa "vieraat kielet". Nämä sanat eivät kuvaa ilmiötä täsmällisesti. Mikä estää olemasta täsmällinen, silloin kun näistä ilmiöistä puhutaan? Nimittäin epätäsmällisyys on harhaoppia, eli heresiaa, ainakin sen alku.
Mutta kun Raamatusta lähdetään etsimään tietoa nimityksellä "kielilläpuhuja", heti alkaa löytyä. Engl.kielessä ainakin aikaisemmin käytettiin nimitystä "speak tongues", eli viitattiin nimenomaan suun kielen kautta syntyvään vieraaseen puheeseen. Tätä kielilläpuhe täsmällisesti onkin: Jumalan Pyhä Henki täyttää ihmisen ja ottaa hänen kielensä valtaansa, tästä lähtee PH:n "kielellä puhe", eli kielilläpuhe.
Kielilläpuhuja itse todella havaitsee kielensä olevan vieraan voiman ohjauksessa. Jumala suokoon, että se aina olisi Hänen Pyhä Henkensä! Aamen.
. - .*´
25¤% kirjoitti:
Kielilläpuhe kylläkin ilmenee lähinnä rukouksessa, mutta voi ilmetä muutoinkin, esim. profetiassa. Ilmiön raamatunmukainen nimitys on "kielilläpuhe".
Jotkut asiaa vähemmän tuntevat piirit, eli esim. lestadiolaiset nimittävät sitä "eri kielet" ja tuomitsevat ilmiön heresiaksi.
Joidenkin luterilaisten olen huomannut käyttävän sanaa "vieraat kielet". Nämä sanat eivät kuvaa ilmiötä täsmällisesti. Mikä estää olemasta täsmällinen, silloin kun näistä ilmiöistä puhutaan? Nimittäin epätäsmällisyys on harhaoppia, eli heresiaa, ainakin sen alku.
Mutta kun Raamatusta lähdetään etsimään tietoa nimityksellä "kielilläpuhuja", heti alkaa löytyä. Engl.kielessä ainakin aikaisemmin käytettiin nimitystä "speak tongues", eli viitattiin nimenomaan suun kielen kautta syntyvään vieraaseen puheeseen. Tätä kielilläpuhe täsmällisesti onkin: Jumalan Pyhä Henki täyttää ihmisen ja ottaa hänen kielensä valtaansa, tästä lähtee PH:n "kielellä puhe", eli kielilläpuhe.
Kielilläpuhuja itse todella havaitsee kielensä olevan vieraan voiman ohjauksessa. Jumala suokoon, että se aina olisi Hänen Pyhä Henkensä! Aamen.
..´
- kertoisitpa joskus
25¤% kirjoitti:
.No emmää ainakaan luterilaisena ole tuntenut mitään vierasta voimaa saati mitään ohjausta puhuessani kielillä.
Ja sanojakin tiedän runsaasti, mitä ne merkitsevät, mutta en osaa kääntää puhetta kun tuo kielipää ei ole niin kummoinen - Eenokki 12
"Kurt Kochin kirjassa on esimerkkejä ns. helluntalaisten kielillä puhumisesta. Esimerkiksi: Ja sitten oli sattumalta tilaisuudessa joku, joka osasi tuota helluntalaisen kielilläpuhujan kieltä, ja miten ollakkaan, tuo kielilläpujuja oli herjannut Jumalaa ja Jeesusta tuolla vieraalla kielellä!
Ja oli siellä enemmänkin esimerkkejä helluntalaisuuden vaarallisuudesta!"
- asiastakyse
Kielilläpuhuminen jää pysyväksi ja sitä voi ihminen käyttää halutessaan niin tehdä. Profeettojen henget ovat profeettojen alamaisia, eli ne eivät esiinnyt väkisin, vaan yhteistyössä Jumalan kanssa. Jumala vaikuttaa, ihminen suostuu.
- Puhun kielillä paljo
Tarkasti näin se menee, kuin linkissä sanottiin:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=1146- Kummallista
Sanotaanko tulla linkin alla, että ensin saa synnit anteeksi ja syntyy uudeksi ja sitten menee kasteelle ja saa synnit anteeksi?
- saaoppiakinjotain
Älkää jauhako tyhjää myllyä !
Paavali kertoo yksinkertaisesti ilman tulkinnavaikeutta mm, että hän itse puhuu kielillä enempi kuin kukaan muu.. ja sen jokainen luulis tajuavan että siinä on kyse aivan muusta kuin siitä mitä tapahtui ensimmäisenä helluntaina.
ELi Paavali puhuu salaisuuksia hengessä luultavasti lähes kaiken aikaa kun hän talsii santaalit märkinä pitkin juuttaan maan seutuja evankeliumin asialla., kuten asia siellä ilmaistaan, ja senkin pitäis jokaisen uskovan tajuta mitä se on. - Pääkin märkänä
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sanon tässä jotain ajatuksiani. Kielillä puhumisen armolahja näyttää olevan hyvin yleinen - sitä esiintää paljon yhtä hyvin luterilaisissa kuin vaapaasuuntienkin seurakunnissa. Vapaissa suunnissa on joskus tapana, että koko seurakunta puhuu yhteen ääneen kielillä ja usein puhuminen kohoaa hyvin äänekkääksi. Raamattu kieltää sellaisen seurakunnassa todeten, että yksi tai kaksi voi puhua kokouksessa ja silloin vain, jos joku voi selittää kielen. Muutoin tulee oll hiljaa. Luterlaisella puolelle pääjumalanpalveluksissa ei varmaankaan koskaan kukaan puhu kielillä, sen sijaan kotiseuroissa ja pienemmissä tilaisuuksissa kielillä puhutaan. Koska armolahjaa voi sen omaava kontrolloidan, niin usein luterilaisissa kokouksissa kielillä puhumisen armolahjan omaavat eivät sitä julkisesti käytä.
Kielillä puhumisen armolahjan aitoutta eli onko kysymys Pyhän Hengen toiminnasta on vaikea arvioida. Jollakin on sitä varten henkien erottamisen armolahja. Eräs tuntemani pastori, jolla on itsellään kielillä puhumisen armolahja sanoi, että n. 75% kielillä puhmisesta on sielullista.
Jos seurakunnassa opetetaan, että Pyhän Hengen täyteys merkitsee samalla kielillä puhumista, niin uskoon tulleella on paineita alkaa puhua kielillä. Joskus vasta uskoon tulut siunataan kätten päälle panemisella ja rukoillaan "anna kielet, anna kielet!" Paavali torjuu kielillä puhumisen liittämisen Pyhän Hengen täyteteen sanomalla, että "eiväthän kaikki puhu kielillä". Jumala antaa uskoville armolahjoja, niin kuin Hän itse tahtoo.
Jo kirkkaudessa oleva evankelista Kaleri Lehtinen kertoi aikoinaan, ettei hänellä ole mitään ihmearmolahjaa, mutta kylläkin evankelistan lahja ja tehtävä. Hyvin paljon ihmisiä tuli uskoon Kalevin julistaman Sanan kautta. Hän opetti, että Pyhän Hengen täyteydessä eletään uskossa Jeesukseen ja Pyhään Henkeen - Jumala lupaa Sanassaan Pyhän Hengen täyden läsnäolon, joten se on uskovan normaalia elämää.
"Paavali puhuu salaisuuksia hengessä luultavasti lähes kaiken aikaa kun hän talsii santaalit märkinä pitkin juuttaan maan seutuja evankeliumin asialla". Varmaan pääkin oli välillä märkänä, mutta ei Paavali talsinut Juuttaan maalla eli Juudeassa, sillä hän oli pakanoiden apostoli vaeltaen muissa maissa kuin Juudeassa :)
Jumala ei kadu antamiaan armolahjoja, mutta ne on tarkoitttu erityisesti seurakunnan käyttöön. Kielillä puhuminen näyttää tekevän poikkeuksen, sillä sitä uskova voi käyttää omassa rukouskammiossaan puhuessaan Jumalalle. Armolahjan käyttämättömyys voi vaikuttaa armolahjaan. Koska kaikilla uskovilla on jokin armolahja, kaikill olisi jotain annettavaa seurakunna kokouksiin "kullakin on oma (armo)lahjansa". Kuinkahan paljon armolahjoja kaiken kaikkiaan jää hiljaiseloon, kun eri ruumiinjäsenten lahjoja ei etsitä eikä kysellä? Kielillä puhumisen armolahja on kokemukseni mukaan jopa erittäin yleinen riippumatta, missä kristillisessä seurakunnassa ollaan. Eräässä miesten piirissä asia otettiin esille ja lähes kaikki puhuivat kielillä - he eivät olleet sitä kuitenkaan seurakunnassa yleisesti ilmaisseet.- 75¤%
Hyvin kirjoitat.
On kylläkin niin, että seurakunnan kokouksen, eli jumalanpalveluksen tulee sisältää monipuolista Jumalan palvontaa, kuten esim. ihan luterilaisessakin messussa tapahtuu. Olen luterilaisessa kirkossa kuullut rukouksen aikana naisen vierelläni hiljaa puhuvan kielillä. Tällainen hiljaa puhuminen onkin hyvä, messusta ei pidä tehdä levotonta tilaisuutta.
Aiemmin helluntailaisilla oli toisen tyyppisiä tilaisuuksia kuin nykyään. Siellä oli äänekäs meno. Kuitenkin johtajistolla oli raitis henki ja tilaisuuden järjestystä valvottiin tiukasti. Oli sanaa, laulua, rukousta, koko seurakunta eli mukana, oli pyhyyden läsnäolo. Nykyinen helluntailaisuus on paljolti ikäänkuin halpaa kopiota vanhasta ja vanhat, elävät helluntailaiset todella kärsivät katsellessaan sitä näyttämötaidetta Jumalan Huoneessa.
Elävä seurakunnankokous sisältää saarnan, sakramentit, rukouksen, laulun, ilon, rauhan, ylistyksen. Rukoustilanteessa voivat vaikka kaikki huutaa kielillä, mutta profetian tullessa vaieta ja kuunnella, mitä Jumalan Pyhällä Hengellä on sanottavaa. Kättentaputus on iloa PH:ssä, mutta ei tanssi. Aiemmin tanssiminen oli ehdottomasti kiellettyä. Kun tästä raittiudesta tingittiin, nykyään on helluntaiseurakunnissa kaikensortin hel'vetinsavut ja diskovalot pyörimässä.
Uskovien seurakunta on apostolinen seurakunta, mitä siihen lisätään, tai siitä poisotetaan, on pahasta.
.
- Paavali´tiesi
Mieluummin puhun viisi sanaa ymmärryksessä ja viisaudessa, kuin massapostitan veljeni/tyttäreni harhojen poluille.
- 27¤%
Eikös me edellä kirjoiteta aika montakin sanaa "ymmärryksellä"?
Tässä ketjussa ei kielilläpuhu kuin Tobias.
Tämän lisäksi hän kirjoittaa myös ihan järjellistä suomea. - Paavali`tiesi
27¤% kirjoitti:
Eikös me edellä kirjoiteta aika montakin sanaa "ymmärryksellä"?
Tässä ketjussa ei kielilläpuhu kuin Tobias.
Tämän lisäksi hän kirjoittaa myös ihan järjellistä suomea.On tokitoki, aivan asiallinen ketju oikoo monia V-käsityksiä.
- saaviisastua
Voi näitä ihmisraukkoja kun luulevat että kun he osaavat yhtä kieltä jotenkuten äidinkielenään ja jotain muuta sinneppäin, niin katos ihmettä kun heillä on jo pätevyys sanoa että kielipuhuminen on "mongerrusta" tai jokin vastaava ivasana !!
Pitää kysyä oletteko oikeest noin hölmöjä vai pitääkö siihen ihan pinnistellä ja kurssittautua !?
siis mitä te tiedätte koko ihmisen historian kielimääristä ja niiden alalajeista ja edelleen jotka Jumalan henki voi nostattaa ajattomasti esiin missä ja kenelle haluaa ?
on ihan luvan kautta lupa ainakin vähäsen viisastua ja jos ei se käy, ainakin lakata jakamasta omaa tietämätömyyttään tai mitä lie pöjyyttä. - Jeesus olkoon Herra
Tärkeintä ei ole kielilläpuhumisen opillinen ymmärtäminen. En usko, että alkuseurakunnassakaan uusille uskoville ensimmäiseksi pidettiin raamattutuntia henkikasteesta ja sen merkistä. Uusien uskovien puolesta rukoiltiin, ja Jeesus täytti heidät Pyhällä Hengellä. "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. " Apt. 19:5-6.
Opillinen setviminenkin kyllä tuli mukaan myöhemmin.
Pyhän Hengen kaste ja vesikaste kuuluvat Kristuksen opin alkeisiin. Hebr. 6:1-3.
.
Evankeliumiin kuuluvat kasteet vedessä ja Hengessä. Näitä ei voi jättää pois. Muutoiin kyseessä on "toinen evankeliumi". 2 Kor. 11:4.- OhO OhO
OhO, siis Pyhän Hengen kastekko Kristuksen opin alkeisiin kuuluu???
Ei kuulu, vaan vain vesikaste kuuluu alkeisiin!
Pyhän Hengen kaste ei todella kuulu alkeisiin, vaan vain kasvaneille Kristityille.
Alkeisiin kuuluu vesikaste ja opetuslapseuttaminen. - 11¤%
Jaaha. Vai näin sinä väität?
Alkuseurakuntaa opetettiin erittäin tarkasti. Koko UT on apostolien kirjeenvaihtoa. Eikä riitäkään. Viralliseen Raamattuun on liitetty vain pieni osa tunnettua apostolista, sekä alkuseurakunnallista opetusta. Sitä alkutekstiä on suorastaan kamalan paljon. Itse UT on vain varmuudella apostolien kirjeiksi todennettuja kirjeitä.
Opetusta oli. Tässä jälleen nähdään, mitä fundamentalistinen luulo-usko saa aikaan. Te pysytte luulossa, sillä te ette etsi totuutta, eikä sitä lahkosaarnaajien taholta taatusti teille kokonansa kerrota. Sitten kun lähdetään perehtymään koko alkukirkon aikaisiin kirjoituksiin, huomataan, että kristinusko on tarkasti seurannut apostolista opetusta, siellä on ne vauvavalelutkin mainittu.
Fundamentalistinen lahkolaisuus tarjoaa uskovilleen luulon, että kanonisoitu Raamattu olisi ainoa varma Jumalan sana ja mitä ei juuri näissä kirjeissä erikseen mainita, ei muka uskoon kuuluisikaan. Tosin on niin, että nämä kirjeet sisältävät varmennetun apostolisen opetuksen ja on siksi uskon runko, mutta luettaessa apokryfisiä kirjeitä voidaan huomata monia meille asti "kristillisenä perinteenä" säilyneitä tapoja, joita jo alkukirkossa harjoitettiin.
Mm. lääkäri / evankelista Luukas oli ensimmäinen ikonimaalari. Hän alkoi maalata kuvia alkuseurakunnan pyhistä. Tätä ei Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot mainitse, mutta tämäkin on kuitenkin eräs alkukirkollinen historiantieto.
Maria Magdaleena vei eräälle Rooman keisarille lahjaksi kananmunan ja selitti sen kautta Kristuksen ylösnousemuksen, sekä kristityn uudestisyntymän, Tästä lähti kristillinen perinne ojentaa pääsiäissunnuntaina kristillisesti koristeltu kananmuna ja lausua "Kristus on ylösnoussut!"
.
- Jeesus olkoon Herra!
Ensin pitää tulla uskoon; vasta sitten Jeesus voi avata ymmärryksen käsittämään kirjoitukset. Uskoon tullaan evankeliumin kautta: "Sana rististä on Jumalan voima", joka uudestisynnyttää ihmisen elävään toivoon. Siitä alkaa elinikäinen kasvu ja opetus.
Alkeet uskoon tulleille ovat Hebr. 6 luvun mukaan mm. "oppi kasteista". Huomaa monikkomuoto. Tarkoittaa kasteita vedessä ja Hengessä. Mutta siis ensin pitää tapahtua uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Katso Apt. 19:1-6.
Opillinen asioiden ymmärtäminen on tärkeä asia!!! Mutta sitäkin tärkeämpi on pyhien asioiden kokeminen käytännössä.
Uskosta osattomilla uskonnollisilla on pelkkää uskontotreoriaa.- Iltaa.
Ette voi kastaa muuta kuin vedellä. Ette voi kastaa Pyhällä Hengellä. Ei Pyhän Hengen kasteen saanut mene enää vesikasteelle.
- Kasteelle .
Katsopa Apt. 10:43-48.
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Huomaatko: Pyhänm Hengen katseen saaneet KÄSKETTIIN kastaa vedessä.
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän KÄSKI kastaa heidät.."- Ei käsitä
Ei noita, jotka käskettiin kastaa vedellä, ollut koskaan ennen kastettu vedellä!!!
Täällä käsketään kastaa vedellä, jo vedellä kastetut. Jopa kirotaan kaste ja uusitaan se. Se on Jumalan pilkkaa!!!! - mieti,,,
On eri asia saada Pyhä Henki uskon saarnan kautta kun saada joku henki kätten päällepanemisen kautta jotain mantraa hokien tai toisten kehotuksin tee sitä tee tätä.
Oletko saanut hengen uskon saarnasta? - mitenvoikäsittääilma
Ei käsitä kirjoitti:
Ei noita, jotka käskettiin kastaa vedellä, ollut koskaan ennen kastettu vedellä!!!
Täällä käsketään kastaa vedellä, jo vedellä kastetut. Jopa kirotaan kaste ja uusitaan se. Se on Jumalan pilkkaa!!!!Se on pilkkaaa ihan kuinlutter itse sanokin, se vauvojen kastaminen !
oikein sanot et käsitä, se on ainut oikea tekstissäsi oleva lause ! - jospa kertoisit
mitenvoikäsittääilma kirjoitti:
Se on pilkkaaa ihan kuinlutter itse sanokin, se vauvojen kastaminen !
oikein sanot et käsitä, se on ainut oikea tekstissäsi oleva lause !Mitä Luther sanoi!!!!!
Osoittaessaan siis ainoastaan kasteen väärinkäytön, uudestikastajat toimivat Jumalaa, luontoa ja järkeä vastaan, varsinkin kun he yhdessä väärinkäytön kanssa haluavat muuttaa ja uudistaa myös kasteen. Juuri näin kaikki harhaoppiset tekevät evankeliumille. Ensin he ottavat sen vilpillisesti vastaan ja kuulevat sitä väärässä tarkoituksessa, ja sitten he rientävät muuttamaan sitä ja tekemään siitä uuden evankeliumin. Missä tahansa sinä siis tapaatkin uudestikastajia, siellä he toimivat väärin, pilkkaavat ja sättivät Jumalan järjestystä. Ihmisten vääryyksien ja väärinkäytöksien vuoksi he pitävät kastetta vääränä, vaikka he eivät pystykään osoittamaan noita ihmisten vääryyksiä ja väärinkäytöksiä. - opittomialampaita
Mitä Luther sanoi!!!!!
Osoittaessaan siis ainoastaan kasteen väärinkäytön, uudestikastajat toimivat Jumalaa, luontoa ja järkeä vastaan, varsinkin kun he yhdessä väärinkäytön kanssa haluavat muuttaa ja uudistaa myös kasteen. Juuri näin kaikki harhaoppiset tekevät evankeliumille. Ensin he ottavat sen vilpillisesti vastaan ja kuulevat sitä väärässä tarkoituksessa, ja sitten he rientävät muuttamaan sitä ja tekemään siitä uuden evankeliumin. Missä tahansa sinä siis tapaatkin uudestikastajia, siellä he toimivat väärin, pilkkaavat ja sättivät Jumalan järjestystä. Ihmisten vääryyksien ja väärinkäytöksien vuoksi he pitävät kastetta vääränä, vaikka he eivät pystykään osoittamaan noita ihmisten vääryyksiä ja väärinkäytöksiä.Lue itse Luuterin saarna toinen sunnuntai Loppiaisesta !
kai sinä nyt sen verran tunnet pelastajasi oppeja !!
et taida uskaltaa luulen koska se pakottaa ajattelemaan jotain. - jospa kertoisit
opittomialampaita kirjoitti:
Lue itse Luuterin saarna toinen sunnuntai Loppiaisesta !
kai sinä nyt sen verran tunnet pelastajasi oppeja !!
et taida uskaltaa luulen koska se pakottaa ajattelemaan jotain.Tunnenhan minä, mutta olisit kertonut kun kerran olet lukenut, mitä et ymmärrä, kyllä minä sitten selitän sinulle, vaikka tavaamalla.
Luther on kyllä pelastanut meitä lahkolaisten opeilta kirjoitustensa kautta ja olemme Lutherin kanssa hyvin Kristus keskeisiä.
Tämä on juuri se asia, jossa helluntailais-karismaattiset ovat pahasti harhassa.
- harhapoluilla
Kukaan ei voi olla enöö enempää harhassa kuin nämä lutterin perässä kulkevat lampaat !
- parannukseksi
harhapoluilla kirjoitti:
Kukaan ei voi olla enöö enempää harhassa kuin nämä lutterin perässä kulkevat lampaat !
Eivät nuo lampaat kulje Lutherin perässä. Noita lampaita johdattaa Jeesus, koska ovat uskoneet Jeesusta.
- näinonsuomenasiat
Jopas vitsin murjahdit !
melko seko pitää olal joka sanoo tavallisen suomen luterilaisen suraavan Jeesusta !
99 % ei seuraa muuta kuin viettejään.- evangelina*
Mä olen luterilainen ja seuraan Jeesusta.
- Ihg...
evangelina* kirjoitti:
Kyllä uudestisyntyneitä löytyy kaikista kristillisistä seurakunnista, sitä mieltä oon minäkin. Meilläkin kokoontuu rukouspiiri johon tulee uskovia monesta eri srk, ja Hengessä ollaan ihan yhtä ja tosi rakkaita toisillemme!
- hameetalas
evangelina* kirjoitti:
ai nytkö olet luterilainen ?
muutama päivä sitten et ollut mikään omien puheittesi mukaan !
käännätkö hametta joka päivä vai mitä teet ?
- Pertti Nykänen
Kaikkien uskontojen kohdalla pitäisi tulla suursiivous. Ensin pitäisi tekstit kääntää alkuperäisen kielen mukaiseksi, ilman tulkintoja, seuraavaksi pitäisi päästä perille ja ymmärtää, että on ns. ulkopuolinen eikä heti jossakin taivasten valtakunnassa. Enemmän tietoa ja vähemmän luuloa, siinä järkevä lähtökohta.
- KTS (Ei kirj.)
Täytyy toki myös muistaa että kielilläpuhumista esiintyy muissakin uskonnoissa kuin kristinuskossa.
- evangelina*
Kielilläpuhe ei myöskään tee kristitystä välttämättä "helluntailaista". Kaikissa kristillisissä kirkoissa ja yhteisöissä ilmenee PH:n armolahjoja.
Nämä Jumalan armolahjat eivät ole sidoksissa oppikysymyksiin, tai tulkintoihin uskovan oikeasta olemuksesta.
Epäilemättä ainoastaan uudestisyntynyt Jumalan lapsi voi saada Pyhän Hengen armolahjat. Jos Jumala hänet hyväksyy, kuka voi tuomita Jumalan valittuja, omia lapsia?
Tällä en tarkoita, etteikö Raamatun, eli Jeesuksen ja apostolien käskyt ja kehoitukset kuulu samoin kaikille, jotka tunnustavat Kristuksen Nimeä.
Hei kootee: mä oon nyt vaihteeks "evangelina*".
.
- Eenokki 12
Helluntailaiset ovat saaneet kielensä outojen oppiensa välistä ja ottamalla joku Raamatunkohta he ovat tehneet sen "esimerkiksi", jolla puolustellaan omia lisättyjä tekojaan kuten kiitä, kiitä, älä hellitä, usko vaan kohta tulee, lausu joitakin sanoja kyllä se siitä lähtee jne....
- Totuuden löytänyt
Miksi ette katso opetusta tästä linkistä, johon on koottu Ramatun opetukset ymmärrettävään muotoon:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=1146
Älä enää harhaile.Tuo edellä olava foorumi on helluntailais-karismaattisen "Turun Weijon" foorumi. Sieltä löytää saman helluntaiseurakuntien opin. Weijo on vai jostakin syystä halunnut perustaa oman seurakunnan.
Kehottaisin kuitenkin lukemaan ennemmin opetuksia raamatusta.
- -53
Niin, " kielillä puhumista" esiintyy tosiaankin monissa eri uskonnollisissa lahkoissa. Saatana on ovela ja onnistunut soluttautumaan heikkojen ja yksinkertaisten joukkoihin etteivät he koskaan oppisi tuntemaankaan Jumalaa.
- Pyhä Henki toimii
"Tavoitelkaa rakkautta ja PYRKIKÄÄ SAAMAAN ARMOLAHJOJA, varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä!"
1 Kor. 14:1-2.
Tämä toteutuu siellä Turussakin.
Miksi, Mazdels, kerrot valheita ihmisille? Mikä on motiivisi? - Ei Turun Weijo ole perustanut tai aloittanut uutta seurakuntaa. Hän toimii maailman vanhimmassa, ristillä perustetussa Jumalan seurakunnassa.
http://www.Jeesus-on-Herra.com/todellinenseurakunta.htm
Muista Mazdels Ilm. 21:8.
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi!"- 19%%%
"Miksi, Mazdels, kerrot valheita ihmisille? Mikä on motiivisi? - Ei Turun Weijo ole perustanut tai aloittanut uutta seurakuntaa. Hän toimii maailman vanhimmassa, ristillä perustetussa Jumalan seurakunnassa."
Nyt on niin, että itse annat valhekuvan k.olevasta seurakunnasta.
Ortodoksinen kirkko on maailman vanhin kristillinen kirkko.
Tämä on tosiasia, Suomessa ei tuohon aikaan tunnettu mitään seurakuntia.
Jeesus ei ristillä perustanut seurakuntaa. Kristillinen kirkko syntyi Kristuksen ylösnousemuksesta, seuraavana sunnuntaiaamuna.
Et tunne Raamattua, etkä kristinuskon historiaa, esität perättömiä väittämiä.
Tämä yksistään jo kertonee oleellisen "Turun Weijon seurakunnasta." Turun Jumaln seurakunta on hyvin paljon myöhempää tekoa. Heidän nettisivuiltaan ei löydy oikein seurakunnan historiaa. Googlettamalla löytyy jotain. Seurakunnan taustalla oleva tukiyhdistys on perustettu vuonna 2003 ja siihen aikaan seurakunnan jäsenmäärä on ollut noin 30 henkilöä.
Imatralla toimivan kilpailevan Jumalan seurakunnan sivuilta (sanansaattaja.com) löytyy tietoja myös Turun Jumalan seurakunnasta.. Ilmeisesti nämä seurakunnat eivät ole väleissä keskenään. Siellä kerrotaan "Turun Weijon olleen useita kertoja naimisissa ja avioerot eivät ole päätyneet puolison kuolemaan. Siellä kerrottiin myös, että tämä seurakunta ei kestä minkäänlaista kritiikkiä.
Yhden johtajan seurakuntia kannattaa varoa, koska niissä esiintyy valitettavan usein narsismia. Usein tällaisissa seurakunnissa kymmenykset ja lahjoitukset valuvat pastoreiden taskuihin.- evangeliina*
mazdels kirjoitti:
Turun Jumaln seurakunta on hyvin paljon myöhempää tekoa. Heidän nettisivuiltaan ei löydy oikein seurakunnan historiaa. Googlettamalla löytyy jotain. Seurakunnan taustalla oleva tukiyhdistys on perustettu vuonna 2003 ja siihen aikaan seurakunnan jäsenmäärä on ollut noin 30 henkilöä.
Imatralla toimivan kilpailevan Jumalan seurakunnan sivuilta (sanansaattaja.com) löytyy tietoja myös Turun Jumalan seurakunnasta.. Ilmeisesti nämä seurakunnat eivät ole väleissä keskenään. Siellä kerrotaan "Turun Weijon olleen useita kertoja naimisissa ja avioerot eivät ole päätyneet puolison kuolemaan. Siellä kerrottiin myös, että tämä seurakunta ei kestä minkäänlaista kritiikkiä.
Yhden johtajan seurakuntia kannattaa varoa, koska niissä esiintyy valitettavan usein narsismia. Usein tällaisissa seurakunnissa kymmenykset ja lahjoitukset valuvat pastoreiden taskuihin.Näinkö on? No, Hengessähän olen, kuten jokainen aito kristitty, ymmärtänyt, ettei W.L. toimi aivan hurskain paperein. Kuten hänen seuraajansakaan, ne 30 opetuslasta, jotka hänen ohellaan häiriköivät ympäri foorumeita. Ei ole kovin raitis alku "Jeesusksen ristillä perustamalle seurakunnalle". UT jo itsessään tuomitsee tuollaisen "seurakunnan paimenen", eikä tunnusta häntä.
- uskonasia
Armolahjat ovat aina käyttäjälleen "alamaiset" eli niinkuin raamattu opettaa, että seurakunnassakin tulee olla järjestys.
Kaikissa lahkoissa, kirkossa ym on aina hyvää ja huonoa, mutta kyllä ihmiset voivat "puhua kielillä" lihastaankin käsin.
Tunnen luterilaisen kirkonkin pappeja, joilla armolahjat toimivat ja jotka ovat aidosti uskossa ja elävät evankeliumin mukaisesti. He ovat omilla paikoillaan suureksi siunaukseksi seurakunnissa.
Keskustelu oli ketjussa jo kääntynyt muihinkin aiheisiin, mutta missä tahansa on kasvamattomia uskovia, niin tuhot voivat olla valtaisat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941793
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591206Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181198- 961068
- 63858
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36841Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6804Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.149744- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42700